سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مرداد ۱۵, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

ترکيه وکيل مدافع ايرانی پناهجوی تحت تعقيب تهران را آزاد کرد

لس انجلس تايمز زيرعنوان "عفو بين الملل ميگويد وکيل مدافع ايرانی در پرونده سنگسار از بازداشتگاه آزاد شد و احتمالا به نروژ ميرود" می نويسد عفو بين الملل ميگويد او که از يک زن محکوم به مجازات مرگ از طريق سنگسار در ايران دفاع ميکرد از يک بازداشتگاه در استانبول آزاد شده است.
Drewery Dyke ازاين گروه حقوق بشری مستقر در لندن ميگويد انتظار ميرود محمد مصطفائی ظرف چند روز اوليه به نروژ سفرکند.

آقای مصطفائی وبلاگی را اداره ميکرد که برای آزاد ساختن موکلش، سکينه محمدی آشتيانی، زنی که در اتهام خيانت به شوهرش مجرم شناخته شده است، کمپينی بين المللی به راه انداخت.

وال استريت جرنال زيرعنوان "وکيل مدافع ايرانی پناهجو در ترکيه است" می نويسد آقای مصطفائی گفت به آژانس پناهجوئی سازمان ملل متحد تقاضانامه ای رسمی تسليم کرده است و چند کشور، از جمله کانادا و نروژ برای اسکان دادن به او ابرازآمادگی کرده اند.

آقای مصطفائی گفت من کشورم را دوست دارم. کمک کردن به مردم را دوست دارم. برای آن فرار نکردم که از زندان می ترسم. دليلم آن بود که ديگر به قوه قضائيه ايران اعتقادی ندارم، و به آن احترام نمی گذارم.

گرفتاری و مخمصه سکينه محمدی آشتيانی، زن ۴۳ ساله مادر دو فرزند، تقبيح جهانی قوه قضائيه ايران، حتی از سوی متحدانی نظيرترکيه و برزيل را در پی داشته است.
در ژنو، مصدق کهنموئی، يک مفام ارشد قوه قضائيه ايران، روز پنجشمبه به کميته رفع تبعيض سازمان ملل متحد گفت پرونده اين زن کماکان در دست بررسی است و هنوز هيچ تصميمی گرفته نشده است. در همين حال به گزارش وسائل ارتباط جمعی دولتی ايران، قوه قضائيه ايران خانم آشتيانی را در قتل شوهرش گناهکار ميداند که مجازات آن مرگ از طريق آويخته شدن به چوبه داراست.
تحيل گران ميگويند واکنش ايران به انتقادهائی که از نحوه رسيدگی به پرونده ميشود دومنظوره است. تهران سعی کرده است با به تعويق انداختن حکم اعدام خانم آشتيانی در صحنه بين المللی برای خود آبرو کسب کند، ضمن آنکه عليه وکيل مدافعی وارد عمل شده است که مسئول جلب اذهان بين المللی به حکم مجازات خانم آشتيانی است.

هرالد سان زيرعنوان " محمد مصطفائی وکيل مدافع پرونده سنگسارميگويد همسرم را نجات دهيد" می نويسد اين وکيل مدافع حقوق بشر که برای دفاع از يک زن محکوم به مرگ از طريق سنگسارمجبوربه فرارازايران شد از جامعه بين المللی خواستار فشار برای آزادی موکلش، و رها ساختن همسرش از زندان است.

او هنگامی که در باره تصميم اش برای پشت سر گذااشتن همسر و دختر هفت ساله اش مورد سئوال قرارگرفت به شدت منقلب شد وگفت موضوع بحدی دردناک است که نمی تواند در باره آن صحبت کند. وی تاکيد کرد تا زمانی که حکومت قانون در ايران مستقرنشود در تبعيد ميماند.

هند پاکستان را به دست داشتن در ناآرامی های کشمیر متهم می کند

وزیر کشور هند اظهار نظر می کند که پاکستان ممکن است در پشت سر هفته ها تظاهرات خشونت آمیز در بخش هندی کشمیر قرار داشته باشد.
از ماه ژوئن در این منطقه، در دامنه هیمالیا، دست کم ۵۰ تن کشته شده اند. کشمیر بین هند و پاکستان تقسیم شده است، اما هر دو کشور مدعی مالکیت کامل آن هستند.
روز جمعه، پالانیاپان چیدامبارام، وزیر کشور هند در پارلمان گفت بنظر می رسد پاکستان استراتژی خود را برای نفوذ بر حوادث در ایالت جامو و کشمیر تغییر داده است، و اینک ممکن است بر این عقیده باشد که تکیه بر ناآرامی داخلی «سود بخش تر خواهد بود».
هند از دیر باز پاکستان را به آموزش و پناه دادن ستیزه گران مسلمان، که در کشمیر دست به شورش زده اند، متهم کرده است. دو کشور تاکنون دو بار بر سر این منطقه با یکدیگر جنگیده اند.
کشمیر هند از ماه ژوئن، زمانی که یک دانشجوی ۱۷ ساله در پرتاب گاز اشک آور پلیس کشته شد، صحنه اعتراضات تقریبا روزانه علیه حکومت هند بوده است.

دود ناشی از آتش سوزی پرواز هواپیماها در مسکو را محدود می کند

مقامات روسیه می گویند دود ناشی از آتش سوزی، پرواز هواپیماها در فرودگاه های مسکو را محدود کرده است.
در حالی که دود و آلودگی هوا از پنج برابر سطح عادی بالاتر رفته، چندین پرواز تغییر مسیر دادند یا انجام نگرفتند. حریق تا کنون ۵۰ تن را کشته است.
مسئولان بهداشت به ساکنان مسکو هشدار می دهند از خود در برابر دود غلیظی که شهر را فراگرفته است حفاظت کنند. مقامات می گویند بیرون بودن، حتی می تواند برای افراد سالم خطرناک باشد.
آتش سوزی از هوای خشک و موج گرمای خفه کننده ای که درجه گرما در مسکو را از ۴۰ درجه سانتیگراد بالاتر برده، ناشی شده است.
روسیه اعلام کرده است بعلت خشکسالی طولانی صادرات غلات را متوقف می کند، و موجب شده است قیمت های گندم در آمریکا به بالا ترین سطح در دو سال برسد.
ممنوعیت صدور غلات روسیه، احتمالا قیمت های نان، سریال، و علوفه دام را در بیشتر نقاط جهان افزایش خواهد داد.
ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه دستور داد صدور غلات از ۱۵ اوت تا پایان سال جاری ممنوع شود.

در ادامه خشونت در بغداد، ۳ تن کشته شدند

مقامات عراق می گویند در انفجار بمب های کنارجاده ای در بغداد در روز جمعه، دست کم سه تن جانسپردند و ۲۸ نفر مجروح مجروح شدند.
گزارش ها حاکی است پلیس در غرب بغداد، زمانی که بمب در نزدیکی یک واحد گشت پلیس منفجر شد، ازپای در آمد. در این حمله، پنج نفر دیگر مجروح شدند، حداقل دو نفر از آنها پلیس هستند.
در حمله ای جداگانه، یک بمب کنارجاده ای در غرب شهر منفجر شد و شش نفر، از جمله دو سرباز را مجروح کرد.
انفجار دیگری در مرکز بغداد، دو پلیس را کشت و چهار نفر دیگر را مجروح کرد. و در شمال بغداد، در پی انفجار بمب دو پلیس و ۱۳ غیر نظامی مجروح شدند.
پیشتر در روز پنجشنبه، مردان مسلح به یک صرافی در بغداد حمله کردند و سه تن را کشتند.


رهبر بریتانیا می خواهد مشارکت با پاکستان تقویت شود

دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا یک هفته پس از آن که اظهار داشت اسلام آباد تروریسم و خشونت مرگ بار را صادر می کند، روز جمعه میزبانی آصف علی زرداری رییس جمهوری پاکستان را در استراحتگاه ییلاقی خود در چکر، در حومه لندن، بر عهده گرفت.
کامرون حفاظت از شهروندان بریتانیا را، در داخل و در افغانستان، یک ارجحیت نامید و گفت دولت او در آنچه آنرا یک «مشارکت استراتژیک استوار» نامید، با پاکستان کار خواهد کرد.
پرزیدنت زرداری نیز به همین اندازه مثبت بود، و مناسبات بین دو کشور را یک «دوستی که هرگز نخواهد گسست» توصیف کرد.
از زمانی که کامرون در جریان سفری به هند گفت اسلام آباد با خودداری از مقابله کافی با گروه های تروریستی در داخل مرزهای خود، «صدور تروریسم» را تشویق می کند، این نخستین بار است که دیداری بین او و زرداری صورت می گیرد.
در پاسخ، زرداری به روزنامه فرانسوی لوموند گفت پاکستان در جنگ با تروریسم «بالاترین بهای انسانی» را می پردازد.
هفته پیش، رییس سازمان اطلاعات و امنیت پاکستان بدلیل اظهارات کامرون سفر به بریتانیا را لغو کرد.

بسیاری از مقامات غربی بر این گمانند که «آی اس آی» پنهانی با ستیزه گرانی که از منطقه قبیله ای پاکستان به نیروهای ائتلاف در افغانستان حمله می کنند در تماس است.

دو رهبر در دیدار روز جمعه همچنین درباره سیل در پاکستان بحث کردند. کامرون به خبرنگاران گفت دولت بریتانیا هم اینک کمک می کند و آماده است کارهای بیشتری انجام دهد.
آنها گفتند درباره مسائل تجارتی نیز بحث کردند.
زرداری گفت رهبر بریتانیا قول داد به پاکستان در دسترسی با بازارهای اتحادیه اروپا کمک کند.

گزارش: توطئه گر ارشد القاعده ساکن آمریکا بود

آسوشیتد پرس گزارش می دهد مردی که بیش از ۱۵ سال در آمریکا زندگی می کرد، اینک رییس عملیات جهانی القاعده است.
آسوشیتد پرس می گوید یک مامور ضد تروریسم اف بی آی در یک مصاحبه اختصاصی گفت عدنان شکری جمعه، که ۳۵ سال دارد، در پی دستگیری خالد شیخ محمد، یکی از طراحان حملات تروریستی سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا، به این مقام برگزیده شد.
مامور می گوید اعتقاد بر این است که شکری جمعه منظما با اوساما بن لادن ودیگر رهبران ارشد القاعده در تماس است.
بگفته مامور اف بی آی، شکری جمعه امسال در پرونده ای علیه سه مرد متهم به طرح ریزی حملاتی به سیستم راه آهن زیر زمینی نیویورک در سال ۲۰۰۹، یک همدست و توطئه گر معرفی شد. او همچنین به ایفای نقش در طرح ریزی حملاتی در نروژ و بریتانیا مظنون است.
گمان می رود شکری جمعه تنها رهبر القاعده است که زمانی شهروندی دائمی آمریکا را داشت. دادستان کل آمریکا در سال ۲۰۰۴، او را یک «خطر روشن و حاضر» نامید.

جمهوری اسلامی ايران در نامه ای به سازمان ملل به اظهارات ژنرال مولن اعتراض کرد

سفير ايران در سازمان ملل متحد طی نامه ای به شورای امنيت نسبت به اظهارات اخير درياسالار مايک مولن، رييس ستاد مشترک نيروهای مسلح ارتش آمريکا، اعتراض کرده است.

درياسالار مولن يکشنبه هفته جاری گفته بود آمريکا در صورت لزوم طرحی مناسب برای عمليات نظامی عليه ايران در دست دارد و پرزيدنت اوباماست که در باره استفاده از آن تصميم خواهد گرفت.

محمد خزايی، نماينده جمهوری اسلامی ايران در سازمان ملل متحد، در اين نامه می گويد مقامهای آمريکايی و بعضی نمايندگان کنگره آمريکا به طور علنی جمهوری اسلامی را به توسل به زور تهديد می کنند و اين تهديدها نقض آشکار حقوق بين الملل و اصول اساسی منشور سازمان ملل متحد است.

در همين حال مادر يکی از سه گردشگر آمريکايی که بيش از يک سال است در ايران بدون محاکمه در بازداشت به سر می برند از سازمان ملل متحد خواست برای رهايی فرزند خود از سلول انفرادی دست به اقدام فوری بزند.

نورا شورد، مادر سارا شورد، گردشگر ۳۱ ساله آمريکايی می گويد دخترش به تازگی در تماسی تلفنی به او اعلام کرده که غده ای در سينه اش يافت شده و او در وضعيت پيش از سرطان قرار دارد. وی همچنين، دچار افسردگی شده است.

مادر سارا شورد روز پنجنشنبه گفت وی از گزارشگر ويژه سازمان ملل متحد در امور شکنجه خواسته است تا فوراً با مقامات ايرانی برای پايان دادن به حبس دخترش در سلول انفرادی، وارد عمل شود.

نورا شورد، که پرستار است می گويد شکنجه اشکال گوناگونی دارد که يکی از آنها بازداشت در سلول انفرادی است.

سارا شورد به همراه شين باوئر، نامزد بيست و هشت ساله خود و جاش فتال، دوست مشترکشان در سفر به کردستان عراق توسط نيروهای ايرانی دستگير شدند.

عبادی: پرونده سکينه آشتيانی به حق توجه جهانيان را جلب کرده است

شيرين عبادی برنده جايزه صلح نوبل روز پنجشنبه ۱۴ مردادماه مقاله‌ای در روزنامه وال استريت جورنال با عنوان «عدالت قرن هفتمی ايران» منتشر کرد.

خانم عبادی در مقاله خود به پرونده سکينه محمدی آشتيانی، مادر دو فرزند که به اتهام زنای محصنه به سنگسار محکوم شده است، اشاره می کند.

برنده جايزه نوبل می نويسد پرونده خانم آشتيانی «به‌حق توجه جهانيان را به حقوق جزايی بی رحمانه در ايران که ظالمانه‌ترين مجازات‌ها را برای زنان در نظر گرفته است، جلب کرده است.»

خانم عبادی از حکم سنگسار به عنوان حکمی باستانی ياد کرده و می گويد قبل از انقلاب اسلامی روابط جنسی توام با رضايت ميان دو بزرگسال جرم محسوب نمی‌شد و جايی در قوانين جزايی نداشت.

شيرين عبادی اضافه می کند که اما پس از انقلاب ۵۷ نسخه‌ای از قوانين به تصويب رسيد که به گفته خانم عبادی حتی با استانداردهای جهان اسلام نيز همخوانی ندارد و «فوق‌العاده خشن» به حساب می‌آيد.

بی پی تزريقِ سيمان را به چاه نفت آسيب ديده، به پايان رساند

شرکت نفتی بريتيش پتروليوم، اختصاراً بی پی، تزريقِ سيمان را به چاهِ نفت آسيب ديده در خليج مکزيک، به پايان رساند. اين شرکت اعلام کرده بود، برای بستن چاه نفت در خليج مکزيک، به داخل چاه آسيب ديده سيمان تزريق می کند.

تِد آلن، که از سوی دولت اوباما مسؤل مديريت اين بحران است ابراز اميدواری کرده است با تکميل تزريق سيمان ديگر نفت، به طبيعت نشت نخواهد کرد.

پرزيدنت اوباما می گويد عمليات متوقف کردن نشت نفت از چاهی در عمق آب های خليج مکزيک که سه ماه پيش منفجر شد، آخرين مراحل خود را می گذراند، چاهی که نشت تقريبا ۵ ميليون بشکه يا ۸۰۰ ميليون ليتر نفت از آن، بزرگترين مصيبت زيست محيطی از اين نوع در تاريخ ايالات متحده را بوجود آورد.

گزارشی علمی نشان می دهد که بخشی از نفت نشتی جمع آوری و قسمت اعظم آن تجزيه و ناپديد شده است.

با وجودی که در آخرين عمليات متوقف کردن نشت نفت موسوم به «استاتيک کيل،» فشار گل حفاری تزريقی به چاه از فشار نفت و گاز خروجی بيشتر بود و باعث پس راندن آن شد، دست اندر کاران آمريکايی هشدار داده اند، زمانی خيال آنا کاملا از اين بابت راحت می شود که دو چاه انحرافی دهانه اصلی چاه، در تقريبا ۷ و نيم کيلومتری زير آب های خليج مکزيک را مسدود کنند.

به گفته کارول برونر از دستياران کاخ سفيد در امور انرژی، در سه ماه گذشته، ۷ هزار کشتی و بيش از ۴۰ هزار نفر در تلاشهای های مربوط به مقابله با نشت نفت در خليج مکزيک شرکت داشته اند.

پل آناستاس از آژانس حمايت از محيط زيست می گويد، هنوز اثرات بلند مدت تقريبا ۷ ميليون ليتر مواد شيميايی بکار گرفته شده برای تجزيه نفت نشتی بر آبزيان خليج مکزيک معلوم نيست.

کاخ سفيد تاکيد کرده است که در مورد مطالبه هزينه خسارات ناشی از نشت نفت کوتاه نخواهد آمد.

گزارش سياسی: تلاش برای پاک کردن جنوب افغانستان از وجود طالبان ادامه دارد

در پوشش تاريکی شب صدها سرباز بريتانيايی به همراه نيروهای افغان بزرگترين حمله خود را عليه طالبان، در جنوب افغانستان شروع کردند. تلاش آنان براين است که شهر «سيد آباد» را از وجود طالبان در آن پاک کنند. اين در حالی است که از حضور نيروهای بريتانيا در افغانستان کم شده است.

نيروهای ائتلاف در افغانستان ميگويند شهر «سيد آباد» پناهگاه طالبان است و به همين جهت آنان بسياری از مواد منفجره ای را که عليه نيروهای ائتلاف و افغان بکار ميرود؛ در اين شهر آماده می کنند.

سروان «براد پينو» يکی از فرماندهان نيروهای ائتلاف در اين باره می گويد «سربازان سرگرم درست کردن مواضع خود هستند تا اگر ستيزه جويان تصميم به حمله گرفتند کاملاً آماده باشند. ما در حال تنظيم مواد غذائی و آب هستيم که بتوانيم خود را در محلی که هستيم، برای مدت طولانی حفظ کنيم. سربازان در بيرون گشت ميزنند تا ببينند شايد بتوانند با اهالی محلی نزديک شده و شبه نظاميان را توسط آن ها پيدا کنند.»

فرماندهان بريتانيايی می گويند در اين عمليات که «تور شهزاد» ناميده ميشود، صدها سرباز بريتانيايی و همچنين صدها سرباز افغان شرکت دارند.

فرماندهان بريتانيايی اين عمليات می گويند با وجود آنکه به پيشرفت های مؤثری دست يافته اند اما بطور کلی ماه گذشته، ماه سختی در افغانستان بود. دولت حمايت مردم را در بريتانيا برای حضور نيروهای خود در افغانستان، از دست داد. علاوه بر آن ۱۵ نفر از سربازان بريتانيايی نيز در عمليات نظامی کشته شدند.

ديويد کامرون نخست وزير بريتانيا در حال گفتگوهای ديپلماتيک با پاکستان و ميزبانی رييس جمهوری آن کشور است به رغم آنکه نخست وزير بريتانيا در ديداری که ماه گذشته از هند داشت، پاکستان را متهم به «صدور تروريسم» کرد.

نخست وزير بريتانيا جنگ افغانستان را با اظهار اين مطلب که سربازان بريتانيايی از تروريسم در امان هستند، موجه توصيف کرده است.

اما پروفسور «ملکُم چالمرز» استاد انستيتوی خدمات سلطنتی لندن نظر ديگری در اين باره ارائه ميدهد. وی می گويد «هم اين دولت و هم دولت پيشين، بحث «زنجير ترور» را جهت ماندن نيروهای ما در افغانستان و پيشگيری از بازگشت القاعده از پاکستان به افغانستان مطرح کرده اند.»

استاد انستيتوی خدمات سلطنتی لندن ميگويد با اين توجيه ممکن است بتوان از حملات تروريستی بعدی در خيابان های لندن جلوگيری کرد. اما اين يک بحث پيچيده و چند مرحله ای است که بسياری از بريتانيايی ها آن را باور نمی کنند.

در حال حاضر، اين تنها نيروهای بريتانيايی نيستند که حضورشان در افغانستان مورد ترديد قرار گرفته است، بلکه هزاران نفر از نيروهای هلند نيز از ايالت اوروزگان در جنوب افغانستان بيرون آورده شده اند. در همين حال کانادا نيز گفته است که از اوايل سال آينده ميلادی شروع به بيرون آوردن نيروهای خود از افغانستان خواهد کرد. با اين همه مقامات ارشد ناتو در افغانستان بر اين مسأله اصرار ميورزند که نيروهای ائتلاف همچنان ائتلاف خود را حفظ کرده اند.

«جوزف بلوتز» فرمانده تيپ و سخنگوی نيروهای کمکی امنيتی بين المللی -- ايساف -- در افغانستان بر اين نظر است که از يک ديدگاه کلی، چگونگی قرار گرفتن نيروهای ايساف و نيروهای امنيتی افغان در اين محل، پاسخ گوی نياز آنان در اين منطقه است.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی


Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,013 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر