سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ بهمن ۹, شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

احمدی نژاد رکورد دار در تاخیر ارائه بودجه به مجلس

حجت الاسلام حسین سبحانی نیا، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، بامداد روز شنبه ۹ بهمن ماه، در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، در خصوص زمان ارائه لایحه بودجه سنواتی ۱۳۹۰ از سوی دولت به مجلس، اظهار داشت:
به دنبال در خواست هیئت رئیسه مجلس از دولت مبنی بر ارائه این لایحه مذکور به احتمال زیاد در جلسه علنی روز سه شنبه دوازدهم ۱۲ بهمن ماه اعلام وصول می شود.  
خبرگزاری فارس،  ظهر روز جمعه ۸ بهمن ماه،  به « تاخیرهای پیایی دولت ها در ارائه بودجه به مجلس «پرداخت و اعلام کرد،»
در حالی قانون ارسال بودجه به مجلس تا ۱۵ آذر ماه همواره در دولت های گذشته نقص شده است که لایحه بودجه سال ۹۰ تا امروز با بیش ترین تاخیر مواجه است.»
هم زمان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا ) نیز، به «تاخیر در ارائه بودجه» پرداخت  و اعلام کرد، « در پی تاخیر در ارائه لایحه بودجه، شهاب الدین صدر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی، در نامه ای خطاب به رئیس جمهور ارائه این لایحه تا دهم ۱۰ بهمن ماه را خواستار شد.
در حالی که ۵۰ روز به پایان سال باقی است، جبار کوچکی نژاد، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، روز جمعه ۸ دی ماه،  در گفت و گو با خبرگزاری فارس،  از کسری ۱۳ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بودجه سال جاری از محل فروش دارایی هایی دولت خبر داد، و گفت:
« این کسری بودجه از محل بودجه عمرانی جبران خواهد شد.»
در همین حال محمد حسین فرهنگی، عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، بامداد روز شنبه ۹ بهمن ماه، در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، اظهار داشت:
«طی شدن قانونی بررسی لایحه بودجه در مجلس به حداقل دو ماه زمان نیاز دارد.»
از این رو فخر الدین حیدری، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، روز جمعه ۸ بهمن ماه، در گفت و گو  با خبرگزاری فارس، با اشاره به این که دولت  در ارائه لایحه بودجه سال آتی به مجلس تاخیر دارد، گفت:
«اگر دولت به موقع نتواند بودجه آتی را به مجلس ارائه دهد به نظر می رسد مجلس ملزم به بررسی بخشی لایحه بودجه سال آتی طی دو نوبت قبل و بعد از فروردین ماه خواهد شد.»

ظالم و مظلوم هر دو از اينترنت استفاده می کنند

گلوب اند ميل زير عنوان "جنبه های منفی اينترنت برای معترضين مصری و تونسی" می نويسد بسياری از کارشناسان اين روزها هنگامی که سخت سرگرم بحث و اظهارنظر در باره نقش توئيتر و فيس بوک در اعتراض های تونس و مصر بودند، از توجه به يک خبرهولناک بازماندند که ايران روز دوشنبه صحنه اعدام دو فعالی بود که برای منعکس ساختن ويديوهای موسوم به انقلاب توئيتری سال ۲۰۰۹ دراينترنت به دار آويخته شدند.

در همين حال تفاوت ها در تونس و ايران کاملا آشکار است.

در تونس، يک ناراضی وب نگار وزير شده است، حال آنکه در ايران کماکان کسانی را محاکمه می کنند که جرات کرده بوند رژيم محمود احمدی نژاد را درانتخابات ۱۸ ماه پيش به چالش بگيرند.

در تونس وب نگاران اين شانس را داشتند که ارتش از شليک به آنان امتناع ورزيد، زين العابدين بن علی، رئيس جمهور منفور به عربستان گريخت، و دولت جديد قصد ندارد سراغ محاکمه معترضين برود که بسياری از آنان اکنون قهرمان شناخته می شوند. اگر وقايع در تونس به گونه ای رخ می داد که آقای بن علی پس ازيک سرکوبی خونين در قدرت بماند، اکنون احتمالا پليس خفيه اش روشی نظير ايران را در پيش می گرفت، و برای شناختن ناراضيان، سايت های شبکه های اجتماعی را زير و رو می کرد.

همزمان با گسترش اعتراض ها در جهان عرب، بحث ها و اظهار نظرهای متعددی در باره قدرت اينترنت در کمک به پيشبرد دمکراسی ارائه شده است. اما اين يادآوری نيز مهم است که رژيم های مستبد می توانند از اينترنت به عنوان ابزاری برای سرکوبی استفاده کنند. سايت هائی نظير فيس بوک و توئيتر برای تشريح اعتراض ها و نشان دادن ويديوهای حاکی از خشونت پليس مورد استفاده قرار گرفته اند، اما از همين سايت ها نيز می توان برای رد يابی ناراضيان پس ازفرونشستن اعتراض ها استفاده کرد.

در مصر، در يک جزوه ۲۶ صفحه ای حاوی راهکارهای اعتراضی از دريافت کنندگان خواسته شده است اين جزوه را از طريق فتوکپی و يا ای ميل تکثير و پخش کنند، و سراغ شبکه های اجتماعی نروند که پليس امنيتی بعدا قادر به رديابی آنهاست.

اينکه ايرانی ها، تونسی ها و مصری ها از اينترنت برای تماس و ارتباط استفاده می کنند تعجب آور نيست. ميان جنبش های انقلابی و آخرين تکنولوژی های ارتباطی و مخابراتی همواره نوعی هم زيستی وجود داشته است.

لنين با تحسين از قدرت پست و تلگراف ياد می کرد، و انقلاب اسلامی در ايران به ميزانی قابل توجه به نوار کاست هائی مديون است که فرستادن قاچاقی موعظه های آيت الله خمينی را به ايران زمان شاه ممکن می ساخت. به همين جهت طبيعی است که جنبش های اعتراضی جديد در خاورميانه سراغ فيس بوک و توئيتر بروند. همانگونه که لنين و خمينی کشف کرده بودند استفاده موثر از ابزارهای جديد ارتباطات و مخابرات مستلزم وفاداری به دمکراسی نيست.

آمریکا می خواهد دیپلمات آمریکایی آزاد شود

آمریکا از مقام های پاکستان خواسته است یک دیپلمات آمریکایی را که در پی کشتن دو مرد پاکستانی دستگیر شد بی درنگ آزاد کنند.

وزارت امور خارجه آمریکا روز شنبه گفت ریموند دیویس، مصونیت دیپلماتیک دارد و بازداشت او در لاهور غیرقانونی است.

مقامات آمریکایی قبلا دیویس را معرفی نکرده یا وضعیت دیپلماتیکی او را مشخص نساخته بودند. در اطلاعیه سفارت آمریکا در اسلام آباد در روز جمعه از دیویس نامی برده نشده و وی را فقط یک عضو کنسولگری آمریکا معرفی کرده بود.

دیویس روز جمعه به اتهام دو قتل در دادگاه حاضر شد. وی روز پنجشنبه دو پاکستانی را در اقدامی که آن را دفاع از خود توصیف کرد، کشت.

قاضی روز پنجشنبه دستور داد در حالی که پلیس به تحقیقات ادامه می دهد، مقام آمریکایی شش روز در بازداشت نگاه داشته شود.

مقام های پاکستانی می گویند مرد آمریکایی به پلیس گفته است پس از گرفتن پول از عابر بانک، زمانی که در یک تقاطع در پشت چراغ راهنمایی ایستاده بوده، دو مرد موتور سوار به اتومبیل او تیراندازی کرده اند. به گفته مقام ها، دیویس به تیراندازی پاسخ داده و یک تیم امنیتی جداگانه آمریکایی را آگاه ساخته است. هر دو مهاجم در بیمارستان درگذشتند.

یوسف رضا گیلانی، نخست وزیر پاکستان روز جمعه به خبرنگاران گفت تحقیقات درباره حادثه ادامه دارد و تمام کارهای مربوط به آن باید بر اساس قانون انجام گیرد.

معرفی عامل حمله به فروگاه مسکو

بازرسان روسیه می گویند بمب گذار انتحاری که ۳۵ تن را در شلوغترین فرودگاه مسکو کشت، مرد ۲۰ ساله ای از منطقه قفقاز جنوبی بود.

کمیته تحقیق روز شنبه در بیانیه ای گفت نام این شخص را فاش  نمی کند زیرا جستجو برای یافتن طراحان اصلی بمب گذاری درفرودگاه «دوموددوو»، که در جریان آن حدود ۱۲۰ نفر نیز مجروح شدند، ادامه دارد.

خبرگزاری دولتی «ریا نووستی» روز پنجشنبه گفت بازرسان فهرستی از ۱۰ مظنون احتمالی را که ممکن است در حمله مرگبار دست داشته باشند، تهیه کرده اند.

به گفته بازرسان بمب گذار آگاهانه سالن ورود را هدف گرفت تا بیشترین تلفات بر مسافران خارجی وارد آید.

دمیتری مدودف، رییس جمهوری روسیه نبود امنیت کافی در فرودگاه را عامل اصلی حمله دانست و مسئولان ایمنی حمل و نقل را برکنار کرد.

روسیه با شورش اسلامگرایان در قفقاز شمالی، از جمله چچن، داغستان و اینگوشتیا دست به گریبان است.

ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه می گوید تحقیقات اولیه ارتباطی بین بمب گذاری و تندروهای چچن را نشان نمی دهد.

کشته شدن معاون فرمانداری ایالت قندهار

مقام های افغانستان می گویند یک بمب گذار انتحاری معاون فرمانداری قندهار را کشت و پنج نفر را مجروح کرد.

به گفته مقام ها، بمب گذار که سوار موتورسیکلت بود، روز شنبه در شهر قندهار به اتومبیل حامل عبدالطیف آشنا، هنگامی که رهسپار محل کارش بود، حمله کرد. دست کم یکی از محافظان وی مجروح شد.

مقام های افغان می گویند در میان هشت تنی که در حمله انتحاری روز جمعه به یک سوپرمارکت در کابل کشته شدند، هیچ خارجی وجود نداشته است.

آنها پیشتر گفته بودند ۹ تن، از جمله دست کم دو خارجی در آن حادثه جان سپرده اند.

مسئولیت هر دو حمله را گروه طالبان بر عهده گرفته است.

روز شنبه همچنین نیروی ائتلاف به فرماندهی ناتو گفت دو سرباز آن بر اثر انفجار یک بمب  در کنار جاده ای در جنوب افغانستان کشته شدند.

معرفی معاون رییس جمهوری مصر

تلویزیون دولتی مصر روز شنبه اعلام کرد حسنی مبارک رییس جمهوری مصر عمر سلیمان، رییس سازمان اطلاعات و امنیت خود را به عنوان معاون رییس جمهوری تعیین کرد.

عمر سلیمان نخستین شخصی است که در دوره ۳۰ ساله حکومت مبارک به این مقام منصوب می شود.

پیشتر در روز شنبه، تلویزیون دولتی مصر اعلام کرد کابینه مبارک رسما استعفا داده است.

 مبارک شامگاه جمعه در پیامی قول داد کابینه جدیدی معرفی کند و به احرای اصلاحات سیاسی و افتصادی بپردازند

ادامه تظاهرات در اردن

هزاران نفر در اردن به خیابان ها ریخته و خواهان اصلاحات در دولت و استعفای نخست وزیر شده اند.

تظاهر کنندگان روز شنبه، در امان، پایتخت و چندین شهر دیگر در حالی که شعار می دادند راه پیمایی کردند.

هواداران اپوزیسیون در هفته گذشته سلسله تظاهراتی مشابه تونس، که به برکناری رییس جمهوری منجر شد، برپا کرده اند.

مردم اردن خواهان کاهش قیمت مواد غذایی هستند. آنها همچنین دولت را به ناتوانی در مبارزه با فساد متهم می کنند.

اعتراضات علیرغم وعده سمیر الرفاعی، نخست وزیر، برای افزایش حقوق کارمندان دولت و مستمری بازنشستگان، ادامه یافته است.

البرادعی: حسنی مبارک باید برود

محمد البرادعی فعال مصری و برنده جایزه صلح نوبل می گوید حسنی مبارک رییس جمهوری برای پایان دادن به روزها اعتراض علیه حکومت وی باید کناره گیری کند.

رییس پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی روز شنبه به رسانه های خبری گفت سخنان جمعه شب آقای مبارک برای مردم مصر مایوس کننده بود.

البرادعی گفت حسنی مبارک نتوانسته است درخواست های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی مردم را عملی کند. آنها می خواهند مصر جدیدی که آزاد و دموکراتیک باشد بسازند.

آقای البرادعی برای پیوستن به اعتراضات گسترده روز جمعه از وین به قاهره بازگشت. وی گفته آماده است رهبری جنبش مخالفین را بر عهده بگیرد.

رسانه ها گزارش داده اند نیروهای امنیتی روز جمعه با لوله های آب فشار قوی البرادعی را هدف گرفتند و موقتا از خروج او از مسجدی که در آنجا پناه گرفته بود جلوگیری کردند.

البرادعی، پیشتر در روز شنبه، درباره این گزارش ها که او اینک تحت بازداشت خانگی قرار دارد ابراز تردید کرد و گفت به باور وی مقصود از چنین گزارشی ترساندن مردم بود.

معترضین مصری ممنوعیت آمد و شد را نادیده می گیرند

 ده ها هزار معترض مخالف دولت مصر با نادیده گرفتن ممنوعیت آمد و شد، به تظاهرات در خیابان های قاهره و شهرهای دیگر ادامه می دهند.

بامداد شنبه، دولت اعلام کرد ساعات ممنوعیت رفت و آمد را تمدید کرده است. ممنوعیت رفت و آمد در ساعت ۴ بعد از ظهر به وقت محلی به اجرا گذاشته شد.

خبرگزاری رویترز پیشتر به نقل از سخنگوی ارتش مصر گفته بود متخلفین با خطر روبرو خواهند شد. با این حال، تصویرهای تلویزیونی جمعیت انبوهی را در قاهره در پنجمین روز تظاهرات نشان می دهد.

معترضین، که خواهان پایان گرفتن حکومت ۳۰ ساله حسنی مبارک هستند، در حالی که پرچم های مصر را تکان می دادند در میدان تحریر قاهره جمع شدند حضور سنگین ارتش در شهر نمایان است، اما به نظر می رسد روز شنبه نیروهای امنیتی با تظاهر کنندگان درگیر نشدند. در برخی موارد، سربازان دیده می شدند که به سوی جمعیت دست تکان می دادند و معترضین به گرمی به آنها خوش آمد می گفتند.

با این حال، خبرگزاری ها گزارش می دهند یک معترض زمانی که پلیس به سوی تظاهر کنندگان در نزدیکی وزارت کشور آتش گشود کشته شد. تلویزیون الجزیره تظاهر کنندگان را که جسدی را حمل می کردند نشان داد.

پیشتر، تلویزیون دولتی مصر اعلام کرد کابینه مبارک رسما استعفا داده است.

حسنی مبارک شامگاه جمعه در پیامی قول داد کابینه جدیدی معرفی کند و به اجرای اصلاحات سیاسی و اقتصادی بپردازد. با این حال، شواهدی که نشان دهد تغییرات پیشنهادی، معترضینی را که خواهان پایان گرفتن حکومت ۳۰ ساله او هستند راضی کرده باشد.

محمد البرادعی، برنده جایزه صلح نوبل و رییس پیشین آژانس بین المللی انرژی اتمی، پیام آقای مبارک را «مایوس کننده» نامید و گفت او باید کناره گیری کند.

مقامات مصر می گویند در جریان نا آرامی ها دست کم ۳۵ تن، از جمله ۱۰ پلیس کشته شده اند. برخی از رسانه ها می گویند با دست کم ۷۴ تن که در شهرهای عمده کشته شده اند، این رقم بیشتر است.

دو شبکه تلفن همراه، روز شنبه کار خود را پس از ۲۴ ساعت از سر گرفتند. دولت در تلاش برای متوقف ساختن اعتراض های جمعی روز جمعه دستور قطع سرویس ها را داده بود.

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا شامگاه جمعه با حسنی مبارک تماس گرفت و از او خواست برای انجام قول هایی که به مردم مصر داده است، «گام های قاطع» بردارد.

در این میان، توریست های خارجی و بسیاری از مصریان برای یافتن پروازهایی جهت خروج از مصر فرودگاه اصلی قاهره را پر کرده اند.

جمهوری اسلامی يک زن ايرانی -هلندی را به اتهام قاچاق مواد مخدر اعدام کرد

ايران روز شنیه يک زن ايرانی – هلندی را که به اتهام قاچاق کوکائين محکوم شده بود، اعدام کرد.

جمهوری اسلامی ايران ابتدا زهرا بهرامی را به دليل شرکت در اعتراضات ضد دولتی در سال ۱۳۸۸، بازداشت کرد.

خبرگزاری رويترز می گويد که دختر خانم بهرامی به يک گروه حقوق بشر گفته است که اتهامات ساختگی مربوط به قاچاق مواد مخدر برای مادر او پس از دستگيری وی در تظاهرات سال گذشته، عنوان شده است.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از جيمی دلشاد (شهردار بورلی هيلز) با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای شاهين نجفی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر