سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مرداد ۱, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

تحريم ها مهم ترين پروژه اقتصادی ايران را کند کرده است

واشينگتن پست زير عنوان "تحريم ها روند توسعه و بهره برداری از يک حوزه عظيم گاز طبيعی ايران را کند کرده است" می نويسد تحريم های سخت تربين المللی عليه برنامه اتمی ايران به گونه ای چشمگير موجب کندی در مهم ترين برنامه اقتصادی کشورشده است، که پيش بينی ميشد پس از تکميل بيش از ۱۳۰ ميليارد دلار در سال عايدی داشته باشد.

شرکت های غربی نظير شل، توتال و هالی برتون با توجه به خطر تحريم های سخت تر بين المللی و آمريکائی که عليه تامين منابع مالی برای پروژه های نفتی و حمايت های فنی از بخش انرژی ايران وضع شده است، از پروژه های توسعه و بهره برداری از حوزه گاز طبيعی پارس جنوبی خارج شده اند.

خاتم الانبيا، بازوی مهندسی و ساختمانی سپاه پاسداران انقلاب نيز، که خود هدف تحريم های جديد وضع شده توسط سازمان ملل متحد و آمريکاست ، روز شنبه به گونه ای غيرمنتظره از دو پروژه عمده پالايشی گاز خارج شد.

منابع آگاه ميگويند پروژه ها طبق برنامه پيش نمی رفت زيرا بانکهای خارجی امکانات مالی را فراهم نمی کردند.

همين منابع ميگويند، علاوه بر مشکلات مالی، خريد وسائل و تجهيزات و اجاره ماشين های حفاری نيز با دشواری روبروست، و نتيجتا حرکت ايران در مسير رسيدن به هدف مبدل شدن به يک توليد کننده عمده گازمايع کند شده است.

اميرنشين عرب قطر که در اين حوزه گازی با ايران سهيم است در سال ۲۰۰۸ قريب ۶۲ ميليارد دلار فرآورده های گازی صادر کرد در حاليکه عايدی ايران از صادرات گاز قريب ۶ ميليارد دلار بود. اما به گفته مديران پروژه عايدی بالقوه ايران می تواند بسيار کلان باشد. به تخمين آنان ايران می تواند سالی ۱۳۰ ميليارد دلار از گاز عايدی داشته باشد که به مراتب بيشتر از درآمد حاصل از فروش نفت است، و بنا به محاسبه اداره اطلاعات انرژی آمريکا در سال ۲۰۰۹ قريب ۵۳ ميليارد دلار بود.

القاعده مسئولیت حمله مرگبار در یمن را بر عهده می گیرد

القاعده مسئولیت حملات اخیر به ساختمان های امنیتی و اطلاعاتی در جنوب یمن را، که دست کم سه کشته برجا گذاشت، بر عهده گرفته است.

شاخه منطقه ای نظامی گروه، معروف به القاعده در شبه جزیره عربستان، روز جمعه در یک بیانیه اینترنتی گفت حملات به تلافی قتل دست کم یک شبه نظامی در استان آبیان در جنوب یمن بود.

مقامات یمن می گویند روز ۱۴ ژوئیه مردان مسلحی که سوار موتور سیکلت بودند با استفاده از خمپاره و آر پی جی افرادی را که در داخل دو ساختمان در زنجیبار»، مرکز استان بودند، زیر آتش گرفتند.

پس از حمله و زد و خوردها با پلیس و محافظان، مهاجمان گریختند.

القاعده همچنین مسئول حمله ماه گذشته به ستاد امنیتی در جنوب یمن که ۱۱ تن را کشت، شناخته شده است.

آمریکا و هند در مبارزه با تروریسم با یکدیگر همکاری می کنند

آمریکا و هند یک توافقنامه ضد تروریستی امضا کرده اند که تحقیقات مشترک درباره حملات، همکاری در امنیت اینترنتی و مرزی، و تقسیم بیشتر اطلاعات را شامل می شود.

تیموتی رومر، سفیر آمریکا، روز جمعه در دهلی نو گفت دو کشور با امضای توافقنامه، گام های مهمی در جهت مبارزه با تروریسم برداشته اند. این قرارداد همچنین همکاری در ردیابی پولشوئی و تامین هزینه های تروریستی را تقویت می کند.

قرارداد یک روز پس از آن امضا می شود که مایک مولن، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، هشدار داد تندروها ممکن است در تلاش برای نزدیکتر ساختن هند و پاکستان به مناقشه نظامی، به حمله تروریستی دیگری در هند دست بزنند.

توافقنامه ضد تروریستی در حاشیه دیدار مان موهان سینگ، نخست وزیر هند، از واشنگتن در نوامبر سال ۲۰۰۷ تدوین شد، و سفیر آمریکا و وزیر کشور هند آن را روز جمعه امضا کردند.

کره شمالی می گوید به رزمایش دریایی آمریکا و کره جنوبی پاسخ می دهد

کره شمالی تهدید کرده است به رزمایش های نیروهای دریایی آمریکا و کره جنوبی که قرار است روز یکشنبه در دریای ژاپن آغاز شود، «پاسخ فیزیکی» خواهد داد.

این تهدید، جدیدترین رویداد در جنگ لفظی است که بر دیگر مسائل مهم در اجلاس منطقه ای اتحادیه کشورهای جنوب شرقی آسیا، - آسه آن - در هانوی سایه انداخته است.

روز جمعه، هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، کره شمالی را یک رژیم «منزوی و محارب» که در یک «کمپین رفتار تحریک آمیز و خطرناک» درگیر است، نامید. پیشتر، او تحریم های اقتصادی جدید را علیه پیونگ یانگ اعلام کرد.

یک سخنگوی کره شمالی به اجلاس هانوی حمله کرد و رزمایش ها را تهدیی برای حاکمیت کشور خود و یادآوری دیپلماسی قایق های توپدار قرن ۱۹، توصیف کرد.

او گفت به تهدید ناشی از نظامی گری آمریکا، «یک پاسخ نظامی داده خواهد شد.»

کلینتون از رزمایش دریایی دفاع کرد و آن را نشان دهنده تعهد آمریکا به دفاع از کره جنوبی دانست.

رزمایش در پاسخ به غرق کشتی جنگی کره جنوبی در ماه مارس و کشته شدن ۴۶ ملوان ترتیب داده شد.

یک تحقیق بین المللی نتیجه گیری کرد که یک اژدر کره شمالی موجب غرق شدن کشتی شد. پیونگ یانگ هر مسئولیتی را در این حادثه تکذیب می کند.

بیانیه ای که برای تصویب تمام کشورهای شرکت کننده در مجمع هانوی آماده شده است، نسبت به غرق کشتی ابراز نگرانی می کند، اما کشور مشخصی را مسئول نمی داند.

درگیری بین آمریکا و کره شمالی توجه از مسائل دیگری را که در برابرمجمع قرار دارد، منحرف کرده است.

برگزاری انتخابات در برمه برای نخستین بار در ۲۰ سال از آن جمله است. اعضای آسه آن بر برمه فشار آورده اند که برگزاری انتخابات آزاد و عادلانه ای را مسلم سازد.

کلینتون این پیام را روز جمعه تکرار کرد و از اعضای اتحادیه کشورهای آسیای جنوب شرقی خواست تعهدات برمه را به رعایت اقدامات جلوگیری از گسترش تسلیحات اتمی برای رهبران آن کشور یادآور شوند. کلینتون نسبت به گزارش هایی که حاکی است کره شمالی به برمه در طرح و اجرای یک برنامه اتمی کمک می کند، ابراز نگرانی کرد.

کلینتون همچنین از رهبران منطقه ای خواست اختلاف دیرینه بر سر زنجیره جزایر در دریای چین جنوبی، به ویژه بین چین و ویتنام، را حل کنند. او گفت نگران آن است که این اختلاف موجب بروز اختلال در بازرگانی دریایی شود.

کلینتون گفت پرزیدنت باراک اوباما از رهبران آسه آن دعوت خواهد کرد در اواخر سال جاری در کنفرانسی در واشنگتن شرکت کنند.

فرانسه در حمله به یک گروه القاعده شرکت می کند

فرانسه می گوید به سربازان موریتانیایی در عملیات نظامی علیه یک گروه القاعده که مظنون است یک تبعه فرانسه را از آوریل در گروگان دارد کمک کرد.

وزارت دفاع فرانسه گفت از نظر لجیستیکی و تکنیکی به سربازان در حمله به اعضای القاعده در مغرب اسلامی پشتیبانی کرده است.

پیشتر، روزنامه اسپانیایی ال پائیس گزارش داد سربازان فرانسوی شش ستیزه گر را کشتند، اما گروگان ۷۸ ساله یا محلی که گمان می رود او در آنجا نگاهداری می شود پیدا نشد.

القاعده در مغرب اسلامی از روز ۱۲ تا ۱۵ ژوئیه به فرانسه فرصت داد مبادله گروگان را با اعضای گروه که در فرانسه زندانی هستند ترتیب دهد.

گروه همچنین دو کارگر اسپانیایی را که در نوامبر سال ۲۰۰۹ ربوده در اسارت دارد، و متهم است یک گروگان بریتانیایی را یک سال پیش کشته است.

القاعده در مغرب اسلامی در یک بیانیه اینترنتی می گوید نیکولا سارکوزی، رییس جمهوری فرانسه، مسئول زندگی گروگان خواهد بود و اگر پاسخ ندهد، همانند گوردون براون، نخست وزیر سابق بریتانیا، «همان حماقت» مرتکب خواهد شد.

اسراییل کشتی های توقیف شده را به ترکیه باز می گرداند

اسراییل تصمیم دارد سه کشتی را که در زمان حمله مرگبار کماندوهای اسراییلی به کشتی های امداد رسان به غزه توقیف کرده بود، به ترکیه بازگرداند.

به گفته مقامات اسراییلی این تصمیم روز جمعه به دولت ترکیه ابلاغ شد. در حمله ۳۱ ماه مه به ناوگان امدادی، ۹ فعال هوادار فلسطینیان کشته شدند و موجب شد روابط همیشه گرم اسراییل و ترکیه به سردی بگراید. ۸ تن از آنها ترک و نفر دیگر یک آمریکایی ترک تبار بود.

کشتی های امدادی قصد داشتند محاصره غزه را بشکنند و کمک ها را مستقیما به فلسطینیان برسانند. از آن پس اسراییل برای کاهش محاصره غزه گام هایی برداشته است.

با این وجود، اسراییل روز پنجشنبه هشدار داد به ۲ کشتی لبنانی که آماده سفر به سوی عزه می شوند، اجازه رسیدن به منطقه تحت کنترل فلسطینیان را نخواهد داد.

نماینده اسراییل در سازمان ملل متحد، در نامه ای اعلام کرد اسراییل تمام حقوق خود را «برای استفاده از همه امکانات لازم» برای پیشگیری از شکستن شدن محاصره، حفظ خواهد کرد.

این هشدار ساعاتی پس از اعلام شد که شیمون پرز، رییس جمهوری اسراییل، گفت تمایلات ضد اسراییلی در سازمان ملل در گناهکار شناخته شدن این کشور پس از حمله ماه مه نقش داشته است.

انفجار بمب در یک مسجد ۱۷ مجروح در افغانستان بر جا گذاشت

به گفته مقامات افغان، بمب گذاری در مسجدی در شرق افغانستان دست کم ۱۷ تن را مجروح کرد. یکی از مجروحین نامزد پارلمان بود.

مقامات می گویند انفجار روز جمعه در ولایت خوست، زمانی اتفاق افتاد که او در مسجد در یک کمپین انتخاباتی شرکت کرده بود.

در حالی که افغانستان برای برگزاری انتخابات پارلمانی در ماه سپتامبر آماده می شود، مسایل امنیتی اصلی ترین چالش در افغانستان است.

در جای دیگر، به گفته مقامات ناتو، روز جمعه نیروهای بین المللی و افغان چندین شورشی، از جمله یک فرمانده بلندپایه طالبان را در عملیات شبانگاهی در ولایت های قندهار، غزنی، هلمند و ننگرهار، دستگیر کردند.

نیروهای ائتلاف همچنین اعلام کردند روز پنجشنبه ۲۰۰۰ کیلوگرم نیترات آمونیوم، ۵۴۰۰ فیوز الکترونیک، ۳۲۰۰ متر سیم برای انفجار و ۲۷۵ کیلو گرم پودر سیاه در محله اسپین بولدک در ولایت قندهار جنوبی کشف کردند.

ناتو می این مقدار نیترات آمونیوم و پودر سیاه برای ساختن بیش از ۱۰۰ بمب کنار جاده ای کافی است.

اتحاديه اروپا بر سر تحريم های تازه عليه صنايع انرژی ايران به توافق رسيد

نمايندگان اتحاديه اروپا روز پنجشنبه در مورد طرح تحريم های تازه عليه ايران به توافق رسيدند. اين تحريم ها که به دليل سرباز زدن تهران از تعليق فعاليت های غنی سازی اورانيوم تدارک ديده می شوند صنايع انرژی ايران را هدف قرار داده است.

نمايندگان ۲۷ کشور عضو اتحاديه اروپا روز پنجشنبه در نشست خود در بروکسل در مورد طرح تحريم ايران به توافق رسيدند. برای به اجرا گذاردن اين طرح که شامل تحريم هايی در خصوص صنايع نفت و گاز ايران است، وزرای امور خارجه کشورهای عضو اتحاديه اروپا بايد روز دوشنبه اين تحريم ها را به تاييد برسانند. در اين طرح، تحريم هايی نيز برای حمل و نقل، صنايع بانکی و بيمه ايران و همچنين سپاه پاسداران در نظر گرفته شده است.

رهبران اتحاديه اروپا ماه گذشته به توافق رسيدند که سرمايه گذاری جديد در صنايع نفت و گاز ايران و کمک های فنی به اين صنايع را منع کنند.

طرح تحريم های اخير بخشی از سياست دو سويه اروپا با ايران توصيف می شود که شامل تحريم و مذاکره است.

کاترين اشتون، مسؤل سياست خارجی اتحاديه اروپا، در تلاش است دور جديد گفتگوهای گروه پنج بعلاوه يک با ايران را سازمان دهد.

در دو ماه اخيرشورای امنيت سازمان ملل متحد و آمريکا تحريم های فراگيری را عليه ايران، وضع کرده اند. تحريم های جداگانه آمريکا و اتحاديه اروپا شديدتر از تحريم های قطعنامه شورای امنيت است.

بر اساس ارزيابی آژانس بين المللی انرژی اتمی انتظار می رود تحريم های آمريکا و اتحاديه اروپا تأثيری محسوس بر صنايع انرژی ايران بگذارد.

ايران که چهارمين توليد کننده نفت خام در جهان است ۴۰ درصد سوخت خود را از کشورهای ديگر وارد می کند زيرا از توانايی لازم برای پالايش نفت جهت تأمين سوخت مورد نياز خود، برخوردار نيست.

خبرگزاری فرانسه، بر اساس نسخه ای که از طرح تحريم های اتحاديه اروپا در اختيار دارد گزارش می دهد وزرای امور خارجه اتحاديه اروپا در نشست روز دوشنبه خود ايران را تشويق خواهند کرد تاريخ مذاکرات هسته ای آينده را تعيين کند.

منوچهر متکی وزير امور خارجه ايران هفته گذشته اعلام کرد مذاکرات در ماه سپتامبر خواهد بود.

در همين حال جانشين فرمانده سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ايران از آمريکا خواست سياست خود در قبال ايران را تغيير دهد. پرس تی وی، شبکه تلويزيونی انگليسی زبان جمهوری اسلامی، روز پنجشنبه به نقل از سردار سرتيپ حسين سلامي گزارش داد، آمريکا بايد «چرخش بزرگی» در رابطه با ايران داشته باشد. جانشين فرمانده سپاه پاسداران همچنين گفت ايران می تواند در مقابل شديدترين تحريم ها مقاومت کند.

سازمان ملل متحد و ايالات متحده اخيراً تحريم های عليه ايران را به دليل برنامه اتمی جمهوری اسلامی ايران، تشديد کردند. کشورهای غربی ايران را به تلاش برای دستيابی به سلاح هسته ای متهم می کنند، جمهوری اسلامی ايران تاکيد دارد برنامه اتمی کشور تنها با مقاصد صلح آميز دنبال می شود.

وقوع يک توفان دريايی ممکن است عمليات پاکسازی ريزش نفت را در خليج مکزيک، به تعويق اندازد

توفان دريايی گرمسيری که در سواحل دريای کاراييب در حال شکل گيری است ممکن است تلاشهايی را که برای مسدود کردن چاه ريزشی نفت در خليج مکزيک در جريان است، قطع کند.

مرکز ملی توفان های دريايی آمريکا روز پنجشنبه اعلام کرد که توفان دريايی «بانی» در نزديکی جزاير باهاماس با وزش بادهايی با سرعت ۶۴ کيلومتر در ساعت، در حرکت است.

پيش بينی ها حاکی است که توفان دريايی «بانی» احتمالاً به طرف شمال غربی کشور از جنوب ايالت فلوريدا بسوی منطقه ای که گروه های پاکسازی برای ترميم چاه نفت مشغول به کار هستند، حرکت خواهد کرد.

دريادار بازنشسته «تاد آلن،» رييس گروه دولتی مهار چاه نفت گفت که قطع احتمالی عمليات جاری در منطقه ممکن است کار بر روی چاه نفت را به مدت دو هفته، به تأخير اندازد. اما دريادار آلن می گويد سرپوشی که طی هفته گذشته مانع از سرازير شدن نفت به خليج بوده است حتی در صورت توقف عمليات به دليل توفان دريايی، کماکان برجای خود باقی خواهد ماند.

ديوان لاهه: استقلال کوزوو قوانين بين الملل را نقض نکرده است

ديوان لاهه روز پنجشنبه اعلام کرد که اعلام استقلال منطقه کوزوو از صربستان که به دنبال يک درگيری نظامی بين صرب ها و آلبانييايی تبار ها صورت گرفت قوانين بين الملل را نقض نکرده است. آمريکا حمايت خود را از کوزوو اعلام کرده اما روسيه گفته است تصميم ديوان لاهه تغييری در موضع روسيه، برای به رسميت نشناختن استقلال کوزوو ايجاد نمی کند.

بوريس تاديک، رييس جمهوری صربستان، تصميم ديوان لاهه را برای کشور متبوع خود دشوار خواند و گفت صربستان از همه امکانات قانونی و مسالمت آميز برای بازپس گرفتن کوزوو، استفاده خواهد کرد.

هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا، از همه کشورهايی که تاکنون کوزوو را به رسميت نشناخته اند درخواست کرد که اين کشور را به رسميت بشناسند. خانم کلينتون همچنين گفت زمان آن رسيده است که صربستان و کوزوو اختلافات خود را کنار گذاشته و مشترکاً برای ساختن اروپای آينده، همکاری کنند.

وزير امور خارجه کوزوو نظر ديوان بين المللی دادگستری در مورد استقلال کشور متبوع خود را از صربستان، مثبت ارزيابی می کند و اميدوار است بلگراد سرانجام پريشتينا را بعنوان يک واقعيت بپذيرد.

به رغم آنکه رأی آن نهاد بين المللی در مورد «وجاهت حقوقی» استقلال يکجانبه کوزوو از صربستان صرفاً جنبه «مشورتی» دارد و الزام آور نيست،  مارکو پرلک از موسسه تحقيقاتی «کريسس گروپ» نيز معتقد است که انتظار می رود اعلام نظر روز پنجشنبه ديوان لاهه به دعوای حقوقی صربستان و کوزوو پايان دهد.

۱۱ سال پيش، سرکوب شديد آلبانی تبار های کوزوو توسط دولت مرکزی صربستان به ۷۸ روز بمباران آن کشور توسط هواپيماهای ناتو منجر شد. کوزوو بعد از تقريباً دو سال مذاکره ناموفق با صربستان، سرانجام تصميم به استقلال گرفت و تا به حال ۶۹ کشور، از جمله آمريکا و تمام کشورهای اتحاديه اروپا استقلال کوزوو را به رسميت شناخته اند.

به همين دليل يکی از نمايندگان مجلس کوزوو گفته بود که نظر منفی ديوان بين المللی دادگستری ضربه شديدی به روابط بين الملل اين کشور وارد می کند.

اما «ووک جرميک» وزير امور خارجه صربستان به اثر ناگوار نظر مثبت ديوان در مورد استقلال کوزوو، بر ساير تمايلات جدايی طلبانه اشاره می کند. شهروند صربی نيز می گويد همه اين سر و صدا ها زير سر رسانه هاست و واقعيت اين است که هيچ چيز با نظر اعلام شده روز پنجشنبه ديوان بين المللی تغيير نخواهد کرد

بنظر می رسد که صربستان نيز چاره ای جز کنار آمدن با واقعيت ندارد، زيرا مدت هاست بسياری از اعضای جامعه بين المللی، کوزوو را بعنوان کشوری مستقل به رسميت شناخته اند.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر