سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ فروردین ۱۸, چهارشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

آلمان دو نفر را به صدور تجهیزات غیر قانونی به ایران متهم می کند

دادستان های آلمان می گویند آنها دو مرد را به صدور غیر قانونی تجهیزاتی به ایران، به قصد استفاده در ساختن موشک های دوربرد، متهم کرده اند.

دادستان ها روز چهارشنبه گفتند آنها روز چهارم فروردین ماه برابر با ۲۴ مارس، رسما یک شهروند ایرانی بنام محسن الف، و یک شهروند آلمانی - ایرانی به نام بهزاد سین، را رسما به صدور کوره ای که می تواند قطعات موشکی را با مواد مقاوم در برابر گرما بپوشاند، متهم کردند.

دادستان ها در بیانیه ای می گویند مظنونین کوره را درسال ۲۰۰۷ به قیمت بیش از یک میلیون دلار خریدند، و بعد آن را به ایران حمل کردند. به گفته دادستان ها یک شرکت آلمانی نصب کوره را در سال ۲۰۰۸ آغاز کرد، اما پس از آن که معلوم شد محسن الف برای دولت ایران کار می کند، فعالیت خود را متوقف ساخت.

یک تحریم بین المللی، صدور کالاهایی را که می تواند برای مقاصد نظامی به کار رود، به ایران ممنوع می کند.

مقامات می گویند محسن الف اکتبر گذشته در آلمان دستگیر شد. وی در حال حاضر زندانی و بهزاد سین آزاد است.

احمدی نژاد استراتژی اتمی پرزیدنت اوباما را مسخره می کند

رییس جمهوری اسلامی ایران از برنامه اتمی جدید باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا به شدت انتقاد کرده است.

محمود احمدی نژاد روز چهارشنبه گفت اوباما در مورد فعالیت های اتمی ایران «هیچ غلطی» نمی تواند بکند، و اضافه کرد که سیاست جدید آقای اوباما نشان می دهد او به عنوان رهبر «تجربه ای» ندارد.

استراتژی جدید آقای اوباما که روز سه شنبه منتشر شد عهد می کند از تسلیحات اتمی علیه کشورهای غیر اتمی، به استثنای ایران و کره شمالی، استفاده نکند.

آمریکا و دیگر قدرت های جهانی بر این باورند که ایران مخفیانه سعی دارد تسلیحات اتمی بسازد، اتهامی که تهران آن را رد می کند. ایالات متحده آمریکا همچنین تلاش می کند دور جدید از تحریم های سازمان ملل متحد علیه ایران وضع شود.

روز چهارشنبه، وزیر امور خارجه فرانسه گفت چین روز پنجشنبه به مذاکراتی که قرار است درباره وضع تحریم های احتمالی علیه ایران در نیویورک انجام گیرد خواهد پیوست. چین در برابر اقدامات تنبیهی جدید علیه تهران مقاومت کرده است.

پیشتر در روز چهارشنبه، منوچهر متکی وزیر، امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت دولت هنوز امیدوار است معامله تامین سوخت برای رآکتور پژوهشی ایران، که سازمان ملل متحد از آن پشتیبانی می کند، قطعی شود.

متکی به خبرنگاران گفت پیشنهاد معاوضه اتمی هنوز روی میز است و می تواند اجرا شود.

بر اساس این معامله، که تهران تا کنون شرایط آن را قبول نکرده است، بیشتر موجودی اورانیوم کمتر غنی شده ایران برای تبدیل به سوخت مورد نیاز رآکتور به فرانسه و روسیه منتقل خواهد شد.

نفتکش ناتو در انفجار بمب در پاکستان منهدم شد

مقامات پاکستانی می گویند ستیزه گران در شمال غربی کشور یک نفتکش حامل سوخت برای نیروهای ناتو در افغانستان را منهدم کردند.

مقامات می گویند بمب به نفتکش وصل شده بود و روز چهارشنبه هنگام عبور آن از منطقه عشایری خیبر به سوی مرز افغانستان، منفجر شد.

شمار تلفات معلوم نیست. گزارش رسیده است که دست کم چهار نفر مجروح شده اند، و برخی از گزارش ها از مرگ حداقل یک تن خبر می دهد.

ستیزه گران طالبان مرتباً به کامیون های تدارکاتی ناتو که از پاکستان می گذرند حمله می کنند.

نیروهای ناتو و ائتلاف در افغانستان برای تدارکات به پاکستان متکی هستند، و دست کم ۷۵ درصد آن از طریق آن کشور حمل می شود.

ناراضيان ايرانی به ترکيه فرار ميکنند

واشنگتن تايمز زيرعنوان «ناراضيان ايرانی به ترکيه فرار ميکنند» در گزارشی از شهر نيغده Nigde در ترکيه می نويسد هنگامی که دو مرد جوان ايرانی سوار بر اسب حين فراراز ايران راهی مرز بودند برفی سبک می باريد. وقتی به قلب کوهستان رسيدند بوران برف کورکننده بود، هوا سرمائی منجمد کننده داشت و اين دو به زحمت زنده بودند. حسام ميثاقی و سپهر عاطفی به ناراضيان مهاجری ملحق ميشدند که از آشفتگی سياسی ايران می گريزند. برای اين دو، اين به معنای سفری دور و دراز از طريق کوهستانهائی سنگلاخ در شمال غربی کشور در زمستانی کشنده بود که با کمک قاچاقچی های کرد انجام ميگرفت. هنگام عبور از يک روخانه، يخ زير سم اسب هايشان شکست و سکندری خوردن اسب ها موجب شد که هر دو در آبی منجمد کننده خيس شوند.

آقای ميثاقی، ۲۱ ساله، قد بلند و لاغراندام اما قوی، آن زمان را به ياد می آورد و ميگويد دست ها و پاهايم هيچ حسی نداشت. مثل مست ها بودم. نمی دانستم کجا هستم. از درد، می خنديدم. آقای عاطفی، بيست ساله، يک وانت را از راه دور می بيند. بازوی آقای ميثاقی را می گيرد و او را روی برف به سوی وانت می کشاند. او می گويد برای پيش رفتن رمقی برايم باقی نمانده بود، اما بايد به جاده می رسيديم. اين دو مرد، هر دو گزارشگران حقوق بشر، خود را به وانت رساندند، با التماس سوارشدند و در ترکيه به ايمنی رسيدند.

دست کم ۴۲۰۰ ايرانی، پس از انتخابات مورد اختلاف رياست جمهوری در ماه ژوئن (خرداد)، بنا به فهرستی که آيدا سعادت، فعالی که خود در ماه دسامبر با عبور پنهانی از مرز وارد ترکيه شد، جمع آوری کرده است، از کشورشان گريخته اند. اين پناه جويان در آمريکا، اروپا و کشورهائی در حوزه خليج فارس، نظير امارات متحده عربی پراکنده اند. اما بيشترين شان، قريب ۱۱۵۰ نفر، به گزارش آژانس آوارگان سازمان ملل متحد، با استفاده از نفوذ پذيری مناطق مرزی ترکيه و الزامی نبودن داشتن ويزا، به اين کشور آمده اند. اغلب تازه واردين به دلائل سياسی گريخته اند، که شرکت کنندگان در اعتراض های اپوزيسيون به نتايج اعلام شده از رای گيری جزو آنان هستند. با ورود اين تازه واردين، شمار پناهجويان در ترکيه، تا ماه فوريه به ۴۴۴۰ نفر رسيد، که افراد از چشم رژيم آخوندی، به اصطلاح نامطلوب، نظير همجنس گرايان وبهائی ها، از جمله آنان هستند.

خطری که اين ايرانی ها در کشورشان با آن روبرو هستند واضح و علنی است. يک ماه پس از گريختن آقای عاطفی و آقای ميثاقی در ماه ژانويه، پليس به خانه هايشان در اصفهان حمله کرد. جزو اتهامات شان، محاربه، يا جنگ با خدا قرار داشت که جرمی قابل مجازات از طريق محکوميت به مرگ است. پليس، نويد خانجانی، دوست و همکاراين دو را بازداشت کرد که قرار بود همراه با آنان فرار کند اما در آخرين دقايق تغيير عقيده داد. همراه با توقيف آقای خانجانی، هشت نفر از کميته مستقل گزارشگران حقوق بشر نيز زندانی شدند، که سه نفرشان در حبس باقی مانده اند و ممکن است با اعدام مواجه شوند.

اين پناهجويان در ترکيه امن ترند اما در برزخ زندگی ميکنند. تقربيا همگی آنان پول ناچيزی با خود آورده اند و به سبب محدوديت های رايج در ترکيه نمی توانند کار کنند. بهمين جهت در اتاق هائی کوچک با حداقل اثاثيه در آپارتمان هائی جمع شده اند که با ذغال گرم ميشود.

بسياری از پناهجويان ايرانی اميدوارند کميسرعالی آوارگان سازمان ملل متحد ترتيب اسکان آنان را در آمريکا و يا اروپا بدهد. اما اين انتظاری است که می تواند سالها طول بکشد زيرا اين آژانس آوارگان با هزاران عراقی نيز سر و کار دارد که در سالهای اخير از کشور جنگ ديده شان گريخته اند.

قاضی ارشد اسپانیایی با اتهام سوء استفاده از قدرت روبرو است

دادگاه عالی اسپانیا حکم داده است که مقامات می توانند علیه یک قاضی اسپانیایی اتهاماتی وارد آورند.

انتظار می رود قاضی، بالتاسار گارزون، که به صدور کیفرخواست برای اوسامه بن لادن و آگوستو پینوشه دیکتاتور سابق شیلی مشهور است، به دلیل صدور دستور تحقیق درباره بی رحمی ها و قساوت های جنگ داخلی اسپانیا به سوء استفاده از قدرت و اختیارات متهم است.

حکم دادگاه عالی، راه را برای لوچیانو وارلا، قاضی تحقیق، جهت دنبال کردن اتهامات هموار می کند. وارلا دو سال پیش حکم داد گارزون در سال ۲۰۰۸، زمانی که دستور تحقیقات را صادر کرد، فرمان بخشودگی ملی سال ۱۹۷۷ را «آگاهانه نادیده گرفت.» دادگاه عالی آن حکم را تایید کرد.

تحقیقات گارزون بر ناپدید شدن ده ها هزار نفر غیر نظامی در جریان جنگ داخلی اسپانیا در دهه ۱۹۳۰ و سال ها دیکتاتوری دست راستی ها در پی آن متمرکز بود. با این حال، تحقیقات بعدا کنار گذاشته شد.

گارزون اتهام سوء استفاده از قدرت را رد می کند و انتظار می رود از هر پیگردی تقاضای استیناف کند.

او در صورت محکومیت ممکن است بیش از ۲۰ سال از قضاوت محروم شود.

گارزون به دلیل استفاده از مکتب بحث انگیز جهان شمول بودن حوزه قضایی اسپانیا علیه چهره های بین المللی شهرت جهانی پیدا کرد.

این فلسفه عملی می گوید مرتکبین جرایم شنیع – از جمله شکنجه و تروریسم – می توانند در اسپانیا حاکمه شوند حتی اگر جرم مورد بحث ارتباط مستقیمی به کشور نداشته باشد.

گارزون در سال ۱۹۹۸ از این ماده قانونی برای دستگیری پینوشه در سفری به لندن استفاده کرد. با این حال، بریتانیا حاضر نشد او را تحویل دهد.

گارزون در سال ۲۰۰۳ اوسامه بن لادن را به دلیل حملات تروریستی به آمریکا تحت پیگرد قرار داد.

نخست وزیر اسراییل: اختلاف با آمریکا هنوز برطرف نشده است

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل یادآور شده است که دولت او هنوز اختلاف ناشی ازعملیات ساختمانی اسراییل در اورشلیم شرقی را با واشنگتن حل نکرده است.

نتانیاهو روز چهارشنبه گفت آمریکا و اسراییل درباره تمام مسائل با یکدیگر موافق نیستند.

او که در یک کنفرانس خبری سخن می گفت اظهار داشت دو طرف به «پر کردن شکاف» در برخی مسائل نزدیک می شوند. او توضیح بیشتری نداد.

دولت اوباما اسراییل را برای متوقف ساختن خانه سازی در اورشیلم شرقی زیر فشار گذاشته است.

اسراییل می گوید محله های یهودی نشین بخشی از پایتخت آن است. جامعه بین المللی این ادعا را به رسمیت نشناخته است. فلسطینیان گفته اند تا اسراییل عملیات ساختمانی را در ناحیه ای که آنها آن را پایتخت کشورآینده فلسطینی می دانند متوفف نکند، مذاکرات غیر مستقیم صلح را آغاز نخواهند کرد.

اختلاف آمریکا و اسراییل ماه پیش و زمانی شدت گرفت که اسراییل در جریان سفر جو بایدن، معاون رییس جمهوری آمریکا اعلام کرد قصد دارد ۱۶۰۰ خانه در اورشلیم شرقی بسازد.

دولت اوباما این طرح را محکوم کرد و از اسراییل خواسته است برای تجدید اعتماد جهت از سرگیری مذاکرات صلح با فلسطینیان گام هایی بردارد.

مجلس به کام خودروسازان

صنایع خودروسازی ایران که سالهاست در بازار بدون رقیب تاخته اند نه تنها به خود کفایی نرسیده اند بلکه از هرگونه رقابتی نیز وحشت دارند. به همین دلیل وقتی مجلس در هنگام بررسی بودجه١٣٨٩تعرفه واردات خودرو را کاهش داد، مدیران این صنایع وابسته به دولت به هراس افتادند.

رایزنی پشت پرده آنان سرانجام روز دوشنبه به نتیجه رسید و مجلس با فوریت طرح افزایش تعرفه واردات خودرو را تصویب کرد. اما طنز ماجرا آن است که دولت جمهوری اسلامی هم از افزایش درآمد ناشی از محل واردات خودرو که پیش بینی می شد از ٧٠٠ میلیارد تومان به ١ تریلیون تومان افزایش یابد، چشم پوشی کرده وهم ناگزیر است همچنان به کمک های خود به صنایع خودروسازی ادامه دهد.

نمایندگان در هنگام بررسی این طرح در عین حال از این که وارد کنندگان خودرو می توانند با حضور در مجلس رأی بخرند انتقاد کرده اند.

مالیات یکی از منابع عمده درآمد دولتهاست. گمرک، اخذ مالیات از واردات را بر عهده دارد. نحوه اخذ مالیات از نظر کارشناسان اقتصادی یکی از شاخص های کارآمدی دولتهاست.

اما نهاد کمرگ جز این که تعرفه واردات را تدوین و اجرا کند، مسئولیت دارد تا به دولت یادآوری کند که باید میان واردات و صادرات موازنه ای برقرار باشد تا بودجه با کسری مواجه نشود و بحران اقتصادی هم رخ ندهد.

اما در ایران همه این مفاهیم در سایه پررنگ درآمدهای نفتی رنگ باخته اند. واردات به فروش نفت متکی است و دولت می گوید هر چه لازم داشته باشد را می تواند از خارج وارد کند. در واقع دولتها در جمهوری اسلامی در راستای خودکفایی تلاش کرده اند تا تولید داخلی را افزایش دهند اما به دلایل بسیار از جمله فقدان برنامه ریزی و اتکای روز افزون به نفت، موفق نبوده اند و به همین دلیل بیشتر خریدار مانده اند تا فروشنده.

در بازار ایران از میوه خارجی تا پوشاک و دارو و خودرو را می توان یافت. در چنین شرایطی، صنایعی که با اتکا به دولت تک محصولی شده اند هم موفق به ادامه حیات نیستند، از جمله خودروسازان که بازاری پر مصرف در اختیار دارند و با افزایش طبقه شهرنشین و فقدان یک سیستم حمل و نقل عمومی پیشرفته، هر روز بیشتر از دیروز به وسیله نقلیه شخصی متکی می شود.

طرفداران صدر برندگان انتخابات عراق را رد می کنند

یک جنبش شیعه متنفد عراقی به رهبری مقتدی صدر می گوید می خواهد ابراهیم جعفری، نخست وزیر سابق به کار خود بازگردد.

پیروان صدر در همه پرسی دو روزه ای که او سازمان داده بود، به نفع جعفری رای دادند.

هدف از همه پرسی این بود که به تعیین نخست وزیر، پس از آن که در انتخابات ماه پیش برنده روشنی اعلام نشد، کمک شود.

گروه صدر، برندگان ارشد در رای گیری از جمله ایاذ علاوی نخست وزیر سابق را رد کردند. ائتلاف سکولار علاوی فقط با دو کرسی بیشتر از نوری المالکی نخست وزیر و بلوک شیعه او جلو افتاد.

گروه می گوید به جعفری در جریان رفراندوم در روزهای جمعه و شنبه بیش از یک میلیون رای داده شد و جعفری ۲۴ درصد رای ها را کسب کرد.

 دولت از این رای گیری حمایت نمی کند و از نظر قانونی نیز لازم الاجرا نیست.

علاوی و مالکی نتوانستند اکثریت پارلمانی را به دست آوردند، و ایجاب می کند آنها ائتلاف های بزرگتری با جناح های دیگر تشکیل دهند.

در این میان به نظر می رسد ستیزه گران با به راه انداختن موج حملات در داخل و اطراف بغداد در پنج روز گذشته، و کشتن بیش از ۱۰ نفر، از بن بست پس از انتخابات بهره برداری می کنند.

واشنگتن می گوید خشونت جاری برنامه آمریکا را برای خارج ساختن سربازان رزمی از عراق تا پایان اوت تغییر نخواهد داد.

بنا به گزارشها به سی آی ا اجازه داده شده است یک روحانی افراطی متولد آمریکا را بکشد

مقامات آمریکایی می گویند دولت اوباما به سی آی ا اجازه داده است یک روحانی مسلمان افراطی متولد آمریکا را دستگیر کند یا بکشد.

«انور الاولاکی» متهم است که یک عامل القاعده است و عقیده بر این است که در یک منطقه کوهستانی یمن مخفی است.

منابع خبری آمریکا به نقل از مقامات می گویند پس از بررسی فعالیت های «اولاکی»، نام او به فهرست افراد تحت تعقیب افزوده شده است. مقامات بر این باورند که «اولاکی» موضع خود را از تشویق حملات به ایفای نقشی در القاعده در شبه جریره عربستان تغییر داده است.

ماه پیش، «اولاکی» در یک پیام صوتی، مسلمانان آمریکا را به شورش علیه دولت، به دلیل اقدامات آن علیه مسلمانان دیگر در سراسر جهان، فراخواند.

«اولاکی» که از پدر و مادری یمنی در آمریکا متولد شده، به ارتباط با سرگرد نذال حسن، که سال پیش ۱۳ تن را در یک پایگاه نظامی آمریکا در ایالت تگزاس کشت، اعتراف کرد و همچنین می گوید یک مرد نیجریه ای که به کوشش برای منفجر کردن یک هواپیمای مسافری در سال پیش متهم است، از شاگردان او بوده است.

جاری شدن سیل و ریزش زمین در ریو دو ژانیرو، دست کم ۱۰۲ تن را کشت

مقامات در برزیل می گویند بر اثر ریزش زمین و سیل، در پی سنگین ترین باران ها در ایالت ریو دو ژانیرو در چند دهه، دست کم ۱۰۲ تن جان خود را از دست داده اند.

باران سنگین روز دوشنبه آغاز شد و تا چهارشنبه ادامه یافت. مقامات می گویند در یک دوره بیست و چهار ساعته ۲۸/۸ سانتیمتر باران در شهر ریو دو ژانیرو فرو ریخت.

به گفته مقامات، ریزش زمین بسیاری از خانه ها را در محله های واقع در دامنه تپه ها منهدم کرد.

روز چهارشنبه مدارس برای دومین روز پیاپی بسته بودند. فرماندار ایالت سه روز عزای عمومی برای کشته شدگان اعلام کرده است.

ریو دو ژانیرو– که میزبان مسابقات فوتبال جام جهانی در سال ۲۰۱۴ و رقابت های المپیک تابستانی در سال ۲۰۱۶ خواهد بود، روز سه شنبه تقریبا فلج شد. شهردار از ساکنان شهر خواست در خانه بمانند.

پروازهای هواپیماها به پایتخت برزیل لغو شده یا به تاخیر افتاده است. سیل بسیاری از خیابان ها را پوشانده است، برخی از رانندگان سرگردان شده و اتومبیل ها درزیر آب فرو رفته اند.

مقامات می گویند رانش های بالقوه زمین دست کم ۱۰ هزار خانه را تهدید می کند.

باران های سنگین در دسامبر و ژانویه نیز موجب به راه افتادن سیل و ریزش زمین در ایالت ریو دو ژانیرو شد و جان ده ها تن را گرفت.


دريافت خبر از طريق موبايل

www.voamobile.com
/persian

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Transponder: 11H

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.737 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Transponder: 10

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

Video Format: PAL

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Transponder: 8

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

Video Format: PAL

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر