سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ فروردین ۴, چهارشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

شش قدرت جهان درباره ایران بحث می کنند

مقامات شش قدرت جهان در یک کنفرانس تلفنی درباره پیشنهاد برقراری تحریم های جدید سازمان ملل متحد علیه ایران بحث کردند.

یک دیپلمات، که نخواست معرفی شود، گفت در این کنفرانس که روز چهارشنبه انجام گرفت چین به مقامات ارشد وزارت امور خارجه از ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، آلمان و روسیه پیوست.

چین طرفدار آن بوده است که بجای وارد آوردن فشار بر ایران گفت و شنود های بیشتری صورت گیرد، و برای هفته ها حاضر نبوده است در مذاکراتی که بر وضع چهارمین دور تحریم های سازمان ملل متحد بر ایران متمرکز است شرکت کند.

دیپلمات گفت مقامات در مورد پیشنهاد به توافق نرسیدند؛ اما موافقت کردند در آینده ای نزدیک کنفرانس تلفنی دیگری ترتیب دهند.

همچنین روزچهارشنبه سخنگوی کاخ سفید گفت پرزیدنت اوباما در یک کنفرانسن ویدیویی با گوردون براون نخست وزیر بریتانیا، نیکولا سارکوزی رییس جمهوری فرانسه و آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان درباره گام های علیه ایران بحث کرد.

دو سرباز ناتو در افغانستان کشته شدند

در انفجاری در جنوب افغانستان، دو سرباز ناتو جانسپرده اند.

نیروی بین المللی کمک امنیتی روز چهارشنبه در اطلاعیه ای گفت سربازان در انفجار یک بمب کنار جاده ای کشته شدند. مقامات ملیت آنها را فاش نساختند.

جداگانه، ناتو می گوید نیروهای ائتلاف شامگاه سه شنبه در جریان جستجو در یک مجتمع در استان ننگرهار، یک فرمانده طالبان را دستگیر کردند. اطلاعیه حاکی است که او در آدم ربایی، خرید اسلحه و جاسوسی علیه نیروهای ائتلاف درگیر بود.

نیروی بین المللی کمک امنیتی همچنین می گویند نیروهای متحد شامگاه سه شنبه چندین ستیزه گر مظنون دیگر را در استان هلمند دستگیر کردند.

نوه رفسنجانی آزاد شد

گزارش می رسد مقامات امنیتی جمهوری اسلامی ایران نوه اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام را آزاد کرده اند.

خبرگزاری فارس می گوید حسن لاهوتی روز دوشنبه با سپردن یک وثیقه ۷۳ هزار دلاری آزاد شد. او روز یکشنبه در فرودگاه تهران هنگام ورود از لندن بازداشت شد. فارس دلیلی برای بازداشت لاهوتی ارائه نداده است.

رفسنجانی، که چهر قدرتمندی در نظام مذهبی ایران تلقی می شود، از میر حسین موسوی در انتخابات ریاست جمهوری در خرداد ماه حمایت می کرد.

در پی برگزاری انتخابات، نیروهای امنیتی هزاران نفر از طرفداران اوپوزیسیون را، که می گفتند انتخاب دوباره احمدی نژاد متقلبانه بود، سرکوب کردند.

یک شرکت نفت روسیه از پروژه نفتی در ایران خارج می شود

دومین شرکت بزرگ نفت روسیه می گوید بدلیل تحریم های بین المللی علیه جمهوری اسلامی، از شرکت در اجرای یک پروژه نفتی در ایران خارج می شود.

شرکت لوک اویل در گزارش درآمدهای مالی خود در سال ۲۰۰۹ که روز چهارشنبه منتشر شد می گوید یک زیان ۶۳ میلیون دلاری را از ستون در آمدها خارج کرده و از شرکت در پروژه اناران در ایران، بدلیل «تحریم های بین المللی» منصرف شده است.

لوک اویل بخشی از کنسرسیوم توسعه میدان نفتی اناران بود که قادر بود بالغ بر ۱۰۰ هزار بشکه نفت در روز در سال جاری تولید کند.

سازمان ملل متحد سه دور تحریم بر ایران برقرار ساخته است. آمریکا نیز تحریم های یک جانبه ای وضع کرده است و ادعا می کند ایران اورانیوم را برای تولید اسلحه غنی می کند. تهران می گوید برنامه اتمی اش صلح جویانه است.

مناسبات اقتصادی چین و افغانستان تقویت می شود

افغانستان و چین قرار دادهای تجارتی و اقتصادی امضا کرده اند.

حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان و هو جینتائو رییس جمهوری چین بر امضای قراردادها در روز چهارشنبه نظارت داشتند. آنها پیشتر در تالار بزرگ خلق در پکن به گفت و گو نشستند و درباره مسائل گوناگون، از جمله جنگ جاری علیه طالبان در افغانستان بحث کردند.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین می گوید دولت احساس می کند که یک افغانستان آرام و با ثبات همسایه ای خوب خواهد بود، و نقشی فعال در کمک به کوشش های بازسازی کشور خواهد داشت.
قراردادها همکاری های اقتصادی، آموزش فنی، و تعرفه های ترجیحی برای برخی از صادرات افغانستان به چین را شامل می شود.

یک شرکت چینی تعهد کرده است بیش از ۳ میلیارد دلار برای توسعه میدان مس «عینک» افغانستان، که یکی از بزرگترین معادن مس در جهان تلقی می شود، مصرف کند.

اجرای این پروژه بدلیل ادامه خشونت طالبان بتاخیر افتاده است.

پکن ابراز نگرانی کرده است که نا امنی در افغانستان بر چین نیز تاثیر می گذارد. چین همچنین گفته است که جدایی خواهان مسلمان منطقه خین جیانگ در افغانستان آموزش دیده اند.

پرزیدنت اوباما قانونگذاران امریکا را از مذاکرات تسلیحات اتمی با روسیه آگاه ساخت

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه قانونگذاران ارشد را از چگونگی مذاکرات پیمان تسلیحات اتمی با روسیه آگاه ساخت.

گزارش هایی که از مسکو می رسد حاکی است دو طرف درباره تمام عناصر پیمان جدید به توافق رسیده اند.

قرار داد جدید جایگزین پیمان کاهش تسلیحات اتمی خواهد شد که در سال ۱۹۹۱ پیش از فروپاشی اتحاد شوری به امضا رسید و در دسامبر گذشته منقضی شد.

مسکو و واشنگتن هفته ها است که گفته اند مذاکرات ژنو تقریبا تکمیل شده است.
هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا هفته پیش گفت تمام اختلافات عمده برطرف شده است و مذاکراه کندگان مسائل فنی را بررسی می کنند.

پیشتر، جمهوری چک موافقت کرده است میزبانی مراسم امضای پیمان جدید تسلیحات اتمی آمریکا و روسیه را بر عهده بگیرد، اما می گوید هنوز تاریخی تعیین نشده است.


اطلاعیه وزارت امور خارجه جمهوی چک در روز چهارشنبه روشن ترین علامتی است که تاکنون در مورد نزدیک شدن مذاکره کنندگان روسیه و آمریکا به توافق، نمودار شده است.

مقامات گفته اند هدف مذاکرات جاری این است که موجودی کلاهک های فعال در زرادخانه های هر کشور طی ۷ سال آینده بین ۱۵۰۰ و ۱۶۵۷ عدد کاهش پیدا کند.

آمریکا و پاکستان از کوشش برای بهبود مناسبات دو جانبه خبر می دهند

ایالات متحده آمریکا و پاکستان می گویند تصمیم دارند مناسبات دو جانبه را که گاه با تنش همراه است، بهبود بخشند.

در آغاز مذاکرات دیپلمات های ارشد دو کشور در واشنگتن در روز چهارشنبه، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا، پذیرفت که در سالهای اخیر «دریافت های نادرست و سوء تفاهم» در هر دو طرف روابط رشد کرده است. اما گفت دولت اوباما برای متوقف ساختن این روند، تعامل گسترده تری با پاکستان را دنبال می کند.

شاه محمود قریشی وزیر امور خارجه پاکستان گفت ایالات متحده و پاکستان تاریخی عمیق از همکاری برای هدف های مشترک، از جمله مشارکت موفقیت آمیزعلیه شوروی سابق دارند.
 
اما قریشی همچنین گفت پاکستان بابت مشارک با آمریکا علیه تروریسم بهایی پرداخته است. او یاد آور شد در سالهای اخیر هزاران پاکستانی بی گناه در حملات کشته شده اند و دولت در تلاش است با موج آوارگان، اسلحه و مواد مخدر مقابله کند. او گفت اقتصاد کشور نیز از مناقشه بشدت آسیب دیده است.

مقامات پاکستان فهرستی از پیشنهادها برای همکاری نزدیکتر همراه داشتند، از جمله درخواست هایی برای تجهیزات نظامی بیشتر مانند هواپیماهای بی خلبان، بهبود صنعت انرژی کشور و کوشش هایی برای احیای اقتصاد.

مقامات پاکستان همچنین گفنتند آنها به معامله ای شبیه توافق واشنگتن با هند برای همکاری در نیروی اتمی غیر نظامی علاقه مند هستند.

مقامات آمریکا مایل نبوده اند چنین معامله ای را برای پاکستان تایید کنند، و می گویند روند رسیدن به توافق با هند سالها طول کشید.

وزیر امور خارجه پاکستان همچنین گفت امیدوار است «تعامل سازنده» آمریکا در اختلاف دیرینه پاکستان با هند بر سر کشمیر ادامه پیدا کند.

در حالی که پاکستان با درگیری واشنگتن در حل این اختلاف موافق بوده، هند گفته است این موضوعی است دو جانبه و بین دو همسایه.

مذاکره رهبران آمریکا و اسرائیل درباره گسترش شهرک سازی اسرائیل در شرق اورشلیم

رهبران اسرائیل و آمريکا برای نخستین بار پس از بروز اختلافات ناخوشايندِ بین دو متحد در مورد طرح واحدهای مسکونی جديد اسرائیل در منطقه عرب نشين اورشليم شرقی، با يکديگر ملاقات کردند.

بنیامین نتانیاهو نخست وزير اسرائيل و پرزيدنت اوباما رييس جمهوری آمريکا روز سه شنبه ابتدا نود دقيقه در مورد طرح جنجال برانگيز اسرائيل برای ساختن ۱۶۰۰ واحد مسکونی در اورشليم شرقی، به گفتگو نشستند. سپس آقای نتانياهو به اطاق روزولت در کاخ سفيد رفت و با مشاوران خود مشورت کرد. در پايان نيز پيش از ترک کاخ سفيد نخست وزير اسراييل به مدت سی و پنج دقيقه ديگر با پرزيدنت اوباما، گفتگو کرد.

دفتر آقای نتانياهو اعلام کرد که مذاکرات در جوّ خوبی انجام شده است و در روز چهارشنبه دنبال خواهند شد.

رهبران دو کشور پس از پايان ديدار خود از انتشار هرگونه اعلاميۀ سياسی، خودداری کردند.

«اسرائيل» اورشليم را پايتخت لايتغير خود می داند در حاليکه فلسطينيان در نظر دارند اورشليم شرقی را پايتخت کشور آينده خود، قرار دهند.

آمريکا طرح واحد های مسکونی جديد اسراييل را محکوم کرده است. اسرائیل اين طرح را هنگام ديدار جوزف بايدن معاون رياست جمهوری آمريکا از آن کشور، اعلام کرد. آمريکا حرکت اسراييل را نوعی «اهانت» به خود تلقی کرده است.

اسراييل، اورشليمِ شرقی را در جنگ ۱۹۶۷ تصرف کرد و در اقدامی که در سطح بين المللی موردتأييد قرار نگرفت، ضميمه قلمرو خود نمود.

رسانه های اسراييل گزارش داده اند که مقامات محلی اسرائيلی روز سه شنبه برای ۲۰ شهرک يهودی نشين جديد در محل يک هتل قديمی در اورشليم شرقی، اجازه ساختمان صادر کرده اند.

هاشمی رفسنجانی: اگر صبر می‌کرديم شايد پخته‌تر از اين می‌توانستيم قانون اساسی را بنويسيم

آيت الله اکبر هاشمی رفسنجانی به مناسبت ۳۱ اُمين سالگرد استقرار جمهوری اسلامی در ايران مصاحبه ای تصويری انجام داد. رييس مجلس خبرگان رهبری و مجمع تشخيص مصلحت يکی از معدود چهره‌هايی بوده است که از سال ۱۳۵۸ تا به امروز نقش پررنگی در نظام جمهوری اسلامی ايران داشته است.

آيـت الله رفسنجانی در مصاحبه ای تصويری با گاهنامه الکترونيکی «امام، جمهوری اسلامی، اسلام، و مردم» به مناسبت سی و یکمین سالگرد استقرار جمهوری اسلامی در مورد همه پرسی برگزار شده در ۱۲ فروردين ۵۸ می گويد «مردم خودشان انقلاب کرده‌بودند؛ رهبری امام را با دل و جان پذيرفته ‌بودند، مشکلی هم نداشتند که با شورای انقلاب مدتها کار بکنند، ولی امام يک «نظر خاصی» داشتند و معتقد بودند که ما هرچه زودتر کار کشور را به دست خود مردم بدهيم «بهتر» است. مردم «خودشان» تصميم بگيرند، «خودشان» فکر کنند، «خودشان» اجرا کنند و با نظام همراهی کنند و برايشان روشن باشد که کار، کار خودشان است، يعنی همانکه روح اسلام است و همانکه امروز دنيا مدعی است حکومت «مردم بر مردم» است. در ماههای بعد از پيروزی انقلاب، خارجيها از ما می پرسيدند چرا اينقدر عجله کرديد؟ بايد تجربه بدست مي‌آورديد و نظامهای دنيا را بيشتر مطالعه می ‌کرديد.»

آيت الله رفسنجانی در خصوص تعجيل در تصويب قانون اساسی جمهوری اسلامی ايران در آن سالها می گويد که اين خواسته آيت الله خمينی بوده است. رييس مجلس خبرگان رهبری می گويد «در اولين صحبتی که در موقع نصب مهندس بارزرگان به نخست‌وزيری موقت کردند همين مأموريت را به ايشان دادند که ايشان مجلس تشکيل دهند و قانون اساسی را به تصويب برسانند. درست همين‌ها را می‌خواستند در زمان معين و کوتاه انجام دهند. اگر صبر می‌کرديم شايد پخته‌تر از اين می‌توانستيم قانون اساسی را بنويسيم که احتياج به بازنگری بعد از ۱۰ سال نباشد.»

رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين مصاحبه در اين مورد که چه شد نظام حاکم بر ايران پس از انقلاب جمهوری اسلامی نام گرفت می گويد «جمعی مي‌گفتند که فقط جمهوری، بعضی می‌گفتند جمهوری دموکراتيک، بعضی می‌گفتند جمهوری اسلامی. چون اين در شعارهای مردم آمده بود و کسانی که در صحنه‌ها حاضر بودند و شعار می‌دادند استقلال، آزادی، جمهوری ‌اسلامی ونهايتاً مي‌خواستيم به رأی مردم بگذاريم. کسی هم تا آن موقع مخالفت نمی‌کرد. اسمهای ديگری هم بود. وقتی که بحثهايمان را خدمت حضرت امام برديم ايشان گفتند که ما جمهوری اسلامی را به رأی می‌گذاريم. همين کار را هم کردند. يعنی با نظر ايشان بود. در آن موقع ايشان هنوز آنطور نبودند که در اين‌گونه مسائل نخواهند دخالت کنند، نظرشان را می‌دادند کسی هم با نظر ايشان مخالفت نمی‌کرد. اکثريت شورا هم همين را می‌خواستند. منظور ما هم همين بود. يعنی هم بايد در چارچوب اسلام باشد، هم جمهوری باشد، يعنی بايد رأی مردم باشد. چون فرض ما براين بود که ملت ما مسلمان است، انقلابمان اسلامی است و شروع نهضت هم برپايه اسلام بود، خواست مردم هم همين بود.»

آيت الله رفسنجانی با اشاره به رويدادهای سال ۱۳۸۸ در ايران و در خصوص شباهت فضای سياسی سالی که گذشت با سال ۵۸ چنين می گويد «آنهايی که الان به عنوان معترض يا منتقد در خيابانها آمدند و صحبت کردند اکثريت قاطع‌شان وفادار به نظام هستند. يعنی جمهوری اسلامی و قانون اساسی را با همه موازين آن قبول دارند. اکثريت، جمهوری اسلامی را مي‌خواهند و اعتراض آنها هم از انتخابات شروع شد که این اعتراض در واقع یک نوع اصلاح است ولی با اصل مخالفتی ندارند.»

تونی بلر: دولت اسراييل خواهانِ از سر گيری مذاکرات صلح است

بنيامين نتانياهو نخست وزير اسرائيل در حالی برای ديدار و گفتگو با پرزيدنت اوباما و ديگر مقاماتِ دولتِ آمريکا به واشنگتن سفر کرده است که رابطۀ دو کشور کماکان به واسطۀ طرحِ احداثِ هزار و ششصد خانه و آپارتمانِ جديد در اورشليمِ شرقی، دچارِ تنش است.

هيلاری کلينتون وزير امور خارجه آمريکا طی سخنانی در همايشِ کميتۀ روابط عمومی اسرائيل و آمريکا در واشنگتن اظهار داشت «اقدامِ اسرائيل برای خانه سازی در آن بخش از اورشليم که فلسطينيان ادعای مالکيتش را دارند، مذاکراتِ صلح و تلاشهای آمريکا برای پايان بخشيدن به اختلافاتِ اسرائيل و اعراب را به شدت تهديد می کند.» خام کلينتون در بخشهای ديگری از اين همايش نيز از انتقاداتِ دولتِ پرزيدنت اوباما نسبت به اسرائيل دفاع کرد و افزود «اعتراضِ ما به طرحِ اخيرِ اسرائيل از آن جهت است که آمريکا به برقراری امنيت در اسرائيل پايبند است، امنيتی که به باورِ ما تنها با انجامِ مذاکراتِ صلح تأمين می شود.»

از سوی ديگر بنيامين نتانياهو در سخنرانی خود در کميتۀ روابط عمومی اسرائيل و آمريکا در واشنگتن گفت «اين مسأله بايد روشن شود که اورشليم يک شهرکِ يهودی نشين نيست، اورشليم پايتختِ اسرائيل است.» نخست وزير اسرائيل افزود «البته که آمريکا می تواند به طرفينِ اين اختلاف کمک کند که مشکلاتشان را حل کنند، اما در نهايت، اين خودِ طرفينِ اختلاف هستند که معضلاتشان را حل می کنند، صلح چيزی نيست که از خارج به کسی تحميل شود.»

در همين حال، وزرای امور خارجۀ کشورهای عضو اتحاديه اروپا نيز طی نشستی که در بروکسل برگزار شد، حمايتِ کاملِ خود را از برقراری مذاکراتِ غيرمستقيمِ صلحِ خاورميانه اعلام کردند. تونی بلر فرستاده ويژه صلح در خاورميانه نيز که در اين نشست شرکت داشت به خبرنگاران گفت «به باور من دولتِ اسرائيل خواهانِ از سر گيری مذاکراتِ صلح است، تنها سّدِ راه، در حالِ حاضر، ايجادِ اعتمادی است که هر دو طرف بايد از آن برخوردار باشند.»

در حالی که اسرائيل کماکان موضعِ خود را بر سرِ احداثِ ۱۶۰۰ دستگاه آپارتمان و خانۀ جديد در اورشليم شرقی حفظ کرده است، قسّام خطيب مدير روابط عمومی تشکيلات خودگردان فلسطينی می گويد «اسرائيل با اين اقدام از سوئی مذاکراتِ صلح را به خطر می اندازد و از سوی ديگر تلاشهای آمريکا و اتحاديۀ اروپا را برای برقراری صلح و تشکيلِ کشوری مستقل برای فلسطينيان ناديده می گيرد.»


دريافت خبر از طريق موبايل

www.voamobile.com
/persian

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Transponder: 11H

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.737 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Transponder: 10

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

Video Format: PAL

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Transponder: 8

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

Video Format: PAL

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر