سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ شهریور ۲۳, سه‌شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

ایران سارا شورد یکی از سه کوهنورد آمریکایی را آزاد کرد

به گزارش رسانه های دولتی ایران از جمله تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی، سارا شورد یکی از سه کوهنورد آمریکایی که بیش از یک سال پیش در ایران بازداشت شده اند، آزاد کرد.
مسعود شفیعی وکیل سه آمریکایی بازداشت شده می گوید سارا شورد ۳۲ ساله، روز سه شنبه در تهران از زندان آزاد شد. او همچنین گفت خانم شورد به زودی ایران به مقصد عمان ترک می کند.
مقامات ایرانی سارا شورد و دو آمریکایی دیگر به اسامی شین بائر و جاش فتال را ژوئیه گذشته و به اتهام ورود غیرقانونی به خاک ایران در منطقه مرزی با کردستان عراق بازداشت کردند.
مسئولان ایرانی سپس آنان را به جاسوسی و ورود غیرقانونی به خاک ایران متهم کردند. تهران می گوید بازداشت فتال و بائر برای دو ماه دیگر ادامه خواهد داشت.
منابع ایرانی روز یکشنبه از تعیین قرار وثیقه نیم میلیون دلاری برای سارا شورد خبر دادند و دلیل اتخاذ چنین تصمیمی را دلایل پزشکی اعلام کردند اما گفتند او باید محاکمه شود.
خانواده شورد می گویند سارا به دلیل داشتن غده ای در سینه و سلول های پیش سرطانی باید مورد معالجه قرار گیرد.
جمهوری اسلامی هفته پیش گفته بود سارا شورد را به نشان حسن نیت در روز عید فطر آزاد خواهد کرد. اما قوه قضائیه با لغو چنین تصمیمی گفت برخی مسائل حقوقی این پرونده هنوز حل نشده است.

انتقاد تهران از اظهارات رئیس آژانس بین المللی انرژی اتمی

علی اکبر صالحی رئیس سازمان انرژی اتمی جمهوری اسلامی اظهارات روز دوشنبه یوکیا آمانو را موجب خدشه وارد شدن به اعتبار آژانس دانست.
آقای صالحی که قرار است هفته آینده برای شرکت در نشست مجمع عمومی سالانه آژانس به وین سفر کند، روز سه شنبه در گفت و گو با خبرگزاری ایرنا سخنان آقای آمانو را «بسیار خطرناک» توصیف کرد و گفت آقای آمانو با این سخنان اشتباه بزرگی مرتکب شده است.
روز دوشنبه یوکیا آمانو، جمهوری اسلامی را به دلیل رد ورود دو بازرس آژانس به ایران سرزنش کرد و گفت مخالفت های ایران روند بازرسی را مختل می کند و مانع تایید صلح آمیز بودن برنامه اتمی ایران از سوی آژانس می شود.
جمهوری اسلامی می گوید دو بازرس مربوطه را به دلیل انتشار «گزارش های نادرست» درباره برنامه اتمی تهران، از ورود به ایران منع کرده است.
همزمان آقای آمانو روز دوشنبه از اعتماد کامل خود به بی طرفی بازرسان خبر داد.
ایران برای سرباز زدن از خواسته جامعه بین الملل مبنی بر توقف غنی سازی اورانیوم، تحت تحریم های سازمان ملل متحد قرار گرفته است.
اورانیوم غنی شده کاربرد دوگانه دارد به طوری که هم به عنوان سوخت و هم برای ساختن سلاح اتمی می تواند مورد استفاده قرار گیرد.
ایالات متحده آمریکا و متحدانش به ایران مظنون هستند و می گویند تهران تحت پوشش برنامه اتمی اش در صدد تولید سلاح اتمی است.

۱۰ کشته در حملات موشکی آمریکا به وزیرستان شمالی

مقامات پاکستانی می گویند حمله موشکی آمریکا دست کم ده شبه نظامی را در منطقه قبیله ای شمال غرب این کشور در نزدیکی مرز افغانستان کشت.
به گفته مسئولان شلیک موشک هایی که از هواپیماهای بدون سرنشین در روز سه شنبه صورت گرفت یک مقر شبه نظامیان را در شمال وزیرستان در هم کوبید.
این دست کم دهمین حمله موشکی علیه این منطقه در ماه جاری است.
وزیرستان شمالی به عنوان یکی از مخفی گاه های طالبان و القاعده به شمار می رود که حملات علیه سربازان ناتو را در کشور همسایه افغانستان ترتیب می دهند.
هفته گذشته آمریکا چهار حمله هواپیماهای بدون سرنشین ظرف ۲۴ ساعت را علیه وزیرستان شمالی انجام داد که طی آن ۲۴ نفر کشته شدند.
طبیعت سخت و امکانات ناکافی این منطقه مانع دسترسی سربازان پاکستان به آنجا و حمله علیه شبه نظامیان منطقه می شود.
ایالات متحده دست کم ۱۰۰ حمله موشکی را علیه هفت منطقه قبیله ای پاکستان در سال ۲۰۰۸ به انجام رساند.
بیش از هزار نفر در این حملات جان باخته اند. مقامات شمار غیرنظامیان کشته شده در این حملات را اعلام نکرده اند. مسئولان رسمی پاکستان این حملات را محکوم کرده و می گویند چنین حملاتی، عملیات شبه نظامیان علیه سربازان خارجی در افغانستان را دامن می زند و حق حاکمیت پاکستان را نقض می کند.

مجمع جهانی اقتصاد: موسسات مالی کانادا درصدر کارآمدترین بانک های جهان

«مجمع جهانی اقتصاد» بانک های کانادا را برای سومین سال متوالی در صدر بهترین  و کارآمدترین موسسه های مالی جهان قرار داد.

رتبه کارآمدی و عملکرد صحیح بانک های کانادا در فهرست سالانه رتبه بندی رقابت جهانی از موسسه های مالی استرالیا، نیوزلند، لبنان، شیلی، آفریقای جنوبی بالاتر است.

در حالی که پاناما در رتبه هفتم فهرست « مجمع جهانی اقتصاد » قرار گرفته است، بانک های ایالات متحده که در طی رکود جهانی اقتصاد با چالش های جدی روبرو شده بودند، در رتبه ۱۱۱ فهرست این مجمع جهانی و پیش از موسسه های مالی ایران  و آلمان قرار گرفته اند.

در شرایطی که هیچ یک از بانک های کانادا در دوران بحران جهانی اقتصادی در سال ۲۰۰۷ و ۲۰۰۸ به کمک مالی دولت فدرال متکی نبودند، جیم فلاهرتی، وزیر دارایی دولت فدرال کانادا گفته است نظارت موثر، عامل حصول اطمینان از سلامت عملکرد بانک های کشور بوده است و مقررات بانکی لزوماً راهکار حل مشکل موسسات مالی نیستند.

« مجمع جهانی اقتصاد » اعلام کرده است با وجودی که ساختار مالی بانک های کانادا در زمره بهترین و مستحکم ترین موسسه های مالی جهان قرار دارند، اما روند رقابت جهانی این کشور نسبت به سایر کشورهای دنیا کندتر است.

با وجود موفقیت عملکرد بانک های کانادا، این کشور در رده بندی رقابت جهانی و بهره وری در رتبه دهم و پس از هلند قرار گرفته است.

بنا به گزارش اخیر « مجمع جهانی اقتصاد »، کانادا با جمعیت ۳۳̷٦ میلیونی  و مساحتی معادل دو برابر هلند، نرخ بهره وری بسیار پایین تر از هلند و سرانه تولید ناخالص داخلی حدود چهل هزار دلار دارد. سرانه تولید ناخالص داخلی هلند بیش از ۴۸ هزار دلار است.

این مجمع مستقر در ژنو به کانادا توصیه کرده است تا به پیشرفت نوآوری و کشف پتانسیل های بخش خصوصی توجه کند و روند بهره وری و رقابت بازرگانی کشور را ارتقا دهد.

کانادا در زمینه گردش سرمایه در مقام ۳۹ این مجمع، در تسهیل وام دهی در رتبه ۲۴ و در زمینه مقررات تبادل اوراق بهادار در رده ۲۲ فهرست سالانه « مجمع جهانی اقتصاد » قرار گرفته است.

« مجمع جهانی اقتصاد » که هرسال میزبان رهبران کشورهای جهان در شهر داوس سوئیس است، فهرست رده بندی بیش از صد شاخص اقتصادی ۱۳۹ کشور جهان را تهیه می کند.


پلیس در کشمیر هند بر روی تظاهرکنندگان آتش گشود

به دنبال صدور فرمان شلیک به روی نقض کنندگان حکومت نظامی در کشمیر تحت کنترل هند در روز سه شنبه، پلیس بر تظاهرکنندگان آتش گشود. فرمان منع رفت و آمد برای جلوگیری  از دور دیگری از خشونت های مرگبار صادر شد.
پلیس به گروه کوچکی از تظاهرکنندگان در شهر بارامولا که سنگ پرانی می کردند، آتش گشود که دست کم سه مجروح برجای گذاشت.
همزمان شمار تلفات درگیری های روز دوشنبه میان پلیس و تظاهرکنندگان در این منطقه به ۱۹ نفر رسیده است. دست کم ۷۰ نفر نیز مجروح شدند.
درگیری های دوشنبه، آن را به یکی از مرگبارترین روزهای این منطقه هیمالایا از سه ماه پیش تاکنون به شمار می رود که تظاهرات گسترده ای علیه حاکمیت هند در این منطقه برپا شده بود.
به گفته مسئولان بخشی از تظاهرات روز دوشنبه در اعتراض به گزارش های یک شبکه تلویزیون ایرانی بود که نشان می داد در آمریکا به قرآن بی احترامی شده است.
در دهلی نو وزیران ارشد کابینه هند روز دوشنبه ملاقات کردند تا درباره وضعیت کشمیر مذاکره کنند. دولت خواستار پایان خشونت ها و آغاز گفت و گو میان رهبران هند و کشمیر شد. کابینه هند به خواسته مردم کشمیر مبنی بر لغو قوانین سخت امنیتی اشاره ای نکرد.
کشمیر میان هند و پاکستان تقیسم شده است اما هر دو این کشورها به کل این منطقه ادعای مالکیت دارند.
جدایی طلبان کشمیر از سال ۱۹۸۹ بر سر استقلال کشمیر از هند و یا پیوند با پاکستان عمدتا مسلمان مبارزه می کنند. در این درگیری ها بیش از ۶۰ هزار نفر کشته شده اند.

گزارش: هيلاری کلينتون زمان را برای صلح خاورميانه مناسب می بيند

هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا، برای ميانجيگری دور دوم گفتگوهای مستقيم رهبران اسرائيلی و فلسطينی، وارد مصر شد.

پيش از ورود به مصر خانم کلينتون به خبرنگاران گفت که برای صلح خاورميانه «زمان مناسب است.» اما وزير امور خارجه آمريکا مصراً از اسراييل و فلسطينيان خواست که اختلافات خود را بر سر اعلام توقف گسترش يهودی نشين های کرانه غربی رود اردن، حل و فصل کنند.

خانم کلينتون و جرج ميچل، فرستاده ويژه پرزيدنت اوباما به خاورميانه، امروز، سه شنبه، در شرم الشيخ مصر، در گفتگوهای اسراييل و فلسطينيان، شرکت خواهند جست. خانم کلينتون هشدار داد که بدون گفتگوهای رو در رو اسراييل نميتواند امنيت دائمی بدست اورد و فلسطينيان نيز به دولت مستقل دست نخواهند يافت. وزير امور خارجه امريکا گفت که هم بنيامين نتانياهود و هم محمود عباس، از اين واقعيت آگاهند که از دست دادن اين فرصت به نفع آنها نيست.

سه طرف گفتگوهای خود را روز چهارشنبه در اورشليم ادامه خواهند داد.

در همين حال بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسراييل، هنگام ملاقات با تونی بلر، رييس گروه چهارگانه صلح خاورميانه گفت اسراييل شهرک سازی در کرانه غربی را که برای ۱۰ ماه متوقف شده بود، تمديد نخواهد کرد اما محدوديت هايی برای اين نوع فعاليت ها در آن ناحيه وضع خواهد شد. اين اظهارات اقای نتانياهو در آستانه دومين جلسه مذاکرات مستقيم صلح خاورميانه مطرح شدند.

توقف موقت شهرک سازی در ساحل غربی که مردادماه گذشته به منظور راضی کردن فلسطينيان به بازگشت به ميز مذاکره اعلام شد، تا ۱۳ روز ديگر خاتمه می يابد، محمود عباس، رهبر فلسطينيان، چندين بار تأکيد کرده است که در صورت آغاز مجدد ساختمان سازی در آن منطقه گفتگوهای صلح را ترک خواهد کرد. قصان خطيب، سخنگوی خودگردانی فلسطينيان، می گويد که «ادامه مذاکرات محتاج توقف کامل ساختمان سازی توسط اسراييل است. اين ايده زير بنايی روند صلح است و ادامه آن بهر صورت تهديدی به گفتگوهای دو طرف است.»

وزرای اسراييلی نيز نظرات متفاوتی نسبت به ساخت و سازها در ساحل غربی دارند، و برای مثال در حاليکه دانيل هرشکوويتز، وزير علوم اسراييل، معتقد است که شهرک نشينان يهودی در آن منطقه مثلا به درمانگاه و مدرسه نياز دارند و توقف عمليات ساختمانی غير اخلاقی ست، اسحاق هرزوگ، وزير رفاه عامه، می گويد هيچيک از دو طرف نبايد کاری کنند که اين فرصت طلايی برای برقراری صلح از بين برود.

روز جمعه پرزيدنت اوباما از نخست وزير اسراييل خواست توقف شهرک سازی در ساحل غربی را تا زمان پيشرفت در مذاکرات صلح متوقف کند، يکی از شهرک نشينان يهودی بنام نفتالی بنت «می گويد در اين صورت دولت آقای نتانياهو نامشروع است و نماينده مردم نيست و ياريو اوپنهايمر «يک اسرائيلی طرفدار صلح هم اظهار می کند، شروع شهرک سازی به معنی تکميل ۳ هزار دستگاه آپارتمان، و ساخت ۱۱ هزار واحد ديگر در چند سال آينده است و اين کار برای روند صلح بسيار خطرناک است.» اين درحاليست که يکی از سکنه ساحل غربی ادامه ساخت و ساز ها را باعث افزايش شکاف ميان اسرائيل و فلسطينيان می داند، و يکی از سکنه غزه نيز می گويد که شهرک نشين های يهودی بروی سرزمين های فلسطينی - اسلامی ساخته شده اند که بايد با زور پس گرفته شود.

نائوتو کان به رغم رقابت های تنگاتنگ در رهبری حزب حاکم ژاپن باقی ماند

 
 
 
 
 

نائو تو کان به رغم رقابت های تنگاتنگ برای کسب مقام رهبری حزب حاکم ژاپن که تعيين کننده نخست وزير اينده ژاپن است، در مقام خودباقی ماند.

«ايچيرو اوزاوا» در برابر نائوتو کان، نخست وزير و رهبر کنونی حزب، رقابت سرسختانه ای از خود نشان داد.

اعضاء حزب دموکرات خارج از پارلمان هفته گذشته انتخابات خود را برگزار کردند. اعضاء پارلمان روز سه شنبه پس از آنکه هر دو کانديدا مبارزات انتخاباتی خود را به انجام رسانند، رأی می دهند.

نائوتو کان تنها ۳ ماه است که در مقام نخست وزيری است. آقای اوزاوا به دليل ناتوانی وی در تقويت اقتصاد روبه کندی ژاپن، از او انتقاد کرده است.

آقای کان تعهد کرده است که اشتغال ايجاد کند و آنچه را به گفته وی هزينه های بيهوده دولتی است، قطع کند.

اوزاوا می گفت بايد محرک های اقتصادی به کار برد که پول بيشتری در جيب مصرف کنندگان ژاپنی قرار خواهد داد. اما آقای اوزاوا احتمالاً در ارتباط با امور مالی کمپين انتخاباتی خود با اعلام جرم روبرو خواهد شد.

نظرسنجی ها نشان می دادند که بسياری از اعضاء حزب از آقای کان حمايت می کنند اما بسياری از اعضاء پارلمان اقای اوزاوا را بخاطر کنار آمدن با محافظه کاران برای پيرزوی حزب دموکرات، مورد تقدير قرار می دهند.

به اين ترتيب نائوتو کان توانست «ايچيرو اوزاوا» را که سياستمداری با سابقه چهل است، شکست دهد.

آمريکا معامله ۶۰ ميليارد دلاری فروش تسليحات را به عربستان آماده می کند

مقامات بلندپايه آمريکا می گويند ايالات متحده و عربستان سعودی به نهايی کردن يک قرارداد بزرگ نظامی که حدود شصت ميليارد دلار ارزش دارد، نزديک شده اند.

روزنامه وال استريت ژورنال گزارش داده است ه اين بزرگترين فروش نظامی تاريخ آمريکا خواهد بود. اين معامله ماه ها در دست تهيه بوده است و بخشی از اقدام آمريکا در جهت تفويت دولت های عرب برای مقابله با رشد ايران بعنوان يک قدرت منطقه ای است.

مقامات ارشد آمريکايی می گويند مسوولان دو کشور همچنين در حال مذاکره بر سر ارتقاء سيستم دفاع موشکی و دريايی هستند که ممکن است ارزش آن نيز حدود ده ها ميليارد دلار ديگر باشد.

به گفته مقامات آمريکايی با هويت محفوظ دولت پرزيدنت باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، بهزودی کنگره را از طرحِ ارائه جت های جنگنده پيشرفته و هليکوپترهای نظامی به رياض، آگاه خواهد ساخت.

در صورت اجرای اين قرار داد آمريکا به عربستان سعودی اجازه خواهد داد تا به تجهيزات پيشرفته ای از جمله هشتاد و چهار فروند هواپيمای جديد اِف پانزده، ۷۰ فروند هليکوپتر آپاچی، ۷۲ فروند هليکوپتر بلک هاوک و سی و شش هلی کوپتر ليتل بِرد، دست يابد.

خانواده آمريکايی زندانی در ايران خواستار لغو وثيقه می شود

مقامات قضايی ايران اعلام کرده اند يکی از سه گردشگر آمريکايی زندانی در اين کشور با وثيقه ۵۰۰ ميليون تومانی آزاد خواهد شد. اما ديپلمات های سفارت سوييس در تهران به دنبال لغو اين مبلغ هستند. (گزارش ويديويی)

خانواده سارا شورد که بيش از يک سال است در زندان به سر می برد می گويند او به مراقبت های پزشکی نياز دارد. در همين حال، پی جی کرولی، سخنگوی وزارت امورخاجه آمريکا، روز دوشنبه گفت دولت آمريکا در هيچ گونه قرار احتمالی برای پرداخت وثيقه پانصد ميليون دلاری به ايران، شرکت نخواهد داشت. آقای کراولی تاکيد کرد، اگر مبلغ وثيقه پرداخت شود اين پول از منابع دولتی نخواهد بود.

خانواده سارا شورد، يکی از سه آمريکايی زندانی در ايران، خواهان لغو وثيقه ۵۰۰ ميليون تومانی او شده اند. وکيل او می گويد، ديپلمات های سفارت سوييس، که حافظ منافع ايالات متحده در ايران است، خواسته اند که اين وثيقه يا لغو و يا مبلغ آن تقليل پيدا کند.

عباس جعفری دولت آبادی، دادستان تهران، روز يکشنبه اعلام کرد که سارا شورد در صورت توديع وثيقه، آزاد خواهد شد، و هنگام برگزاری دادگاه بايد خود را به دادگاه معرفی کند. دادستان تهران گفت که علت اين مسأله، وضعيت بيماری خانم شورد و نياز او به درمان بوده است.

خانواده اين گردشگر آمريکايی می گويند سارا به دليل وجود علايم مقدماتی سرطان رحم و کشف يک توده سلول در سينه اش، نياز به مراقبت های پزشکی دارد. محمود شفيعی، وکيل سارا، اولين کسی بود که وضعيت بيماری او را گزارش کرد و به دنبال راهی برای درمان او بود و برای اطمينان از سلامت وی، تلاش زيادی انجام داد.

سارا شورد، ۳۲ ساله، يکی از سه جوان آمريکايی است که بيش از يک سال است در ايران زندانی هستند. اين سه نفر تابستان سال گذشته در منطقه مرزی کردستان ايران و عراق، بازداشت شدند. مقامات قضايی ايران می گويند آنها از مرز شمالی عراق، به صورت غير قانونی وارد ايران شده بودند و آنها را به جاسوسی متهم می کنند. اما آنان خود بارها تاکيد کرده اند که مشغول گردش در منطقه کردستان عراق بوده اند و اشتباهاً از مرز عبور کرده اند. (گزارش ويديويی)

تظاهرات کشمير عليه قرآن سوزی ۱۴ کشته برجای گذاشت

مقامات محلی کشمير هند می گويند در جريان درگيری ميان پليس با شرکت کنندگان در تظاهرات مسلمانان در سرينگار، مرکز ايالت کشمير هند، ۱۴ تن کشته و ۴۵ تن زخمی شدند.

شرکت کنندگان در تظاهرات روز دوشنبه عروسکی پارچه ای از باراک اوباما را به آتش کشيدند.

به گفته مقامات مسؤل، درگيری ميان پليس و معترضان زمانی شدت يافت که گروهی از تظاهرکنندگان قصد آتش زدن يک مدرسه مسيحی و يک ساختمان دولتی در اين شهر را داشتند.

به گفته خبرگزاری هاعلت اين تظاهرات پخش گزارشی از شبکه تلويزيونی پرس تی وی متعلق به دولت ايران بوده است.

پرس تی وي در يک گزارش خود اعلام کرد بود که در آمريکا به يک کتاب قرآن آسيب وارده شده است. پيش از اين، سفير ايالات متحده آمريکا در هندوستان هرگونه اهانت به قرآن را محکوم کرده بود.

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود از داريوش را با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر