سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ تیر ۱۲, شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

رییس جمهوری جدید قرقیزستان سوگند یاد می کند

روزا اوتونبایوا، رهبر موقت قرقیزستان، روز شنبه بعنوان رییس جمهوری سوگند یاد کرد، و به نخستین رییس جمهوری زن در تاریج آن کشور تبدیل شد.
آیین تحلیف او در یک تالار کنسرت در بیشکک، چند روز پس آن که مردم با اکثریت آرا قانون اساسی جدید را تصویب کردند، برگزار شد.
خانم اوتونبایوا در مقام خود بعنوان رییس جمهوری موقت، که در پایان ۲۰۱۱ منقضی می شود، بر اجرای قانون اساسی جدید و تشکیل نخستین دمکراسی پارلمانی در منطقه نظارت خواهد کرد.
 انتخابات قرار است روز ۱۰ اکتبر برگزار شود.
دولت موقت قرقیزستان از زمان در دست گرفتن قدرت در پی قیام خونین ۷ آوریل که به برکناری کورمانبک باکی اوف رییس جمهوری منجر شد، در تلاش بوده است نظم را در کشور برقرار کند.

نخست وزیر پاکستان مردم را به اتحاد علیه تروریسم دعوت می کند

نخست وزیر پاکستان روز شنبه از صحنه دو حمله انتحاری در شهر لاهور دیدن کرد، و مردم را به اتحاد برای شکست دادن افراط گرایی فراخواند.
یوسف رضا گیلانی همچنین از برخی از کسانی که در حمله روز پنجشنبه به زیارتگاهی مجروح شدند، در یک بیمارستان محلی عیادت کرد. گیلانی به خبرنگاران گفت او برای تهیه یک استراتژی بمنظور مقابله با تروریسم، جلسه ای با حضور مسئولان آژانس های امنیتی و پلیس تشکیل داده است.
روز شنبه فروشگاه ها و ادارات در سراسر لاهور در اعتصابی که یک اتحادیه مذهبی در اعتراض به بمب گذاری ها، که دست کم ۴۲ کشته و نزدیک به ۲۰۰ مجروح برجا گذاشت، ترتیب داده بود بسته بودند.
پلیس می گوید جمعه شب ۲۰ جلیقه انتحاری و اونیفورم های پلیس پیدا کرد.
مقامات به طالبان پاکستانی مظنون هستند، اما این گروه هر گونه دخالتی را تکذیب می کند.
مقامات پاکستان روز جمعه بر تدابیر امنیتی در مکان های مذهبی در سراسر کشور افزودند.
نخستین بمب انداز خود را در زیر زمین زیارتگاه؛ محلی که در آن مردم وضو می گیرند، منفجر کرد. دقایقی بعد، بمب انداز دیگر بمبی را که همراه داشت در حیاط زیارتگاه منفجر کرد.

سازمان کنفرانس اسلامی روز شنبه بمب گذاری ها را محکوم کرد، و عاملان آنرا «دشمنان اسلام» نامید.

آمریکا و لهستان قرار داد دفاع موشکی را امضا می کنند

آمریکا و لهستان توافقنامه دفاعی مهمی امضا کرده اند که بر اساس آن یک پایگاه موشکی در آن کشور تاسیس خواهد شد.
هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا و همتای لهستانی او رادوسلاو سیکورسکی، روز شنبه در مراسم امضای قرار داد در شهر کراکوو حضور یافتند. پایگاه موشکی بخشی از یک برنامه بازنگری شده استقرار سیستم دفاعی آمریکا در اروپا است که یک سیستم رادار در جمهوری چک را نیز شامل می شود.
کلینتون گفت برنامه جدید سالها زودتر از برنامه ای که دولت قبلی آمریکا تهیه کرد بود، وارد عمل خواهد شد، و اعضای اتحادیه ناتو نیز کاملا از آن حمایت می کنند.
روسیه همچنان به برنامه دفاع موشکی اعترض دارد و می گوید این سیستم نیروی بازدارنده استراتژیک آنرا تضعیف می کند. اما، کلینتون تاکید کرد که سیستم کاملا دفاعی است و متوجه روسیه نیست.
کلینتون همچنین یاد آور شد که مسکو پیشنهاد شرکت در یک کوشش دفاعی منططقه ای علیه تهدید های مشترک، از جمله ایران، را نپذیرفته است. با این حال گفت پیشنهاد همچنان بقوت خود باقی است.
کلینتون روز شنبه در پی دیداری از اوکراین وارد لهستان شد و از آذربایجان، ارمنستان و گرجستان دیدن خواهد کرد.
او همچنین در یک کنفرانس بین المللی درباره پیشبرد دمکراسی در لهستان سخن گفت و قرار است در مراسم بزرگداشت رهبران آن کشور، از جمله لخ کاچینسکی رییس جمهوری سابق، که در سقوط هواپیما در روسیه کشته شد، حضور یابد.
در اوکراین، کلینتون از شه وندان خواست در برابر کسانی که سعی دارند کشور آنها را ناچار سازند بین اتحاد با روسیه یا غرب یکی را برگزینند ایستادگی کنند. او همچنین رهبران اوکراین را تشویق کرد آزادی اطلاعات و عقاید را گسترش دهند و بر شفافیت دولت بیافزایند.

مراسم سالگرد سرنگون شدن هواپیمای مسافربر ایران در خلیج فارس

ایرانیان بیست و دومین سالگرد سرنگون شدن یک جت مسافری ایران در آبهای خلیج فارس را با برپا کردن مراسمی در محل سقوط برگزار کرده اند.
اعضای خانواده های ۲۹۰ نفر که در آن حادثه جانسپردند، از جمله کسانی بودند که روز شنبه در آبهای خلیج فارس جمع شدند و به یادبود قربانیان هواپیمای پرواز ۶۵۵ شاخه های گل نثار کردند.
محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران در بیانیه ای که در مراسم خوانده شد، سرنگونی هواپیما را یک «فاجعه انسانی دردناک، و غیر قابل درک» و «اعلام جنگ علیه بشریت» توصیف کرد.
هواپیمای مسافربر ایران در ۳ ژویئه ۱۹۸۸ دقایقی پس از آن که فرودگاه بندر عباس را بسوی دوبی در امارات متحده عربی ترک کرد، هدف آتش ناو آمریکایی «وینسن» قرار گرفت.
در آن زمان، مقامات آمریکایی گفتند ناو هواپیما را با یک جت جنگنده ایران اشتباه کرفت.
آمریکا بعنوان بخشی از توافقی در سال ۱۹۹۶ بیش از ۱۰۰ میلیون دلار غرامت پرداخت کرد.

ويليام برنز در بروکسل با متحدان آمريکا در مورد ايران گفتگو می کند

قدرت های جهانی می گويند راه مذاکره با ايران همچنان باز است. وزارت امور خارجه آمريکا روز جمعه اعلام کرد ويليام برنز ديپلمات ارشد آمريکا به منظور گفتگو با مقام های بريتانيا، چين، فرانسه، روسيه، آلمان و اتحاديه اروپا به بروکسل سفر کرده است. سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا می گويد قدرت های جهانی بر پيشنهاد مذاکره با ايران در مورد برنامه هسته ای تأکيد کرده اند و گزينه گفتگو با ايران همچنان بر روی ميز مذاکره است.

در همين حال روز جمعه رييس کميسيون امنيت ملی و سياست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت «مذاکرات هسته ای بايد از نو طراحی شود.» علاء الدين بروجردی در گفتگوی خود با خبرگزاری مهر گفته است «مذاکره در شرايط کنونی، به شکل فعلی که اغلب مذاکره کنندگان تحت فشار آمريکا پشت ميز گفتگو قرار می گيرند، بدون نتيجه است.»

رييس جمهوری ايران اين هفته با اعلام شرايط جديدی برای مذاکرات هسته ای گفت برای ادب کردن کشورهای غربی، تا پيش از پايان مرداد ايران حاضر به شرکت در مذاکرات هسته ای نيست.

اما علی لاريجانی رييس مجلس ايران می گويد تحريم های آمريکا عليه جمهوری اسلامی ايران تأثير چندانی نخواهد داشت و بی خاصيت است. روز پنجشنبه پرزيدنت اوباما مصوبه کنگره آمريکا را با نام -- قانون تحريم فراگير ايران -- امضاء کرد و در پی آن شرکت بيمه لويدز لندن اعلام کرد شرکتهای وابسته به آن از تحريمهای عليه ايران، تبعيت خواهند کرد. هنگام قانونی کردن تدابير تحريمی، پرزيدنت اوباما اظهار داشت اين اقدام دربرگيرنده شديدترين و فراگيرترين تحريمهای چندجانبه کنگره آمريکا عليه ايران است. هنگام امضای قانون رييس جمهوری آمريکا بر عزم بين المللی در رابطه با برنامه هسته ای ايران تأکيد کرد.

رزا آتانبايوا بعنوان اولين رييس جمهوری زن در قرقيزستان سوگند ياد کرد

رزا آتانبايوا رييس دولت موقت قرقيزستان که تا پايان سال ۲۰۱۱ ميلادی قدرت را در دست خواهد داشت امروز، شنبه، در يک مراسم رسمی در شهر بيشکک پايتخت آن کشور، ادای سوگند کرد. خانم آتانبايوا اولين رييس جمهوری زن در تاريخ اين جمهوری پيشين شوروی است.

مقامات رسمی قرقيزستان روز جمعه اعلام کردند که نتيجه نهايی همه پرسی قانون اساسی جديد اين کشور، به اجرا گذاشته می شود.

يک مقام کميسيون مرکزی برگزاری انتخابات گفت بيش از ۹۰ درصد رأی دهندگان همه پرسی شنبه گذشته به قانون اساسی جديد رأی داده اند تا اين کشور به يک جمهوری پارلمانی، تبديل شود.

فرمانده جديد نيروهای نظامی آمريکا در افغانستان وارد کابل شد

ژنرال ديويد پترايوس فرمانده جديد نيروهای نظامی آمريکا در افغانستان يک روز پس از دريافت رأی اعتماد از سنا و تنها ساعاتی پس از تصويب يک بودجه ۳۳ ميليارد دلاری در مجلس نمايندگان آمريکا برای افزايش تعداد نيروهای نظامی آمريکا، وارد کابل شد.

انتصاب ژنرال پترايوس در مقام فرماندهی نيروهای نظامی در افغانستان شايد آخرين گزينه ای باشد که واشنگتن جهت پايان دادن هزينه سنگين جنگ در افغانستان در پيش گرفته است.

روز پنجشنبه سنای آمریکا که صد سناتور دارد، ۹۹ نفر آنها انتصاب ژنرال پتریوس را به فرماندهی نیروهای آمریکا در افغانستان، تنقیذ کردند و او را یکی از بهترین فرماندهان نظامی در تاریخ آمریکا لقب دادند.

اریک هولدر وزیر دادگستری آمریکا روز جمعه در کابل اعلام کرد اقدامات کشور متبوع او در افغانستان محدود به عملیات نظامی و آموزش نیروهای بومی نیست و برای مثال وزارت دادگستری ایالات متحده نیز تلاش می کند تا مبارزه با فساد اداری و تبعیت از قانون را بعنوان یکی از ارکان روابط استراتژیک دو کشور، تثبیت کند.

تغییر در فرماندهی نیروهای ناتو هنگامی صورت می گيرد که نیرويی تقریباً یکصد و چهل هزار نفری که ۹۰ هزار تن از آنان را آمریکايیان تشکیل می دهند، در افغانستان مستقر است و بنا به اعلام واشنگتن، خروج آنها از افغانستان از اواسط تابستان آینده آغاز خواهد شد.

بلر: اسراييل فهرست مواد مجاز ورود به غزه را نهايی می کند

تونی بلر نماینده گروه چهارجانبه برای صلح خاورمیانه با اشاره به اینکه تا چند روز آینده به خاورمیانه سفر خواهد کرد گفت اکنون مقامات اسرايیلی مشغول بررسی های نهایی برای تعیین فهرست مواد مجاز ورود به غزه هستند.

تونی بلر می گوید هدف از رفع محاصره غزه، تغییر فهرست مواد مجاز به فهرست کوتاهی از مواد غیر مجاز است. وی ابراز امیدواری کرد تا چند روز دیگر اسرايیل فهرست نهایی را ارائه دهد.

هفته گذشته، اسرايیل موافقت کرد محاصره زمینی غزه را کاهش دهد. این در حالی است که مقام های اسرايیلی تأکید کرده اند محاصره دریایی این منطقه ادامه خواهد یافت.

تونی بلر تأکید کرد اکنون غزه نیازمند مصالح ساختمانی است و طی دو تا سه هفته آینده این مواد باید وارد نوار غزه شود.

اسرايیل نگران است که سیمان و آهن برای اهداف نظامی مورد مصرف قرار می گیرند و از این رو تأکید می کند ورود این مواد به غزه باید با نظارت بین المللی همراه باشد.

در حالی که تلاش ها برای ورود کالا به غزه ادامه دارد، آینده گفتگوهای صلح اسرايیل و فلسطینیان در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

روز جمعه احمد ابوالغیظ وزیر امور خارجه مصر از لزوم گفتگوهای معنادار صلح سخن گفت.

آقای ابوالغیظ می گوید مسأله مرزها، امنیت، اورشلیم و وضعیت آوارگان، باید موضوعات اصلی گفتگوها باشند.

در همین حال سلام فیاض نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطینی تأکید کرد که گفتگوهای رودرو با اسرايیل بدون پشتوانه سیاسی بی فایده خواهد بود. آقای فیاض می گوید روند سیاسی باید حاکم شود تا که امکان نتیجه بخش بودن گفت وگوهای صلح، فراهم شود.

از سوی دیگر روز جمعه در اسرايیل بنیامین نتانیاهو نخست وزیر آن کشور از لزوم گفتگوهای مستقیم با مقامات فلسطینی سخن گفت.

اقای نتانیاهو که در سفارت آمریکا در تل آویو سخن می گفت خواستار ملاقات و گفتگو با محمود عباس شد.

روز سه شنبه روزنامه های اسرايیل مصاحبه ای را با آقای عباس منتشر کردند که در آن ريیس تشکیلات خودگردان فلسطینی اظهار می کند در صورتی که توافق هایی در زمینه مرزهای آینده یک کشور فلسطینی و نیز مناسبات امنیتی با اسرايیل حاصل شود، گفتگوهای مستقیم میان مقام های فلسطینی و اسرايیلی آغاز خواهد شد.

کلينتون: واشنگتن قصد لطمه وارد کردن به رابطه اوکراين و روسيه را ندارد

هيلاری کلينتون وزير امور خارجه آمريکا روز جمعه در سفر خود به اوکراين اعلام کرد نزديک شدن اوکراين به روسيه به معنای بسته شدن در به روی عضويت آن کشور در ناتو نيست. خانم کلينتون روشن ساخت واشنگتن قصد لطمه وارد کردن به رابطه اوکراين و روسيه را ندارد.

وزير امور خارجه آمريکا گفت کسانی که بر اوکراين فشار آورده اند که بين مسکو و واشنگتن يکی را انتخاب کند، استدلال اشتباهی دارند.

خانم کلينتون همزمان ويکتور يانوکويچ رييس جمهوری اوکراين را تشويق کرد که مسير دمکراسی را برگزيند و در مورد گزارشهای نقض آزادی مطبوعات در آن کشور ابراز نگرانی کرد.

وزير امور خارجه آمريکا همچنين با ابراز حمايت از تلاش های اوکراين برای دريافت يک وام ۱۹ ميليارد دلاری از صندوق بين المللی پول، آن کشور را تشويق کرد با اصلاحات اقتصادی جوّ سرمايه گذاری در اوکراين را تقويت کند.

آقای يانوکويچ از زمان رياست جمهوری خود نه تنها روابط نظامی خود را با آمريکا محدود کرده است بلکه گام های محکمی به سوی تقويت روابط نظامی اوکراين با روسيه برداشته است. موعد حضور نيروی دريايی روسيه در خليج دريای سياه در اوکراين، تحت رياست جمهوری آقای يانوکويچ، تمديد شده است.

رييس جمهوری اوکراين روابط اقتصادی آن کشور با روسيه را نيز تقويت کرده است.

اجتناب خانم کلينتون از انتقاد روشن و مستقيم از سياست های حامی روسيه در اوکراين در راستای سياست پرزيدنت اوباما برای تقويت دوباره روابط آمريکا و روسيه است.

خانم کلينتون در سخنان روز جمعه خود همچنين انتخابات ماه فوريه اوکراين را گام مهمی برای «تحکيم دمکراسی اوکراين» توصيف کرد. با اين حال خانم کلينتون روز جمعه در پشت درهای بسته با يوليا تيموشنکو، نخست وزير سابق و رقيب سرسختت آقای ياناکويچ نيز ملاقات کرد.

فرماندار لوييزيانا: ما در حقيقت در حال جنگ هستيم

تلاش مداومی که برای جمع آوری نفت گسترده در سواحل جنوب غربی آمريکا ادامه داشت موقتاً در خليج مکزيک، متوقف شده است.

طوفان «اَلِکس» که قايق ها را در بندر نگاه داشته است از چند روز پيش تا بحال مانع کار قايق هايی شد که در خليج کوچک «باراتاريا» در سواحل ايالت لوييزيانا سرگرم تميز کردن پيآمدهای ريزش نفت بودند. طوفان دريايی «اَلِکس» نفت بيشتری را از خليج مکزيک بسوی سواحل لوييزيانا رانده است.

«بابی جندال» فرماندار ايالت لوييزيانا از بوروکراسی دولت فدرال انتقاد کرد و گفت «ما در حقيقت در حال جنگ هستيم، جنگ با نفتی که بسوی سواحل ما در آمريکا در حرکت است.» آقای جندال می گويد «اين در واقع يک جنگ است. آنان -- دولت فدرال -- لازم است قبل از آنکه نفت به سواحل ما برسد، برای جلوگيری از چنين اتفاقی از تمام منابع خود بهره گيرند. تنها پرسشی که لازم است از خود بکنند اينست که آيا می خواهند در اين مبارزه پيروز شوند يا نه.»

فرماندار ايالت لوييزيانا آنگاه به اهميت جلوگيری از ادامه ريزش نفت و نزديک شدن آن به سواحل لوييزيانا اشاره کرد و طولانی بودن سواحل اين ايالت که بالغ بر يازده هزار کيلومتر است را خاطر نشان کرد.

با اين همه دريادارتاد آلن فرمانده گارد ساحلی آمريکا می گويد «ما با آژانس حفاظت محيط زيست و ساير سازمان های تنظيم کننده ذيربط همکاری کرده ايم و در چند روز آينده طرح جديدی را برای جلوگيری از نشت نفت شروع می کنيم تا ببينيم عملکرد آن چيست.»

بنا بر گزارش تلويزيون ای بی سی هزارها کيلومتر از زمين های مرطوب در سواحل آمريکا آسيب ديده و رنگ قهوه ای نفت بخود گرفته است. از سوی ديگر، کوچ کردن صدها هزار پرنده، طی چند ماه آينده به سوی سواحل آلاباما، دانشمندان را نگران کرده است، زيرا که می گويند خانه و زندگی اين پرندگان، آلوده به نفت شده است.

زمين های باطلاقی نيز در آلاباما خسارت ديده است، چيزی که ميتواند برای صدها ميليون پرنده ای که بطور جمعی در ماه های آينده به آنجا مهاجرت می کنند، پيآمدهايی جدی به همراه داشته باشد.

بنابر گزارش رسانه های محلی، تمام سواحل، مورد بازديد دائم ماًموران قرار دارند، تا در صورت آلوده شدن بتوان فوراً گروه های مسؤل را برای پاکسازی مناطق آسيب ديده از ريزش نفت، به آن مراکز، گسيل داشت.

قرار است يک کشتی بزرگ که نهنگ نام گرفته است برای اين عمليات از رودخانه ميسی سی پی به منطقه مورد نظر عزيمت کند. دريادار آلن در واشنگتن به خبرنگاران گفت احتمالاً تا چند روز ديگر اين کشتی عظيم الجثه به منطقه ای که ريزش نفت از آن آغاز شد، خواهد رسيد.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر