سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آبان ۲۵, سه‌شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

نامزدی سلطنتی، شاهزاده انگلیس با دوست دخترش ازدواج می کند

پرنس ویلیام، شاهزاده بریتانیا با کیت میدلتون، دوست دخترش نامزد شد.
مقامات سلطنتی بریتانیا می گویند این زوج جوان، ماه گذشته هنگام مسافرت به کنیا نامزد شده اند. به گفته مقامات آنان در بهار یا تابستان سال آینده در لندن، ازدواج خواهند کرد.
گفته می شود ملکه و همسرش، دوک ادینبورگ، از شنیدن این خبر بسیار شادمان شده اند.
دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا به عروس و داماد تبریک گفته و این روز را «روز بزرگی برای کشور» توصیف کرده است.
عروس و داماد ۲۸ ساله، بیش از نه سال پیش هنگام تحصیل در دانشگاه سنت اندروز در اسکاتلند ملاقات کردند.
کیت میدلتون به دلیل متقاعد ساختن شاهزاده به ادامه تحصیل مورد تقدیر قرار میگیرد زیرا پرنس ویلیام قصد داشت در همان سال اول دانشگاه، تحصیل را رها کند.
پرنس ویلیامز، کیت میدلتون و دو دوست دیگرشان، در سال ۲۰۰۲ در یک خانه زندگی می کردند و در پایان سال ۲۰۰۳ رابطه آنان جدی شد.
آنان در آوریل ۲۰۰۷ برای مدت کوتاهی از هم جدا شدند اما چند ماه بعد دوباره رابطه را از سرگرفتند.
نامزدی پرنس بریتانیا پس از چند سال گمانه زنی رسانه ها درباره نامزدی و ازدواج او، اعلام می شود. پرنس ویلیام در سال ۲۰۰۸، در صدر جدول ۲۰ گانه فوربز برای «جذاب ترین اعضای خانواده سلطنتی جهان» قرار گرفت.
شاهزاده ویلیام یک بار گفته بود تا پیش از ۲۸ سالگی ازدواج نخواهد کرد. او در ماه ژوئن ۲۸ ساله شد.
کیت میدلتون از یک خانواده متوسط ثروتمند می آید اما از اشراف انگلیس نیست.
والدین او میلیونرهایی خودساخته و صاحب یک شرکت برگزاری مراسم جشن و میهمانی هستند.
بیانیه دفتر شاهزاده ویلیام گفت او اجازه پدر کیت را گرفته و مادربزرگش، ملکه انگلیس و دیگر اعضای نزدیک خانواده اش را از این خبر مطلع کرده است.
مسئولان می گویند عروس و داماد، پس از عروسی در شمال ولز، جایی که شاهزاده ویلیام خدمت در نیروی هوایی سلطنتی را ادامه می دهد، ساکن خواهند شد.
شاهزاده ویلیام، پس از پدرش شاهزاده چارلز، در صف دریافت تاج پادشاهی انگلیس است.

کسری بودجه ايرلند و پرتغال و بحران اقتصادی اروپا

بدهی و کسری بودجه برخی از کشورهای عضو اتحاديه اروپا، از جمله ايرلند، پرتغال، يونان و اسپانيا، اتحاديه اروپا را با بحرانی حياتی روبرو ساخته است. هرمن رومپای، رئيس شورای اتحاديه اروپا، در آستانه نشست وزيران اتحاديه اروپا هشدار داد که شکست حوزه يورو شکست عمده ای برای اتحاديه اروپا خواهد بود.

انتظار ميرود وزيران ۲۷ کشور عضو اتحاديه اروپا در نشست دو هفته ای که از روز سه شنبه آغاز شد بحران های مالی برخی از کشورهای عضو را مورد بحث و رسيدگی قرار دهند.

نشست وزيران اتحاديه اروپا در حالی آغاز ميشود که شب گذشته مذاکرات قانونگذاران اتحاديه اروپا با کشورهای عضو در مورد بودجه سال آينده اتحاديه به بن بست رسيد. اين بن بست عمدتاً ناشی از مخالفت گروهی از کشورهای عضو، به ويژه بريتانيا، در مورد درخواست تضمين مالی کشورهای عضو از سوی قانونگذاران بود.

از سال ۱۹۸۸ تا بحال اين اولين باريست که اتحاديه اروپا با چنين شکستی روبرو ميشود.

در تحولی ديگر، بانک جهانی ميگويد مردمی که در کشورهای خارج از محل تولد خود زندگی ميکنند پول بيشتری را به کشورهای زادگاه خود ارسال کرده اند. هانس تيمر، مدير برنامه های رفاه و توسعه بانک جهانی ميگويد در کشورهای در حال رشد برای برخی از خانواده ها دريافت پول از خارج نقشی حياتی بازی ميکند. او گفت ميزان پولهای ارسالی تا بحال به ۳۲۵ ميليارد دلار بالغ می شود که انتظار می رود تا پايان سال جاری ميلادی اين مبلغ به ۴۴۰ ميليارد دلار برسد، که ۲۵ ميليارد دلار بيشتر از سال گذشته است.

همچنين  در پی محرک های اقتصادی برخی از کشورهای بزرگ صنعتی جهان، از جمله طرح تزريق ۶۰۰ ميليارد دلاری بانک مرکزی آمريکا به اقتصاد کشور، بانک های مرکزی کشورهای آسيائی اقدامات و تدابير جديدی را آغاز کرده اند تا از افزايش واحد ارزی خود جلوگيری کنند، که اين امر جنگ ارزی جهان را بسرعت و بشدت افزايش خواهد داد.

جنگ ارزی جهان با سياستهای ارزی چين آغاز شد، که بدوراز قانون عرضه و تقاضای بازار، که معتبرترين وسيله کنترل سيستم ارزی جهان شاخته شده، همواره تلاش کرده است بمنظور امتيازات صادراتی و ارزان ساختن کالاهای خود در بازارهای جهانی واحد ارزی خود را عمداً پائين نگاه دارد.

تاکید کرزای بر صلح با طالبان

حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان در سخنانی به مناسبت عید قربان خواهان برقراری صلح با شبه نظامیان طالبان شد و از آنان خواست دست از خشونت بردارند.
حامد کرزی روز سه شنبه از کسانی که وی هموطنان ناخشنود خود خواند، خواست که با دولت آشتی کنند و به تلاش های صلح بپیوندند. درخواست حامد کرزی پس از آن مطرح شد که ملاعمر، رهبر طالبان برخی گزارش های منتشر شده مبنی بر مذاکره صلح با دولت افغانستان را تکذیب کرد.
آقای کرزی متعهد شد به تلاش هایش برای آشتی با طالبان از طریق شورای صلح ادامه دهد.

مانور پنج روزه دفاع هوایی در ایران

رسانه های دولتی ایران از آغاز یک رشته مانور نظامی برای آزمایش توان دفاع هوایی ارتش خبر داد.
مانورها قرار است پنج روز طول بکشد و طی آن موشک های دور برد مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.
ارتش جمهوری اسلامی ایران همچنین گفته است قصد دارد سیستم راداری جدیدی با توان پوشش حدود ۳۰۰۰ کیلومتر را آزمایش کند.
ایران هر ساله چندین مانور نظامی برگزار می کند که اغلب برای نمایش تسلیحات و سیستم های جدید نظامی این کشور است.

تمدید حضور نیروهای نظامی کانادا در افغانستان

استفان هارپر، نخست وزیر دولت فدرال کانادا به تازگی اعلام کرده است حضور نیروهای نظامی این کشور در افغانستان به هدف آموزش نیروهای نظامی و پلیس افغان، پس از تابستان سال ٢٠١١ تمدید خواهد شد.

ماموریت نظامی کانادا در افغانستان تابستان سال ٢٠١١ به پایان می رسد و اتاوا بارها تاکید کرده بود سربازان این کشور پس از موعد مقرر، در مبارزه با شورشیان طالبان و دیگر ماموریت های نظامی شرکت نخواهند کرد.

یک مقام بلندپایه دولت کانادا به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است اتاوا ماموریت ٧٥٠ نیروی آموزشی ارتش و ٢٥٠ نیروی حمایتی در افغانستان را تا سال ٢٠١٤ تمدید خواهد کرد.

به گفته کارشناسان نظامی، ماموریت یک ساله ناتو به هدف تقویت نیروهای امنیت افغانستان، با کمبود جدی ٩٠٠ نیروی آموزشی روبرو است و انتظار می رود تداوم حضور سربازان کانادا در افغانستان به هدف جبران این کمبود باشد.

نخست وزیر کانادا در مورد تمدید حضور نیروهای نظامی کشور در افغانستان به خبرنگاران گفته است خروج کامل سه هزار سرباز کانادایی و پایان دادن به ماموریت نظامی در افغانستان از اولویت های مهم دولت وی است، اما واقعیت های موجود و نیازهای ارتش افغانستان وی را متقاعد کرد تا با این امر موافقت کند.

آقای هارپر گفته است کانادا از سوی ناتو و متحدانش تحت فشار بسیار قرار داشت تا پس از تابستان ٢٠١١، به نقش پیکارجویی نیروهای نظامی خود در افغانستان ادامه دهد، اما وی فقط با ارائه آموزش به نیروهای افغانی موافقت کرده است.

با وجودی که دولتمردان اتاوا هنوز جزئیات مسئولیت و نقش نیروهای کشور در افغانستان پس از تابستان ٢٠١١ را تشریح نکرده اند، رسانه های کانادا در این زمینه گمانه زنی های بسیاری کرده اند.
روزنامه نشنال پست در مقاله ای در این مورد به احتمال محافظت نیروهای کانادا از حقوق زنان افغان و امنیت عمومی و اجتماعی آن ها اشاره کرده است.

بنا به گزارش این روزنامه، «کمیته حقوق بشر» سنای کانادا، نظرات کارشناسان در مورد نقش احتمالی کانادا برای ارتقا و محافظت از حقوق زنان در این کشور جنگ زده را بررسی خواهد کرد.

این در حالی است که یکی از سخنگویان وزارت امور خارجه دولت فدرال گفته است کانادا پس از پایان ماموریت نظامی ارتش در افغانستان، به مناسبات دیپلماتیک و ایفای نقش راهبردی در توسعه و بازسازی این کشور ادامه خواهد داد.

از سال ٢٠٠٥ که ماموریت نظامی کانادا در افغانستان و به طور عمده مبارزه با شورشیان طالبان در قندهار آغاز شد، بیش از ١٥٠ سرباز کانادایی جان خود را از دست داده اند و بیش از ١٥٠٠ تن دیگر مجروح شده اند. تعداد کشته شدگان کانادا به ازای سرانه جمعیت این کشور بیشتر از هر کشور عضو ائتلاف ناتو به رهبری ایالات متحده در افغانستان بوده است.

پاریس حضور نیروهای امنیتی در اقامتگاه سفارت فرانسه در تهران را محکوم کرد

فرانسه، پرسنل امنیتی جمهوری اسلامی ایران را به انجام «اعمال غیرقابل قبول خشونت آمیز» در اقامتگاه سفارت فرانسه در تهران در روز یکشنبه، متهم کرد و به همین دلیل، سفیر جمهوری اسلامی در پاریس را برای ارائه شکایت، فراخواند.
وزارت خارجه فرانسه روز سه شنبه گفت «نیروهای ناشناس امنیتی» ورودی اقامتگاه را مسدود و میهمانان سفیر فرانسه در ایران را بازداشت کردند. این میهمانان برای شرکت در یک مراسم اجرای موسیقی ایرانی دعوت شده بودند.
وزارت خارجه فرانسه واقعه روز یکشنبه در تهران را «نقض جدی» کنوانسیون ۱۹۶۱ وین درباره روابط دیپلماتیک خواند.
اقدام روز یکشنبه نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی و حضور آنان در اقامتگاه سفارتخانه فرانسه در تهران، تازه ترین نمونه از موارد اختلاف میان دو کشور ایران و فرانسه است.
فرانسه با حمایت تحریم های شورای امنیت سازمان ملل متحد موضع سرسختانه تری در قبال برنامه اتمی تهران در پیش گرفته و همچنین درباره مسائل حقوق بشر به تهران فشار آورده است.
پیشتر، جمهوری اسلامی به شهروندان ایران درباره سفر به فرانسه هشدار داد و گفت تظاهرکنندگان فرانسوی علیه اصلاحات بازنشستگی، موجب «ناآرامی های جدی» در این کشور شده اند.
روزنامه تندروی کیهان چاپ تهران نیز، چند ماه پیش «کارلا برونی» بانوی اول فرانسه را مستحق مرگ خواند زیرا همسر رئیس جمهوری فرانسه صدور حکم سنگسار برای سکینه محمدی به اتهام زنا را محکوم کرده بود.

انتقاد ایران از پیش نویس قطعنامه حقوق بشر سازمان ملل متحد علیه تهران

محمد جواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه پیش نویس قطعنامه سازمان ملل متحد درباره کارنامه حقوق بشر ایران را رد کرد و آن را پر از دروغ خواند.
محمد جواد لاریجانی، از کشورهای غربی به دلیل تلاش برای تصویب این قطعنامه انتقاد کرد و گفت چنین «قطعنامه سیاسی» به منزله «لکه سیاهی» بر اعتبار این نهاد بین المللی خواهد بود.
لاریجانی برای شرکت در شصت و پنجمین نشست حقوق بشر سازمان ملل متحد به نیویورک سفر کرده است. سازمان ملل متحد در بخشی از نشست سالانه اش درباره حقوق بشر به مسئله نقض حقوق بشر در ایران می پردازد.
پیشتر در ماه جاری میلادی، وزارت خارجه جمهوری اسلامی گزارشی درباره موارد نقض حقوق بشر در آمریکا، گزارشی منتشر کرد.
وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی در این گزارش می گوید علی رغم درخواست های بین المللی، آمریکا زندان گوانتانامو در کوبا را همچنان دائر نگاه داشته است.

نیجریه کشف محموله مشکوک تسلیحاتی ایرانی را به سازمان ملل متحد گزارش داد

نیجریه کشف یک محموله اسلحه مظنون ایرانی را به سازمان ملل متحد گزارش داده است.
اودئین آجوموگوبیا، وزیر خارجه نیجریه روز دوشنبه گفت دولت او درباره ارسال محموله تسلیحاتی جمهوری اسلامی ایران و تصمیم دولت نیجریه به جلوگیری از آن، به شورای امنیت سازمان ملل متحد گزارش داده است. مقامات درباره مقصد نهایی این محموله شامل راکت و دیگر تسلیحات نظامی، اطمینان ندارند.
طبق تحریم های سازمان ملل متحد، ارسال تسلیحات از ایران به خارج از این کشور ممنوع است.
منوچهر متکی وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، یک روز پس از آن‌که نیجریه دولت ایران را به دست داشتن در ارسال این محموله‌ها متهم کرد، برای پیگیری مسئله به ابوجا، پایتخت نیجریه سفر کرد. آقای متکی این مسئله را «سوء تفاهم» توصیف کرده است و گفت یک شهروند ایرانی در نیجریه، حاضر است به دولت ابوجا مدارکی ارائه دهد که نشان می دهد محموله تسلیحاتی توسط یک شرکت خصوصی به یک کشور بی نام و نشان در غرب آفریقا در حرکت بود.
گزارش ها حاکی است مقامات نیجریه یکی از دو ایرانی را که گفته می شود با این محموله مرتبط هستند را، بازجویی کرده اند. نفر دوم به دلیل داشتن مصونیت سیاسی مورد بازجویی قرار نگرفته است.
بنا به گزارش ها کارشناسان تجسسی نیجریه معتقدند دو شهروند ایرانی، اعضای سپاه قدس و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هستند.
تاکنون شورای امنیت سازمان ملل متحد چهار قطعنامه تحریمی را علیه تهران تصویب کرده است. غرب به برنامه های اتمی جمهوری اسلامی مشکوک است و می گوید تهران قصد دارد سلاح اتمی تولید کند.
ایران با رد این اتهامات می گوید برنامه هسته ای اش تنها اهداف صلح آمیز دارد.

شرکت چينی يک درصد سهام جنرال موتورز را می خرد

گزارش های رسمی روز دوشنبه تصاوير متفاوتی از اقتصاد آمريکا را نشان ميدهند.

از يک سو، وزارت بازرگانی آمريکا اعلام کرد در ماه گذشته  ميزان خرده فروشی، که دو سوم اقتصاد کشور را تشکيل ميدهد، به شدت افزايش يافته که چنين افزايشی در هفت ماه گذشته بيسابقه بوده است. ولی از سوی ديگر، بانک مرکزی آمريکا از کاهش رشد صنعتی کشور در پایتخت مالی آمریکا خبر ميدهد.

در خبری ديگر، رئيس بزرگترين کارخانه اتومبيل سازی چين هفته گذشته به آمريکا آمده است تا يک درصد کارخانه اتومبيل سازی جنرال موتورز، بزرگترين کارخانه اتومبيل سازی آمريکا را،  خريداری کند. در گزارشها آمده است که شرکت « اِس-اِی-آی-سی» موتور چين، در نظر دارد که اين هفته، در هنگام  عرضه عمومی سهام کارخانه اتومبيل سازی جنرال موتورز، يک درصد سهام اين کارخانه را به قيمت ۵۰۰ ميليون دلار خريداری کند. کارخانه جنرال موتورز در آستانه فروش سهام خود به عموم اعلام کرده است که سود خالص اين شرکت در سه ماهه سوم سال ميلادی جاری ۲ ميليارد دلار بود. فروش سهام کارخانه اتومبيل سازی جنرال موتورز آمريکا در راستای کاهش ۱۳ ميليارد دلاری  بدهی اين کارخانه به دولت صورت ميگيرد.

در تحولی ديگر، وزير دارائی يونان روز دوشنبه با مقامات صندوق بين المللی پول، بانک مرکزی و کميسيون اتحاديه اروپا ديدار کرد. اين ديدار پيش از شروع بازرسی دوهفته ای و چند ساعت پيش از گزارش تجديد نظر  اداره آمار اتحاديه  اروپا پيرامون بدهی و کسری بودجه  اين کشور در بين سالهای ۲۰۰۶ تا ۲۰۰۹ صورت گرفت.  ارزيابی دو هفته ای  بازرسان  صندوق بين المللی  پول، بانک مرکزی  و کميسيون اتحاديه اروپا بعنوان بخشی از برنامه ارائه وام ۱۱۰ ميليارد دلاری اضطراری به يونان صورت ميگيرد.

و سرانجام درخبری ديگر، رشد اقتصاد ژاپن در سه ماه سوم سال ميلادی جاری بشدت افزايش يافت و بيش از انتظار کارشناسان اقتصادی بود. مقامات ژاپن روز دوشنبه اعلام کردند که رشد توليدات داخلی آنکشور در سه ماهه سوم سال جاری نزديک به ۴ درصد بود.

چند قانونگذار کليدی جمهوريخواه خواستار تغيير سياست آمريکا در مورد کره شمالی و ايران هستند

گزارش جديد شورای امنيت سازمان ملل متحد در مورد جزئيات فعاليتهای بی باکانۀ کرۀ شمالی با قصد پيشگيری از تحريم های چند جانبه و کمک به کشورهايی چون ايران در مورد برنامه های هسته ای اش، زنگ خطر را در کنگرۀ آمريکا بصدا در آورده است.

اين گزارش کرۀ شمالی را به استفاده از طيف گسترده ای از تکنيک ها برای پنهان کردن معاملات مالی و تحريف در برچسب های کانتينرها و مانيفستهای کشتی های متهم می کند.

علاوه بر آنها اين گزارش با جمع آوری مدارکی از منابع مختلف شامل آژانس بين المللی انرژی اتمی به اين نتيجه گيری می رسد که کره شمالی در زمينۀ موشکهای هسته ای و بالستيک در ديگر کشور از جمله ايران سوريه و برمه فعال است.

ايليانا راس ليتنن، نمايندۀ جمهوريخواه ايالت فلوريدا، که انتظار می رود رياست کميتۀ امور خارجی مجلس نمايندگان را در کنگرۀ جديد بعهده گيرد با صدور بيانيه ای گزارش جديد شورای امنيت را بيدار باشی برای آمريکا و ديگر کشورهای مسئول دانسته و می گويد دولت آمريکا به جای استراتژی ناموفقی که در پی تعامل و مذاکرات بی پايان با کره شمالی است بايد با تحت فشار قرار دادن پيونگ يانگ آنها را پيش از آنکه با تکثير سلاح هسته ای جان آمريکايی ها و هم پيمانان اين کشور را به خطر اندازند، بسرعت متوقف کنند.

خانم راس ليتنن مانند بسياری از قانونگزاران در کنگرۀ آمريکا تأکيد دارد که نام کرۀ شمالی که در سال ۲۰۰۸ و در زمان رياست جمهوری پرزينت بوش پسر از فهرست کشورهای حامی تروريست خارج شده بود، مجدداً به آن اضافه شود.

پيت هاکسترا، نمايندۀ جمهوريخواه از ايالت ميشيگان، می گويد چين روسيه و آمريکا بايد اين تهديد خطرناک فزاينده را جدی گيرند. تهديدهايی که از جانب کره شمالی و ايران ثبات بين المللی را تهديد می کند.

ترنت فرانکز، نمايندۀ جمهوريخواه ايالت آريزونا و عضو کميتۀ نيروهای مسلح مجلس نمايندگان، می گويد پيشرفت برنامه های هسته ای جمهوری اسلامی ايران بايد دليلی بر نگرانی های جهان در مورد تکثير سلاح هسته ای از جانب کره شمالی باشد. آقای فرانکز می گويد ايران اکنون موشکهايی را در اختيار دارد که از تکنولوژی برتری نسبت به موشکهای اوليه که از کرۀ شمالی دريافت کرده، برخوردار است.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از ليلا فروهر با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای شهرزاد سپانلو به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر