سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آبان ۲۷, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

سردبیر سحام نیوز، برنده جایزه بین المللی «کمیته محافظت از خبرنگاران»

   
   

«کمیته محافظت از خبرنگاران» جایزه بین المللی آزادی مطبوعات سال ۲۰۱۰ خود را به محمد داوری، سردبیر تارنمای خبری سحام نیوز اعطا کرد.

وبسایت سحام نیوز در افشای شکنجه و آزار و اذیت زندانیان در بازداشتگاه کهریزک نقش عمده ای ایفا کرد و اظهارات زندانیانی که از شکنجه و تجاوز و آزار جنسی خود توسط مقامات این بازداشتگاه پرده برمی داشتند، را منتشر می کرد.

جوئل سیمون، مدیراجرایی «کمیته محافظت از خبرنگاران» در بیانیه خود اعلام کرده است: «برندگان جایزه بین المللی آزادی مطبوعات سال ۲۰۱۰ برای انجام حرفه خبری خود متحمل خشونت، تهدید، بازداشت و حتی شکنجه شده اند و فساد سیاسی و خطاهای مقامات را افشا کرده و بر اعمال دولتمردان کشورهایشان روشنگری کرده اند. ما به استقلال حرفه ای و شجاعت آن ها افتخار و از آن ها حمایت می کنیم».  

افشاگری های سحام نیوز به بازداشت و حبس محمد داوری ۳۶ ساله در زندان اوین منتهی شد.

آقای داوری هم اکنون به اتهام «اقدام علیه نظام» دوره محکومیت پنج ساله خود را در زندان اوین سپری می کند.

براساس بیانیه «کمیته محافظت از خبرنگاران» مادر آقای داوری با ارسال نامه ای به بان کی مون، دبیرکل سازمان ملل ازشکنجه فرزندش در زندان خبر داده است.

براساس گزارش ها، محمد داوری هم اکنون در زندان انفرادی به سر می برد و بیش از هشت ماه است که از هر گونه تماس با اعضای خانواده اش محروم بوده است.

بیستمین مراسم سالانه اهدای جایزه بین المللی آزادی مطبوعات «کمیته محافظت از خبرنگاران» روز ۲۳ نوامبر سال جاری در نیویورک برگزار خواهد شد.

خبرنگاران اتیوپی، روسیه و ونزوئلا از جمله دیگر افرادی هستند که جایزه آزادی مطبوعات امسال این نهاد مدافع حقوق خبرنگاران را دریافت خواهند کرد.

اختلاف اتمی تهران و غرب مداوای بيماران سرطانی را در ايران تهديد می کند

واشنگتن پست زير عنوان «بن بست اتمی می تواند به بيماران سرطانی در ايران آسيب برساند» می نويسد آثار ناشی از جرّ و بحث ميان ايران و غرب بر سر برنامه اتمی تهران می تواند نخست در کلينيک های درمان سرطان در گوشه و کنار ايران ظاهر شود که صدها بيمار سرطانی هفته ای يک بار در آنها با اشعه های ايزوتوپ مداوا می شوند.

ايران می گويد سوخت رآکتور تحقيقاتی تهران، که ايزوتوپ ها را توليد می کند، در سپتامبرآينده تمام می شود، و اين رآکتور فاقد موادی خواهد شد که برای تشخيص و مداوای نزدیک به ۸۵۰ هزار بيمار سرطانی لازم است.

معامله ای که انتظار می رفت غرب بر اساس آن سوخت رآکتور را فراهم کند، در جريان بن بست ناشی از اختلاف بر سر برنامه گسترده تر اتمی ايران تقريبا ازهم پاشيده است، و مقاومتی که ايران برای توليد داخلی اين سوخت به خرج می دهد، سرزنش آمريکا و اروپا را در پی داشته است. آمريکا و اروپا نگرانند که اين برنامه می تواند به تقويت آنچه که هدفی پنهانی در جاه طلبی های اتمی تهران توصيف می کنند، یعنی توليد بمب اتمی، بيانجامد. ايران چنين ادعایی را رد می کند و می گويد برنامه اش صرفا برای مقاصدی صلح آميز است، و در توجيه اين نظر نياز خود را به ايزوتوپ های پزشکی مطرح می کند و مورد تاکيد قرار می دهد.

انتظار می رود مذاکره کنندگان ايران و آمريکا و متحدانش به زودی- احتمالا اواخر اين ماه يا اوايل ماه آينده - برای نخستين مذاکرات مستقيم اتمی پس از گذشت بيش از يک سال، با يکديگر ملاقات کنند. معامله فراهم ساختن سوخت مورد نياز ايران برای رآکتور تحقيقاتی نيز ممکن است در دستور مذاکرات گذاشته شود، هر چند که مقامات آمريکایی در مورد رسيدن به توافق خوش بين نيستند.

در بخش پزشکی هسته ای بيمارستان شريعتی تهران، قدرت الله قلاوند نگران است که جرّ و بحث ها در غايت او را بدون دارویی بگذارد که برای مداوایش حياتی است. او هر هفته برای مداوای سرطان تيروئيد با ايزتوپ های iodine-131 به اين بخش می آيد، که در رآکتور تهران توليد می شود. قلاوند که سال های پنجاه زندگی را می گذاراند و اهل روستایی در جنوب غربی تهران است مسائل انسانی را از سياست جدا می داند. او می گويد من اهل سياست نيستم. من يک روستایی ام. فقط می دانم که ندادن سوخت غلط است. اين زندگی من را به خطر می اندازد.

ايران بخشی از ايزتوپ های آماده را نيز از خارج وارد می کند، اما در ارتباط با تحريم های مصوب سازمان ملل متحد با محدوديت هائی روبروست و مجبور است برای خريد قيمت های بالاتری بپردازد. تحريم ها مستقيما فروش اقلام پزشکی را به ايران منع نمی کند اما موجب شده است که توليد کنندکان خارجی در عرضه آنها اکراه به خرج دهند، و آنهایی هم که حاضر به فروش هستند قيمت های گران تر مطالبه می کنند.

محمد رضا رمضانی، يکی از مقامات بيمارستان شريعتی با اشاره به يک محموله حاوی techetium-99 -رايج ترين راديوايزوتوپ مورد استفاده برای تشخيص -  که همان روز از ترکيه رسيده بود می گويد ما برای وارد کردن آن از ترکيه قيمت دو برابر پرداخت می کنيم.

ایران از آزمایش یک سیستم موشکی خبر می دهد

ایران می گوید یک سیستم جدید موشکی پدافند هوائی را با موفقیت آزمایش کرده است.

گزارش های خبری از ایران حاکی است سیستم موشکی میان برد «مرصاد» روز پنجشنبه در جریان سومین روز رزمایش پنج روزه آزمایش شد. در گزارش ها به نقل از سرتیپ حمید ارژنگی گفته می شود سیستم موشکی قادر است «هواپیماهای پیشرفته را در ارتفاع کوتاه و بلند پیدا کند و از بین ببرد.»

هفته پیش، ایران اعلام کرد شکلی از موشک روسی اس- ۳۰۰ تولید کرده است و قصد دارد آن را به زودی آزمایش کند.

این خبر پس آن اعلام شد که دمیتری مدودف، رییس جمهوری روسیه تصمیم گرفت تحویل موشک به ایران را ممنوع کند و گفت این معامله تحریم های سازمان ملل متحد علیه ایران را نقض می کند.

احمدی نژاد واکنش به محکومیت یک زن به سنگسار را «غیر منصفانه» می نامد

محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران از جنجالی که در مورد محکومیت یک زن ایرانی به سنگسار براه افتاده انتقاد کرده است.
آمریکا، اتحادیه اروپا و گروه های بین المللی طرفدار حقوق بشر، از تهران خواسته اند اعدام سکینه محمدی آشتیانی را متوقف کند.
اما احمدی نژاد روز پنجشنبه گفت انتقاد منصفانه نیست زیرا آمریکا زنان را بدون واکنش مشابهی به مرگ محکوم کرده است.
او همچنین گفت پرونده آشتیانی هنوز در درست بررسی است.
آشتیانی، مادر ۴۳ ساله دو فرزند است که نخستین بار در سال ۲۰۰۶ به جرم داشتن «روابط نامشروع» با دو مرد، در پی مرگ شوهرش به ۹۹ ضربه شلاق محکوم شد.
در اواخر آن سال، او همچنین به جرم «زنا» به سنگسار محکوم شد، حتی هرچند اعترافی را که گفت زیر فشار از وی گرفته شده بود پس گرفت.

منابع خبری روسیه: مظنون بمب گذاری در اوستیای شمالی دستیگر شد

خبرگزاری روسی ایتار تاس می گوید مقامات امنیتی در جمهوری اینگوشتیا طراح مظنون بمب گذاری انتحاری در شهر ولادیکاواکز، پایتخت جمهوری اوستیای شمالی، را دستگیر کرده اند. در آن حمله که در ماه سپتامبر صورت گرفت، ۱۸ تن جان سپردند و ده ها نفر مجروح شدند.

گزارش، مظنون را به نقل از منابع سرویس امنیتی فدرال اینگوشتیا، «یوسوپ ژانگی یف» ۲۴ ساله معرفی می کند و می گوید او هنگام فرار در یک محله روستایی دستگیر شد.

مقامات امنیتی در ماه اکتبر پنج مظنون را شناسایی کردند و آنها را به دسته ای که «دوکو دوماروف»، جنگ سالار فراری قفقاز، کنترل می کند ارتباط دادند. در گزارش ایتار تاس به وضعیت مظنونین دیگر اشاره نمی شود.

چند ساعت پس از انفجار در یک بازار در ۱۸ شهریور، دمیتری مدودف، رییس جمهوری و ولادیمیر پوتین، نخست وزیر روسیه هر دو عهد کردند مسئولان حمله را پیدا کنند.

انفجار بمبی در همین بازار در سال ۱۹۹۹، بیش از ۵۰ تن را کشت.

بر خلاف جمهوری های چچن و داغستان که مسلمان هستند، اکثریت مردم اوستیای شمالی را مسیحیان اورتودوکس تشکیل می دهند.

ناتو از پایان عملیات عمده در شرق افغانستان خبر می دهد

ناتو می گوید نیروی مشترکی از سربازان ناتو و ائتلاف به عملیات چهار روزه برای پاک کردن شورشیان از منطقه ای در شرق افغانستان پایان داده اند، و ظاهرا ده ها شورشی را کشته اند.

ناتو می گوید عملیات روز چهارشنبه به پایان رسید و سربازان توانایی شورشیان را برای وحشت آفرینی در میان ساکنان «دره پچ» در ایالت کونار، در مرز پاکستان، کاهش دادند. ناتو می گوید گزارش ها حاکی است که ممکن است بیش از ۴۰ شورشی کشته شده باشند. مقامات افغان ارقام مشابهی را گزارش دادند.

به گفته ناتو در جریان عملیات شش سرباز آمریکایی نیز کشته شدند. همچنین سربازان افغان و ائتلاف مخازن اسلحه کشف کردند.

در نقطه ای دیگر، ناتو می گوید تیم های امنیتی چند تاسیسات طالبان در ایالت نیمروز را که برای ساختن ابزار انفجاری، مانند بمب های کنارجاده ای به کار می رفت، یافتند و منهدم کردند.

در خشونتی دیگر، ناتو می گوید شورشیان روز چهارشنبه در حمله ای به یک گشت ناتو در ایالت هلمند، یک شهروند افغان را کشته و کودک دو ساله ای را به شدت مجروح کردند.

روز چهارشنبه، یک سرباز بریتانیایی نیز در جنوب افغانستان کشته شد.

ملاقات رییس جمهوری روسیه با احمدی نژاد

دمیتری مدودف، رییس جمهوری روسیه با محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران ملاقات کرد.

این دیدار روز پنجشنبه در حاشیه  اجلاس رهبران کشورهای ساحلی دریای خزر در باکو، پایتخت آذربایجان، صورت گرفت.

یک دستیار رییس جمهوری روسیه گفت مدودف درباره «اهمیت ادامه برنامه اتمی صلحجویانه ایران صحبت کرد.»

پیشتر در روز پنجشنبه، رییس جمهوری اسلامی ایران گفت قدرت های جهانی باید به تلاش برای وارد آوردن فشار بر ایران با وضع تحریم ها پایان دهند.

محمود احمدی نژاد روز پنجشنبه در یک کنفرانس خبری در باکو، پایتخت جمهوری آذربایجان، گفت تحریم ها نه بر مردم ایران اثر خواهد داشت، نه بر تمایل دولت به شرکت در مذاکرات بین المللی.

جمهوری اسلامی ایران قرار است ماه آینده با شش قدرت جهانی - روسیه، آمریکا، بریتانیا، فرانسه، چین و آلمان - مذاکره کند. با این حال آنها هنوز درباره محل گفت و گوها یا مسایلی که ممکن است درباره برنامه اتمی ایران بحث شود، به توافق نرسیده اند.

بسیاری از کشورهای غربی بر این عقیده اند که هدف ایران از غنی سازی اورانیوم ساختن تسلیحات است، تهران این اتهام را تکذیب می کند.

روز چهارشنبه، یک مقام بلندپایه نظامی اسراییل گفت هنوز فرصت هست که معلوم شود آیا تحریم ها برای وارد آوردن فشار بر ایران کافی است یا نه.

شرکت رهبر روسیه در همایش ناتو

دمیتری مدودف، رییس جمهوری روسیه در اجلاس سالانه اتحادیه آتلانتیک شمالی در لیسبون در روز جمعه حضور خواهد یافت. گفته می شود او سعی دارد مناسبات با اتحادیه را که از زمان جنگ سال ۲۰۰۸ روسیه و گرجستان متشنج بوده است، تقویت کند.

مدودف و مقامات اتحادیه در حاشیه کنفرانس ملاقات خواهند کرد و انتظار می رود درباره مسائلی از جمله سیستم دفاع موشکی و جنگ افغانستان بحث کنند.

آندرس فوگ راسموسن، دبیر کل ناتو گفت همکاری گسترده تر بین اتحادیه و روسیه «تاثیر مثبتی» بر امنیت و پرداختن به نگرانی های امنیتی قرن بیست و یکم برای دو طرف خواهد داشت.

انتظار می رود از روسیه دعوت شود به یک سیستم پدافند موشکی برای دفاع از اروپا بپیوندد. با این حال، اتحادیه ناچار خواهد بود هراس های پس از جنگ سرد را به چالش بگیرد و روسیه را متقاعد کند که مسکو هدف سیستم موشکی نیست.

در مورد افغانستان، مقامات ناتو می خواهند مسیر حمل تدارکات غیر نظامی را که در حال حاضر یک طرفه است و از روسیه می گذرد توسعه دهند، به صورتی که بازگرداندن مواد و تجهیزات از خاک آن کشور نیز ممکن شود.

ناتو از روسیه می خواهد دست کم ۲۰ فروند هلیکوپتر Mi-17

در اختیار نیروهای اتحادیه در افغانستان بگذارد.

اتحادیه همچنین روسیه را به باز کردن دومین مرکز آموزش مقابله با مواد مخدر ترغیب خواهد کرد. مقامات روسیه هم اینک ماموران افغان را در مرکزی خارج از مسکو آموزش می دهند.

رهبران ناتو ماموریت اتحادیه در دوره پس از جنگ سرد را بررسی می کنند

رهبران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی - ناتو- روز جمعه برای بحث درباره ماموریت دوره پس از جنگ سرد، جنگ در افغانستان و رابطه آنها با روسیه، در لیسبون، در پرتغال، جمع خواهند شد.

انتظار می رود ناتو یک «مفهوم استراتژیک» جدید را برای پرداختن به نگرانی های امنیتی جهانی، که از زمان آخرین بازنگری ماموریت اتحادیه در ۱۱ سال قبل به شدت تغییر کرده است، فاش کند.

این تمرکز جدید را گروهی از کارشناسان به سرپرستی مادلن آلبرایت، وزیر سابق امور خارحه آمریکا تدوین کرده اند.

رابرت هانتر، سفیر سابق آمریکا در ناتو، می گوید تحول چالش های امنیتی در دهه گذشته از اختلافات سرزمینی به تروریسم جهانی، جرائم مرزی و تهدیدهای اینترنتی، تمرکز جدید سازمان را شکل داده است.

افغانستان نیز در راس دستور کار اجلاس دو روزه قرار خواهد داشت.

انتظار می رود باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا برنامه چهارساله ای را برای خروج ۱۳۰ هزار سرباز آمریکایی از افغانستان تشریح کند. این برنامه قرار است سال آینده آغاز شود و کنترل و مسئولیت ها به تدریج به نیروهای امنیتتی افغان منتقل شود.

احتمال می رود رهبران همچنین ماموریت سه جانبه ناتو در افغانستان را بررسی کنند، این ماموریت کمک به دولت افغانستان را برای بازسازی کشور و برقراری ثبات، آموزش نیروهای امنیتی و از بین بردن قرارگاه های طالبان شامل می شود.

انتظار می رود حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان، که بارها از برخی جنبه های تاکتیک های ماموریت ناتو انتقاد کرده است، در کنفرانس لیسبون حضور داشته باشد.

از روسیه، رقیب سابق جنگ سرد نیز دعوت شده است در کنفرانس شرکت کند، هدف این است که مسکو به همکاری بیشتر با اتحادیه نظامی غرب در مجموعه ای از مسائل، از جمله سیستم دفاع موشکی و جنگ افغانستان، تشویق شود.

رهبران ناتو همچنین درباره مشارکت های جدید با کره جنوبی و ژاپن بحث خواهند کرد.

اطلاعيه وزات امور خارجه آمريکا در مورد شرکت اينپکس

 
 
 
 
 

مورخ ۱۷ نوامبر ۲۰۱۰

وزير امور خارجه آمريکا تصميم گرفته است تا شرايط ويژه الحاقی به قانون تحريم فراگير ايران را در مورد شرکت انرژی ژاپنی «اينپکس،» به اجرا گزارد. بر اساس اين تصميم وزارت امور خارجه آمريکا در ارتباط با سرمايه گذاری های پيشين اينپکس در بخش انرژی ايران، تحقيقاتی به عمل نخواهد آورد. اين تصميم متعاقب اعلاميه ۱۵ ماه اکتبر شرکت اينپکس گرفته شده است که در آن شرکت اعلام کرد از پروژه ۲ ميليارد دلاری ميدان نفت آزادگان جنوبی در ايران، خارج می شود. شرکت اينپکس همچنين متعهد شده است در آينده از هر نوع فعاليتی در عرصه انرژی که بموجب قانون تحريم فراگير ايران ممکن است به تحريم منجر شود، خودداری ورزد. وزير امور خارجه آمريکا می گويد تا زمانی که شرکت اينپکس بر طبق آنچه تعهد کرده است عمل کند از نظر آمريکا فعاليت های اقتصادی پشين آن شرکت در ايران، مسأله ای نخواهد بود.

کنار رفتن شرکت اينپکس از عمليات حفاری نفت در ايران گام پرمعنای ديگری است که هزينه روزافزون عدم تبعيت جمهوری اسلامی را از تعهدات بين المللی خود، نشان می دهد. همانگونه که در قطعنامه تحريم های شماره ۱۹۲۹ سازمان ملل متحد آمده است جمهوری اسلامی ايران درآمد های حاصل از بخش انرژی خود را برای امور مربوط به فعاليت های اتمی، مورد استفاده قرار می دهد. تحريم های آمريکا عليه جمهوری اسلامی ايران به همراه اقدامات ژاپن، اروپا، نروژ، کره جنوبی، کانادا، استراليا و کشورهای ديگر برای اجراء وسيعتر قطعنامه ۱۹۲۹ ابزار مؤثری برای ترغيب شرکت های بين المللی در کناره گيری از بازار ايران، بوجود آورده اند. شرکت های معتبر به اين نتيجه می رسند که تا زمانيکه جمهوری اسلامی ايران به تعهدات بين المللی خود و بازگشت به مذاکرات جدی در مورد برنامه اتمی ايران عمل نکرده است، خطر پذيری انجام داد و ستد با اطران بيش از حد تحمل است.

ما با استقبال از تعهدات اعلام شده از سوی شرکت اينپکس اميدواريم مؤسسات ديگر نيز از همين رويه، پيروی کنند. ايالات متحده آمريکا با ادامه هرچه کاملتر اجرای تحريم های بين المللی تلاش می کند جمهوری اسلامی ايران را ترغيب کند که به نگرانی های جامعه بين المللی در مورد برنامه اتمی خود، پاسخگو شود.

بدلیل تقاضای روز افزون و گسترده علاقمندان به دریافت بورسیه ورزشی از دانشگاه های آمریکا، گروه ورزش تلويزیون صدای آمریکا برنامه های ویژه دیگری در نظر گرفته است. آن دسته از علاقمندانی که از طریق برنامه های قبلی ما، پاسخ پرسشهای خود را در مورد نحوه دریافت بورسیه ورزشی و تقاضای گرین کارت، برای ورزشکاران برتر، دریافت نکرده اند میتوانند با ارسال  ایمیل به گروه ورزش صدای آمریکا (varzesh@voanews.com)، نظرات و سوالات خود را از کارشناس  دو برنامه درنظر گرفته شده، جویا شوند. از علاقمندان  و ورزشکاران  متقاضی دعوت می کنيم، روزهای پنجشنبه نهم و یکشنبه دوازدهم دیماه ، راس ساعت ۸ و ۴۵ دقیقه شب به وقت ایران، زمان پخش خبرهای ورزشی، بیننده این دو برنامه ویژه باشید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از ليلا فروهر با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای شهرزاد سپانلو به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر