سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مهر ۱۷, شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

برنامه يونسکو برای برگزاری روز جهانی فلسفه در تهران بحث انگيز شده است

وال استريت جرنال زير عنوان «تجليل از فلسفه در تهران؟» می نويسد روز ۲۷ آوريل ۲۰۰۶(هفتم ارديبهشت ۱۳۸۵) رامين جهانبگلو، فيلسوف ايرانی الاصل کانادائی، به اتهام دامن زدن به انقلابی مخملی عليه جمهوری اسلامی، در تهران بازداشت شد.

آقای جهانبگلو در يک سلول ۶ در ۱۰ فوتی، (۱/۸ در ۳ متری)، در زندان اوين به حبس افتاد. او برای فعال نگاهداشتن ذهن خود در سلول انفرادی، قريب۲۰۰۰ انديشه و نظر کوتاه را پشت جعبه های دستمال کاغذی تند نويسی کرد. او چهار ماه بعد با قرار وثيقه آزاد شد، و به تبعيد گريخت.

او در اواخر سال ۲۰۰۷ در استانبول درکنفرانس سالانه ای از روشنفکران به مناسبت روز جهانی فلسفه ظاهر شد، که يونسکو بانی آن است، و سهم فلسفه را در اصول و ارزش هائی گرامی می دارد که صلح جهانی به آنها بستگی دارد: دموکراسی، حقوق بشر، عدالت و مساوات.

آقای جهانبگلو که اکنون در دانشگاه تورنتو مقام استادی دارد، روز جهانی فلسفه را ابتکاری بزرگ می شناسد، و به همين جهت از تصميم يونسکو برای برگزاری امسال مراسم اصلی اين روز در تهران، شهری که به گفته او در آنجا نه امکان بحث و گفتگوئی آزاد وجود دارد، و نه انديشه ای انتقادی، دلسرد و مايوس شده است.

آقای جهانبگلو در اين ناخشنودی تنها نيست. او در ماه ژانويه به گروهی از روشنفکران مرتبط با مجله فرهنگی ايتاليائی Reset، از جمله يورگن هابرماس (Jurgen Habermas) نظريه پرداز اجتماعی سرشناسی پيوست که با انتخاب محل مراسم نوامبر مخالف اند. آنها در نامه ای سرگشاده به مديرکل يونسکو با بيش از پنجاه امضا، می گويند گفت وشنود فلسفی در کشوری که مردم به خاطر ايده هايشان زندانی می شوند و جانشان به خطر می افتد، ممکن نيست.

مخالفت هنگامی شدت گرفت که دولت محمود احمدی نژاد غلامعلی حداد عادل، پدر زن فرزند آيت الله خامنه ای، و رئيس سابق مجلس شورای اسلامی را به رياست کميته برگزاری برگزيد. اتفريد هوفه، فيلسوف آلمانی، که قرار بود يکی از سخنرانی های مهم و اصلی را ايراد کند، عقب نشست. کتايون اميرپور استاد دانشگاه زوريخ در مقاله ای تند و تيز در روزنامه آلمانی Die Tageszeitung نوشت شمار فيلسوفانی که می توان در زندان اوين پيدا کرد احتمالا بيشتر از شمار سخنرانان در پشت تريبون ترتيب داده شده توسط رژيم در ماه نوامبر است.

يونسکو تغييری در برنامه خود نداده است، و فعلا بعضی ها خواستار تحريم شده اند. آقای جهانبگلو می گويد «ما از فيلسوفان خواسته ايم نروند، چون رفتنشان، به يک رژيم فاقد حقانيت، حقانيت سياسی و فرهنگی می دهد.»

در همين حال برنامه هائی برای يک کنفرانس جايگزين، به نام فلسفه برای آزادی (Philosophy4Freedom) از طريق اينترنت تدارک ديده شده است. موضوع اصلی اين کنفرانس نقش فلسفه در ارتقای آزادی و حقوق بشر خواهد بود.

در مورد تحريم اتفاق نظرکامل وجود ندارد. اريک توماس وبر(Eric Thomas Weber) استاد دانشگاه می سی سی پی می گويد اگر می خواهيد با بی عدالتی بجنگيد بايد حقيقت را نزد قدرت مطرح کنيد.

آويشائی مرگليت، (Avishai Margalit) استاد فلسفه در دانشگاه هبروی اورشليم می گويد با برگزاری روز جهانی فلسفه در تهران مخالفتی ندارد مشروط بر اينکه ايران صدور ويزا برای تمامی خارجی های مايل به شرکت در مراسم، از جمله اسرائيلی ها را تضمين کند.

درگیری پلیس بریتانیا با معترضین

مقامات در بریتانیا می گویند پلیس با بیش از یک هزار معترض در شهری در شمال کشور به زد و خورد پرداخته است.

اعضای «لیگ دفاع انگلیس»، گروهی که با گسترش اسلام در بریتانیا مخالف است، روز شنبه برای تظاهرات در شهر «لیسستر» جمع شدند.

نیروهای امنیتی با تجهیزات ضد شورش و سوار بر اسب برای کنترل اعتراضات فراخوانده شدند. پس از آن که برخی از معترضین سکه های پول، ترقه و اشیای دیگر به سوی پلیس پرتاب کردند، یک افسر زخمی شد و به بیمارستان انتقال یافت. مقامات می گویند پلیس دست کم چهار نفر را دستگیر کرده است.

در فاصله ای نزدیک، صدها نفر از فعالان یک گروه اپوزیسیون، علیه فاشیسم متحد شوید، تظاهرات متقابلی ترتیب دادند.

هشدار سودان علیه «مداخله» در همه پرسی جنوب

وزیر امور خارجه سودان علیه آنچه او آن را «مداخله» در همه پرسی آینده درباره جدایی جنوب از شمال کشور می نامد، هشدار داده است.

«علی الکرتی» روز شنبه به یک هیات شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت سودان می خواهد همه پرسی در زمان مقرر انجام گیرد، و به نتیجه آن، در صورتی که مداخله ای در کار نباشد، احترام خواهد گذاشت.

همه پرسی در ۹ ژانویه بخشی مهم از قرارداد صلح سال ۲۰۰۵ است که به جنگ داخلی شمال و جنوب سودان پایان داد. ناظران هشدار داده اند که آمادگی برای رای گیری از برنامه عقب است.

دیپلمات ها پیشتر در روز شنبه گفتند رییس جمهوری جنوب سودان درخواست کرده است صلحبانان پیش از همه پرسی در امتداد مرز شمال و جنوب مستقر شوند. دیپلمات ها می گویند این درخواست بررسی خواهد شد، اما قولی داده نشده است.

در خارطوم، پلیس ضد شورش به گروهی از حدود ۳۰ نفر از طرفداران استقلال جنوب که در یک گردهمایی حمایت از وحدت سودان ظاهر شدند، حمله کرد.

در حالی که زمان برگزاری همه پرسی جنوب نزدیک می شود، تنش در سودان رو به افزایش بوده است. بیشتر تحلیلگران پیش بینی می کنند که جنوبی ها از استقلال طرفداری خواهند کرد.

قرار است منطقه مرزی نفتخیز «آب یه» در این باره که آیا بخشی از شمال باشد یا جنوب، جداگانه در ۹ ژانویه رای دهد.

هیات شورای امنیت سازمان ملل متحد، که به دیدار چهار روزه از سودان پایان می دهد، روز جمعه نسبت به خشونت در منطقه دارفور سودان ابراز نگرانی کرد.

دولت سودان از سال ۲۰۰۳ با شورشیان دارفور در جنگ بوده است.

نجات مسافران و خدمه قایقی که در دریای بالتیک آتش گرفت

مقامات دریانوردی در آلمان می گویند آنها نزدیک به ۲۳۰ نفر مسافران و خدمه یک قایق حمل اتومبیل را که در دریای بالتیک آتش گرفت، نجات داده اند.

به گفته مقامات، در انفجاری که بامداد شنبه در قایق «لیسکو گلوریا» روی داد دست کم ۲۱ نفر زخمی شدند. هنگام وقوع انفجار کشتی های دیگر در نزدیکی قایق بودند و به نجات مسافران و خدمه آن شتافتند.

مقامات می گویند آتش نشانان هنوز سرگرم خاموش کردن آتش هستند، و برای جلوگیری از نشت بالقوه نفت اقداماتی انجام می دهند.

قایق از بندر «کیل» در آلمان رهسپار «کلای پدا» در لیتوانی بود. مقامات درباره علت انفجار تحقیق می کنند، اما می گویند به بیشترین احتمال تصادفی بود.

اسراییل می گوید از تصمیم وزیران امور خارجه اتحادیه عرب در باره مذاکرات صلح «راضی» است

اسراییل از تصمیم اتحادیه عرب به دادن فرصت یک ماهه دیگری به آمریکا برای جلوگیری از سقوط مذاکرات مستقیم صلح با فلسطینیان، ابراز خوشنودی کرده است.

سخنگوی دولت اسراییل روز شنبه گفت اسراییل برای مسلم ساختن ادامه مذاکرات با آمریکا کار می کند.

روز جمعه، وزیران امور خارجه اتحادیه عرب از درخواست فلسطینیان برای متوقف ساختن مذاکرات مستقیم با اسراییل، در صورتی که به عملیات خانه سازی در کرانه غربی پایان ندهد، پشتیبانی کردند.

وزیران در پی جلسه ای در لیبی گفتند آنها یک ماه به میانجی های آمریکایی فرصت خواهند داد تا اسراییل را به متوقف ساختن فعالیت های ساختمانی متقاعد کنند.

در پی اعلام تصمیم اتحادیه عرب، آمریکا تعهد کرد به کار برای از سرگرفته شدن مذاکرات صلح ادامه دهد.

فیلیپ کراولی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت واشنگتن تمام طرف ها را تشویق خواهد کرد «گام های سازنده ای» در جهت رسیدن به راه حل دو کشوری بردارند.

اسراییل درخواست های آمریکا و فلسطینیان را برای تمدید توقف موقت خانه سازی در کرانه غربی، که دو هفته پیش منقضی شد، رد کرده است.

فلسطینیان فعالیت های خانه سازی اسراییل در کرانه غربی و اورشلیم شرقی را، که برای کشور آینده خود و پایتخت آن می خواهند، رد می کنند.

شرکت اخوان المسلین در انتخابات پارلمانی مصر

بزرگترین گروه اپوزیسیون در مصر می گوید در انتخابات پارلمانی کشور در ماه نوامبر شرکت خواهد کرد.

رییس اخوان المسلمین این تصمیم را روز شنبه در یک کنفرانس خبری در قاهره اعلام کرد و گفت گروه او فهرست کاندیداهای خود را برای ۳۰ درصد از کرسی ها در هفته های آینده اعلام خواهد کرد.

دولت مصر، اخوان المسلین را ممنوع کرده است، اما اعضای آن پس از کاندید شدن به عنوان مستقل، یک پنجم کرسی های پارلمان را در اشغال دارند.

انتظار می رود حزب حاکم حسنی مبارک، رییس جمهوری، بر انتخابات مسلط شود. برخی از مخالفان دولت خواهان تحریم رای گیری و نیز انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده شده اند.

انتظار می رود آقای مبارک بار دیگر داوطلب ریاست جمهوری شود. بسیاری از کارشناسان سیاسی بر این باورند که او پسر ۴۶ ساله اش، جمال، را برای جانشینی خود آماده می کند.

بسیاری از مصریان می ترسند در صورتی که حسنی مبارک قدرت را به جمال منتقل کند، دموکراسی تضعیف شود.

حسنی مبارک از سال ۱۹۸۱ در قدرت بوده است.

بازدید حامد کرزی و ژنرال پتریوس از جنوب افغانستان

حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان، و ژنرال دیوید پتریوس، فرمانده ارشد نظامی ناتو و آمریکا، از ایالت قندهار دیدن می کنند، جایی که نیروهای ائتلاف در عملیات عمده ای علیه طالبان درگیر هستند. کارل آیکنبری، سفیر آمریکا، نیز آنها را همراهی می کند.

انتظار می رفت آقای کرزی روز شنبه برای جلب حمایت رهبران قبایل از دولت او و نیروهای بین المللی با آنها ملاقات کند.

سربازان ناتو و افغان سعی دارند طالبان را از قرارگاهشان در جنوب بیرون برانند.

در تحولی دیگر، وزارت امور خارجه بریتانیا می گوید یک امدادگر بریتانیایی که ربوده شده بود در جریان تلاش برای نجات او، به دست ربایندگانش کشته شد. لیندا نورگرو و سه همکار افغان او روز ۲۶ سپتامبر در ایالت کونار ربوده شدند.

ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا، روز شنبه در بیانیه ای «تاسف عمیق» خود را از مرگ امداد گر ابراز داشت.

همچنین سخنگوی وزارت دفاع ایتالیا می گوید چهار سرباز ایتالیایی در حمله ای در غرب افغانستان جان سپردند و سرباز دیگری مجروح شد. او گفت خودرو حامل سربازان، نخست به یک بمب در کنار جاده برخورد کرد، سپس شورشیان به تیراندازی پرداختند.

نخست وزیر ایتالیا گفت از این «شبیخون سوزناک» متاسف است.

ایتالیا حدود ۳۴۰۰ سرباز در افغانستان دارد که بیشتر در غرب کشور مستقر هستند.

ایران می گوید اواخر اکتبر یا اوائل نوامبر برای مذاکرات اتمی مناسب است

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران می گوید اواخر اکتبر یا اوائل نوامبر زمان مناسبی برای مذاکره با قدرت های جهانی درباره برنامه اتمی خواهد بود.

آقای متکی این جدول زمانی را روز شنبه در جریان یک کنفرانس خبری پیشنهاد کرد و گفت آنگاه ایران آماده خواهد بود مذاکرات را با پنج عضو دائمی شورای امنیت و آلمان - گروه معروف به ۵ بعلاوه یک - از سر بگیرد.

دو هفته پیش، منوچهر متکی به وزیر امور خارجه چین گفت ایران برای تجدید مذاکرات آماده است، به شرط این که قدرت های جهانی حق آن را برای استفاده از فناوری اتمی جهت مقاصد صلحجویانه بپذیرند.

گروه ۵ بعلاوه یک به تازگی تلاش های خود را برای یافتن راه حلی از طریق گفت و شنود از سر گرفته، و گفته است که می خواهد مذاکره با تهران درباره پیشنهاد معاوضه سوخت اتمی را دوباره آغاز کند.

بر اساس این پیشنهاد که سال پیش ارائه شد، ایران اورانیوم کمتر غنی شده را با میله های سوخت اورانیوم که در یک رآکتور پژوهشی پزشکی به کار خواهد رفت، معاوضه خواهد کرد. این پیشنهاد، دسترسی تهران به اورانیوم غنی شده را که می تواند برای تولید اسلحه به کار رود محدود خواهد کرد.

بازگشایی مسیر تدارکاتی نیروهای ناتو در افغانستان از سوی پاکستان

وزارت امور خارجه پاکستان می گوید مقامات نظامی یک مسیر تدارکاتی حیاتی برای نیروهای ناتو در افغانستان را دوباره باز می کنند.

پاکستان گذرگاه «تورخوم» در منطقه عشایری خیبر در شمال غربی کشور را ۱۰ روز پیش، پس از آن که هلیکوپترهای ناتو موشک هایی به یک پاسگاه نظامی شلیک کردند و دو سرباز را کشتند، بست.

در تحقیقات مشترک ناتو و پاکستان معلوم شد خلبانان، سربازان را با ستیزه گران اشتباه گرفته بودند. آمریکا بعدا از این حادثه پوزش خواست.

تراکم ناشی از بسته شدن گذرگاه، کامیون های حامل تدارکات را در برابر حملات ستیزه گران آسیب پذیر ساخته است. بامداد شنبه، مردان مسلح ۲۹ نفتکش ناتو را در جنوب غربی پاکستان به آتش کشیدند.

به گفته مقامات بیش از ۲۰ مهاجم، در حالی که نفتکش ها در مقابل یک هتل در کنار جاده ای در استان بلوچستان پارک کرده بودند، حمله کردند.

از زمان بسته شدن گذرگاه مرزی تورخوم، ستیزه گران تقریبا هر روز به کامیون ها حمله کرده اند. طالبان پاکستان مسئولیت برخی از حملات را پذیرفته است.

پایان حفاری یک استوانه برای نجات معدنچیان در شیلی

ناجیان و امدادگران در شیلی، کار حفاری یک استوانه فرار برای ۳۳ معدنچی را که بیش از دو ماه در زیر زمین به دام افتاده بودند تمام کرده اند، و مقامات می گویند بیرون کشیدن آنها می تواند ظرف چند روز آغاز شود.

یک مته بامداد شنبه به معدن رسید، و استوانه ای با پهنای کافی برای قرار دادن یک کپسول ویژه فرار به وجود آورد. آژیر به صدا در آمد، اعضای خانواده های به دام افتادگان فریاد شادی کشیدند و پرچم ها را به اهتزاز در آوردند.

یک مدیر عملیات حفاری، کاری را که انجام گرفته است «استثنایی و شگفت انگیز» نامید.

وزیر معدن شیلی حفر استوانه را گام مهم جدیدی در روند نجات معدنچینان دانست، با این حال گفت کار زیادی در پیش است. او خواهان آرامش شد، و اظهار داشت معدنچیان و خانواده های آنها به خوبی از روندی که جریان دارد و زمان انجام آن، آگاه هستند. او افزود کارشناسان پیش از بیرون آوردن یک به یک معدنچیان، ناچار خواهند بود تصمیم بگیرند چه مقداری از استوانه باید با آهن تقویت شود.

معدنچیان از اوائل اوت، زمانی که بخشی از معدن فرو ریخت در عمق بیش از ۶۰۰ متری زیر زمین محبوس بوده اند. در این مدت از طریق استوانه های تدارکاتی کوچک، غذا، آب، وسائل بازی، نامه و کالاهای دیگر برای آنها فرستاده شده است.

یک تیم ۱۶ نفری از پیراپزشکان و کارشناسان نجات برای کمک به بیرون آوردن معدنچیان آماده شده اند. مقامات می گویند برخی از اعضای تیم برای آسان ساختن خروج معدنچیان در زیر زمین به آنها خواهند پیوست.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از فرامرز اصلانی با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
پاسخهای داريوش به پرسشها را از اينجا ببينيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر