سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ بهمن ۲۹, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

۹ نفر در حمله انتحاری طالبان در افغانستان کشته شدند

در شرق افغانستان، یک بمب گذار انتحاری دست کم ۹ تن را کشته و بیش از ۴۰ نفر را مجروح کرده است.

پلیس می گوید مهاجم روز جمعه با منفجر کردن یک اتومبیل، یک کلانتری در شهر خوست را هدف گرفت. دست کم دو افسر پلیس و زنان و کودکان از جمله کشته شدگان بودند.

طالبان مسئولیت حمله را بر عهده گرفته است.

حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان و ناتو این حمله را محکوم کردند.

در خشونتی دیگر در روز جمعه، به گفته سازمان ناتو، مردی که لباس ارتش افغانستان را پوشیده بود به سوی سربازان ناتو در شمال کشور آتش گشود، که در این حادثه دو سرباز ائتلاف کشته و دست کم هشت نفر را زخمی شدند.

این حادثه در یک پاسگاه ائتلاف در ناحیه پل چرخی استان بغلان روی داد. ناتو می گوید سربازان ائتلاف هنگامی که زیر آتش قرار گرفتند، سرگرم تعمیر یک خودرو بودند. آنها به آتش پاسخ داده و مهاجم را به شدت مجروح کردند.

مقام های نظامی آلمان یکی از سربازانی را که کشته شده آلمانی معرفی کردند.

همچنین به گفته ناتو روز جمعه، یکی از سربازان آن در پی انفجار بمبی در جنوب افغانستان کشته شد.

در شرق افغانستان نیز به گفته ناتو، بیش از ۴۰ شورشی در جریان عملیات شبانه در ایالت کونار کشته شدند.

هشدار کلینتون به طالبان

طالبان در افغانستان می توانند خشونت را محکوم کرده و ارتباط شان با القاعده را قطع کنند و یا این که به عنوان دشمن جامعه بین المللی با پیامدهای تصمیم خود روبرو شوند.

این پیشنهاد بخشی از نطق هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکاست که عصر روز جمعه در انجمن آسیا در نیویورک ایراد خواهد شد. وی در سخنان خود تاکید کرده شورشیان طالبان نمی توانند در برابر فشار نظامی آمریکا مقاومت کنند. کلینتون همچنین می گوید استراتژی آمریکا بر حمله نظامی علیه القاعده و طالبان، یک برنامه غیرنظامی برای تقویت دولت ها و اقتصادهای افغانستان و پاکستان و افزایش تلاش های سیاسی جهت پایان دادن به مناقشه افغانستان متمرکز است. وزیر امور خارجه آمریکا از حمایت کشورش از یک روند سیاسی به رهبری دولت افغانستان برای آشتی با اعضای طالبان که خشونت را تقبیح کنند و قانون اساسی کشور را بپذیرند، خبر داده است.

پرزیدنت باراک اوباما خواستار آغاز خروج سربازان آمریکایی از افغانستان در ماه ژوئیه سال جاری است. قرار است این روند تا پایان سال ۲۰۱۴ به پایان برسد.   

گرد هم آمدن ۵ قدرت اتمی جهان در پاریس

یک دیپلومات آمریکائی روز چهارشنبه ۲۷ بهمن ماه گفت قرار است پنج قدرت اتمی جهان در اواخر سال جاری میلادی – سال ۲۰۱۱ –  گرد هم آیند تا در مورد احتمال خلع سلاح  اتمی و بدست آوردن اعتماد لازم به یکدیگر و همچنین سایر مسائل مربوط به عدم گسترش سلاح های اتمی۱ با یکدیگر گفتگو کنند.

بنا بر گزارش آژانس خبری فرانسه، روسیه خاطرنشان ساخته است که برای تعیین تاریخ مذاکره با آمریکا در باره کاهش تسلیحات اتمی آماده نیست.

اخیراً پرزیدنت اوباما گفت که آماده مذاکره برای تقلیل سلاح های غیر استراتژیکی اتمی در مدتی نه بیشتر از یک سال پس از قانونی شدن قرار داد موسوم به " نیو استارت" با روسیه است. این قرارداد روز ۵ فوریه رسماً به مرحله اجرا در آمد.

خبرگزاری ایتارتاس – خبرگزاری دولتی روسیه – پیش از آن گزارش داده بود که آندره راسموسن، دبیر کل ناتو می گوید اجرای قانون نیو استارت پایه مذاکرات تقلیل گسترش سلاح های اتمی است. بنا بر گزارش همین خبرگزاری، دیمتری مدودوف رئیس جمهوری روسیه نیز بر این باور است که مسکو و واشنگتن باید اقدامات مربوط به خلع سلاح را دنبال کنند.

در ماه ژوئن گذشته سفرای آمریکا، چین، روسیه، فرانسه و بریتانیا در مقر سازمان ملل متحد در نیویورک در باره این مسئله مهم به رایزنی پرداختند. بنا بر گفته راس گوتمولر۲ مدیر کل دفتر کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه آمریکا، فرانسه پیشنهاد کرده است که مقدمات امر را برای مذاکره ۵ عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد فراهم می کند تا آنان بتوانند راه های مختلف را برای تعهداتی که در این زمینه در سال گذشته در کنفرانس بررسی پیمان عدم تولید و گسترش سلاح های اتمی – ان، پی، تی داده شد، مورد بررسی قرار دهند.

جلسه مشترک سفرای ۵ عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد یا ۵ قدرت اتمی جهان در ماه ژوئن سال جاری در پاریس تشکیل خواهد شد تا روندی را که از سپتامبر سال ۲۰۰۹ میلادی شروع شده است؛ ادامه دهند. در آن سال، پنج قدرت اتمی جهان در نشستی در ایالت ویرجینیا در آمریکا گرد هم آمدند تا برای نخستین بار در باره کنترل و شفافیت اقدامات مربوط به خلع سلاح با یکدیگر گفتگو کنند.

خانم گوتمولر مدیر کل دفتر کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه آمریکا گفت بسیار جالب توجه است که ما اکنون تجربه کنفرانس لندن( سپتامبر ۲۰۰۹ میلادی) را در فرایندی آورده ایم که کم کم ۵ قدرت بزرگ اتمی جهان بتوانند بیشتر و بیشتر به مذاکره در باره جزئیاتی مانند بازبینی، رسیدگی و اعتماد در روند کاهش تسلیحات اتمی بپردازند.

خانم گوتمولر دیپلومات آمریکائی پیش بینی می کند که پس از برگزاری جلسه پاریس شرکت کنندگان در جهت " یک طرح کاری با ثبات و مداوم " و تعهد به بر گزاری یک رشته جلساتی که متمرکز بر بازبینی و شفافیت باشد؛ گام بر خواهند داشت، اما وی از جزئیات مطلب سخنی نگفت.

مذاکره در باره تقلیل تسلیحات اتمی در این اواخر با توجه به قرار داد موسوم به " نیو استارت" بیشتر بر ۲ کشور آمریکا و روسیه متمرکز شده است. با این همه، بنا بر نظر خانم گوتمولر پیشبرد دیدگاه پرزیدنت اوباما برای جهانی عاری از تسلیحات اتمی همکاری های بیشتری را از سوی کشورهای اتمی جهان طلب می کند.

در کنار ۵ قدرت اتمی جهان از هند، اسرائیل، پاکستان و کره شمالی نیز به عنوان کشورهائی که دارای بمب اتمی هستند؛ نام برده می شود. علاوه بر آن، نگرانی هائی درباره فعالیت برخی از کشورها مانند ایران نیز وجود دارد.

در حالی که مقامات سرگرم دستور جلسه کار کنفرانس پاریس هستند، راس گوتمولر مدیر کل دفتر کنترل تسلیحات وزارت امور خارجه آمریکا از توضیح درباره مسائلی که در آن کنفرانس مورد بحث و گفتگو قرار خواهد گرفت، خودداری کرد. وی گفت مقامات فرانسوی علاقمندند که در کنار این کنفرانس، سازمان های غیر دولتی را نیز داشته باشند تا فرصتی برای گفت و شنود بین بخش خصوصی و بخش عمومی فراهم شود.

دیپلومات آمریکائی گفت" منتظر باشید، خبرها در باره این کنفرانس بزودی خواهد رسید".

با این همه، کشورهای دارای سلاح اتمی از این که طرحی را برای گفتگو در باره استراتژی غیر تسلیحاتی شدن خود قبل از برگزاری کنفرانس بازنگری سال ۲۰۱۵ میلادی بپذیرند، رد کرده اند.

۱Non-Proliferation Treaty:NPT

۲Ross Gottemoeller

 

تیراندازی نیروهای امنیتی بحرین به معترضان

منابع خبری دقایقی پیش از تیراندازی نیروهای امنیتی بحرین به سوگواران شرکت کننده در مراسم تشییع جان باختگان نا آرامی های روز گذشته خبر دادند. شبکه خبری الجزیره به نقل از یک پزشک در بیمارستانی در منامه گزارش داد که شمار تلفات از توانایی پذیرش در این بیمارستان بیشتر است و برخی از مجروحین هنوز در خیابان ها مانده اند.

هزاران بحرینی سوگوار روز جمعه برای تشییع پیکر قربانیان اعتراض های ضد دولتی روز پنجشنبه، در روستاهای حومه منامه پایتخت گرد آمدند. در جریان این مراسم سوگواران شیعه خواستار سرنگونی دولت سنی شدند. یک روحانی ارشد حمله پلیس به تظاهرکنندگان را کشتار نامید. در جریان مراسم نماز در روستائی در شمال غربی بحرین شیخ عیسی قاسم همچنین گفت دولت راه گفت و گو را بسته است.

در این میان، صدها هوادار دولت با پرچم های بحرین در منامه تظارهرات کردند. ارتش از روز پنجشنبه کنترل پایتخت را بدست گرفته است. چند ساعت پیشتر پلیس با شلیک گلوله های لاستیکی و گاز اشک آور به معترضانی که در میدان «لولو» چادر زده بودند، حمله کرد که دست کم پنج تن جان سپردند و بیش از ۲۳۰ تن نیز مجروح شدند. ارتش تجمع های عمومی را ممنوع کرده است. در همین حال شیخ خالد بن احمد خلیفه، وزیر امور خارجه بحرین از اقدام ارتش دفاع کرد و آن را برای جلوگیری از سقوط کشور در پرتگاه فرقه ای لازم دانست.

حزب شیعه وفاق، بزرگترین گروه مخالف بحرین، در پی درگیری های روز پنجشنبه از نمایندگی پارلمان استعفا داد. جناح ۱۸ نفری این حزب در پارلمان ۴۰ عضوی پیش از این تهدید کرده بود که پادشاه با برقراری یک نظام مشروطه و یک دولت انتخابی موافقت نکند، مجلس را تحریم خواهند کرد. دولت بحرین خارجیان را به عنوان پلیس استخدام می کند اما به شهروندان شیعه این فرصت اعطا نمی شود. از همین رو برخی تحلیل گران معتقدند که در صورت گسترش بی ثباتی، ممکن است کشور با خطرخشونت فرقه ای مواجه شود. در حالی که دامنه اعتراض های مردمی در سراسر منطقه زبانه می کشد، رهبران عرب در روزهای اخیر به شدت سراسیمه شده اند. اوضاع بحرین سبب نگرانی عربستان سعودی و کویت شده است. وزیران امورخارجه عرب روز پنجشنبه در جلسه فوق العاده شورای همکاری خلیج در منامه، با صدور بیانیه ای ضمن حمایت از بحرین از گسترش اعتراض ها و هراس از ایجاد نا امنی تاکید کردند. در این بیانیه آمده است «ما در برابر هر تهدیدی که متوجه هر عضو شورا باشد، یکپارچه می ایستیم.»       

پاسداران قول داده اند از شليک به معترضين در ايران خودداری کنند

ديلی تلگراف زير عنوان "پاسداران انقلاب ايران قول داده اند تيراندازی نکنند" می نويسد افسران ارشد سپاه پاسداران انقلاب ايران در نامه ای خطاب به افسر فرمانده خود خواستار تضمين هائی شده اند که براساس آنها ملزم نشوند به تظاهرکنندگان عليه دولت تيراندازی کنند.
اين افسران با توجه به خشونت اخير در جريان اعتراض های ضد دولتی در مصراستدلال کرده اند خلاف اصول قوانين شيعه اسلامی است که عليه مردم خود به استفاده از خشونت متوسل شوند.
اين نامه، که می تواند گويای شکافی عمده در داخل هيات حاکمه جمهوری اسلامی بر سر چگونگی مقابله با اعتراض های ضد دولتی باشد، در سطحی گسترده ميان پاسداران انقلاب توزيع شده است که مسئوليت دفاع از نظام مذهبی را برعهده دارند.
نامه، که ديلی تلگراف کپی آن را ديده است، خطاب به سرلشکر محمد جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب نوشته شده است.
نامه از سرلشکر جعفری خواستارصدور دستورالعملی برای راهنمائی پاسداران انقلاب، و نيز شبه نظاميان بسيج، در مورد خويشتن داری به هنگام مقابله با اعتراض های ضد دولتی است.
دولت در جريان تظاهرات خشن ضد دولتی پس از انتخابات مورد اختلاف رياست جمهوری در ژوئن ۲۰۰۹ که به گزينش مجدد محمود احمدی نژاد برای تصدی يک دوره چهارساله ديگر مقام رياست جمهوری منجر شد، در سرکوبی معترضين بشدت به بسيج متکی بود زيرا از آن بيم داشت که نتواند روی واحدهائی مشخص از پاسداران حساب کند.
اما نامه که توسط فرماندهان واحدهای پاسداران در تهران، قم، اصفهان و تبريز امضاء شده است از سرلشکر جعفری می خواهد " با استفاده ازنفوذ خود بر بسيج به آنها دستور بدهد دفعه بعد چماق هايشان را در خانه بگذارند".
نامه به صراحت می گويد "ما به مردم خود قول می دهيم به برادرانمان که می خواهند اعتراض مشروع خود را عليه سياست و رفتار رهبران شان ابراز کنند، تيراندازی نکنيم و آنان را نزنيم".
ديپلمات های غربی نيز که نامه را ديده اند و اصالت آن را تائيد می کنند می گويند نامه اکنون برای آقای احمدی نژاد و آيت الله علی خامنه ای حاکم ارشد کشور فرستاده شده است، هرچند که واکنشی رسمی ديده نشده است.

هواداران دولت ایران خواهان مرگ رهبران مخالفان شده اند

هزاران نفر از هواداران دولت جمهوری اسلامی ایران خواهان اعدام دو رهبر مخالفان شده اند.

در مراسم نماز جمعه و پیش از برگزاری یک تجمع دولتی، نماز گزاران خواهان اعدام میر حسین موسوی و مهدی کروبی دو رهبر جنبش سبز شده اند. این دو تن در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۹ در برابر محمود احمدی نژاد بازنده شدند و در بازداشت خانگی قرار دارند.

آیت الله احمد جنتی در خطبه نماز جمعه گفت موسوی و کروبی، به معنایی، هم اینک مرده اند زیرا شهرت و نفوذ خود را از دست داده اند.

آیت الله صادق لاریجانی رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی، روز پنجشنبه گفت دولت به رهبران مخالفان اجازه نخواهد داد بیانیه برای برپایی تظاهرات ضد دولتی روز یکشنبه صادر کنند.

رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی گفت دولت «فتنه گران» را مجازات خواهد کرد.

وب سایت های مخالفان برای نشان دادن حمایت از موسوی و کروبی و عزاداری در مرگ دو تن که در اعتراضات روز دوشنبه کشته شدند، مردم را به برپایی تجمعات سراسری دعوت کرده اند.

یک روحانی مصری خواستار ورود چهره های جدید به کابینه شد

هزاران نفر از طرفداران جنبش دموکراسی در مصر روز جمعه میدان تحریر در قاهره را پر کردند و برکناری حسنی مبارک رییس جمهوری را در جمعه هفته پیش جشن گرفتند.

آنان در جریان جشن هایی که در آن یک دسته موزیک ارتش نیز حضور داشت، آواز می خواندند و پرچم های مصر را تکان می دادند.

یک روحانی ارشد از ارتش خواست به درخواست مردم گوش کرده و چهره های جدیدی را وارد کابینه سابق کند. هنوز بسیاری از متحدان مبارک در کابینه حضور دارند.

وی همچنین مردم مصر را به شکیبایی با رهبری جدید فراخواند. ارتش مصر، که از حمایت عمومی برخوردار است، کنترل دولت را تا برگزاری انتخابات در دست گرفته است.

نیروهای امنیتی، میدان تحریر را محاصره کرده اند و گزارش ها حاکی است روحیه مردم بسیار خوب است. انتظار می رود با گذشت روز تظاهرات شدت پیدا کند.

خبرگزاری رویترز می گوید هواداران مبارک قصد دارند برای ارج گذاری بر دستاوردهای او در سه دهه قدرت، تظاهرات متقابلی برپا کنند. برگزار کنندگان به رویترز گفتند طرفداران مبارک سیاه خواهند پوشید، در حالی که راه پیمایان پیروزی لباس های سفید بر تن خواهند کرد.

آینده سیاسی مصر همچنان مبهم است، اما رویترز گزارش می دهد ارتش نامزدی را برای انتخابات ریاست جمهوری، که انتظار می رود ظرف شش ماه آینده برگزار شود، معرفی نخواهد کرد.

بان کی – مون دبیر کل سازمان ملل متحد از تعهد ارتش مصر به برگزاری انتخابات شفاف و آزاد استقبال کرده است و می گوید در اصلاحات سیاسی در کشور «برگشتی در کار نیست.»

مطبوعات: صانع ژاله و محمد مختاری در اعتراضهای ضددولتی خيابانی کشته شدند

کشته شدن دو دانشجو صانع ژاله و محمد مختاری در درگيريهای ۲۵ بهمن پليس با اعتراض کنندگان در خيابانهای تهران و ماجرای تشييع جنازه های آنها از سوی عوامل حکومتی موضوع بحث گسترده روزنامه های آمريکا است.

وال استريت جورنال با چاپ عکس مراسم تشييع صانع ژاله از سوی دولتيان می نويسد حکومت ايران مراسم تشييع دو دانشجويی را که در اعتراضهای ضددولتی کشته شدند غصب کرده و حتا به دوستان وخانواده های قربانيان اجازه نداده است در اين مراسم شرکت کنند. وال استريت جورنال به نقل از دوستان و خانواده های اين دو قربانی می نويسد هردوی آنها طرفدار جنبش سبز بوده اند اما دولت آنها را بسيجی اعلام کرده است.

نيويورک تايمز نيز به شرح تشييع دو قربانی درگيريهای ۲۵ بهمن تهران پرداخته و می نويسد در بزرگترين راهپيمايی اعتراضی ضددولتی يک سال گذشته در ايران ،هم دولتيان و هم مخالفان آنها بر سر هويت دو دانشجو ی کشته شده دراعتراضها وارد جدل رسانه ای شدند. نيويورک تايمز با اشاره به تصويرهای تلويزيونی جمهور ی اسلامی از مراسم تشييع صانع ژاله می نويسد تلويزيون اعلام کرد مشتی مردم وابسته به جريان فتنه می خواستند درمراسم اخلالگری کنند که با فريادهای مرگ بر منافق از صحنه رانده شدند. روزنامه از سايت کلمه نقل کرده که نوشته است پيکر اين دانشجوی دانشگاه هنر توسط طرفداران حکومت مصادره شد ودانشجويان مخالف توسط لباس شخصی ها کتک خوردند و بازداشت شدند.

واشنگتن پست مقاله ای دارد به قلم ری تکيه که در آن با اشاره به جنبش دموکراسی خواهی در ايران می نويسد آمريکا با حمايت ازجنبش سبز بايد درتغيير رفتار حکومت ايران بکوشد. آقای تکيه با اشاره به اينکه روحانيان حاکم برايران از استقرار دموکراسی در کشورجلوگيری می کنند می نويسد جنبش کنونی دنيای خاورميانه نه ايدئولوژيک است نه پان عرب و نه اسلامگرا. جنبشی است که صرفا می خواهد منطقه از حاکمان خودکامه رها شود. در مقاله آمده است جنبش کنونی خاورميانه را نمی توان صرفا الهام گرفته از جنبش سبز ايران دانست اما اگر فکر کنيم ايران از رويدادها ی منطقه عقب خواهد ماند سخت اشتباه کرده ايم.

جمهوری اسلامی: ۹۶ تن از اهالی شهر قم بر اثر ابتلا به بیماری ایدز جان سپردند

روزنامه جمهوری اسلامی از مرگ ۹۶ تن از اهالی شهر قم بر اثر ابتلا به بیماری ایدز خبر داده است.

به نوشته اين روزنامه، دكتر ابراهيم حاجی مظفری، مدیرکل سازمان بهزیستی استان قم، طی اظهاراتی در استانداری قم اعلام کرد تا تاريخ ۱۹ بهمن ماه امسال، ۵۲۲ مورد افراد مبتلا به ايدز در قم به ثبت رسيده كه از این تعداد، ۴۹ نفر زن و ۴۷۷ نفر نيز مرد هستند.

دکتر حاجی مظفری درباره راه حل مشكلات افراد مبتلا به بیماری ايدز گفت: «نخست بايد وضع و شرايط را بپذيريم كه در چنين شرايط و موقعيتی قرار داريم، و سپس به دنبال راهكار خدمات و درمان اين امر باشيم.»

سردار مسعود جزايری آمريکا را تهديد کرد

روزنامه رسالت اظهارات سردار مسعود جزایری، معاون ستاد کل نیروهای مسلح، را بازتاب داده است که آمریکا را به دخالت در ایران متهم کرده و ایالات متحده را تهدید کرده است که منتظر عواقب شکننده دخالت های خود باشد.

معاون فرهنگی و تبليغات ستاد كل نيروهای مسلح تهدید کرده است: «آنهايی كه برنامه‌های براندازانه در مورد ايران را پيگيری می‌كنند و حتي به طور علنی از ضدانقلاب ايران و فتنه‌گران حمايت می‌كنند، جزای اين اقدامات را خواهند چشيد.»

به نوشته روزنامه رسالت، سردار جزایری همچنین گفته است: «آمريكا و كاخ سفيد در آينده نزديك از اقدامات خود پشيمان و شرمنده خواهند شد.»

نوروز در راه است و بخش فارسی صدای آمریکا سرگرم تهیه فهرستی است از مهمترین وقایع سال گذشته در زمینه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، هنری و ورزشی. به ما بگویید به نظر شما مهمترین خبرهای سال گذشته چه بوده است.
نظرات خود را با ایمیل shoma@voanews.com با ما در میان بگذارید.
لطفاً در محل موضوع ایمیل بنویسید مهمترین خبرها تا دسترسی به نظرات شما آسانتر شود.

**********

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از ماز جبرانی با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای جيمی دلشاد به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://mardomdoost.com/

ماهواره های صدای آمريکا

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر