سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ فروردین ۲۸, شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

مهندس ايرانی در افغانستان صحنه جنگ آمريکا با طالبان جاده و راه آهن می سازد

واشينگتن پست و نيويورک تايمز، هر دو يک گزارش خبرگزاری رويترز را زير عنوان "مهندس ايرانی جاده و راه آهن به غرب افغانستان می آورد" چاپ کرده اند، که گلنار متولی از ارملک افغانستان فرستاده است.

او در مقدمه گزارش در جملاتی ترسيمی می نويسد: تلويزيون در اتاق کابين پيش ساخته محل پذيرائی علی توکلی خمينی در حومه شهر هرات در افغانستان از ميهمانان، روی کانال بيست و چهارساعته خبری تلويزيون دولتی ايران است.

ديوارها با نقشه هائی بزرگ از ايران و افغانستان تزئين شده است، و پرتره ای از آيت الله علی خامنه ای، رهبر ارشد ايران را در کنارپرتره حامد کرزی رئيس جمهوری افغانستان در بردارد. يک آشپز افغان نيز سرگرم فراهم ساختن غذای ايرانی است.

در حاليکه آمريکا به زودی برای جنگ با طالبان صد هزار سربازدر افغانستان خواهد داشت، ايران نفوذ دراين کشورهمسايه خود را بی سر و صدا از طريقی کمتر ملموس اعمال ميکند: استفاده از آجر و ملاط، و جاده و راه آهن.

توکلی، مهندس ايرانی، با ساختن قريب چهارصد کيلومتر جاده و راه آهن در غرب افغانستان طی شش سال گذشته بخشی از شبکه باستانی راههای تجاری موسوم به جاده ابريشم را صادف ميکند.

شرکت او در حومه هرات سد می سازد، و به تازگی ساختن بستر راه آهنی را تمام کرده است که روزی می تواند با پيوند دادن جنوب و شرق آسيا به خاورميانه و اروپا، بخشی از مهمترين شبکه باستانی راههای تجاری زمينی جهان را احيا کند.

ايران ميليون ها دلار در پروژه های توسعه و بازسازی در افغانستان خرج کرده است، هرچند که در چارچوب خط مشی آمريکا، مشارکت ايران در پروژه های عمرانی مورد حمايت آمريکا محدود است.

توکلی ميگويد وی هيچ مقاطعه ای را به خاطر مقررات آمريکائی از دست نداده است و اين مسئله ای نيست که زياد به آن توجه کند.

او مناقصه ساختن راه آهن را از دولت ايران پس از آن برد که ايران برای کمک به پروژه های بازسازی افغانستان در سال ۲۰۰۲ در کنفرانسی از کمک دهندگان در ژاپن، تعهدی پانصد ميليون دلاری سپرد.

توکلی ميگويد يکی از بزرگترين مزايای کار کردن در افغانستان ارزانی دستمزد و نيروی انسانی منتظر کار است. او پانصد تا هفتصد کارگر افغان را در استخدام دارد، و از تعليم دادن تکنسين هائی ماهر به خود می بالد.

آیت الله خامنه ای: آمریکا «مجرم اتمی» است

رهبر جمهوری اسلامی ایران، ایالات متحده آمریکا را «تنها مجرم اتمی جهان"» نامیده است.

آیت الله علی خامنه ای روز شنبه در پیامی به کنفرانس بین المللی خلع سلاح اتمی در تهران، واشنگتن را متهم کرد که مدعی است مخالف تسلیحات اتمی است اما برای کاهش موجودی زرادخانه خود عمل نمی کند. وی افزود براساس قوانین اسلامی ایران، تولید تسلیحات اتمی ممنوع و حرام است.

محمود احمدی نژاد رییس جمهوری روز شنبه کنفرانس دو روزه را گشود و خواست عضویت آمریکا در آژانس بین المللی انرژی اتمی لغو شود. او گفت فقط کشورهایی که تسلیحات اتمی ندارند باید پیمان ممنوعیت گسترش چنین تسلیحاتی را بررسی کنند.

دولت ایران گفته است مقامات ۶۰ کشور در کنفرانس حضور دارند.

در بحث های روز شنبه، دیپلمات هایی از سوریه، لبنان و عراق حمایت خود را از حق ایران برای توسعه برنامه اتمی جهت مقاصد صلح جویانه ابراز داشتند.

طرفداران رییس جمهور برکنار شده قرقیزستان به دولت جدید اعتراض می کنند

صدها نفر از طرفداران کورمانبک باکی اف رییس جمهوری برکنار شده قرقیزستان روز شنبه در جنوب کشور علیه دولت موقت تظاهراتی برپا کردند.

شاهدان گفتند جمعیتی بالغ بر ۵۰۰ نفر در شهر جلال آباد علیه «بولوت بک شرنیازوف» وزیر موقت کشور اعتراض کردند. وقتی او برای مذاکره وارد شد، تظاهرکنندگان به وی حمله کردند و بطری های خالی را بطرف اتومبیلش انداختند.

رسانه های محلی گزارش دادند برخی از معترضین سپس بر یک ساختمان دولت منطقه ای مسلط شدند و فرماندار را برای مدتی کوتاه به گروگان گرفتند. گروهی دیگر وارد یک ایستگاه تلویزیون محلی شدند و خواستار وقتی برای انتشار بیانیه ای شدند. آنها آنرا بعدا ضبط کردند.

باکی اف روز پنجشنبه ناچار شد از قرارگاه خود در جنوب قرقیزستان به قزاقستان فرار کند.

او بعدا استعفانامه خطی خود را برای دولت موقت فکس کرد.

از آن هنگام دولت موقت، برهبری روزا اوتونبایوا در صدد تحکیم قدرت خود بر آمده و چندین متحد نزدیک باکی اف و اعضای خانواده او را دستگیر کرده است.

اوئتانبایوا روز جمعه گفت باکی اف همچنین باید بابت هر جرمی که مرتکب شده است محاکمه شود.

ادامه اختلال در مسافرت های هوایی در اروپا

کشورهای اروپایی برای سومین روز با اختلال در پرواز هواپیماها روبرو هستند.

درحالی که حرکت ابرهای غلیظ خاکستر ناشی ازآتشفشان در ایسلند
در سراسر اروپا ادامه دارد، اکثر فضای هوایی شمال و مرکز اروپا بسته شده است. آژانس کنترل ترافیک هوایی در اروپا گفت روز شنبه فقط ۶ هزار پرواز در سراسر قاره صورت خواهد گرفت، این رقم معمولا ۲۲ هزار پرواز است.

لغو پروازها هزاران مسافر را سرگردان باقی گذاشته و روزانه صدها میلیون دلار به شرکت های هوایی ضرر می زند.

یک مقام ارشد هواشناسی در انگلستان می گوید طرح های حرکت باد نشان می دهد که آتشفشان ممکن است برای چندین روز بر مسافرت های هوایی تاثیر بگذارد.

خاکستر آتشفشانی شامل ذرات سنگ، شیشه و شن است که تهدیدی جدی برای هواپیماها بوجود می آورد. افزون بر مشکلات در پرواز، مقامات به کسانی که دارای ناراحتی های تنفسی هستند توصیه می کنند از خانه هایشان بیرون نروند.

در این میان ، سرویس های راه آهن، و شرکت های حمل و نقل آبی و تاکسیرانی می گویند شاهد افزایش عظیم تعداد مشتریان خود بوده اند.

رهبران جهان از جمله کسانی هستند که ابر خاکستر بر سفرهای آنها اثر گذاشته است. آنگلا مرکل صدراعظم آلمان نتوانست در پی سفر به آمریکا به کشورش باز گردد، و دیشب را در لیسبون، در پرتغال، سپری کرد.

همچنین این نگرانی وجود دارد که رهبران، از جمله باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا و دمیتری مدودف رییس جمهوری روسیه نتوانند برای شرکت در مراسم خاکسپاری رییس جمهوری لهستان در روز یکشنبه به آن کشور بروند.

رییس کمیسیون جدید انتخابات افغانستان منصوب شد

حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان رییس جدیدی برای کمیسیون انتخابات منصوب کرده است.

پس از آن که عزیزالله لودین رییس سابق کمیسیون در پی انتشار گزارش هایی از تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری استعفا داد، وحید عمر، سخنگوی ریاست جمهوری، روز شنبه اعلام کرد فاضل احمد مناوی، کمیسیون مستقل انتخابات را سرپرستی خواهد کرد.

کمیسیون بدلیل عملکرد خود در نظارت بر انتخابات با انتقادهایی روبرو شد. پیدا شدن خلافکاری هایی در رای گیری، موجب شد کمیسیون جداگانه ای که سازمان ملل متحد از آن حمایت می کرد، یک سوم رای هایی را که بنفع کرزی داده شده بود باطل اعلام کند.

رییس جمهوری افغانستان روز شنبه همچنین پنج عضو جدید برای کمیسیون، سه افغان و دو خارجی، را منصوب کرد.

کرزی مدعی شده است که دولت های خارجی و سازمان ملل متحد در تقلب در انتخابات دخالت داشتند.

این اظهارات، و دیگر سخنان ضد خارجی رییس جمهوری افغانستان، موجب شده است کاخ سفید به باز نگری در سفری که قرار است او ماه آینده به واشنگتن انجام دهد، بپردازد.

حامد کرزی قدرت های خارجی را به مداخله در امور افغانستان متهم کرده است. اما باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا هفته پیش در یک مصاحبه تلویزیونی بر حمایت خود از کرزی بار دیگر تاکید گذاشت و گفت او قابلیت آنرا دارد که شریکی نیرومند برای آمریکا باشد.

پایتخت لهستان در مرگ رییس جمهوری به سوگ می نشیند

در ورشو، پایتخت لهستان، روز شنبه در حالی که حدود ۱۰۰ هزار نفر برای آخرین وداع با رییس جمهوری سابق خود جمع شده بودند، آژیرها و زنگهای کلیسا به صدا در آمدند.

بسیاری از کسانی که میدان «پیلسودسکی» را پر کرده بودند پرچم های قرمز و سفید لهستان با روبان های سیاه در دست داشتند.

رییس جمهوری موقت لهستان خطاب به جمعیت گفت با این حادثه ناگوار، دنیای آنها «فروریخت.»

 لخ کاچینسکی رییس جمهور، همسر او و ۴۹ نفر دیگر، از جمله مقامات ارشد، شنبه پیش در سقوط هواپیما در غرب روسیه کشته شدند.

کاچینسکی و همسرش روز یکشنبه پس از آیین رسمی تشییع در کراکوو دفن خواهند شد. قرار بود ده ها نفر از رهبران جهان حضور یابند، اما برخی بدلیل ابر خاکستر که بیشتر شمال اروپا را پوشانده است، سفرهایشان را لغو کرده اند.

خبرنگار صدای آمریکا در ورشو می گوید جمعیت مردمی از سراسر لهستان و از تمام بخش های جامعه، از اتحادیه های کارگری و دانش آموزان مدارس را شامل می شد.

بسیاری از لهستانی ها گفتند زمان اندوهباری است اما این تراژدی کمک کرد مردم در حالی که برای آخرین بار با ریس جمهور وداع می کنند، دورهم جمع شوند.

ژنرال مک کريستال: نشانه هايی از آموزش نيروهای طالبان در ايران وجود دارد

ژنرال استنلی مک کريستال فرمانده نيروهای آمريکايی و ناتو در افغانستان خواستار کاهش حضور پيمانکاران بخش خصوصی در عمليات های نظامی و امنيتیِ نيروهای ائتلاف در افغانستان شد.

ژنرال مک کريستال روز جمعه در پاريس پايتخت فرانسه گفت در صورت نياز به نيرو می توان تعداد نظاميان را افزايش داد يا از پيمانکاران افغان استفاده کرد.

فرمانده نيروهای آمريکايی همچنين به نشانه هايی از آموزش نيروهای طالبان در ايران اشاره کرد و گفت از مرز ايران سلاح و مهمات وارد افغانستان شده است هرچند تعداد آنها را به لحاظ عملياتی، قابل توجه دانست. به گفته اين ژنرال آمريکايی ايالات متحده اين روند را از نزديک، زير نظر دارد.

ژنرال مک کريستال همچنين گفت در حال حاضر نمی تواند بگويد که آيا ارسال سلاح و آموزش نيروهای طالبان سياستی است که از سوی دولت ايران اجرا می شود ياخير.

قربانیان زمین لرزه چین سوزانده شدند

در چین، راهبان بودایی روز شنبه، بر خلاف سنت خود، اجساد صدها نفر از قربانیان زمین لرزه هفته پیش را سوزاندند.

اجساد با کامیون به دامنه تپه ای در نزدیکی مرکز زلزله در استان «کینگایی» حمل شد. در آنجا راهبان تبتی آنها را روی توده عظیمی از چوب قرار دادند و آنرا آتش زدند. بوداییان تبتی بطور سنتی اجساد را برای لاشخورها رها می کنند.

دالایی لاما رهبر روحانی تبت گفت مشتاق است برای ابراز همدردی از منطقه زلزه زده دیدن کند. او روز شنبه در بیانیه ای در وب سایت خود از رهبران چین، بویژه نخست وزیر، بخاطر پاسخ سریع به فاجعه قدردانی کرد.

دولت چین به اظهارات دالایی لاما پاسخ نداده است.

شمار کشته شدکان زمین لرزه روز چهارشنبه که ۶.۹ درجه ریشتر قدرت داشت به ۱۳۳۹ نفر افزایش یافته است.

مقامات می گویند نزدیک به ۱۲ هزار نفر زخمی شدند و امداد گران به جستجو برای یافتن ۳۳۲ نفر دیگر که هنوز مفقود هستند ادامه می دهند.

در حملات انتحاری در شمال غربی پاکستان ۴۱ تن کشته شدند

بمب انداز انتحاری در حمله ای به یک اردوگاه آوارگان در شمال غربی پاکستان، دست کم ۴۱ تن را کشتند و بیش از ۶۰ نفر را مجروح کردند.

پلیس می گوید بمب اندازان که برقع پوشیده بودند، روز شنبه در فاصله چند دقیقه از یکدیگر به اردوگاه «کاچا پوکا»، زمانی که ساکنان آن برای ثبت نام جهت دریافت کمک صف کشیده بودند، حمله کردند.

خبرگزاری رویترز می گوید هنگام وقوع حمله حدود ۳۰۰ نفر در صف انتظار بودند.

در اردوگاه مردمی که از خشونت در منطقه اورکزی می گریزند سکونت دارند. در آنجا نیروهای پاکستان اخیرا بر حملات خود علیه شبه نظامیان طالبان شدت بخشیده اند.

فرمانده ارتش پاکستان از مرگ غیر نظامیان عذرخواهی می کند

فرمانده ارتش پاکستان از مرگ غیر نظامیان در جریان حمله ای علیه شبه نظامیان طالبان پوزش خواسته است.

ژنرال اشفق کیانی روز شنبه از عشیره «کوکیخل» از این حمله که شنبه گذشته صورت گرفت، عذر خواهی کرد. اعضای عشیره می گویند در آن حمله دست کم ۶۰ غیر نظامی کشته شدند.

کیانی در بیانیه ای گفت از مرگ «انسان های بی گناه و شریف» متاسف است و دستور داده است برای پرهیز از تکرار چنین حوادثی در آینده، «اقدامات مناسب» انجام گیرد.

حمله در دره تیراه در ناحیه عشیره ای خیبر روی داد.

ارتش پاکستان اخیرا بر حملات خود در خیبر و در اورکزی شدت بخشیده است.

خیبر راه تدارکاتی اصلی برای سربازان تانو از پاکستان به افغانستان است. شبه نظامیان مسئول حملات پیاپی به کاروان های ناتو که در آنجا می گذرند، شناخته می شوند.


دريافت خبر از طريق موبايل

www.voamobile.com
/persian

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Transponder: 11H

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.737 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Transponder: 10

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

Video Format: PAL

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Transponder: 8

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

Video Format: PAL

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر