سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ شهریور ۱۳, شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

گزارش: ارتش آمریکا با فساد در افغانستان مدارا می کند

یک روزنامه معتبر آمریکایی گزارش می دهد فرماندهان نظامی آمریکا در افغانستان سرگرم تدوین یک استراتژی هستند که فساد محدود را تحمل خواهد کرد، اما موارد بزرگ فساد و سوء استفاده را هدف می گیرد.

واشنگتن پست به نقل از مقامات ارشد وزارت دفاع می گوید آنها بر این عقیده هستند که «مهمترین تهدید» برای ثبات افغانستان، شورش طالبان است، نه فساد.

واشنگتن پست می گوید مقامات به این نتیجه رسیده اند که تلاش گسترده علیه فساد، هرج و مرج به راه خواهد انداخت، و به ایجاد خلائی در کارآیی دولت و اداره امور، که طالبان می توانند از آن بهره برداری کنند، منجر خواهد شد.

واشنگتن پست گزارش می دهد یک مقام وزارت دفاع گفت رد مقاماتی که «کاملا پاک نیستند» در دنبال کردن تهدید اصلی، یعنی طالبان، بی تاثیر خواهد بود.

گزارش واشنگتن پست حاکی است که هنوز روشن نیست آیا کاخ سفید، وزارت امور خارجه و آژانس های مجری قانون، با نگرش های مقامات نظامی موافق هستند یا نه.

قانون گذاران آمریکایی به دلیل نگرانی های فساد، از پرداخت نزدیک ۴ میلیارد دلار کمک غیر نظامی به افغانستان جلوگیری کرده اند.

اعتراض هزاران فرانسوی به اخراج کولی ها

در پاریس و دیگر نقاط فرانسه، هزاران نفر در اعتراض به اقدامات امنیتی جدید، از جمله اخراج کولی ها به اروپای شرقی به خیابان ها ریخته اند.

تظاهر کنندگان این اقدامات را تلاش نیکولا سارکوزی، رییس جمهوری، برای افزایش محبوبیت خود پیش از انتخابات سال ۲۰۱۲ تلقی می کنند. او می گوید از اصلاح قوانین امنیتی حمایت می کند و آنها را برای مبازره با بزهکاری لازم می داند.

فرانسه در سال جاری حدود ۸ هزار کولی - معروف به روما - را اخراج کرده است. سال پیش، دولت حدود ۱۰ هزار نفر را اخراج کرد، اما اکثر آنها به فرانسه بازگشتند.

گروه های طرفدار حقوق بشر، اتحادیه های کارگری و احزاب سیاسی در تظاهرات در سراسر فرانسه شرکت دارند.

متعرضین می گویند اخراج، ناعادلانه و یک ترفند سیاسی برای دور کردن توجه از کاهش هزینه ها و اصلاح سیستم مستمری است. دولت چنین اقدامی را برای کاهش کسر بودجه کشور ضروری می داند.

روز سه شنبه، زمانی که کارگران قصد دارند یک اعتصاب سراسری برپا کنند، رییس جمهوری فرانسه با چالش عمده ای روبرو خواهد شد. مقامات اتحادیه های کارگری می گویند اعتصاب تاثیر عمده ای بر حمل و نقل، مدارس و ارتباطات خواهد داشت.

نخست وزیر پاکستان احزاب سیاسی را به تشکیل کنفرانسی برای توزیع کمک های امدادی فرا می خواند

یوسف رضا گیلانی، نخست وزیر پاکستان، از تمام احزاب سیاسی خواسته است جهت پرداختن به نگرانی های ناشی از توزیع کمک های مالی برای قربانیان سیل های ویرانگر جلسه ای تشکیل دهند.

آقای گیلانی روز شنبه در پارلمان گفت او می خواهد همفکری احزاب مخالف را در مورد بهترین استراتژی برای توزیع کمک های امدادی به دست آورد. آقای گیلانی گفت حدود ۴۷ میلیون دلار اعانه به صندوق امدادی که او ایجاد کرده پرداخت شده است.

دولت پاکستان بر سر چگونگی مقابله با بحران زیر فشار قرار دارد، و بسیاری از قربانیان از پاسخ دولت خشمگین هستند.

سیلاب های یک ماهه حدود ۱۶۰۰ تن را کشته، بر زندگی تقریبا ۲۰ میلون نفر اثر گذاشته و بخش های بزرگی از تاسیسات آبیاری، احشام و محصولات کشاورزی را از بین برده است.

آژانس آوارگان و پناهجویان سازمان ملل متحد می گوید هرچند با فرو نشستن آب تعداد بیشتری از مردم به خانه هایشان باز می گردند، اما وضعیت عمومی انسانی در کشور همچنان جدی است.

سخنگوی آژانس می گوید وضع به ویژه در بلوچستان غربی نگران کننده است زیرا کمتر از نقاط دیگر به آن توجه شده است.

او گفت در آنجا هنوز حدود ۲ میلیون نفر با تهدید بیماری های ناشی از آب آلوده و کمبود سرپناه روبرو هستند و غذا برای کودکان محدود است.

بانوی اول اسکی ايران در رقابت های المپيک روی چمن تمرين می کند

روزنامه کانادایی StarPhoenix زیرعنوان «تمرین بانوی اول اسکی ایران روی چمن» می نویسد اسکی کردن روی سبزه های کوهستانی آن هم وسط تابستان تنها مورد غیرعاددی راجع به مرجان کلهر نیست. او در عین حال حریفی در المپیک است که در جامعه ورزشی تحت سلطه مردان در ایران، برای یک زن موردی نادرمحسوب می شود.

با دو ساعت رانندگی از تهران، هتل دیزین و کلبه های متعدد پذیرای بسیاری از اسکی بازان و مسافرانی است که می خواهند از شلوغی و آلودگی در پایتخت فرار کنند. اما در تابستان، هنگامی که گرمای هوا اغلب بالاتر از چهل درجه سانتیگراد است، دیزین محوطه تمرین کسانی نظیر کلهرمی شود که بخش عمده ای از زندگی خود را وقف ورزش کرده اند.

دیزین در عین حال زادگاه این اسکی باز بیست و دو ساله است که امسال نخستین زن اسکی باز نماینده ایران در المپیک زمستانی بود.

خانم کلهر، هنگامی که خود را برای سرازیر شدن روی پیستی پوشیده از سبزه آماده می کرد به خبرگزاری رویترز گفت عاشق حرفه اش در مقام یکی اسکی باز است، هرچند که نظیر بسیاری دیگر از ورزشکاران ایرانی حمایتی مالی نمی شود. او می گوید در جریان المپیک، زانوهایم آسیب دید اما هیچکس حتی زحمت نکشید بپرسد حالم چطوراست. تمامی مخارج را هم خودم پرداختم.

مهدی سولقانی، یک اسکی باز دیگر، با خانم کلهر در این که زندگی برای ورزشکاران ایرانی، زن یا مرد، سخت است، اتفاق نظر دارد.

مرجان کلهر می گوید در ایران قبلا نگرش به زنی که اسکی می کرد بسیار منفی بود. اما زنان توانسته اند به مرو رزمان ثابت کنند که حرفی برای گفتن دارند و می توانند موفق شوند.

مرجان کلهر که در مراسم افتتاحیه المپیک زمستانی ونکور پرچمدار ایران بود خود را نمونه ای برای نسل آینده می بیند.

آتش سوزی در محل ساختن مسجدی در تنسی عمدی بود

تحقیقگران آمریکایی به این نتیجه رسیده اند آتش سوزی در محل ساختن مسجدی در ایالت تنسی عمدی بود.

در حریق که هفته پیش روی داد، به تجهیزات ساختمانی در مرکز اسلامی «مورفریزبورو» آسیب رسید. مسئولان اورژانس گفتند بوی تند گازوئیل در محل استشمام می شد.

مقامات فدرال روز جمعه گفتند نمی توانند مشخص کنند که آیا حریق جرمی برآمده از نفرت است یا نه، زیرا انگیزه آن هنوز روشن نیست. آنها ۲۰ هزار دلار برای اطلاعاتی که منجر به دستگیری عامل یا عاملان بشود پیشنهاد کرده اند.

ساختن مسجد بحث تندی در محل به راه انداخته، شبیه مجادله ای که بر سر پیشنهاد ساختن یک مرکز اسلامی در نزدیکی محل حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در نیویورک در گرفته است.

مخالفان جنگ نخست وزیر پیشین بریتانیا را هو کردند

در دوبلین، پایتخت ایرلند، روز شنبه معترضین ضد جنگ، تونی بلر نخست وزیر پیشین بریتانیا، را که برای امضای کتاب خاطرات خود وارد آنجا شده بود، هو کردند و به طرفش کفش و تخم مرغ پرتاب کردند.

نیروهای امنیتی هنگام ورود تونی بلر به کتابفروشی حضور داشتند، اما نتوانستند ده ها تظاهر کننده را از پرتاب تخم مرغ، کفش و اشیای دیگر در مسیر او باز دارند. به آقای بلر آسیب ندید.

معترضین همچنین پلاکاردهایی در دست داشتند و سعی کردند یک حصار امنیتی را واژگون کنند، ولی پلیس مانع شد.

کتاب خاطرات بلر- یک سفر- دفاعیه نیرومندی از سیاست های او در جریان یک دهه به عنوان نخست وزیر بریتانیا، از جمله حمایت از حمله به عراق است. بلر در مصاحبه های اخیر با رسانه ها، انتقادهایی را که از دولت او می شود رد کرد.

علیرغم جنجال بر سر نقش بلر در مناقشه عراق، در ایرلند از او بابت نقشی که در روند صلح ایرلند شمالی ایفا کرد تقدیر می شود.

 

پلیس پاکستان در شهر کویته به حال آماده باش کامل در آمد

در شهر کویته در جنوب غربی پاکستان، در حالی که برخی از قربانیان بمب گذاری انتحاری در روز جمعه به خاک سپرده می شوند، پلیس به حال آماده باش کامل در آمده است. در آن حمله که شیعیان را هدف گرفت، دست کم ۶۵ تن کشته شدند.

رهبران شیعه برای سوگواری کشته شدگان، مردم را به برپایی یک اعتصاب عمومی در روز شنبه فراخواندند. اعتصاب مدارس و فروشگاه ها را بست و خیابان ها را خلوت کرد.

بمب که در یک گردهمایی که شیعیان برای ابراز همبستگی با پاکستانی ها ترتیب داده بودند منفجر شد، بیش از ۱۶۰ نفر را نیز زخمی کرد.

طالبان پاکستان مسئولیت انفجار در کویته و بمب گذاری سه گانه در روز چهارشنبه در لاهور در مراسم مذهبی شیعیان را، که ۳۵ کشته برجا گذاشت، بر عهده گرفت.

یک رهبر طالبان پاکستان روز جمعه گفت او از این که آمریکا گروه وی را به فهرست سیاه تروریسم بین المللی افزوده است، احساس غرور می کند. قاری حسین محسود همچنین آمریکا و اروپا را به حملات بیشتری تهدید کرد.

یوسف رضا گیلانی، نخست وزیر پاکستان، روز جمعه گفت حملات مرگبار اثبات می کند کسانی که پشت سر خشونت قرار دارند به هیچ مذهبی معتقد نیستند.

در انفجار بمب ۴ پلیس افغان کشته شدند

در انفجاری در شهر غندوز در جنوب افغانستان در روز شنبه، چهار پلیس و دست کم یک غیر نظامی کشته شدند.
مقامات می گویند در این حادثه چندین نفر نیز مجروح شدند. به گفته آنها مواد منفجره در یک موتورسیکلت کار گذاشته شده بود.
در نقطه ای دیگری در افغانستان، ناتو می گوید یک فرمانده طالبان را روز جمعه در شهر قندهار دستگیر کرد.
روز جمعه همچنین سربازان، یک کارشناس بمب از اعضای طالبان را در ناحیه گردز در ایالت پکتیا، و دو شورشی را در عملیاتی در ایالت خوست، بازداشت کردند.

آمریکا می خواهد تجهیزات غیر نظامی از عراق را از ترکیه عبور دهد

یک مقام بلندپایه نظامی آمریکا می گوید ایالات متحده از ترکیه درخواست کرده است اجازه دهد تجهیزات غیر رزمی که از عراق بیرون آورده می شوند، از ترکیه عبور کنند.

دریادار مایک مولن، رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، این موضوع را روز شنبه در آنکارا عنوان کرد و یادآور شد برنامه ای برای انتقال تسلیحات از ترکیه وجود ندارد.

روزنامه حریت به نقل از یک سخنگوی وزارت امور خارجه ترکیه می گوید آنکارا احتمالا درخواست آمریکا را قبول خواهد کرد.

ترکیه، عضو ناتو، حاضر نشد به آمریکا اجازه دهد از خاک آن کشور برای حمله به عراق در سال ۲۰۰۳ استفاده کند.

مولن همچنین ترکیه را ترغیب کرد به اجرای تحریم های سازمان ملل متحد علیه ایران کمک کند.

ترکیه در ماه ژوئن علیه تحریم های جدید سازمان ملل متحد رای داد. در ماه مه، همراه با برزیل، طرحی را اعلام کرد که بر اساس آن دو کشور بخشی از اورانیوم کمتر غنی شده ایران را در برابر سوخت با غنای بالاتر، به خارج منتقل خواهند کرد.

با این حال، آنکارا گفته است اقدامات سازمان ملل متحد را رعایت خواهد کرد.

مولن همچنین گفت او از حضور فعال ترکیه در افغانستان استقبال خواهد کرد، و از تلاش های ترکیه برای آموزش پلیس افغانستان قدردانی کرد.

راکت حماس در جنوب لبنان فرود آمد

ارتش اسراییل می گوید ستیزه گران فلسطینی روز شنبه یک راکت از نوار غزه پرتاب کردند.

آنها هشدار داده بودند که سعی خواهند کرد مذاکرات صلح خاورمیانه را برهم بزنند.

راکت در یک محوطه باز در جنوب اسراییل فرود آمد. در مورد خسارات یا جراحات گزارشی نرسیده است.

پرتاب راکت چند روز پس از آن صورت گرفت که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، و محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی، برای نخستین مذاکرات مستقیم صلح در نزدیک به دو سال در واشنگتن به گفت و گو نشستند.

حماس، که نوارغزه را کنترل می کند، مذاکرات را رد می کند و عهد کرده است به حملات علیه اسراییل ادامه دهند.

حماس مسئولیت تیراندازی هفته پیش در کرانه غربی را که به مرگ چهار غیر نظامی اسراییلی منجر شد بر عهده گرفته است.

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود از داريوش را با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,013 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر