سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ شهریور ۱, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

پایان خونبار بحران گروگان گیری در فیلیپین، ۸ کشته

پایان خونبار بحران گروگان گیری یک روزه در مانیل، دست کم هشت کشته بر جای گذاشت.

ماموران پلیس مجهز به کلاه ایمنی و جلیقه های ضد گلوله، شامگاه دوشنبه پنجره های اتوبوس حامل گروگان گیران را خرد کردند. در این اتوبوس رونالدو مندوزا، یک مامور سابق پلیس، ۱۵ گردشگر هنگ کنگی را در ازای بازگشت به شغل سابقش، به گروگان گرفته بود.

پلیس می گوید مندوزا با شلیک گلوله یک تک تیرانداز پلیس کشته شد اما پیش از آن، با اسلحه همراه خود به روی گروگان ها آتش گشود.

بیمارستان ها و مقامات هنگ کنگی می گویند هفت توریست در این درگیری کشته شدند و دیگران در بیمارستان هایی در مانیل، پایتخت فیلیپین تحت درمان هستند.

تصاویر زنده تلویزیونی نشان داد که دست کم چهار گروگان از اتوبوس خارج شدند. راننده اتوبوس با شروع تیرانداز، فرار کرده بود.

مندوزا، بازرس بلندپایه سابق پلیس، در سال ۲۰۰۸ به اتهام اخاذی و آزار و  اذیت، از کار خود اخراج شد.

چندین مسافر دیگر اتوبوس، از جمله کودکان و افراد بیمار و سالمند، پیشتر از اتوبوس آزاد شده بودند.

پیش از حمله پلیس به اتوبوس گروگان گیری، مندوزا در یک مصاحبه زنده رادیویی گفت می داند که پلیس می خواهد او را بکشد. او گفت اگر پلیس نرود، «من نیز همان کار را در اینجا می کنم.»  

اروین مارگارجو، بازرس کل پلیس بخش مانیل، در یک کنفرانس خبری اعلام کرد مندوزا خواسته تا از اتهاماتی که علیه وی مطرح شده است، تبرئه شود و بار دیگر به مقام خود در اداره پلیس بازگردد. این مقام پلیس گفته است اعمال خشونت باید به عنوان آخرین چاره یک مسئله درنظر گرفته شود.

توصیه پلیس اسراییل برای اعلام جرم علیه نخست وزیر پیشین

پلیس اسراییل روز دوشنبه خواستار اعلام جرم علیه اهود اولمرت، نخست وزیر پیشین، کشور شد که به گمان پلیس در یک رسوایی مالی بزرگ در یک پروژه املاک و مستغلات صورت گرفته است.

دادگاه اسراییل هم اکنون در حال محاکمه اولمرت به اتهام اختلاس و فساد مالی است.

پلیس مظنون است که اولمرت، به ازای حمایت از یک پروژه ساختمانی مسکونی عظیم در اورشلیم، ده ها هزار دلار رشوه دریافت کرده است.

اولمرت که در زمان اجرای این پروژه، شهردار اورشلیم بود، این اتهامات را رد کرده است.

این پرونده که یکی از بزرگترین پرونده های فساد اداری و رسوایی سیاسی تاریخ اسراییل قلمداد می شود، مردم این کشور را در حیرت و شگفتی فرو برده است.

ظن پلیس بر این اساس استوار است که پانزده میلیون دلار از سوی اجراکنندگان این پروژه به واسطه ای که نقش میانجی بین طرفین ساخت مجموعه مسکونی را داشت، پرداخت شده است.

پلیس همچنین توصیه کرده است علیه اوری لوپولیانسکی، مشاور اولمرت و شهردار پیشین اورشلیم، نیز اعلام جرم شود.

هشدار محمود عباس به عقب نشینی از مذاکرات صلح

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی به باراک اوباما، رییس جمهوری ایالات متحده هشدار داده است در صورت افزایش سرعت روند ساخت شهرک های یهودی نشین در سرزمین های اشغالی کرانه باختری توسط اسرائیل، طرف فلسطینی از مذاکرات صلح با اسرائیل عقب نشینی خواهد کرد.

صائب عریقات، مذاکره کننده ارشد فلسطینی روز دوشنبه در رام الله به خبرنگاران گفت آقای عباس با ارسال نامه ای به آقای اوباما تاکید کرده است اگر اسرائیل ساخت و ساز شهرک های یهودی نشین را از سر گیرد، از مذاکرات عقب نشینی خواهد کرد.

قراراست گفتگوهای صلح بین اسرائیل و فلسطینی ها دوم سپتامبر در واشنگتن از سرگرفته شود.

ساخت و ساز شهرک های یهودی نشین درکرانه باختری مسئله اصلی مورد اختلاف نظرطرفین مذاکرات بوده است.

اسرائیل طی ده ماه گذشته سرعت ساخت شهرک های یهودی نشین در کرانه باختری را کاهش داده است. اما قرار است روند ساخت این شهرک ها، تا اواخر ماه سپتامبر تسریع شود. اعضای دولت اسرائیل نیز برای ادامه ساخت و ساز این شهرک ها اتفاق نظر ندارند.

سیلوان شالوم، معاون نخست وزیر اسرائیل به رادیوی دولتی این کشور گفته است تصور نمی کند مهلت قانونی ساخت و ساز تمدید شود.
عریقات گفت دولت اسرائیل دو گزینه برای انتخاب دارد:«شهرک های یهودی نشین یا صلح». به گفته مذاکره کننده ارشد فلسطینی در روند صلح، اسرائیل نمی تواند «هردو گزینه را همزمان داشته باشد».
او گفت در صورت ادامه شهرک سازی «اسرائیل تصمیم به توقف مذاکرات می گیرد، زیرا ما نمی توانیم با ادامه شهرک سازی مذاکرات را پیش ببریم».
آقای عریقات افزود به گمان مسئولان فلسطینی توافقنامه صلح می تواند تا یک سال دیگر حاصل شود.   

دیدار مقامات پاکستان با صندوق بین المللی پول و مذاکره درباره وام

مقامات پاکستانی برای دیدار و مذاکره با نمایندگان صندوق بین المللی پول در روز دوشنبه در واشنگتن آماده می شوند. آنان به دنبال اصلاح ساختار وام های پاکستان برای مقابله با سیل سهمگین و بی سابقه طی دهه های اخیر در این کشور هستند.


سیل سه هفته ای در پاکستان میلیون ها نفر را بی خانمان، آواره و گرسنه کرده است. سیل زدگان از آنچه که پاسخ کند دولت به بحران می خوانند، خشمگین هستند.

بنیادهای خیریه اسلامی که برخی از آنها ارتباط های مشکوکی با گروه های شبه نظامی دارند، برای ارائه خدمات و کمک به سیل زدگان کلافه از عملکرد دولت، وارد عمل شده اند.


سیل در تقریبا یک پنجم از قلمرو کشور پاکستان جاری شده و گفته می شود ١٦٠٠ تن را به کشتن داده است.

حدود ٢٠ میلیون پاکستانی دیگر نیز بر اثر تخریب روستاها و زیرساخت ها، ویران شدن محصولات کشاورزی و کشته شدن دام ها آسیب دیده اند.

یک سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ می گوید این گروه مواد غذایی یک ماه برای ١٥٠ هزار نفر را در اختیار دارد اما تلاش های امدادی با شمار فزاینده نیازمندان مطابقت ندارد.

او می گوید کمیته بین المللی صلیب سرخ به مردم درباره مین های منفجر نشده ای که سیل جابجا کرده، هشدار داده است. به گفته این سخنگوی صلیب سرخ جهانی، این بمب ها تاکنون شش نفر را به شکل جدی مجروح کرده اند.

امدادگران نگران شیوع بیماری های ناشی از آب مانند وبا، تیفوئید و اسهال خونی براثر کمبود بهداشت و وجود هوای گرم در منطقه سیل زده هستند.

طبق پیش بینی مسئولان، طی چند روز آینده با تخلیه رودخانه ایندوس به دریای عربی، سیلاب فروکش خواهد کرد.  

انفجار دو بمب در پاکستان ٣٣ کشته برجای گذاشت

دو انفجار جداگانه بمب در پاکستان دست کم ٣٣ کشته برجای گذاشته است. به گفته مقامات یک بمب گذار انتحاری بمب همراه خود را در مسجدی در منطقه قبیله ای وزیرستان جنوبی منفجر کرد که طی آن یک روحانی محلی و دست کم ٢٥ نفر جان باختند.

مسئولان می گویند مولانا نور محمد، روحانی کشته شده، هدف حمله روز دوشنبه بود. این منطقه یکی از مکان های استقرار فعالیت های نظامی شبه نظامیان طالبان است.

از سوی دیگر، انفجار یک بمب در جلسه ریش سفیدان قبیله ای در منطقه کورّام هفت کشته برجای گذاشت.
هیچ شخص یا گروهی مسئولیت حملات را برعهده نگرفته است.

شبه نظامیان اسلامگرا در گذشته حملات و بمب گذاری های مشابهی را ترتیب داده اند اما از زمان بحران جاری شدن سیل در پاکستان، فعالیت های خود را کم کرده اند.

افتتاح خط تولید شناور تندرو سراج ۱ و نسل جدید ذوالفقار در ایران

وزیر دفاع جمهورى اسلامى روز دوشنبه خط تولید دو شناور به نام هاى سراج ۱ و نسل جدید شناور ذوالفقار را افتتاح كرد. اعلام این خبر یک روز پس از رونمایی هواپیمای بدون سرنشین و دور برد «کرار» صورت می گیرد.

 احمد وحیدی وزیر دفاع جمهوری اسلامی گفت سراج ۱ یک شناور تندرو تهاجمی راکت انداز برای مناطق گرمسیری است و شناور ذوالفقار، یك شناور گشت دریایى مجهز به موشک «نصر» است كه طراحى آن براساس حمله سریع به كشتىهاى دشمن انجام شده است.


سردار وحیدی همچنین گفته است: برای طراحی و ساخت این شناور از پیشرفته ترین و جدیدترین فناوری ها استفاده شده است.


روز یکشنبه، محمود احمدی نژاد رئیس جمهوری اسلامی از هواپیمای بدون سرنشین کرّار رونمایی کرده بود. او گفته است در صورت «تعرض» به ایران، «دایره شعاع عکس العمل ایران کل کره زمین است».
هفته گذشته نیز، ایران موشک زمین به زمین «قیام ۱» را آزمایش کرد و چند هفته پیش زیردریایی جدید غدیر را به نمایش گذاشت که گفته می شود می تواند در آب های کم عمق خلیج فارس عمل کند و به آسانی از طریق رادار قابل تشخیص نیست.


کشورهای غربی نگران بلند پروازی های نظامی و فضایی جمهوری اسلامی هستند و می گویند این برنامه ها ممکن است در راستای توسعه فناوری تسلیحات اتمی در ایران باشد.

مهین شهابی هنرپیشه سرشناس تئاتر و سینمای ایران درگذشت

مهین شهابی، هنرپیشه تئاتر، سینما و تلویزیون ایران روز دوشنبه اول شهریور، در سن ۷۴ سالگی درگذشت.

مهین شهابی مبتلا به سرطان  و تومور مغزی بود  و پس از چندین ماه که  در حالت اغما  و کما به سر می برد، روز دوشنبه  در بیمارستان پارس  در تهران درگذشت.

مهین شهابی در سال ۱۳۱۵ متولد شد. او یکی از بازیگران فعال عرصه تئاتر و سینما  و تلویزیون پیش از انقلاب اسلامی و  پس از آن در ایران بود.

فیلم های گاو، گل مریم، روز دیدار، پاییزان و بی تا از جمله فیلم هایی بودند که این هنرمند پیش کسوت ایرانی در آن ها نقش آفرینی کرده بود.

پیکر خانم شهابی روز چهارشنبه، سوم شهریور ماه از مقابل  تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان بهشت زهرا تشییع خواهد شد. 

خشم سيل زدگان گرسنه و بی خانمان پاکستانی از واکنش دولت به فاجعه

سه هفته سيل در پاکستان ميليون ها انسان گرسنه، بی خانمان و خشمگين از پاسخ دولت به بحران بجا گذاشته است.
خيريه های اسلامی، بعضی مظنون به ارتباط با گروههای ستيزه گر، به سرعت برای کمک به پاکستانی هائی وارد عمل شده اند که کارنامه رهبرانشان درفراهم ساختن امنيت، مقابله با فقر و خاموشی های مداوم مايوس و نوميد کننده بوده است.
مقامات پاکستانی قراراست امروز، دوشنبه، درواشينگتن درملاقات با مقامات صندوق بين المللی خواستار تسهيل در شرايط وامی ده ميليون دلاری شوند که در سال ۲۰۰۸ در باره آن توافق کرده اند. سنگينی بار مسئوليت های اقتصادی ناشی از بدترين سيل های چند دهه گذشته تلاش برای تسهيل در شرايط اين وام را موجب شده است.
بارندگی های موسمی شديد و بی سابقه سيل هائی ببار آورده است که يک پنجم پاکستان را زير آب برده است. برآوردهای مقدماتی حاکی از کشته شدن قريب ۱۶۰۰ نفر و مختل شدن زندگی در مورد جمعيتی بيست ميليون نفری است. سيل در عين حال ضمن تخريب تاسيسات زيربنائی، موجب نابودی محصولات کشاورزی و از بين رقتن دام و طيور شده است، و بسياری از روستاها به حالت متروکه درآمده است.

چين مجازات مرگ را برای۱۳ جرم اقتصادی حذف می کند

چین می گوید بالاترین مرجع قانون گذاری آن کشور، حذف مجازات مرگ برای سیزده جرم مرتبط با امور اقتصادی ولی عاری از خشونت را بررسی می کند.

شین هوا خبرگزاری رسمی چین روز دوشنبه، در گزارشی گفت در صورت تصویب متمم های جدید قانون جزایی چین، شمار جرائمی که مجازات آنها مرگ است از ۶۸ به ۵۵ کاهش می یابد.

شین هوا می گوید دوره طولانی ترین مجازات حبس در چین از بیست سال به ۲۵ سال افزایش داده می شود و آزادی به قید التزام نیز به خصوص در مورد جرائم تکراری، مجرمین سرشناس و مرتکبین خشونت مشمول کنترل هایی بیشتر و شدیدترخواهد شد.

به گفته شین هوا، حراست از معاش و زندگی روزمره مردم از جمله موارد مورد تاکید در متمم هاست.
رانندگی در حال مستی، کلاهبرداری و خرید و فروش غیرقانونی ارگان های بدن انسان کماکان در متمم ها جزو جرائم مستقل منظور شده است.

لوایح پیشنهادی، پیش از تصویب، معمولا سه بار در کمیته قانون گذاری کنگره خلق چین، که بالاترین مرجع قانون گذاری در آن کشور است، بررسی و بازبینی می شود. 

گزارش: اسراييل نيروگاه اتمی بوشهر را مطلقا غيرقابل قبول توصيف می کند

در ارتباط با برنامه هسته ای ايران در حالی که آمريکا گفته است واشنگتن نيروگاه اتمی بوشهر را خطرناک نمی داند اسراييل آن را مطلقا غيرقابل قبول توصيف می کند.

در حالی که فرآيند سوخت گذاری نخستين نيروگاه اتمی ايران در بوشهر آغاز شده است وزارت امور خارجه آمريکا می گويد واشنگتن اين نيروگاه اتمی را خطرناک نمی داند.

سوخت گذاری نخستين نيروگاه اتمی ايران روز شنبه آغاز شد و مقام های جمهوری اسلامی ايران آن را پيروزی سياسی بر کسانی خواندند که می خواهند فعاليت های اتمی ايران را متوقف کنند.

علی اکبر صالحی، رييس سازمان انرژی اتمی ايران، ضمن تاريخی خواندن سوخت گذاری نيروگاه، اين رويداد را با توجه به آنچه او آن را فشار، تحريم و سختی های اعمال شده از سوی غرب ناميد، ستود و گفت اين تأسيسات سمبل برنامه اتمی صلح آميز ايران است.

در همين حال يک سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا گفت ايالات متحده نيروگاه اتمی بوشهر را خطری برای گسترش تسليحات اتمی تلقی نمی کند زيرا روسيه تعهد کرده است اين نيروگاه تحت نظارت آن کشور موادی را که می تواند در ساخت سلاح های هسته ای به کار رود توليد نکند.

اما سخنگوی وزارت امور خارجه اسراييل وجود و راه اندازی نيروگاه اتمی ايران را کاملاً غير قابل قبول خواند و از جامعه بين المللی خواست با فشار بيشتر بر ايران از غنی سازی اورانيوم در ايران، جلوگيری کنند.

دانيل هرشکوويتز، وزير علوم اسراييل، نيز اظهار داشت ايران نه تنها خطری برای اسراييل بلکه تمامی جهان است.

نيروگاه بوشهر با کمک روسيه بنا و راه اندازی شد. سوخت رآکتور آن توسط روسيه فراهم و تأمين شده است و فرايند سوخت گذاری با همکاری آن کشور انجام می شود.

عمليات راه اندازی نيرو گاه تحت نظارت بازرسان آژانس بين المللی انرژی اتمی صورت گرفت.

به رغم آن که جمهوری اسلامی ايران ادعا می کند برنامه اتمی کشور برای مقاصد صلح آميز است ولی بسياری از کشورهای جامعه بين المللی ظن بر آن دارند که تهران در خفا در پی توليد سلاح های اتمی است.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,013 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر