سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ شهریور ۵, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

بریتانیا با موج تروریستی جدیدی روبرو است

 

گزارش جدید یک نهاد پژوهش های دفاعی و امنیتی در بریتانیا حاکی است صدها مسلمان، که در زندان های بریتانیا رادیکالیزه شده اند، ممکن است پس از آزادی «موج جدیدی» از تروریسم داخلی براه بیاندازند.
موسسه سرویس های متحده می گوید حدود ۸۰۰ زندانی، که به اتهامات غیر تروریستی زندانی شدند، طی ۵ تا ۱۰ سال آینده، پس از آن که ستیزه گران اسلامی موفق شدند آنها را استخدام کنند، آزاد خواهند شد.
گزارش می گوید ستیزه گران استخدام شدگان را از حملات بزرگ برحذر می دارند، درعوض حملاتی را که به آموزش و منابع کمتر نیاز دارد تشویق می کنند.
گزارش یاد آورمی شود که جلوگیری از حملات دشوار خواهد بود. اما روزنامه گاردین می گوید وزارت دادگستری بریتانیا با نتیجه گیری گزارش موافق نیست، و بر این عقیده است که در زندان ها گرایش های رادیکالی گسترده نیست.  

بعضی محافظه کاران سرسخت نيز لايحه حمايت از خانواده را ضايع کننده حقوق زنان در ايران می بينند

لس آنجلس تايمز زير عنوان "ايران صحنه فشار تندورها برای تصويب لايحه حمايت از خانواده، که فعالان می گويند حقوق زنان را بيشتر ضايع می کند" می نويسد فعالان مدافع حقوق زنان و سياستمداران اصلاح طلب از فشاری که بعضی ازتندروها برای تصويب لايحه حمايت از خانواده وارد می کنند، که نه تنها ميانه روها، بلکه بعضی ازمحافظه کاران سرسخت نيز آن را لايحه ای تبعيض آميز عليه زنان می بينند، نگرانند و احساس خطر می کنند.
زهرا رهنورد، سياستمداراپوزيسيون، وهمسرميرحسين موسوی رهبر اصلاح طلب، اخيرا ضمن انتقادی شديد از اين لايحه خواستار بازبينی آن توسط گروهی از افراد کارشناس و پيشرو شد.
خانم رهنورد میگويد خارج کردن لايحه به اصلاح حمايت از خانواده از دستور کار مجلس نه يک درخواست زنانه بلکه نماد درخواستی ملی با هدف سعادت ملت ايران و دوام خانواده های ايرانی است.
دست کم بعضی از مواد لايحه موسوم به حمايت از خانواده که قراراست اوايل هفته آينده در جلسه علنی مجلس مطرح شود جنجال برانگيز بوده است.
ماده ای که حق ازدواج با زن دوم بدون رضايت زن اول را برای مردان فراهم ميکند از جمله مواردی است که موجب اصطکاک واختلاف شده است .
اما زهره الهیان، قانونگذارمحافظه کار، موکدا ميگويد اين لايحه ای تبعيض آميزعليه زنان نيست، و اين رسانه های جمعی درغرب هستند که سعی به تحريف آن دارند.
او به ايلنا، خبرگزاری کار گفت در اين لايحه در رابطه با بحث حضانت طفل و نفقه زنان نکات مثبتی به نفع زنان وجود دارد، و در رابطه با دادگاهها نيز دادگاه تخصصی خانواده در نظر گرفته شده است. او ميگويد لايحه آنگونه که رسانه های غربی تاکيد ميکنند چند همسری را تجويز نمی کند.
اين لايحه مورد اختلاف نخست در سال ۲۰۰۷ توسط دولت محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری به مجلس برده شد ولی بعدا با توجه به اعتراض هائی که بعضی ازمواد آن در ميان اصلاح طلبان برانگيخت، و نگرانی هائی که گروههای مختلف ابراز کردند، مسکوت گذاشته شد. اما محافظه کاران اخيرا برای بازگرداندن آن به دستور کار مجلس سخت تلاش می کنند.
 گفته ميشود فعالان مدافع حقوق زنان، و مخالفان لايحه، در تدارک برنامه ای اجرائی تشکيل جلسه می دهند، و قانونگذاران اصلاح طلب نيز سخت تلاش می کنند جلوی  قانونی شدن لايحه را بگيرند، که اين زمينه را برای قدرت نمائی ميان تندروها و ميانه روها فراهم می کند.
الهه راستگو، قانونگذار ميانه رو اصلاح طلب، به خبرگزاری کار گفته است که وی در کسب حمايت عليه بعضی ازمواد لايحه در ميان زنان نماينده مجلس تلاش هائی انجام داده است. او می گويد اين نمايندگان قول داده اند به مواد ۲۲، ۲۳ و ۲۴ رای ندهند.

پلیس ترکیه بیش از یک تن حشیش کشف می کند

پلیس ترکیه اعلام کرده است در سلسله حملاتی که به کشف بیش از یک تن حشیش منجر شد، دست کم شش نفر دستگیر شده اند.
مقامات می گویند حملات روز پنجشنبه در استان دیار بکر در جنوب شرقی ترکیه صورت گرفت. تحقیقگران می گویند حشیش در نقاط گوناگون در زیر زمین دفن شده بود.
خبرگزاری فرانسه می گوید مقامات امکان درگیری حزب کارگران کردستان - پ کا کا - را بررسی می کنند.
در اکتبر ۲۰۰۹، آمریکا سه عضو حزب را قاچاقچیان مواد مخدر نامید و تحریم های مالی علیه آنها به اجرا گذاشت.
آمریکا، ترکیه و اتحادیه اروپا، پ کا کا را یک گروه تروریستی تلقی می کنند.

نخست وزیر اسراییل می خواهد هر دو هفته یکبار با محمود عباس مذاکره کند

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل می گوید او می خواهد هر دو هفته یک بار با محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی ملاقات کند.
در حالی که دو طرف وارد مذاکرات مستقیم صلح می شوند، رسانه های اسراییل گزارش می دهند نتانیاهو شامگاه پنجشنبه به مشاورانش گفت او قصد دارد شخصا سرپرستی هیات اسراییل را برعهده بگیرد.
قرار است دو رهبر هفته آینده در واشنگتن ملاقات کنند و مذاکرات صلح را که از سال ۲۰۰۸ متوقف بوده است از سر بگیرند.
یکی از بزرگترین موارد مناقشه فعالیت های خانه سازی اسراییل در سرزمینی است که فلسطینیان می خواهند بخشی از کشور آینده آنها باشد.
محمود عباس هشدار داده است که اگر اسراییل توقف موقت خانه سازی را که قرار است در ۲۶ سپتامبر منقضی شود تمدید نکند، او از مذاکرات خارج خواهد شد.
آویگدور لیبرمن، وزیر امور خارجه اسراییل می گوید ادامه توقف خانه سازی یهودیان ساکن منطقه را برآشفته خواهد ساخت. آنها تهدید کرده اند که اگر عملیات ساختمانی از سر گرفته نشود، دولت ائتلافی حاکم را سرنگون خواهند کرد.

سربازان استرالیایی با اتهام کشتن کودکان در افغانستان روبرو هستند

گروه کوچکی از سربازان استرالیایی ممکن است بر سر حمله ای در افغانستان در سال گذشته که در آن پنج کودک کشته شدند، دادگاهی شوند.
مرگ آنها در جریان حمله یک واحد نیروهای ویژه استرالیا در ایالت اوروزگان علیه یک رهبر شورشی روی داد.
افسران ارشد در وزارت دفاع استرالیا ابراز نگرانی کرده اند که چنین اقدامی بر چگونگی عملیات سربازان در منطقه جنگی اثری منفی خواهد داشت.
روزنانه سیدنی مورنینگ هرالد می گوید مورخان نظامی نمی توانند هیچ موردی را بیاد بیاورند که در آن سربازان استرالیایی در ارتباط با مرگ غیر نظامیان در جریان جنگ متهم شده باشند.

جيمی کارتر آزادی يک مرد آمريکايی زندانی در کره شمالی را بدست آورد

 
 
 
 
 

پرزيدنت جيمی کارتر، رييس جمهوری پيشين آمريکا، آزادی يک شهروند آمريکايی را که از ماه ژانويه در کره شمالی در زندان بود، کسب کرد.

خانم سخنگوی مرکز کارتر در آتلانتا در ايالت جورجيا در آمريکا می گويد که رييس جمهوری پيشين آمريکا به همراه «آيجالون ماهلی گومز» شهر پيونگ يانگ را در يک جت اختصاصی، ترک کرد. پرزيدنت کارتر روز چهارشنبه وارد پيونگ يانگ شد. وزارت امور خارجه آمريکا سفر جيمی کارتر را يک مأموريت خصوصی، توصيف کرده بود.

وزارت امور خارجه آمريکا شامگاه پنجشنبه در اطلاعيه ای از «تلاش انساندوستانه» جيمی کارتر برای کسب آزادی آقای گومز، سپاسگزاری کرد.

گومز ۳۰ ساله پس از ورود به کره شمالی در اين کشور منزوی، بازداشت شد. وی به ۸ سال کار اجباری و پرداخت ۷۰۰۰۰۰ دلار جريمه نقدی به دليل عبور از مرز، محکوم شده بود.

آقای گومز اهل شهر بوستون ايالت ماساچوست آمريکا در کره جنوبی زبان انگليسی تدريس می کرد. دوستان وی او را يک فعال مسيحی پرشور که تحت تأثير رابرت پارک، ميسيونر آمريکايی، قرار داشت، توصيف می کنند.

آقای پارک نيز يک ماه پيش از آقای گومز از مرز کره شمالی و چين عبور کرده وارد کره شمالی شد. رابرت پارک دو ماه بعد در کره شمالی بازداشت و از کشور اخراج شد.

انتظار می رود آقای گومز امروز، جمعه، وارد بوستون شود.

پايان مأموريت جنگی آمريکا در عراق نزديک است

در حاليکه مأموريت جنگی آمريکا در عراق تا آخرين روز ماه ميلادی جاری رسماً به پايان می رسد، بسياری از مردم عراق نسبت به آينده ابراز نگرانی می کنند .

در پی يک رشته حملات انفجاری روز چهارشنبه که منجر به کشتن دست کم ۶۰ نفر و زخمی شدن بيش از ۲۵۰ نفر شد، مردم عراق احساسی متفاوت وگاهاً متناقضی در مورد خروج بخش اعظمی از نيروهای نظامی آمريکا و پايان مأموريت جنگی آن کشور در عراق دارند.

شهروندی بنام علی ميگويد که مردم عراق به توانمندی نيروهای امنيتی آن کشور معتقد هستند و اطمينان دارند که آنها ميتوانند صلح و امنيت عراق را تضمين کنند. او از سياستمداران عراقی خواست تا اختلافات خود را بکنار بگذارند و هرچه زودتر دولت آن کشور را تشکيل دهند.

در شهر فلوجه که سال ۲۰۰۴ شاهد سخت ترين روزهای جنگ عراق بود، خالد احمد، دانشيار قوانين اسلامی، ميگويد که خروج نيروهای نظامی آمريکا از عراق بسيار نگران کننده است. او ميافزايد که در حال حاضر و در غياب نيروهای نظامی آمريکا، نيروهای امنيتی و پليس عراق بهيچ وجه آمادگی دفاع از کشور و يا حتی از خود را ندارند. او افزود که بمجرد آنکه نيروهای نظامی آمريکا عراق را ترک کنند اکثر همسايگان عراق آماده اند که به اين کشور دست اندازی کرده و بخشی از خاک عراق را بخود اختصاص دهند.

اما افسران پاسگاهی در حومه شهر فلوجه که اتومبيل ها را بازرسی و رفت و آمد آنها را کنترل ميکنند، ميگويند که پس از خروج نيروهای نظامی آمريکا از عراق برای ايجاد صلح و امنيت در آن شهر مشکلی نخواهند داشت. راشد حميد صالح يکی از افسران پاسگاه می گويد مدتی است که نيروهای امنيتی کنترل و امنيت شهر انبار را مستقلاً و بدون حضور نيروهای آمريکايی، بر عهده دارند.

در فلوجه شهروند ديگری بنام ابو مجاهد که در سال ۲۰۰۴ يک پای خود را در جنگ با نيروهای آمريکا از دست داده است ميگويد خروج نيروهای آمريکا از عراق آسان نخواهد بود.

قرار است پرزيدنت اوباما سه شنبه آينده در دومين نطق ويژه خود که از دفتر کارش خطاب به ملت آمريکا ايراد خواهد کرد پايان مأموريت جنگی آمريکا در عراق را اعلام دارد.

گزارش: اتحاديه اروپا ساختار قضايی اسراييل را مورد انتقاد قرار داد

اتحاديه اروپا رأی دادگاه اسراييل در زمينه محکوم کردن يک فلسطينی فعال حقوق بشر را به چالش گرفت.

اتحاديه اروپا در اقدامی کم سابقه، بطور علنی ساختار قضايی اسراييل را به خاطر محکوم ساختن عبدالله ابورحمان، يک فلسطينی فعال حقوق بشر، مورد انتقاد قرار داد.

عبدالله ابورحمان، اهل روستای بيلين از توابع کرانه باختری رود اردن، نقش هماهنگ کننده کميته مردمی بيلين عليه حصارهای امنيتی اسراييل را بر عهده داشته و از اواخر ماه دسامبر گذشته تحت بازداشت بوده است. وی در هفته جاری به اتهام تهييج افکار عمومی در دادگاه ارتش اسراييل مورد محاکمه قرار گرفت و در حال حاضر در انتظار دريافت حکم خود به سر می برد.

کاترين اَشتون، نماينده ارشد اتحاديه اروپا در بيانيه ای اعلام کرده است، به باور اتحاديه اروپا، اين مرد ۳۹ ساله، از مدافعان حقوق بشر، تنها و تنها به يک اعتراض غيرخشونت آميز دست زده است.

ابو رحمان در روستای بيلين تظاهرات اعتراضی عليه حصارهای امنيتی اسراييل را سازماندهی می کرد.

مجده، همسر ابورحمان به خبرگزاری رويترز گفته است، جای همسر او نبايد در زندان باشد. مجده در اين زمينه می گويد «او هميشه در اعتراضات مسالمت آميز شرکت می کرد. اين اعتراضها از نظر دولت اسراييل غيرقانونی است. اين کار هم جنبه قانونی ندارد، عبدالله بدون هيچ دليل موجه، يا حداقل جرمی که از لحاظ قانونی سزاوار مجازات باشد در زندان است. پرونده او يک پرونده سياسی است.»

وکيل مدافع ابورحمان می گويد عليه حکم دادگاه اسراييل تقاضای فرجام خواهد کرد. اما پيش از اين کار، بايد منتظر ابلاغ حکم دادگاه بود.

منتقدان به حکم دادگاه اسراييل می گويند، حکم دادگاه نبايد به استناد شواهد و سخنان عده ای اندک صادر شود. وکيل مدافع ابورحمان نيز معتقد است بسياری از اين افراد تحت فشار وادار به شهادت شده و دادگاه نبايد به شهادت آنها استناد کند.

از آنجا که فلسطينيان ساکن کرانه باختری رود اردن در چارچوب قوانين و مقررات نظامی اسراييل زندگی می کنند، پرونده ابورحمان نيز در يک دادگاه نظامی مورد رسيدگی قرار گرفته است.

در خبری ديگر مذاکرات مستقیم فلسطینی ها و اسرائیل ۱۲ شهریور ماه در واشنگتن آغاز می شود.

توقف موقت ساخت شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری نیز که ۱۰ ماه پیش از جانب اسرايیل اعلام شده بود، روز سوم مهر ماه خاتمه می یابد. بنا به گزارش سایت اینترنتی روزنامه کریستین ساینس مانیتور، فلسطینی ها اعلام کرده اند، در صورتیکه اسرايیل تا آن زمان با تمدید توقف ساخت و سازها موافقت نکند، از ادامه گفتگوها خودداری خواهند کرد.

در همين حال پلیس اسرايیل می گوید، فلسطینی ها در اورشلیم شرقی چندین خودرو را آتش زدند و به ماموران انتظامی سنگ پرتاب کردند. در آستانه آغاز مذاکرات هفته آتی صلح خاورمیانه در واشنگتن؛ علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ایران مذاکرات مسقیم میان فلسطینیان و اسرائیل را «گفتگوهای سازش» خواند .

فلسطینیان این اتومبیل ها را حوالی ۵ صبح روز پنجشبنه به وقت محلی در ناحیه ای بنام «سیلوان» در شرق اورشلیم آتش زدند. این حادثه بعد از درگیری تعدادی از فلسطینی ها که برای خوردن سحری در مسجدی تجمع کرده بودند، با گروهی از یهودی ها که از نزدیکی مسجد رد می شدند، اتفاق افتاد، اما دلیل برخورد آنها هنوز معلوم نشده است. «سیلوان» از محلات پر تنش اورشلیم ست، چون اسرايیل تصمیم دارد تعدادی از خانه های فلسطینی ها را در اين محله تخریب کند، اماکنی که به گفته مقام های اسرايیلی غیر قانونی ساخته شده اند.

نیروهای اسرايیل در سومین جنگ خود با اعراب در ۵۰ سال پيش، بخش شرقی اورشلیم را که تا آن زمان جزيی از خاک اردن بود، تصرف کردند و تمام شهر را پایتخت کشورخود می دانند، موضعی که هنوز از طرف جامعه بین الملل قبول نشده و از طرف دیگر، یکی از مهمترین درخواست های فلسطینی ها تبدیل اورشلیم شرقی به پایتخت کشور آینده فلسطینی ها ست.

اورشلیم شهری ۷۶۰ هزار نفری است که برای سه دین اسلام و یهود و مسیحیت ارزش معنوی زیادی دارد و در طول تاریخ ۶ هزار ساله خود، دو بار بطور کامل تخریب شده، ۲۳ بار محاصره شده، ۵۲ بار مورد تهاجم قرار گرفته و ۴۴ بار بین ارتش های مهاجم دست بدست شده است. اورشليم شهری است که تعیین سرنوشت نهايی آن یکی از مهمترین موارد مورد بحث فلسطینیان و اسرايیل در مذاکرات مستقیم آنها در واشنگتن در هفته آینده است.

گوگل خدمات رايگان جديدی در جی ميل ارائه می کند

شرکت اينترنتی گوگل روز چهارشنبه اعلام کرد بزودی خدمات رايگان جديدی را برای استفاده کاربران جيميل، به خدمات وب ميل خود اضافه خواهد کرد.

سرويس جديد به کاربران امکان می دهد از طريق کامپيوترهای خود با يکديگر تماس تلفنی برقرار کنند.

اين تحول بزرگ، گوگل را در تقابل و رقابت مستقيم با غولهای اينترنتی و مخابراتی، همچون اسکايپ و ورزايزن، قرار می دهد.

شرکت گوگل در بلاگ جیميل به کاربران خود می گويد «شما از امروز می توانيد از طريق حساب جیميل خود تماس تلفنی مستقيم با يکديگر برقرار کنيد.»

سرويس جديد به کاربران آمريکايی امکان می دهد از طريق کامپيوترهای مجهز به میکروفون از داخل آمريکا با اقصی نقاط جهان صحبت کنند. تماسهای تلفنی برای کاربران در آمريکا و کانادا تا آخر سال جاری رايگان خواهد بود و پس از آن حتی هزينه اندک اسکايپ، پرطرفدارترين تلفن کامپيوتری موجود را نيز به مراتب کاهش خواهد داد.

گزارش: سازمان ملل می گويد ميليون ها جوان در جهان بيکار هستند

سازمان بين المللی کار وابسته به سازمان ملل متحد می گويد در حال حاضر حدود ۸۱ ميليون جوان در جهان بين سنين ۱۵ تا ۲۴ بيکار هستند. همين گزارش ميگويد که انتظار ميرود اين رقم در سال های آينده باز هم افزايش يابد.

بحران اقتصادی در جهان بر تعداد بيکاران افزوده است، اما در صد بيشتر اين بيکاری، به ويژه در خاور ميانه و آفريقای شمالی، به جوانان تعلق دارد. «النا گاستالدُو» از سازمان بين المللی کار در همين رابطه می گويد «در اين روزها، زنان و مردان جوان سه برابر، نسبت به افراد مسن تر از خود، گرفتار بيکاری هستند.»

وی در همين رابطه می افزايد «در زمان بحران، جوان ها آخرين کسانی هستند که استخدام می شوند و نخستين گروهی هستند که از کار اخراج می شوند.»

وی می گويد دو عامل مختلف در اين جهت به سود جوانان نيست، نخست آن که هنوز داخل يک شبکه ارتباطی نشده اند و دوم آن که دارای تجربه نيستند.

«مری شيفر» دختر جوانی که مانند بقيه ۸۱ ميليون جوان بيکار جهان، در بدر به دنبال کار می گردد می گويد «من همه جا را نگاه کرده ام. به دنبال کار به هر دری زده ام، بارها در اينترنت سراغ کار گشته ام اما بنظر ميرسد همه آنها من را رها کرده اند.»

در کشورهای پيشرفته مانند ايالات متحده آمريکا، تقريباً يک جوان از هر شش جوان دارای کار و شغل نيست.

دايان سينگرمن يکی استاد دانشگاه در واشنگتن ميگويد در صد بيکاری جوانان در خاور ميانه بسيار زياد است و اين به آن معناست که در صد جمعيت جوان در آن منطقه بسيار بالاست.

در مصر که پرجمعيت ترين کشور خاورميانه است، دولت سابقاً استخدام جوانانی را که دانشگاه را تمام می کردند، تضمين ميکرد اما اکنون ديگر چنين نيست و بسياری از جوانانی که تحصيلات دانشگاهی خود را به پايان رسانده اند نيز واجد شرايط لازم برای استخدام جهت مشاغل موجود در شرکت های خصوصی نيستند.

علاوه بر آن در خاورميانه يک عامل مهم ديگر -- عامل جنسيت -- نيز در اين ميان نقش مهمی بر عهده دارد و با اين که معمولاً زنان بيشتر از مردان از تحصيلات بالاتری برخوردارند؛ تنها يک زن از هر سه زن جوان در بازار کار ديده می شود.

با اين همه جوانانی که از بازار کار دور مانده اند اميدوارند که وضعيت اقتصادی بهتر شود و وقت آنان و همچنين استعدادهايشان بهدر نرود.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,013 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر