سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ اردیبهشت ۱, چهارشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

کره شمالی می گوید فقط تسلیحات اتمی تولید می کند

کره شمالی می گوید تسلیحات اتمی به هر تعدادی که لازم باشد تولید خواهد کرد، اما در یک مسابقه تسلیحاتی درگیر نخواهد شد.

وزارت امور خارجه کره شمالی در بیانیه ای که رسانه های آن کشور روز چهارشنبه منتشر کردند همچنین گفت پیونگ یانگ به کوشش های بین المللی برای کاهش زرادخانه های اتمی خواهد پیوست.

در این میان، جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه اعلام کرد یک مقام ارشد کره شمالی امسال از ایران دیدن خواهد کرد. علی فتح الهی، معاون وزارت امور خارجه، به خبرگزاری ایرنا گفت انتظار می رود رییس پارلمان کره شمالی ظرف دو یا سه ماه آینده به تهران سفر کند.

کشورهای غربی، ایران و کره شمالی را متهم می کنند که با برنامه های اتمی خود مقررات سازمان ملل متحد را نقض می کنند.

ایران می گوید در جستجوی تسلیحات اتمی نیست.

وضعيت مهدی محموديان پزشکانِ بيمارستان امام خمينی را نگران کرده است

مهدی محموديان، روز دوشنبه ۳۰ اُم فروردين ماه، از زندان اوين به بيمارستان امام خمينی منتقل شده و شاهدان عينی می گويند که او را با دستبند و پابند ديده اند. مهدی محموديان روزنامه نگاری است که نقش مهمی در افشای حوادث بازداشتگاه کهريزک داشته است. اين عضو کميته اطلاع رسانی جبهه مشارکت، اولين کسی بود که دو سال پيش، درباره روش های غيرانسانی و غيرقانونی اعمال شده در آن بازداشتگاه، اطلاع رسانی کرد. آقای محموديان پس از انتخابات رياست جمهوری، بارها درباره کشته شدن مردم در خيابانها، و دفن های شبانه و غيرقانونی کشته شدگان، با رسانه های مختلف گفتگو کرده بود.

طبق معاينه پزشکانِ بيمارستان امام خمينی، هر دو ريه اين روزنامه نگار شديداً عفونت کرده که اين مسئله پزشکان را بسيار نگران کرده است. بعد از انتشار اين اخبار، مادر مهدی محمديان در نامه ای سرگشاده به دادستان تهران، وی را مسئول مستقيم صدمات وارد شده به فرزندش دانست.

زنان سکسی پوش در آتش فشانی ايسلند مقصرند؟

گلف نيوز زيرعنوان "چی زمين را تکان ميدهد" نظر محمود صابری خبرنگار ارشد خود را نقل ميکند که نوشته است اکنون ميدانيم چه عاملی موجب وقوع زلزله می شود و اين شناخت را مديون آخوندی هستيم که بنظر ميرسد ضمنا متخصص زلزله شناسی نيزهست، و به اصطلاح گوش به زمين دوخته است.

اين آخوند، پس از سالها تحقيق فهميده است برخلاف اعتقاد بسياری از مردم که زلزله ناشی از جابجائی طبقات زمين است، بيشتربه بدلباسی خانم ها ارتباط دارد.

اگر قبول نداريد جمله What causes earthqukes in Iran را در بخش جستجوی گوگل تايپ کنيد تا شما را به چندين سايت اينترنت ببرد که همگی غيرمستقيم به استناد کشف اين آخوند نوشته اند خانم ها با پوشيدن لباس های نامناسب موجب تکان خوردن زمين می شوند.

اين آخوند به استناد تحقيقات کاملا دانشمندانه اش در نماز جمعه به مستعمينی که می لرزيدند گفت بلايای طبيعی ناشی از اعمال مردم است.

آخوندهائی که روی زمين های لرزان از قدرت فزاينده زنان زندگی می کنند تنها کسانی نيستند که چنين اظهارات استغفار طلبانه ای را مطرح ميکنند.

مطمئنا حرفهای يک کشيش آمريکائی را شنيده ايد که گفته است اين پيمان مردم هائيتی با شيطان بود که اوايل سال جاری موجب بروز زلزله ای ويرانگر در آن جزيره دريای کارائيب شد.
 
وقتی طوفان دريائی کاترينا صدها نفر را کشت محافظه کاران گفتند اين قصاص قانونی ساختن سقط جنين بود

اکنون درحيرتم که چی باعث شده است توده ای عظيم از خاکستر آتش فشان بخش عمده ای از آسمان اروپا را بپوشاند و مانع از پرواز هزاران هواپيما شود. حدس شما حدس من است.
 
* لس آنجلس تايمز زيرعنوان "زلزله ها ناشی از گناه زنان شلوارپوش است" نظر Adam Tschorn  طنزنويس و خبرنگار مد را نقل ميکند که نوشته است صبح هنگامی که با اتوموبيل سرکار می رفتم شبکه NPR  توجيهی غيرعادی را در باره موج اخيرحرکات درونی زمين بازگو ميکرد. اينکه زلزله ها، دست کم به گفته يک آخوند درايران، ناشی ازپوشيدن لباس های نامناسب توسط خانم هاست. به منبع خبر دسترسی نداشتم اما احتمالا  اين گزارش  Scheherezade Faramarz خبرنگار آسوشيتدپرس بود که اظهارات حجت الاسلام کاظم صديقی، يکی ازامام جمعه های موقت تهران را نقل ميکرد که گفته بود بسياری از زنان که لباس مناسب نمی پوشند موجب لغزش، وطغيان بوالهوسی در جوانان ميشوند، که زنا را در جامعه گسترش ميدهد، ونتيجتا زلزله ها را زياد ميکند.

بنا براين شما زنان جنوب کاليفرنيا که لباس های سکسی می پوشيد بدانيد هنگامی که آن زلزله بزرگ و موعود در اينجا رخ دهد اين شما هستيد که مقصريد، نه جابجائی در طبقات زيرزمين. 

آیت الله خامنه ای از سیاست اتمی آمریکا انتقاد می کند

رهبر جمهوری اسلامی ایران از آمریکا به دلیل آنچه آن را تهدید به استفاده از تسلیحات اتمی علیه ایران می نامد انتقاد کرده است.

به گزارش خبرگزاری نیمه رسمی فارس، آیت الله علی خامنه ای روز چهارشنبه در سخنانی در جمع پرستاران گفت ایران به آمریکا اجازه نخواهد داد با تهدیدهای اتمی بر کشور مسلط شود.

در همین حال، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای برگزاری مانورهای جنگی سه روزه در تنگه هرمز و خلیج فارس آماده می شود.

حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه به تلویزیون ایران گفت مانورها روز پنحشنبه با هدف حفط امنیت منطقه آغاز می شود.

نزدیک به ۴۰ درصد از محموله های نفتی جهان از تنگه هرمز می گذرد. ایران در گذشته تهدید کرده است که اگر به آن حمله شود آبراه باریک را خواهد بست.

محمد خاتمی ممنوع الخروج نیست، حکم جلب مهدی هاشمی صادر شده است

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی ایران ممنوع الخروج شدن محمد خاتمی را تکذیب کرد و در عین حال از صدور حکم جلب فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی خبر داد.

روز چهارشنبه، اول اردیبهشت، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی درباره ممنوع الخروج شدن محمد خاتمی، رئیس جمهوری سابق ایران، ابراز بی اطلاعی کرد و گفت او ممنوع الخروج نیست.

این در حالی است که هفته گذشته، از سفر محمد خاتمی به ژاپن برای شرکت در اجلاس سالانه خلع سلاح هسته ای جلوگیری شد.

محمد خاتمی، در کنار دو رهبر معترض به انتخابات دهم ریاست جمهوری، میرحسین موسوی و مهدی کروبی، از رهبران جناح اصلاح طلب جمهوری اسلامی و از جمله منتقدان نتیجه اعلام شده انتخابات مناقشه برانگیز انتخابات و نحوه برخورد نیروهای حکومتی با معترضان بوده است. همین موضع گیری او حملات شدید حامیان محمود احمدی نژاد را به دنبال داشت و برخی خواستار بازداشت محمد خاتمی و آقایان موسوی و کروبی شدند.

حیدر مصلحی، وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی همچنین در گفت وگو با خبرنگاران درباره صدور حکم جلب برای مهدی هاشمی، فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی، رئیس مجلس خبرگان و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: «حکم جلب او را در اختیار داریم و هرگاه زمان آن برسد حکم را اجرا خواهیم کرد».

محمود احمدی نژاد یک سال پیش در جریان مناظره های انتخاباتی تلویزیونی، فرزندان هاشمی رفسنجانی را به فساد مالی متهم کرد و در چند ماه اخیر، برخی چهره های طرفدار حکومت برای بازداشت و محاکمه مهدی و فائزه هاشمی، فرزندان هاشمی رفسنجانی تلاش کرده اند.

مهدی هاشمی چند ماه گذشته را به دلیل «تحصیل»، در خارج از کشور سپری کرده است این در حالی است که مخالفان علت این اقدام را «اجتناب از بازداشت در ایران» خوانده اند.

ماه گذشته نیز خبر بازداشت حسن لاهوتی، فرزند فائزه هاشمی هنگام بازگشت از خارج انتشار یافت.

مهدی هاشمی پیشتر برای حضور در دادگاه و پاسخگویی به اتهامات علیه خود ابراز آمادگی کرد و در عین حال خواستار رسیدگی به اتهامات مطرح شده علیه محمود احمدی نژاد شد.

بازشماری رای ها در عراق آغاز می شود

یک مقام کمیسیون انتخابات در عراق می گوید بازشماری آرایی که در انتخابات ۷ مارس در بغداد به صندوق ها ریخته شد ظرف چند روز آینده آغاز خواهد شد.

«حمدیه الحسین» روز چهارشنبه گفت مسئولان انتخابات جهت آماده شدن برای بازشماری آرا، که تخمین زده می شود دست کم ۱۰ روز طول بکشد، به چند روزی نیاز دارند.

روز دوشبنه یک دادگاه در پی درخواست نوری المالکی، نخست وزیر دستور بازشماری را صادر کرد.

ائتلاف حکومت قانون به رهبری مالکی گفته است شواهدی از تقلب گسترده در چندین استان، از جمله بغداد، در اختیار دارد که می تواند تاثیر عمده ای بر نتیجه انتخابات داشته باشد.

نتایج رسمی که پیشتر اعلام شد با دو کرسی اتحادیه العربیه به رهبری ایاد علاوی، نخست وزیر سابق را جلوتر نشان می داد.

علاوی روز سه شنبه گفت او از بازشماری رای ها در بغداد حمایت می کند، اما بر این باور است مناطق دیگری که مشکلات مشابهی را در جریان رای گیری تجربه کرده اند نیز باید در بازشماری گنجانده شوند.

بدبینی فلسطینیان به روند صلح بیشتر می شود

یک نظرخواهی جدید نشان می دهد فلسطینیان روز به روز به نتیجه بخش بودن روند صلح بدبین تر می شوند.

نظرخواهی، که هفته پیش توسط مرکز رسانه ها و ارتباطات در اورشلیم انجام گرفت، نشان داد نزدیک به یک سوم کسانی که از آنها پرسش شد گفته اند براین باورند که روند صلح مرده است. این رقم در سال ۲۰۰۶ یک پنجم بود.

اینک فقط ۴۴ درصد از یک راه حل دو کشوری پشتیبانی می کنند، در حالی که در ژوئن گذشته آرا از ۵۵ درصد فراتر می رفت. اما حمایت از یک راه حل یک کشوری، با حقوق برابر برای اسراییلیان و فلسططنیان، افزایش یافته است. ژوئن گذشته، فقط یک پنجم فلسطینیان از یک کشور دو ملیتی حمایت می کردند، نظرخواهی ماه جاری این رقم را بیش از یک سوم نشان می دهد.

نظرخواهی همچنین حاکی است میزان محوبیت محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی، از ۲۷ درصد در کمتر از یک سال قبل، به ۴۳ درصد بالا رفته است.

به همین سان، درصد فلسطینیانی که معتقد هستند سلام فیاض، نخست وزیر، وضعیت اقتصاد را بهبود بخشیده از ۴ درصد در سال گذشته به ۳۲ درصد در ماه جاری افزایش پیدا کرده است.

در انفجار نارنجک در جنوب تایلند یک پلیس کشته شد

به گفته پلیس در جنوب تایلند در یک حمله نارنجکی که با انفجار یک بمب اتومبیلی همراه بود، یک افسر کشته و ۵۳ نفر زخمی شدند.

در نخستین حادثه، دو مرد که سوار موتور سیکلت بودند نارنجکی را به سوی گروهی از افسران که در خارج از ایستگاه خود در استان «پاتانی» ایستاده بودند پرتاب کردند.

انفجار یک پلیس را کشت و ۴۳ نفر دیگر را زخمی کرد. گفته می شود حال دو نفر از آنها وخیم است.

دقایقی بعد، به گفنه پلیس، بمبی که در داخل یک اتومبیل جاسازی شده بود در فاصله ای کمتر از ۵۰ کیلومتری ایستگاه منفجر شد و دست کم ۱۰ نفر را زخمی کرد.

از سال ۲۰۰۴ حدود ۴ هزار نفر در استان های پاتانی، ناراتیوات، و یالا، در جنوب تایلند کشته شده اند. در آن زمان مسلمانان مالایی تبار، جنگی را برای تاسیس یک سرزمین خودمختار، جدا از دولت بودایی بانکوک آغاز کردند.

استان های جنوبی تایلند که دارای منابع طبیعی عمده ای هستند تا دهه ۱۹۰۰ بخشی از سلطنت نشین مالای بودند. در آن سال نیروهای تایلند آنجا را تصرف کردند.

آسمان اروپا دوباره بروی پرواز هواپيماها باز شد

آسمان سراسر اروپا روز چهارشنبه دوباره باز شد، و شرکت های هواپیمایی تلاش می کنند پروازهایی را که در اثر یک ابر عظیم خاکستر آتشفشانی متوقف شده بودند، مجددا به راه اندازند.

«یورو کنترل» – آژانس کنترل رفت و آمد هوایی در اروپا- می گوید حدود ۷۵ درصد پروازهای مقرر در روز چهارشنبه انجام خواهد گرفت. در بریتانیا و آلمان تمام محدودیت های مسافرت لغو شده است.

انتظار می رود ترتیب دادن بازگشت مسافران سرگردان شده به مقصدهایشان روزها بطول انجامد.

یک مقام صنعت هواپیمایی می گوید شرکت های هواپیمایی به دلیل بسته شدن شش روزه فرودگاه ها دست کم یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از دست داده اند. رییس انجمن بین المللی ترابری هوایی روز چهارشنبه آثار و تبعات اقتصادی بسته شدن فروگاه را «ویران کننده» نامید، و از دولت های اروپایی خواست برای کمک به شرکت ها در جبران خسارت های ناشی، راه هایی را جستجو کنند.

برخی از مدیران شرکت های هوایی می گویند امکان دارد مقامات در متوقف ساختن پروازها، بیش از اندازه شتاب کرده باشند.

در این میان، رییس سازمان بین المللی هواپیمای کشوری - آژانس سازمان ملل متحد که به ایمنی هوایی می پردازد - می گوید در حال حاضر هیچ معیار جهانی وجود ندارد که مشخص کند چه زمانی پرواز از درون یک ابر خاکستر بی خطر خواهد بود. خاکستر آتش فشان می تواند موجب شود موتورهای جت در نیمه پرواز از کار بیافتد.

آتشفشان در ایسلند بر فعالیت های بازرگانی تا آفریقا، چین و ژاپن اثر گذاشته است و شرکت های تولید کننده نتوانسته اند فرآورده های خود را به اروپا حمل کنند.

رهبر برکنار شده قرقیزستان هنوز خود را رییس جمهوری می داند

قربان بیگ باقی اف، رییس جمهور برکنارشده قرقیزستان می گوید او هنوز رییس جمهوری قانونی کشور است.

باقی اف، که پس از سرنگون شدن در جریان اعتراضات ضد دولتی، در بلاروس پناه گرفته است، روز چهارشنبه گفت او استعفای خود را به رسمیت نمی شناسد و «فقط مرگ می تواند مرا متوقف کند.»

باقی اف، که در مینسک سخن می گفت، همچنین از جامعه بین المللی خواست دولت موقت که آن را یک «دسته نامشروع» نامید، به رسمیت نشناسد.

دولت موقت قرقیز می گوید باقی اف پیش از آن که از کشور خارج شود استعفانامه ای را امضا کرد.

دولت به رهبری رزا اتونبایوا می گوید باقی اف باید مسترد شود و در ارتباط با تیراندازی به سوی تظاهر کنندگان در جریان قیام، محاکمه شود.

دولت موقت، همچنین باقی اف را به فساد و قوم و خویش بازی متهم می می کند.


دريافت خبر از طريق موبايل

www.voamobile.com
/persian

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Transponder: 11H

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.737 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Transponder: 10

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

Video Format: PAL

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Transponder: 8

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

Video Format: PAL

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر