سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ فروردین ۱۳, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

علاوی ممکن است برای تشکيل دولت آتی عراق سراغ تهران برود

نيويورک تايمز زير عنوان "ايران ميزبان هيات ها پس از انتخابات عراق" می نويسد هنگا می که قرار است دولتی دمکراتيک شکل بگيرد بنظر ميرسد ايران مکانی نيست که بتوان برای راهنمائی سراغ آن رفت، اما اين دقيقا همان کاری است که اغلب گروههای سياسی عراق بلافاصله پس از انتخابات پارلمانی ماه گذشته انجام دادند.

هنوز جوهر نتايج رای گيری خشک نشده بود که سه ائتلاف از چهارائتلاف عمده سياسی عراق با عجله هيات هائی را روانه تهران ساختند. هيچيک از آنها نماينده ای به سفارت آمريکا در بغداد نيز نفرستاد، چه رسد به اعزام هياتی به واشنگتن. واشنگتن هم سعی به مداخله نکرد. حتی اياد علاوی ، کانديدای سکولار نيز، که ائتلاف عراقيه او برنده بيشترين کرسی ها شد، و اقدام ايران در حمايت از يک اکثريت پارلمانی را تقبيح و محکوم کرده بود، حرفی از آمريکائی ها نشنيد. او ابتدا به شوخی گفت شايد از قيافه من خوششان نمی آيد، و بعد جدی تر گفت فکرميکنم آنها نمی خواهند با هيچ ديداری مرتبط شناخته شوند، چون نمی خواهند جانبدار يک گروه عليه گروهی ديگر به حساب آيند.

اما مقامات ايرانی چنين ملاحظاتی را نشان ندادند و علنا ازاحزاب مذهبی شيعه خواستند اختلافاتشان را کنار بگذارند تا بتوانند از  برتری آرای  خود برای گزينش نخست وزيرآتی استفاده کنند.

پيش از آنکه تمامی نتايج در بغداد اعلام شود، جلال طالبانی رئيس جمهووری، از سوی ائتلاف کردستان، و عادل عبدال مهدی، معاون رياست جمهوری از ائتلاف ملی تحت سلطه شيعيان، روز شنبه به تهران رفتند تا به ظاهر در جشن سال نو ايرانی، که هفته پيش از آن شروع شده بود، شرکت کنند. نوری المالکی نخست وزير نيز که در رقابت ها، پس از آقای علاوی دوم است، همزمان، هياتی از ائتلاف دولت قانون خود را روانه تهران ساخت.

رند ال رحيم، کانديدائی از ائتلاف عراقيه ميگويد اين ائتلاف تنها ائتلافی بود که هياتی در تهران نداشت. او ميگويد آنها فکر ميکنند ايران در سياست های عراق نقش داوری و حکميت و ميانجی دارد و برای سروسامان دادن به امورداخلی خود به ايران محتاج اند.

خود آقای علاوی ميگويد قصدی برای سفربه تهران نداشته است. او ميگويد فکر نمی کنم چنين اقدامی عاقلانه باشد. رفتن به ايران و مذاکره در باره تشکيل يک دولت، نه در جهت منافع عراق است و نه به سود ايران.

دو ائتلاف از چهار ائتلاف بزرگ انتخاباتی عراق در سلطه احزاب شيعه است. حزب دعوه آقای مالکی، که بخشی عمده از ائتلاف دولت قانون اوست، ۸۹ کرسی را درمقابل ۹۲ کرسی ائتلاف عراقيه کسب کرده است. در ائتلاف ملی عراق، پيروان مقتدا صدر، آخوند افراطی شيعه، که از سال ۲۰۰۷ در ايران زندگی ميکند، بيشترين کرسی ها دارد. آنان قريب ۴۰ کرسی از ۷۰ کرسی ائتلاف ملی را در پارلمان آتی عراق کسب کرده اند. بقيه کرسی ها، بيشتر به مجلس اعلای اسلامی تعلق گرفته است که پيشتر بزرگترين حزب شيعه عراق بود.

در ماههای منتهی به انتخابات هفتم مارس عراق، ديپلمات های ايران علنا آقای مالکی را زير فشار گذاشته بودند که به ائتلاف ملی ملحق شود. اما پيروان صدر که آقای مالکی را در سرکوبی منجر به نابودی قدرت شبه نظامی شان مقصر می شناسند مانع از هرگونه توافقی شدند که می توانست وی را کانديدای نخست وزيری کند. بهمين جهت آقای مالکی تصميم گرفت ائتلاف خود را بوجود بياورد.

دو ائتلاف تحت سلطه شيعيان، متفقا، می توانند به راحتی برائتلاف آقای علاوی فائق شوند، هرچند که ممکن است برای شکل بخشيدن به اکثريتی با ۱۶۳ کرسی در پارلمان عراق که ۳۲۵ کرسی دارد، کماکان به حمايت کردها ويا احزاب ديگر نيز نياز داشته باشند.

بعضی ها نشانه هائی از تضعيف نقش ايران در عراق، و يا دست کم محدود شدن آن را می بينند. Brett H. McGurk که در دولت بوش و اوايل دولت اوباما درعراق برای شورای امنيت ملی آمريکا کار ميکرد و اکنون در شورای روابط خارجی است ميگويد نفوذ ايران باقی ميماند اما نه آنچنان قاطع و سرنوشت ساز.

بسياری از تحليلگران ميگويند آقای علاوی می تواند برای پيروزی به کسب حمايت از سايرگروهها اميدوار باشد مشروط بر اينکه به نوعی از حمايت ايران برخوردار شود.  

نشانه هائی وجود دارد که آقای علاوی ممکن است چنين تلاشی را انجام دهد. رفيع ال عيساوی، معاون نخست وزيری عراق که با ائتلاف عراقيه آقای علاوی است، و برای او مذاکرات تشکيل يک دولت ائتلافی را رهبری ميکند، روز چهارشنبه با سفير ايران ملاقات کرد.

آقای عيساوی بعد از اين ملاقات گفت امور مربوط به دولت آتی عراق موضوعی داخلی است.

حسن کاظمی قمی سفير ايران نيز به همان اندازه محتاط بود. وی گفت همانطور که ما هرگونه مداخله ای را در امور داخلی مان نمی پذيريم به خودمان نيز اجازه مداخله در امور ديگران را نمی دهيم.

پرزیدنت اوباما: آمریکا بر فشار بر ایران شدت خواهد بخشید

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا می گوید ایالات متحده به افزایش فشار بر ایران بدلیل برنامه اتمی آن ادامه خواهد داد.

آقای اوباما روز جمعه در مصاحبه ای که از شبکه تلویزیونی سی بی اس پخش شد گفت آمریکا بر فشار شدت خواهد بخشید و در انتظار خواهد ماند ببیند ایران چگونه پاسخ می دهد. اما یاد آور شد که این کار با یک جامعه بین المللی متحد صورت خواهد گرفت.

رییس جمهوری آمریکا گفت دست یابی ایران به توانایی تولید تسلیحات اتمی، آثار بی ثبات کننده ای در منطقه خواهد داشت و یک مسابقه تسلیحاتی را در خاورمیانه براه خواهد انداخت.

او این موضوع را در حالی عنوان می کند که سرپرست مذاکرات اتمی ایران می گوید چین با موضع تهران که تحریم ها دیگر ابزار مفیدی برای حل اختلاف اتمی نیست موافق است.

سعید جلیلی این نظر را روز جمعه در پکن در پی دیداری با مقامات ارشد چین، از جمله وزیر امور خارجه ابراز داشت.

مقامات چین مستقیما به اظهارات جلیلی نپرداختند، اما وزارت امور خارجه در بیانیه ای خواست اختلاف از طریق گفت و شنود و مذاکره حل شود و تمام طرف ها را به انعطاف پذیری فراخواند.

دولت اوباما اعلام کرده است که چین در مذاکرات شورای امنیت برای بحث درباره تدوین سلسله تحریم هایی علیه ایران شرکت خواهد کرد.

پزیدنت اوباما شامگاه پنجشنبه در یک مکالمه تلفنی با رییس جمهوری چین خواهان همکاری در این مساله شد.

این مکالمه چند ساعت پس از آن صورت گرفت که چین اعلام کرد رییس جمهور آن کشور در کنفرانس دو روزه امنیت اتمی در واشنگتن در ۱۲ آوریل شرکت خواهد کرد.

نخست وزیر روسیه قرار دادهایی با ونزوئلا امضا می کند

ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه به ونزوئلا رفته است و قصد دارد با هوگو چاوز رییس جمهوری درباره مسائل مربوط به انرژی، از جمله سرمایه گذاری مشترک برای کشف نفت و گاز در شرق ونزوئلا گفت و گو کند.

این نخستین بار است که پوتین به ونزوئلا می رود و انتظار می رود تعدادی توافقنامه برای همکاری در زمینه های انرژی، ترابری، کشاورزی و حوزه های دیگر امضا کند.

مقامات ابراز امیدواری می کنند سرمایه گذاری مشترک به تولید روزانه ۵۰ هزار بشکه نفت از میدان رودخانه اورینوکو در سال جاری، و سرانجام به تولید بالغ بر ۴۵۰ هزار بشکه در روز منجر شود.

پوتین با رییس جمهوری بولیوی نیز که برای شرکت در گفت و گوهای مشترک به کاراکاس رفته است، ملاقات خواهد کرد.

وزیر سابق امور خارجه افغانستان کرزی را به تضعیف جنگ علیه طالبان متهم می کند

عبدالله عبدالله رقیب حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان در انتخابات سال گذشته، او را متهم کرده است که با مسئول شناختن جامعه بین المللی برای تقلب در رای گیری، جنگ علیه طالبان را تضعیف می کند.

وزیر سابق امور خارجه روز جمعه در کابل به خبرنگاران گفت هدف کرزی این است که خود را «پوپولیست» و «ضد خارجی» نشان دهد.

عبدالله رفتار رییس جمهوری را بی ثبات و غیر قابل پیش بینی نامید و نسبت به آن ابراز نگرانی کرد.

روز پنجشنبه، پرزیدنت کرزی در جمع مسئولان انتخابات در کابل خارجیان را مسئول تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری دانست.

او بویژه بر «فیلیپ میرولون»، رییس هیات ناظر اتحادیه اروپا، و نیز پیتر گالبریث، معاون سابق نماینده سازمان ملل متحد در افغانستان انگشت گذاشت.
 
گالبریٍث، که در پی اختلاف با رییس خود بر سر چگونگی برخورد با اتهامات تقلب در انتخابات برکنار شد، اتهام کرزی را «مضحک و مهمل» توصیف کرد. او در مصاحبه ای با صدای آمریکا گفت اظهارات کرزی نشان می دهد رهبر افغانستان از«واقعیت دورتر می شود.»

آمریکا نیز اتهامات کرزی را رد کرد. فیلیپ کراولی سخنگوی وزارت امور خارجه گفت آنچه مهم است این است که آقای کرزی به مردم خود نشان دهد می تواند کشور را با کارایی اداره کند، و گام های «ملموسی» علیه فساد بر می دارد.

در نیویورک، سخنگوی سازمان ملل متحد گفت، این سازمان درباره آنچه در مورد اتهام تقلب در انتخابات افغانستان گفته و انجام داده است، مدرک دارد و به آن پای بند است.

اسراییل می گوید عملیات نظامی در غزه را تشدید می کند

اسراییل هشدار داده است که اگر فلسطینیان به پرتاب راکت پایان ندهند، استفاده از نیروی نظامی علیه ستیزه گران در غزه را افزایش خواهد داد.

این تهدید را سیلوان شالون معاون نخست وزیر اسراییل روز جمعه در جریان یک مصاحبه رادیویی، و در حالی مطرح ساخت که هواپیماهای جنگی اسراییل به سلسله حملاتی علیه هدف هایی در غزه دست زدند.

شاهدان فلسطینی و مقامات می گویند دست کم سه حمله منطقه ای در نزدیکی شهر خان یونس را هدف گرفت.

حمله دیگر کارگاهی را در اردوگاه آوارگان «نوصیرات» درهم کوبید، و سومین حمله یک کارخانه تولید لبنیات را ویران کرد. مسئولان بیمارستان گفتند دست کم دو کودک زخمی شدند.

اسماعیل هنیه رهبر حماس در غزه گفت مقامات برای کمک به کاهش تنش و حملات راکتی با گروه های مسلح در غزه تماس گرفته اند.

مقامات حماس گفتند آنها سعی دارند بر یک توافق قبلی با دیگر جناح های فلسطینی برای متوقف ساختن حملات راکتی مرزی بار دیگر تاکید بگذارند.

ارتش اسراییل روز جمعه گفت حملات هوایی پاسخ به یک حمله راکتی از غزه به اسراییل بود.

سفیر ترکیه به واشنگتن باز می گردد

نخست وزیر ترکیه می گوید سفیر کشور او در آمریکا هفته آینده به محل ماموریت خود باز خواهد گشت.

رجب طیب اردوغان روز جمعه همچنین تایید کرد در کنفرانس بین المللی امنیت اتمی در واشنگتن، به میزبانی پرزیدنت باراک اوباما، شرکت خواهد کرد.

ترکیه «نامیک تان» سفیر خود را ماه پیش فراخواند. این اقدام پس از آن صورت گرفت که یک کمیته مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه ای با تصویب قطعنامه ای مرگ صدها هزار ارمنی در دوره جنگ جهانی اول را نسل کشی نامید.

وطزارنت امور خارجه ترکیه گفت این اقدام می تواند تاثیری منفی بر کوشش های آنکارا برای برقراری صلح در قفقاز جنوبی و نیز بر مناسبات آمریکا و ترکیه داشته باشد.

پرزیدنت اوباما در ۲۴ آوریل ۲۰۰۹ بیانیه ای به مناسبت نودو چهارمین سالگرد کشتار ارامنه توسط نیروهای ترکیه عثمانی صادر کرد. او آن واقعه را یکی از «قساوت های بزرگ» قرن بیستم نامید اما کلمه «نسل کشی» را بکار نبرد. او در جریان کمپین انتخاباتی خود مرگ ارامنه را نسل کشی توصیف کرد، اما از هنگام ورود به کاخ سفید آنرا بکار نبرده است.
 
هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه گفته است دولت تلاش خواهد کرد مسلم سازد که قطعنامه کمیته مجلس نمایندگان در جلسه علنی به رای گذاشته نشود.

ارتش آمریکا از دستگیری شش رهبر القاعده در عراق خبر می دهد

ارتش آمریکا می گوید سربازان آمریکایی و عراقی شش رهبر مظنون القاعده را دستگیر کرده اند. آنها به گرداندن یک شبکه اخاذی و ترور در شمال عراق متهم هستند.

ارتش در اطلاعیه ای که شامگاه پنجشنبه صادر کرد می گوید عملیات مشترک از ۱۸ تا ۲۴ مارس در شهر موصل، در حدود ۳۶۰ کیلومتری شمال بغداد، صورت گرفت.

ارتش آمریکا می گوید این شبکه با هدف گرفتن شرکت های نفتی و کاسبکاران برای اخاذی، به تامین هزینه های القاعده در عراق کمک می کرد.

اطلاعیه اضافه می کند دستگیری شش رهبر مظنون، توانایی القاعده برای عملیات و تجدید ساختار خود خود را بشدت کاهش خواهد داد.

آمريکا از شرکت رئيس جمهوری چين در نشست دو روزۀ امنيت هسته ای استقبال کرد

کاخ سفيد می گويد پرزيدنت اوباما شامگاه پنجشنبه از هواپيمای خود تلفناً با هوجينتائو رييس جمهوری چين در مورد مسأله برنامه اتمی ايران و موضوعات ديگر جهانی، گفتگو کرد. رسانه های چين هم گزارش کردند که آقای هو به پرزيدنت اوباما گفته است که او خواستار مناسباتی سالم و با ثبات با آمريکا ست.

چند ساعت قبل از تلفن پرزيدنت اوباما در روز پنجشنبه اعلام شد که نشست دو روزۀ امنيت هسته ای کمتر از دو هفتۀ ديگر در شهر واشنگتن برگزار خواهد شد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چين اعلام کرد رئيس جمهوری چين در نشست هسته ای واشنگتن شرکت خواهد کرد.

مقام چينی همچنين گفت آقای هو از احتمال تروريسم هسته ای نگران است و از تلاش های بين المللی برای مقابله با آن حمايت می کند.

دولت اوباما همچنين اعلام کرد چين در مذاکرات برای تصميم گيری در مورد اعمال تحريم های بيشتر عليه برنامۀ هسته ای ايران به طور کامل شرکت خواهد کرد

سخنگو درباره گزارش هایی که حاکی است پکن مایل است از تحریم های جدید علیه ایران حمایت کند اظهار نظر نکرد. انتظار می رود اين موضوع در کانون گفتگوهای دوجانبه رييس جمهوری چين و پرزيدنت اوباما و ديگر مقامات در حاشيه نشست واشنگتن، قرار گيرد.

وزارت خزانه داری آمريکا دارايی های احمد خلاف دولِیمی و آتیلا سِلِک را مسدود کرد

وزارت خزانه داری آمریکا می گوید ضمن اعمال تحریم علیه احمد خلاف دولِیمی و آتیلا سِلِک کلیه دارایی های آن دو به علت توطئة بمب گذاری در پایگاه آمریکا در آلمان مسدود خواهد شد.

مقامات آمریکایی می گویند دولِیمی نامه ای از سوی اسامه بن لادن رهبر القاعده به ابو ایوب المصری رهبر القاعده در عراق رساند و نقش میانجی بین این دو سازمان را داشت.

وزارت خزانه داری همچنین می گويد سِلِک نیز از سوی گروه جهاد اسلامی در پاکستان آموزش نظامی دیده و به عضویت این سازمان در آمده است. گفته می شود وی در تأمین نیروی های داوطلب برای عملیات تروریستی علیه پایگاه های نظامی آمریکا در آلمان، نقش اصلی داشته است.

چند حزب سودان هدف از برگزاری انتخابات را بازگشت عمر البشير به قدرت خوانده اند

در آستانة انتخابات رياست جمهوری، مجلس و نهاد های محلی در سودان نامزدهای احزاب اصلی اپوزيسيون ضمن تحريم کامل انتخابات انصراف خود را از شرکت در انتخابات اعلام کردند.

حزب ملی گرای اُمَه، حزب کمونيست و حزب متحد دموکراتيک هدف از برگزاری انتخابات را بازگشت عمر البشير، به قدرت خوانده اند. حزب جنبش آزادی مردم سودان نيز کناره گيری خود را از رقابت های انتخاباتی، اعلام کرد.

ياسر آرمان۴۹ ساله که يک مذهبی سکولار از شمال سودان است در ماه ژانويه سال جاری ميلادی از سوی گروه مخالفان به عنوان تنها کسی که می تواند با عمرالبشير به رقابت بپردازد، برگزيده شد. او علت کناره گيری خود را عدم امکانِ برگزاری انتخابات در دارفور و احتمال بروز تقلب در انتخابات خواند. با اين حال حزب او در انتخابات محلی شرکت خواهد کرد.

احزاب اپوزيسيون ديگر از جمله يکی از احزاب اسلام گرا به رهبری حسن ترابی در انتخابات شرکت خواهند کرد. فاطمه عبدالمحمود، اولين زنِ نامزد انتخابات در آن کشور هنوز، تصميم خود را در اين خصوص اعلام نکرده است. بريتانيا و نروژ که از مهمترين کشورهای کمک کننده به سودان هستند در کنار آمريکا نگرانی خود را از انتخابات سراسری که از روز ۱۱ ماه آوريل آغاز خواهد شد، ابراز کرده اند.

اسکات گرايتون فرستاده آمريکا به سودان در تلاشی برای نجات انتخابات می خواهد با رهبران دولت و اپوزيسيون، گفتگو کند.


دريافت خبر از طريق موبايل

www.voamobile.com
/persian

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Transponder: 11H

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.737 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Transponder: 10

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

Video Format: PAL

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Transponder: 8

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

Video Format: PAL

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر