سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ شهریور ۱۵, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

نخست وزیر لبنان: متهم کردن سوریه در مرگ رفیق حریری اشتباه بود

سعد حریری، نخست وزیر لبنان، گفته است متهم کردن سوریه به قتل پدرش اشتباه بوده است.

الشرق الاوسط، روزنامه عرب زبان مستقر در لندن ضمن انتشار اظهارات سعد حریری، به نقل از وی نوشته است این اتهامات با انگیزه های سیاسی مطرح شده بودند.

رفیق حریری، پدر سعد حریری، دریک بمب گذاری گسترده در سال ۲۰۰۵ در بیروت کشته شد.

در پی این بمب گذاری، سوریه ناچار شد نیروهای خود را از لبنان خارج کند و به حضور ۳۰ ساله خود در این کشور پایان دهد.

دمشق اتهاماتی را که از سوی بازرسان سازمان ملل متحد، دایر بر دست داشتن سوریه در این ترور مطرح شده اند، رد کرده است.

آقای حریری از آن زمان تاکنون برای ترمیم مناسبات کشورش با سوریه تلاش کرده است. چند سفر سال گذشته وی به دمشق، از جمله این تلاش ها بوده اند.

رهبران سوریه، عربستان سعودی و لبنان در ماه ژوییه در بیروت دیدار کردند تا تنش های موجود، پیرامون محکومیت احتمالی رهبران حزب الله را در این ترور خنثی کنند.

ناظران نسبت به احتمال صدور حکم محکومیت برای رهبران حزب الله و وقوع خشونت های فرقه ای در لبنان ابراز نگرانی کرده اند.

انفجار در کلوب شبانه در تاجیکستان ۴ کشته به جای گذاشت

مقامات امنیتی تاجیکستان اعلام کرده اند صبح روز دوشنبه، در یک کلوب شبانه  در دوشنبه، پایتخت این کشور، انفجاری به وقوع پیوسته که دست کم ۴ کشته به جای گذاشته است.

گزارش های ضد و نقیضی منتشر شده است که از احتمال ارزیابی مقامات امنیتی از این انفجار به عنوان یک اقدام تروریستی، حکایت می کنند.

این انفجار درحالی به وقوع پیوسته است که روز جمعه نیز یک خودروی بمب گذاری شده انتحاری، در ایستگاه پلیس بزرگترین شهر تاجیکستان منفجر شد. دو مامور پلیس بر اثر این انفجار کشته  و دست کم ۲۵ تن دیگر مجروح شدند.

بنا به گفته مقامات این کشور، یورش بمب گذار به سمت یک خودرو در ایستگاه پلیس واقع در خجند، به آتش سوزی منجر شد. یک واحد مبارزه با جرائم سازمان یافته در ساختمان این این ایستگاه پلیس قرار دارد.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت حمله روز جمعه را به عهده نگرفته است اما مقامات وزارت کشور معتقدند «جنبش اسلامی ازبکستان»، یک گروه ستیزه جوی وابسته به القاعده مسئول اجرای این حملات بوده است.

امام علی رحمانف، رییس جمهوری تاجیکستان، یک کمیسیون دولتی را مسئول تحقیق پیرامون این بمب گذاری کرده است.

از زمانی که ۲۵ ستیزه جوی اسلام گرا روز ۲۳ اوت چندین مامور محافظ زندان پایتخت در دوشنبه را به قتل رساندند و متواری شدند، تاجیکستان در حالت آماده باش قرار داشته است.

توافق دولت آلمان برای تمدید زمان استفاده از تاسیسات انرژی اتمی

در شرایطی که آلمان در حال توسعه فن آوری انرژی قابل بازیافت است، دولت ائتلافی آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، موافقت کرده است بهره گیری از ۱۷ تاسیسات انرژی اتمی آلمان را تمدید کند. 

در پی مذاکرات فشرده و پیچیده جلسه روز یکشنبه، ائتلاف دست راستی خانم مرکل موفق به عقد این قرارداد شد. این موافقت نامه مدت زمان فعالیت تاسیسات انرژی اتمی را تا حدود ۱۲ سال دیگر تمدید می کند.

رهبران مخالف و برخی از طرفداران محیط زیست نسبت به این تصمیم اعتراض کرده اند. مردم آلمان نیز به طور کلی نسبت به امنیت انرژی اتمی بدبین هستند.

دولت پیشین متمایل به چپ آلمان تصمیم گرفته بود فعالیت کلیه تاسیسات انرژی اتمی کشور را تا سال ۲۰۲۱ متوقف کند.

تمدید فعالیت این تاسیسات بخشی از راهبرد انرژی دولت خانم مرکل است.

در حالی که بر اساس ارقام نظرسنجی های عمومی، محبوبیت حزب صدراعظم آلمان کاهش یافته است، وی برای تصویب این طرح در مجلس اعلا، باید نمایندگان پارلمان را متقاعد کند که طرح انرژی اتمی برای کشور مفید خواهد بود.

کشته شدن ۵ نفر در درگیری مسلحانه در شمال بغداد

بنا به گفته پلیس، مردان مسلح ۵ کارگر ساختمان عراقی را که در حال ساخت ایستگاه پلیس در شمال بغداد بودند به قتل رساندند.

مقامات گفته اند حمله روز دوشنبه در سامره، در صد کیلومتری پایتخت عراق به وقوع پیوسته است.

همچنین مقامات پلیس روز یکشنبه اعلام کردند بمب گذاران انتحاری مسلح، به مجموعه ارتش عراق در بغداد حمله کردند. این حمله۱۲ کشته  و ۳۶ زخمی به جای گذاشت.

مقامات همچنین گفتند مهاجمان حمله خود را با انفجار یک مینی بوس حامل مواد منفجره در دروازه پشتی مقر فرماندهی ارتش راستافه آغاز کردند. در حالی که برخی از مهاجمان جلیقه های انفجاری خود را منفجر کردند، برخی دیگر در تبادل آتش با نیروهای امنیتی کشته شدند.

ارتش ایالات متحده گفته است نیروهای آمریکایی به درخواست ارتش عراق، بمب ها را خنثی کردند و در طی این درگیری مسلحانه برای حمایت از ارتش عراق، کمک زمینی  و هوایی فراهم کردند.

پنج سرباز عراقی در این درگیری ها کشته شدند.

حمله هفته جاری چند روز پس از اعلام ارتش ایالات متحده دایر بر پایان عملیات نظامی نیروهای این کشور پس از گذشت ۷ سال در عراق است.

ارتش عراق هم اکنون مسئولیت کامل محافظت از کشور را به عهده دارد  و ۵۰ هزار نیروی ایالات متحده به نیروهای امنیتی عراق کمک و نقش مشورتی ایفا می کنند.

امضای موافقت نامه همکاری نظامی اسراییل و روسیه

روسیه و اسراییل موافقت نامه ای را در زمینه همکاری های نظامی میان دو کشور به امضا رسانده اند.

آناتولی سردی یکوف و اهود باراک، وزاری دفاع روسیه و اسراییل، روز دوشنبه در مسکو ملاقات کردند. در زمینه جزئیات قرارداد میان روسیه و اسراییل گزارشی منتشر نشده است.

رسانه های روسیه به نقل از وزیر دفاع این کشور گزارش داده اند که این موافقت نامه به بهبود روابط دوجانبه روسیه و اسراییل کمک خواهد کرد.

آناتولی سردیکوف همچنین گفت استفاده از تجربه نیروی نظامی اسراییل به منظور نوسازی و مدرنیزه کردن ارتش روسیه برای این کشور دارای اهمیت است.

وزیر دفاع روسیه گفت مسکو تا کنون ۱۲ هواپیمای بدون سرنشین از اسراییل خریداری کرده است و در حال حاضر ۵۰ عضو ارتش در حال آموزش دیدن به منظور آشنایی با نحوه استفاده از این هواپیماها هستند. اهود باراک، وزیر دفاع اسراییل، نیز از آناتولی سردیکوف دعوت کرده است که به اسراییل سفر کند.

قراردادهای نظامی روسیه با ایران و سوریه برای اسراییل ایجاد نگرانی کرده است.

کشته شدن ۱۹ تن در یک حمله انتحاری در پاکستان

به گفته پلیس پاکستان، در حمله انتحاری با اتومبیل به یک پاسگاه پلیس در شمال غرب این کشور، دست کم ۱۹ نفر از جمله چند کودک و ۹ پلیس کشته و ۳۴ تن دیگر نیز زخمی شدند.

مهاجم خودروی خود را به یک اتوبوس مدرسه و سپس به پاسگاه پلیس کوبید.

حمله انتحاری روز دوشنبه در لَکی مروات، واقع در استان خیبر پختونخوا در نزدیکی مناطق قبیله نشینی که از پناهگاه های طالبان محسوب می شوند صورت گرفت.

در این حمله، پاسگاه پلیس ویران شد و دست کم یک ساختمان نیز در نزدیکی محل انفجار خسارت دید.

مقامات می گویند امدادگران در حال جستجو برای نجات افرادی هستند که در زیر آوار گرفتار شده اند. عملیات جستجو برای یافتن قربانی های بیشتر این حمله نیز همچنان ادامه دارد.

ادامه گفت و گوهای صلح در اورشلیم و شرم الشیخ

مذاکرات صلح رهبران اسراییل و فلسطینی در روز ۲۳ شهریور ماه (برابر با ۱۴ سپتامبر) در شرم الشیخ مصر و ۲۴ شهریور ماه (پانزدهم سپتامبر) در اورشلیم ادامه خواهد یافت.

مقامات وزارت امور خارجه ایالات متحده می گویند بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، محمود عباس، رهبر تشکیلات خودگردان فلسطینی، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه ایالات متحده و جرج میچل، نماینده آمریکا در خاورمیانه، در این گفتگوها حضور خواهند داشت.

این درحالی است که ساخت شهرک های یهودی نشین توسط اسراییل ممکن است که در انجام گفت و گوهای صلح اخلال ایجاد کند.

آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه اسراییل، روز دوشنبه گفت حزب او با تمدید توقف موقت ساخت شهرک های یهودی نشین، مخالفت خواهد کرد. مهلت توقف موقت ساخت شهرک ها در ماه جاری پایان می یابد. بسیاری از اعضای حزب آقای نتانیاهو نیز با هرگونه تمدید در این زمینه مخالف هستند.

در همین حال رهبران فلسطینی گفته اند که در صورت ازسرگیری ساخت شهرک های یهودی نشین، گفت و گوهای صلح را ترک خواهند کرد.

بارش شدید باران و رانش زمین در نقاط مختلف گواتمالا

مقامات گواتمالا می گویند تعداد تلفات بر اثر جاری شدن سیل و رانش زمین در روزهای نخست بارش باران به ۳۶ تن رسیده است.

بنا به گزارش ها، دست کم ۶۰ نفر نیز که سعی داشتند به افرادی که در زیر آوار گرفتار شده بودند کمک کنند، بر اثر رانش مجدد زمین در زیر گل و لای مدفون شده اند.

مقامات آتش نشانی از مدفون شدن یک اتوبوس و چند اتومبیل در زیر گل و لای خبر می دهند.

بنا به گزارش ها، امدادگرانی که برای کمک رسانی به منطقه آمده اند به دلیل رانش مجدد زمین با حجم گسترده  گل و لای مواجه شده اند.

ملاقات باراک اوباما با اعضای اتحادیه های کارگری به مناسبت روز کارگر

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، روز دوشنبه به مناسبت روز کارگر با اعضای اتحادیه های کارگری در زمینه اقتصاد صحبت خواهد کرد.

سخنرانی آقای اوباما در ایالت ویسکانسین در حالی انجام می شود که بنا به  گزارشی که به تازگی منتشر شده، نرخ بیکاری در آمریکا در ماه اوت به ۹ و ۶ دهم درصد افزایش یافته است.

در این میان آقای اوباما از برنامه های زیربنایی برای گسترش و توسعه جاده ها، خطوط راه آهن و باند فرودگاه ها، سخن خواهد گفت.

باراک اوباما در سخنرانی هفتگی رییس جمهوری آمریکا در روز شنبه بر تعهد خود نسبت به کارگران در این کشور تاکید کرد.

تاریخ روز کارگر در ایالات متحده به بیش از ۱۰۰ سال پیش بازمی گردد.

شیوع بیماری سیاه زخم در بنگلادش

مقامات بنگلادش روز یکشنبه به دلیل شیوع بیماری سیاه زخم در این کشور وضعیت فوق العاده اعلام کردند.

بنا به گزارش ها، ۳۲۷ تن از شهروندان و حدود ۱۵۰ راس از احشام بنگلادش به بیماری سیاه زخم مبتلا شده اند.

نخستین مورد شیوع این بیماری در اواسط ماه اوت در منطقه سیراج گانج در صد و پنجاه کیلومتری شمال داکا، پایتخت بنگلادش، مشاهده شد. شیوع بیماری سیاه زخم تا کنون در ۵ منطقه در شمال بنگلادش تائید شده است.

عبدالطیف بیسواس، وزیر امور مربوط به احشام و ماهیگیری در بنگلادش، گفت دولت با اعلام وضعیت قرمز از مقامات مسئول خواسته است که گاوهای آلوده به سیاه زخم را فورا شناسایی و جمع آوری کنند. او گفت که حدود ۵۰۰ هزار واکسن مخصوص احشام در مناطق آلوده به بیماری سیاه زخم توزیع شده است.

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود از داريوش را با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,013 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر