سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آبان ۱۲, چهارشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

نگرانی کانادا از احتمال اعدام قریب الوقوع سکینه محمدی آشتیانی

کانادا در واکنشی به گزارش «کمیته بین المللی علیه اعدام» در مورد اقدام مقامات ایران در صدور حکم اعدام برای سکینه محمدی آشتیانی و احتمال اجرای قریب الوقوع آن را تاسف بار خواند.

سکینه محمدی آشتیانی به جرم زنای محصنه و مشارکت در قتل همسر خود به سنگسار و شلاق محکوم شده و از سال ۲۰۰۶ تاکنون در بازداشت بوده است.

با وجودی که محکومیت های بین المللی و اعمال فشار نهادهای مدافع حقوق بشر در چندین کشور جهان، از جمله کانادا اجرای حکم سنگسار خانم آشتیانی را به تعویق انداخت، اما به نظر می رسد مقامات قضایی جمهوری اسلامی هنوز سایه اجرای حکم مرگ را بر سر این زن ایرانی ۴۳ ساله، گسترده است.

لارنس کانن، وزیر امور خارجه دولت فدرال کانادا در بیانیه ای که روز سه شنبه (۲ نوامبر) منتشر کرد، نسبت به انتشار اخباری در مورد احتمال اعدام سکینه آشتیانی محمدی در روز چهارشنبه ( ۳ نوامبر ) ابراز نگرانی عمیق کرد.

آقای کانن در بخشی از بیانیه خود خاطرنشان کرده است: «کانادا همچنین به شدت نگران تداوم بازداشت و آزار و اذیت خانم آشتیانی توسط مقامات قضایی جمهوری اسلامی، محروم کردن وی از مراحل قضایی قانونی و نیز بهره گیری از اعترافات کذب و اجباری در مراحل رسیدگی قضایی و محاکمه او است».

وزیر امور خارجه کانادا تاکید کرده است: «ما بار دیگر مصرانه از دولت ایران می خواهیم تا روند رو به وخامت وضعیت حقوق بشر در این کشور را متوقف کند و به تعهدات بین المللی خود از جمله حصول اطمینان از رعایت حقوق قانونی همه زندانیان پایبند بماند».  

کانادا طی ماه های گذشته از برخورد مقامات قضایی ایران با زندانیان و نقض حقوق بشر در این کشور به شدت انتقاد کرده است.

تلاش همسر نخست وزیر کانادا برای آزادی بی قید و شرط سکینه محمدی آشتیانی

در تداوم محکومیت های بین المللی علیه نحوه برخورد مقامات جمهوری اسلامی ایران با سکینه محمدی آشتیانی و نحوه رسیدگی به پرونده این زن ایرانی در بند و همچنین نقش گسترده حقوق زنان در این کشور، لورین هارپر، همسر نخست وزیر دولت فدرال کانادا و هدر رازمن، رئیس «ایندیگو»، بزرگترین کتاب فروشی زنجیره ای کانادا روز چهارشنبه (۳ نوامبر)،  نامه سرگشاده ای به محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری ایران ارسال کرده اند.

خانم هارپر و خانم رایزمن دراین نامه خطاب به محمود احمدی نژاد نوشته اند: «در مقام زنانی که از مزایا و چتر محافظتی یک جامعه دموکراتیک - که عمیقا به حقوق و آزادی همه شهروندانش، اعم از زن و مرد احترام می گذارد- ما عمیقاً نگران بی توجهی و نقض حقوق زنان در ایران هستیم».

نویسندگان در بخش دیگری از این نامه با اشاره به پرونده سکینه محمدی آشتیانی اشاره کرده اند و آن را جدیدترین موردی خوانده اند که نماد مشکلات و گرفتاری های زنان در ایران و مغایر با اصول اخلاقی و انسانی است.

این دو چهره کانادایی در ادامه این نامه مصرانه از محمود احمدی نژاد خواسته اند تا با آزادی بی قید و شرط سکینه محمدی آشتیانی، قدم جدی برای پیشبرد حقوق زنان، مادران، دختران و خواهران ایرانی بردارد.

نویسندگان این نامه تصریح کرده اند ما در مقام مادر، دختر و خواهر عمیقاً نگران نقض انصاف و مراحل حقوقی و قانونی در رسیدگی به وضعیت زنان در ایران هستیم.

لورین هارپر، همسر نخست وزیر کانادا و هدر رایزمن، رئیس بزرگترین کتاب فروشی زنجیره ای این کشور، در پایان یادداشت طولانی خود خطاب به رئیس جمهوری اسلامی ایران می گویند که یک ائتلاف حمایتی بین المللی، بر اعمال دولت ایران و وضعیت زنان در این کشور نور می تاباند و به پرونده خانم آشتیانی و پرونده های مشابه در ایران با حساسیت بسیار توجه مستمر نشان خواهد داد.

ديپلمات اروپائی می گويد تهران تمايلی به مصالحه ندارد

لس آنجلس تايمز زيرعنوان "ديپلمات اروپائی هيچ نشانه ای از تغيير درهدف های اتمی ايران نمی بيند" می نويسد اين ديپلمات می گويد مجازات های اقتصادی ممکن است به ايران آسيب رسانده باشد اما هيچ علامتی ازرهبران آن کشور ديده نمی شود که تمايل آنان را به مصالحه برای کاستن از فشارهای بين المللی نشان دهد.

اين ديپلمات می گويد گرچه ايران رسما خواستارمذاکراتی جديد در باره مسئله شده است اما وی بيانيه ای نديده است که از تغييری در نظرات سياسی رهبران ايران در مورد برنامه اتمی شان حکايت داشته باشد. بعکس، بعضی از نظرات در داخل دولت محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری ايران تاکيد بر آن دارد که برای مصالحه راهی وجود ندارد و مذاکره لازم نيست.

اين ديپلمات به گروهی از خبرنگاران گفت پس از وضع تحريم های جديد در تابستان امسال "کل سئوال اين بود که آيا وضعيت سياسی جديدی بوجود می آيد؟". و بعد افزود "ما هنوز چيزی نديده ايم". اين مقام، به اين شرط صحبت می کرد که بخاطر حساسيت مسئله از وی نام برده نشود.

برمبنای اکثرمحاسبات، تحريم ها به اقتصاد از پيش آسيب ديده ايران آسيب های بيشتری وارد ساخته است. اما تمايل بعضی از کشورهای مخالف با وضع تحريم های يک جانبه به ادامه معامله دربخش پر منفعت انرژی ايران، از تاثير تحريم ها کاسته است. چين، روسيه، ترکيه و برزيل جزواين کشورها هستند.
اين ديپلمات می گويد دليلی نمی بيند که باور کند تهديدهای نظامی غرب نظر تهران را عوض خواهد کرد.

واشينگتن پست زيرعنوان "اسرائيل می گويد ايران می تواند يک بمب و بزودی دو بمب بسازد" می نويسد رئيس تشکيلات اطلاعاتی اسرائيل می گويد ايران به قدر کافی اورانيوم غنی شده برای توليد يک بمب اتمی در اختيار دارد، و بزودی به اورانيوم غنی شده کافی برای ساختن دومين بمب اتمی نيز دسترسی پيدا می کند.

نظر ژنرال آموس يادلين Amos Yadlin در اين زمينه پيشترنيز در ارزيابی های سی آی ای و آژانس نظارت اتمی سازمان ملل متحد مطرح شده است. اما اظهارنظراسرائيل در مورد برنامه اتمی تهران بدان جهت اهميت دارد که اسرائيل حمله نظامی به ايران برای جلوگيری از دسترسی تهران به تسليحات اتمی را منتفی ندانسته است.

سفارت آمریکا در کابل گسترش پیدا می کند

ناتو می گوید سه سرباز آن در حملات جداگانه در افغانستان کشته شده اند.
یک سرباز در نبرد با شورشیان در شمال از پای در آمد. دو سرباز دیگر در حمله شورشیان و در انفجار یک بمب کنارجاده ای در جنوب کشور جانسپردند.
با مرگ آنها شمار سربازان ائتلاف که امسال در افغانستان کشته شده اند به دست کم ۶۱۰ تن افزایش یافت.
ناتو روز چهارشنبه گفت نیروهای افغان و ائتلاف روز سه شنبه در جریان عملیاتی برای بازداشت یک رهبر طالبان در ایالت هلمند، «چندین شورشی» را کشتند.
در رویدادی جداگانه، آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد سفارت خود در کابل را توسعه می دهد. آمریکا می گوید پروژه ۵۱۱ میلیون دلاری، شامل ساختمان های جدید برای دفاتر و خانه، ۱۵۰۰ کارگر افغان را استخدام خواهد کرد.

جمهوریخواهان کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را به دست می گیرند

حزب جمهوریخواه آمریکا مجلس نمایندگان را از کنترل حزب دمکرات برهبری باراک اوباما رییس جمهوری خارج کرده است.
بعنوان بخشی از پیروزی گسترده ای در انتخابات میان دوره ای، که خشم رای دهندگان از بالا بودن نرخ بیکاری و هزینه های دولتی آنرا تشدید کرد، کاندیداهای جمهوریخواه در انتخابات روز سه شنبه دست کم ۶۰ کرسی به دست آوردند، که از ۳۹ کرسی لازم برای کنترل مجلس نمایندگان به مراتب بیشتر است. جمهوریخواهان همچنین دستاوردهای عمده ای در سنا کسب کردند، با این حال دمکرات ها اکثریت اندک خود را حفظ کردند.
تغییر در موازنه قدرت برنامه های پرزیدنت اوباما، از جمله لایحه اصلاح سیستم بیمه و بهداشت را که پیشتر در اوایل سال با وجود مخالفت شدید جمهوریخواهان تصویب شد، با چالش سختی روبرو می کند. دولت اوباما در حوزه اقتصاد نیز هدف انتقادهای شدید بوده است.
رییس جمهوری شامگاه سه شنبه یک کنفرانس خبری برای بحث درباره نتایج انتخابات تشکیل داد.
پیشتر، او تلفنی با رهبران جمهوریخواه، از جمله جان بوهنر، تماس گرفت و گفت در انتظار است با آنها کار کند. انتظار می رود بوهنر رییس آینده مجلس نمایندگان باشد.

رییس جمهوری بعداز ظهر چهارشنبه یک کنفرانس خبری برای بحث درباره نتایج انتخابات تشکیل می دهد.
یکی از نیرومند ترین متحدان آقای اوباما، هری رید سناتور ایالت نوادا، توانست از چالش قدرتمند شارون انجل، جمهوریخواه، که از حمایت جنبش متنفذ و محافظه کار «تی پارتی» برخور دار بود، جان بدر برد.
اقتصاد مساله اصلی نگرانی رای دهندگان بود، و و نتایج رای گیری نشان داد بسیاری از آمریکاییان نظراتی منفی، نه فقط درباره آقای اوباما، بلکه هر دو حزب سیاسی ابراز داشتند.

پیروزی جمهوریخواهان نشان دهنده بازگشت عمده ای برای حزب است که چهار سال پیش کنترل مجلس نمایندگان و سنا را از دست داد. رهبران جمهوریخواه می گویند پیروزی روز سه شنبه رد قاطع برنامه های دمکرات ها است.

وزیر خارجه فرانسه: تهران اعدام سکینه محمدی آشتیانی در روز چهارشنبه را تکذیب می کند

برنارد کوشنر وزیر امور خارجه فرانسه می گوید مقامات ایران به او اطمینان داده اند زنی که به جرم داشتن روابط نامشروع به مرگ محکوم شده است، روز چهارشنبه اعدام نخواهد شد.
کوشنر می گوید منوچهر متکی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی به او گفت هنوز حکم قطعی درباره سکینه محمدی آشتیانی صادر نشده است. روز سه شنبه گزارش هایی انتشار یافت که حاکی بود او روز چهارشنبه اعدام خواهد شد.
کوشنر می گوید متکی در یک مکالمه تلفنی به او گفت شایعه اعدام آشتیانی «صحت ندارد».
روز سه شنبه، کمیته بین المللی علیه سنگسار گفت خبرشده است که آشتیانی روز چهارشنبه اعدام خواهد شد.
این گزارش موجب شد اتحادیه اروپا و آمریکا ایران را ترغیب کنند از اعدام او منصرف شود.
سکینه محمدی آشتیانی نخستین بار در ماه مه سال ۲۰۰۶ به جرم «رابطه غیر قانونی» با دو مرد در پی مرگ شوهرش به مرگ با سنگسار محکوم شد. این حکم خشم بین المللی را علیه ایران بر انگیخت.
مقامات جمهوری اسلامی بعدا گفتند آشتیانی سنگسار نخواهد شد، اما ممکن است اعدام شود.
آشتیانی، مادر ۴۳ ساله دو فرزند، اتهام داشتن روابط نامشروع را رد می کند، و وکلیش می گوید اتهام قتل ساختگی بود.

جرج بوش می گوید کنار گذاشتن دیک چینی را بررسی کرد

جرج بوش رییس جمهوری سابق آمریکا در کتاب خاطرات خود می گوید پیش از انتخابات سال ۲۰۰۴ کنار گذاشتن دیک چینی معاون ریاست جمهوری را بررسی کرد.
نیویورک تایمز، که نسخه ای از کتاب را در پیشاپیش انتشار آن در هفته آینده به دست آورده است، می گوید آقای بوش پس از نخستین دوره ریاست جمهوری برای مقابله با این باور که چینی قدرت بسیار زیادی در کاخ سفید اعمال می کرد، کنارگذاشتن او را بررسی کرد.
آقای بوش می گوید تعویض چینی «نشان خواهد داد که من مسئول هستم»، اما تصمیم گرفت او را نگاه دارد زیرا به وی در انجام کار ها کمک می کرد.
بوش همچنین درباره طرفداری شدید چینی از جنگ در عراق می نویسد و یاد آور می شود یکبار چینی در جریان صرف ناهار از او پرسید آیا بالاخره شر صدام حسین را کم خواهد کرد یا نه.
آقای بوش از جنگ در عراق دفاع می کند و می گوید به نفع مردم آمریکا و عراق بود.
رییس جمهوری سابق همچنین می نویسد او شخصا استفاده از روش «واتر بوردینگ» در جریان بازجویی از خالد شیخ محمد مغز متفکر القاعده را تصویب کرد.
خاطرات آقای بوش بر چندین لحظه مهم دیگر در زندگی و ریاست جمهوری او نیز متمرکز است.
او درباره تصمیم به ترک می خوارگی می نویسد و تاسف خود را از شیوه پرداختن به فاجعه تند باد کاترینا در امتداد خیلج مکزیک ابراز می دارد.
آقای بوش همچنین باراک اوباما رییس جمهوری فعلی را بخاطر گرفتن تصمیم اعزام سرباران بیشتر به افغانستان تحسین می کند.
 

در حمله موشکی آمریکا در پاکستان، ۷ ستیزه گر کشته شدند

مقامات اطلاعاتی در پاکستان می گویند در دو حمله موشکی هواپیماهای بی سرنشین آمریکا دست کم ۷ ستیزه گر مظنون در منطقه عشایری شمال غربی کشور کشته شدند.
بگفته مقامات، نخستین موشک روز چهارشنبه به یک خودرو در نزدیکی شهر میرانشاه در وزیرستان شمالی برخورد کرد و حداقل چهار تن را کشت. چند ساعت بعد، دومین موشک موجب مرگ سه ستیزه گر در همان ناحیه شد.
آمریکا بر استفاده از حملات هواپیماهای بی سرنشین علیه ستیزه گران مرتبط با القاعده در شمال غربی پاکستان، در نزدیکی مرز افغانستان، افزوده است.
حمله روز چهارشنبه سومین رویداد مشابه در ظرف سه روز بود. روز دوشنبه، پنج ستیزه گر مظنون در منطقه کشته شدند.
مقامات پاکستان اغلب از حملات بعنوان نقض حاکمیت کشور انتقاد می کنند، و آمریکا علنا آنها را تایید نمی کند.


بر شمار سربازان چک در افغانستان افزوده می شود

 

 

پارلمان جمهوری چک روز چهارشنبه پیشنهاد دولت را برای افزایش تعداد سربازان در افغانستان از ۵۳۵ نفر به ۷۲۰ نفر تصویب کرد.
مجلس نمایندگان با ۱۰۶ رای موافق در برابر ۶۷ رای مخالف پیشنهاد را پذیرفت. سنا قبلا در اواخر اکتبر آنرا تصویب کرده بود.
سربازان چک بخشی از نیروی بین المللی کمک امنیتی - آیساف - به فرماندهی ناتو هستند.
فعالیت های آنها بیشتر بر کارهای بازسازی، آموزش سربازان افغان، عملیات ویژه و حمل و نقل متمرکز است.
قرار است سربازان اضافی جمهوری چک در سال ۲۰۱۱ اعزام شوند.

احمدی نژاد: روسیه تسلیم شیطان شد

رییس جمهوری اسلامی ایران از تصمیم روسیه به لغو معامله فروش یک سیستم دفاع موشکی به ایران انتقاد کرده است.
محمود احمدی نژاد روز چهارشنبه گفت روسیه وقتی معامله را بطور یک جانبه لغو کرد، تسلیم «شیطان» شد.
دمیتری ومدودف رییس جمهوری روسیه در ماه سپتامبر، در پی وضع تحریم های سازمان ملل علیه ایران فروش سیستم موشکی
s-300
به تهران را ممنوع ساخت.
احمدی نژاد گفت ایران معامله را معتبر تلقی می کند و مسکو را به دلیل لغو آن جریمه خواهد کرد.
روسیه در اکتبر گفت پیش پرداخت های ایران را پس خواهد داد.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شهرزاد سپانلو با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای فرامرز اصلانی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر