سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ تیر ۲۷, یکشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

تعطیلی فعالیتهای ارکستر موسیقی ملی ایران

خبرگزاری نیمه رسمی مهر که بیانیه خانه موسیقی با عنوان «امنیت شغلی هنرمندان در خطر است» را منتشر کرده، می نویسد: «خانه موسیقی به عنوان تنها نهاد مدنی جامعه موسیقیدانان کشور از روند فعلی فعالیتهای فرهنگی در حوزه موسیقی ملی ایران ناراضی و نگران است»

بنا به گزارش روزنامه همشهری لغو برنامه های از پیش تعیین شده اجراهای موسیقی در سراسر کشور از جمله: لغو کنسرت محمدرضا شجریان، لغو کنسرت گروه ارمنی، لغو کنسرت هنگامه اخوان، لغو کنسرت رضا یزدانی، لغو کنسرت گروه سمان، لغو کنسرت ارکستر ملل به سرپرستی پیمان سلطانی و لغو کنسرت گروه کامکارها را که همگی قبلاً مجوز اجرا را دریافت کرده اما اجازه اجرا نیافتند را، یکی از عوامل این نگرانی دانسته است. خانه موسیقی نیز آن را ناشی از «مدیریتهای سلیقه ای، زیانبار و مغایر اصول قانون اساسی دانسته است.»

خبرگزاریهای ایسنا و مهر نیز به تعطیلی یکساله ارکستر موسیقی ملی ایران به رهبری فرهاد فخرالدینی پس از یازده سال فعالیت این نهاد اشاره کرده و  آن را یک کاستی فرهنگی غیرقابل انکار ارزیابی کرده اند. هرچند وزرات ارشاد اسلامی با تکذیب این خبر اعلام کرد: ارکستر ملی ایران تعطیل نشده بلکه به بنیاد رودکی واگذار شده و فخرالدینی همچنان رهبر این ارکستر است؛ اما فرهاد فخرالدینی که طی یازده سال فعالیت این نهاد آن را رهبری کرده است، در پاسخ به این رویداد گفت: دیگر تمایلی به همکاری با ارکستر ملی و رهبری این مجموعه ندارم و در حال حاضر ترجیح می دهم سکوت کنم بهتر است دلایل این امر را از دکتر خبری، رئیس مرکز موسیقی وزرات ارشاد بپرسید.»

اما روابط عمومی دفتر موسیقی وزرات ارشاد به این گفته فخرالدینی واکنش نشان داده گفت: این ارکستر به منظور ساماندهی بهتر امور و فعالیتهای استانی به بنیاد رودکی واگذار شده است. اما میلاد عمران لو، نوازنده سازهای کوبه ای ارکستر ملی به ایسنا گفت بعید می دانم دیگر این ارکستر پا بگیرد. او هزینه های سی میلیون تومانی را یکی از بهانه های تعطیلی از سوی مقامات دانسته افزود:متولی ارکستر انجمن موسیقی وزرات ارشاد بود و ما حقوقمان را از این انجمن می گرفتیم در آن زمان هم صحبتهایی بر سر خصوصی سازی ارکستر ملی بود؛

 میلاد عمران لو کمکهای مالی  دولتهای جهان به نهاد موسیقی ملی شان را امری عادی دانست و گفت: ارکستری مثل ارکستر وین در پاسخ به کمک مالی دولت اتریش به طریق دیگری برای دولت درآمدزایی می کند چون از همه نقاط اروپا برای دیدن اجرای این ارکستر به وین می آیند و درآمدهای گردشگری برای دولت دارد.

اما هرچه باشد برنامه های از پیش تعیین شده این ارکستر به روال هفت ماه گذشته از جمله کنتسرت 28 خرداد که نخستین اجرای امسال این ارکستر بود به حکم دفتر موسیقی وزرات ارشاد لغو شد. کیوان ساکت؛ آهنگساز و نوازنده تار و سه تار با انتقاد از تعطیلی ارکستر ملی گفت: این ارکستر نماینگر بخشی از هویت فرهنگی ماست و اگر با سابقه فرهنگی چند هزار ساله ای که داریم فاقد یک ارکستر ملی برای آثار موسیقی وطن خود باشیم یک ضعف فرهنگی غیرقابل انکار خواهیم داشت.

پدیده احرار نژاد نوازنده تار ارکستر موسیقی ملی ایران این تعطیلی را تیر خلاص به این نهاد دانسته گفت: متاسفانه با تعطیلی ارکستر ملی دیگر یک ارکستر ایران در کشور نداریم.

ابهام در توافق مالیاتی بازاریان با دولت

بحث بر سر مناقشه مالیاتی بازاریان با دولت همه چنان ادامه دارد. گزارش های رسمی حکایت از آن دارد که ۹۰ درصد از اتحادیه ها توافقنامه مالیاتی را امضا کرده اند و حتی برخی از رسانه ها نزدیک به دولت به مانند روزنامه جام جم در شماره روز یکشنبه ۲۷ تیرماه خود از آغاز داد و ستد اصناف از ساعت ۱۰ صبح روز شنبه خبر می دهد .

سایت الف متعلق به احمد توکلی رئیس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی به «پشت پرده اختلاف بازار تهران با سازمان مالیاتی» پرداخته و اعلام کرده است: مشكل اصلی اصناف بازار سنتی تهران با توافق شورای اصناف و سازمان امور مالیاتی، نه بر سر نرخ افزایش مالیات ها بلكه بر سر اجازه بررسی تصادفی ۱۰ درصد حساب ها و دفاتر حجره داران بازار تهران بوده است به گزارش این منبع در اعتراض اخیر بازار سنتی تهران، یك تشكل سیاسی پرنفوذ و مشهور اصولگرا نقش اصلی را ایفا كرد و دولت نیز بجای شفاف كردن موضوع برای افكار عمومی و ایستادگی در برابر زیاده خواهی و رانتجویی حجره داران بازار تهران، خیلی سریع عقب نشینی كرد تسلیم فشارهای آن ها شد.

روزنامه ایران در شماره روز یکشنبه ۲۷ تیرماه خود از سهم ۵ درصدی اصناف از کل در آمد مالیاتی کشور پرده برداشته است. به نوشته این منبع سال گذشته جامعه ۲ میلیون و ۷۰۰ هزار نفری اصناف ایران پرداخت مالیاتی شان فقط هزار و ۱۶۰ میلیارد تومان بوده در حالی که جامعه ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار نفری حقوق بگیران ۲ هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان به دولت مالیات دادند. که بر این اساس اصناف نصف حقوق بگیران مالیات می دهند .

هم زمان محمود شکری معاون عملیاتی سازمان امور مالیاتی کشور بعد از ظهر روز یکشنبه در گفت وگو با خبرگزاری فارس گفت: در آمد مالیاتی دولت در سال جاری نسبت به سال قبل از رشدی معادل ۱۸ درصد برخوردار است .

روزنامه تهران امروز نیز در شماره روز یکشنبه ۲۷ تیر ماه خود در «یاداشت اول» به قلم حسام الدین کاوه به حاشیه مناقشه مالیاتی پرداخته و نوشته است: هنوز نظام مالیاتی در کشور ما چندان که باید و شاید از وضوح و شفافیت برخوردار نیست و افزون بر این کسی نمی داند در طول سال چقدر مالیات مستقیم پرداخت کرده و چقدر مالیات غیر مستقیم .

در قسمت دیگری از سرمقاله این روزنامه می خوانیم: متاسفانه برخی از مقامات رسمی سازمان مالیاتی کشور با عنوان این موضوع که «بحث بستن بازار ارتباطی به موضوع مالیاتی ندارد» سرنا را از سر گشادش زده‌اند. تبدیل یك اعتراض ساده حتی به قیمت بستن بازارها، به یك موضوع غیرصنفی، خطای بزرگی است كه برخی از مقامات رسمی سازمان امور مالیاتی مرتكب شده‌اند.

محمد نهاوندیان رئیس اتاق بازرگانی ایران در سی و پنجمین نشست هیئت نمایندگان اتاق ایران با اشاره به این موضوع که بر اساس برنامه سوم توسعه دولت ها موظف بوده اند مازاد در آمد نفت را برای توانمند سازی بخش خصوصی به صندوقی واریز کنند سهم بخش خصوصی در عملکرد حساب ذخیره ارزی را در ۹ سال اخیر، فقط ۹ نه و ۷ در صد عنوان کرد.
آقای نهاوندیان اظهار داشت: در شرایطی که هزینه های دولت افزایش پیدا می کند هیچ دونده ای نمی تواند به این دونده تیزپا برسد.

در همین حال مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه توضیحات مهدی غضنفری وزیر بازرگانی درباره واردات بی رویه کالاها و محصولات خارجی را نپذیرفت.

وزیر بازرگانی دولت دهم در جلسه علنی مجلس با تکیه به آمار سایت گمرک جمهوری اسلامی ایران از افزایش ۲۷ درصدی صادرات و کاهش ۱۸ درصدی واردات محصولات کشاورزی خبر داد.

سید حسین نقوی حسینی نمانیده ورامین آمار وزیر بازرگانی را غیر واقعی خواند. حسن ونایی عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس نیز در این زمینه گفت: وزیر بازرگانی چشم در چشم نمانیدگان دروغ می گوید. این در حالی که ابراهیم رزاقی کارشناس اقتصادی در گفت و گو با خبرگزاری فارس گفت : خود اتکایی و کاهش واردات بهترین راه مقابله با تحریم است.

بی پی: سرپوش بازدارنده جلوی نشت نفت را گرفته است

شرکت نفت بریتیش پترولیوم میگوید سرپوشی که بر روی لوله چاه آسیب دیده در خلیج مکزیک گذاشته شد بنظر میرسد که موثر بوده است و ممکن است تا زمانیکه چاه نفت برای همیشه مسدود شود در آن محل باقی بماند.

داگلاس ساتلز، رئیس عملیات بی پی روز یکشنبه گفت از روز پنجشنبه که آن سرپوش بر روی چاه قرار گرفت فوران ۶۰ هزار بشکه نفت در روز به دریا، متوقف شده است.

ساتلز گفت شرکت بی پی در نظر دارد آن سرپوش را تا زمانیکه چاههای فرعی به کارگران اجازه دهند که نشت نفت را کاملاً متوقف سازند، در محل کنونی آن حفظ کند. بموجب برنامه های قبلی قرار بود بریتیش پترولیوم از طریق لوله هایی که به سرپوش متصل است پس از آنکه آزمایش آن به نتیجه رسید، نفت درجریان را جمع آوری کند.

نشت نفت از چاه آسیب دیده از وخیم ترین حوادت انتشار نفت در آبهای آمریکا به شمار میرود. این فاجعه بر نظام زیست محیطی آسیب پذیر و اقتصاد محلی در کرانه خلیج مکزیک خسارات و صدمات فراوانی وارد کرده است.

ناتو: طالبان دستور حمله به غیرنظامیان را صادر کرده است

ناتو اعلام کرد ملا عمر، رهبر طالبان به رزمندگان خود دستور داده است که مردم غیرنظامی افغان را به قتل رسانند. این دستور با دستور سال قبل وی مغایرت دارد.

ناتو در بیانیه روز یکشنبه خود میگوید به دستوراتی دست یافته است که در آن ملا عمر در اوائل ماه ژوئن به فرماندهان زیر دست خود چنین دستوری را داده بود. در این دستور گفته شده است افغانهایی را که با ناتو و یا دولت افغانستان همکاری دارند به قتل رسانند و زنانی را که اطلاعاتی به نیروهای ائتلاف میرسانند نیز بکشند.

هنوز واکنشی فوری از سوی رهبران طالبان نسبت به این ادعا دریافت نشده است. طالبان در نوامبر سال گذشته از چریکهای تحت فرماندهی خود خواسته بود که بهنگام حمله به سربازان خارجی و یا دولتی از کشتن غیر نظامیان خودداری کنند.

ناتو قتل سه نفر را توسط یک بمب گذار انتحاری در روز یکشنبه در کابل به طالبان نسبت داده است. مقامهای افغانستان میگویند در آن رویداد حد اقل ۳۵ نفر دیگر نیز مجروح شدند.

تحريم ها پاسداران را به عقب نشينی از يک پروژه بزرگ اقتصادی واداشت

وال استريت جرنال زير عنوان "تحريم ها ايران را به يک عقب نشينی واداشت" می نويسد شاخه مهندسی سپاه پاسداران انقلاب روز جمعه با اعلام خروج از پروژه های يک حوزه عظيم گاز طبيعی ايران در خليج فارس تحريم های رو به تشديد غرب را مقصر دانست.

اين تصميم ضربه ای به يک تلاش محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری برای تنگ کردن حلقه کنترل بر صنايع نفت و گاز است و نشان ميدهد دور جديدی از تحريم های بين المللی، که بخصوص سپاه پاسداران انقلاب را هدف ميگيرد، برای آن تشکيلات شبه نظامی با محموعه ای از عمليات تجاری و شرکت های وابسته اش، موجب بروز دشواريهائی جديد شده است.

اقتصاد ايران که بشدت متکی به بخش انرژی است، علاوه بر تحريم ها با سوء مديريت نيز روبروست. تهران برای بهره برداری از پروژه عظيم گاز طبيعی فراساحلی موسوم به پارس جنوبی به سرمايه و تکنولوژی خارجی نياز دارد، اما شاهد اجتناب شرکت های عمده نفتی از تعهدات مقدماتی در چنين مشارکت هائی بوده است.

ترديد شرکت های خارجی در طول يک سال گذشته شدت گرفت که دولت اوباما تهديد ميکرد اگردر محدود ساختن برنامه اتمی ايران از طريق ديپلماسی پيشرفتی حاصل نشود سراغ وضع تحريم هائی جديد ميرود.

هنگامی که شرکت های بزرگ بين المللی خود را کنارکشيدند، شرکت های داخلی، از جمله بعضی از نهادهای وابسته به سپاه پاسداران انقلاب گفتند می توانند اين خلاء را پرکنند.

اکنون بنظر ميرسد سپاه پاسداران انقلاب پس ازاقدام سازمان ملل متحد، آمريکا و اتحاديه اروپا در تشديد تحريم ها، که همگی نهاد های وابسته به سپاه را هدف گرفته اند، به گونه ای خود را عقب می کشد.

هیلاری کلینتون در آغاز سفر به آسیا وارد پاکستان شد

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا در آغاز رشته سفر خود به جنوب آسیا در پاکستان است. هدف از این سفر بررسی اهداف جنگ ۹ ساله در افغانستان است.

او روز یکشنبه وارد اسلام آباد شد. او قرار است در پایتخت پاکستان بر لزوم همکاری میان پاکستان و افغانستان برای پیروزی در جنگ تأکید کند.

خانم کلینتون طی سفر دو روزه خود با رهبران ارشد سیاسی و نظامی ملاقات خواهد کرد. وزیر خارجه آمریکا همچنین برنامه های توسعه جدیدی برای پاکستان را اعلام کند.

بسته ۵/۷ میلیارد دلاری که سال گذشته از سوی کنگره آمریکا تصویب شد، کمک های غیرنظامی آمریکا به پاکستان طی پنج سال را سه برابر بیشتر کرده است. این کمک بخشی از برنامه ریزی رفع احساسات ضد آمریکایی در پاکستان است و با هدف تقویت زیرساخت های مربوط به تأمین آب، بخش انرژی، کشاورزی و بهداشت و سلامت است.

هیلاری کلینتون پس از پاکستان، روز سه شنبه در کنفرانسی با موضوع افغانستان در کابل شرکت خواهد کرد.

مقامات آمریکایی امیدوارند که این کنفرانس طرح دولت افغانستان برای بهبود دولت مداری و ثبات در این کشور درگیر جنگ را پیش ببرد.

نمایندگان ۷۰ کشور جهان در کنفرانس افغانستان شرکت خواهند کرد. هدف از کنفرانس افغانستان تمرکز بر اقدامات دولت افغانستان در جذب دوباره شورشیان در جامعه و جلوگیری از فساد فراگیر است.

پیش بینی می شود که در این کنفرانس بین المللی بریتانیا از افزایش ۴۰ درصدی کمک هایش برای توسعه افغانستان خبر دهد.
این نشست همزمان با وخامت شرایط امنیتی و تلاش نیروهای افغانی و ائتلاف به رهبری آمریکا برای کنترل تحرکات فزاینده شورشیان برگزار می شود.

همزمان روزنامه بریتانیایی ایندیپندنت می گوید نیروهای ائتلاف به زودی رسما با واگذاری تأمین امنیت به نیروهای افغانی تا سال ۲۰۱۴ موافقت خواهند کرد.

این روزنامه روز یکشنبه گفت گزارش اخیر بر اساس اطلاعات نشت کرده ای که نمایندگان ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان به دیپلمات های ارشد فرستاده اند، تهیه شده است.

مقامات دفاعی آمریکا و بریتانیا این گزارش را تأیید نکرده اند اما وزیر دفاع بریتانیا پیشتر گفته بود نیروهای افغانی باید تأمین امنیت را تا سال ۲۰۴۱ تحویل بگیرند.

انفجارهای انتحاری در عراق ۴۶ کشته برجای گذاشت

مقامات در عراق می گویند دو انفجار انتحاری در روز یکشنبه در عراق دست کم ۴۶ کشته برجای نهاد. گفته می شود هدف این حملات جداگانه، گروه سنی «الصحوه» است که با دولت همکاری می کند.

مقامات عراقی گفتند یک مهاجم انتحاری صبح یکشنبه بمب همراه خود را در دفتر این گروه تحت حمایت دولت در محله اغلب سنی نشین «رضوانیه» در جنوب غربی بغداد منفجر کرد. این انفجار ۴۳ تن را کشت و ۴۰ تن دیگر را مجروح کرد.

بمبگزار دیگر، با ایجاد انفجار در جلسه رهبران سنی محلی در استان الانبار در نزدیکی مرز سوریه موجب کشته شدن دست کم سه نفر شد.

هنوز شخص یا گروهی مسئولیت انفجارهار را بر عهده نگرفته است.

از زمان انتخابات پارلمانی عراق در ماه مارس که برنده مشخصی نداشت، موجی از خشونت ها در بغداد به راه افتاد.

مقامات امنیتی، القاعده در عراق را مسئول حملات زنجیره ای می دانند و نگران آن هستند که بی ثباتی سیاسی کشور خشونت های شورشیان را دامن زده باشد.

کلینتون در کنفرانس بین المللی افغانستان شرکت می کند

هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا برای شرکت در یک کنفرانس مهم در مورد افغانستان به جنوب آسیا سفر می کند.

مقامات آمریکایی ابراز امیدواری می کنند کنفرانس برنامه دولت افغانستان را برای بهبود اداره امور و برقراری ثبات در کشور برجسته سازد.

کنفرانس بین المللی روز سه شنبه در کابل با حضور کلینتون و نمایندگانی از ۷۰ کشور دیگر افتتاح خواهد شد و قرار است بر گام هایی که دولت افغانستان در حهت بهبود امنیت، ادغام شورشیان در جامعه و مبارزه با فساد گسترده بر می دارد، متمرکز باشد.

این کنفرانس در حالی تشکیل می شود که وضعیت امنیتی، در شرایطی که نیروهای افغان و ائتلاف به رهبری آمریکا سعی دارند شورش رو به گسترش طالبان را کنترل کنند، بدتر می شود.

کلینتون همچنین به پاکستان خواهد رفت، با این هدف که آن کشور را به همکاری بیشتر با کابل تشویق کند.

نخست وزیر پاکستان می خواهد مذاکره با هند ادامه پیدا کند

نخست وزیر پاکستان می گوید کشور او می خواهد به گفت و شنود با هند ادامه دهد.
درپی مذاکرات وزیران امور خارجه دو کشور که هفته گذشته که بدون پیشرفت عمده ای به پایان رسید، یوسف رضا گیلانی روز شنبه گفت دو طرف خواهان مذاکرات بیشتر هستند. او گفت مان موهان سینگ نخست وزیر هند به وی اطمینان داده است که دهلی نو به بحث درباره تمام مسایل پای بند است.
شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان روز پنجشنبه با اس. ام. کریشنا همتای هندی خود ملاقات کرد. از نزدیک به دو سال پیش که حملات تروریستی مومبای مذاکرات صلح را متوقف ساخت، این نخستین دیدار آنها بود.
قریش بعدا شکایت کرد که کریشنا بیش از اندازه بر افراط گرایی و تروریسم تمرکز داشت.
یک مقام ارشد وزارت امور خارجه هند نیز روز شنبه گفت مذاکره با پاکستان ادامه خواهد یافت. او تایید کرد اختلافاتی با اسلام آباد وجود دارد، اما گفت برطرف شدنی هستند.

تاثیر تحریم ها بر اقتصاد ایران نمایان تر می شود

تهران بار دیگر با تاکید بر این موضوع که تحریم ها تاثیری بر جذب سرمایه گذاری خارجی نگذاشته است مدعی شد ایران در جذب سرمایه گذاری خارجی در جهان در سال جاری با بیش از ۹۰ درصد رشد، رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.

بهروز علیشیری معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی و کمک های فنی ایران، در گفت و گو با ایلنا، خبرگزاری کار ایران ضمن اعلام این خبر گفت: «تحریم ها نه تنها بر اقتصاد ایران تاثیر نگذاشت بلکه در مدت صدور قطعنامه ها هر روز شاهد رشد شاخص های اقتصادی در کشور هستیم.»

معاون وزیر اقتصاد با اشاره به این که سهام اصل ۴۴ به سرعت در حال واگذاری است خاطر نشان کرد: «بخش خصوصی خارجی هم علاقمند به حضور در بازار سرمایه ایران است سخنان این مقام در حالی بیان می شود که با آغاز هفدهمین روز رقابت برای عرصه بلوک ۱۸ درصدی گروه خودروسازی سایپا روزنامه جهان صنعت در شماره روز شنبه ۲۶ تیرماه خود در گزارشی به نتایج اجرای ۴ ساله اصل ۴۴ پرداخته و نوشته است: «اژدهای شبه دولتی، بخش خصوصی را بلعید از دید این روزنامه نمی توان به صرف اصلاح آیین نامه سرمایه گذاری خارجی به ورود سرمایه گذاری خارجی حتی از کشورهای اسلامی امیدوار بود.»

سید مهدی صادق عضو کمیسیون صنایع ونماینده آستانه اشرفیه در مجلس شورای اسلامی نیز در گفت و گو با ایلنا خبرگزاری کار ایران اعلام کرد:« متاسفانه آن چه مورد نظر اصل ۴۴ است، تامین نمی شود. به گفته این نماینده مجلس، واگذاری سهام شرکت های خودروساز، به صورتی که فعالانه در عرصه اقتصاد و تولید وارد شده و منجر به ارزش افزوده در کشور شود، صورت نگرفته است.»

به گفته این عضو کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، سهام شرکت های خودرو ساز به شبه دولتی ها واگذار شده نه بخش خصوصی.

اصل ۴۴ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران اصلی است که بر اساس آن نظام اقتصادی ایران به ۳ بخش تعاونی، دولتی و خصوصی تقسیم می‌شود.

در همین حال بر اساس گزارش ماهانه اوپک تولید نفت ایران در خرداد ماه ۱۰ هزار و ۳۰۰ بشکه در روز کاهش داشته است.

با استناد به این گزارش، تولید نفت ایران به ۳ سه میلیون ۷۳۸ هزار بشکه در روز کاهش یافته است. هم زمان روزنامه چینی «چاينا پست» روز جمعه ۱۶ ژوئیه زيرعنوان «اثرتحريم ها بر ايران» می نويسد: ايران برای آن که مشتريان را به خريد نفت خود جلب کند مجبور به دادن امتیازهایی شده است که نشان از شروع تاثيرگذاری تحريم هایی دارد که اخيرا توسط آمريکا و سازمان ملل متحد وضع شد.

این در حالی است که به گزارش ایسنا خبرگزاری دانشجویان ایران بالاخره پس از بروز مشکلاتی در صادرات ایران به کشور عراق که فعالان بخش خصوصی از ماه ها قبل هشدار داده بودند که این صادرات ممکن است کاهش یابد روند این صادرات در ۳ ماهه نخست امسال نزولی شده است. عراق که پیش از این در صدر کشورهای مقصد کالاهای ایرانی بود به رتبه دوم در این جدول منتقل شده است.

هم زمان با وجود گزارش های که حکایت از رشد میزان فرش دستباف ایران از نظر ارزشی و وزنی در ۳ ماهه نخست امسال نسبت به زمان مشابه در سال قبل دارد . فرج فرهادیان صادر کننده فرش در گفت و گو با شبکه خبر صدای و سیمای جمهوری اسلامی ایران روز جمعه ۲۵ تیرماه با بیان این موضوع که در گذشته نه چندان دور بازار جهانی فرش در اختیار ایران بود سهم ایران را در حال حاضر و ماه های پیش رو تنها ۱۲ درصد ارزیابی کرد.

روزنامه جهان صنعت در شماره روز شنبه ۲۶ تیرماه خود در گزارشی آمارهای غیر واقعی را برای توجیه واردات بیش تر ارزیابی می کند و در سرمقاله خود به قلم حمید رضا طهماسبی پور به «آمارهایی از جنس باد» پرداخته و خواهان آن است تا توسعه پایدار کشور براساس آمار واحد و واقعی بنیان گذارده شود چرا که از دید این منبع علم آمار دورغ نمی گوید اما آمار سازی یک دورغ بزرگ است.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر