سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ فروردین ۱۴, شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

آمريکا برای تحريم های جديد عليه تهران سراغ قدرت های رو به ظهور ميرود

هندوستان تايمز زير عنوان "آمريکا از قدرت های رو به ظهور خواستار فشار بر ايران است" می نويسد آمريکا يک روز پس از آنکه از هند و پاکستان خواست معاملاتی نظير خط لوله گاز با ايران نداشته باشند، خواستار آن شد همه، بخصوص قدرت های رو به ظهور، تهران را برای محدو ساختن بلندپروازیهای اتمی اش زير فشار بگذارند.

پی جی کراولی سخنگوی وزارت امورخارجه آمريکا روز جمعه، هنگامی که از وی راجع به برنامه های مربوط به يک خط لوله گاز ميان ايران، پاکستان و هند سئوال شد، به خبرنگاران گفت ما انتظار داريم همه، بخصوص قدرت های رو به ظهور دراين زمينه نقشی عمده ايفا کنند. وی گفت هم اکنون نيز تحريم هائی برقراراست و ما به تعدادی از کشورهای دارای مناسبات جاری با ايران گفته ايم که فعلا ممکن است بهترين وقت برای پيگيری اين مناسبات نباشد.

اکونوميک تايمز زير عنوان "آمريکا مناسبات گازی ايران و پاکستان را هدف گرفته است" می نويسد همزمان با اقدامات مربوط به تدوين پيش نويس تحريم هائی جديد عليه ايران توسط اعضای شورای امنيت سازمان ملل متحد، واشنگتن توجه خود را به طرح خط لوله گاز ايران - پاکستان و هند، ومناسبات ايران با پاکستان وهند در زمينه انرژی معطوف ساخته است.

 توجه دولت اوباما فعلا بيشتر معطوف به پاکستان است که ماه گذشته رسما وارد يک قرارداد هفت ميلايارد و پانصد ميليون دلاری خط لوله گاز با ايران شد.

واشينگتن پست زير عنوان "اطمينان اوباما به کسب حمايتی گسترده برای تحريم های بيشتر سازمان ملل متحد عليه ايران" می نويسد پرزيدنت اوباما روز جمعه گفت تمامی شواهد نشان ميدهد ايران در پی دستيابی به توانائی توليد تسليحات اتمی است، ولی افزود اطمينان دارد که آمريکا می تواند حمايت گسترده بين المللی را برای وضع دور جديدی از تحريم هائی در سازمان ملل متحد کسب کند، که هدف آنها محدود ساختن بلندپروازيهای اتمی ايران است.

اين سخنان در پی مذاکرات يکساعته تلفنی اوباما با هو جينتائو رئيس جمهوری چين مطرح شد که برای شرکت در کنفرانسی در سطح سران در روزهای دوازدهم و سيزدهم آوريل در باره ايمنی اتمی به واشينگتن سفر ميکند. کاخ سفيد ميگويد دو رهبر در مذاکراتشان اهميت همکاری با يکديگر در مورد ايران را مطرح ساختند.

چين ازمدتها پيش با خواست های آمريکا در مورد تحريم های سازمان ملل متحد عليه ايران مخالفت کرده است اما اين هفته، به گفته ديپلمات های آمريکائی و اروپائی، برای اولين بار موافقت کرد وارد بحث های يک قطعنامه احتمالی شود.

واشينگتن پست در گزارشی ديگر زيرعنوان "احمدی نژاد ميگويد تحريم ها به ايران بجای صدمه کمک ميکند" می نويسد محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری ايران در واکنش به احتمال تحريم های جديد ناشی از سماجت های اتمی آن کشور روز شنبه گفت تحريم ها فقط پيشرفت های کشور را از نظر تکنولوژی بيشتر ميکند، و موجب خود کفائی بيشتر خواهد شد.

آقای احمدی نژاد در يک سخنرانی همچنين پيشنهادهای پرزيدنت اوباما را برای تماس و گفتگو رد کرد و گفت سه يا چهار کلمه قشنگ به معنای آن نيست که سياست های آمريکا در دوران رياست جمهوری اوباما عوض شده است.

احمدی نژاد علیه وضع تحریم های جدید هشدار می دهد

رییس جمهوری اسلامی ایران کوشش های آمریکا برای تعامل در دیپلماسی درباره برنامه اتمی ایران را رد کرده است و هشدار می دهد که تحریم های اضافی فقط تهران را مصمم تر خواهد ساخت.

محمود احمدی نژاد این موضوع را روز شنبه در سخنانی در جمع کارگران در مراسم گشایش یک مرکز صنعتی جدید در شهر سیرجان عنوان کرد و گفت رییس جمهوری آمریکا فقط «سه یا چهار کلمه قشنگ» ارائه داد، اما محتوایی نداشت، و افزود ایالات متحده تحریم های فعلی را لغو نکرده یا سطح تبلیعات خود را پایین نیاورده است.

روز شنبه همچنین، علی اکبر صالحی، مدیر سازمان انرژی اتمی ایران به خبرگزاری ایلنا گفت سازمان او طرح هایی برای تاسیس دو مرکز اتمی جدید به پرزیدنت احمدی نژاد ارائه داده است و کارهای ساختمانی ممکن است تا شهریور ماه آغاز شود.

امریکا از اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد خواسته است چهارمین دور تحریم ها علیه ایران را تصویب کنند.

احمدی نژاد همچنین به اسرائیل درباره هرگونه اقدام نظامی در نوار غزه هشدار داد و گفت چنین تهاجمی برای اسرائیل بسیار گران تمام خواهد شد.

در این میان، روزنامه وال استریت جورنال می گوید محققان اطلاعاتی در غرب سعی دارند بفهمند که چگونه یک شرکت ایرانی توانست سخت افراز ویژه ای برای غنی سازی اورانیوم بدست آورد.

وال استریت جورنال روز شنبه در گزارشی بنقل از مقامات نامشخص می نویسد یک شرکت ایرانی که از نزدیک به برنامه اتمی ایران ارتباط دارد، چنین تجهیزاتی را بدست آورد.

مقامات می گویند سخت افزار ساخت یک شرکت فرانسوی است که تا ماه دسامبر، شرکت عظیم صنعتی آمریکایی «تایکو اینترنشنال» مالک آن بود.
هر دو شرکت به وال استریت جورنال گفتند از این موضوع بی اطلاع هستند.

گزارش می گوید آژانس بین المللی انرژی اتمی پس از دریافت ای میلی که در آن گفته می شد کالاهای غیر قانونی ازطریق واسطه یک شرکت چینی به ایران فرستاده می شود، تحقیقاتی را آغاز کرد.

مردان مسلح دست کم ۲۴ تن روستایی عراقی را کشتند

مقامات عراقی می گویند مردان مسلحی که اونیفورمهای نظامی پوشیده بودند به سه خانه در یک روستای سنی نشین در نزدیکی بغداد حمله کردند و دست کم ۲۴ تن را کشتند.

بگفته پلیس، این حمله شامگاه جمعه در محله عرب جبور، در جنوب پایتخت صورت گرفت و مهاجمان دستهای قربانیان ، از جمله ۵ زن را پیش از آن که آنها را از ناحیه سر هدف قرار دهند، بستند.

دست کم هفت نفر دیگر با دست های بسته زنده پیدا شدند.
مقامات وزارت کشور تعداد کشته شدگان را ۲۵ تن اعلام کردند، در حالی که سخنگوی امنیتی در بغداد گفت ۲۴ نفر کشته شدند.

پلیس و نیروهای امنیتی منطقه را بستند و دست کم ۲۵ نفر را در ارتباط با قتل ها بازداشت کردند.

مقامات می گویند بسیاری از کشته شدگان اعضای «جنبش بیداری» بودند. این جنبش که دولت از آن حمایت می کند، از ستیزه گران سنی تشکیل می شود که در سالهای ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ به نیروهای آمریکایی و عراقی کمک کردند.

رضا کرم رضایی درگذشت

رضا کرم‌ رضایی، بازیگر پیشکسوت تئاتر و سینمای ایران، روز شنبه ۱۴ فروردین، در سن ۷۳ سالگی بر اثر ایست قلبی درگذشت.

به گزارش خبرگزاری ایلنا به نقل از افسانه کرم رضایی، فرزند این بازیگر سینما و تلویزیون، آقای کرم رضایی به دلیل عفونت ریه ۲۵ روز در بیمارستان مهر تهران بستری بود.
رضا کرم ‌رضایی متولد ۱۳۱۶ در سنقرآباد کرمانشاه بود و نزدیک به ۵۰ سال سابقه کار هنری سینما، تلویزیون و تئاتر داشت.

او در سال ۱۳۳۸ از هنرستان هنرپیشگی تهران و در سال ۱۳۴۶ از انستیتو فیلم و تلویزیون و تئاتر دانشگاه مونیخ آلمان فارغ التحصیل شد.
پیکر رضا کرم رضایی روز سه شنبه ساعت ۹ صبح از مقابل تالار وحدت به سمت قطعه هنرمندان در بهشت زهرای تهران تشییع خواهد شد.

کندو، مهمان، همکلاس، رابطه جوانی، بازرس، تجاوزگران، فیزیکدانان، کلبه والدین، مستأجر جدید، مسافر ری، بنگاه تئاترال، اسکوربال، فصل پنجم، آقای شانس، دیوانه ‌وار، در کمال خونسردی‌، رابطه پنهان، نرگس، اعدامی، خواستگار، در شهر خبری نیست و این خانه دور است، از جمله نمایش ها، فیلم ها و سریال هایی است که رضا کردم رضایی در آن ها بازی کرد.

وی علاوه بر بازی در فیلم ها و نمایشنامه های متعدد، نویسندگی و کارگردانی تئاتر، ترجمه ادبیات نمایشی و سال ها تدریس هنرهای نمایشی را در سابقه خود داشت.

گزارش: يک شرکت ایرانی، سخت افزارِ ویژه ای را برای غنی سازی اورانیوم بدست آورده است

وال استریت جورنال می گوید بازرسان آژانس بین المللی انرژی اتمی و تحقيقگران اطلاعاتی غرب در تلاشند تا تعیین کنند که چگونه يک شرکت ایرانی قادر شده است سخت افزار ویژه ای را که برای غنی سازی اورانیوم بکار می رود، بدست آورد.

در گزارشی که روز شنبه در اين روزنامه آمریکایی منتشر شده است به نقل از مقاماتی که نام آنها ذکر نشده است گفته می شود يک شرکت ایرانی که رابطه تنگاتنگی با برنامه اتمی ایران دارد توانسته است سوپاپ های خطر و ابزارهای اندازه گيری خلاء را برغم وجود تحريم هايی که از صدور اينگونه تجهيزات به ايران جلوگيری می کند، بدست آورد.

مقامات می گویند اين تجهیزات توسط يک شرکت فرانسوی که تا ماه دسامبر سال گذشته ميلادی در تملک مجتمع صنعتی تايکو انترناسيونال آمريکا بود، ساخته شده است. شرکت فرانسوی - آمريکايی تايکو به وال استريت جورنال گفته است که از اين موضوع ابداً اطلاعی نداشته است.

گزارش می گويد آژانس بین المللی انرژی اتمی تحقيقات خود را پس از دريافت ايميلی که ادعا می کرد اين وسائلِ غيرمجاز از طريق يک شرکت چينی واسطه به ايران ارسال می شود، آغاز کرد.

به دستور پرزيدنت اوباما بازرسی امنیتی مسافران در آمریکا دیگر بر اساس ملیت آنها نخواهد بود

این مقاله می نویسد که در پی دستور پرزيدنت اوباما، وزارت امنیت داخلی آمریکا پس از ۳ ماه بررسی قوانین ضد تروریستی این کشور، روز جمعه اعلام کرد که این قوانین تغییر می کنند. از این پس، بازرسی های ضد ترورستی بر روی مسافران، به جای تمرکز بر ملیت افراد، بر اساس موارد مشخص خطر تروریستی انجام خواهد شد.

به نوشته لوس آنجلس تایمز، در پی سوقصد ناموفقی که کریسمس گذشته برای بمبگذاری در هواپیمای آمریکایی به مقصد شهر دیترویت انجام شد، بازرسی های ضد تروریستی در آمریکا، بر شهروندان ۱۴ کشور حامی تروریسم متمرکز شد: ایران، افغانستان، الجزایر، کوبا، عراق، لبنان، لیبی، نیجریه، عربستان صعودی، پاکستان، سومالی، سودان، سوریه و یمن.

این مقاله می افزاید که مقامات ایالات متحده امیدوارند سیاست جدید، مسافران بی گناهی که صرفاً شهروند یکی از ۱۴ کشور نامبرده هستند دچار دردسرهای بازرسی ضد تروریستی نشوند. بر اساس قانون جدید، فقط مسافرانی که مشخصاتشان با یک مورد مشکوک به خطر تروریستی همخوانی داشته باشد، مورد بازرسی قرار خواهند گرفت. لوس آنجلس تایمز به نقل از سخنگوی سفارت یمن در واشنگتن می نویسد که تغییرات جدید همچنین قدم مثبتی در جهت دیپلماسی خواهد بود.

حامد کرزی در تماسی تلفنی با هيلاری کلينتون تلاش کرد تا که تنشِ های به وجود آمده را کاهش دهد

به دنبال ابراز نگرانی واشنگتن نسبت به اظهارات اخيرِ حامد کرزی رييس جمهوری افغانستان که جامعه بين المللی را مسؤل تقلب های گسترده در انتخابات افغانستان توصيف کرده بود آقای کرزی روز جمعه در تماسی تلفنی با هيلاری کلينتون وزير امورخارجه آمريکا تلاش کرد تا که تنشِ های به وجود آمده را کاهش دهد.

پی جِی کراولی سخنگوی وزارت امور خارجه آمريکا گفت آقای کرزی در تماس تلفنی با خانم کلينتون تعهد خود را نسبت به همکاری ميان آمريکا و افغانستان مورد تأکيد قرار داده و از نقش و فداکاری جامعۀ بين المللی در افغانستان ابراز قدردانی کرد.

وقايع روز: آيت الله موسوی تبریزی در سالروز همه پرسی جمهوری اسلامی می گويد هيچ اشکالی ندارد دوباره رفراندوم برگزار شود

آيت الله موسوی تبریزی در مصاحبه ای در روز سالگرد همه پرسی جمهوری اسلامی با انتقاد از کسانی که حمايت آيـت الله خمينی از جمهوريت را راهی برای جلوگیری از بهانه‌های مخالفان جمهوری اسلامی توصيف می کنند، گفت «امام(ره) واقعا جمهوریت را می‌خواست و واقعاً می‌خواست که مردم حاکم واقعی جامعه باشند.»

دبیر مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم همچنين در مورد رفراندوم متذکر شد که «شاید حتی اگر امروز هم امام(ره) زنده بود و عده‌ای هم می‌گفتند که با توجه به رویش نسل‌های جدید پس از انقلاب، شک داریم که اکثریت ولایت فقیه را می خواهند یا نه؟ و ما میخواهیم بدانیم رأی مردم درحال حاضر چیست؟، حتما امام(ره) با یک رفراندوم دیگر موافقت می‌کرد؛ کما اینکه امام خمینی(ره) در ۱۲ بهمن ۵۷ در بهشت زهرا فرمودند: ۴۰ یا ۵۰ سال پیش اگر هم اجداد ما به یک چیزی رأی دادند، الان باید نسلی که عوض شده و جدید است رأی دهند.»

آيت الله موسوی تبریزی در ادامه خاطر نشان کرد که «هيچ اشکالی هم ندارد که دوباره رفراندوم برگزار شود و مردم آن چیزی را که میخواهند دوباره ابراز کنند؛ مثل اینکه ما قانون اساسی را دوبار به رفراندوم گذاشتیم، و دومین بارِ آن مربوط به اصلاح قانون اساسی در سال ۶۸ بود، که وقتی به رأی گذاشته شد رأی خوبی آورد.»

کارگران معترض صنايع تنباکو در ترکيه با مأموران پليس در آنکارا درگير شدند

روز جمعه پس از آن که مأموران پليس از برگزاری کنفرانس خبری کارگران معترض صنايع تنباکو در آنکارا جلوگيری کردند، درگيری پليس با کارگران آغاز شد.

نيروهای پليس با استفاده از ماشين های آبپاش و پرتاب گاز اشک آور سعی در متفرق کردن کارگران معترض کردند و شماری از آنان را بازداشت کردند.

اين کارگران به تعديل نيروی صورت گرفته و حقوق از دست رفتۀ خود پس از خصوصی سازی مجموعه دولتی تِکِل که در صنايع تنباکو و الکل فعال است، معترض بودند.

مقامهای قضايی مسکو: بمبگذار انتحاریِ متروِ مسکو بيوه ۱۷ سالۀ يکی از شورشيان اسلامگرای منطقه شمال قفقاز بود

مقامهای قضايی مسکو روز جمعه اعلام کردند بيوه ۱۷ سالۀ يکی از شورشيان اسلامگرای منطقه شمال قفقاز يکی از دو بمبگذار انتحاری روز دوشنبه در قطار زير زمينی مسکو بوده است که در جريان آن ۴۰ نفر جان خود را از دست دادند.

بمبگذاريهای هفته گذشته در ايستگاه متروی مسکو و يکی از شهرهای داغستان از جمهوريهای شمال منطقه قفقاز در مجموع بيش از ۵۰ قربانی و ۱۰۰ مجروح بر جای گذاشتند. اکنون با توجه به اين رويدادها بيم آن می رود دور جديدی از حملات تروريستی و بمبگذاريها در قلب روسيه در حال شکل گيری باشد.

رسانه های روسيه تصاوير اين زن جوان را در حالی نشان داده اند که پوشيده در حجاب سياه است و در همه عکسها اسلحه در دست دارد.

به نقل از منبعی که به دلايل امنيتی حاضر به افشاء نام خود نيست گفته می شود اين زن جوان ۱۷ ساله ژانت عبدالرحمانف نام داشته متولد داغستان و بيوه اومَلات مَقامِدوف يکی از شورشيان برجسته داغستان بوده است. مقامدوف، همسر ژانت که در زمان مرگ ۳۰ سال بيشتر نداشته است در روز ۳۱ ماه دسامبر گذشته به دست نيروهای امنيتی روسيه کشته شد. به گفته اين منبع، ژانت عبدالرحمانف گاهی خود را ژانت عبداللهی يِوا معرفی می کرده است.

مقامدوف که معمولاً در تصويرها اسلحه در دست دارد خود را امير مجاهدينِ ولايت داغستان که از گروههای اسلام گرای محلی داغستان، توصيف می کرده است.

اين اطلاعات به تأييد دايره مرکزی تحقيقات دادستانی کل روسيه نيز رسيده است.

ولاديمير مارکين، نماينده دايره مرکزی تحقيقات دادستانی کل روسيه در اين باره می گويد «دايره تحقيقات به اين نتيجه رسيده است که بمبگذاری انتحاری در ايستگاه پارک کالتوری متروی مسکو توسط ژانت عبدالرحمانف، متولد ۱۹۹۲ اهل داغستان صورت گرفته است و تحقيقات برای شناسايی دومين بمبگذار انتحاری زن و سازماندهندگان اينگونه عمليات تروريستی همچنان در جريان است.»

مقامات روس می گويند عاملين هر دو بمبگذاری انتحاری مسکو زنانی بودند که در روسيه به بيوه های سياهپوش معروفند. نخستين انفجار در ساعت ۸ بامداد روز دوشنبه در پر رفت و آمد ترين ساعت ترافيک مترو صورت گرفت و به فاصله کمتر از ۴۰ دقيقه بعداز آن، انفجار دوم به وقوع پيوست.

به باور تحليلگران، بمبگذاريهای اخير در مسکو و داغستان در واقع معلول خشونتهايی است که از سال گذشته در جمهوريهای شمال قفقاز، از جمله داغستان، چچن و اينگوش آغاز شده است. منطقه ای که از سال ۱۹۹۱ يعنی از زمان فروپاشی اتحاد شوروی تا کنون همواره صحنه درگيريهای بی امان دولت روسيه با جدايی طلبان چچن بوده است.


دريافت خبر از طريق موبايل

www.voamobile.com
/persian

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Transponder: 11H

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.737 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Transponder: 10

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

Video Format: PAL

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Transponder: 8

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

Video Format: PAL

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر