سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آبان ۱۸, سه‌شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

پرزیدنت اوباما اسراییل و فلسطینیان را به «کوشش بیشتر» فرا می خواند

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا نگرانی فزاینده خود را از روند صلح خاورمیانه ابراز داشته است، و از اسراییل و فلسطینیان به دلیل خودداری از آنچه او آنرا «کوشش اضافی» برای تقویت اعتماد می نامد، انتقاد می کند.
آقای اوباما روز سه شنبه در سخنانی در اندونزی از تصمیم اسراییل به ساختن ۱۳۰۰ باب آپارتمان جدید در اورشلیم شرقی خرده گرفت و گفت چنین فعالیتی هرگز به مذاکرات صلح کمک نمی کند.
اسراییل طرح های ساختمانی را روز دوشنبه، در دومین روز دیدار پنج روزه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر به آمریکا فاش کرد.
وزارت امور خارجه آمریکا و سازمان ملل متحد نیز ناخوشنودی خود را از تصمیم اسراییل ابراز داشته اند.
سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت انتظار می رود هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه این مساله را روز پنجشنبه وقتی با نتانیاهو در نیویورک ملاقات می کند مطرح سازد.
فلسطینیان، که اورشلیم شرقی را پایتخت کشور مستقل آینده خود تلقی می کنند، نیز طرح های اسراییل را محکوم کردند.

سناتور کری ترکیه و اسراییل را به بهبود مناسبات ترغیب می کند

جان کری سناتور دمکرات آمریکا ترکیه و اسراییل را به برقراری دوباره مناسبات نزدیکتر فراخوانده است.
کری، رییس کمیته مناسبات خارجی سنای آمریکا، این موضوع را روز سه شنبه در آنکارا در دیداری با رجب طیب اردوغان نخست وزیر و دیگر مقامات ترکیه مطرح ساخت.
روابط دو کشور در پی حمله مرگبار کماندوهای اسراییلی به یک ناوگان حامل کمک برای غزه در ماه مه، که در جریان آن هشت فعال ترک و یک آمریکایی ترک تبار کشته شدند، تیره شد.
ترکیه از اسراییل خواسته است بابت آن حادثه پوزش بخواهد، اما اسراییل می گوید نیروهای آن از خودشان دفاع کردند.
جان کری که به یک سفر منطقه ای رفته است، روز دوشنبه در بیروت با سعد حریری نخست وزیر لبنان ملاقات کرد.

پرزیدنت اوباما: آمریکا در کنار اندونزی ایستاده است

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا برای دیداری که از دیرباز انتظار می رفت به اندونزی رفته، و موافقت کرده است «مشارکتی فراگیر» با پر جمعیت ترین کشور مسلمان جهان بسازد.
آقای اوباما روز سه شنبه برای دیداری یک روزه وارد جاکارتا شد، این سفر بازگشتی به کشوری است که چهار سال از دوران کودکی خود را در سالهای دهه ۱۹۶۰ در آنجا گذراند.
رییس جمهوری آمریکا و سوسیلو بامبانگ یودهویونو همتای اندونزیایی او در کنفرانس خبری مشترکی توافقی را برای تقویت همکاری در تجارت، آموزش، انرژی پاک و امنیت اعلام کردند.
آقای اوباما، در اشاره ای به بلایای طبیعی در اندونزی که صدها تن را در هفته های اخیر کشته است، گفت آمریکا در «زمان های خوب و بد» در کنار اندونزی خواهد ایستاد.
ادامه فوران های آتشفشانی در جزیره جاوه، ممکن است آقای اوباما را ناچار سازد چندین ساعت از مدت توقف کوتاه خود در جاکارتا بکاهد.
او گفت در تلاش است مناسبات آمریکا با جامعه بین المللی اسلامی را بهبود بخشد. اما یاد آور شد کارهای زیادی باید در این زمینه انجام گیرد. او همچنین گفت انتظار ندارد احساس بی اعتمادی که طی سالها بوجود آمده است کاملا از بین برود.
روسای جمهوری آمریکا و اندونزی قرار بود در جریان یک شام رسمی در سه شنبه شب به مذاکرات ادامه دهند.
روز چهارشنبه، آقای اوباما قرار است از مسجد استقلال در جاکارتا دیدن کند، و انتظار می رود بعدا در جمع هزاران دانشجو در دانشگاه اندونزی سخنرانی کند.
 

شیرین عبادی: مخالفت با دولت ایران رو به افزایش است

شیرین عبادی برنده جایزه صلح نوبل می گوید مخالفت با دولت ایران شدت می گیرد.
وکیل مدافع حقوق بشر در مصاحبه ای با اسوشیتد پرس می گوید افزایش خشونت دولت، نقض حقوق بشر و فقر بر مخالفت دامن می زند.
شیرن عبادی این نظر را روز دوشنبه در پی سفری به سازمان ملل متحد برای جلب حمایت از پیش نویس قطعنامه ای که پرونده حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران را محکوم می کند، ابراز داشت.
عبادی گفت جنبش اوپوزیسیون از زمانی که دولت اعتراضات را در پی برگزاری انتخابات بحث انگیز ریاست جمهوری سرکوب کرد، زیر زمین رفته است. با این حال، همچنان استوار است.
عبادی از آن زمان در خارج زندگی می کند.
او در سال ۲۰۰۳ جایزه صلح نوبل را به پاس سالها کار از سوی فعالان سیاس ، اقلیت های قومی و مذهبی و زنان و کودکان ایران دریافت کرد.

بوش می گوید حمله به عراق تصمیمی درست بود

 

 

 

 

 

جرج بوش رییس جمهوری سابق آمریکا می گوید او همچنان از شکست در یافتن سلاح های کشتار جمعی در عراق ناراحت است. این موضوع توجیه اصلی او در تصویب حمله سال ۲۰۰۳ به عراق که صدام حسین را سرنگون کرد بود.
بوش در کتاب خود با عنوان «نقطه های تصمیم»، که روز سه شنبه در سراسر آمریکا منتشر شد، درباره جنگ عراق و دیگر لحظه های بحث انگیز ریاست جمهوری اش بحث می کند.
او در مصاحبه ای با شبکه تلویزیونی ان بی سی می گوید حمله به عراق تصمیمی درست بود، و نیازی به عذرخواهی نمی بیند. بوش ادعا می کند عراقی ها بدون صدام، که او را یک «دیکتاتور آدمکش» می نامد، وضع بهتری دارند.
رییس جمهوری سابق ۶۴ ساله اآمریکا پذیرفت که در جریان پاسخ ناقص و سرهم بندی شده دولت او به تندباد دریایی کاترینا، که شهر نیواورلئان در ایالت لوئیزیانا را در سال ۲۰۰۵ ویران کرد، اشتباهاتی صورت گرفت.
بوش همچنین درباره اختلاف با دیک چینی معاون خود، پس از آن که حاضر نشد لوئیس لیبی، مشاور او را عفو کند می نویسد. لیبی به دروغگویی به ماموران فدرال که درباره افشای هویت یک عامل سی آی ای تحقیق می کردند، متهم و محکوم شد. بوش می گوید چینی او را به رها کردن لیبی، که معاون رییس جمهوری «سربازی در جبهه» توصیف می کرد، متهم ساخت.
بوش می گوید برای مقابله با این باور که چینی قدرت بسیار زیادی در کاخ سفید دارد، کنار گذاشتن او را بعد از دوره اول ریاست جمهوری خود بررسی کرد.
رییس جمهوری سابق در کتاب خاطراتش می نویسد او شخصا استفاده از شیوه «واتر بوردینگ» در جریان بازجویی از خالد شیخ محمد، مغز متفکر القاعده تصویب کرد.  

ایران می گوید مذاکران اتمی ممکن است هفته آینده از سر گرفته شود

ایران پیشنهاد کرده است مذاکرات اتمی با شش قدرت جهانی را هفته آینده از سر بگیرد.
 پس از کوشش برای تغییر محل مذاکرات به ترکیه، منوچهر متکی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی روز سه شنبه گفت تهران آماده است مذاکراه با پنج عضو دائمی شورای امنیت و آلمان، معروف به گره پنچ بعلاوه یک را از سر بگیرد.
خبرگزاری مهر به نقل از متکی می گوید مقامات ۲۴ آبان را بعنوان تاریخی برای آغاز مذاکرات بررسی می کنند.
متکی همچنین گفت رهبران گروه باید در مذاکرات آینده رویکرد منازعه جویانه نسبت به ایران را به همکاری تغییر دهند.
متکی روز یکشنبه امکان از سرگیری مذاکرات اتمی را مطرح ساخت و گفت مقامات ایران با مقامات ترکیه در تماس هستند و امیدوارند بزودی به توافق برسند. خبرگزاری ها گزارش می دهند رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه روز سه شنبه گفت هنوز تاریخ مشخصی برای مذاکرات تعیین نشده است.
اخیرا، کاترین آشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا جلسه سه جانبه ای را با ایران در وین پیشنهاد کرد. مقامات ایران هرگز رسما با هیچ گونه جزییاتی موافقت نکردند.
روز دوشنبه، توکیا آمانو، رییس آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت او نمی تواند تایید کند که تمام جنبه های برنامه اتمی ایران صلحجویانه است.

آمریکا می گوید اگر عراق درخواست کند آماده است مدت اقامت نیروهایش را تمدید کند

وزیر دفاع آمریکا می گوید ایالات متحده مایل است سربازانش را ورای ضرب الاجل جاری در عراق نگاه دارد، اما فقط در صورتی که رهبران کشور بخواهند.
این موضوع را رابرت گیتس روز سه شنبه در کوالالامپور در پی دیداری با وزیر دفاع مالزی عنوان کرد.
بر اساس توافقنامه فعلی، سربازان آمریکایی باید تا پایان سال ۲۰۱۱ از عراق خارج شوند.
افزایش موج خشونت موجب شده است مقامات دو کشور نسبت به بازنگری در توافقنامه ابراز علاقه کنند. اما گیتس گفت هر درخواستی باید از یک دولت فعال در عراق برسد.
مردم عراق در ماه مارس در انتخابات پارلمانی رای دادند، اما هیچ بلوکی اکثریت لازم برای تشکیل دولت را کسب نکرد و موجب شد که هشت ماه پس از برگزاری انتخابات احزاب سیاسی همچنان در بن بست باشند.
قرار بود سیاستمداران رقیب در کوشش برای حل اختلافاتشان روز سه شنبه بار دیگر جلسه ای تشکیل دهند.
این جلسه یک روز پس از آن تشکیل می شود که یک گردهمایی در شهر اربیل در کردستان عراق نتوانست موفقیتی بدست آورد.
از زمان برگزاری انتخابات عراقی ها منتظر بوده اند نوری المالکی نخست وزیر یا رقیب اصلی او، ایاذ علاوی نخست وزیر سابق یک دولت ائتلافی تشکیل دهند.
در این میان، روز دوشنبه در انفجار چند بمب اتومبیلی، دست کم ۲۱ تن کشته شدند. یک انفجار در شهر نجف روی داد، ۵ تن جانسپردند و ۳۰ نفر مجروح شدند.

مظنونین به آموزش ستیزه گران در فرانسه دستگیر شدند

مقامات امنیتی در فرانسه ۵ نفر را به ظن عضویت در شبکه ای که اتباع فرانسه را برای آموزش نظامی به منطقه مرزی بین پاکستان و افغانستان می فرستد، دستگیر کرده اند.
بگفته مقامات، دو نفر از آنها روز سه شنبه هنگام ورود به فرودگاه شارل دوگل در پاریس دستگیر شدند. پلیس سه نفر دیگر را روز دوشنبه دستگیر کرد. دستگیری تمام آنها به دستور چندین قاضی ضد تروریسم صورت گرفت.
پلیس فرانسه در سال جاری ده ها نفر را به ظن فعالیت های تروریستی بازداشت کرده است و ۲۷ نفر زندانی هستند.
در ماه اکتبر، وزیر کشور فرانسه گفت عربستان سعودی نسبت به تهدید تروریستی القاعده در اروپا، بویژه علیه فرانسه، هشدار داده است.
اوساما بن لادن رهبر القاعده در یک نوار صوتی هشدار داد که فرانسه اگر سربازانش را از افغانستان خارج نکند، با قتل و آدم ربایی روبرو خواهد شد.

پرزيدنت اوباما: بانک مرکزی آمريکا از کاخ سفيد دستور نميگيرد

گسترش روابط تجاری آمريکا و هند، مناقشات بين چين و آمريکا بر سر تزريق دلار در اقتصاد آمريکا، آغاز مذاکرات تجاری آمريکا و کره جنوبی، تلاش بريتانيا در گسترش روابط تجاری با چين، و آخرين نوسانات مالی جهان در طی سفر ۱۰ روزه پرزيدنت اوباما توجه محافل اقتصادی و سياسی جهان را به خود معطوف کرده است.

آمريکا و هند تلاش ميکنند که روابط تجاری خود را گسترش دهند. پرزيدنت باراک اوباما، رييس جمهوری آمريکا و مَان موهان سينگ، نخست وزير هند، روز دوشنبه در يک کنفرانس مشترک خبری در دهلی نو اظهار داشتند که گسترش روابط تجاری و امضاء قراردادهای ۱۰ ميليارد دلاری بين دوکشور در جهت منافع هند و آمريکا ست. پرزيدنت اوباما در سخنان خود از طرح خريد ۶۰۰ ميليارد دلاری اوراق قرضه آمريکا از سوی بانک مرکزی کشور دفاع کرد و گفت رشد سريعتر اقتصاد آمريکا به نفع اقتصاد جهانی است. او خاطر نشان ساخت که بانک مرکزی آمريکا از کاخ سفيد دستور نميگيرد. رييس جمهوری آمريکا افزود ما نميتوانيم به روندی ادامه دهيم که در آن برخی از کشورها از مازاد تجاری عظيمی بهرمند شده و در حاليکه کشورهای ديگر با کسری موازنه تجارت خارجی فزاينده خود روبرو هستند.

مقامات آلمان، برزيل و کشورهای آسيايی، به ويژه چين از تزريق ۶۰۰ ميليارد دلاری بانک مرکزی به اقتصاد آمريکا ابراز نگرانی کرده اند و ميگويند افزايش حجم دلار در بازار، بر ارزش برابری واحد پولی آنها خواهد افزود و، در نتيجه، به اقتصاد آنها آسيب خواهد رساند.

در تحولی ديگر مقامات آمريکا و کره جنوبی روز دوشنبه مذاکرات خود را پيرامون گسترش روابط تجاری بين دو کشور آغاز کردند. در صدر موضوعات مورد بحث درخواست افزايش صادرات اتومبيل و گوشت گاو به کره جنوبی و از سرگيری مذاکرات پيرامون قرارداد تجارت آزاد بين دو کشور است که از سه سال پيش تا بحال متوقف شده است.

در تحولی ديگر همزمان با تلاش آمريکا در گسترش روابط تجاری با هند، روز دوشنبه جرج آزبورن، وزير دارايی بريتانيا، نيز بمنظور توسعه روابط تجاری با چين با لی کِکی اَنگ، معاون نخست وزير چين، ديدار و گفتگو کرد. اين ديدار يک روز پيش از ورود ديويد کامرون، نخست وزير بريتانيا، به چين صورت گرفت که ۵۰ نفر از مقامات سياسی و اقتصادی، بازرگانان و صاحبان مشاغل عمده در بريتانيا وی را در اين سفر، همراهی ميکنند.

اما در بازاراهای مالی جهان، روز دوشنبه بازارهای بورس آمريکا و اروپا کار خود را با کاهش قيمت شاخص های عمده سهام آغاز کردند. ولی بازارهای بورس آسيا شاهد افزايش بهای سهام بودند. در همين حال قيمت طلا ۲ دلار کاسته شد و هر اونس به مبلغ هزار سيصد و نود يک دلار و ۶۳ سنت داد و ستد شد.

گزارش: سناتور هری ريد می خواهد لايحه «دريم» را در صحن سنا به رأی بگذارد

تأييد پيمان استارت نو از سوی سنای آمريکا و تصويب لايحۀ موسوم به «دريم» -- به معنی رؤيا -- در مورد دادن کارت سبز به فرزندان مهاجران، تحت شرايط خاص، و تعيين تکليف معافيت های مالياتی که زمان آن با پايان گرفتن کار کنگرۀ کنونی در آخر ماه دسامبر منقضی می شود از جمله برنامه هايی ست که دموکرات ها تلاش می کنند با استفاده از اکثريتی که در هر دو نهاد دارا هستند در فرصتی کوتاه، به سر انجام برسانند.

بسياری از نامزدهای حزب دموکرات در طول مبارزات انتخاباتی خود و برای کسب آراء بيشتر رأی دهندگان قول دادند تا به وعده های عمل نشده در دو سال گذشته پيش از پايان سال جاری، جامۀ عمل بپوشانند.

سناتور هری ريد، رهبر اکثريت دموکرات در سنای آمريکا، که بقول خود سخت ترين مبارزه انتخاباتی خود را با پيروزی پشت سر گذاشت، قول داده است لايحه «دريم» يا رؤيا را پيش از پايان سال جاری در صحن سنا به رأی بگذارد. لايحه «دريم» در صورت تصويب به فرزندان مهاجران غيرقانونی که در سنين زير ۱۵ سال وارد آمريکا شده و ۵ سال در اين کشور اقامت داشته اند اين امکان را می دهد که در صورت گذراندن يک دورۀ دو ساله کالج و يا استخدام در ارتش آمريکا از امکان داشتن کارت سبز، بهرهمند شوند.

اين لايحه در گذشته از حمايت ۱۱ سناتور جمهوريخواه برخوردار بود امّا چنين بنظر می رسد که سناتور ريد برای طرح اين لايحه در سال جاری با مشکل روبرو شود. يکی از دستياران ارشد حزب جمهوريخواه می گويد در دوره تغيير و تحول کنگره معمولاً لوايح و قوانينی بررسی می شود که زمان انقضای آن بمانند قانون معافيت های مالياتی در شرف پايان باشد.

اريک کانتور، نماينده جمهوريخواه مجلس نمايندگان، که احتمالاً رهبری اکثريت را در مجلس آينده عهده دار خواهد بود می گويد آنچه برای حزبش مسلم است پيشنهاد ايجاد مشاغل از طريق کاستن از مالياتها و بخصوص تمديد قانون معافيت های مالياتی ست که در زمان پرزيدنت بوش پسر، وضع شده است.

جمهوريخواهان خواستار دائمی کردن اين معافيت ها برای تمام اقشار جامعه هستند که به نوشته روزنامه نيويورک تايمز به نقل از جمهوريخواهان نزديک به ۴ تريليون دلار تا سال ۲۰۲۰ بر بدهی های آمريکا می افزايد و صد ها ميليارد دلار بهره بايد بابت آن، پرداخت شود. دموکراتها و پرزيدنت اوباما حاضرند اين معافيت ها را تنها برای خانواده هايی که در مجموع درآمدی کمتر از ۲۵۰ هزار دلار در سال دارند، تمديد کنند.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شهرزاد سپانلو با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای فرامرز اصلانی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر