سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آذر ۱۶, سه‌شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

سارکوزی: تروریسم مستقر در پاکستان «غیر قابل قبول» است

نیکولا سارکوزی رییس جمهوری فرانسه می گوید حملات تروریستی گروه های مستقر در پاکستان برای جهان غیر قابل قبول است.
سارکوزی روز سه شنبه در آخرین روز دیداری چهار روزه از هند، از پاکستان خواست بر کوشش برای نبرد با تروریسم و از بین بردن پناهگاه های امن برای گروه های ستیزه گر بیافزاید.
رهبر فرانسه در سخنانی در هتل «اوبروی– ترایدنت» در مومبای، که ستیزه گران در سال ۲۰۰۸ به آن حمله کردند، خواهان همکاری بین المللی برای نبرد با تروریسم شد.
گروه لشکر طیبه مسئول حملات، که ۱۶۶ کشته برجا گذاشت، شناخته شد.
در جریان دیدار روز دوشنبه سارکوزی با مان موهان سینگ نخست وزیر هند، یک قرار داد ۹ میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری برای ساختن دو رآکتور اتمی در هند امضا شد.
سارکوزی همچنین حمایت خود را از کوشش هند برای کسب یک کرسی دائمی در شورای امنیت سازمان ملل متحد تکرار کرد.

رهبران عرب، ایران را به دادن پاسخ مثبت به مذاکرات اتمی فرا می خوانند

رهبران شش کشور عرب خلیج فارس از ایران خواسته اند به مذاکرات با قدرت های جهانی درباره برنامه اتمی خود پاسخ مثبت بدهد.
آنها این درخواست را روز سه شنبه در بیانیه ای در پایان اجلاس دو روزه ای در امارات متحده عربی عنوان کردند.
رهبران عرب همچنین خواهان تعهدی مشترک به حل صلحجویانه مناقشات در منطقه و تبدیل خاورمیانه به یک منطقه آزاد از «تسلیحات کشتار و انهدام جمعی» شدند.
در اقدامی جداگانه، رهبران خواستار پایان گرفتن جمع آوری پول برای گروه های تروریستی شدند و گفتند برای بازداشتن رسانه ها از انتشار اطلاعاتی که می تواند «اقدامات بزهکارانه» را تشویق کند، باید گام هایی برداشته شود.

ویکی لیکس: آمریکا از انتصاب یک ایرانی در سازمان ملل جلوگیری کرد

گزارش های محرنامه منتشر شده در وب سایت «ویکی لیکس» حاکی است دولت آمریکا با اعمال نفوذ در سازمان ملل از انتصاب یک دانشمند ایرانی در هیات بین المللی بررسی تغییر آب و هوا جلوگیری کرده است.
روزنامه گاردین روز سه شنبه با انتشار گزارشی همچنین نوشت آمریکا به طور خصوصی راجندرا پاچوری، مسئول هیات بررسی تغییرات آب و هوا در سازمان ملل متحد را ترغیب کرده تا از عضویت مصطفی جعفری کارشناس ایرانی به عنوان رییس مشترک یک گروه کاری در این هیات جلوگیری کند.
در گزارش محرنامه سال ۲۰۰۸ همچنین تاکید شده که پاچوری با نظر آمریکا موافقت کرده در حالی که وی اکنون این ادعا را تکذیب می کند. یک سخنگوی پاچوری به گاردین گفته است «رییس هیات نه بر روند انتخاب تاثیرگذار بود و نه با دخالت در آن موافقت کرد.»

وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش های محرنامه همچنین بر این نظر تاکید کرده که حضور یک ایرانی در هیات مشکل آفرین خواهد شد. زیرا با سیاست خارجی این کشور مغایرت دارد.

این گزارش ها جعفری را «کارشناسی با صلاحیت» می نامد، اما تصریح می کند موقعیت او به عنوان یک «کارمند ارشد دولت ایران» کسب اعتبار برای این گروه را با دشواری مواجه می کند.

وزیر دفاع آمریکا برای ارزیابی عملیات جنگی به افغانستان رفته است

رابرت گیتس وزیر دفاع آمریکا برای دیداری اعلام نشده از افغانستان و ملاقات با فرماندهان نظامی آمریکا و حامد کرزی رییس جمهوری به آن کشور رفته است.
گیتس روز سه شنبه وارد افغانستان شد، و در همین حال کاخ سفید برای انتشار گزارشی درباره پیشرفت در عملیات جنگی در روزهای آینده آماده می شود.
یک سخنگوی پنتاگون که با گیتس سفر می کند گفت او از چگونگی پیشرفت در افغانستان احساس رضایت می کند.
سفر گیتس یک روز پس از آن صورت می گیرد که ژنرال دیوید پتریوس فرمانده ارشد نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان گفت او با اطمینان نمی تواند بگوید که آیا ارتش افغانستان تا ضرب الاجل ۲۰۱۶ آماده خواهد بود مسئولیت های امنیتی را از ناتو تحویل بگیرد یا نه.
پتریوس روز دوشنبه در مصاحبه ای با شبکه خبری ای بی سی گفت او از پیشرفتی که در افغانستان از زمان استقرار ۳۰ هزار سرباز اضافی در سال گذشته صورت گرفته، دلگرم شده است. اما افزود: «هیچ فرماندهی هرگز نمی تواند بگوید که من یقین دارم می توانیم چنین کاری انجام دهیم.»
در این میان، یک نظر سنجی جدید نشان می دهد میزان اعتماد افغان ها به توانایی سربازان آمریکایی برای تامین امنیت کاهش یافته است.
بیش از نیمی از افغان ها در نظر سنجی گفتند آنها بر این باورند که نیروهای ائتلاف باید افغانستان را تا نیمه ۲۰۱۱ یا زودتر ترک کنند.
تقریبا ۳۰ درصد اظهار داشتند حملات شورشیان به نیروهای خارجی قابل توجیه است، این رقم در سال ۲۰۰۹ هشت درصد بود و ۷۳ درصد گفتند با مذاکراه با طالبان موافق هستند.
در موضوعی دیگر، علیرغم انتقادهای آمریکا از پرزیدنت کرزی، از هر ۱۰ افغان شش نفر نظریات مطلوبی نسبت به او ابراز داشتند.

جلیلی: ایران بر سر حقوق اتمی خود معامله نخواهد کرد

سرپرست هیات جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات اتمی می گوید کشور او حاضر نیست در دور بعدی مذاکرات در ترکیه بر سر حقوق اتمی خود معامله کند.
سعید جلیلی روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری در ژنو، در پایان دو روز گفت و گو با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و پنج عضو دائمی شورای امنیت بعلاوه آلمان، گفت قدرت های جهانی فقط موافقت کردند مذاکرات دیگری در استانبول برای همکاری در جهت یافتن «زمینه مشترک» ترتیب داده شود، و ایران قصد ندارد درباره متوقف ساختن برنامه اتمی خود بحث کند.
پیشتر، کاترین آشتون اعلام کرد ایران و شش قدرت جهانی قصد دارند در اواخر ژانویه در دور دیگری از مذاکرات درباره برنامه اتمی بحث انگیز تهران شرکت کنند.
آشتون گفت مذاکرات به «نگرانی های اصلی» آمریکا، روسیه، چین، بریتانیا، فرانسه و آلمان از جاه طلبی های اتمی ایران خواهد پرداخت. او همچنین مذاکرات دو روزه را «مفصل و با محتوا» توصیف کرد.
آشتون گفت کشورهایی که او نماینده آنها است در یافتن راه حلی برای بر طرف ساختن نگرانی های بین المللی یکپارچه هستند. آشتون گفت آنها حق ایران را برای برخورداری از فناوری اتمی قبول دارند، اما می خواهند کاملا به تعهداتش عمل کند.

جلیلی گفت قدرت های جهانی دیده اند که تحریم های سازمان ملل متحد بر اقتصاد ایران تاثیر نداشته است. کشورهای غربی می گویند تحریم ها به ایران صدمه می زند.
جلیلی گفت تهران در آنچه او آنرا یک «برنامه عمده اصلاحات اقتصادی» نامید درگیر است. او ابراز امیداری کرد قدرت های جهانی «اشتباه محاسبه» علیه تهران را تکرار نکنند.
جلیلی هنگامی که سخن می گفت تصویری از مجید شهریاری، استاد دانشگاه شهید بهشتی را نشان داد. او در ماه نوامبر در انفجاری که ایران آمریکا و اسراییل را مسئول دانسته است کشته شد.
جلیلی اظهار داشت دانشمند «شهید» صدها نفر دیگر را تعلیم داد.

دادگاه لندن از صدور قرار برای بنیانگذار ویکی لیکس خودداری کرد

یک دادگاه لندن دستور داده است ژولیان آسانژ بنیانگذار ویکیلیکز در بازداشت بماند، در همین حال او با استرداد به سوئد، که در آنجا در ارتباط با خلافکاری های جنسی تحت تعقیب قرار دارد، مبارزه می کند.
دادگاه روز سه شنبه از صدور قرار برای آسانژ، چند ساعت پس از آن که به پلیس بریتانیا تسلیم شد، خودداری کرد.
پرونده اتهامی علیه آسانژ از رابطه او با دو زن در ماه اوت ناشی می شود. وکلیش می گوید اختلاف بر «سکس با رضایت دو جانبه اما حفاظت نشده» استوار است و اتهامات انگیزه سیاسی دارد.
در این میان، وب سایت ویکی لیکس روز سه شنبه در اطلاعیه ای در توییتر گفت دستگیری آسانژ بر عملیات گروه تاثیر نخواهد داشت و اسناد بیشتری را منتشر خواهد کرد، و خواهان اعانه برای ادامه کار سایت شد.
شرکت کارت اعتباری ویزا در آمریکا روز سه شنبه تصمیم گرفت تمام پرداخت ها به وب سایت ویکی لیکس را متوقف کند. شرکت های مستر کارد و پی پل نیز به اقدام مشابهی دست زده اند.
از سوی دیگر یک گروه از فعالان بنام «ناشناس» تلافی جویی علیه سازمان هایی را که از معامله با ویکی لیکس خودداری کرده اند، آغاز کرده است، و به حملات آن لاین که سایت های آنها را می بندد یا کند می سازد، دست زده است.
آسانژ در مقاله ای در روزنامه «استرالین» از اقدامات خود دفاع کرد و گفت ویکی لیکس بخشی از یک رسانه نیرومند است و انتشار حقایق موجب می شود دولت ها با مردم صادق بمانند.
وکیل آسانژ روز دوشنبه گفت او درصدد بود ترتیبی دهد که موکلش برای بحث درباره حکم دستگیری با پلیس بریتانیا ملاقات کند.
وکلای آسانژ گفته اند او با استرداد به سوئد مبارزه خواهد کرد، زیرا از آن بیم دارد که ممکن است به آمریکا تحویل داده شود.
آسانژ سایت اینترنتی ویکی لیکس را که حدود ۲۵۰ هزار تلگرام محرمانه دیپلماتیکی آمریکا را منتشر کرده است تاسیس کرد.
پیش از دستگیری آسانژ در روز سه شنبه، ویکی لیکس یاددداشت های دیپلماتیکی را که در آنها گفته می شود ناتو طرح های نظامی را برای دفاع از اتحادیه علیه حمله روسیه در پی مناقشه روسیه با گرجستان در سال ۲۰۰۸ تهیه کرد، منتشر کرد. روزنامه گاردین می گوید یادداشت ها فاش می سازد طرح های محرمامه برای حفاظت از استونی، لیتوانی و لتونی به تشویق آمریکا و آلمان در ستاد ناتو تهیه شد.
گزارش های  ویکی لیکس به تنش در مناسبات بین رقیبان سابق جنگ سرد اشاره دارد.
پیشتر، ویکی لیکس آنچه را فهرست محرمانه دولت آمریکا از مراکز تاسیسات زیر بنایی و منابع در اطراف جهان نامید، و آمریکا آنها را برای منافع خود حیاتی تلقی می کند، منتشر کرد.
مقامات آمریکا و بریتانیا گفته اند انتشار این فهرست جان افراد را بخطر می اندازد.
هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه انتشار تلگرام را غیر قانونی نامید و گفت این اقدام نگرانی های واقعی بوجود می آورد و حتی می تواند به دوستان و شریکان آمریکا در سراسر جهان صدمه بزند. کلینتون گفت سرقت اطلاعات دولتی آمریکا و انتشار آنها بدون توجه به پیامدهای چنین کاری عمیقا ناراحت کننده است.
اریک هولدر دادستان کل آمریکا روز دوشنبه انتشار تلگرام ها و اطلاعات محرمانه را به شدت محکوم کرد و گفت امنیت ملی آمریکا بخطر افتاده است. هولدر همچنین گفت تحقیقات جزایی فعالی جریان دارد.
 

گفتگوهای اتمی ايران وارد دومين روز خود شد

مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ايران و ديپلماتهای ارشد قدرت های بزرگ امروز، سه شنبه، آخرين روز گفتگوهای خود را در مورد برنامه اتمی جنجال برانگيز ايران، آغاز کردند.

نخستين روز گفتگوهای ژنو روز دوشنبه بدون هيچ صحبتی از پيشرفت، به پايان رسيد.

پس از گذشت يکسال و اندی مذاکره کنندگان برای نخستين بار، گرد يکديگر می آيند. انتظارات چندانی از اين دور از مذاکرات نمی رود و کارشناسان می گويند بزرگترين اميد در اين مرحله از مذاکرات محدود به اين امر است که ملاقات ها به گفتگوهای بيشتر، منتهی شود.

سعيد جليلی، مذاکره کننده ارشد ايران، با کاترين اشتون، رييس سياست خارجی اتحاديه اروپا، به همراه ديپلماتهای ارشد آمريکا، روسيه، چين، بريتانيا، فرانسه و آلمان، در اين نشست شرکت داشتند.

رسانه های ايران می گويند آقای جليلی مذاکرات را با اعتراض شديد نسبت به کشته شدن يک دانشمند اتمی ايران در هفته گذشته، آغاز کرد. در رويدادی جداگانه در يونان، منوچهر متکی، وزير امور خارجه ايران، گفت که اميدوار است گفتگوها به «نحو سازنده ای» ادامه يابد و نتيجه مثبتی، به ارمغان آورد.

بسياری از کشورهای غربی معتقدند که هدف جمهوری اسلامی ايران از برنامه غنی سازی اورانيوم ساختن تسليحات اتمی است؛ اتهامی که تهران آن را رد می کند.

کلينتون: آمريکا، ژاپن و کره جنوبی متحداً با رفتار خصمانه کره شمالی مقابله خواهند کرد

هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا، می گويد که آمريکا، ژاپن و کره جنوبی در همبستگی با يکديگر با رفتار خصمانه و تحريک آميز کره شمالی، مقابله خواهند کرد.

وزير امور خارجه آمريکا روز دوشنبه در واشنگتن با وزير امور خارجه ژاپن و وزير امور خارجه کره جنوبی، ديدار کرد. پس از اين نشست خانم کلينتون گفت که آمريکا شانه به شانه مردم کره جنوبی ميايستد و عميقاً به دفاع از کره جنوبی متعهد است.

هر سه کشور اعلام کردند که از نقش مهم چين، بزرگترين متحد کره شمالی، در تلاشهای ديپلماتيک آينده، حمايت می کنند.

در همين حال ارتش کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد، اين کشور رزمايش خود را با شليک موشک به طرف سطح کليه آبهای شبه جزيره کره آغاز کرده و اين رزمايش قرار است تا روز يکشنبه آينده ادامه يابد.

حدود ۵۰ نفر از فعالان سياسی مخالف دولت کره شمالی روز دوشنبه با برپايی يک گردهمايی، در سئول، پايتخت کره جنوبی، حملات موشکی ماه گذشته اين کشور عليه جزاير مرزی کره جنوبی را محکوم کردند.

اين اعتراضات همزمان با رزمايش موشکی کره جنوبی صورت می گيرد که روز دوشنبه، يعنی يک روز پس از هشدار پيونگ يانگ نسبت به تحريک آميز بودن اين گونه رزمايش ها ادامه يافت.

نکته قابل تأمل در مورد رزمايش کره جنوبی اين است که اين عمليات ساعاتی پيش از ملاقات روز دوشنبه ديپلماتهای بلند پايه سه کشور آمريکا، کره جنوبی و ژاپن در واشنگتن آغاز شده است.

ارتش کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد، اين کشور رزمايش خود را با شليک موشک به طرف سطح کليه آبهای شبه جزيره کره آغاز کرده و قرار است تا روز يکشنبه آينده ادامه يابد.

مقامهای ارتش کره جنوبی بدون ذکر نام خود می گويند، اين رزمايش ابتدا قرار بود در ۳۰ نقطه انجام گيرد، اما هيچيک از تمرينات روز دوشنبه نزديک محل حملات موشکی ماه گذشته پيونگ يانگ صورت نگرفت. نيروی دريايی کره جنوبی نيز می گويد، در اواخر هفته جاری چندين رزمناو به اين رزمايش ملحق خواهند شد.

ارتش کره جنوبی هشدار داده است حين انجام اين رزمايش کشتيها از رفت و آمد در مناطق مورد هدف، بويژه در جزيره داچونگ، در نزديکی مرز مورد اختلاف آبهای ميان دو کره خودداری ورزند.

تنش و اصطکاک موجود ميان دو کره از زمانی شدت گرفته است که پيونگ يانگ در روز ۲۳ نوامبر با موشکباران جزيره يون پيونگ در خاک کره جنوبی، چهار شهروند اين کشور، از جمله دو غير نظامی را کشت.

پيونگ يانگ روز يکشنبه کره جنوبی را مورد انتقاد قرار داد که با انجام اينگونه عمليات اصطکاکهای موجود در شبه جزيره کره را به سمت يک وضعيت افراطی و غير قابل کنترل سوق می دهد.

هند و فرانسه يک قرارداد چند ميليارد دلاری برای ساخت دو نيروگاه برق هسته ای به امضا رساندند

قرارداد ۹ و نيم ميليارد دلاری ساخت دو نيروگاه برق هسته ای، در جريان ملاقات مان موهان سينگ، نخست وزير هند، و نيکلا سارکوزی، رييس جمهوری فرانسه، به امضا رسيد. هدف پرزيدنت سارکوزی در سفر چهار روزه به هند، تعميق روابط تجاری بين دو کشور بوده است.

آرِوا، يکی از شرکت های اصلی ساخت نيروگاه های هسته ای، راکتورهای هسته ای اين دو نيروگاه را تامين خواهد کرد.

وزير دارايی فرانسه از هند خواست که درهای خرده فروشی و فروش بيمه را به روی سرمايه گذاران خارجی باز کند.

کريستين لاگارد وزير روز دوشنبه در يک سمينار کاری در دهلی نو گفت به محض اينکه هند بخش های فروش بيمه و خرده فروشی را به روی سرمايه گذاران خارجی باز کند سرمايه گذاری فرانسه در آن کشور نيز افزايش خواهد يافت.

خانم لاگارد گفت: «سرمايه گذاری بيش از ۱۰ ميليارد يورو تنها يک پيش بينی نيست اين تعهدی ست از طرف شرکت های فرانسوی برای سرمايه گذاری در هند از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۲ که بخشی از آن نيز در حال حاضر فعال است. اما من به زمينه های خرده فروشی و بيمه اشاره کردم زيرا فعاليت در اين بخش ها توسط سرمايه گذاران خارجی همراه با محدوديت های بسياری ست و می دانم که هر زمان که مقامات هندی فعاليت در اين زمينه ها را برای سرمايه گذاران خارجی امکان پذير کنند، شرکت هايی در فرانسه هم اکنون آماده اند که فعاليتهای خود را به شکل قابل توجهی در هند افزايش دهند.»

وزير دارايی فرانسه اضافه کرد که گشايش بخش های متنوع برای سرمايه گذاری های خارجی در هند روندی ست مستمر اما موانع سياسی داخلی کشور باعث تأخير در اجرای بسياری ازاصلاحات دراز مدت شده است.

خانم لاگارد در ادامه افزود که معامله خيابانی دو طرفه است که در آن بايد هر دو طرف به منافع خود دست يابند.

وی در بحث مربوط به يورو به عنوان ارز معاملاتی گفت که بايد از يورو دفاع کنيم و اين ارز را زنده و قوی نگه داريم.

کريستين لاگارد، نيکلا سارکوزی را در سفر ۴ روزه رييس جمهوری فرانسه به هند، همراهی می کند.

آقای سارکوزی، رهبری هيئتی از وزرا و تجار سرشناس فرانسوی را بر عهده دارد که برای تقويت روابط دو جانبه با هند در مسائل کليدی به آن کشور سفر کرده اند.

نگاهی به روزنامه های ایران

ابراز نگرانی یک مقام سپاه از تشکیل اپوزیسیون قوی در ایران

اظهار نگرانی یک مقام سپاه پاسداران از تشکیل اپوزیسیون قوی در داخل ایران، در شماره روز سه شنبه روزنامه رسالت منتشر شده است. به نوشته رسالت، سردار یدالله جوانی، مسوول اداره سیاسی سپاه پاسداران در گردهمایی مسوولین فرهنگی بسیج و سپاه های استانی گفته است: اولیت دشمنان، تشکیل یک اپوزیسیون قوی در مقابل نظام در داخل ایران است.

به گفته یدالله جوانی، منظور از اپوزیسیون قوی، اپوزیسیونی است که از پایگاه های مردمی و اجتماعی برخوردار باشد. رسالت به نقل از سردار یدالله جوانی می نوسید: شرایط کنونی عادی نیست و در شرایط نبرد قرار داریم. این مقام سپاه خطاب به همکاران خود گفته است اهداف دشمنان حالت طیف گونه دارد و از براندازی جمهوری اسلامی تا تغییر رفتار آن را شامل می شود.

یدالله جوانی از گفتگو، مذاکره، دیپلماسی، تحریم، ایجاد اخلال و بی ثباتی، ترور، جنگ نرم و تهدید به اقدام نظامی، به عنوان محورهای اقدامات دشمن یاد کرده است.

 

 

 

 

 


احمدی مقدم: وظیفه پلیس مجازات مجرمان نیست

 روزنامه مردمسالاری در شماره روز سه شنبه خود، اظهارات اسماعیل احمدی مقدم، فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی، در دفاع از برگزاری مانورهای علنی نیروی انتظامی را منتشر کرده است.

به نوشته مردمسالاری، اسماعیل احمدی مقدم در چهارمین المپیاد سراسری تیراندازی نیروی انتظامی، ضمن مخالفت با برگزاری رزمایش های نیروی انتظامی به صورت غیر علنی گفته است:«همواره ما عنوان کرده ايم که با برپايی رزمايش ها می توان به دشمنان فهماند تا فکر حمله را از سر خود بيرون کنند.»

وی همچنین گفته در مقابله با تبهکاران، «تیراندازی» بسیار حائز اهمیت است و تیراندازی ماموران باید به گونه ای باشد که به خطا نرود و در وهله اول به هدف بنشیند. به گفته این فرمانده انتظامی، در صورتی که تیر ماموران به خطا برود، ممکن است جان فرد بیگناهی به خطر بیفتد.

اسماعیل احمدی مقدم اضافه کرده است سالانه، میلیاردها تومان برای فشنگ، اسلحه، و همچنین آموزش ماموران نیروی انتظامی هزینه می شود. او در بخش دیگری از اظهارات خود گفته است «وظیفه پلیس مجازات مجرمان نیست»، بلکه دستگیری و تحویل آنان به مراجع قضایی است.

این اظهارات در حالی بیان می شود که پیش از این، فرمانده هان نیروی انتظامی از جمله احمدرضا رادان، در دفاع از به کار گیری خشونت توسط ماموران هنگام دستگیری افرادی که  از آنان به عنوان «اراذل و اوباش» یاد شده است، گفته بود:«شكستن ابهت اراذل و اوباش وظيفه نيروی انتظامی است.»

 

 

 

 

 


راه اندازی یک بانک ایرانی در اندونزی

کیهان از راه اندازی یک بانک ایرانی در اندونزی و یک بانک اندونزیایی در ایران خبر داده است.  مهدی غضنفری، وزیر بازرگانی دولت محمود احمدی نژاد گفته است تجارت خارجی اندونزی، ۱۱۰ میلیارد دلار است در حالی که از این میزان تنها ۷۰۰میلیون دلار، یعنی کمتر از یک درصد مربوط به تجارت با ایران است.

وزیر بازرگانی ایران همچنین گفته است در مذاکرات با مقامات اندونزی، اعلام شد که همکاری مشترکی با ایران خواهند داشت و آنها تحریم های ایران را قبول ندارند. خبر راه اندازی یک بانک ایرانی در اندونزی در حالی منتشر می شود که  شماری از کشورهای غربی و آسیایی، تحریم های مالی بیشتری را علیه ایران به اجرا گذاشته اند.

 

 

 

 

 


بیانیه موزه ملی بریتانیا درباره منشور کوروش

روزنامه جهان صنعت در صفحه فرهنگ و گردشگری خود، بیانیه ای از موزه ملی بریتانیا را منتشر کرده است که در آن، بر اصل بودن منشور کوروش که در ایران به نمایش در آمده تاکید دارد.

به نوشته این روزنامه، در بیانیه موزه ملی بریتانیا که در پایگاه اینترنتی این موزه قرار دارد، آمده است از تاریخ ۱۲ سپتامبر  تا ۲۲ اکتبر سال جاری، ۷۷۳۶۶ نفر از نمایشگاه منشور کوروش در موزه ملی ایران بازدید کردند و این باعث تاسف است که در برخی از گزارش ها در اینترنت، اینطور وانمود شده است که کپی منشور کوروش از موزه ملی بریتانیا به تهران فرستاده شده است.

به نوشته جهان صنعت، این که شکل منشور کورش در برخی عکس ها متفاوت است، به این دلیل اقدامات اخیری است که برای محافظت از این منشور صورت گرفته است.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از ليلا فروهر با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای شهرزاد سپانلو به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر