سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ دی ۸, چهارشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

اقلیت مجلس نحوه اجرای هدفمندی یارانه ها را زیر سئوال برد

محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی ایران، روز سه شنبه ۷ دی ماه، در جریان هشتاد و دومین سفر استانی هیات دولت به استان تازه تاسیس البرز از هدفمندی یارانه ها سخن گفت.

سخنان وی، یکی از عنوان های صفحه اول روزنامه جام جم را، روز چهارشنبه ۸ دی ماه، به خود اختصاص داده است. محمود احمدی نژاد ضمن تشکر از همراهی گسترده مردم در اجرای هدفمندی یارانه ها گفت، «با کمک تمامی ملت ایران، اجرای این قانون را با همین آرامش، وقار، آگاهی و همبستگی به پیش می بریم و منابعی که آزاد می شود در خدمت آبادانی، پیشرفت و رفاه ملت ایران قرار خواهد گرفت.»

محمود احمدی نژاد در حالی، از «آرامش» در اجرای این قانون سخن می گوید، که محمد رضا خباز عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در تازه ترین گفت و گوی خود با پارلمان نیوز (دوشنبه ۶ دی ماه) در پاسخ به این سئوال که آیا شیوه اجرای قانون هدفمندی یارانه ها مطابق مصوبه مجلس است، اظهار داشت، «مجلس به دنبال حذف تدریجی و ۵ ساله یارانه بود در حالی که دولت می خواهد این طرح را طی ۳ ماه اجرا کند، ما می خواستیم فشار را بر زندگی مردم کم کنیم و دولت خلاف آن را انجام می دهد.»

محمود احمدی نژاد در حالی، از «پیشرفت و رفاه ملت ایران» در اجرای این قانون سخن می گوید که علی رضا محجوب، عضو کمیته اقتصادی و بودجه فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی، نیز در تازه ترین گفت و گوی خود با خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام مجلس شورای اسلامی (دوشنبه ۶ دی ماه)، با بیان این که برخی از خبرگزاری ها گزارش می کنند که قیمت ها نه تنها افزایش نداشته بلکه کاهش نیز یافته است، گفت، «اما آن چه می بینیم بیانگر چیز دیگری است.»

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی، خاطر نشان ساخت، «دولت سعی می کند با پرداخت یارانه که یک سیاست جبرانی است دلسوزانه عمل کند اما گاهی پزشک ممکن است با دلسوزی حال بیمار را بدتر کند.»

رئیس خانه کارگر می افراید، «این دلسوزی قطعا حاصل مثبتی برای دولت و برای اکثریت فقیر جامعه نخواهد داشت.»

محمود احمدی نژاد در حالی، از «همبستگی» در اجرای این قانون سخن می گوید، که داریوش قنبری سخنگوی فراکسیون اقلیت مجلس شورای اسلامی، بامداد روز چهارشنبه ۸ دی ماه، در گفت و گو با پارلمان نیوز نظارت بر اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها را ضعیف دانست و گفت، «این قانون آن گونه که مورد نظر قانون گذار بوده اجرا نمی شود.»

القاعده مسئول انفجار در موصل

آسوشیتد پرس دقایقی پیش گزارش داد که یک گروه وابسته به القاعده که خود را «حکومت اسلامی عراق» می نامد، در یک اطلاعیه اینترنتی مسئولیت حمله انتحاری روز چهارشنبه را به عهده گرفته است.

در این حمله سه بمبگزار انتحاری ، با انجام عملیات انفجاری یک فرمانده پلیس را کشتند. مقام های رسمی تاکنون مرگ ۳ نفر دیگر را نیز تایید کرده اند. حادثه زمانی رخ داده است که دو تن با جلیقه های حاوی مواد انفجاری وارد یک مقر پلیس در شهر موصل شدند و خود را در نزدیکی دفتر فرمانده منفجر کردند.

نیروهای امنیتی سومین بمب انداز را در حالی که به محل نزدیک می شد هدف گلوله قرار دادند. به گفته مقامات امنیتی سه نفر کشته دیگر این حادثه از افسران پلیس بودند.مقامات محلی می گویند فرمانده پلیسی که در این حادثه جان خود را از دست داده عملیات اخیر علیه ستیزه گران القاعده را سازمان داده بود و پیش از این نیز از چندین سو قصد جان سالم به در برده بود.

این حادثه دو روز پس از آن روی می دهد که بمبگزاران انتحاری بمب هایی را در نزدیکی ساختمان فرمانداری در رمادی منفجر کردند. در این حادثه ۱۷ تن کشته شدند.

دولت پاکستان:ائتلاف حاکم با خطر سقوط روبرو نیست

دولت آصف علی زرداری رییس جمهوری پاکستان خطر سقوط ائتلاف حاکم  را جدی نمی داند.

مقام های دولتی روز چهارشنبه با رهبران جنبش متحده ملاقات کردند. این ملاقات پس از آن صورت گرفت که جنبش متحده دوتن از اعضای خود را از کابینه ائتلافی خارج کرد.

این گروه سیاسی دلیل این اقدام را فساد دولتمردان و بالا رفتن قیمت ها اعلام کرده اند. جنبش متحده یکی از گروه های سیاسی اصلی در دولت ائتلافی است و در صورت ادامه این روند ممکن است دولت زرداری، اکثریت پارلمانی خود را از دست بدهد.

 نمایندگان دولت روز چهارشنبه همچنین با اعضای حزب جمعیت علمای اسلام، که ماه پیش از ائتلاف خارج شد، ملاقات کردند. یک سخنگوی دولت در این باره گفته است« زرداری تلاش می کند تا احزاب را در ائتلاف حفظ کند». وی پیش بینی کرد که در روزهای آینده تحولات مثبتی رخ دهد. اما توضیحی در این باره نداد.

این سخنگو همچنین درخواست های جمعیت علمای اسلام را که گفته اند زرداری باید نخست وزیر یوسف رضا گیلانی را بر کنار کند، رد کرد و گفت«پارلمان او را به اتفاق آرا برگزیده است.»

جمعیت علمای اسلامی، نخست وزیر را به ایجاد تنش بین اعضای ائتلاف متهم کرده است.  

سرویس امنیتی دانمارک حمله به یک روزنامه را خنثی می کند

سرویس اطلاعات و امنیت دانمارک می گوید چهار نفر را که قصد داشتند به یک حمله تروریستی فوری علیه روزنامه «

ییلاند - پوستن» دست بزنند دستگیر کرده است.

رییس سرویس برخی از مظنونین را «اسلامگرایان افراطی» توصیف کرد و گفت آنها می خواستند وارد ساختمان روزنامه شوند و کارمندان و مسئولان آنرا تا آنجا که امکان دارد بکشند.

مقامات گفتند سه نفر از دستگیر شدگان ساکن سوئد بودند.

« ییلاند - پوستن» چند سال پیش کاریکاتورهایی از پیامبر اسلام چاپ کرد و اعتراضات مسلمانان در سراسر جهان را موجب شد.

معاون وزارت کار ایران: تامین منابع پولی مهم ترین دغدغه واحدهای تولیدی است

نظری جلالی، معاون روابط کار وزارت کار و امور اجتماعی، اخیرا در جلسه کار گروه اشتغال استان لرستان، با تاکيد بر اين‌که تامين منابع پولی، مهمترين دغدغه واحدهای توليدی است، افزود، «رصد کردن مداوم شرايط بازار و رقبا، تامين مواد اوليه، افزايش ضريب نفوذ يک هزارم در بازار، تامين قطعات يدکی، کاهش هزينه‌های سربار، افزايش بهره وری کيفيت و پرداخت دستمزد و بدهی ‌های سازمان‌های ديگر و بانک‌های عامل از دغدغه‌های کارفرمايان واحدهای توليدی است.»

هم زمان، به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ناصر شاهنوشی، عضو هیئت علمی دانشگاه فردوسی، بيان اين كه در شرايط فعلی، قيمت دلار و نرخ ارز تعيين كننده است، گفت، «در اجرای قانون هدفمند كردن يارانه‌ها، بيش از اين كه نگران تورم باشيم، بايد نگران توليد باشيم.»

در همین حال، محمد رضا سجادیان، عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، اصلاح خطوط تولید را یکی از مهم ترین تاثیراتی می داند که با اجرای دقیق و درست طرح هدفمند سازی یارانه ها در بخش صنعت و معدن کشور به وجود می آید.

آرمان خالقی، قائم مقام دبیر کل خانه صنعت و معدن ایران نیز، تاکید می کند، «قانون اجرای طرح هدفمند سازی یارانه ها باید در چار چوب استراتژی توسعه صنعتی کشور دیده و نقشه راه آن ترسیم شده باشد.

سیاست خبری تحلیلی تابناک، به «دورنمای اقتصاد ایران پس از هدفمندی یارانه ها» پرداخته، و در این زمینه نوشته است، «اگر منابع درآمدی حاصل از هدفمندی یارانه ها صرف ارتقای سطح سرمايه گذاری و توليد در كشور شود، دورنمای طرح مثبت ارزيابی می شود و بر عكس، اگر منابع مذكور صرف مواردی غير از اين شود، نه تنها دورنمای مثبتی را نبايد انتظار داشت، بلكه چه بسا به وضعيتی بدتر از حال حاضر نيز برسيم.»

چاوز امریکا را به قطع مناسبات دیپلماتیک فرا می خواند

هوگو چاوز رییس جمهوری ونزوئلا ، امریکا را برای قطع روابط با کشوری به چالش گرفته است.

در میانه اختلاف ناشی از تصمیم کاخ سفید به انتخاب سفیر جدیدی در کاراکاس، چاوز روز سه شنبه گفت آمریکا « می تواند هر کاری را که می خواهد انجام دهد» ، اما لری پالمر به ونزوئلا نخواهد آمد.

پالمر چهارماه پیش بعنوان سفیر امریکا در ونزوئلا نامزد شد. وزارت امور خارجه امریکا گفته است مخالفت ونزوئلا با این انتصاب پیامدهایی برای مناسبات دو کشور، که هم اینک متشنج است، خواهد داشت.

چاوز گفت سفیری که به کاراکاس می آید باید به کشور او احترام بگذارد.

دولت چاوز از آنچه پالمر در ماه سپتامبر در واشنگتن گفت شکایت کرده است. او اظهار نظر کرد که روحیه نظامیان ونزوئلا ضعیف است و دولت با شورشیان کلمبیا ارتباط دارد.

مقامات وزارت امور خارجه در واشنگتن گفته اند امریکا به پالمر اعتماد کامل دارد.

حمله به کاروان تدارکاتی ناتو در پاکستان

مقامات می گویند سیتزه گران طالبان در حمله ای به یک کاروان تدارکاتی ناتو در پاکستان، یک راننده را کشتند و دو نفر را مجروح کردند.

به گفته مقامات منطقه، مردان مسلح بامداد چهارشنبه در ناحیه عشایری خیبر در شمال غربی پاکستان، به کامیون ها حمله کردند.

کامیون ها حامل تدارکات برای نیروهای ناتو در افغانستان بودند.

این حمله در حالی صورت می گیرد که هواپیماهای بدون سرنشین امریکا در روزهای اخیر مواضع سیتزه گران درشمال غربی پاکستان را هدف گرفته اند ، و روز سه شنبه دست کم ۱۷ تن را در منطقه کشتند.

در ماه سپتامبر، پس از آن که یک هلیکوپتر ناتو به اشتباه دو سرباز پاکستانی را کشت، دولت پاکستان یک گذرگاه مرزی اصلی با افغانستان را برای ۱۱ روز به روی خود روهای ناتو بست، و موجب شد یک راه تدارکاتی مهم برای نیروهای بین المللی در افغانستان بسته شود.

فرمانده یک گردان پلیس عراق در انفجار انتحاری کشته شد

در حمله سه بمب انداز انتخاری در عراق، فرمانده یک گردان پلیس و دست کم سه نفر دیگر کشته شدند.

مقامات می گویند آنها جلیقه های انفجاری پوشیده بودند. دو نفر روز چهارشنبه توانستند وارد ستاد پلیس در شهر موصل شوند، و خود را در نزدیکی دفتر فرمانده منفجر کنند.

نیروهای امنیتی سومین بمب انداز را در حالی که به محل نزدیک می شد هدف گلوله قرار دادند و کشتند. بگفته مقامات امنیتی سه نفر دیگری که کشته شدند افسران پلیس بودند.

مقامات محلی می گویند فرمانده گردان عملیات اخیر علیه ستیزه گران القاعده را سازمان داده بود، و در گذشته از چندین سوء قصد جان بدر برده بود.

این حادثه دو روز پس از آن روی می دهد که بمب اندازان انتحاری بمب هایی را در نزدیکی ساختمان فرمانداری در رمادی منفجر کردند و ۱۷ تن را کشتند.

مطبوعات جهانی و نگرانی از شمار روز افزون اعدام ها در ايران

 
 
 
 
 

خبر دو اعدام بامداد روز سه شنبه در زندان اوين تهران بار ديگر به نگرانی جهانی از شمار روزافزون اعدام ها در جمهوری اسلامی ايران، دامن زده است.

واشنگتن پست با اعلام خبر اعدام علی اکبر سيادت در زندان اوين تهران نوشته است دولت جمهوری اسلامی هر چند وقت يکبار فرد يا افرادی را به اتهام جاسوسی برای اسراييل دستگير و زندانی می کند و دو سال پيش نيز فردی به نام علی اشتری را به جرم همکاری با موساد، اعدام کرده بود.

لوموند با ابراز نگرانی از افزايش شمار اعدام ها در ايران آمار اعدام در سال ۲۰۱۰ را نزديک به ۱۷۰مورد اعلام کرده است.

در همين حال در مقاله ای با عنوان «ستيز برای ايــرانی نو» در ستون نظرات نيويورک تايمز آمده است به رغم ادعای قدرت اقتصادی جمهوری اسلامی و جلب توجه جهانی به چالش هسته ای، يک پرسش اساسی راجع به دولت تهران بی پاسخ مانده است و آن اين که «رژيم مذهبی حاکم بر ايران تا چه حد از ثبات برخوردار است؟» ری تکيه در اين مقاله با اشاره به ساختار ايدئولوژيک جمهوری اسلامی می نويسد حکومت ايران در سه دهه اخير تمامی کشتارها و سرکوبگری ها در داخل و مداخله در کشور های ديگر را به نام «پيشبرد آرمان مذهبی و تاريخی اسلام» توجيه کرده است. اما در پيآمد انتخابات مخدوش سال ۱۳۸۸، بسياری از نخبگان حکومت، همراه با مردم، مشروعيت رژيم را به چالش کشيدند، و از آن کناره گرفتند. در ادامه مقاله آمده است که دستاورد عمده جنبش سبز، يعنی ايجاد شکاف در ارکان قدرت جمهوری اسلامی، لزوماً ضامن پيروزی مردم بر خودکامگی مذهبی نيست و ممکن است از دل جنبش آزاديخواهانه، ديکتاتوری ديگری سر برآورد. به باور نويسنده نکته مهم در برخورد واشنگتن با معمای ايران اين است که ضمن فشار آوردن بر دولت جمهوری اسلامی ايران برای دست کشيدن از برنامه مشکوک هسته ای رژيم، در کنار مردمی که به آينده ای بهتر اميد دارند، بايستد.

وزير نفت عراق: تا پايان ۲۰۱۱ توليد نفت به ۳ ميليون بشکه در روز می رسد

ميادين نفتی عراق از جمله بزرگترين ذخائر اين سوخت فسيلی در جهان است ولی اکنون عراق برای بهره گيری از ظرفيت چاههای نفت خود با چالش روبروست.

عبدالکريم اللعيبی، وزير نفت در دولت جديد عراق، می گويد هدف بغداد، افزايش ظرفيت های توليدی و صادراتی نفت طی سالهای آينده است.

اللعيبی می گويد اکنون توليد نفت عراق از دو ميليون و شش صد هزار بشکه در روز گذشته است ميزان توليدی که طی بيست سال گذشته بی سابقه بوده است.

روز دوشنبه آقای اللعيبی در مراسم معارفه خود در وزرات نفت عراق گفت توجه به زيرساخت های صنعت نفت و حمايت از شرکت های نفتی در صدر برنامه های وی خواهد بود. وزير نفت جديد عراق گفت: «مرحله بعدی کار ما بازسازی زيرساخت ها در جهت افزايش ظرفيت استخراج و صادرات نفت خواهد بود. ما از شرکت هايی که در مزايده ها پيروز شده اند حمايت می کنيم و شرايط مناسبی را برای سرمايه گذاری در بخش نفت فراهم خواهيم کرد.»

وزير نفت عراق می گويد تا پايان سال ۲۰۱۱، عراق می خواهد توليد نفت را به ۳ ميليون بشکه در روز برساند.

در اواخر دهه هشتاد ميلادی و پيش از حمله صدام به کويت ظرفيت توليد نفت عراق سه ميليون بشکه در روز بود.

هفته گذشته عبد الکريم اللعيبی گفت عراق طی شش تا هفت سال آينده خواهد توانست روزانه ۱۲ ميليون بشکه نفت توليد کند. اين در حالی است که ناظران مسائل انرژی عراق می گويند شش تا هفت ميليون بشکه نفت در روز، رقم واقع بينانه تری به نظر می رسد.

اکنون بيشتر نفت صادراتی عراق از منطقه کردستان آن کشور استخراج می شود.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شاهين نجفی با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای ليلا فروهر به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر