سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مهر ۱۳, سه‌شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

محمد داوری یکی از برندگان سالانه «جوایز بین المللی آزادی مطبوعات»

کمیته حمایت از روزنامه نگاران در مراسم سالانه «جوایز بین المللی آزادی مطبوعات» برای سال ۲۰۱۰ که در ماه نوامبر برگزار می شود، از چهار روزنامه نگار جسور قدردانی خواهد کرد. این افراد عبارتند از داویت کبده از اتیوپی، نادیرا ایسایوا از روسیه، لاریانو مارکز از ونزوئلا، و محمد داوری از ایران که با به خطر انداختن آزادی و امنیت خود، از حقایقی که شاهدش بودند، گزارش تهیه کردند.

جوئل سایمون، یکی از مدیران کمیته حمایت از روزنامه نگاران، گفت: «برندگان سال ۲۰۱۰ به خاطر شغلشان به عنوان روزنامه نگار متحمل خشونت، تهدید، زندان و حتی شکنجه شدند. هر کدام از آنان نقش مهمی در جامعه مدنی کشورهایشان ایفا کرده اند. آنان خطاها را فاش ساختند، فساد را تقبیح کردند و به دیده شک به اقدامات دولتی و رسمی نگریستند. ما جسارت و استقلال آنان را ارج می گذاریم».

مراسم سالانه اهدای «جوایز بین المللی آزادی مطبوعات» ۲۳ نوامبر در نیویورک برگزار خواهد شد.

محمد داوری، برنده ایرانی این جایزه، روزنامه نگار و سردبیر وبسایت خبری سحام نیوز، پایگاه اینترنتی حزب اعتماد ملی بود که گزارش ها و اخبار درمورد سوءاستفاده های وحشتناک و خشونت های صورت گرفته در بازداشتگاه کهریزک علیه بازداشت شدگان حوادث پس از انتخابات عتراضی مردمی علیه نتایج انتخابات را پوشش می داد. او پس از انتشار نامه مهدی کروبی به رئیس مجلس خبرگان درباره شکنجه و آزار زندانیان در کهریزک دستگیر شد. مهدی کروبی، دبیرکل حزب اعتماد ملی در نامه ای به دادستان تهران مسئولیت تمامی اسناد و فیلم هایی مربوط به مستندات شکنجه و تجاوز جنسی در زندان هایی ایران را برعهده گرفت و گفت محمد داوری تنها فیلمبردار مصاحبه های زندانیان سابق بوده است.

زندان کهریزک در ژوئیه ۲۰۰۹ بسته شد اما آقای داوری به خاطر پوشش مسائل و اخبار آنجا در زندان اوین حبس شد. محمد داوری به دلیل «اقدام علیه نظام» به پنج سال زندان محکوم شده است. مادرش در نامه ای خطاب به بان کی مون دبیر کل سازمان ملل متحد نوشت که فرزندش در زندان مورد شکنجه قرار گرفته است. او که اینک در زندان انفرادی است بیش از هشت ماه است که اجازه تماس با خانواده اش را نداشته است. این روزنامه نگار برای خدمت به کشورش بهای سنگینی پرداخت. او زمانی که دانش آموزی نوجوان بود داوطلب جنگ ایران و عراق شده بود و در جنگ از ناحیه چشم و پا مجروح شد.

داویت کبده، روزنامه نگار ۳۰ ساله اهل اتیوپی از اولین روزنامه نگارانی بود که برای گزارش مستقل خشونت های این کشور در انتخابات سال 2005، زندانی شد و جزو آخرین افرادی بود که دو سال پیش و با عفو ریاست جمهوری آزاد شدند.

او برعکس بسیاری از همکارانش که راه تبعید در پیش گرفتند، پس از آزادی از زندان آدیس آبابا در اتیوپی ماند. کبده در سال ۲۰۰۸ روزنامه «آرامبه تایمز» را تاسیس کرد که تنها روزنامه آماریک زبان اتیوپی است و خطر به نقد کشیدن دولت را به جان می خرد. داویت کبده می گوید مردم باید سه چیز را در مورد من بدانند: «اول، زندگی بدون شغل روزنامه نگاری برای من غیرممکن است. دوم، اگر موضوع مرگ و زندگی نباشد، هرگز اتیوپی را ترک نخواهم کرد و سوم، من اپوزیسیون نیستم. به عنوان روزنامه نگار، هر رژیمی که در اتیوپی بر سر کار باشد، هرگز از انتقاد از دولت در جهت بهبود کشور، پرهیز نمی کنم».

نادیرا ایسایوا، از روسیه: ایسایوا ۳۱ ساله، به دلیل گزارش هایش از توسل سازمان های امنیتی و اطلاعاتی به خشونت در منطقه شمال قفقاز، خشم سرویس های اطلاعاتی را برانگیخت. او به عنوان سردبیر هفته نامه مستقل چرنویک در جمهوری جنوبی داغستان، تاکتیک های سازمان های دولتی مبارزه با تروریسم را غیرسازنده توصیف کرده بود. در سال ۲۰۰۸ پس از مصاحبه خانم ایسایوا با یک رهبر چریکی که مقامات دولتی را به فساد متهم کرده بود، مقامات پرونده ای جنایی علیه این روزنامه نگار تشکیل دادند. ایسایوا این پرونده را انتقام از فعالیت هایش در چرنویک می داند که در صورت صدور کیفرخواست ممکن است او را تا هشت سال زندان محکوم کند. او و نشریه اش بارها مورد آزار و اذیت دولتی قرار گرفته اند.

لاریانو مارکز، از ونزوئلا: نویسنده، روزنامه نگار، بازیگر و طنزپرداز در عرصه سیاست این کشور به شمار می رود. او با ستون های گزنده اش در یک روزنامه کاراکاس، هوگو چاوز و دیگر سیاست مداران ونزوئلا را به چالش می کشد. او همچنین نویسنده سه کتاب طنز است. در فوریه ۲۰۰۷ او و روزنامه تال کوآد که برایش می نویسد، به دنبال چاپ نامه ای به دختر هوگو چاوز جریمه شد. دادگاه حکم داد که این نامه «به شخصیت، زندگی شخصی و آبروی» این دختر ۹ ساله آسیب رسانده است. مارکز در این نامه دختر چاوز را به تأثیر بر پدرش فراخواند تا با مخالفان سیاسی اش مهربان تر باشد.

یادداشت های مارکز در ماه ژانویه نیز سر و صدا به پا کرد به طوری که وزیر اطلاعات ونزوئلا خواستار محاکمه سیاسی این روزنامه نگار شد و ستون او را توهین به دمکراسی کشور و توطئه کودتا تحت پوشش طنز خواند.

آریه نیر، رئیس موسسه جامعه باز، در همین مراسم جایزه یادبود «برتن بنجامین» را به پاس دفاع طولانی مدت از آزادی مطبوعات و حقوق بشر را دریافت خواهد کرد.

آریه نیر ستون حقوق بشر در آمریکا و جامعه بین الملل به شمار می رود. او 15ر سال در اتحادیه های آزادی مدنی آمریکایی کار کرده است. او موسس دیدبان حقوق بشر در سال ۱۹۷۸ است و بیش از ده سال مدیر اجرایی این سازمان بوده است تا زمانی که رئیس موسسه جامعه باز شد. او مرتبا برای نشریاتی چون نیویورک تایمز و فارن پالیسی می نویسد.

کمیته حمایت از رونامه نگاران، همچنین جایزه بین المللی آزادی مطبوعات ۲۰۰۹ را به «جی، اس، تیسینایاگام» از سری لانکا خواهد داد که سال گذشته به دلیل آنکه در زندان بود و سال گذشته نتوانست در مراسم حضور یابند، اهدا می کند. چند سازمان از جمله کمیته حمایت از روزنامه نگاران توانستند برای آزادی او تلاش کنند و در ماه مه ۲۰۱۰ او را از زندان آزاد کردند.

جوایز بین المللی آزادی مطبوعات، که اینک بیستمین سال فعالیت خود را می گذراند، در کانون تلاش های جمع آوری کمک های مالی در کمیته حمایت از روزنامه نگاران است.

آمریکا زندانیان سیاسی کوبا را قبول می کند

وزارت امور خارجه آمریکا می گوید پذيرش اکثریت زندانیان سیاسی، که اخیرا از سوی کوبا آزاد شده اند، را مورد بررسی قرار می دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه در بیانیه ای گفت سفارت امریکا در مادرید در صدد است با زندانیان سیاسی آزاد شده و خانواده هایشان تماس بگیرد تا آنها را از اين طرح آگاه سازد و در باره صلاحیتشان گفتگو کند.

 هفته پیش، کلیسای کاتولیک رم اعلام کرد قرار است سه زندانی دیگر آزاد و به اسپانیا فرستاده شوند. این رقم شمار کسانی را که بر اساس توافق دولت رائول کاسترو با کلیسا و مادرید آزاد شده اند به ٣٩ نفر افزایش می دهد.

کوبا قول داده است مجموعا ٥٢ زندانی را آزاد کند.

آنها از جمله ٧٥ ناراضی هستند که در پی اقدامات سرکوبگرانه دولت هاوانا در سال ٢٠٠٣ به زندان های طولانی محکوم شده بودند.

کوبا از دیرباز تاکید داشته است که زندانی سیاسی ندارد، و ادعا می کند آنها فقط مزدورانی هستند که برای تضعیف نظام کمونیستی در کوبا با آمریکا همکاری داشته اند.

گزارش تحلیلی: نقش پاکستان در کارزار ایالات متحده در افغانستان

تحلیلگران بر این باورند همزمان با شدت گرفتن جنگ به رهبری ایالات متحده در افغانستان، نقش پاکستان در این کارزار ضروری تر و دردسرآفرین تر می شود. ایالات متحده برای اجرای راهبرد خود در افغانستان، به پاکستان نیاز دارد. پاکستان نیز برای دریافت کمک های خارجی، به ویژه کمک های نظامی به ایالات متحده وابسته است.

باب وودوارد، در کتاب جدید خود زیر عنوان « جنگ اوباما »، از پرزیدنت اوباما در جلسه وی در کاخ سفید در اواخر سال ۲۰۰۹ نقل می کند: « ما باید برای مردم تشریح کنیم که ( ریشه ) سرطان در پاکستان است. » سرطانی که وی به آن اشاره می کند، پناهگاهای امن داخل پاکستان است که ستیزه جویان طالبان حمله های خود علیه نیروهای ناتو در افغانستان را از آن نقاط اجرا می کنند. با این حال، با وجود درخواست ها  و توصیه های ایالات متحده از دولت پاکستان، مواضع طالبان در این کشور تا حد زیادی دست نخورده باقی مانده است.

ایالات متحده حمله های هوایی با هواپیماهای نظامی بدون سرنشین خود به مناطقی که بهشت امن طالبان در پاکستان محسوب می شوند را به طور چشمگیری افزایش داده است. تحلیلگران می گویند این تصمیم ایالات متحده، نشانه ناامیدی  و سرخوردگی فزاینده نیروهای آمریکاست. موارد جدید به اصطلاح «  تعقیب هدف » هم مشاهده شده اند که نیروهای ناتو برای مدت زمان کوتاهی وارد قلمروهای پاکستان شده اند تا به ستیزه جویان طالبان حمله کنند. در یک مورد، شلیک یک هلیکوپتر ناتو در حال حمله به ستیزه جویان، باعث کشته شدن سه سرباز پاکستانی شد.

اسلام آباد هم به تلافی این کار، یک گذرگاه مرزی منطقه غربی در پایگاه خیبر را مسدود کرد و تردد کاروان هایی حامل سوخت و تدارکات نیروهای ناتو در افغانستان را با مانع روبرو کرد. بسیاری از کامیون هایی که در پاکستان در انتظار عبور بودند و از محافظت نیروهای ایالات متحده برخوردار نبودند، از سوی ستیزه جویان طالبان مورد حمله قرار گرفتند و به آتش کشیده شدند.

فرانسس وندرل، نماینده ویژه پیشین اتحادیه اروپا در افغانستان می گوید: «  گرچه برخی از اقدامات نظامی ارتش ایالات متحده و ناتو در داخل خاک پاکستان را می توان زیرعنوان ( تعقیب هدف ) توجیه کرد، خطر التهاب و خشم فزاینده افکار عمومی مردم پاکستان علیه ایالات متحده رو به فزونی ست. » وی همچنین می گوید این خطر وجود دارد که عملیات بین مرزی « تلاش های ما در افغانستان با اقدامات خرابکارانه  سازمان اطلاعات و جاسوسی قدرتمند پاکستان تضعیف شوند. »

پاکستان به کرات ایفای هر گونه نقشی در حمایت از طالبان را انکار کرده  و گفته است با انرژی فراوان برای مبارزه با تروریسم تلاش می کند. اما برخی از تحلیل گران می گویند پاکستان خود را در موضعی تثبیت کرده است تا زمانی که نیروهای ایالات متحده از افغانستان خارج شوند، این کشور از یک موقعیت کلیدی برخوردار باشد. اگر شرایط مهیا باشد، خروج نیروهای ایالات متحده از افغانستان از اوایل ماه ژوییه آغاز می شود.

ثبات سیاسی در افغانستان و انتخابات پارلمانی اخیر در افغانستان که لری گودسان، استاد کالج جنگ ارتش ایالات متحده آن را « تقلب آشکار و چشمگیر » می نامد نیز بخشی از این معادله است. گودسان می گوید دولت حامد کرزی، رئیس جمهوری افغانستان نیز به عنوان یک ساختار سیاسی فاسد قلمداد می شود. وی خاطرنشان می کند مشروعیت دولتی برای راهبرد ایالات متحده در افغانستان بسیار حیاتی ست.

گودسان می گوید: « انتخابات متقلبانه و اتخاذ اقدامات دیگر همچون ارائه خدمات و کالاها که دولت افغانستان در متحقق کردن آن نیز با مشکلات بسیاری روبرو بوده است، هیچگاه در آفرینش مشروعیت تاثیری ندارند. بنابراین مشکل این است که ما باید از مردم افغانستان بخواهیم که مشروعیت دولتی را بپذیرند که به طور آشکارا دولت نامشروعی ست.»

گودسان در مقاله پژوهشی که در « اداره ملی پژوهش آسیا » به نگارش درآورد اما هیچگاه منتشر نشده است، می گوید « ایالات متحده در آینده نزدیک به راحتی نمی تواند خود را از گرفتاری افغانستان رها کند. بدین ترتیب، ایالات متحده  نه تنها اعتبار و موقعیت خود را در برابر سایر قدرت ها در این منطقه از دست می دهد، بلکه پروژه دولت سازی که برای استقرار صلح و ثبات ضروری بود، با شکست روبرو شده است. »

در نتیجه، ممکن است ایالات متحده به ناچار بیشتر به پاکستان اتکا کند. یک تحلیلگر « استراتفور »، یک شرکت اطلاعات خصوصی نتیجه گیری کرده است که « کمک پاکستان در آینده ای نه چندان دور برای مذاکره با طالبان افغانستان و یافتن راهکاری برای شرایط کنونی  و تسهیل مقدمات برای خروج نیروهای غربی از افغانستان ضروری خواهد بود. »

 

متهم به بمب گذاری نافرجام در شهر نیویورک به زندان ابد محکوم شد

یک شهر وند آمریکایی پاکستانی تبار که سعی داشت در « تایمز اسکوئر» شهر نیویورک بمب منفجر کند، به زندان ابد محکوم شده است.

یک قاضی فدرال روز سه شنبه فیصل شهزاد ٣١ ساله را محکوم کرد.

شهزاد در ماه ژوئن خود را در ١٠ فقره اتهامات تسلیحاتی و تروریسم گناهکار دانست. دادستان ها در اسنادی که هفته پیش به دادگاه ارائه دادند گفتند شهزاد نقطه ای در میدان را که احساس می کرد می تواند حد اکثر خسارات را وارد آورد انتخاب کرد.

دادستان ها گفتند اگر شهزاد دستگیر نشده بود، قصد داشت بمب دیگری را دو هفته بعد در شهر نیویورک منفجر کند.

بمب در « تایمز اسکوئر» منفجر نشد، و شهزاد دو روز بعد از کوشش نافرجام در اول ماه مه، در حالی که قصد داشت با هواپیما از نیویورک به دوبی برود، دستگیر شد.

شهزاد در دادگاه گفت او یک « سرباز مسلمان» است، و بمب گذاری را بدلیل حملات هواپیماهای بدون سرنشین امریکا در پاکستان طرح ریزی کرد.

شهزاد که در شمال شرقی آمریکا زندگی و کار می کرد، پذیرفت طرز استفاده از مواد منفجره را از فعالان طالبان در پاکستان آموخت، و ١٢هزار دلار برای حمله دریافت کرد.

آذربایجان از خود کشی یک ارمنی در زندان خبر می دهد

تلویزیون دولتی آذریایجان می گوید یک تبعه ارمنستان که ماه پیش دستگیر شد در زندان خودکشی کرده است.

گزارش بنقل از وزارت دفاع و دفتر دادستانی کل آذربایجان حاکی است مظنون روز سه شنبه در حالی که خود را با ملافه در سلولش آویزان کرده بود ، مرده پیدا شد. گزارش می گوید او هنگام دستگیری سعی داشت به یک عمل خرابکارانه دست بزند.

ارمنستان در باره گزارش اظهار نظر نکرده است.

جنگجویان آذری و ارمنی از سال ١٩٩٤، در دو سوی یک مرز غیر رسمی که آذربایجان را از سرزمین انشعابی قره باغ علیا جدا می کند، در یک رویاروئی پر تنش و گاهی مرگبار قرار داشته اند. در آن سال یک قرار داد آتش بس به جنگ پایان داد، اما دو طرف منظما یکدیگر را به نقض آن متهم می کنند.

نیروهای تاجیک شش ستیزه گر را کشتند

 در تاجیکستان، در حالی که نیروهای نظامی به عملیات پاکسازی علیه گروه های شورشی ادامه می دهند، مقامات می گویند سربازان در دو روز گذشته دست کم ٥ ستیزه گر اسلامی را کشته اند.

 بگفته مقامات ، یکی از کسانی که روز سه شنبه کشته شد، یک زندانی بود که در ماه اوت همراه با ٢٤ نفر دیگر از زندانی در دوشنبه، پایتخت، فرار کرد. نیروهای امنیتی ٧ نفر از شورشیان فراری را دستیگر کرده اند و دست کم سه تن از آنها را کشته اند.

مقامات می گویند از زمان آغاز عملیات ضد تروریستی در ماه گذشته، در پاسخ به شبیخون به یک کاروان نظامی که ٢٨ سرباز را کشت، سربازان چندین ستیزه گر را کشته اند.

یک افسر پلیس نیز روز سه شنبه کشته شد، یک روز پیش شورشیان پنج عضو نیروی زبده پلیس تاجیکستان را در شمال کشور کشتند.

حمله به کاروان نظامی در حدود ٧٥ کیلومتری مرز افغانستان روی داد، و جنبش اسلامی ازبکستان، مرتبط با القاعده، مسئولیت آنرا بر عهده گرفت.

مقامات تاجیک می گویند رزمندگان طالبان و القاعده برای فرار از عملیات ناتو، در تلاش بوده اند از شمال افغانستان وارد تاجیکستان شوند.

 

تهران: غرب برای توقف فعالیت های اتمی ایران به جنگ روانی متوسل شده است

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گزارش ها مبنی بر حمله یک ویروس پیشرفته به سیستم کامپیوتری نیروگاه اتمی بوشهر، بخشی از یک «جنگ روانی» کشورهای غربی است که قصد دارند برنامه اتمی ایران را متوقف کنند.

رامین مهمانپرست روز سه شنبه گفت ایران حق خود را برای فعالیت های اتمی رها نخواهد کرد. ایران می گوید این فعالیت ها صلحجویانه است، با این حال کشورهای غربی تهران را به کوشش برای تولید تسلیحات اتمی متهم می کنند.

مقامات ایران گفته اند تاخیرهای اخیر در راه اندازی نیروگاه ناشی از «دلایل تکنیکی» است، نه ویروس کامپیوتری استاکس نت.

ماه پیش، رییس نیروگاه گفت یک کد کامپیوتری زیانبار، برخی از کامپیوترهای شخصی کارکنان نیروگاه را آلوده کرده، اما بر عملیات تاسیسات تاثیر نداشته است.

وزیر اطلاعات و امنیت ایران هفته پیش اعلام کرد مقامات امنیتی چندین «جاسوس اتمی» مظنون را دستگیر کرده اند.

او همچنین گفت «دشمنان» ایران برای تضعیف فعالیت های اتمی کشور، حمله الکترونیکی را طرح و اجرا کردند.

کارشناسان امنیت اینترنت می گویند بنظر می رسد ویروس اخیر مشخصا برای هدف گرفتن تاسیسات صنعتی مانند نیروگاه ها طرح شده است.

یک مسئول انتخابات افغانستان دستگیر شده است

پلیس افغانستان می گوید یک مقام ارشد انتخابات را به اتهام تقلب در انتخابات پارلمانی ماه گذشته دستگیر کرده است.

بگفته مقامات، پلیس روز دوشنبه « شاهزاده حسن » ، مسئول کمیسیون انتخابات در ایالت خوست را دستگیر کرد.

نیویورک تایمز گزارش می دهد حسن شامگاه دوشنبه در یک مکالمه تلفنی تکذیب کرد که دستگیر شده است ، و مدعی شد که به دلایل امنیتی در یک مهمانسرای پلیس بسر می برد.

روز سه شنبه همچنین مسئولان انتخابات اعلام نتایج مقدماتی رای گیری را تا ١٧ اکتبر بتاخیر انداختند و گفتند آنها برای تحقیق در باره هزاران ادعای تقلب و خلافکاری های دیگر به وقت بیشتری نیاز دارند. این اقدام می تواند اعلام نتایج نهایی را ، که در آغاز قرار بود روز ٣١ اکتبر منتشر شود، بتاخیر بیاندازد.

در انتخابات ماه گذشته برای پر کردن ٢٤٩ کرسی مجلس نمایندگان، حدود ٤ میلیون و ٣٠٠ هزار افغان رای دادند. 

یک مقام ارشد پلیس در شهر موصل در شمال عراق کشته شد

مقامات درعراق از کشته شدن یک افسر ارشد پلیس به دست مردان مسلح خبر دادند. بگفته مقامات، مهاجمان روز سه شنبه محمد عزیز، سرپرست یک واحد تحقیقات جنائی را در شهر موصل در شمال عراق ، زیر آتش گرفتند. به نظر می رسد این حادثه جدید ترین رویداد در موج حملات شورشیانی که پرسنل امنیتی و کارمندان دولت را هدف می گیرند، باشد.

در خشونت های روز دوشنبه درعراق هشت تن، کشته شدند، خبرنگار شبکه تلویزیونی «الحره» ، که با هزینه آمریکا اداره می شود، از جمله آنها بود.

پلیس گفت «تحریرکاظم جواد» در انفجار یک «بمب مغناطیسی» که به اتومبیلش در شهر «گرما» در غرب بغداد وصل شده بود، کشته شد. گروه خبرنگاران بدون مرز، قتل او را محکوم کرد و خواهان «حفاظت فوری» از روزنامه نگاران عراقی شد.

در مرگبار ترین حمله در روز دوشنبه، در انفجار بمبی دست کم سه تن در شهر جلّوله در استان دیاله در شمال شرقی بغداد کشته شدند.

در بغداد، یک بمب کنارجاده ای به یک خود رو حامل فواد الموسوی، معاون وزارت علوم و فناوری عراق برخورد کرد. او جان بدر برد، اما یکی از محافظانش کشته شد. همچنین در بغداد، دو تن در جریان سرقت مسلحانه در یک جواهر فروشی کشته شدند.

در نقطه ای دیگر، مردان مسلح یک شبه نظامی ضد القاعده را در استان بابل کشتند.

وزیران ارشد اسرائیل در باره بحران مذاکره با فلسطینیان بحث می کنند

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل جلسه ای با حضور وزیران ارشد خود تشکیل می دهد.

گزارش های منابع خبری محلی حاکی است آنها در باره پیشنهاد تمدید توقف خانه سازی در کرانه غربی بمدت ۶۰ روز بحث خواهند کرد. این طرح می تواند به اسرائیل در پرهیز از سقوط مذاکرات صلح با فلسطینیان که ماه پیش آغاز شد، کمک کند.

حزب فتح، به رهبری محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی، او را ترغیب کرده است تا اسرائیل توقف خانه سازی را دوباره برقرار نکند، به مذاکرات مستقیم صلح ادامه ندهد.

مهلت ده ماهه توقف شهرک سازی های اسرائیلی در ۲۶ سپتامبر به پایان رسید و اسرائیل آنرا یک اقدام تشویقی یک باره، برای ترغیب فلسطینیان به ورود به مذاکرات نامید.

دولت اوباما از اسرائیل خواسته است مدت توقف خانه سازی در کرانه اشغالی غرب رود اردن را تمدید کند. رسانه های اسرائیل گزارش می دهند مقامات چنین تمدیدی را در برابر تضمین های آمریکا، از جمله امنیتی، بررسی می کنند.

آقای نتانیاهو روز دوشنبه گفت اسرائیل برای یافتن راهی جهت ادامه مذاکرات صلح با فلسطینیان ، با واشنگتن در تماس است.

فلسطینیان فعالیت های خانه سازی اسرائیل در کرانه غربی و اورشلیم شرقی را رد می کنند. آنها مدعی هر دو منطقه برای کشور مستقل فلسطینی در آینده هستند.

در این میان، نتانیاهو حمله سحرگاهی دوشنبه به مسجدی در کرانه غربی را بشدت محکوم کرده است. فلسطینیان در روستای «بیت فجار» در کرانه غربی، یهودیان افراطی ساکن منطقه را به آتش زدن مسجد و نوشتن کلمات موهن به زبان عبری روی در و دیوارهای آن متهم کردند.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از فرامرز اصلانی با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
پاسخهای داريوش به پرسشها را از اينجا ببينيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر