سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ دی ۱۶, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

افزایش تدابیر امنیتی در مصر

در مصر، در حالی که مسیحیان قبطی آئین های سنتی شب کریسمس را برگزار می کنند، بر تدابیر امنیتی افزوده شده است.

این اقدام چند روز پس از آن صورت می گیرد که در یک حمله انتحاری به یک کلیسا در اسکندریه ۲۳ تن کشته شدند.

مقامات می گویند پلیس طرح های امنیتی گسترده ای را برای حفاظت از مسیحیان به اجرا گذاشته است.

در شهر واتیکان، پاپ بندیکت پیام های تبریک برای مسیحیان در کلیساهای شرق که کریسمس را بر اساس تقویم قبطی روز جمعه جشن می گیردند فرستاد .

پاپ در اشاره ای به بمب گذاری در مصر گفت او دعا می کند خداوند جوامعی را که رنج می برند تقویت کند و به آنها آرامش بدهد.

رئیس دیوان محاسبات ایران: برنامه خاصی برای در آمد نفت نداریم

ایران بهای نفت خام خود را کاهش می دهد. پایگاه خبری بلومبرگ bloomberg در شب چهارشنبه ۵ ژانویه به وقت شرق آمریکا، در این زمینه نوشت، شرکت ملی نفت ایران در پی اقدام عربستان سعودی برای کاهش بهای نفت خود قصد دارد از ماه آینده نفت خام سنگین خود را به قیمتی ارزان تر از بهای بازار به آسیا بفروشد.

عربستان سعودی اعلام کرده بود که قصد دارد بهای نفت خام سنگین خود را که به بازارهای آسیایی ارائه می کند، ۴۰ سنت کم تر از بهای موجود در بازار قرار دهد و از همین رو شرکت ملی نفت ایران نیز قصد دارد تا بهای نفت خام سنگین خود را در بازار آسیا ۹۰ سنت کم تر از قیمت روز نفت خام منطقه خلیج فارس در بازار قرار دهد.

به گزارش بلومبرگ، نفت خام سنگین میدان نفتی فروزان ایران نیز ۴۰ سنت در هر بشکه کم تر از بهای میانگین موجود در بازار های عمان و دبی به فروش خواهد رفت. هر چند بهای نفت سبک ایران هیچ تغییری نخواهد کرد و بر همان اساس فرمول قدیمی یعنی یک دلار و ۸۲ سنت بالاتر از بهای میانگین موجود در بازارهای دبی وعمان به فروش می رسد.

به نوشته این پایگاه خبری، ایران در تاریخ ۱۰ ژانویه ( مطابق با ۲۰ دی ماه ) بهای هر بشکه نفت خام خود را در سه قیمت مجزا برای ارائه در آسیا، مدیترانه، شمال غربی اروپا و جنوب آفریقا اعلام می کند.

هم زمان خبرگزاری مهر عصر چهارشنبه ۱۵ دی ماه از قول عبدالرضا رحمانی فضلی، رئیس دیوان محاسبات، که در حاشیه همایش ارتقای سلامت اداری در گرگان ادعا کرده بود در آمد حاصل از فروش نفت در کشور ۱۰۰ هزار میلیارد دلار است، همچنين آورده است که «برنامه خاصی برای آن تعریف نشده است.»

رئیس دیوان محاسبات کشور تصریح کرد، «درباره میزان هزنیه های واقعی مملکت اطلاعات دقیقی وجود ندارد و نتایج این هزینه ها نیز معلوم نیست.»

با این وجود نمایندگان مجلس شورای اسلامی شب چهارشنبه ۱۵ دی ماه بر مصوبه قبلی خود در مورد صندوق توسعه ملی اصرار کردند. این مصوبه که برای تعیین تکلیف به مجمع تشخیص مصلحت نظام رفت چهارشنبه شب ۱۴ دی ماه، با ۱۵۶ رای موافق، ۲۳ رای مخالف و ۸ رای ممتنع به تصویب رسید. بر اساس این مصوبه، ۲۰ درصد از در آمدهای نفت وارد صندوق توسعه ملی می شود.

اخیرا گزارش های گوناگونی درباره وضعیت نه چندان مساعد صنعت نفت و گاز ایران منتشر شده است، گزارش هايی که از افت چشم گیر سرمایه گذاری خارجی و اثرات آن بر تولید نفت ایران حکایت دارد. صادرات نفت ایران از ۲ میلیون و ۴۸۶ هزار بشکه در روز اکنون به يک میلیون و ۹۹۷ هزار بشکه کاهش یافته است.

ادامه افت صادرات نفت ایران به کم تر از يک میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه در روز، جایگاه ایران در میان صادرکنندگان اوپک، از دوم به پنجم کاهش خواهد داد، که با آمارهای فعلی پیش بینی می شود آن زمان چندان دور نباشد.

از این رو باید دید اقتصاد نفتی ایران، در سال جدید میلادی تا چه اندازه می تواند جوابگوی انتظارات و وعده های مقامات نسبت به خود و مردم باشد.

تکذیب دستگیری یک زن آمریکایی در ایران

تلویزیون دولتی ایران گزارش های برخی رسانه ها در مورد بازداشت یک شهروند زن آمریکایی را تکذیب کرد. این گزارش ها به نقل از یک مقام امنیتی از بازداشت یک زن آمریکایی به هنگام ورود از خاک ارمنستان به ایران خبر داده بودند. اتهام وی جاسوسی برای ایلات متحده اعلام شده بود.

تلویزیون العالم گزارش داده است مقام های رسمی از ورود «هال تالایان» به دلیل نداشتن ویزا جلوگیری کرده و به او دستور دادند تا به ارمنستان بازگردد.

این گزارش به طور کامل با اظهارات دیگر منابع ایرانی مغایرت دارد. آنان گفته بودند مقام های مرزی یک زن ۵۵ ساله آمریکایی را حدود یک هفته پیش، زمانی که قصد داشت بدون ویزا از مرز نوردوز ارمنستان وارد ایران شود، دستگیر کرده اند.

در گزارش های دیگر گفته شده بود وی تجهیزات جاسوسی، از جمله یک میکروفون در دندان خود جاسازی کرده بود.

یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این باره به صدای آمریکا گفت «ایالات متحده از این گزارش ها بی اطلاع است و درباره آنها تحقیق می کند.» وی تاکید کرد وزارت خارجه نمی تواند دستگیری یک زن و این که آیا او شهروند آمریکاست یا نه، را تایید کند.

این سخنگو همچنین گفت «ایالات متحده در این باره با مقام های سفارت سویس در تهران در تماس بوده است.»

ایران در حال حاضر دو کوهنورد آمریکایی، جاش فتال و شین بوئر، را به اتهام جاسوسی، در اسارت دارد. یک کوهنورد دیگر، سارا شورد، که همراه آنان دستگیر شده بود، در ماه سپتامبر با وثیقه ۵۰۰ هزار دلاری آزاد شد.

دولت پاکستان افزایش بهای سوخت را پس می گیرد

یوسف رضا گیلانی، نخست وزیر پاکستان پنجشنبه اعلام کرد دولت افزایش بهای سوخت را که به فروپاشی ائتلاف حاکم منجر شد، لغو خواهد کرد.

یوسف رضا گیلانی پنجشنبه در پارلمان گفت این تصمیم با توجه به نارضایتی عمومی و بر اساس همفکری با همه رهبران سیاسی اتخاذ شده است.

دولت روز اول ژانویه بهای سوخت را ۹ درصد افزایش داد. در پی این اقدام دومین حزب بزرگ ائتلاف حاکم با اعتراض به دولت به گروه مخالف پیوست.

این اقدام، دولت گیلانی را به یک ائتلاف اقلیت در پارلمان تبدیل کرد و نگرانی از سقوط دولت را دامن زد.

منتقدین دولت، گیلانی را به ناتوانی در مبارزه با فساد و بهبود شرایط اقتصادی متهم کرده اند.

ويروس کامپيوتری برنامه اتمی ايران را درحد يک حمله هوائی اسرائيل عقب انداخته است

وال استريت جرنال زيرعنوان "بازگشت عمليات مخفی" مقاله ماکس بوت کارشناس ارشد در شورای روابط خارجی را چاپ کرده است که می گويد حتی دولت اوباما نيز در نبرد عليه تروريسم و مبارزه با گسترش تسليحات کشتار جمعی، اکنون پذيرای عمليات مخفی است، هرچند که زمانی با چنين عملياتی مخالفت می شد.

وی می نويسد موشه يالون، رئيس پيشين ستاد مشترک نيروهای مسلح اسرائيل، و وزير شاغل در کابينه آن کشور، هفته گذشته گفت ايران به سبب يک رشته پس رفت ها، زودتر سال ۲۰۱۴ اتمی نمی شود. اين تغييری بزرگ در پيش بينی های قبلی اسرائيل در مورد امکان دسترسی ايران به بمب اتمی در سال ۲۰۱۱ است.

چرا سه سال ديگر؟

آقای يالون ورای اينکه بگويد برنامه اتمی ايران با شماری از مشکلات و چالش های فنی روبروست توضيح بيشتری نداد. اما گزارشهای متعدد حاکی از آن است که کامپيوترهای زيمنس مورد استفاده در برنامه اتمی ايران در نطنز و بوشهر، آلوده به ويروسی بدخيم ولی زيرک بنام استاکس نت شده است که نه تنها شناسائی شان دشوار است، بلکه دشوارتر، ريشه کن سازی آنهاست. در همين حال چندين مورد حاکی از ترور دانشمندان اتمی ايران نيزگزارش شده است.
رهبران ايران اين حملات را به اسرائيل و آمريکا نسبت می دهند.

بنظرمی رسد استاکس نت توانسته است برنامه اتمی ايران را تا آن حد که ازيک حمله هوائی اسرائيل انتظار می رود به عقب بياندازد - ضمن آنکه از عواقب چنين حمله ای ميز اجتناب شده است.

حزب الله تهديد کرده بود در صورت حمله اسرائيل به ايران هزاران موشک دريافتی از حاميان خود در ايران را به اسرائيل پرتاب می کند. اما اين ويروس کامپيوتری مسلما چنين بهانه ای را حتی به افراطی ترين تروريست ها نيز نمی دهد.

اعزام تفنگداران دریایی آمریکا به افغانستان

آمریکا در تلاش برای تحکیم موقعیت های به دست آمده در بیرون راندن طالبان از مواضع شان، قصد دارد ۱۴۰۰ تکاور دریایی به افغانستان بفرستد. این تعداد بیش از نیروهایی است که قرار است به این کشور اعزام شوند.

مقام های رسمی در پنتاگون روز پنجشنبه گفتند، انتظار می رود تکاوران ظرف چند هفته آینده، پیش از فرا رسیدن بهار و شدت گرفتن نبردهای احتمالی رهسپار افغانستان شوند.

روزنامه وال استریت جورنال به نقل از برخی منابع که نامشان را فاش نکرده، نوشته است این نیروها در جنوب، که در ماه های اخیر صحنه نبردهای سنگین علیه طالبان بوده ،مستقر خواهند شد.

پرزیدنت اوباما در ماه دسامبر از اعزام ۳۰ هزار سرباز اضافی به افغانستان خبر داد. تفنگداران اعزامی به این تعداد اضافه خواهند شد. در حال حاضر ۹۷ هزار سرباز آمریکایی در این کشور به سر می برند.

پرزیدنت اوباما پیش از این گفته بود در جنگ به حدی پیشرفت شده که می تواند به وعده خود دایر بر آغاز خروج سربازان در ژوئیه سال جاری و تحویل مسئولیت های امنیتی به افغان ها تا سال ۲۰۱۴ عمل کند.

نقش مصر در احیای مذاکرات صلح خاورمیانه

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل از حسنی مبارک، رییس جمهوری مصر درخواست کرده است رهبران فلسطیینی را به بازگشت به مذاکرات مستقیم صلح تشویق کند.

دفتر نتانیاهو می گوید دو رهبر روز پنجشنبه «بحثی طولانی، دوستانه و جامع» در شهر ساحلی شرم الشیخ انجام دادند.

سخنگوی دفتر مبارک گفت رهبر مصر نتانیاهو را ترغیب کرد در سیاست های خود بازنگری کند و برای ادامه مذاکرات صلح، گام هایی جهت افزایش اعتماد فلسطینیان بردارد.

روز پنجشنبه همچنین، کاترین آشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، در رام الله درباره روند صلح با محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی بحث کرد. وی پیش از این در اورشلیم با مقامات اسراییلی دیدار کرده بود.

خانم آشتون از گروه چهارگانه صلح خاورمیانه، شامل نمایندگانی از آمریکا، اتحادیه اروپا، روسیه و سازمان ملل متحد، خواست جهت یافتن راهی برای حل بن بست فعلی هرچه زودتر جلسه ای تشکیل دهند.

 

پیشتر در روز چهارشنبه ملک عبدالله، پادشاه اردن به اسراییل و فلسطینیان در مورد «تلف کردن وقت بیشتر» در مذاکرات صلح هشدار داده است.

بیانیه دفتر رهبر اردن حاکی است که او همچنین به نتانیاهو هشدار داد بن بست جاری در مذاکرات «صلح و ثبات منطقه را تهدید می کند.»

مذاکرات مستقیم بین دو طرف در پی انقضای مدت توقف عملیات ساختمانی اسراییل، در سرزمینی که فلسطینیان آن را برای کشور آینده خود می خواهند، قطع شد.

روز چهارشنبه، ناظر دایم تشکیلات خودگردان فلسطینی در سازمان ملل متحد گفت کشورهای عرب سرگرم آماده ساختن قطعنامه ای هستند که عملیات ساختمانی در کرانه غربی را محکوم می کند.

ریاض منصور گفت پیش نویس مقدماتی قطعنامه، که بیش از ۱۲ کشور از آن پشتیبانی می کنند، ماه پیش به اعضای شورای امنیت ارائه شد.

درخواست ایران از کانادا برای تحقیق در مورد پرونده قتل سه ایرانی مقیم این کشور

علی اکبر صالحی، سرپرست وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با ارسال نامه ای به لارنس کانن، وزیر خارجه کانادا خواستار تحقیق کامل در مورد قتل سه تبعه ایرانی مقیم این کشور شده است.

در بیانیه وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی آمده است این نامه به هدف «پافشاری بر مسئولیت دولت کانادا درمورد رعایت حقوق اتباع ایرانی ارسال شده است».

در این بیانیه خاطرنشان شده است وزیر امور خارجه ایران از مقامات قضایی و امنیتی کانادا خواسته است تا با جدیت و در اسرع وقت در مورد این قتل ها تحقیق کنند.

مقامات وزارت امور خارجه ایران در اوایل ماه دسامبر سال گذشته، در اعتراض به قتل یزدان قیاسی وند، جوان ایران مقیم اتاوا، دنیس هورک، کاردار کانادا در تهران را احضار کردند.

بنا به گزارش ایسنا، خبرگزاری نیمه رسمی دانشجویان ایران، وزارت امور خارجه ایران به قتل این تبعه ایرانی اعتراض کرد و خواستار تحقیق فوری در مورد این پرونده شد.

یزدان قیاسی وند، نوجوان شانزده ساله مقیم اتاوا روز ٦ دسامبر به ضرب گلوله کشته شد. بنا به گزارش رسانه های کانادا، سه مرد در ارتباط با این قتل دستگیر شده اند.

وزارت امور خارجه ایران طی چند ماه گذشته در مورد کاهش سطح امنیت برای اتباع ایرانی در کانادا به وزارت امور خارجه در اتاوا هشدار داده بود.

مقامات تهران همچنین به شهروندان ایرانی توصیه کرده بودند به دلیل موج جدید اسلام هراسی در سراسر آمریکای شمالی، از سفر به کانادا خودداری کنند.

«پرس تی وی»، شبکه تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی که به زبان انگلیسی برنامه پخش می کند، به نقل از بیانیه وزارت امور خارجه ایران گزارش داده است: «بسیاری از مسلمانان، به ویژه ایرانیان از حقوق اجتماعی و سایسی خود محروم مانده اند و پلیس کانادا ناتوانی خود در پیگیری پرونده شکایات اتباع ایرانی مقیم کانادا را اثبات کرده است».

در این بیانیه اشاره شده است که نرخ جرم و جنایت در کانادا افزایش یافته است، بنابراین احتمال دارد ایرانیانی که از این کشور بازدید می کنند، قربانی جرائم متعددی شوند که در این کشور رخ می دهد.

به نظر می رسد ارسال نامه علی اکبر صالحی به لارنس کانن، همتای کانادایی وی، اقدام تلافی جویانه مقامات جمهوری اسلامی در قبال انتشار بیانیه های مکرر و محکومیت هایی است که دولتمردان اتاوا طی چند سال گذشته در اعتراض به نقض حقوق بشر در ایران  و بدرفتاری مقامات تهران با اقلیت های قومی، مذهبی و فعالان اجتماعی و ناراضیان سیاسی در ایران منتشر کرده اند.

 

کاهش هزینه های پنتاگون در کنگره جدید آمریکا

رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا قانونگزاران را از چگونگی کاهش ۱۰۰ میلیارد دلاری بودجه پنتاگون در۵ سال آینده آگاه می کند.

قرار است او در دیدار با رهبران کنگره این کاهش بودجه را که توقف تولید خودروهای ۱۴ میلیارد دلاری آبی- خشکی تکاوران دریایی را شامل می شود، تشریح کند.

این پرژه با سال ها تاخیر و میلیاردها دلار هزینه های اضافی مواجه شده است.

آقای گیتس نیاز به چنین خودروهایی را با توجه به ماهیت مناقشه های کنونی مورد تردید قرار داده است. هدف برنامه گیتس این است که با متوقف ساختن پروژه های دشوار و استفاده از صرفه جوئی ها برای برنامه های دیگر، اعتبارات با کارآیی بیشتر هزینه شوند.

همچنین انتظار می رود رابرت گیتس در این جلسه تاخیر در تولید جت های جنگنده اف ۳۵ را نیز اعلام کند. پیش بینی می شود هزینه های پنتاگون در سال ۲۰۱۰ میلادی حدود ۵۵۴ میلیارد دلار بدون هزینه های جنگ در عراق و افغانستان بوده است.

شناسایی مهاجم به کلیسای قبطی مصر

مقام های امنیتی در مصر طرح صورت مهاجم مسلح مظنون به حمله مرگبار روز اول ژانویه به یک کلیسای قبطی در اسکندریه را منتشر کرده اند.

روزنامه های مصر روز پنجشنبه تصویر مردی ۲۰ ساله را چاپ کردند که گفته می شود در محل انفجار بوده است.

در این انفجار انتحاری، ۲۱ تن کشته شدند. گزارش های اولیه حاکی است دو قربانی دیگر ساعاتی بعد در اثر جراحات وارده در بیمارستان جان سپردند.

در همین حال بر میزان تدابیر امنیتی در مصر، در آستانه مراسم سنتی مسیحیان قبطی افزوده شده است. پلیس از کلیساهایی که انتظار می رود شمار زیادی از قبطی ها در آن گردهم می آیند،  حفاظت می کند. همچنین، از مسلمانان خواسته شده برای ابراز همبستگی، با شمع های روشن در نزدیکی کلیساها گرد هم آیند.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این بمب گذاری را بر عهده نگرفته، اما مقام های مصر به القاعده مظنون هستند.  

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از جيمی دلشاد (شهردار بورلی هيلز) با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای شاهين نجفی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر