سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ شهریور ۲, سه‌شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

در حمله به هتلی در موگادیشو بیش از ۳۰ تن کشته شدند

ستیزه گران اسلامگرا در حمله ای به هتلی در موگادیشو، پایتخت سومالی، بیش از ۳۰ تن، از جمله شش عضو پارلمان را کشتند.

گروه شورشی الشباب، از طریق سخنگوی خود، مسئولیت حمله را بر عهده گرفت.

شاهدان به سرویس سومالیایی صدای آمریکا گفتند سه مرد مسلح حدود ساعت ۱۰ بامداد بوقت محلی به هتل حمله کردند.

به گفته آنها، مردان پیش از آن که وارد هتل بشوند، از اتاقی به اتاقی بروند و تیراندازی کنند، دو گارد را در خارج از هتل کشتند.

در هتل بسیاری از قانون گذاران و مقامات سومالیایی به سر می برند. یک عضو پارلمان به صدای آمریکا گفت دو نفر از مهاجمان جلیقه های انتحاری پوشیده بودند و خود را وقتی فشنگ هایشان تمام شد منفجر کردند.

دولت سومالی تعداد مهاجمان را دو نفر اعلام کرده است و می گوید آنها مجموعا ۳۱ تن، از جمله شش قانون گذار، پنج عضو نیروی امنیتی، و دو مقام دولت را کشتند، و هر دو در بمب گذاری انتحاری کشته شدند.

هتل «مونا» در نزدیکی کاخ ریاست جمهوری سومالی، یکی از معدود نقاطی در موگادیشو که هنوز دولت بر آنها مسلط است، قرار دارد.

الشباب و یک گروه شورشی دیگر، حزب الاسلام، سعی دارند دولت متزلزل سومالی را سرنگون کنند.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، روز سه شنبه در بیانیه ای حمله را «عملی گستاخانه» در ماه رمضان نامید. جان برنان، دستیار رییس جمهوری در امور مبارزه با تروریسم و امنیت داخلی، گفت نگرش الشباب برای آفریقا، با آنچه مردم می خواهند و قاره آفریقا استحقاق آن را دارد، به شدت در تضاد است.

روز دوشنبه، الشباب حمله جدیدی را علیه دولت سومالی و سربازان اتحادیه آفریقا که از آن حمایت می کنند اعلام کرد. در زد و خوردهای پیش از حمله به هتل دست کم ۲۹ تن کشته شدند.

روز دوشنبه همچنین اتحادیه آفریقا گفت صدها سرباز اوگاندایی برای تقویت نیروی صلحبان ۶ هزار نفری اتحادیه وارد سومالی شدند.

یک هواپیمای چینی با ۹۶ مسافر و سرنشین سقوط کرد

رسانه های دولتی چین می گویند یک هواپیما با ۹۶ مسافر و سرنشین در شمال شرقی کشور سقوط کرده است.

گزارش خبرگزاری شین هوا حاکی است هواپیما دقایقی پس از ساعت ۱۰ شامگاه سه شنبه در شهر «یی چون»، در استان هیلونگجیانگ سقوط کرد.

شین هوا به نقل از منابع دولت و هواپیمایی گفت ناجیان به محل سانحه شتافتند.  

اسراییل تحقیقات شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد را رد می کند

مقامات سازمان ملل متحد می گویند دولت اسراییل مانع از آن است آنها با سربازان اسراییلی درباره حمله به ناوگان کشتی های حامل کمک برای غزه صحبت کنند.

یک تحقیقگر کمیسیون شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد روز سه شنبه در بیانیه ای به خبرگزاری آسوشتید پرس گفت کمیسیون سه نفره در تحقیقاتی که درباره حمله ۳۱ ماه مه و کشته شدن ۹ فعال طرفدار فلسطینیان انجام می دهد، نیاز خواهد داشت از سربازان سئوال کند.

اما دولت اسراییل به تحقیقگران از بریتانیا، ترینیداد و مالزی چنین اجازه ای نداده است، می گوید هیات را بی طرف نمی داند و در باره تحقیقات اظهار نظر نخواهد کرد.

هیات روز دوشنبه دیداری دو هفته ای از ترکیه و اردن را آغاز کرد، با این هدف که از شاهدان و مقامات دولت درباره حمله پرسش کند.

تحقیقات شورای حقوق بشر از هیاتی که بان کی – مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، به همین منظور تشکیل داده جدا است. انتظار می رود این هیات در نیمه سپتامبر یک گزارش مقدماتی ارائه دهد.

کماندوهای اسراییل در جریان حمله به ناوگان ۹ فعال طرفدار فلسطینیان را کشتند. هشت نفر ترک و یک نفر یک آمریکایی ترک تبار بودند. اسراییل می گوید نیروهایش از خود دفاع می کردند. با این حال حمله آنها با محکومیت گسترده روبرو شد.

پنج سرباز فیلیپینی در حمله شورشیان کمونیست کشته شدند

شورشیان کمونیست در حمله ای به یک پاسگاه نظامی در شمال فیلیپین، پنج سرباز را کشتند و یک نفر را مجروح کردند.

یک سخنگوی نظامی روز سه شنبه گفت حدود ۳۰ عضو گروه شورشی «ارتش جدید خلق»، به پاسگاه در شهرک وروئلا، در استان «آگوسان دل سور» حمله کردند. او گفت مهاجمان پس از حمله سحرگاهی به داخل تپه ها عقب نشینی کردند.

روز شنبه، چریک های کمونیست هشت پلیس و یک مقام محلی را در مرکز فیلیپین کشتند.

در پیشاپیش مذاکرات صلح، چریک ها بر مبارزه دیرینه با دولت مرکزی فیلیپین شدت بخشیده اند. پرزیدنت آکینو، که دو ماه پیش به ریاست جمهوری برگزیده شد، می گوید می خواهد مذاکره با شورشیان از سر گرفته شود.

فرمانده تفنگداران دریایی آمریکا: انتقال ماموریت های رزمی به نیروهای افغانستان چند سال طول خواهد کشید

فرمانده سپاه تکاوران دریایی آمریکا می گوید احتمالا چند سال طول خواهد کشید تا نیروهای افغان بتوانند مسئولیت های امنیتی را در ایالت های جنوبی کشور برعهده بگیرند.

ژنرال جیمز کان وی، روز سه شنبه گفت در حالی که «در سال ۲۰۱۱ برخی از واحدهای آمریکا در مناطقی در افغانستان احتمالا وظایف رزمی را به نیروهای افغان واگذار خواهند کرد، آنها احتمالا شامل تکاوران دریایی که با شورشیان در هلمند و قندهار می جنگند، نخواهند بود.

«کان وی»، که در واشنگتن با خبرنگاران سخن می گفت، تایید کرد که از حمایت آمریکاییان از جنگ در افغانستان کاسته می شود، اما یادآور شد که آخرین نفرات ۳۰ هزار سرباز اضافی فقط در ماه جاری وارد کشور شدند.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، جولای سال آینده را زمان آغاز خروج سربازان آمریکا از افغانستان تعیین کرده است.

پیشتر در روز سه شنبه، ناتو می گوید نیروهای افغان و بین المللی به عنوان بخشی از تلاش ها جهت تامین امنیت برای انتخابات پارلمانی در ماه آینده، بیش از ۳۵ رزمنده طالبان را کشته و چندین نفر را دستگیر کرده اند.

ناتو روز سه شنبه گفت عملیات که روز شنبه آغاز شد، بر پاکسازی ایالت کابل و ریشه کن ساختن شورشیان متمرکز است. ناتو می گوید وسایل ساختن بمب، جلیقه های انتحاری، و آرپی جی کشف کرده است.

پیش از برگزاری انتخابات در ۱۸ سپتامبر، امنیت همچنان نگرانی عمده ای است. هفته پیش، مقامات افغان گفتند ۹۰۰ مرکز رای گیری باز نخواهند شد زیرا آنها در مناطقی که بسیار خطرناک تلقی می شوند قرار دارند.

روز سه شنبه ناتو گفت در حمله شورشیان یکی از اعضای آن در جنوب افغانستان کشته شد.

ناتو همچنین می گوید درباره این اتهام که در جریان حمله روز یکشنبه ناتو در ایالت بغلان ۸ غیر نظامی افغان جان سپردند و ۱۲ نفر زخمی شدند تحقیق می کند.

سودان تاسیس نیروگاه اتمی را بررسی می کند

خبرگزاری رسمی سودان می گوید دولت در صدد است یک رآکتور اتمی وارد کند و قصد دارد ظرف ۱۰ سال آینده یک نیروگاه اتمی بسازد.

«سونا» روز سه شنبه گزارش داد کارشناسانی از آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره این پروژه با دانشمندان و مقامات سودان بحث می کنند.

گزارش حاکی است در جلسه ای در روز دوشنبه، محمد احمد حسن طیب، رییس سازمان انرژی اتمی سودان، تاکید کرد که از رآکتور برای مقاصد صلحجویانه، مانند درمان سرطان و استخراج معدن استفاده خواهد شد.

خبرگزاری می گوید مطالعات جریان دارد و آژانس بین المللی انرژی اتمی تصویب کرده است که سودان دو رآکتور اتمی تهیه کند.

خبرگزاری اضافه می کند وزارت برق و سد، هم اینک با سازمان انرژی اتمی سودان و آژانس بین المللی برای ساختن نیروگاهی تا سال ۲۰۲۰ کار می کند.

سونا می گوید مذاکرات سودان با IAEA قرار است تا روز پنجشنبه طول بکشد.

سودان ثروت نفعی عمده ای دارد، اما بسیاری از مناطق کشور فقیر و گرفتار مناقشه است.

عمر البشیر، رییس جمهوری ، به اتهام ارتکاب جنایات جنگی، جنایت علیه بشریت، و نسل کشی در منطقه دارفور تحت تعقیب دادگاه بین المللی قرار دارد.

 

ولاديمير کانين: نيروگاه هسته ای بوشهر از ايمنی کامل برخوردار است

ولاديمير کانين، مدير سامانه ايمنی هسته ای روسيه، که به همراه سرگی کرينکو برای شرکت در مراسم سوخت گذاری نيروگاه بوشهر به ايران رفته است به نگرانی کشورهای عرب حوزه خليج فارس پاسخ داد و گفت به همه اين کشورها و همه کشورهای جهان اطمينان می دهم که نيروگاه هسته ای بوشهر از ايمنی کامل برخوردار است.

در خبری ديگر شرکت های انرژی اتحاديه اروپا پروژه انتقال گاز طبيعی ايران به اروپا از راه خط لوله نابوکو را با توجه به وضعيت سياسی ايران کنار گذاشتند.

کنسرسيوم نابوکو با اعلام اين خبر يادآور شد که با توجه به مقررات بين المللی اين تصميم را گرفته است و در طرح جديد خود دو خط لوله کوچکتر انتقال گاز يکی از گرجستان و ديگری از عراق احداث می شود و اين دو خط لوله به خط لوله نابوکو، در ترکيه متصل خواهند شد.

برنامه بحث انگيز هسته ای ايران و چالش جمهوری اسلامی با جامعه جهانی که به صدور چهار قطعنامه مجازات ايران منجر شده است موجب تصميم گيری امروز کنسرسيوم نابوکو بوده است.

دادگاه سعودی از اجرای حکم قطع نخاع خودداری کرد

 
 
 
 
 

در عربستان سعودی دادگاهی از اجرای قطع نخاع يک فرد به عنوان اجرای حکم قصاص خودداری کرده است.

دادگاه عالی استان تبوک روز دوشنبه، حکم قطع نخاع يک محکوم ۲۲ ساله را رد کرد. اين مرد دو سال پيش در يک درگيری نخاع مرد ديگری را با ضرب ساطور قطع کرده بود.

دادگاه عالی تبوک می گويد عبدالعزير مطيری، شخص فلج شده، بايد به جای اجرای حکم قصاص، خسارات مالی حاصل از جراحات وارده را بپذيرد.

سازمان عفو بين الملل پيشتر از مقامات عربستان سعودی مصراً خواسته بود تا از اجرای قطع نخاع مرد محکوم به عنوان اجرای حکم قصاص خودداری کنند.

سازمان عفو بين الملل گفته است دادگاهی که حکم قصاص را صادر کرده است برای نحوه اجرای حکم و يا چگونگی قطع نخاع محکوم با چند بيمارستان تماس برقرار کرده است.

پتريوس: روند قدرت گيری طالبان در چند ولايت افغانستان متوقف شد

ژنرال ديويد پتريوس می گويد نيروهای چند مليتی تحت فرمان او در افغانستان روند قدرت گيری طالبان را در چند ولايت آن کشور، متوقف کرده اند. حامد کرزی، رييس جمهوری افغانستان، نيز روز دوشنبه در مصاحبه با يکی از شبکه های تلويزيونی آمريکا فعاليت شرکت های خصوصی امنيتی را يکی از عوامل گسترش فساد در افغانستان، توصيف کرد.

حامد کرزی به تصميم خود در اواخر هفته گذشته داير بر خاتمه دادن به فعاليت شرکت های خصوصی ارايه دهنده خدمات امنيتی در افغانستان حداکثر تا ۴ ماه آينده، اشاره کرد و گفت، اين موسسات آزار و مزاحمت زيادی برای مردم کشورش ايجاد کرده اند، و نه تنها اين شرکت های خصوصی عمدتا خارجی از عوامل تعميق فسادند، بلکه بصورت نهاد های موازی با نيروهای انتظامی - امنيتی افغانستان در آمده اند.

ماه گذشته، شنود مکالمات تلفنی يکی از دستياران نزديک رييس جمهوری افغانستان به نام محمد ضياء صالحی توسط نيروهای آمريکا در آن کشور باعث بازداشت اين فرد به اتهام فساد اداری شد، آقای کرزی در ابتدا به شدت به بازداشت دستيار خود اعتراض کرد، و سناتور جان کری، رييس کميته روابط خارجی سنای آمريکا، هم در چهارشنبه گذشته در کابل گفت، رييس جمهوری افغانستان پاسخگويی و شفافيت در مبارزه با فساد اداری را تضمين کرده است.

از سوی ديگر، بنا به گزارش ها، به تازگی شبه نظاميان طالبان مرد و زنی را به جرم زنا در شمال افغانستان سنگسار کرده اند، اين اولين خبر تاييد شده چنين اقدام غيرانسانی بعد از سقوط حکومت طالبان در ۹ سال پيش است، و آقای کرزی هم با محکوم کردن اين عمل شنيع گفت بايد اطمينان يافت که حقوق به دست آمده برای افغان ها به ويژه زنان آن کشور، نه تنها حفظ، بلکه به ساير شئوع زندگی اجتماعی نيز گسترش يابد.

اما نيروهای آمريکا ضمن تقويت مواضع در اطراف قندهار، دومين شهر بزرگ افغانستان، پليس را نيز کاملا تجهيز کرده اند، نيروهايی که خروجشان از خاک افغانستان از مرداد ماه آينده آغاز خواهد شد، اما ژنرال ديويد پتريوس فرمانده نيروهای چند مليتی در افغانستان می گويد، تعهد بلند مدت ايالات متحده در قبال کابل به قوت خود باقی خواهد ماند.

در همين حال ارتش ايالات متحده آمريکا با آموزش خلبان، پزشکان پرواز و مکانيک در راستای ايجاد نيروی هوايی افغانستان تلاش می کند. هدف از اين اقدام را آماده سازی نيروی هوايی افغانستان برای حمايت از سربازان در ميدان نبرد زمينی بدون دخالت نيروهای ائتلاف، تشکيل می دهد.

سرهنگ ميکا وست يکی از ۳ خلبان آمريکايی است که در استان جنوبی قندهار به آموزش خلبانان افغان اشتغال دارد. اين خلبانان از اعضای يک گروه مشاوره می باشند که در حال شکل دادن به نيروی هوايی افغانستان اند. افغانستان برای دفاع از آن کشور به نيروی هوايی نياز دارد.

سرهنگ وست می گويد ساختار جغرافيايی افغانستان به گونه ايست که نياز شديدی به خلبانان زبده هليکوپتر احساس می شود چون در اين کشور تنها يک بزرگراه وجود دارد که آن هم می تواند به راحتی هدف قرار بگيرد.

پيش از هر پرواز نخست برنامه پرواز به کمک يک مترجم به بحث گذاشته می شود. خلبانان آمريکايی بر معيارهای پروازی که خود فرا گرفته اند يعنی ايمنی و برنامه ريزی تاکيد می کنند.

سرگروهبان ديويد لارا که به پزشکان پرواز آموزش می دهد عملکرد اين افراد را از طريق به چالش کشيدن تجربه پزشکی شان ارزيابی می کند. وی می گويد «پزشکان پرواز مهمند چرا که به سربازانی که روی زمين در حال نبرد هستند اعتماد به نفس می دهند، چرا که سربازان اگر مطمئن باشند در صورت آسيب ديدگی گروهی به کمکشان خواهد شتافت، شجاعانه تر خواهند جنگيد.»

گروهبان حيات الله جوازجانی ۴ سال است که به نيروی هوايی افغانستان پيوسته و ۶ ماه گذشته را شانه به شانه سرگروهبان لارا زحمت کشيده و در آموزش همقطارانش نقش ايفا می کند.

حيات الله می گويد افغانستان برای مدت های مديد دستخوش جنگ بوده است و او به ارتش و گروه پزشکان پرواز پيوسته تا بتواند در مواقع ضروری مفيد واقع شود و به کشورش کمک کند.

در حال حاضر اين تنها برنامه آموزشی است که در نيروی هوايی افغانستان جريان دارد. اين برنامه يک و نيم ساله فعلا آموزش پرواز با هليکوپتر را در بر می گيرد اما ارتش آمريکا در نظر دارد در آينده اين برنامه آموزشی را به خلبانی هواپيماهای جنگی گسترش بدهد.

بايدن تصور نفوذ ايران شيعه در عراق را «اغراق آميز» توصيف کرد

يک هفته پيش از پايان مأموريت جنگی آمريکا در عراق جو بايدن، معاون رييس جمهوری آمريکا، پيرامون آينده عراق ابراز خوش بينی می کند.

شش ماه پس از انتخابات عراق، آقای بايدن روز دوشنبه طی ايراد سخنانی در جمع سربازان قديمی آمريکا گفت که از رهبران عراق مصراً خواسته است تا اختلافات خود را حل و فصل و هرچه زودتر دولت آينده آن کشور را تشکيل دهند.

آقای بايدن گفت تلاش های گروه افراطی سنی القاعده و جمهوری اسلامی ايران جهت دامن زدن به اختلافات فرقه ای در عراق «آشکارا شکست خورده است.» معاون رييس جمهوری آمريکا تصور نفوذ ايران شيعه در عراق را به رغم آنچه وی کمپين صد ميليون دلاری جمهوری اسلامی ايران در عراق برای تأثير گذاری بر انتخابات پارلمانی هفتم ماه مارس توصيف کرد، «اغراق آميز» خواند.

وزارت دفاع آمريکا در نظر دارد پيش از اول ماه سپتامبر نيروهای نظامی آمريکا در عراق را که زمانی به ۱۷۶ هزار نفر می رسيد به ۵۳ هزار نفر تقليل و رسماً به مأموريت جنگی آمريکا در عراق پايان دهد.

وزارت دفاع می گويد نيروهای آمريکايی که در عراق باقی خواهند ماند بيشتر نقش آموزشی، مشاورتی و دستياری تا پايان سال آينده خواهند داشت.

معاون رييس جمهوری آمريکا يادآور شد که کاهش نيروهای نظامی آمريکا در عراق به معنای پايان تعهدات آمريکا به آن کشور نيست.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,013 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر