سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مرداد ۲۳, شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

اوباما: ساخت مسجد در نزدیکی محل حمله تروریستی در نیویورک، نشان آزادی مذهب است

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا می گوید از طرح های بحث انگیز احداث مسجد در نزدیکی محل حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ در نیویورک، پشتیبانی می کند.

آقای اوباما جمعه شب در جریان مراسم افطار در کاخ سفید گفت مسلمانان «حق دارند یک عبادتگاه و یک مرکز اجتماعی در یک ملک شخصی در منهتن بسازند». او گفت تعهد آمریکا به آزادی مذهب نباید متزلزل شود.

این نخستین بار است که رییس جمهوری آمریکا درباره طرح ساختن مسجد و مرکز اسلامی در نیویورک اظهار نظر می کند. یک نظر سنجی که توسط سی ان ان انجام گرفته، حاکی است نزدیک ۷۰ درصد آمریکایی ها با ساختن مسجدی در کمتر از یک کیلومتری محلی که در آن نزدیک به ۳ هزار نفر در حمله هواپیما ربایان القاعده کشته شدند، مخالف هستند.

پیتر کینگ، نماینده جمهوریخواه نیویورک در مجلس نمایندگان، ساختن مسجد را یک «بی مبالاتی که به حساسیت های مساله توجه ندارد»، خواند.

مسجد بخشی از یک مرکز اسلامی ۱۰۰ میلیون دلاری با یک تالار همایش ۵۰۰ نفری، تاسیسات ورزشی، تاتر و رستوران است و بروی همه بازخواهد بود.

بسیاری از آمریکایی ها می گویند ساختن مسجدی در فاصله ای نزدیک به محل حملات تروریستی بی احترامی به کشته شدگان خواهد بود.

مایکل بلومبرگ و افراد دیگری که از پروژه حمایت می کنند می گوید اجرای آن به از بین بردن شکاف بین غرب و جهان اسلام کمک خواهد کرد.

سيل ايرانيان متقاضی ويزا سفارت آمريکا در ترکيه را با مشکل کمبود جا مواجه ساخته است

واشينگتن پست زير عنوان "سيل ايرانيان در سفارت پر مشغله آمريکا در ترکيه" می نويسد به توصيف وزارت امورخارجه آمريکا، به سختی می توان تصور کرد به جز سفارتخانه های آمريکا در پاکستان و هند مسلح به تسليحات اتمی سفارتخانه ای برای آمريکا مهمتر از سفارت اين کشور در ترکيه باشد، که درخط مقدم جبهه در خاورميانه برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر، قاچاق انسان، جرائم مافيائی، پول شوئی، تروريسم و جلوگيری از گسترش واشاعه تسليحات اتمی است.

اما سفارت آمريکا در آنکارا، و کنسولگری آن در استانبول، بنا به گزارشی که روز جمعه از نتيجه يک بازرسی منتشر شد چنان کوچک، قديمی - و خطرناک - است که ديگر سازمانهای مستقر در آن، از جمله سی آی ای، اف بی آی و سازمان بين المللی عمران ميخواهند از آنجا در بروند.

گزارش ميگويد ايرانيان متقاضی ويزا به تنهائی ساختمان ها را پرميکنند. اداره کل بازرسی وزارت امورخارجه آمريکا که در ماه ژانويه از ساختمانها بازرسی کرده است ميگويد سيل ايرانيان متقاضی ويزا، وحريق اخيردراتاق ديگ بخار ساختمان وابسته به سفارت در آنکارا بايد پيامی قاطع و روشن می فرستاد، اما بنظر ميرسد چنين پيامی فرستاده نشده است.

ترکيه با ايران هم مرز است وانتظار ميرود بيش از ۸۳۰۰ ايرانی تا پايان سال تقاضای ويزای سفر به آمريکا بدهند. گزارش اداره کل بازرسی ميگويد اگرچنين روندی ادامه يابد بخش کنسولی در آنکارا قادر نخواهد بود از پس وظايف مورد انتظار برآيد. گزارش ميگويد ظرفيت فيزيکی اين بخش محدود است و برای توسعه اتاق انتظار که می تواند فقط ۸۰ نفر را جا بدهد راه و چاره ای مقرون به صرفه وجود ندارد.

گزارش ميگويد بعضی از سازمانهای مستقردر ساختمانها زير فشار قرارگرفته اند که عمليات خود را به جائی ديگر، و حتی به خارج از ترکيه منتقل کنند زيرا محلی که به آنها اختصاص داده شده است، متناسب با نيازآنها نيست.

گزارش ميگويد حريق اخير دراتاق ديگ بخارساختمان ضميمه شماره ۲ می توانست به عواقبی مصيبت بار بيانجامد و بايد به عنوان نشانه ای از ضرورت فراهم ساختن محوطه ای جديد برای سفارت مورد تاکيد قرار گيرد.

مردان مسلح در حمله به اتوبوسی در پاکستان ۱۰ تن را کشتند

پلیس پاکستان می گوید مردان مسلح در حمله ای به یک اتوبوس مسافری در جنوب غربی کشور ۱۰ تن را کشتند.

بگفته مقامات، مهاجمان روز شنبه اتوبوس را در «آب قوم»، شهرکی در نزدیکی کویته مرکز استان بلوچستان متوقف کردند، برخی از مسافران را ناچار ساختند خارج شوند، بعد آنها را کشتند.

هیچ گروهی مسئولیت حمله را بر عهده نگرفته است.

جدائی خواهان سالها است که در بلوچستان می جنگند، آنها خواهان خود مختاری بیشتر برای استان و سهمی بیشتری از درآمدهای منابع طبیعی آن هستند.

گیلانی: سیل پاکستان بر ۲۰ میلیون نفر اثر گذاشته است

یوسف رضا گیلانی نخست وزیر پاکستان روز شنبه گفت وخیم ترین سیل در تاریخ کشور بر ۲۰ میلیون نفر اثر گذاشته است.
این رقم از ۱۴ میلیون نفر تخمین سازمان ملل متحد بمراتب بالاتر است.
گیلانی این موضوع را در یک پیام تلویزیونی، در حالی که ملت مراسم محدودی بمناسبت سالگرد استقلال پاکستان برپا کرده بود، اعلام کرد.
مقامات می گویند سیل بیش از ۱۶۰۰ تن را کشته، و بیش از ۷۰۰ هزار خانه را ویران کرده یا به آنها آسیب رسانده است.
مقامات همچنین نخستین مورد وبا را در مینگورا، در ناحیه سوات، در شمال غربی کشور، تایید کردند. موارد دیگری از این بیماری مرگبار نیز دیده شده است.
آصف علی زرداری رییس جمهوری، که بدلیل سفر به اروپا در جریان بحران با انتقادهای گسترده روبرو شد، روز شنبه به بازدید ازمناطق سیلزده پرداخت.
انتظار می رود بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد برای نشان دادن حمایت جامعه بین المللی از مناطق سیل گرفته پاکستان دیدن کند.
آژانس های بین المللی امداد روز جمعه گفتند گستره سیل گیج کننده است و آنها بر پاسخ های خود شتاب می بخشند.
سیل بالغ بر ۵۰ درصد کشور را پوشانده است و موجب از بین رفتن فرواورده های کشاورزی در برخی مناطق می شود. گزارش می رسد ۸۰ درصد احشام در کشتزارها از دست رفته اند.
سازمان ملل متحد می گوید تاکنون ۲۰ درصد ۴۶۰ میلیون دلار کمک اضطراری را که در خواست کرده، دریافت داشته است.

مردان مسلح ۵ تن را در بغداد کشتند

در عراق، در حالی که برخشونت در پیشاپیش خروج سربازان آمریکایی افزوده می شود، مقامات می گویند مهاجمان روز شنبه چهار پلیس و یک عضو یک گروه شبه نظامی را که دولت از آن پشتیبانی می کند، کشتند.
در نخستین حادثه، مردان مسلح ناشناس دو پلیس را در یک اتومبیل گشت در یک پست بازرسی در بغداد به ضرب گلوله از پای در آوردند و سپس اتومبیل را آتش زدند.
دو پلیس دیگر در پاسگاه دیگری در غرب شهر کشته شدند.
در شمال شرقی پایتخت، مردان مسلح در حمله ای به یک پست امنیتی، که اعضای یک گروه شبه نظامی سنی از آن حفاظت می کنند، یک تن را کشتند.
در ماه های اخیر، در حالی که آمریکا تعداد سربازان خود را کاهش می دهد، نیروهای امنیتی عراق اغلب هدف شورشیان بوده اند.
کاخ سفید هفته پیش گفت آمریکا بر پایان دادن به ماموریت رزمی خود در عراق تا پایان ماه جاری پای بند است.

ویکی لیکز اسناد محرمانه بیشتری را منتشر می کند

موسس ویکی لیکز می گوید سازمان او درخواست های دولت آمریکا را نادیده خواهد گرفت و طبق برنامه مجموعه دیگری از اسناد نظامی محرمانه در باره جنگ در افغانستان را منتشر خواهد کرد.

«جولیان آسانگ» روز شنبه در یک کنفرانس خبری در سوئد گفت ۱۵ هزار سند در دو هفته آینده منتشر خواهند شد.

روز جمعه، وزارت دفاع آمریکا گفت مجموعه جدید می تواند از آنچه قبلا منتشر شده است زیانبار تر باشد.

رابرت گیبس سخنگوی کاخ سفید گفت انتشار اسناد مشکل آفرین است.

پنتاگون به ویکی لیکز گفت اقدام آن جان سربازان آمریکا وشهروندان افغانی را به خطر می اندازد و ممکن است عملیات نظامی علیه طالبان را تضعیف کند.

اما ویکی لیکز حاضر نشده است درخواست پنتاگون را برای پس دادن اسناد و پاک کردن تمام اطلاعات محرمانه ای که در بایگانی دارد انجام دهد.

مقامات نظامی بر این گمانند که یک سرباز آمریکایی اسناد را در اختیار ویکی لیکز قرار داده است. ویکی لیکز تا کنون بیش از ۷۰ هزار سند را منتشر کرده است.

سازمان گزارشگران بدون مرز، سایت ویکی لیکز را به «بی مسئولیتی» در انتشار اسناد متهم کرده است.

نگرانی عمیق دیدبان حقوق بشر از اعدام قریب الوقوع سکینه محمدی در ایران

سازمان دیدبان حقوق بشر که مرکز آن در نیویورک قرار دارد، روز جمعه جمهوری اسلامی ایران را بدلیل پخش اعترافات سکینه محمدی آشتیبانی، مورد انتقاد قرار داد. خانم آشتیانی در اعترافات تلویزیونی به مشارکت در قتل شوهرش و همچنین به داشتن رابطه نامشروع، که قبلا تکذیب کرده بود، اقرار کرد.

در این مصاحبه، سکینه محمدی آشتیانی تمامی صورت خود را با چادر پوشانده بود و تلویزیون تصویرش را تار نشان می داد و همین امر به گفته ناظران تایید هویت او را غیر ممکن می کند. وکیل خانم محمدی آشتیانی به روزنامه گاردین گفت موکل او پیش از مصاحبه دو روز شکنجه شده بود.

آشتیانی در آغاز به مرگ با سنگسار محکوم شده بود. اما در پی خشم بین المللی، ایران موافت کرد سنگسار را متوقف کند، با این حال احتمال بدار آویختن او همچنان وجود دارد.


کمیته بین المللی علیه سنگسار مصاحبه تلویزیونی آشتیانی را محکوم کرد. عفو بین الملل نیر اعترافات تلویزیونی او را زیر سئوال برد و گفت بسیاری از شهروندان ایرانی مجبور شده اند جرم خود را علنا قبول کنند اما بعدا اظهاراتشان را پس گرفتند و ادعا کردند که تحت فشار و بدرفتاری مجبور به اعتراف شده اند.

نماينده ويژه سازمان ملل متحد خواستار رسيدگی فوری به پرونده سارا شورد شده است

در پاسخ به نامه نورا شورد، مادر سارا شورد، يکی از سه کوهنورد آمريکايی بازداشت در ايران، به نماينده ويژه سازمان ملل متحد برای بررسی شکنجه در زندانها و جهت وساطت بی درنگ برای انتقال سارا از سلول انفرادی، مانفِرِد نوواک، نماينده ويژه سازمان ملل متحد، با تسليم نامه ای از مقام های ايران خواستار رسيدگی فوری به پرونده سارا شورد شد.

نورا، مادر سارا شورد، روز پنجشنبه طی نامه ای اطلاع يافت که اين درخواست از طريق دفتر کميساريای عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد به مقامهای ايران، تسليم شده است.

سارا شورد از زمان بازداشت يعنی از ماه ژوئيه سال ۲۰۰۹ در زندان جمهوری اسلامی ايران در سلول انفرادی، نگاه داشته شده است.

سارا شورد به رغم آنکه به دليل داشتن پيش زمينه بيماری سرطان نياز فوری به مراقبتهای ويژه پزشکی دارد، تا کنون بارها از مراقبت های پزشکی محروم بوده است.

پرزيدنت اوباما از طرح بنای مسجد در محل حملات يازدهم سپتامبر در نيويورک حمايت می کند

پرزيدنت باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا، از طرح جنجال برانگيز ساختن يک مسجد در نزديکی محل حملات يازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ در نيويورک، حمايت می کند.

پرزيدنت اوباما اين سخنان را در مراسم ضيافت افطار در کاخ سفيد در شامگاه جمعه، اظهار داشت. رييس جمهوری آمريکا تأکيد کرد که تعهد آمريکا به آزادی مذهب، خدشه ناپذير است.

يک نظر سنجی سی اِن اِن نشان می دهد که ۷۰ درصد آمريکايی ها با اين طرح مخالفند. پيتر کينگ، نماينده جمهوریخواه کنگره آمريکا، می گويد ساختن مسجد در محل حملات يازدهم سپتامبر نشان از «عدم حساسيت و بی توجهی» است.

پرزيدنت اوباما همچنين در بخشهايی از سخنرانی خود به مناسبت اين ضيافت افطار در کاخ سفيد گفت «من در اين ماه مبارک، رمضان کريم برای شما مسلمانان سراسر کشور، و بيش از يک ميليارد نفر از مسلمانان پهنه گيتی، بهترين آرزوها را دارم. من در اينجا مايلم در اين ضيافت به اعضای گروه های ديپلماتيک، اعضای دولتم و اعضای کنگره، از جمله راش هالت، جان کان يِرز، و دو عضو مسلمان کنگره آمريکا، آندره کارسون و کيت اِليسون، خوش آمد بگويم.»

رييس جمهوری آمريکا ياد آور شد که «در کاخ سفيد ما سنت ضيافت افطار را به جا می آوريم، سنتی که ساليان سال است اجرا می شود، همانگونه که جشنهای کريسمس، سده و ديوالی برگزار می شوند. در اين مراسم نقش مذهب در زندگی مردم جشن گرفته می شود. اين مراسم يادآوری می کنند که ما همه فرزندان خداييم و قدرت و انگيزه ما از اعتقاداتمان سرچشمه می گيرند. اين مراسم همچنين نشان میدهد که ما مردم آمريکا چه کسانی هستيم. بنيانگذاران کشور ما به واقع می دانستند که بهترين راه احترام به جايگاه مذهب در زندگی مردم احترام به آزادی مذاهب است.»

پرزيدنت اوباما در بخشی ديگر از سخنان خود افزود «بگذاريد واضح تر بگويم، من به عنوان يک شهروند و رييس جمهوری آمريکا معتقدم مسلمانان نيز حق دارند همچون حاميان مذاهب ديگر در اين کشور آداب دينی خود را به جا آورند و اين امر شامل داشتن محلی برای عبادت است.»

پرزيدنت اوباما در بخشی ديگر از سخنان خود گفت «امشب، ما بار ديگر به ياد آورديم که رمضان ماه بزرگداشت آيينی فراگير است. ماه رمضان يادآور آن است که اسلام همواره بخشی از آمريکا بوده است. اولين سفير مسلمان در ايالات متحده از طرف کشور تونس با يک ضيافت شام مغرب هنگام ايام ماه رمضان، مورد استقبال پرزيدنت توماس جفرسون قرار گرفت. اين نخستين ضيافت افطار در کاخ سفيد در ۲۰۰ سال پيش بود.»

پرزيدنت اوباما در پايان سخنرانی خود گفت «در خاتمه، بايد يادآوری کنم که ما يک ملت واحد، ناگسستنی و معتقد به يک خدای واحد هستيم. تنها با تأسی به اين جوهر واحد در قلب هر مذهب و ايمان است که می توانيم به آزادی و عدالت يکسان برای همه رهنمون شويم. با ديگران همانگونه رفتار می کنيم که می خواهيم با ما رفتار شود.»

هيلاری کلينتون به همراه جورج ميچل به خاورميانه سفر خواهد کرد

هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا، به منظور تشويق اسراييل به از سر گيری مذاکرات صلح با فلسطينيان با بنيامين نِتانياهو، نخست وزير اسرائيل، گفتگو کرد.

وزارت امور خارجه آمريکا اعلام کرد بعد از ظهر پنجشنبه، خانم کلينتون با آقای نِتانياهو و همتايان خود در اردن و مصر تماس تلفنی، برقرار کرد.

خانم کلينتون در ادامه تلاش های خود قرار است اين هفته همراه با جورج ميچل، فرستاده ويژه آمريکا در خاورميانه، به منطقه سفر کند.

محمود عباس، رييس تشکيلات خودگردان فلسطينی، گفته است تا زمانی که مباحث گنجانده شده در مذاکرات مشخص نشود حاضر به مذاکره مستقيم نيست.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی


Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,013 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر