سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مهر ۲, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

«حکومت اسلامی عراق» مسئولیت بمب گذاری های اخیر در بغداد را بر عهده می گیرد

یک گروه وابسته به القاعده مسئولیت بمب گذاری های دوگانه ای را که به تازگی در بغداد موجب مرگ نزدیک به ۳۰ تن شد، بر عهده گرفته است.

«حکومت اسلامی عراق» روز جمعه در بیانیه ای گفت وزارت امنیت ملی و یک فروشگاه تلفن های همراه، هدف های حملات روز یکشنه بوده اند. این گروه هر دو محل را «لانه های شیطان» توصیف می کند و می گوید وزارت امنیت ملی در جنگ علیه مسلمانان سنی دست دارد، و فروشگاه تلفن های همراه یک شرکت شیطانی است که از آن برای جنگ و جاسوسی علیه مجاهدین استفاده می شود.

در این میان، مقامات امنیتی عراق می گویند یک بمب گذار انتحاری روز جمعه یک افسر پلیس را کشت و دو نفر دیگر را زخمی کرد.

تحقیقگران می گویند بمب گذار مواد انفجاری را در خارج از یک مسجد در شهر موصل، که نمازگزاران در آنجا جمع شده بودند، منفجر کرد.

تجار ايرانی در دوبی حرارت تحريم های يک جانبه را بيشترحس می کنند

نشنال، روزنامه انگليسی زبان امارات متحده عربی زير عنوان "تجار ايرانی دوبی حرارت تحريم ها را حس می کنند" می نويسد در حاليکه محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری ايران نسبت به تحريم هائی که عليه کشورش وضع شده است لحنی حاکی از بی اعتنائی دارد، بازرگانان ايرانی در دوبی شکايت از آن دارند که شدت عمل در اجرای اين تحريم ها در امارات متحده عربی عرصه را بر شرکت های کوچک و تجارتنگ کرده است.

رئيس جمهوری ايران در اين هفته به خبرنگاران در نيويورک گفت ايران ۳۰ سال است که زير تحريم هاست. مبادلات ما با اروپا قريب ۲۳ ميليارد دلار است و اگر اين رقم هم از اقتصاد ايران حذف شود مشکلی ايجاد نمی شود.

امارات متحده عربی نيز اخيرا موضع خود را مستقيما با وسائل ارتباط جمعی در نيويورک در ميان گذاشت، و يوسف ال عطيبه، نماينده اين کشور در واشينگتن گفت دولت برای اجرای تحريم های سازمان ملل متحد در مورد ايران اقدامی شديد انجام داده است. آقای ال عطيبه در نامه ای برای نيويورک تايمز نوشت امارات متحده عربی علاوه بر مسدود کردن حساب ها و اموال مالی شرکت ها و افراد مشکوک به حمايت از توليد و اشاعه تسليحات، دهها شرکت بين المللی و محلی درگير در پول شوئی و نقل وانتقال اقلام دارای کابرد های مضاعف را نيز تعطيل کرده است.

او می گويد دهها کشتی و صدها محموله مورد ظن در نقض تحريم ها متوقف و تفتيش شده است، و امارات متحده عربی برای بستن راه بر محموله های حساس، اطلاعات خود را با مقامات بين المللی درميان می گذارد.

در ماه ژوئن چهارمين دور تحريم ها عليه ايران در شورای امنيت سازمان ملل متحد به تصويب رسيد و متعاقبا تحريم هائی يکجانبه نيز توسط آمريکا و اتحاديه اروپا وضع شد. اين تحريم های يکجانبه بيشترين اثر را بر تجار ايرانی داشته است، که می گويند بانک های محلی و بين المللی از صدوراسناد اعتباری، که آنها را قادر به ارسال اقللامی ساده، نظير مواد غذائی، به ايران می کند، خودداری می کنند.

مرتضی معصوم زاده نايب رئيس شورای بازرگانان ايرانی در دوبی و مدير عامل آژانس حمل و نقل جامبو لاين می گويد ما می بينيم که بانک ها، چه خارجی و چه محلی، روز بروز محدوديت های یيشتری را در مورد تجار و شرکت های ايرانی اعمال می کنند. چطور ممکن است يک بانک در امارات متحده عربی برای ما اسناد اعتباری باز نکند که بتوانيم ۱۰هزار تن برنج از تايلند به بندرعباس وارد کنيم. برنج چه ربطی به انرژی اتمی دارد؟ چه ربطی به پاسداران انقلاب دارد؟

عباس بلورفروشان، مديرعامل شرکت بيمه آريا و رئيس سابق شورای بازرگانان ايرانی در دوبی می گويد تجار ايرانی فعلا قادر به گرفتن اسناد اعتباری نيستند، و بيمه گران اروپائی از بيمه کردن محمولاتی که مقصد آنها ايران است منع شده اند.

در همين حال اسناد اعتباری باز شده توسط بانک های ايران اساسا بی ارزش است.

سفير جديد ايران در امارات متحده عربی می گويد ضمن آنکه درک می کند امارات متحده عربی بايد به مصوبات بين المللی پای بند باشد اميدوار است امارات به شيوه ای برادارانه با ايران عمل کند. محمد رضا فياض گفت ما از آنچه که سازمان ملل متحد تصميم گرقته است راضی و يا خوشحال نيستيم، ولی درعين حال برادرانمان در امارات متحده عربی را هم مقصرنمی شناسيم.

پاکستان می خواهد عفیه صدیقی، دانشمند زندانی، آزاد شود

پاکستان می گوید برای بازگرداندن یک پاکستانی کارشناس اعصاب، که یک دادگاه آمریکا روز پنجشنبه او را به اتهام تلاش برای کشتن پرسنل آمریکایی در افغانستان به ۸۶ سال زندان محکوم کرد، از هیچ کوششی فروگذار نخواهد کرد.

یوسف رضا گیلانی، نخست وزیر پاکستان، روز جمعه در پارلمان پاکستان، عفیه صدیقی را «دختر ملت» نامید، و قول داد برای آزادی او تلاش کند.

حکم دادگاه که عملا به معنای حبس ابد است، موجب اعتراضاتی در سراسر پاکستان شده است. در کراچی، زادگاه صدیقی، پلیس برای بازداشتن گروه بزرگی از معترضین از حرکت به سوی کنسولگری آمریکا گاز اشک آور شلیک کرد.

در اسلام آباد، پایتخت پاکستان، معترضین در حالی که علیه آمریکا شعار می دادند و سعی داشتند خود را به سفارت آمریکا برسانند، با پلیس درگیر شدند.

خانم صدیقی در ماه فوریه به اقدام برای قتل، حمله و اتهامات دیگر متهم شد.

دادستان ها گفتند او که در آمریکا تحصیل کرده است، در سال ۲۰۰۸ هنگامی که در افغانستان تحت بازجویی قرار داشت، تفنگ یک سرباز آمریکایی را گرفت و به سوی ماموران اف بی آی تیراندازی کرد.

وکلای عفیه صدیقی می گویند از حکم استیناف خواهند خواست.

آنها گفتند بیماری روانی موجب شد عفیه صدیقی که ۳۸ سال دارد، به حمله دست بزند.

قاضی ریچارد برمن این نظر را رد کرد و گفت اقدامات خانم صدیقی احتمالا عمدی و با قصد قبلی صورت گرفته است. با این حال، برمن دستور داد او به زندانی در ایالت تگزاس، که به سرویس های پزشکی و روانی مجهز است، منتقل شود.

مقامات می گویند عفیه صدیقی در شهر غزنی در افغانستان، همراه با مطالب و اسنادی درباره چگونگی ساختن مواد منفجره و استفاده از سلاح های شیمیایی دستگیر شد.

آنها همچنین می گویند در اسناد از بناهای مهم نیویورک، از جمله امپایر استیت، مجسمه آزادی، وال استریت، و پل بروکلین نام برده شده بود. مقامات آمریکایی می گویند خانم صدیقی به عوامل القاعده ، که خالد شیخ محمد، طراح اصلی حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به آمریکا فرستاد، کمک می کرد.

عفیه صدیقی در جریان محاکمه به تفصیل سخن گفت، و بارها با استناد به گفته های پیامبر اسلام، مسلمانان را ترغیب کرد به محکومیت او با خشونت پاسخ ندهند.

خانم صدیقی در سال ۲۰۰۳ در جریان یک سفر خانوادگی به پاکستان همراه با سه فرزندش ناپدید شد. برخی از گروه های طرفدار حقوق بشر اظهار نظر کرده اند که او مخفیانه در پایگاه هوایی بگرام زندانی شده بود.

سربازان تاجیک سه شورشی مسلمان را کشتند

مقامات تاجیکستان می گویند نیروهای دولتی روز جمعه، در سومین روز هجوم علیه شورشیان در پی حمله مرگبار روز یکشنبه به یک کاروان نظامی، سه ستیزه گر اسلامگرا را کشتند.

منابع نظامی به خبرگزاری ها گفتند از آغاز عملیات مجموعا هشت شورشی کشته شده اند، و سه سرباز جراحاتی برداشته اند.

هجوم نیروهای دولتی علیه ستیزه گران در پی حمله ای به سربازان تاجیک در ناحیه «رشت»، در ۱۸۰ کیلومتری شرق دوشنبه، پایتخت تاجیکستان، که در جریان آن دست کم ۲۸ سرباز کشته شدند، صورت می گیرد.

جنبش اسلامی ازبکستان، مرتبط با القاعده، مسئولیت حمله را بر عهده گرفته است و آن را تلافی عملیات دولت علیه اسلام می نامد.

تاجیکستان فقیر ترین پنج جمهوری سابق اتحاد شوروی در آسیای میانه است، و به تازگی هدف زنجیره ای از حملات که دولت ستیزه گران مسلمان را مسئول می داند، قرار گرفته است.

ادامه رویارویی دولت فرانسه با اتحادیه های کارگری بر سر اصلاح سیستم مستمری

دولت فرانسه از مصالحه با اتحادیه های کارگری در مجادله بر سر اصلاح سیستم مستمری خودداری می کند، و صحنه را برای اعتصاب ها و اعتراضات گسترده تر آماده می سازد.

فرانسوا فیون، نخست وزیر فرانسه، روز جمعه گفت دولت در مورد برنامه های اصلاحی خود، که حداقل سن بازنشستگی را از ۶۰ سال به ۶۲ سال افزایش خواهد داد، کوتاه نخواهد آمد.

اتحادیه های کارگری گفتند آنها نبرد خود را بار دیگر به خیابان ها خواهند کشاند، و از دوم تا دوازدهم اکتبر حمل و نقل، مسافرت های هوایی و مدارس را در سراسر فرانسه مختل خواهند کرد.

روز پنجشنبه، به گفته پلیس، نزدیک به یک میلیون نفر در سراسر کشور تظاهرات اعتراض آمیزی برپا کردند. برگزار کنندگان ادعا می کنند نزدیک به ۳ میلیون نفر به خیابان ها ریختند - که از تعداد شرکت کنندگان در نخستین دور اعتراضات در ۷ سپتامبر بیشتر بود.

اعتصابات کارگران در روز پنجشنبه موجب بستن شدن مدارس شد و سرویس های راه آهن و حمل و نقل هوایی را به نصف کاهش داد. در پاریس، گزارش می رسد درگیری هایی بین پلیس و معترضین روی داده است.

مجلس نمایندگان پارلمان فرانسه، لایحه اصلاح سیستم مستمری را قبلا تصویب کرده است. قرار است سنا در اوایل اکتبر به آن رای بدهد.

ایران برای مذاکرات اتمی «منصفانه» آماده است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران می گوید کشور او آماده است مذاکره درباره برنامه اتمی خود را، درصورتی که منصفانه باشد، از سر بگیرد.

منوچهر متکی در دیداری با وزیر امور خارجه چین در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک گفت تهران حاضر است گفت و شنود با گروه وین، شامل روسیه ، بریتانیا، آمریکا و آژانس بین المللی انرژی اتمی، و نیز با اعضای دائمی شورای امنیت سازمان ملل متحد و آلمان، معروف به گروه ۵ بعلاوه ۱، را از سر بگیرد. با این حال، گفت مذاکرات فقط در صورتی موفق خواهد شد که منصافه باشد و حق ایران برای استفاده از فناوری اتمی جهت مقاصد صلحجویانه را قبول کند.

پیشتر، در روز چهارشنبه، گروه ۵ بعلاوه ۱ اعلام کرد تلاش خود را برای یافتن راه حلی از طریق گفت و شنود با ایران تجدید کرده است. گروه ۵ بعلاوه ۱ افزود آنها می خواهند مذاکره با تهران درباره پیشنهاد معاوضه اتمی، که سال پیش ارائه شد، از سرگرفته شود.

بر اساس این پیشنهاد، ایران اورانیوم کمتر غنی شده را با میله های سوخت اورانیوم ، برای استفاده در یک رآکتور پژوهشی پزشکی، معاوضه خواهد کرد.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، روز پنجشنبه در سخنانی در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت قدرت های عمده می خواهند با ایران درباره برنامه اتمی مذاکره کنند. با این حال، یاد آور شد که تهران باید صلحجویانه بودن برنامه اتمی خود را ثابت کند.

درخواست کمک مالی اتحادیه آفریقا برای افزایش تعداد صلحبانان در سومالی

اتحادیه آفریقا برای افزایش تعداد صلحبانان در سومالی، از سازمان ملل متحد درخواست کمک مالی کرده است.

در پی جلسه ویژه ای که روز پنجشنبه برای بررسی وضعیت سومالی تشکیل شد، جان پینگ، رییس اتحادیه آفریقا، گفت اوگاندا مایل است نیروی پاسدار صلح را از ۸ هزار نفر، به ۲۰ هزار نفر افزایش دهد. با این حال یادآور شد برای پرداخت حقوق به سربازان و تامین تجهیزات آنها به اعتبار نیاز است.

شرکت کنندگان در کنفرانس گفتند دولت انتقالی سومالی باید پیش از آن که جامعه بین المللی در صدد حمایت بیشتر از آن برآید، نشان دهد به مردم خدمت می کند.

روز پنحشنبه، زد و خوردهای جدید در موگادیشو، پایتخت سومالی، بین سربازان طرفدار دولت و شورشیان اسلامگرا، ۲۰ کشته و ۶۸ مجروح برجا گذاشت.

شاهدان می گویند نبرد زمانی آغاز شد که شورشیان به نیروهای دولتی و اتحادیه آفریقا حمله کردند.

حمله بمب گذاران انتحاری به نیروهای ناتو در افغانستان

در افغانستان، شورشیان روز جمعه با بمب گذاری انتحاری علیه یک کاروان ناتو در شمال، و تلاش نافرجام برای تصرف یک پایگاه ناتو در شرق، به هجوم جدیدی علیه نیروهای خارجی دست زدند.

مقامات می گویند در انفجار بمبی که در یک اتومبیل در ایالت بدخشان کار گذاشته شده بود، فقط خسارت اندکی به کاروان وارد آمد، با این حال اتوبوسی که در نزدیکی آن حرکت می کرد به شدت آسیب دید، یک کودک جان سپرد و دست کم ۲۷ نفر مجروح شدند.

به گفته ناتو در افغانستان بمب گذاران انتحاری همچنین سعی کردند به یک پاسگاه در ایالت پکتیا حمله کنند، اما نیروهای ائتلاف قادر شدند از آن حمله جلوگیری کنند.

ناتو در بیانیه ای گفت سربازان یک خودرو را که سعی داشت با چهار شورشی مجهز به جلیقه های انتحاری که در پشت سر آن حرکت می کردند وارد محوطه پایگاه شود، منهدم کردند.

بیانیه حاکی است که دست کم پنج شورشی کشته شدند و یک نفر دستگیر شد. ناتو گفت به سربازان آن آسیب نرسید.

گزارشی از تظاهرات مخالفان محمود احمدی نژاد در نيويورک

همزمان با حضور محمودی احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران، در نشست سالانه سران کشورها در سازمان ملل متحد، مخالفان دولت ايران در نيويورک تجمعاتی را برگزار کردند.

در نيويورک هزاران ايرانی، روز پنجشنبه، در اعتراض به سخنرانی محمود احمدی نژاد، مقابل ساختمان سازمان ملل متحد تجمع کردند. در اين تجمع که بزرگترين تظاهراتی بود که در طول نشست يک هفته ای مجمع عمومی سازمان ملل متحد برگزار شد، شرکت کنندگان خواستار پايان يافتن دولت محمود احمدی نژاد شدند. تظاهرکنندگان، در محوطه ای که در مقابل ساختمان اصلی سازمان ملل متحد قرار دارد حضور يافته بودند.

در يک هفته گذشته، اين بزرگ ترين تجمعی است که همزمان با نشست سالانه سران کشورها در سازمان ملل متحد، برگزار شده است.

يک شهروند ايرانی-آمريکايی ميگويد «من بايد صدای مردم باشم. همه ما بايد صدای مردمی باشيم که صدای آنها در ايران خفه شده است، همه ايرانيانی که در معرض کشته شدن، زندانی شدن، شکنجه شدن، سنگسار شدن، يا تجاوز قرار دارند. من هميشه فقط می خواستم صدای مردم باشم.»

تجمع کنندگان علاوه بر پلاکاردها و پرچم هايی که به دست داشتند در اعتراض به مجازات اعدام و سنگسار، نمادهايی را بر پا کرده بودند.

يک ايرانی ديگ

يک ايرانی ديگر ساکن آمريکا که در تظاهرات شرکت داشت می گويد «خانواده من، خواهر و برادرم، قرار بود در اين رژيم اعدام بشوند. من خود يک معلم بودم که همه زندگی ام در خطر بودم و مجبور شدم کشورم را ترک کنم.»

برگزارکنندگان اين تجمع، تعدادی از گروه های ايرانی و آمريکايی شامل را می شد که هر بار محمود احمدی نژاد به سازمان ملل متحد سفر کرده است، در اين مکان جمع شده اند. آنها، اين مراسم را بر روی تلويزيون ماهواره ای و اينترنت، پخش می کنند.

همچنين تعدادی سخنران در اين مراسم صحبت کردند از جمله، جان بولتون، سفير سابق ايالات متحده در سازمان ملل متحد، و رودولف جوليانِی، شهردار سابق نيويورک، سخنرانی کردند.

جان بولتون گفت «به خاطر منافع مردم ايران، به خاطر منافع تمام مردم خاورميانه با هر مذهب و مليتی، به خاطر منافع ايالات متحده به طور خاص، و برای حفظ صلح و امنيت بين الملل به طور کل، محمود احمدی نژاد و رژيم او، بايد سرنگون شوند.»

محمود احمدی نژاد، روز پنجشنبه، در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نيويورک، سخنرانی کرد.

روز چهارشنبه نيز تعداد ديگری از مخالفان دولت ايران، در پياده رو مقابل هتل هيلتون در منهتن، تجمع کردند.

تظاهرکنندگان به حضور محمود احمدی نژاد در نشست سالانه سران کشورها اعتراض داشتند و خواستار آزادی در ايران بودند.

يکی از تظاهرکنندگان می گفت «ميدانم که در کشورما، جوانها دارند برای آزادی می جنگند. ما آمده ايم در اينجا تا که کنارآنها بايستيم و به جامعه جهانی نشان دهيم که مردم ايران می ايستند، مقاومت و مبارزه می کنند تا آزادی را به کشورمان بياورند.»

هيات آمريکايی هنگام سخنان محمود احمدی نژاد در سازمان ملل جلسه را ترک کرد

آمريکا و ساير هيات های نمايندگی کشورهای غربی در سازمان ملل متحد جلسه سخنرانی اين مجمع را هنگام سخنرانی محمود احمدی نژاد و بعد از اينکه وی گفت بسياری از مردم جهان بر اين باورند که دولت ايالات متحده مسئول حملات تروريستی ۱۱ سپتامبر بوده است، ترک کردند.

آقای احمدی نژاد خطاب به رهبران جهان گفت بسياری از مقامات رسمی آمريکا عقيده دارند که يک گروه تروريستی با کوبيدن هواپيماهای ریوده شده به ساختمان مرکز تجارت جهانی در نيويورک اين برجها را فرو ريختخه است.

به گفته وی يک نظريه ديگر اين است که حملات انجام شده از سوی دولت آمريکا طرح ريزی شد تا با نزول اقتصاد آمريکا مقابله کند و رژيم صهيونيستی اسرائيل را نجات دهد.

رييس جمهوری ايران همچنين در اشاره به موضوع تهديد قرآن سوزی توسط گروه های دينی آمريکا، آن را يک اقدام شيطانی توصيف کرد و با مقايسه قرآن کتاب مقدس مسلمانان با انجيل مسيحيان اظهار داشت مردم ايران برای باورمندان هردو آيين احترام قائلند.

هيات نمايندگی آمريکا در واکنشی سريع نسبت به اظهارات وی گفت آقای احمدی نژاد بجای نمايندگی از سوی مردم ايران دوباره تئوری های توطئه را بميان کشيده است.

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
پاسخهای داريوش به پرسشها را از اينجا ببينيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر