سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آبان ۲۸, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

حمله هواپیماهای اسراییل به غزه

هواپیماهای جنگی اسراییل روز جمعه به سه منطقه در غزه حمله کردند. این حملات پس از پرتاب راکت از نوار غزه به جنوب اسراییل انجام شد.

نیروهای دفاعی اسراییل هدف این حملات را، دو تونل و تاسیسات دیگر در نوار غزه اعلام کرده اند. منابع فلسطینی به رسانه های گفته اند دست کم پنج نفر مجروح شده اند.

روز جمعه، ارتش اسراییل پرتاب یک راکت از نوار غزه را تایید کرده بود.

هنوز هیچ گروهی مسئولیت این حمله را به عهده نگرفته است. ارتش اسراییل گفته است که طی عملیاتی در روز چهارشنبه یکی از اعضای ارشد گروه ستیزه گر فلسطینی سپاه اسلام را هدف قرار داده که وی طراح حمله علیه اسراییل از شبه جزیره سینا بوده است.

این حوادث در حالی روی می دهد که اسراییل پیشنهاد مقدماتی آمریکا برای کمک به تامین هزینه تحویل جت های جنگنده به آن کشور را بررسی می کند. هدف از این معامله ترغیب اسراییل به توقف خانه سازی در کرانه غربی است.

پیشنهادی که بر اساس آن آمریکا ۲۰ فروند جت رادار گریز اف – ۳۵ به اسراییل تحویل می دهد. این اسکادران افزون بر ۲۰ هواپیمایی است که اسراییل پیشتر سفارش داده است.

آمریکا همچنین متعهد شده از تلاش فلسطینیان برای دست یافتن به استقلال در سازمان ملل متحد جلوگیری کند.

سازمان ملل کارنامه حقوق بشری تهران را تقبيح کرد

يک کميته سازمان ملل متحد ضمن تقبيح کارنامه حقوق بشری ايران، تهران را به ارتکاب شکنجه، شلاق زدن، واعدام از طريق سنگسار متهم کرده است.
اين کميته ناظر بر امور مرتبط با حقوق بشر، روز پنجشنبه با ۸۰ رای موافق، ۴۴ رای مخالف و ۵۷ رای ممتنع قطعنامه ای را تصويب کرد که کانادا بانی وآمريکا حامی آن بود.
قطعنامه بر آنچه که نگرانی هائی عميق از موارد جدی نقض حقوق بشر در ايران توصيف شده است تاکيد می گذارد.
کميته می گويد ايران عليه زنان مرتکب خشونت می شود، آزادی بيان را محدود می سازد، و رهبران اپوزيسيون، ژورناليست ها و وکلای دادگستری را، خودسرانه، توقيف می کند.
يک ديپلمات ايران رای کميته سازمان ملل متحد را مورد انتقاد قرار داد و آن را غيرمنصفانه، تهديدی عليه صلح، و تلاشی از سوی آمريکا برای سياسی کردن حقوق بشر ناميد.
کاخ سفيد با صدور اعلاميه ای از رای کميته استقبال کرده است و می گويد اين رای پيامی روشن به ايران می فرستد که حقوق جهانی بشر بايد محترم نگاه داشته شود.
مجمع عمومی سازمان ملل متحد سال گذشته قطعنامه مشابهی را عليه ايران با ۷۴ رای موافق، ۴۸ رای مخالف و ۵۹ رای ممتنع تصويب کرده بود.

پرزیدنت اوباما: پیمان استارت نباید هدف مشاجره های سیاسی باشد

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا می گوید تصویب پیمان جدید کاهش تسلیحات استراتژیک با روسیه یک «ضرورت امنیت ملی» است که نمی تواند به تاخیر بیافتد.

آقای اوباما روز پنجشنبه، در پی دیداری با دیپلمات های بلندپایه و مقامات دفاعی پیشین، بار دیگر خواهان تصویب سریع پیمان استارت شد.

هدف از پیمان این است که از موجودی تسلیحات هسته ای حدود ۳۰ درصد کاسته شود، اما تصویب آن به دلیل نگرانی های قانون گذاران اصلی مخالف در سنای آمریکا به تاخیر افتاده است.

رییس جمهوری هشدار داد واشنگتن در مساله توانایی کشور برای تایید زرادخانه اتمی استراتژیک روسیه «نمی تواند قمار کند.» او همچنین گفت خودداری از تصویب استارت به بهای از دست دادن حمایت روسیه از مسائل دیگر، از جمله تلاش های ایران برای دست یابی به تسلیحات اتمی تمام خواهد شد.

علیرغم مخالفت های سیاسی، آقای اوباما گفت او یقین دارد که می تواند آرای کافی برای تصویب پیمان در سال جاری به دست آورد.

رییس جمهوری آمریکا یادآور شد که پیمان استارت نباید هدف مشاجره های سیاسی باشد، و گفت رهبران هر دو حزب، از مفهوم آن حمایت کرده اند.

اختلاف اتمی تهران و غرب تهدید علیه بيماران سرطانی در ایران

واشنگتن پست زير عنوان «بن بست اتمی می تواند به بيماران سرطانی در ايران آسيب برساند» می نويسد آثار ناشی از جرّ و بحث ميان ايران و غرب بر سر برنامه اتمی تهران می تواند نخست در کلينيک های درمان سرطان در گوشه و کنار ايران ظاهر شود که صدها بيمار سرطانی هفته ای يک بار در آنها با اشعه های ايزوتوپ مداوا می شوند.

ايران می گويد سوخت رآکتور تحقيقاتی تهران، که ايزوتوپ ها را توليد می کند، در سپتامبر آينده تمام می شود، و اين رآکتور فاقد موادی خواهد شد که برای تشخيص و مداوای نزدیک به ۸۵۰ هزار بيمار سرطانی لازم است.

معامله ای که انتظار می رفت غرب بر اساس آن سوخت رآکتور را فراهم کند، در جريان بن بست ناشی از اختلاف بر سر برنامه گسترده تر اتمی ايران تقريبا ازهم پاشيده است، و مقاومتی که ايران برای توليد داخلی اين سوخت به خرج می دهد، سرزنش آمريکا و اروپا را در پی داشته است. آمريکا و اروپا نگرانند که اين برنامه می تواند به تقويت آنچه که هدفی پنهانی در جاه طلبی های اتمی تهران توصيف می کنند، یعنی توليد بمب اتمی، بيانجامد. ايران چنين ادعایی را رد می کند و می گويد برنامه اش صرفا برای مقاصدی صلح آميز است، و در توجيه اين نظر نياز خود را به ايزوتوپ های پزشکی مطرح می کند و مورد تاکيد قرار می دهد.

انتظار می رود مذاکره کنندگان ايران و آمريکا و متحدانش به زودی- احتمالا اواخر اين ماه يا اوايل ماه آينده - برای نخستين مذاکرات مستقيم اتمی پس از گذشت بيش از يک سال، با يکديگر ملاقات کنند. معامله فراهم ساختن سوخت مورد نياز ايران برای رآکتور تحقيقاتی نيز ممکن است در دستور مذاکرات گذاشته شود، هر چند که مقامات آمريکایی در مورد رسيدن به توافق خوش بين نيستند.

در بخش پزشکی هسته ای بيمارستان شريعتی تهران، قدرت الله قلاوند نگران است که جرّ و بحث ها در غايت او را بدون دارویی بگذارد که برای مداوایش حياتی است. او هر هفته برای مداوای سرطان تيروئيد با ايزتوپ های iodine-131 به اين بخش می آيد، که در رآکتور تهران توليد می شود. قلاوند که سال های پنجاه زندگی را می گذاراند و اهل روستایی در جنوب غربی تهران است مسائل انسانی را از سياست جدا می داند. او می گويد من اهل سياست نيستم. من يک روستایی ام. فقط می دانم که ندادن سوخت غلط است. اين زندگی من را به خطر می اندازد.

ايران بخشی از ايزتوپ های آماده را نيز از خارج وارد می کند، اما در ارتباط با تحريم های مصوب سازمان ملل متحد با محدوديت هائی روبروست و مجبور است برای خريد قيمت های بالاتری بپردازد. تحريم ها مستقيما فروش اقلام پزشکی را به ايران منع نمی کند اما موجب شده است که توليد کنندکان خارجی در عرضه آنها اکراه به خرج دهند، و آنهایی هم که حاضر به فروش هستند قيمت های گران تر مطالبه می کنند.

محمد رضا رمضانی، يکی از مقامات بيمارستان شريعتی با اشاره به يک محموله حاوی techetium-99 -رايج ترين راديوايزوتوپ مورد استفاده برای تشخيص -  که همان روز از ترکيه رسيده بود می گويد ما برای وارد کردن آن از ترکيه قيمت دو برابر پرداخت می کنيم.

سردبیر سحام نیوز، برنده جایزه بین المللی «کمیته محافظت از خبرنگاران»

   
   

«کمیته محافظت از خبرنگاران» جایزه بین المللی آزادی مطبوعات سال ۲۰۱۰ خود را به محمد داوری، سردبیر تارنمای خبری سحام نیوز اعطا کرد.

وبسایت سحام نیوز در افشای شکنجه و آزار و اذیت زندانیان در بازداشتگاه کهریزک نقش عمده ای ایفا کرد و اظهارات زندانیانی که از شکنجه و تجاوز و آزار جنسی خود توسط مقامات این بازداشتگاه پرده برمی داشتند، را منتشر می کرد.

جوئل سیمون، مدیراجرایی «کمیته محافظت از خبرنگاران» در بیانیه خود اعلام کرده است: «برندگان جایزه بین المللی آزادی مطبوعات سال ۲۰۱۰ برای انجام حرفه خبری خود متحمل خشونت، تهدید، بازداشت و حتی شکنجه شده اند و فساد سیاسی و خطاهای مقامات را افشا کرده و بر اعمال دولتمردان کشورهایشان روشنگری کرده اند. ما به استقلال حرفه ای و شجاعت آن ها افتخار و از آن ها حمایت می کنیم».  

افشاگری های سحام نیوز به بازداشت و حبس محمد داوری ۳۶ ساله در زندان اوین منتهی شد.

آقای داوری هم اکنون به اتهام «اقدام علیه نظام» دوره محکومیت پنج ساله خود را در زندان اوین سپری می کند.

براساس بیانیه «کمیته محافظت از خبرنگاران» مادر آقای داوری با ارسال نامه ای به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل ازشکنجه فرزندش در زندان خبر داده است.

براساس گزارش ها، محمد داوری هم اکنون در زندان انفرادی به سر می برد و بیش از هشت ماه است که از هر گونه تماس با اعضای خانواده اش محروم بوده است.

بیستمین مراسم سالانه اهدای جایزه بین المللی آزادی مطبوعات «کمیته محافظت از خبرنگاران» روز ۲۳ نوامبر سال جاری در نیویورک برگزار خواهد شد.

خبرنگاران اتیوپی، روسیه و ونزوئلا از جمله دیگر افرادی هستند که جایزه آزادی مطبوعات امسال این نهاد مدافع حقوق خبرنگاران را دریافت خواهند کرد.

کرم استاکس نت صدها سانتريفيوژ اتمی ايران را از کارانداخته است؟

نيويورک تايمز زير عنوان "کرم ايده آل برای تخريب سانتريفيوژها" می نويسد کارشناسانی که کرم کامپيوتری مورد ظن درهدف گيری وحمله به برنامه اتمی ايران را زيرميکروسکوپ گذاشته اند به اين نتيجه رسيده اند که اين کرم دقيقا به گونه ای طراحی و شکل داده شده بود که بتواند سانتريفيوژهای اتمی را با حرکاتی بسيار شديد از کنترل خارج کند.

اين نتيجه گيری، گرچه هنوزقطعی نيست، اما شروع به روشن ساختن بعضی از ابهام های مرتبط با يک بدافزار کامپيوتری، موسوم به کرم استاکس نت (Stuxnet) کرده است، که اوايل سال بخصوص در کامپيوترها در ايران، و تا حدودی در هند، اندونزی و کشورهائی ديگر، کشف شده است.

منشاء و سرچشمه اين کرم هنوز موضوعی مورد اختلاف است، اما درهفته های اخيرهر وقت مقامات اسرائيلی با اين سئوال روبرو می شوند که آيا اسرائيل پشت سر اين حمله بوده است يا نه، و آيا می دانند کی پشت سر اين حمله بوده است، لبخندی بزرگ روی صورتشان نقش می بندد. مقامات آمريکائی گفته اند اين کرم ازخارج منشاء گرفته است.

موشکافی های جديد، دامنه هدف ها و رمزهای مورد استفاده در نقشه حمله کرم را روشن تر ساخته است. تحليلگران و کارشناسان کامپيوتر می گويند کرم استاکس نت آسيب رسانی را با ايجاد تغييراتی سريع در سرعت چرخش موتورها انجام می دهد، که از طريق بالابردن و پائين آوردن پی در پی سرعت در چرخش عملی می شود.

اريک چين (Eric Chien) پژوهشگر شرکت ايمنی کامپوتری سيمن تک (Symantec) دريک گزارش وبلاگی می گويد تغيير در سرعت، تخريب درعمليات عادی و رايج در سيستم های کنترل صنعتی را موجب می شود.

تحليگران اتمی، در واکنش به گزارش می گويند اين نوسانات، دستورالعملی فاجعه آميز برای آسيب رساندن به هزاران سانتريفيوژی است که درايران برای غنی سازی اورانيوم می چرخند، و حاصل کار آنها می تواند در غايت به تامين  سوخت برای رآکتورها، و يا بمب های اتمی منجر شود.

تغييرات سريع در چرخش سانتريفيوژها می تواند موجب از هم پاشيدن آنها شود. گزارش های منتشر شده توسط بازرسان بين المللی گويای آن است که ايران با مشکلاتی متعدد برای گرداندن سانتريفيوژها مواجه بوده است، و صدها سانتريفيوژ را از تابستان سال ۲۰۰۹ ببعد از رده خارج ساخته است.

ديويد آلبرايت (David Albright) رئيس انستيتوی علوم و امنيت بين المللی، که يک گروه غيردولتی مستقر در واشينگتن و فعال در ردگيری امورمربوط به اشاعه و گسترش تسليحات اتمی است، روز پنجشنبه در مصاحبه ای گفت "ما تائيديه مستقيمی نمی بينيم که منظور از حمله، کند ساختن فعاليت های اتمی ايران باشد، اما مسلما  با توجه به حقايق موجود، چنين تفسير و تعبِيری را می توان مطرح ساخت".

مقامات اطلاعاتی گفته اند به اعتقاد آنان يک رشته از برنامه های پنهانی، دست کم در مورد بعضی از کند شدن ها موثر بوده است. بهمين جهت هنگامی که ايران در اوايل سال گزارش داد  با کرم استاکس نت می جنگد، بلافاصله  برای بسياری از کارشناسان اين حدس و گمان بوجود  آمد، که حمله، يک حمله کامپيوتری دولتی بوده است.

هند سفیر جمهوری اسلامی را فرا می خواند

هند، سفیر جمهوری اسلامی ایران را در ارتباط با گفته های اخیر آیت الله خامنه ای فراخوانده است.

وزارت امور خارجه هند روز جمعه رضا علایی، کفیل سفارت جمهوری اسلامی را احضار کرد و «ناخشنودی عمیق» دهلی نو را ابراز داشت.

دولت هند در بیانیه ای می گوید دهلی نو گفته های رهبر ایران را «تجاوزی به تمامیت ارضی و حاکمیت» خود می بیند. .

آیت الله خامنه ای هفته پیش در سخنانی از نخبگان مسلمان درخواست کرد از «پیکار» مسلمانان «ملت های افغانستان، پاکستان، عراق، فلسطین و کشمیر» حمایت کنند.

روز پنجشنبه، هند برای نخستین بار به قطعنامه سازمان ملل متحد در مورد نقض حقوق بشر در ایران رای نداد. در گذشته، هند علیه قطعنامه رای داده است.

جدایی خواهان مسلمان در کشمیرهند از سال ۱۹۸۹ برای استقلال از هند یا ادغام در پاکستان در جنگ بوده اند. تاکنون بیش از ۶۰ هزار تن در مناقشه کشته شده اند.

 

پرزیدنت اوباما: کنفرانس لیسبون فرصتی برای «احیای» ناتو است

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا می گوید اجلاس رهبران ناتو در لیسبون فرصتی خواهد بود که اتحادیه در حالی که با چالش های امنیتی جدید در قرن بیست و یکم روبرو است، احیا شود.

آقای اوباما روز جمعه در یک کنفرانس خبری همراه با آنیبال کاواکو سیلوا، رییس جمهوری پرتغال گفت اجلاس همچنین فرصتی برای تقویت مشارکت آمریکا با اتحادیه اروپا فراهم می آورد.

جنگ در افغانستان در راس مذاکرات اجلاس دو روزه قرار دارد. ناتو ۱۳۰ هزار سرباز در آن کشور مستقر کرده است.

همچنین انتظار می رود رهبران ناتو «مفهوم استراتژیک» جدیدی برای اتحادیه که شامل دفاع نیرومندتر علیه تروریسم سایبری و موشک های بالیستیک می شود را فاش کنند.

یک تحلیلگر مرکز مطالعات استراتژیک و بین المللی در واشنگتن به صدای آمریکا می گوید این تصور به وجود آمده است که پرزیدنت اوباما برای تمرکز بر مسائل فوری تر جهان، روابط واشنگتن با اتحادیه اروپا را به حاشیه کشانده است.

او گفت اجلاس لیسبون به آمریکا و شریکان اصلی آن در اتحادیه اروپا فرصت خواهد داد درباره چگونگی پیشرفت در مسائل امنیتی و اقتصادی بحث کنند.

آقای اوباما قرار است روز شنبه در حاشیه اجلاس با مقامات اتحادیه اروپا ملاقات کند.

انتظار می رود پرزیدنت اوباما برنامه خروج سربازان در یک دوره چهار ساله را تشریح کند. قرار است اجرای این برنامه سال آینده، در حالی که نیروهای بین المللی انتقال مسئولیت های امنیتی به نیروهای افغانستان را آغاز می کنند، آغاز شود.

او روز جمعه هنگام ورود به لیسبون تاکید کرد آمریکا بعد از پایان ماموریت رزمی ناتو در افغانستان در سال ۲۰۱۴، در کنار آن کشور باقی خواهد ماند.

آندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو، کنفرانس لیسبون را یکی از مهمترین نشست ها در تاریخ اتحادیه نامیده است و می گوید پیامد اصلی، اتحادیه «کارآمد تر، فعال تر و لایق تری» خواهد بود که قادر باشد با نگرانی های امنیتی، که از زمان آخرین بازنگری ماموریت ناتو در ۱۱ سال پیش تغییر کرده است، مقابله کند.

از روسیه، رقیب سابق دوره جنگ سرد، نیز دعوت شده است در اجلاس ناتو شرکت کند. هدف این است که همکاری مسکو با اتحادیه در مسائلی از جمله سیستم دفاع موشکی جدید در اروپا و جنگ افغانستان تقویت شود.

انتظار می رود کنگره معامله تسلیحاتی آمریکا با عربستان سعودی را تصویب کند

انتظار می رود کنگره آمریکا اجازه دهد یک معامله ۶۰ میلیارد دلاری اسلحه با عربستان سعودی انجام شود.
دولت اوباما ماه پیش کنگره را از معامله، که بزرگترین فروش تسلیحاتی آمریکا تلقی می شود، آگاه ساخت، و به قانونگزاران ۳۰ روز مهلت داد از آن جلوگیری کنند یا اصلاحاتی در توافقنامه صورت دهند. این مهلت نیمه شب جمعه به وقت شرق آمریکا منقضی می شود.
هیچ اعتراض رسمی عنوان نشده است. اما در اوایل نوامبر یک گروه دو حزبی نزدیک به ۲۰۰ نفر از اعضای کنگره در نامه ای به رابرت گیتس وزیر دفاع و هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا پرسش هایی را درباره معامله مطرح ساختند و درخواست کردند اطمینان داده شود که تسلیحات علیه اسراییل، متحد منطقه ای آمریکا، به کار نخواهد رفت.
مقامات وزارت امور خارجه آمریکا می گویند تسلیحات طی ۱۵ تا ۲۰ سال آینده فروخته خواهد شد، و بر اساس توافق عربستان جت های جنگنده اف - ۱۵ جدید تحویل خواهد گرفت و ۷۰ جت مستعمل آن به روز در خواهند آمد.
توافق همچنین فروش ۱۷۸ فروند هلیکوپتر، از جمله آپاچی، بلک هاوک و لیتل برد، و نیز موشک های پیشرفته، بمب، رادار و دیگر تجهیزات نظامی را شامل می شود.
دولت اوباما گفت فروش تسلیحات را پس از بررسی نیازهای دفاعی عربستان سعودی و اطمینان از این که برتری نظامی اسراییل در خاورمیانه را کاهش نخواهد داد، تصویب کرد.
مقامات اسراییل اغلب ابزار نگرانی کرده اند که فروش های تسلیحاتی آمریکا در منطفه ممکن است امنیت کشور را بخطر بیاندازد. با این حال، خبرگزاری های گوناگون می گویند اسراییلی ها از معامله با عربستان ناراحت نیستند.
یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت معامله از «هدف های امنیتی گسترده تر» آمریکا در خلیج فارس حمایت می کند. همچنین سعودی ها را در تامین «نیازهای امنیتی مشروع» آنها کمک یاری می دهد.
در زمانی که از هر ۱۰ کارگر آمریکایی یک نفر بی کار است، معامله می تواند اشتغال در برخی از شرکت های تولید کننده اسلحه، نظیر بوئینگ، یونایتد تکنولوژیز، و رایتون، را افزایش دهد.
 

وولزی: نتيجه تعامل، نزدیک شدن ایران به دستیابی به سلاح اتمی بوده است

در هفته جاری صدای آمریکا گزارشی را از نشست گروههای طرفدار و مشوّق تعامل با دولت جمهوری اسلامی در ارتباط با اهداف اتمی ايران، پخش کرد.

روز چهارشنبه در نشست دیگری در «کلوپ ملی مطبوعات» در واشنگتن تحت عنوان «امنیت ملی، آزادی و ایران،» شرکت کنندگان با ابراز نظرات شخصی خود خواهان اقدام جدی آمریکا و غرب برای مقابله با جمهوری اسلامی ايران شدند.

آقای «جیمز وولزی،» رییس پیشین سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا – «سيا» -- در نشست کلوپ ملی مطبوعات در واشنگتن با انتقاد از سالها سیاست تعامل دولت آمریکا با ایران و بی ثمری آن آغاز سخن کرد و گفت نتایج تعامل با جمهوری اسلامی اکنون نزدیک شدن ایران به دستیابی به سلاح اتمی و تیرگی چهره منطقه وجهان است .

آقای وولزی با اشاره به نارضایی عمیق ایرانیان گفت اعضای پاسداران و بسیج در موقعیت قدرت نه تنها به تجاوز و قتل در خیابانهای ایران می پردازند بلکه قسمت اعظم اقتصاد و انرژی را در اختیار دارند و نیروهای آنها در کشورهای همسایه به کشتن آمریکاییان و دیگرانمی پردازند و به مسلح ساختن گروههای تروریستی ادامه می دهند.

رییس پیشین «سیا» گفت: «اگر اعمال گزینه نظامی لازم شود، هدف نباید فقط تأسیسات اتمی ایران باشد بلکه هدف باید نابودی ساختار پاسداران و بسیج نیز باشد و در عین حال از صدمات و خسارات به مردم ایران پرهیز گردد.»

آقای وولزی در گفتگو با بخش فارسی صدای آمریکا در مورد تأثیر تحریمها و تنش میان محمود احمدی نژاد و آيت الله سيد علی خامنه ای نیز چنین گفت: «ممکن ست گزارش تنش میان خامنه ای و احمدی نژاد صحیح باشد ولی ابدا بمعنای کاهش سرعت برنامه دستیابی ایران به سلاح اتمی نیست.»

خانم «میشل بِکمن،» نماینده جدید کنگره از حزب «تی» از جنبش مردم ایران حمایت کرد و دولت پرزیدنت اوباما را در رویکرد آن نسبت به حوادث پس از انتخابات ایران مورد نکوهش قرار داد. خانم «بکمن» گفت: «زمانی که زنان و مردان ایرانی در جنبش خود علیه سرکوبی حکومت بی صبرانه نیاز به حمایت دنیای آزاد داشتند، این فرصت از دست رفت و بجای آن دولت آمریکا به همان کسانی که فرمان شکنجه مردم ایران را صادر کردند، پیشنهاد تعامل کرد.»

سخنران دیگر نشست چهارشنبه کلوپ ملی مطبوعات با نام مستعار «رضا کهلیلی،» خود را عضو فراری سپاه پاسداران معرفی کرد و به گفته خود پس از مشاهده جنایات پاسداران و رژیم علیه مردم به خدمت سازمان «سیا» در آمده است.

آقای کهلیلی از هدف صدور و گسترش شبکه تروریسم و تفسیر واعظان حکومت ایران از اسلام سخن گفت و سقوط رژیم را به آسانی امکان پذیر، توصیف کرد. عضو فراری سپاه پاسداران گفت: «شکاف میان سران حکومت از هر زمان دیگر عمیق تر است و پاسداران و بسیج که حافظ رژیم بوده اند در سراشیبی نزول قرار دارند و سقوط آنها به آسانی امکان پذیر است.»

بدلیل تقاضای روز افزون و گسترده علاقمندان به دریافت بورسیه ورزشی از دانشگاه های آمریکا، گروه ورزش تلويزیون صدای آمریکا برنامه های ویژه دیگری در نظر گرفته است. آن دسته از علاقمندانی که از طریق برنامه های قبلی ما، پاسخ پرسشهای خود را در مورد نحوه دریافت بورسیه ورزشی و تقاضای گرین کارت، برای ورزشکاران برتر، دریافت نکرده اند میتوانند با ارسال  ایمیل به گروه ورزش صدای آمریکا (varzesh@voanews.com)، نظرات و سوالات خود را از کارشناس  دو برنامه درنظر گرفته شده، جویا شوند. از علاقمندان  و ورزشکاران  متقاضی دعوت می کنيم، روزهای پنجشنبه نهم و یکشنبه دوازدهم دیماه ، راس ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه شب به وقت ایران، زمان پخش خبرهای ورزشی، بیننده این دو برنامه ویژه باشید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از ليلا فروهر با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای شهرزاد سپانلو به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر