سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ خرداد ۱۰, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

موسوی و کروبی برای برگزاری راهپیمایی در ۲۲ خرداد رسما درخواست مجوز کردند

میرحسین موسوی و مهدی کروبی، دو تن از چهره های شاخص منتقد دولت جمهوری اسلامی ایران، تقاضای رسمی خود را برای برگزاری راهپیمایی در روز ۲۲ خرداد اعلام کردند.

سهام نیوز، ارگان حزب اعتماد ملی می گوید آقایان موسوی و کروبی روز دوشنبه پس از دیدار با یکدیگر در نامه مشترکی خطاب به مرتضی تمدن، استاندار تهران، درخواست مجوز برای برگزاری تظاهراتی آرام از میدان امام حسین تا میدان آزادی کردند.

میرحسین موسوی و مهدی کروبی هر دو کاندیداهای انتخابات دهم ریاست جمهوری در سال ۱۳۸۸ بودند. اعلام نام محمود احمدی نژاد به عنوان برنده انتخابات موجب شروع موجی از اعتراض ها به حکومت شد.

اپوزیسیون، آقای احمدی نژاد را به تقلب در انتخابات متهم می کند.

در اعتراض ها و نا آرامی های پس از انتخابات شمار نامعلومی کشته و بیش از ۸۰ تن از بازداشت شدگان به حبس های بالای ۱۵ سال محکوم و چندین تن اعدام شدند.

دریاسالار مولن: صنعت نفت برای مقابله با نشت نفت مجهزتر است

رئیس ستاد مشترک آمریکا می گوید صنعت نفت ایالات متحده در مواجهه با فاجعه نشت نفت به خلیج مکزیک، مجهزتر از ارتش این کشور است.

دریادار مایک مولن، این سخنان را روز دوشنبه در مصاحبه با شبکه تلویزیونی ای بی سی آمریکا در پاسخ به پیشنهادی مبنی بر این داد که ارتش باید در مقابله با نشست نفت و پاکسازی محیط وارد عمل شود.

آقای مولن گفت مقامات نظامی تجهیزات در دسترس خود را بررسی کرده اند اما بهترین نوع این تکنولوژی در اختیار صنعت نفت است.

نشت نفت که در اواخر آوریل و به دنبال انفجار در یک سکوی نفتی رخ داد، عظیم ترین فاجعه از این دست در تاریخ آمریکا محسوب می شود.

دولت آمریکا تخمین می زند که ۷۰ تا ۱۵۰ میلیون لیتر نفت تاکنون وارد آب های خلیج مکزیک شده است.

نفت تهدیدی عمده علیه صنایع ماهیگیری و توریسم در سواحل ایالت لوئیزیانا است.

همزمان شرکت بریتیش پترولیوم می گوید گام هایی در جهت اجرای طرحی تازه برای محفظه بندی نفت نشتی برمی دارد.

باراک اوباما یاد کشته شدگان جنگی آمریکا را گرامی می دارد

باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، روز دوشنبه به مناسبت فرا رسیدن روز یادبود کشته شدگان آمریکایی، در مراسم سالانه بزرگداشت آنان شرکت کرد.

آقای اوباما در مراسم روز یادبود، در گورستان ملی آبراهام لینکلن در نزدیکی شیکاگو شرکت می کند. مراسم بزرگداشت کشته شدگان جنگی و یادبود آنان همچنین در گورستان ملی آرلینگتون در خارج از واشنگتن، پایتخت آمریکا برگزار می شود.

روز یادبود کشته شدگان در جنگ در آمریکا یک تعطیلی ملی سالانه برای ادای احترام به آمریکاییانی است که هنگام خدمت نظامی و در جنگ جان خود را از دست داده اند. مراسم و رژه های گوناگون و دیگر برنامه های ویژه در سراسر آمریکا به مناسبت  این روز برگزار می شود.

روز یکشنبه هزاران موتور سوار از ایالت های گوناگون این کشور در واشنگتن دی سی، پایتخت آمریکا جمع شده بودند تا توجه همگان را به پرسنل نظامی آمریکا که به عنوان زندانی جنگی اسیر شده اند و یا کسانی که جزو ناپدید شدگان هستند، جلب کنند.

روز شنبه آقای اوباما از مردم آمریکا خواست فراتر از کلمات از کشته شدگان جنگ یاد کنند. او گفت اعضای نیروهای مسلح باید به شکل همه جانبه مورد حمایت قرار گیرند و از از کهنه سربازان قدردانی و حمایت شود.

روز یادبود کشته شدگان جنگی، آخرین دوشنبه ماه مه، آغاز غیر رسمی تابستان در آمریکا است.

واکنش های جهانی به حمله اسرائیل علیه کاروان امدادی نوار غزه

ایالات متحده آمریکا درباره حمله نظامی اسرائیل به کاروان کمک های انسان دوستانه و فعالان امداد رسان در روز دوشنبه، ابراز تأسف کرد.

کاخ سفید در بیانیه ای از تلاش خود برای «فهم عواقب» این ماجرا خبر داد.

بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، گفت عملیات خشن اسرائیل علیه مأموریت امدادی نوار غزه او را شوکه کرده است. آقای بان خواستار تحقیقات جامع در این زمینه شد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد برای بررسی این حمله خواستار تشکیل جلسه اضطراری شده است.

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نیز خواستار گشایش «فوری و بی قید و شرط» ورود به نوار غزه شد. سفیران اتحادیه اروپا قرار است روز دوشنبه برای مذاکره درباره اقدام اخیر اسرائیل در بروکسل تشکیل جلسه دهند.

عمر موسی، رهبر اتحادیه عرب، با محکوم کردن حمله اسرائیل به کاروان کمک رسانی غزه آن را «جنایت» نامید و خواستار جلسه اضطراری اعضای ۲۲ گانه گروه شد. محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری اسلامی ایران، منتقد دیرپای اسرائیل نیز، عملیات اخیر این کشور را «غیرانسانی» خواند.

صدها تن در خیابان های ترکیه و اردن در اعتراض به عملکرد اسرائیل تظاهرات کردند. همزمان اسپانیا، یونان و چندین کشور اروپایی دیگر سفرای خود را از اسرائیل فراخواندند.  

دست کم ۳۰ شبه نظامی طالبان در شمال غربی پاکستان کشته شدند

مقامات پاکستانی می گویند نیروهای امنیتی دست کم ۳۰ شبه نظامی را در شمال غربی این کشور کشتند.

به گفته مسئولان، هواپیماهای نظامی روز دوشنبه به مخفی گاه های شبه نظامیان در منطقه قبیله ای «اورکزی» حمله کردند.

نظامیان پاکستانی می گویند صدها رزمنده طالبان از ماه مارس و آغاز عملیات نظامی در این منطقه، کشته شده اند.

به علت محدودیت دسترسی به مناطق دورافتاده، تأیید شمار مرگ ها به شکل مستقل امکان پذیر نیست.

روز جمعه حمله شبه نظامیان طالبان به دو مسجد در لاهور دست کم ۹۳ کشته برجای نهاد.

این حملات، اقلیت مذهبی «احمدی» را هدف قرار داده بود. فرقه مذهبی احمدی که از سوی اکثریت مسلمانان سنی تحت فشار است در دهه ۱۹۷۰، اعلام کرد که این فرقه مسلمان نیست و پیروان آن را از مسلمان خواندن خود منع کرد.

روز دوشنبه، آن گونه که پلیس پاکستان می گوید در شهری در ۸۰ کیلومتری شمال لاهور، مردی یک پیرو فرقه احمدی را با ضربات چاقو به قتل رساند و پسر او را مجروح کرد.

ترکیه سفیر خود در اسرائیل را فراخواند

به دنبال حمله مرگبار اسرائیل به ناوگان حامل کمک های انسان دوستانه به نوار غزه، آنکارا سفیر خود را از اسرائیل فراخواند و خواستار تشکیل جلسه اضطراری شورای امنیت سازمان ملل شد.

بامداد دوشنبه در حمله کماندوهای اسرائیلی به ناوگانی که توسط یک کشتی ترکیه هدایت می شد، در آب های بین المللی در حدود ۶۰ کیلومتری سواحل اسرائیل، دست کم ۱۵ سرنشین این کشتی ها کشته شدند.

وزارت امور خارجه ترکیه عملیات اسرائیل را «غیرقابل قبول» خواند و هشدار داد این اقدام می تواند منجر به «عواقب جبران ناپذیر» در روابط دو کشور شود.

مارک راگو، سخنگوی دولت اسرائیل، می گوید فعالان سوار بر کشتی ها مسلح بودند و هنگامی که کماندوها وارد کشتی ها شدند، آماده حمله به آنان بودند.

اما نمایندگان جنبش غزه آزاد که اعزام این ناوگان حاوی کمک های انسان دوستانه را بر عهده داشت، عملیات اسرائیل را حمله به غیرنظامیان خواند و گفت فعالان حقوق انسانی هیچ گونه قصد خشونت گرایانه نداشتند.

ترکیه در اعتراض به این رویداد، سه طرح مانور نظامی مشترک با اسرائیل را لغو کرد.

همزمان در استانبول حدود ۱۰ هزار تن در مقابل کنسولگری اسرائیل دست به تظاهرات زدند.

کشتی های امداد رسانی حامل بیش از ۶۰۰ فعال مدافع فلسطینی ها و ۱۰ هزار تن کالای امدادی روز یکشنبه از قبرس به سوی نوار غزه حرکت کردند. نیروی دریایی اسرائیل به آنان درمورد این اقدام هشدار داده بود.

سازمان دهندگان این ناوگان یعنی جنبش غزه آزاد و یک گروه مدافع حقوق بشر ترکیه، گفتند کشتی ها حامل مایحتاج پزشکی، سیمان و دیگر مسالح ساختمانی بود که اسرائیل ورود آنها را به نوار غزه، به دلایل امنیتی ممنوع کرده است.

اسرائیل کشتی ها را به بندر مجاور برده است تا مراحل بازگرداندن فعالان را آغاز کند.

اسرائیل می گوید کالاهای امدادی پس از بازرسی از طریق زمینی به نوار غزه فرستاده خواهد شد.  

خشونت ها در عراق چندین کشته و زخمی بر جا گذاشت

حمله های خشونت بار در سراسر عراق دست کم ۲ کشته و نزدیک به ۲۰ مجروح بر جا گذاشت.

در منطقه قدیر در بغداد، برخورد یک گشت پلیس با بمبی که در کنار جاده کار گذاشته شده بود، یک نفر کشته و دست کم ۸ نفر را مجروح کرد.

در شرق بغداد، انفجار یک بمب کنار جاده ای ۶ نفر از جمله چند مامور پلیس را زخمی کرد. همچنین انفجار بمبی که در یک خودرو در شرق بغداد جاسازی شده بود دست کم یک تن را مجروح کرد.

در همین حال در کرکوک، یک مامور پلیس در حال گشت زنی، در اثر برخورد با یک بمب کنار جاده ای جان خود را از دست داد. ۴ تن دیگر نیز در این حادثه زخمی شدند.

حمله اسرائیل به کاروان کشتی های امدادی نوار غزه، ده کشته برجای نهاد

سربازان نیروی دریایی اسرائیل به کاروانی متشکل از ۶ کشتی حامل کمک های انسان دوستانه و فعالان مدافع حقوق مردم فلسطینی، در حالی که طی مأموریتی عازم نوار غزه بودند، حمله کردند.

کماندوهای اسرائیلی دست کم ۱۰ نفر از سرنشینان کشتی ها را کشتند.

نیروهای اسرائیلی در حمله ای شبانه به این ناوگان، از هلیکوپتر خود را به درون کشتی ها رساندند و دست کم به سوی یکی از این کشتی ها آتش گشودند.

فعالان می گویند در این حمله ۳۰ تن نیز مجروح شده اند.

ارتش اسرائیل می گوید کماندوها پس از آن شلیک کردند که فعالان با چاقو، سنگ، لوله های فلزی و شلیک گلوله به آنان حمله کردند. ارتش اسرائیل همچنین می گوید درگیری پس از آن بالا گرفت که تظاهرکنندگان تفنگ یک سرباز را گرفتند و چندین سرباز در درگیری مجروح شده اند.

دنی آیالون، معاون وزارت امور خارجه اسرائیل، سازمان دهندگان کاروان امدادی را به نقض قوانین متهم کرد. اما نمایندگان جنبش غزه آزاد می گویند آنان تنها تلاش می کنند توجه دیگران را به محاصره سه ساله نوار غزه به دست اسرائیل، جلب کنند.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، عملیات اخیر اسرائیل را محکوم کرد و آن را «کشتار» خواند.

وزیر خارجه ترکیه نیز حمله اسرائیل به کاروان کمک های انسان دوستانه برای مردم غزه را «غیرقابل قبول» خواند و به اسرائیل هشدار داد که با عواقب چنین اقدامی مواجه خواهد شد.

اسرائیل هشدار داده بود که اجازه نخواهد داد این ناوگان به نوار غزه برسد. باریکه غزه از سال ۲۰۰۷ و به دنبال تسلط حماس بر این منطقه، تحت محاصره اقتصادی اسرائیل و مصر قرار دارد.

یک سخنگوی ارتش اسرائیل ضمن تأیید حمله نیروهای اسرائیلی به کشتی ها در آب های خارج از قلمرو این کشور گفت اسرائیل حق دارد در مقابل تهدیدها از خود دفاع کند. او در عین حال فعالان حقوق انسانی در این ناوگان امدادی را به ارتباط با حماس متهم کرد.

این کشتی ها با ۱۰ هزار تن کالاهای امدادی و ۶۰۰ تن از فعالان مدافع فلسطینی ها، روز یکشنبه به سوی نوار غزه حرکت کردند. نیروی دریایی اسرائیل در پیامی رادیویی به این کشتی ها هشدار دادند که به منطقه نزدیک نشوند.

فعالان جنبش غزه آزاد و یک گروه مدافع حقوق بشر ترکیه می گویند این کاروان متشکل از سه کشتی باری و سه قایق مسافری مایحتاج پزشکی، سیمان و دیگر مسالح ساختمانی که اسرائیل به دلایل امنیتی از ورودشان به غزه جلوگیری می کند را حمل می کرد.

روز دوشنبه در ترکیه ده ها تظاهرکننده در مقابل کنسول گری اسرائیل در استانبول تجمع کردند تا اعتراض خود را به حمله ارتش اسرائیل علیه ناوگان امدادی ابراز کنند.

بيش از ۱۰ نفر در حمله نيروهای اسرائيل به کاروان فعالان طرفدار فلسطينيان کشته شدند

ارتش اسرائيل می گويد نيروی دريايی آن کشور کاروانی مشتمل بر شش کشتی حامل کمک های فعالان طرفدار فلسطينيان را به نوار غزه، مورد حمله قرار داده و دست کم ۱۰ نفر را کشته است.

نيروهای نظامی اسرائيل حرکت ناوگان کوچک کمک های انسانی فعالان را سپيده دم دوشنبه مسدود کردند و به سوی دستِ کم يک کشتیِ ناوگان تيراندازی کردند. برخی گزارش ها تعداد کشته شدگان را تا ۱۶ نفر اعلام کرده اند. فعالان می گويند ۳۰ نفر نيز مجروح شده اند.

ارتش اسرائيل می گويد فعالان با چاقو، سنگ و ميله های فلزی به کاماندوهای اسرائيلی حمله ور شدند و درگيری پس از آنکه معترضان سلاح يک کاماندوی اسرائيلی را گرفتند، بالا گرفت.

وزارت امور خارجه ترکيه يورش ارتش اسرائيل را غير قابل قبول خواند و يک وزير کابينه اسرائيل در اولين واکنش دولت اسرائيل در مورد کشته شدن فعالان در اين عمليات اظهار تأسف کرد.

روز يکشنبه عليرغم هشدار نیروی دریایی اسرائیل، صدها تن از فعالان طرفدار فلسطینی ها مأموریت دریایی خود را برای رساندن ۱۰ هزار تن کمک های انسانی به نوار غزه، ادامه می دهند.

کاروانی متشکل از ۶ کشتی که بیش از ۶۰۰ فعال حامی فلسطینی ها و ۱۰ هزار تن کمک های انسانی را حمل می کند، روز یکشنبه از ساحل قبرس وارد آب های بین المللی شد و به سوی نوار غزه حرکت کرد.

پیش بینی می شود که این کشتی ها تا نیمروز دوشنبه سفر تقریبا ۴۰۰ کیلومتری خود را به پایان برسانند.

گرتا برلین، عضو «جنبش غزه آزاد» می گوید هدف این مأموریت شکستن محاصره اقتصادی سه ساله اسرائیل علیه باریکه غزه است که پس از تسلط حماس بر نوار غزه به مورد اجرا در آمده است.

فعالان بین المللی پیشنهاد اسرائیل را برای تخلیه محموله کمک های انسانی در بندری در اسرائیل، نادیده گرفتند. اسرائیل همچنین گفته بود از طریق سازمان های بین المللی این بارها را به نوار غزه منتقل خواهد کرد.

ییگال پالمور، سخنگوی دولت اسرائیل می گوید نیروی دریایی اسرائیل از حرکت این ناوگان جلوگيری می کند. اسرائیل می گوید فعالان خدمات انسانی که در این کشتی ها هستند به بازداشتگاه منتقل می شوند و می توانند از میان ترک محل و یا زندانی شدن، یکی را انتخاب کنند.

اسماعیل هنیه، رهبر حماس با استقبال از کاروان کشتی های حامل امدادگران و کمک های انسانی، این مأموریت را يک پیروزی برای فلسطینی ها خواند.

رهبران چين و ژاپن به گفتگوهای خود در مورد کره شمالی ادامه می دهند

«ون جيبائو» نخست وزير چين و «يوکيو هاتوياما» نخست وزير ژاپن روز دوشنبه در توکيو به گفتگو نشستند و در چند مورد به ویژه درباره موضوع افزايش تنشِ بين کره شمالی و کره جنوبی به بحث و چاره جويی پرداختند. آقای هاتوياما مؤکداً از آقای ون خواست که چين از اقدامات تنبيهی عليه کره شمالی به خاطر غرق رزمناو کره جنوبی، حمايت به عمل آورد.

در همين حال يوناپ، خبرگزاری کره جنوبی گزارش داد که يک مقام عاليرتبه کره جنوبی، معاون وزير امور خارجه کره جنوبی مسئولِ امور سازمان ملل متحد برای انجام گفتگوهايی در نيويورک و واشنگتن، عازم آمريکاست. يوناپ می گويد «چان يونگ – وو» معاون وزارت امور خارجه کره جنوبی مسؤل اصلی رسيدگی به مسائل مربوط به پيمان نامه منع گسترش سلاح های هسته ای و کيفيت اجراء آن از سوی امضاء کنندگان پيمان است.

کره جنوبی می گويد اين هفته از شورای امنيت سازمان ملل متحد درخواست خواهد کرد موضوع غرقِ رزم ناو کره جنوبی را مورد بررسی قرار دهد. کره جنوبی می گويد که شليک اژدر از سوی کره شمالی دليل کشته شدن ۴۶ دريانورد آن کشور و غرق رزم ناو بوده است. پيونگ يانگ هرگونه مسئوليتی را در اين مورد انکار می کند.

در رويدادی ديگر شبکه تلويزيون دولتی کره شمالی مانور مشترک دريايی کره جنوبی و آمريکا را که به زودی انجام خواهد شد به مانور قبلی آنها تشبيه کرده که از سال ۱۹۹۴ ميلادی تا کنون به حال تعليق در آمده است.

شبکه تلويزيونی کره شمالی در گزارش خود می گويد «کره جنوبی قصد دارد با کمک رزم ناوهای آمريکايی، مانند ناوهای هواپيمابر، ناوهای نگهبان و زيردريايی های اتمی دست به عمليات دريايی مشترکی عليه زيردريايی های فرضی کره شمالی بزند.»

تلويزيون کره شمالی در ادامه تهديد می کند، کوچکترين اقدام تحريک آميز يا حتی شليک يک گلوله ممکن است هر آن به جنگی تمام عيار در منطقه تبديل شود.

کره جنوبی در واکنش به انتشار نتيجۀ تحقيقات مربوط به انهدام ناو جنگی خود از هفته گذشته اقدامات شديدی عليه پيونگ يانگ اتخاذ کرده است. اين کشور از هفته گذشته مناسبات بازرگانی خود را با همسايه شمالی خويش به حال تعليق در آورده و به تبليغات گسترده ای عليه دولت کره شمالی دست زده است. علاوه بر اين کره جنوبی تمرين های نظامی وسيعی را در آب های دريای غرب آغاز کرده است.

کره شمالی نيز در پاسخ بلافاصله اعلام کرده است که همه مناسبات خود را با سئول قطع می کند و بلندگوهای تبليغاتی کره جنوبی را از بين می برد و ضمناً هشدار داده است که سئول با انجام اين گونه تحريکات، منطقه را به سوی جنگ سوق ميدهد.

لی ميونگ-باک، رئيس جمهوری کره جنوبی اعلام کرد اين قضيه را در شورای امنيت سازمان ملل متحد مطرح خواهد کرد و ژاپن نيز حمايت خود را از تصميم کره جنوبی اعلام کرده است.

وزارت دفاع کره جنوبی در ارتباط با واقعه غرق ناو جنگی خود در روز ۲۶ ماه مارس گذشته اقدام به پخش نوار ويديويی کرده است که برای نخستين بار انتشار يافته است.

در اين نوار، ناو کره جنوبی پس از اصابت اژدر کره شمالی نشان داده می شود. کارشناسان معتقدند که قطعات به دست آمده از اژدر شليک شده، با اژدرهايی که پيونگ يانگ معمولاً برای فروش به خارج صادر می کند، دقيقاً انطباق دارند.

شماره مسلسل روی يکی از قطعات پيدا شده شبيه به همان شماره هايی است که روی اژدرهای پيونگ يانگ وجود دارد.

دريا سالار «مون پيونگ-اوک» فرمانده نيروی دريايی کره جنوبی می گويد، کره شمالی تعدادی از اژدرهای اندازه متوسط خود را به کشورهای خاورميانه صادر کرده که می توانند در زيردريايی های کوچک مورد استفاده قرار گيرند. اين اژدرها مانند همان هايی هستند که کره جنوبی و کميته بين المللی ادعا می کنند در مورد ناو چئونان مورد استفاده قرار گرفته است.

در همين حال هزاران نفر از ساکنان پيونگ يانگ، روز يکشنبه در پشتيبانی و حمايت از رهبر خود و در اعتراض به ادعاهای کره جنوبی در ميدان کيم ايل سونگ شهر دست به تظاهرات زدند. و مردم سئول نيز با اجرای رقص و برنامه های گوناگون ضمن تجسم واقعه غرق ناو جنگی «چئونان» از دولت چين خواستار حمايت در اين اختلاف شدند.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر