سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۷, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

انفجار اتوبوس در مرکز هند، ۳۵ کشته برجای گذاشت

شورشیان مائوئیست با انفجار اتوبوسی در مرکز هند، دست کم ۳۵ تن از جمله مأموران پلیس را به کشتن دادند.

این حمله روز دوشنبه در استان چاتیسگار که در معرض بیشترین تحرکات مائوئیست ها است، رخ داد.

پلیس هند می گوید غیرنظامیان و دست کم ۱۱ پلیس در میان کشته شدگان هستند.

وزیر کشور هند با محکوم کردن آنچه که «کشتن غیرنظامیان بی گناه» خواند گفت هفت تن از مسافران اتوبوس که جراحات جدی دارند، در بیمارستان بستری شده اند.

ماه گذشته، شورشیان مائوئیست با حمله به سربازان در منطقه چاتیسگار، ۷۶ سرباز این کشور را کشتند.

مانموهان سینگ نخست وزیر هند اقدامات شورشی مائوئیست ها را که به ۲۰ استان از ۲۸ استان کشور کشیده است، جدی ترین مسئله امنیتی داخلی هند خواند.

شورشیان خواستار زمین و شغل برای فقرا هستند.

دو سرباز ایتالیایی در افغانستان کشته شدند

وزارت امور خارجه ایتالیا گزارش داده است که دو سرباز ایتالیایی بر اثر انفجار بمب کنار جاده کشته و دو سرباز دیگر نیز در شمال غربی افغانستان مجروح شدند.

به گفته سخنگوی وزارت امورخارجه ایتالیا روز دوشنبه کاروانی از سربازان ناتو از هرات عازم بالامرغاب بود که به بمب کار گذاشته شده در کنار جاده برخورد.

سیلویو برلوسکونی، نخست وزیر ایتالیا با صدور بیانیه ای تسلیت خود را به سبب این حادثه ابراز داشت و بار دیگر بر تعهد دولت خود به ماموریتی که در افغانستان دارد تأکید ورزید.

ناتو همچنین اعلام کرده است که روز دوشنبه دو سرباز دیگر در دو حادثه انفجاری جداگانه در غرب و جنوب افغانستان کشته شدند.  جزئیات بیشتری در این باره انتشار نیافته است.

در مناطقی دیگر در سه حادثه انفجار انتحاری و حمله به یک پایگاه پلیس مرزی در قندهار چهار افسر پلیس مجروح شدند.

 

بی اعتنایی تظاهر کنندگان تایلندی به فرمان تخلیه محل تجمع در بانکوک

تظاهر کنندگان مخالف دولت در بانکوک ضرب الاجل دولت را برای ترک محل تجمع خود نادیده گرفتند. پنج روز است که درگیریهای مرگبار خیابانی میان نیروهای امنیتی دولتی و تظاهر کنندگان در تایلند همچنان ادامه دارد.

یک هواپیمای نظامی روز دوشنبه با پخش اطلاعیه هایی بر فراز محلی که سرخ پوشان اجتماع کرده اند به آنان هشدار داد که تا ساعت سه بعد از ظهر بوقت محلی، یا محل تجمع خود را ترک کنند و یا به دو سال زندان محکوم خواهند شد. ولی حدود ۵ هزار نفر سرخ پوش که در مرکز تجاری بانکوک از نیمه ماه مارس تا کنون اردو زده اند، در محل اجتماع خود باقی ماندند.

روز دوشنبه نیز مبارزه میان نیروهای امنیتی تایلند و شبه نظامیان سرخ پوش در محدوه محل تظاهرات ادامه داشت.

برخوردهای خشونت آمیز از پنجشنبه گذشته و شلیک یک تک تیراندار زبده به یک ژنرال ارتش که با سرخ پوشان همکاری میکرد، آغاز شد.

ژنرال ساواس دیپول روز دوشنبه به علت شدت جراحات در گذشت و بدین ترتیب تعداد افراد کشته شده در جریان نارآرامیهای تایلند به ۳۶ نفر رسید.

غرب می گوید توافق انتقال سوخت اتمی ایران به خارج کافی نیست

در واکنش به توافق ‌نامه تهران برای مبادله سوخت هسته ‌ای، کشورهای غربی می گویند توافق جدید برای از بین بردن تمامی نگرانی ها درباره برنامه اتمی تهران ناکافی است.

الیستر برت، یک مقام ارشد وزارت خارجه بریتانیا می گوید کار بر قطعنامه چهارم تحریمی علیه تهران باید ادامه یابد تا زمانی که تهران درباره صلح آمیز بودن اهداف برنامه هسته ای خود به جامعه بین الملل اطمینان دهد.

 برنار والرو سخنگوی وزارت خارجه فرانسه نیز گفت مذاکرات نباید با این باور که توافق تهران مشکلات بر سر برنامه اتمی تهران را حل می کند، به ضرر خود عمل کند. آقای والرو گفت «اصل» مسئله هسته ای تهران «ادامه فعالیت های غنی سازی ایران در تأسیسات نطنز، احداث راکتور آب سنگین و پرسش های بی پاسخ مانده آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره برنامه اتمی جمهوری اسلامی» است.

بریتانیا و فرانسه اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند.

دولت جمهوری اسلامی روز دوشنبه از توافق خود با ترکیه و برزیل بر سر مبادله سوخت اتمی خبر داد و اعلام کرد که کشور ترکیه به عنوان محل مبادله اورانيوم كمتر غنى ‌شده ايران با سوخت اتمی است. این خبر روز دوشنبه پس از ملاقات سه جانبه میان روسای جمهوری برزیل و ترکیه با مقامات ایرانی در تهران اعلام شد.

 رامين مهمان پرست سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی گفت تهران با مبادله ۱۲۰۰ کيلوگرم اورانيوم ۳/۵ درصد با ۱۲۰  کیلوگرم سوخت ۲۰ درصد، موافقت کرده است. او همچنین گفت جمهوری اسلامی تا یک هفته دیگر به شکل رسمی آژانس بين المللی انرژی اتمی را از اين توافق، مطلع خواهد کرد.

گزارش اخیر آژانس حاکی است ۱۲۰۰ کیلوگرم اورانیوم کم غنی شده تنها بیش از نیمی از ذخیره ایران است. این سازمان در ماه فوریه ذخیره اورانیوم کم غنی شده در ایران را ۲۰۶۵ کیلوگرم تخمین زد.

احمد داوود اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه که پیش از ورود رئیس جمهوری این کشور در تهران حضور یافت، می گويد توافق اخیر پس از ۱۸ ساعت مذاکره وزیران خارجه برزیل، ایران و ترکیه در روز یکشنبه در تهران، بدست آمد.

ترکیه و برزیل اعضای غیردائم شورای امنیت هستند که در راستای متقاعد ساختن تهران به پذیرفتن قرارداد مبادله مواد اتمی و جلوگیری از اعمال دور چهارم تحریم های بین المللی علیه ایران، تلاش کرده اند.

تهران پیشتر با رد پیشنهاد انتقال اورانیوم کم غنی شده به روسیه برای غنی سازی بیشتر بر مبادله همزمان مواد اتمی در خاک ایران تأکید داشت.

ایالات متحده آمریکا و متحدان غربی اش ایران را به تلاش برای تولید سلاح اتمی متهم می کنند. ایران با رد اتهامات می گوید برنامه اتمی اش صلح آمیز است.

هواپیمای افغانی با ۴۳ سرنشین سقوط کرد

یک هواپیمای مسافربری افغانستان با ۴۳ سرنشین از جمله شش خارجی در کوهستان های شمال این کشور سقوط کرد.
به گفته مقامات مسئول این هواپیمای متعلق به خطوط هوایی پامیر، بامداد دوشنبه در مسیر قندوز در شمال به کابل دچار سانحه شد.

امدادگران عازم محل سانحه در نزدیکی گذرگاه سالنگ در کوهستان های هندوکوش در شمال پایتخت افغانستان شده اند. اما گفته می شود شرایط بد آب و هوایی مثل مه روند امداد را مشکل می کند.

سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت از نیروهای تحت رهبری ناتو خواسته شده است که با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین محل هواپیما را شناسایی کنند.

ناتو در بیانیه ای گفت هواپیمایی سرنشین دار را به آخرین موقعیت معلوم هواپیما اعزام کرده است. دو هلیکوپتر نیز در راه رسیدن به آن نقطه هستند.

خطوط هوایی خصوصی پامیر در سال ۱۹۹۵ آغاز به کار کرد. این هواپیمایی افغانی پروازهای روزانه داخلی و پروازهایی به دبی دارد.  

ايران آمادۀ مبادلۀ سوخت هسته ای در ترکيه است

ايران می گويد موافقت کرده است که اورانيوم غنی شدۀ خود را برای مبادله با سوخت هسته ای، به ترکيه ارسال کند.

اين خبر پس از مذاکرات روز دوشنبۀ ایران، برزيل و ترکیه، اعلام شد.

رامين مهمان پرست سخنگوی وزارت امور خارجۀ ايران گفت که جمهوری اسلامی ايران توافق کرده است ۱۲۰۰ کيلوگرم اورانيوم با غنای پايين خود را در برابر سوخت اتمیِ با غلطت بالا، مبادله کند.

سخنگوی وزارت امور خارجۀ ايران گفت که جمهوری اسلامی ايران رسماً آژانس بين المللی انرژی اتمی را در عرض يک هفته در مورد اين توافق، مطلع خواهد کرد.

احمد داوود اوغلو وزیر امور خارجۀ ترکیه می گويد که توافق پس از ۱۸ ساعت مذاکرۀ وزرای خارجه برزیل، ایران و ترکیه در روز یکشنبه در تهران، بدست آمد.

ترکیه می گوید ایران با طرح مبادلۀ غنی سازی اورانیوم به امید کاهش تنش با غرب در مورد فعالیت های حساس هسته ای خود، موافقت کرده است.

رجب طیب اردوغان نخست وزير ترکيه روز يکشنبه با هواپیما به تهران سفر کرد تا در گفتگوهای لويیز لولا دا سیلوا ريیس جمهوری برزیل و رهبران جمهوری اسلامی ايران در مورد برنامه اتمی ایران، شرکت کند.

برزیل و ترکیه که هر دو از اعضای غیردائم شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند، برای متقاعد ساختن ایران به توافق با طرح مبادلۀ سوخت هسته ای و جلوگیری از دور چهارم تحریم های سازمان ملل متحد، در تلاش بوده اند.

ژنرالِ حامی مخالفان تايلند از شدت جراحات وارده درگذشت

 
 
 
 
 

دولت تايلند امروز، دوشنبه، ساعت ۳ بعداز ظهر به وقت محلی را ضرب الاجل برای زنان و کودکان و افراد مسنّ و ديگر کسانی که بدون اسلحه هستند جهت خروج از منطقه اردوگاه مخالفان، اعلام کرده است.

سخنگوی ارتش گفت به سازمان های بی طرف از جمله صليب سرخ اجازه داده می شود به اين ناحيه بروند و مردم را بيرون بياورند.

ژنرال «خاتييا سواسديفول» از حاميان مخالفان که با گلولۀ تک تيراندازها از ناحيه سر در روز پنجشنبه مجروح شده بود روز دوشنبه از جراحات وارده درگذشت. تا کنون در درگيرهای چند روز اخير ۳۶ نفر کشته و ۲۳۲ نفر ديگر نيز مجروح شده اند.

سخنگوی دولت تايلند در توجيه موضع دولت برای مخالفت با انجام مذاکره تحت سرپرستی سازمان ملل متحد برای رفع بحران جاری کشور می گويد «ما به هيچ وجه به سازمان ملل متحد يا هر نهاد ديگری اجازه دخالت در امور داخلی کشورمان را نمی دهيم. ما خود قادر به حل مشکلاتمان هستيم، و در عين حال مايليم حرفهای ديگران را هم بشنويم.»

يکی از رهبران قرمزپوشانِ مخالف دولت پيش از طرح اين موضوع اعلام کرده بود معترضان حاضرند در صورت موافقت ارتش با آتش بس و با ميانجيگری سازمان ملل متحد با دولت وارد مذاکره شوند.

اين پيشنهاد دقايقی پس از آن مطرح شد که دولت از اجرای مقررات منع عبور و مرور در دو مرکز تجمعات اعتراضی در شهر بانکوک منصرف شده بود.

دولت تايلند در واکنش به اين پيشنهاد بلافاصله اعلام کرد برای گفتگو با مخالفان زير بار هيچگونه قيد و شرطی نخواهد رفت.

در بانکوک معمولاً شديدترين درگيريها در ناحيۀ رامای چهارم که مرکز خريد و فروش و فعاليتهای بازرگانی ست، پيش می آيد. سربازان و تک تيراندازها با مسلسل با تظاهرکنندگانی مقابله می کنند که با کوکتل مولوتوف پشت لاستيکهای مشتعل، پناه می گيرند.

گفته می شود بسياری از رهبران معترضان اکنون به اتهام انجام فعاليتهای تروريستی با مجازات اعدام رو به رو هستند، که اين خود مزيد بر علت خواهد شد و به بحرانی که از دو ماه پيش بخشهايی از صنايع تايلند، و صنعت توريسم را در اين دومين کشور غنی آسيای مرکزی، فلج کرده است، دامن خواهد زد.

باراک اوباما خواستار تصویب فوری لايحه اصلاحات مالی در کنگره آمریکا شد

پرزيدنت باراک اوباما از کنگره آمريکا مصراً خواسته است که لايحۀ اصلاحات مالی کشور را هرچه زودتر تصويب کند. رييس جمهوری آمريکا لايحه اصلاح سيستم مالی را توانمندترين اقدام دولت در حراست و دفاع از منافع شهروندان در برابر مؤسسات مالی در تاريخ آمريکا خوانده است.

پرزيدنت اوباما گفت لايحۀ اصلاحات سيستم مالی شفاف سازی و نظارت بر کار مؤسسات مالی و بانکهای کوچک و يا بزرگ را تضمين کرده و از اعطای وام به افراد کم اعتبار و همچنين غارت از سوی برخی از مؤسسات مالی و بانکها جلوگيری خواهد کرد. رييس جمهوری آمريکا تصريح کرد که اين لايحه همچنين از اقدامات پرخطر بانکها، و در نتيجه، ورشکستگی آنها جلوگيری خواهد کرد، تا آنها نتوانند بار ديگر سيستم مالی و اقتصادی آمريکا را تهديد کنند. از سال ميلادی گذشته تا بحال بيش از ۲۰۰ بانک در ايالات متحده اعلام ورشکستگی کرده اند.

در اينحال آخرين گزارشهای اقتصادی آمريکا حکايت از بازسازی اقتصاد کشور دارد. وزارت بازرگانی ميگويد بر ميزان مصرف مردم در ماه آوريل افزوده شده است. وزارت کار آمريکا ميگويد اقتصاد آمريکا صدها هزار شغل در ماه های اخير ايجاد کرده است. دانشگاه ميشيگان ميگويد که بر ميزان اعتماد مردم و صاحبان مشاغل به اقتصاد آمريکا افزوده شده است. ولی مقامات دادگاه فدرال ميگويند که تعداد کسانيکه ظرف دوازده ماه گذشته اعلام ورشکستگی کرده اند نسبت به سال پيش ۲۷ درصد افزايش يافته است.

در اروپا قرار است وزيران دارايی اتحاديه اروپا روز سه شنبه هجدهم ماه مه ميلادی در بروکسل تشکيل جلسه دهند. گفته ميشود که اين مذاکرات در پشت دربهای بسته و بطور محرمانه صورت خواهد گرفت. در صدر برنامه های اجلاس، گرفتن رأی از اعضا، پيرامون اِعمال مقررات جديدی برای موسسات مالی خصوصی موسوم به «هج فاند» است که عضويت آن منحصر به افراد و شرکت های بزرگ سرمايه گذاری است. انتظار ميرود که وزيران دارائی اتحاديه اروپا اين پيشنهاد را که آمريکا و بريتانيا شديداً مخالف آن هستند، به تصويب برسانند.

مراکز هشتاد درصد شرکت های بزرگ سرمايه گذاری اختصاصی اروپا، و ۲۵ درصد از شرکت های هج فاند جهان در لندن مستقر هستند. مديران اين شرکت ها ميگويند که تصويب اين پيشنهاد، جلب سرمايه های خارجی به لندن را غير ممکن خواهد ساخت و لندن ديگر مرکز امور مالی جهان نخواهد بود.

و آمريکا ضمن مخالفت آشکار با اين طرح آنرا حمايـت گرايی نسبت به اقتصاد داخلی و يا پروتکشنيسم خوانده است.

و اين در حاليست که بحران مالی يونان به کشورهای جنوب شرقی اروپا، اسپانيا، و پرتغال نيز سرايت کرده است، و به اعتقاد برخی از کارشناسان موجوديت اتحاديه اروپا را به مخاطره انداخته است.

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان ميگويد که بستۀ کمک يک تريليون دلاری اروپا تنها برای اتحاديه اروپا زمان و يا فرصتی را فراهم کرده است تا بتواند با مشکلات مالی و اقتصادیِ حياتی خود، از جمله شکاف بين اقتصادهای قوی و ضعيف کشورهای اروپائی، مقابله کند.

و اما در بازارهای مالی عليرغم اُفت قيمت شاخص های عمده سهام در روز جمعه گذشته، بازارهای بورس آمريکا و اروپا هفته پر رونقی را پشت سر گذاشتند که عمدتاً ناشی از بستۀ کمک يک تريليون دلار اتحاديه اروپا بود.

ستيزه جويان گروه الشباب به ساختمان پارلمان سومالی حمله کردند

ستيزه جويان اسلامگرا در سومالی روز يکشنبه با خمپاره ساختمان پارلمان کشور را در شهر موگاديشو پايتخت، مورد حمله قرار دادند.

در درگيری متعاقب آن با پاسداران صلح دست کم ۱۶ شهروند غيرنظامی کشته شدند.

ستيزه جويان گروه الشباب که با شبکه تروريستی القاعده ارتباط دارند در حالی به ساختمان پارلمان حمله کردند که اين ساختمان آماده ميشد تا ميزبان نخستين اجلاس پارلمانی سال باشد.

صلحبانانِ اتحاديه آفريقا به حمله شورشيان با آتش پاسخ دادند و نهايتاً بنا به اظهار پليس افزون بر کشته شدگان، دهها نفر نيز مجروح شدند.

هاشمی رفسنجانی: سانسور اخبار و جعل حقيقت آب در هاون کوبیدن است

اکبر هاشمی رفسنجانی: خبر مثل ماه پشت ابر نمی ماند

علی اکبر هاشمی رفسنجانی در آستانۀ روز جهانی ارتباطات گفت که در سالهای اخير ثابت شد خبر مثل ماه پشت ابر نمی ماند. به گزارش خبرگزاری ايلنا رييس مجلس خبرگان رهبری تأکيد کرد کسانی که در سانسور اخبار و جعل حقيقت تلاش می کنند، آب در هاون می کوبند. رييس مجلس خبرگان اضافه کرد چه خوب است به جای تلاش بيهوده برای توقيف مطبوعات، انسداد اخبار و فيلتر روزنه های خبررسانی، اولاً تمام عملکرد خويش را با معيارهای انسانی تطبيق دهيم و ثانياً با ايجاد فضای باز، با جامعه جهانی در اين مسير همگام شويم.

رادان: سرقت مجسمه ها در تهران سازمان يافته بود

سردار احمدرضا رادان جانشين فرمانده نيروی انتظامی جمهوری اسلامی ايران به خبرنگاران گفت که سرقت مجسمه ها در تهران سازمان يافته بوده است. وی تأکيد کردکه در آيندۀ نزديک، نتيجه پيگيری های به عمل آمده به اطلاع مردم خواهد رسيد. در ايام تعطيلات نوروز نزديک به ۱۰ مجسمه از سطح شهر تهران ربوده شده است.

کانون صنفی معلّمان اعدام ۵ نفر از جمله فرزاد کمانگر را محکوم کرد

کانون صنفی معلمان ايران با صدور بيانيه ای اعدام ۵ نفر از جمله فرزاد کمانگر معلم کرد را محکوم کرده است. در اين بيانيه تأکيد شده است که فرزاد کمانگر به مدت ۴ سال شديدترين شکنجه ها را در زندانهای جمهوری اسلامی تحمّل کرد و سرانجام نيز اعدام شده است. اين بيانيه خواستار آزادی همۀ زندانيان سياسی بويژه معلمان زندانی از جمله عبدالرضا قنبری، سيد هاشم خواستار، رسول بداقی، عبدالله مومنی، محمود بهشتی لنگرودی، علی اکبر باغانی، محمد داوری، عليرضا هاشمی، حسين باستانی نژاد و قربان احمدی شده است. در همين حال حکم آذر منصوری معاون سياسی دبير کل حزب مشارکت در دادگاه تجديد نظر تأييد شده است. اين فعال سياسی که از سال گذشته در زندان به سر می برد در دادگاه به ۳ سال زندان محکوم شده بود.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر