سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مهر ۴, یکشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

۷ کشته در حمله هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا به وزیرستان شمالی

مسئولان امنیتی پاکستان می گویند هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی دو حمله موشکی را علیه مناطق قبیله ای نشین شمال غرب پاکستان ترتیب داده و هفت مظنون به عضویت درگروه های شبه نظامی را کشتند.

مقامات می گویند این حملات هوایی روز یکشنبه در وزیرستان شمالی و یک روز پس از آن رخ داد که چهار شبه نظامی در همان منطقه در حمله هواپیماهای آمریکایی جان باختند.

هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی در ماه جاری میلادی نزدیک به ۲۰ حمله موشکی را علیه مناطق شمالی و قبیله ای پاکستان، انجام داده اند.

نیروهای آمریکایی این حملات را علیه شبه نظامیان مرتبط با شبکه حقانی انجام می دهند که از وزیرستان شمالی به عنوان پایگاهی برای حمله به سربازان ناتو در کشور همسایه افغانستان استفاده می کنند. وزیرستان شمالی تا حد زیادی خارج از کنترل دولت پاکستان است.

اسلام آباد در گذشته با این حملات مخالف بود و می گفت این اقدام موجب عصبانیت مردم شده و فعالیت های ارتش پاکستان علیه شبه نظامیان را تضعیف می کند.

مقامات آمریکایی می گویند این حملات چندین عضو ارشد طالبان و القاعده را به کشتن داده است.

اعتراض طلا فروشان ایران به اجرای مالیات بر ارزش افزوده

اعتراض صنف طلا فروش به مالیات بر ارزش افزوده موضوع اکثر گزارش های اقتصادی روز یک شنبه ۴ مهر ماه را به خود اختصاص داد، و تيتر اصلی روزنامه های دنیای اقتصاد، جهان صنعت، تهران امروز، ایران و جام جم را تشکيل داد.

رجا نیوز بعد از ظهر روز شنبه ۳ مهر ماه در گزارشی با عنوان «دو سال تعویق اجرای قانون مالیات و طلا فروشانی که نمی خواهند قانع شوند» به این موضوع پرداخته و نوشته است، «تعویق دو ساله اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده در حالی است که هر بار دولت اراده اجرای این قانون را می کند تعدادی از بازاریان در مرکز بازار تهران با تعطیل کردن موقت مغازه های خود و ایجاد جو سیاسی و روانی خوانده تلاش بخشی از بازار یان را برای مانع شدن از اجرای این قانون به همراه داشته است.»

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) نیز بعد از ظهر روز یکشنبه در گزارشی با عنوان چرا طلا فروشان کرکره ها را پایین می کشند اعلام کرد متوسط مالیات پرداختی طلا فروشان در سال زیر ۵۰۰ هزار تومان است.

محمد کشتی آرای، رئیس اتحادیه صنف طلا و جواهر، بعد از ظهر روز یکشنبه، در گفت و گو با خبرگزاری فارس، با اشاره به نشست روز شنبه اصناف و سازمان مالیاتی اظهار داشت، قانون مالیات بر ارزش افزوده لازم الاجرا است و در مورد صنف طلا هم با استقبال مواجه می شود.

هر چند روزنامه تهران امروز، در شماره روز یکشنبه، از قول حسن رادمرد، رئیس مرکز اصناف و بازرگانان وزارت بازرگانی که در جلسه روز شنبه سازمان مالیاتی و صنف طلا و جواهر حضور داشته نوشته است هنوز در خصوص اجرای و چگونگی اخذ مالیات بر ارزش افزوده ابهاماتی برای اعضای این صنف وجود دارد.

تیتر اصلی صفحه نخست روزنامه جهان صنعت نیز به همین موضوع اختصاص یافت. در تیتر این روزنامه می خوانیم جنگ زرگری بر سر مالیات، به نوشته این منبع، جماعت بازاری هر کاری بخواهد می کند.

به نوشته جهان صنعت عده ای از فعالان بازار طلا معتقدند چون یک سال و نیم پیش با تعطیل کردن بازار مانع اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده شدند پس امسال هم می توانند.

هم زمان علی عسگری، رئیس سازمان امور مالیاتی، در گفت و گو با خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) با بیان این که یقین داشته باشید دولت در اجرای قانون مصر است تاکید کرد که هیچ گونه تعویقی در اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده ایجاد نخواهد شد.

رئیس سازمان امور مالیاتی در حالی بر اجرای قانون در این زمینه اصرار دارد که روزنامه تهران امروز در شماره روز شنبه ۳ مهر ماه خود نوشته است، مطالبات بانکی در طول ۵ سال گذشته به موضوعی مهم در اقتصاد کشور بدل شده است.

عزت الله یوسفیان ملا، عضو ستاد مبازره با مفاسد اقتصادی و عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، در تازه ترین واکنش در این زمینه اعلام کرد شش هزار میلیارد تومان از معوقات بانکی در اختیار ۴۳ نفر است.

هم زمان به نوشته همین منبع حدود دو سالی می شود که از حساب دخیره ارزی و موجودی آن اعلام رسمی و دقیق و شفافی وجود ندارد.

بدافزار استاکس نت ۳۰ هزار کامپيوتر را در ايران آلوده ساخته است

نيويورک تايمز زير عنوان "مبارزه ايران با بدافزارمهاجم به کامپيوترها" می نويسد يک سازمان دولتی ايرانی گرداننده تاسيسات اتمی آن کشور، ازجمله تاسيساتی که غرب به آنها به عنوان بخشی از يک برنامه تسليحاتی ظنين است، گزارش می دهد که مهندسين آن سعی می کنند تاسيسات خود را در مقابل يک کرم پيچيده و غامض کامپيوتری محافظت کنند که واحدهای صنعتی را در نقاط مختلف ايران آلوده ساخته است.
سازمان انرژی اتمی در گزارش خود مشخص نکرده است آيا اين کرم کاميوتری هيچيک از تاسيسات اتمی آن، از جمله سايت زير زمينی غنی سازی اورانيوم در نطنز را که سالها هدفی اصلی در برنامه های سری آمريکائی و اسرائيلی بوده است، آلوده کرده است يا نه. اما انتشار گزارش، ظن ها و پرسش هائی جديد را در باره منشاء و هدف اين کرم موسوم به استاکس نت Stuxnet بوجود آورده است، که کارشناسان می گويند با بدافزارهای معمولی کامپيوتری که سالهاست به اينترنت آسيب می رساند بکلی متفاوت است.
Stuxnet که نخستين بار چند ماه پيش هويت آن فاش شد صرفا تجهيزات صنعتی ساخت زيمنس را هدف می گيرد که برای کنترل خطوط لوله نفت، نيروگاههای برق، تاسيسات اتمی و ديگر سايت های بزرگ صنعتی از آنها استفاده می شود.
گرچه معلوم نيست که ايران هدف اصلی باشد - زيرا آلودگی در اندونزی، پاکستان، هند، و نقاطی ديگر نيز گزارش شده است - اما ناظران امورايمنی کامپيوتری، شمار کامپيوترهای آلوده ايران را نا متجانس می دانند.
با توجه به پيچيدگی اين کرم کامپيوتری، و سيستم های صنعتی مشخصی را که در هدف دارد ، بسياری از کارشناسان حمله آن را احتمالا کار يک دولت می دانند تا هکرهای مستقل.
خبرگزاری نيمه رسمی مهر روز شنبه اظهارات رضا تقی پور بالا ترين مقام در وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات را نقل کرد که گفته است نفوذ و آسيب اين کرم جاسوسی در سيستم های دولتی جدی نيست، و کم و بيش متوقف شده است. اما اظهارات محمود ليائی، يک مقام دولتی ديگر در وزارت صنايع و معادن نيز نقل شده است که می گويد ۳۰ هزار کامپيوتر آلوده شده است، و اين کرم  بخشی از يک جنگ الکترونيکی عليه ايران است.
رد يابی و پيدا کردن منشاء هرگونه کرم پيچيده کامپيوتری بسيار دشوار و تشخيص هدف مشخص آن تقريبا غيرممکن است. اما ايرانی ها دليل دارند که به بودن خود در صدر فهرست هدف ها ظنين باشند. آنها پيشتر شواهدی از خرابکاری در تجهيزاتی وارداتی پيدا کرده اند که يک مورد مشخص آن تجهيزات تامين برق در راه اندازی سانتريفيوژهای غنی سازی اورانيوم در نطنز است.
نيويورک تايمز در سال ۲۰۰۹ به نقل از مقامات سابق و کنونی آمريکا گزارش داده بود که جرج دبليو بوش رئيس جمهوری وقت آمريکا برای تضعيف سيستم های برقی، سيستم های کامپيوتری، و ديگر شبکه های مورد استفاده در برنامه اتمی ايران، تلاش هائی جديد،  از جمله تلاش های آزمايشی را مجاز شناخته است.
اين برنامه جزو سری ترين برنامه های دولت آمريکاست، و به گفته بعضی از مقامات آمريکائی، با آغازرياست جمهوری پرزيدنت اوباما سرعت نيز گرفته است.
برنامه ايران برای غنی سازی اورانيوم در سال گذشته با مشکلات فنی عمده ای روبرو شد اما معلوم نيست اين مشکلات ناشی از تحريم های عليه آن کشور بود، يا طراحی ضعيف سانتريفيوژها، که از پاکستان آمده است، و يا خرابکاری. 

قابل توجه متقاضیان دریافت بورس تحصیلی ورزشی در آمریکا

 

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.

برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voAnews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.  



۱۲ توریست لهستانی بر اثر تصادف اتوبوس در آلمان کشته شدند

در تصادف اتوبوس حامل جهانگردان لهستانی در خارج از شهر برلین در آلمان در روز یکشنبه، دست کم ۱۲ نفر کشته و ده ها تن مجروح شدند.

مقامات می گویند این اتوبوس با بیش از ۴۶ سرنشین از تور مسافرتی اسپانیا، به لهستان بازمی گشت.

پلیس آلمان میگوید شواهد حاکی است که در جاده لغزنده بر اثر باران، اتوبوس برای جلوگیری از تصادف با اتومبیلی که از خروجی وارد اتوبان میشد، به ستون های یک پل برخورد کرد. این حادثه در نزدیکی فرودگاه «شونفلد» برلین رخ داد.

راننده اتوبوس مجروح شده است. بنا به گزارش ها حدود ۲۵۰ امدادگر با پشتیبانی هلیکوپترهای پزشکی در صحنه حاضر شدند.

دونالد توسک نخست وزیر و وزیر بهداشت لهستان عصر یکشنبه عازم محل حادثه شدند.

مذاکره فرماندهان نظامی کشورهای حوزه صحرای آفریقا درباره خطر القاعده

فرماندهان نظامی چهار کشور حوزه صحرای قاره آفریقا روز یکشنبه با یکدیگر دیدار کردند تا استراتژی مشترکی را برای مبارزه با ستیزه جویان مرتبط با القاعده تدوین کنند.

روسای ستاد الجزایر، مالی، موریتانی و نیجر در شهر «تامان راست» در جنوب الجزایر که اخیراً ستاد مشترکی برای هماهنگ ساختن تلاشهای مبارزه با تروریسم در آن ایجاد شده است با یکدیگر ملاقات کردند.

الجزایر گفته است که روسای ارتش در باره مبارزه با جنایات سازمان یافته نیز تبادل نظر خواهند کرد.

گروه موسوم به «القاعده در مغرب اسلامی»، ۱۰ روز پیش در نیجر ۵ فرانسوی و ۲ آفریقائی را به گروگان گرفت. دفتر ریاست جمهوری فرانسه روز یکشنبه گفت باور چنین است که گروگانها در منطقه « تیمترین» در شمال مالی نگاهداری میشوند.

فرانسه میگوید مایل است به آن گروه وابسته با القاعده که در چند سال گذشته دست به قتل و آدم ربائی در مناطق « ساحل و صحرا» زده اند گفت و گو کند.

چندی پیش آن گروه یک گروگان ۷۸ ساله فرانسوی را پس از آنکه نیروهای فرانسوی و موریتانی برای نجات وی به قرارگاه مالی آنها حمله کردند ، به قتل رساندند.

کشورهای غربی هشدار داده اند اگر کشورهای حوزه صحرا برای مبارزه با تروریسم با یکدیگر همکاری نکنند، گروههای القاعده میتوانند آن بخش از آفریقا را به پناهگاهی امن تبدیل کرده و از آن محل برای دست زدن به حملات خود استفاده کنند.

در خشونت های عراق ۴ نفر کشته شدند

مقامات عراقی می گویند خشونت ها در عراق و نزدیکی آن دست کم سه مامور پلیس و یک کارمند دولت را به کشتن داد.

پلیس عراق می گوید یک اتومبیل حامل بمب روز یکشنبه به یک ایستگاه بازرسی در شهر کرمه برخورد کرد که بر اثر آن سه نفر از جمله یک مقام ارشد کشته و دست کم سه تن دیگر مجروح شدند.

مقامات همچنین می گویند مردان مسلح یک کارمند دولتی مبارزی با فساد را در جاده اصلی به فرودگاه بغداد کشتند. این جاده یکی از مرگبارترین جاده های جهان در زمان جنگ و حملات شورشیان در سال های ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ بود.

حملات شورشیان در ماه های اخیر علیه کارمندان دولت به شدت افزایش یافته است.

معاون اول رئیس جمهوری: ایران صادر کننده بنزین شد

خبر آن لاین بعد از ظهر روز جمعه ۲ مهر ماه ضمن اعلام این خبر که ایران صادر کننده بنزین شد، نوشت، «در حالی آمریکا تحریم صادرات بنزین به ایران را تشدید کرده است که معاون اول رئیس جمهوری از صادرات قریب الوقوع ۳ کشتی حاوی بنزین توسط ایران به دیگر کشورها خبر داد.»

در این گزارش از کشورهای وارد کننده بنزین صادراتی ایران نامی برده نشده است.

همین منبع بعد از ظهر روز شنبه ۳ مهر ماه، به گمانه زنی قیمت بنزین بعد از هدفمند سازی یارانه ها پرداخته و در این زمینه نوشت، هم زمان با هدفمند سازی یارانه ها قیمت بنزین می تواند  به رقمی بین ۴۸۰ تا ۴۹۵ تومان  افزایش پیدا کند.

هم زمان محمد حسین علی اکبری در روزنامه جهان صنعت روز شنبه در گزارشی با عنوان «یک قرن راه رفتن با چشمان کاملا بسته» به این موضوع اشاره دارد که ایران یک صد سال پس از نفت طرح جامع انرژی ندارد.

به نوشته این منبع ، «هنوز در کشوری که یک صد سال است نفت چون خون در رگ های اقتصاد جریان دارد و در حوزه گاز و پتروشیمی نیز حرف هایی برای گفتن دارد، طرح جامع انرژی وجود ندارد و در غیاب این طرح  معلوم نیست ایران به کدامین سو خواهد رفت و در کدامین مسیر طی طریق می کند.»

به نوشته روزنامه جهان صنعت، «ایران دومین دارنده بزرگ ذخایر نفتی در جهان بعد از عربستان سعودی است.» این منبع تاکید می کند که نه تنها مناسبات سیاسی در جهان که مناسبات اقتصادی و خصوصا در بازار جهانی نفت  در حال تغییر است و همین امر می تواند به تغییر موقعیت ایران نیز منجر شود.

از دید این روزنامه «عراق این روزها سایه به سایه ایران در حال حرکت است و قصد دارد با رسیدن به ظرفیت شش میلیون بشکه ای در روز، جایگاه ویژه ای را برای خود تعریف کند.»

در همین حال عماد حسینی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی،  بامداد روز شنبه ۳ مهر ماه در گفت وگو با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) ضمن بیان این نکته که دولت از نحوه اجرای هدفمند یارانه ها به مجلس گزارش نداده است، اظهار داشت چنانچه مجلس به نتیجه برسد که اجرای قانون هدفمند کردن یارانه ها در ماه های پایانی سال برای مردم  مشکل آفرین است، ممکن است با ارائه طرحی زمان اجرای آن را به سال بعد موکول کند.

به گفته سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، حذف یک باره سهمیه بندی بنزین غیر قانونی است. از دید وی معلوم نیست که دولت با بودجه باقی مانده سنواتی امسال بتواند قانون هدفمند کردن یارانه ها را اجرایی کند. هر چند شمس الدین حسینی، وزیر  امور اقتصاد و دارایی، شامگاه جمعه ۲ مهر ماه در نشست شورای اداری سبزوار،  قانون هدفمندی یارانه ها را کار اصولی و کارشناسی شده ای عنوان کرد که با همراهی مردم می تواند بدون کوچک ترین دردسری اجرا شود.

هم زمان در جریان میزگرد تخصصی «هدفمند کردن یارانه ها: نگاه بخش خصوصی» که از سوی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مشهد و مرکز تحقیقات و بررسی های اقتصادی اتاق ایران در محل  اتاق بازرگانی مشهد برگزار شد، محمد بحرینیان، رئیس کمیسیون اقتصاد کلان اتاق ایران، با تاکید بر رکود اقتصادی موجود در کشور، نرخ بالای تورم و بیکاری در ایران و هم چنین با اشاره به تحریم های اقتصادی اظهار داشت، «سیاست های مالی پولی دولت اصلا انقباضی و مسوولانه نیست.»

به گفته بحرینیان دولت با کسری بودجه عظیمی مواجه است. وی افزود، قانون هدفمند کردن یارانه ها می تواند به تنش های اجتماعی وسیعی بی انجامد.

چین بازار جدید فرش ایران عنوان شد

یک مقام عالی رتبه در اتاق بازرگانی و صنایع و معاون ایران از بازرگانان ایرانی خواست تجارت محصولات چینی را متوقف کنند.

بهروز صادقی، رئیس کمیسیون صنعت اتاق ایران، روز جمعه ۲ مهر ماه در نشست مشترک تجار ایرانی مقیم ازبکستان و تجار حاضر در نمایشگاه تاشکند از تجار ایرانی خواست که خريد و فروش هر گونه محصولات چینی را از دستور کار فعالیت های تجاری خود خارج کنند.

این مسول اتاق ایران، با بیان این موضوع که رسیدن به بازار کشورهای همسایه باید نخستین اولویت اقتصادی تجار ایرانی باشد، این تصمیم را زمینه ساز اشتغال عنوان کرد.

این سخنان در حالی بیان می شود که بامداد روز جمعه ۲ مهر ماه، تقرییا ۹۰ دقیقه قبل از مخابره خبر سخنان رئیس کمیسیون اتاق صنعت ایران، خبرگزاری کار ایران (ایلنا) با ارزیابی وضعیت اشتغال کارگران تولید در گفت و گو با حسین قاسمی، اقتصادان، اعلام کرد، در حال حاضر ۸ هزار واحد صنعتی غیر فعال در کشور وجود دارد که در حقیقت یا نیروی کار خود را اخراج کرده اند یا حقوق قانونی را پرداخت نکرده اند و این امر موجب شده تا هر روز شاهد افزایش تعداد بیکاران صنعتی در کشور شود.

این کارشناس اقتصادی راهکار برون رفت از بحران افزایش بیکاری صنعتی را تزریق نقدینگی به صنعت خواند و تصریح کرد، اگر همین روال تزریق نقدینگی ادامه یابد بحران بیکاری صنعتی افزایش خواهد یافت.

روزنامه تهران امروز پنج شنبه اول مهر ماه در گزارشی با عنوان سوگ آمارنوشت، کتاب بودجه سال ۸۹ بعد از گذشت شش ماه هنوز هم منتشر نشده است.

پیش تر یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی تهران و وزیر بازرگانی کابینه دوم هاشمی رفسنجانی، روز یک شنبه ۲۸ شهریور ماه در گفت و گو با خبرگزاری آریا، با تاکید بر این موضوع که بعضی از بخش های تولیدی با توجه به فضای تحریم و رکود جهانی اقتصاد قادر به پرداخت معوقات خود نیستند اعلام کرد، اگر دولت بدهی خود را صاف کند حجم عظیمی از این معوقات کاهش خواهد يافت.

هم زمان، بهروز علیشیری، معاون وزیر اقتصاد و رئیس سازمان سرمایه گذاری خارجی، بامداد روز جمعه در گفت و گو با خبرگزاری مهر، با بیان این که تقویت مزیت های جذب سرمایه های خارجی در دستور کار است، اظهار داشت، بهبود رتبه فضای کسب و کار با تغییر قوانین، رفتارها و آئین نامه به عنوان پیش نیازهای جذب سرمایه گذاری خارجی در کشور الزامی است.

رئیس کمیسیون صنعت اتاق ایران در عين حال تاکید کرد تجار ایرانی برای رشد اقتصادی باید تجارت کردن با محصولات چینی را از دستور کار خود خارج کنند.

هم زمان اسدالله بادامچیان، نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی، در جریان سفر به چین برای بازدید از شرکت هوواوی آن کشور، از علاقمندی تهران به گسترش روابط با پکن خبر داد و اظهار داشت، ;در ایران احساسات مطلوبی نسبت به چین وجود دارد.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی افزود، به لحاظ سیاسی مشکلی با چین نداریم.

در همین حال در جریان نوزدهمین نمایشگاه فرش دستباف ایران، که روز جمعه اول مهر ماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد، مهدی غضنفری، وزیر بازرگانی، با محکوم کردن تحریم فرش دستباف ایران از سوی واشنگتن، چین را بازار جدید فرش ایران عنوان کرد و گفت، «بالاخره فرش ایرانی به بازار آمریکا خواهد رسید.

هر چند از دید وزیر بازرگانی جمهوری اسلامی ایران آمریکا فرش دستباف ایرانی را گران تر خواهد خرید.

این در حالی است که به گفته عبدالله احراری، پژوهشگر و عضو انجمن علمی فرش ایران، با افزایش بهای برق مصرفی، قیمت مواد اولیه و خدمات ارائه شده، کارگاه های تولید فرش دستباف یا تعطیل شده اند و یا در جهت جلوگیری از تعطیلی واحد تولیدی خود در شرایط سر به سر کژدار و مریض مشغول فعالیت هستند.

از دید این عضو انجمن علمی فرش ایران، عدم حمایت از صنعت فرش موجب حذف این صنعت از چرخه اقتصاد ایران می شود.

با این وجود محمد رضا رحیمی، معاون اول رئیس جمهوری، در مراسم افتتاحیه نوزدهمین نمایشگاه تخصصی صادراتی فرش دستباف اظهار داشت، صادرات فرش دستباف ایران حداقل باید به یک میلیارد دلار برسد. 

پایان مهلت توقف شهرک سازی های اسرائیلی

مهلت توقف ده ماهه شهرک سازی های اسرائیلی در کرانه غربی رود اردن روز یکشنبه به پایان می رسد. این مسئله تهدیدی برای دور جدید مذاکرات صلح خاورمیانه به شمار می رود.

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل ساکنین کرانه غربی رود اردن را همزمان با نزدیک شدن به ساعت پایان مهلت توقف ساخت و ساز، به «خویشتن داری» دعوت کرده است.

رهبران فلسطینی تهدید کرده اند در صورت ازسرگیری ساخت و ساز شهرک های یهودی نشین، مذاکرات را ترک می کنند.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی در سخنرانی روز شنبه در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت «طرز فکر توسعه و تسلط»اسرائیل، مردم را به چرخه خشونت و درگیری سوق می دهد که از رسیدن به راه حل درست برای مشکلات منطقه باز میدارد.

او گفت اسرائیل باید میان صلح و شهرک سازی یکی را انتخاب کند.

دیوید اکسلراد، از مشاورین ارشد کاخ سفید روز یکشنبه به تلویزیون ای بی سی آمریکا گفت که ایالات متحده «مشتاق» است که دو طرف با استفاده از آنچه که آن را «فرصتی بی همتا» خواند برای رسیده به صلح و حل مشکلات منطقه استفاده کنند.

ایالات متحده اسرائیل را تحت فشار گذاشته است تا مهلت توقف ساخت و ساز شهرک سازی های جدید را تمدید کند. واشنگتن همچنین فلسطینی ها را ترغیب می کند که مذاکرات را ترک نکنند.

مقامات اسرائیلی و فلسطینی در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل متحد در تلاش برای جلوگیری از توقف مذاکرات صلح خاورمیانه، با مقامات آمریکایی ملاقات کردند.

شهرک نشینان اسرائیلی و حامیانشان بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل را به پایان محدودیت ها ترغیب کرده اند. برخی از آنان روز یکشنبه برای شمارش معکوس به مناسبت نزدیک شدن به پایان مهلت توقف ساخت و ساز تا ساعاتی دیگر، گردهم آمده اند.

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
پاسخهای داريوش به پرسشها را از اينجا ببينيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر