سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مهر ۱۵, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

یک مقام آمریکایی شرکت های آمریکایی را به شتاب بخشیدن به سرمایه گذاری در عراق تشویق می کند

یک مقام ارشد آمریکایی می گوید شرکت های آمریکایی باید برای سرمایه گذاری در عراق شتاب کنند، در غیر این صورت در رقابت با شرکت های خارجی بازنده خواهند شد.
فرانسیسکو سانچز، معاون وزارت بازرگانی در تجارت بین المللی در این هفته در راس هیاتی از نمایندگان ۱۴ شرکت آمریکایی به بغداد رفت. وزارت بازرگانی می گوید از زمان پایان عملیات رزمی آمریکا در عراق در ماه اوت، سفر هیات نخستین ماموریت تجارتی آمریکا به آن کشور است.
برخی شرکت ها، از جمله جنرال الکتریک و بوئینگ، قبلا عملیات بازرگانی در عراق را آغاز کرده اند در حالی که دیگران برای نخستین بار نمایندگانی را به آن کشور فرستاده اند.
سانچز روز چهارشنبه گفت شرکت های آمریکایی می توانند با همتایان خارجی خود رقابت کنند. اما یاد آور شد اگر آنها تا بازگشت عراق به یک وضع عادی و خوب منتظر بمانند، زمینه را به سرمایه گذاران جسور تر خارجی خواهند باخت.
سانچز گفت فرصت برای تقویت مناسبات با مقامات و بازرگانان عراقی حالا است، نه در یک سال و نیم یا دوسال دیگر.
سانچز هرچند شرکت های آمریکایی را به شتاب برای سرمایه گذاری در عراق فراخواند، اما تایید کرد که آنها با چالش هایی روبرو خواهند بود.
او گفت شرکت ها ممکن است نیاز داشته باشند امنیت را برای عملیات خود فراهم آورند و ناچار خواهند بود با قوانین ضد فساد آمریکا که سعی دارد با سیستم پرداخت رشوه، که در عراق و بسیاری از کشورهای دیگر عادی است، مبارزه کند، مقابله کنند.
آمریکا در مجموع ارزش سرمایه گذاری ها در عراق، از ترکیه، سوریه و چین عقب تر است.

یک مقام فلسطینی می گوید به مذاکرات صلح با اسراییل بدبین است

یک مشاور ارشد فلسطینی می گوید تا زمانی که اسراییل به عملیات ساختمانی در کرانه غربی ادامه می دهد، او امیدی به یک روند جدی صلح با نتانیاهو نخست وزیر نمی بیند.
یاسر عابد ربو این نظر را روز پنجشنبه، یک روز پیش از دیدار محمود عباس رییس تشکیلات خود گردان فلسطینی با وزیران امور خارجه اتحادیه عرب در لیبی ابراز داشت. عباس گفته است او در پی رایزنی با مقامات عرب درباره خروج از مذاکرات تصمیم خواهد گرفت.
محله های یهودی نشین در کرانه غربی مساله عمده ای در مذاکرات بین فلسطینیان و اسراییلیان است. فلسطینیان با ساختمان سازی در مناطقی که اسراییل در جنگ سال ۱۹۶۷ خاورمیانه تصرف کرد مخالف هستند.
گزارش های خبری حاکی است نتانیاهو درباره طرح تمدید توقف عملیات ساختمانی در کرانه غربی برای دو ماه با سیاستمداران ارشد اسراییل گفت و گو کرده است.
در این میان، مقامات اسراییل و حماس می گویند هواپیماهای جنگی اسراییل بامداد پنجشنبه دست کم دو بار به نوار غزه حمله کردند. اسراییل می گوید مراکز ستیزه گران را در پاسخ به پرتاب راکت از غزه در روز چهارشنبه هدف گرفت.

تاکتيک بازجويان امنيتی درايران نگاه داشتن زندانيان درنامعلومی مطلق است

لس آنجلس تايمز زيرعنوان "کوهنوردان آمريکائی و راه پر پيچ و خم و گيج کننده ايران" مقاله ای از هاله اسفندياری، مدير برنامه خاورميانه درمرکز پژوهشهای بين المللی وودرو ويلسون را چاپ کرده است که خود سه سال پيش در جريان سفری به ايران بازداشت و پس از گذراندن قريب پنج ماه در زندان اوين به اتهام تلاش برای براندازی رژيم، با سپردن وثيقه ای ۳۰۰ ميليون تومانی آزاد شد. خانم اسفندياری با تاکيد بر اينکه سردرگمی بر سر آزاد ساختن سارا شورد گويای تفرقه در تهران است می نويسد هنگامی که سارا شورد، يکی از سه نفر آمريکائی هائی که پس از بازداشت شدن بدون اتهامی رسمی، و گذراندن بيش از يک سال در زندانی در ايران، سرانجام در ماه گذشته آزاد شد، مردم اميدوار بودند شين باوئر و جاشاوا فتال، دو همراه او نيز بزودی آزاد می شوند. اما ايران به ندرت روش هائی منطقی را بکار می گيرد.
تقريبا از همان روزی که اين سه آمريکائی حين کوهنوردی در کردستان عراق، در حاشيه مرز ايران عراق بازداشت شدند، دولت دراين باره که با آنها چکار کند، درگير اختلاف و تفرقه بوده است.
در مورد من اتهام اصلی کمک به دولت آمريکا برای تحريک انقلابی مخملی در ايران بود. اما هفته ها بازجوئی به شواهد و يا اقراری منجر نشد که وزارت اطلاعات به کسب آنها اميدواربود.
با اينحال توقيف من ادامه يافت.بازجوی ارشدم ، بيش از يک بار به من گفت ما ميخواهيم بگذاريم بروی، اما رفقا - منظور بالادستی هايشان - راضی نيستند. نشانه هائی بيشتر اين نيز از تداوم تفرقه وجود داشت. هنگامی که سرانجام در اوت ۲۰۰۷ آزاد شدم، بازجويانم به گونه ای عجولانه ميخواستند ناظر خروج من از کشور باشند. يکی از آنها هنگامی که در بامداد يک روز شنبه پاسپورتم را به من می داد، گفت بايد امشب خارج شوی.
کسانی که در وزارت اطلاعات تصميم به آزادی من گرفته بودند حالا نگران بودند که تندروهای ديگردر دولت قرار ها را بهم بزنند.
دو سال پس از آزاد شدنم، احمدی نژاد علنا به وجود تفرقه در دولت در مورد من اشاره کرد. او جزو دلائلی که برای برکناری وزير اطلاعاتش ارائه داد يادآور شد که وزير اطلاعات بجای رفتن دنبال يک پير زن - هاله اسفندياری - بايد دنبال توطئه گران واقعی برای انقلاب مخملی در ايران می رفت.
دشوار ترين بخش مصيبت بارزندان برای من نامعلومی بود، که اطمينان دارم شورد و همراهانش هنوز هم با آن درگيرند. تهديد و ارعاب به جای خود، تکنيکی که وزارت اطلاعات بکار ميگيرد اين است که زندانيان را در نامعلومی مطلق نگاه دارد. من هيچوقت نمی دانستم آيا رسما متهم شده ام يا نه.  هيچوقت نمی دانستم عوامل اطلاعاتی و يا بازجويان چه برنامه ای برايم تدارک ديده اند. هيچوقت نمی دانستم دوران حبسم يک ماه ، يک سال، و يا ده سال ديگر طول می کشد. نگران محاکمه ای نمايشی در کنار به اصطلاح توطئه گران ديگر بودم. نمی دانستم ديگر هيچگاه فاميلم را می بينم يا نه.
اعتراض و خشم بين المللی درجلب اذهان به پرونده من نقشی مهم حياتی داشت، اما کسب آزادی ام مستلزم مداخله آيت الله علی خامنه ای رهبر ارشد بود. او به معاونانش دستور داد تحقيقات و پرونده من را به مرحله نتيجه گيری برسانند. مداخله وی در مورد کوهنوردان نيز ضروری است.

ماريو وارگاس يوسا برنده جايزه نوبل ادبيات ۲۰۱۰

با اعلام تدریجی برندگان جوایز نوبل امسال در رشته های مختلف، آكادمى نوبل روز پنجشنبه ۷ اکتبر، ماريو وارگاس يوسا، نويسنده ۷۴ ساله پرويى را به عنوان برنده جايزه نوبل ادبيات در سال ۲۰۱۰ اعلام کرد.

خورخه ماریو پدرو وارگاس یوسا، یکی از ستایش شده ترین نویسندگان در ادبیات اسپانیایی به شمار می رود. کمیته نوبل در استكهلم سوئد، يوسا را خالق آثارى نام برده كه در آن ها «ساختارهای قدرت و تصاویر نافذ مقاومت، طغیان و شکست فردی» را ترسیم کرده است.

ماریو وارگاس یوسا، تاکنون بیش از ۳۰ نمایشنامه، مقاله و رمان از جمله «راه بهشت»، «گفت و گو در کاتدرال»، «سور بز»، «سردسته ها» و «خانه سبز» نوشته است. او در سال ۱۹۹۵ برنده جایزه سروانتس شد که ارزشمندترین جایزه ادبی در کشورهای اسپانیایی زبان به شمار می رود.

این نخستین بار از سال ۱۹۸۲ است که یک نویسنده آمریکای لاتین برنده جایزه نوبل ادبیات می شود. پیش از یوسا، گابریل گارسیا مارکز نویسنده کلمبیایی برنده جایزه یک و نیم میلیون دلاری ادبیات نوبل شده است.

این نویسنده پرویی به سال ۱۹۶۹ با انتشار کتاب «عصر قهرمان» به شهرت رسید که در آن تجربیات شخصی خود در آکادمی نظامی پرو را بیان می کند. وارگاس یوسا بعدا تجربه آن آکادمی نظامی را به «کشف جهنم» تشبیه کرده بود. انتشار این کتاب واکنش آتشین و جهنمی ارتش پرو را به دنبال داشت چرا که هزار نسخه از آن کتاب توسط افسران این آکادمی در ملاءعام آتش زده شد و برخی ژنرال های ارتش، کتاب را «کذب» و وارگاس یوسا را «کمونیست» خواندند.

ماریو وارگاس یوسا، در حال حاضر «استاد مهمان برجسته 2010» در دپارتمان مطالعات آمریکای لاتین در دانشگاه پرینستون آمریکا است. او در سال هاى گذشته در بسيارى از دانشگاه هاى آمريكا، آمريكاى جنوبى و اروپا تدريس كرده است.

آکادمی نوبل با انتخاب وارگاس یوسا بار دیگر نشان داد مسائل سیاسی جهان در انتخابش موثر است. ماریو وارگاس یوسا، در سال ۱۹۹۰ کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری پرو شد و آن را به رقیب خود واگذار کرد و از آن زمان به یکی از صریح ترین فعالان سیاسی پرو تبدیل شد. آقای وارگاس یوسا، فراتر از فعالیت های سیاسی اش، در رمان های خود نشان می دهد که چگونه سیاست زندگی مردم عادی را تحت تاثیر قرار می دهد.

او در سال ۲۰۰۲ در مصاحبه با نشریه تایمز گفت طرح پرسش درباره زندگی واقعی، وظیفه یک رمان نویس است.
يوسا در ۲۸ مارس سال ۱۹۳۶ در شهر آركوئيپا در پرو متولد شد. او اولین بار در سنین کودکی با خواندن کتاب های تخیلی و ماجراجویانه «ژول ورن» تصمیم به نویسندگی گرفت.

با پایان دانشگاه مانند بسیاری از نویسندگان مطرح آمریکای لاتین شروع به نوشتن برای برخی روزنامه ها کرد و سپس نویسندگی را با زندگی در پاریس، مادرید و لندن ادامه داد.

ماریو وارگاس یوسا، جایزه نوبل ادبیات ۲۰۱۰ را طی مراسم رسمی اهدای جایزه در استکهلم دریافت خواهد کرد.

بسيارى از آثار ماريو وارگاس يوسا به زبان هاى مختلف دنيا از جمله فارسى برگردانده شده است.

دادستان تهران بازاریان اعتصابی را تهدید می کند

مقامات امنیتی جمهوری اسلامی ایران، بازاریان اعتصابی را به برخورد قانونی تهدید می کنند.
عباس جعفری دولت آبادی دادستان تهران می گوید قوه قضاییه کسانی را که، به گفته او موجب بی ثباتی در بازارها می شوند مجازات خواهد کرد.
خبرگزاری مهر بنقل از جعفری می گوید اقدام قانونی متوجه کسانی خواهد بود که اعتصاب ها را ترتیب می دهند یا کالاها را «احتکار» می کنند.
جواهر فروشان تهران اخیرا در اعتراض به برنامه دولت برای بالا بردن مالیات ها جهت افزایش درآمد دست به اعتصاب زدند. دولت همچنین در کوشش برای جبران کاهش درآمدهای نفت و مقابله با دیگر مشکلات اقتصادی، طرح هایی را برای حذف تدریجی یارانه ها برای سوخت و برخی کالاهای مصرفی اساسی را اعلام کرد.
بازاریان ایران همیشه بخش سیاسی قدرتمندی بوده اند. سلسله اعتصاب های آنها در پیروزی انقلاب اسلامی سال ۱۹۷۹ کار ساز بود.
دولت ایران به شدت به درآمدهای نفت متکی است. تحلیلگران می گویند سخت تر شدن تحریم های بین المللی نیز به اقتصاد کشور صدمه زده است.
روز چهارشنبه، شعبه بانک ملت در سئول، پایتخت کره جنوبی، عملیات خود را به دلیل تحریم ها برای دو ماه متوقف کرد.

رییس جمهوری افغانستان جرگه صلح را گشود

حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان جلسه جرگه صلح را که برای کمک به آشتی با طالبان و دیگر گروه های ستیزه گر تشکیل شد، گشوده است.
نخستین جلسه شورای ۷۰ نفری، که مقامات سابق طالبان، روسای سابق جمهوری، و رهبران مدنی و مذهبی را شامل می شود، روز پنجشنبه در نهمین سالگرد آغاز جنگ افغانستان تشکیل شد.
حامد کرزی طالبان را به استفاده از فرصت برای پیوستن به کوشش های برقراری صلح در افغانستان فراخواند.
دولت شورشیان را تشویق کرده است خشونت را محکوم کنند و به قانون اساسی کشور احترام بگذارند. اما طالبان آشکارا هرگونه آشتی را تا زمانی که نیروهای خارجی از افغانستان خارج نشده اند، رد کرده اند.
دولت باراک اوباما از کوشش های دولت افغانستان برای مذاکرات صلح با طالبان پشتیبانی کرده است.
امسال مرگبار ترین سال برای نیروهای بین المللی از زمان آغاز جنگ در افغانستان بوده است.
روز پنجشنبه، ناتو گفت در یک حمله شورشیان در شمال کشور یکی از سربازان آن کشته شد.
ناتو همچنین گفت نیروهای ائتلاف در افغانستان یک رهبر ارشد طالبان را که مسئول سازمان دادن حملات علیه پلیس افغان شناخته می شد کشتند. ناتو گفت مولوی جوادالله از جمله هشت شورشی بود که روز چهارشنبه در حمله هوایی ناتو و عملیات پس از آن در ایالت تخار کشته شدند.
ناتو می گوید جوادالله آدم ربایی ها و حملات بمب های کنارجاده ای را ترتیب می داد. او همچنین به حمله اخیر به یک کلانتری در ایالت غندوز که ۱۰ پلیس افغان را کشت ارتباط داشت.
ناتو همچنین گفت یک نیروی مشترک ناتو و افغان در جریان عملیاتی در روز چهارشنبه، فرماندار سایه ای طالبان در ایالت بادغیس را کشت.

روسیه پول معامله لغو شده موشکی را به ایران پس می دهد

مقامات روسیه می گویند در پی لغو فروش یک سیستم موشکی پدافند هوایی به ایران، برای جلوگیری از نقض جدید ترین تحریم های سازمان ملل متحد، مسکو پیش قسطی را که ایران پرداخته است پس خواهد داد.
سرگئی چمه زوف، رییس سازمان دولتی فناوریهای روسیه روز پنجشنبه گفت مسکو ۱۶۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دلاری را که ایران بابت پیش قسط قرار داد ۸۰۰ میلیون دلاری پرداخته، مسترد خواهد کرد.
ماه پیش، دمیتری مدودف رییس جمهوری روسیه، فروش سیستم های موشکی اس - ۳۰۰ به ایران را، در پی تحریم های سازمان ملل متحد و ممنوعیت فروش چنین تسلیحاتی، قدغن کرد.
مدودف همچنین فروش تانک، هواپیما و شناورهای دریایی به ایران را غیر قانونی ساخت.

مدودف و چمه زوف برای تقویت مناسبات بین روسیه و نیمه یونانی قبرس، به نیکوزیا رفته اند.
کشورهای غربی از روسیه به دلیل معامله موشکی با ایران انتقاد کرده بودند و می گفتند موشک ها تهران را قادر خواهد ساخت در برابر حملات هوایی علیه مراکز اتمی آن ایستادگی کند.

گزارش: جشن آبجوخوری اکتبر هر سال در يک دهکده فلسطينی در کرانه غربی برگزار می شود

جشن آبجوخوری اکتبر یا همان اکتبِرفِست، اما نه در آلمان، بلکه در یک دهکده کوچک فلسطینی.

دهکده مسیحی نشینِ طیبه، هر سال میزبان جشنی دو روزه است که بازدیدکنندگانی هم از راه های دور، مثل آمریکا، ژاپن، و استرالیا، دارد.

طیبه، دهکده عمدتا مسیحی نشین فلسطینی کوچکی ست، که در منطقه ای با اکثریت مسلمان و تحت کنترل اسراییل قرار گرفته. این دهکده مسیحی کوچک، شش سال است که میزبان جشن آبجوخوری اکتبر است. برگزارکنندگان جشن می گویند جشن آنها، هر سال بزرگ تر و بهتر می شود.

اکتبرفست، یا همان جشن اُکتبر، مراسم تاریخی آبجوخوری است که هر سال در ماه اکتبر، در آلمان برگزار میشود.

جشن اکتبر این دهکده فلسطینی، شنبه گذشته شروع شد. در این جشن، آبجوی مخصوص طیبه به همراه غذاهای فلسطینی، سرو می شود.

ندیم خوری، مدیرکارخانه آبجوسازی، از روند پیشرفت جشن، راضی است. او می گوید هر ساله مردم بیشتری در این جشن شرکت میکنند، برنامه ریزی مرتب تر می شود، گروه های موسیقی زیادی در اینجا حضور دارند، و خیلی خوش میگذرد.

اين دهکده فلسطینی، یک آبجوی مخصوص هم دارد به همین نام طیبه، که عسلی رنگ است. هزاران فلسطینی، به همراه گروه کوچکی از اسراییلیها، در این جشن شرکت میکنند.

بعد از سالها خشونت بین این دو گروه، این جشن آبجوخوری، فرصتی است برای خوش و بش کردن که بعضی ها از آن استقبال می کنند.

سالها قبل، خانواده های یهودی، آخر هفته ها، برای خرید اجناس ارزان قیمت و غذاهای خوشمزه، به دهکده های فلسطینی می آمدند. اما این گردش ها از ده سال پیش پس از قیام فلسطینیان علیه اسرايیل متوقف شد.

امروز، اعمال تدابیر امنیتی از سوی اسراییل، و مقابله شدید تشکیلات خودگردان فلسطینی با قانون شکنی، باعث شده خشونت ها در کرانه باختری رود اردن به شدت کاهش یابد و امنیت و رفاه، نسبت به سالهای اخیر، در منطقه افزایش یابد.

اما هنوز تعداد زیادی از اسراییلی ها به این منطقه نمی آیند. برگزار کنندگان جشن اکتبر می گویند تعداد اسراییلی ها بیشتر و بیشتر می شود، اما در مقایسه با هزاران فلسطینی، تعدادشان هنوز خیلی کم است.

بیش از ۱۰ هزار لیتر آبجو در این جشن که شرکت کنندگانی از نقاط مختلف دنیا دارد، مصرف می شود. آبجوی مخصوص طیبه، در کرانه باختری و اسراییل فروخته و به چند کشور هم به میزان کم صادر می شود.

یک گردشگر استرالیایی می گوید که آبجوی طیبه را در استرالیا امتحان کرده و بعد از آن کنجکاو شده که در جشن اکتبر در این منطقه شرکت کند. او می گوید این اولین محصولی بوده که او رویش برچسب «ساخت فلسطین» را دیده است.

یک شرکت کننده عرب-اسراییلی که از حیفا آمده است، جشن اکتبر طیبه را به جشن اکتبر آلمان، ترجیح میدهد. او می گوید این جشن فلسطینی است، کشورم است، مردمش صمیمی ترند، و من همه را میشناسم.

به نظر می رسد طیبه، با نوار غزه بخش دیگری از سرزمینهای فلسطینی، یک دنیا فاصله دارد. در غزه، گروه حماس مصرف الکل را ممنوع کرده است، حجاب زنان جدی گرفته می شود، و زن و مرد در مکان های عمومی، با هم معاشرت نمی کنند.

مسلمانان فلسطینی ساکن کرانه باختری هم، سنتی هستند و با مصرف الکل مخالفند. اما اتفاقا جشن اکتبر طیبه، توسط استاندار منطقه ای مسلمان نشین، افتتاح شده است.

ندیم خوری، که شهردار طیبه هست، می گوید این فستیوال، فرصتی است برای به نتیجه رسیدن زحمات شهروندان و نمایانگر موفقیت ماست درتولیدات محلی. او متعهد به صلح است و معتقد است این جشن، نوعی مبارزه با اشغال ۴۳ ساله کرانه باختری توسط اسراییل، است. او میگوید ما محصولی با کیفیت خوب تولید می کنیم که مشتری دارد و به دنیا نشان می دهیم که میتوانیم با همسایه هایمان در صلح زندگی کنیم.

صندوق بين المللی پول می گويد اقتصاد جهانی ۵ درصد رشد داشته است

 
 
 
 
 

به رغم آنکه مقامات صندوق بين المللی پول خبر از رشد نزديک به ۵ درصدی اقتصاد جهانی می دهند در مورد سيستم مالی جهان ابراز نگرانی کرده اند.

باوجود پيشرفتهای بدست آمده پس از بحرانهای مالی جهان، مقامات صندوق بين المللی پول هشدار داده اند که هنوز سيستم مالی جهان شکننده است و هنوز خطر فرورفت به يک پس بحران مالی ديگر وجود دارد. مقامات همچنين ميگويند که برای ثبات بازارهای مالی جهان اقدامات و تدابير بسياری بايد به انجام برسد. به گفته مقامات اين صندوق در ۶ ماه گذشته پس رفتی در ثبات سيستم مالی جهان مشاهده شده که بازسازی اقتصاد جهانی را به مخاطره مياندازد.

در خبری ديگر موسسه پژوهشی عرضه مديريت اعلام کرد که بخش خدماتی اقتصاد آمريکا در ماه گذشته و برای نهمين ماه متوالی رشد کرده که اين ميزان رشد آن بيش از انتظار کارشناسان اقتصادی بوده است. بخش خدماتی دو سوم بازار اشتغال آمريکا را تشکيل ميدهد که رشد آن بستگی بسيار به ميزان مصرف شهروندان اين کشور دارد.

در همين رابطه شرکت اعتباری مسترکارد آمريکا اعلام کرد که در ماه گذشته ميلادی بر ميزان مصرف مردم افزوده شده است. ولی انجمن بانکهای آمريکا خبر از ديرکرد بدهی های مردم در سه ماه دوم سال جاری را داده است.

در تحولی ديگر اتحاديه اروپا و کره جنوبی، در تلاش برای کاهش ميلياردها دلار تعرفه های گمرکی، روز چهارشنبه قرارداد بازار آزاد را به امضاء رساندند. انتظار ميرود که اين قرارداد پس از تصويب پارلمان اروپا، از ماه ژوئيه سال آينده بمورد اجراء گذشته شود. در همين حال ژاپن که پس از اين توافق موقعيت تجاری خود را در مخاطره می بيند به تکاپو افتاده است تا قرار داد مشابهی با اتحاديه اروپا به امضاء برساند.

مقامات ژاپن که در اجلاس آسيا/اروپا در بروکسل شرکت داشتند ابراز اميدواری کردند که از بهار سال آينده مذاکرات تجارت آزاد را با اتحاديه اروپا آغاز خواهند کرد. ژاپن بعد از چين بزرگترين طرف تجاری اتحاديه اروپا به شمار ميرود.

در خبرهای اقتصادی اروپا همچنين آمده است که قيمت اجناس در بريتانيا در ماه گذشته بشدت افزايش يافته که چنين افزايشی در ۱۵ ماه گذشته بيسابقه بوده است. در همين حال فدراسيون استخدام و کاريابی بريتانيا اعلام کرد که در ماه گذشته از رشد بازار اشتغال آن کشور کاسته شده است.

در بازار فلزات گرانبهای نيويورک روز سه شنبه طلا بار ديگر رکورد بالاترين ارزش خود را شکست و هر اونس به مبلغ يکهزار و سيصد چهل و يک دلار بيست سنت دادوستد شد.

نسرين ستوده اعتصاب غذا کرده است

همسر نسرين ستوده، وکيل برجسته حقوق بشر در ايران، روز چهارشنبه گفت که همسر وی در اعتراض به حبس خود در سلول انفرادی، دست به اعتصاب غذا زده است. خانم ستوده به اتهام اشاعه تبليغات عليه نظام حاکم بر ايران در سلول انفرادی، زندانی است.

رضا خندان، شوهر نسرين ستوده، می گويد که همسر او در يک مکالمه تلفنی از زندان اوين در تهران گفته است که از روز ۲۵ ماه سپتامبر در اعتصاب غذا، به سر ميبرد. آقای خندان می گويد که همسر وی اظهار کرده است که از سوی مقامات زندان تهديد شده است و مکالمه تلفنی خانم ستوده در ميان جمله خود، قطع شد.

خانواده و هواداران خانم ستوده می گويند که وی در روز چهارم ماه سپتامبر، بازداشت شد. تصور بر اين است که خانم ستوده يکی از نخستين وکلای بيش از ۱۰۰ فعال و شخصيت سياسی زندانی است که در ارتباط با ناآرامی های انتخاب مجدد محمود احمدی نژاد در سال ۱۳۸۸، زندانی شده است.

اين وکيل ۴۵ ساله همکار نزديک شيرين عبادی، برنده جايزه نوبل، است که از زمان انتخابات سال گذشته رياست جمهوری ايران، در خارج از کشور به سر می برد.

در ماه ژانويه گذشته آمريکا ايران را به دليل اعدام آرش رحمانی پور، يکی از موکلين خانم ستوده، بشدت محکوم کرد. خانم ستوده گفته بود که موکلش وادار شده بود که به توطئه برای براندازی رژيم ايران، اعتراف کند. خانم ستوده همچنين گفته بود که به او اجازه داده نشده بود که در حدّ کافی از موکل خود، دفاع کند.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از فرامرز اصلانی با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
پاسخهای داريوش به پرسشها را از اينجا ببينيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر