سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ بهمن ۲۴, یکشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

طرح برگزاری تظاهرات در روز دوشنبه، علی رغم هشدارها

چهره های شاخص اپوزیسیون ایران برای برگزاری راهپیمایی روز دوشنبه در تهران در حمایت از جنبش ضد دولتی در مصر و تونس، طرح هایی را اعلام کردند.

وزارت کشور جمهوری اسلامی ایران از صدور مجوز برای راهپیمایی روز ۲۵ بهمن در تهران خودداری کرده است. مقامات دولتی تهران این راهپیمایی را «شورش فتنه گران» خوانده اند.

مهدی کروبی یکی از چهره های شاخص مخالفان دولت در ایران، تحت حصر خانگی به سر می برد. فرزند آقای کروبی اقدام نیروهای دولتی و سپاه در محاصره منزل پدرش را در رابطه با درخواست وی برای برگزاری راهپیمایی ۲۵ توصیف کرده است. اما روز یکشنبه وبسایت های آقایان کروبی و میرحسین موسوی، دو چهره شاخص مخالفان دولت در ایران، درخواست مجدد برگزاری راهپیمایی را منتشر کرده اند.

بیانیه مهدی کروبی که در وبسایت کلمه منتشر شده است خودداری دولت از صدور مجوز راهپیمایی حمایت از مردم مصر و تونس در ایران را نشانه «ضعف و ترس» از آرام ترین تظاهرات سیاسی و مدنی توصیف کرده است.

رهبران دولت در تهران، از ناآرامی های مردمی مصر و تونس حمایت کرده اند. آیت الله علی خامنه ای رهبر جمهوری اسلامی ایران مردم معترض این کشورها را «بیداری اسلامی» در منطقه خوانده بود.

رهبران اپوزیسیون در ایران می گویند تظاهرات ضد دولتی مصر و تونس، شبیه به حرکات مردم ایران در اعتراض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۸۸ در ایران بود. آقایان موسوی و کروبی، با رد نتایج اعلام شده آن انتخابات گفتند در آن تقلب شده است و سپس آغاز به سازماندهی تظاهرات مردمی کردند که در نهایت توسط سپاه پاسداران و نیروهای بسیج، سرکوب شد.

روز شنبه، تام دانیلون، مشاور امنیت ملی آمریکا دولت ایران را به صدور مجوز برگزاری تظاهرات آرام مردم در تهران ترغیب کرده است.

سفر رئيس جمهوری ترکيه به ايران به رغم ريسک های اقتصادی و سياسی

نشنال، روزنامه انگليسی زبان امارات متحده عربی زير عنوان «ديدار عبدالله زمينه ای برای تقويت مناسبات ايران و ترکيه» می نويسد سفر چهار روزه عبدالله گل رئيس جمهوری ترکيه به ايران، که از روز يکشنبه آغازمی شود، به رهبران ترکيه فرصت می دهد پس از بی نتيجه ماندن مذاکرات بين المللی اخير درباره برنامه اتمی ايران، مود و به اصطلاح حال و هوای سياسی جاری در تهران را شخصا برای نخستين بار ارزيابی کنند.

در اين سفر، که نخستين سفر يک رئيس جمهوری ترکيه به ايران طی ده سال اخير است، احمد داووداوغلو وزير امور خارجه، و يک هيات بزرگ تجاری نيز آقای گل را همراهی می کنند.

گرچه تلاش برای گسترش مناسبات اقتصادی در کانون مذاکرات آقای گل در تهران، تبريز و اصفهان است، اما به گفته يک ديپلمات ارشد ترکيه، مسئله اتمی نيز قطعا مطرح خواهد شد.
اين ديپلمات که به شرط معرفی نشدن صحبت می کرد می گويد «ما همواره به مقام های ايرانی قويا توصيه کرده ايم در مورد برنامه اتمی خود، که غرب فکر می کند ممکن است اهداف نظامی داشته باشد، انعطاف پذيری بيشتری از خود نشان دهد. اما آنها هميشه استدلال می کنند که نمی توانند به غرب اعتماد کنند.»

به گفته اين ديپلمات از آنجا که رئيس جمهوری ترکيه تعيين کننده سياست ها نيست، سفر آقای گل «بيشتر نمادين» است. با اينحال آقای گل بدان جهت که پيشتر نخست وزير و وزير امورخارجه نيز بوده است، در صحنه بين المللی يک رهبر مورد احترام است و حرفش وزنه و نفوذ دارد.

ترکيه ماه گذشته ميزبان مذاکرات ميان نمايندگان ايران و قدرت های برخوردار از حق وتو در شورای امنيت سازمان ملل متحد، شامل: آمريکا، بريتانيا، فرانسه، چين و روسيه، بعلاوه آلمان بود. اما از جلسات دو روزه آنها در استانبول نتيجه ای حاصل نشد و برای مذاکرات بيشتر هم موعدی در نظر گرفته نشده است.

اين ديپلمات ترک با اشاره به جلسه ای که در ماه دسامبر در ژنو برگزار شد، و بعد مذاکرات استانبول، می گويد «ما نمی دانيم آيا دور سومی از مذاکرات نيز در کار خواهد بود يا نه. فعلا بی اعتمادی عميقی ميان دو طرف وجود دارد.»

ترکيه مذاکرات استانبول را فرصتی برای تحکيم نقش خود به عنوان يک قدرت منطقه ای می ديد، و بنا به گزارش های خبری آن زمان، آنکارا به مقام های ايرانی گفته بود اگر تهران در مذاکرات انعطاف پذيری از خود نشان ندهد برنامه سفر آقای گل ممکن است لغو شود. اما ترکيه پس از آن تصميم گرفت اين برنامه را به اجرا بگذارد و توجه خود را به پيشبرد مناسبات دوجانبه با ايران معطوف کند، که در سال های اخير به ميزانی قابل توجه گسترش يافته است.

بايرام سينکايا (Bayram Sinkaya) کارشناس امور ايران در مرکز مطالعات استراتژيک خاورميانه موسوم به Orsam دريک گزارش تحليلی نوشته است «هدف اصلی، گسترش مناسبات اقتصادی با ايران وافزايش صادرات به آن کشور است.»

به گفته ظفر چاقلايان (Zafar Caglayan) وزيرتجارت خارجی ترکيه هدف، رساندن ارزش مبادلات بازرگانی دو کشور از سالی ۱۰ ميليارد دلار کنونی به ۳۰ ميليارد دلار ظرف چهار سال آينده است. ايران پس از روسيه مهم ترين صادر کننده گاز طبيعی به ترکيه است.

اقدامات ترکيه برای گسترش مناسبات با تهران، با ريسک های اقتصادی و سياسی روبروست.

آنکارا تحريم های مصوب سازمان ملل متحد عليه تهران را پذيرفته است اما می گويد به تحريم های جداگانه ای که آمريکا و اتحاديه اروپا عليه تهران وضع کرده اند اهميت نمی دهد.

پيشتر در اين ماه، آمريکا سه شرکت ترکيه را برای داشتن مناسباتی تجاری با ايران که در چارچوب تحريم های آمريکائی ممنوع است، در فهرست سياه گذاشته است.

از نظر سياسی نيز سفر آقای گل به ايران می تواند موجب بروز نگرانی های جديدی شود که اين کشور عضو ناتو و خواستار عضويت در اتحاديه اروپا، بيش از حد با همسايگانی نظير ايران و سوريه در خاورميانه گرم گرفته است حال آنکه مناسباتش را با اسرائيل به وضعيتی بحرانی کشانده است.

ترکيه در پاسخ به انتقادهای غرب همواره استدلال می کند که موقعيت اش به عنوان يک کشورهمسايه ايران ايجاب می کند برای همزيستی با رژيم تهران راه هائی بيابد و نبايد انتظار داشت دقيقا راه هائی را دنبال کند که کشورهای اروپای غربی و آمريکا عليه تهران برگزيده اند.

«ما دانمارک نيستيم» جمله ای است که وزارت امورخارجه ترکيه زمانی با مطرح ساختن آن چگونگی موضع خود را در اين زمينه شرح داد. اما ترکيه در عين حال می گويد با غرب نيزموافق است که نمی تواند ايران مسلح به تسليحات اتمی را بپذيرد.

تظاهرات ضد دولتی در یمن برای سومین روز پیاپی

صنعا، پایتخت یمن روز یکشنبه صحنه سومین روز پیاپی تظاهرات مردم علیه دولت علی عبدالله صالح، رئیس جمهوری این کشور بود.

تظاهرکنندگان یمنی که جمعیتشان به صدها نفر می رسید، در جریان اعتراض های روز یکشنبه خود سعی کردند در میدان مرکزی شهر، وارد کاخ ریاست جمهوری شوند و گزارش هایی مبنی بر درگرفتن برخی خشونت ها میان تظاهرکنندگان و پلیس منتشر شده است.

همچنین در شهر تعز در جنوب یمن نیز تظاهرات برگزار شد که طی آن ۱۲۰ نفر دستگیر شدند.
مانند مصر، هدف تظاهرکنندگان یمنی نیز سقوط آقای صالح است که از سال 1978، یعنی پیش از آغاز ریاست جمهوری حسنی مبارک در مصر، بر مسند ریاست جمهوری یمن نشسته است.

علی عبدالله صالح، رهبر یمن اخیرا از قصد خود برای کناره گیری از قدرت در سال ۲۰۱۳ و در هنگام پایان دوره ریاست جمهوری خود خبر داد. او همچنین پذیرفت که مذاکره با اپوزیسیون را از سربگیرد؛ اقدامی که از سوی تحلیلگران به عنوان تلاشی برای پرهیز از ناآرامی های مانند مصر تعبیر شد.

تظاهرات ضد دولتی در الجزایر

مخالفان دولت الجزایر اقدام مردم این کشور در برپائی تظاهرات اعتراض آمیز درشهر الجزیره - پایتخت- را ستایش کردند.این راه پیمائی در روز شنبه به رغم حضور سنگین پلیس انجام شد.
جمعیتی بالغ بر دو هزار نفر از شهروندان الجزایر روز شنبه در میدان «اول مه» در الجزیره تجمع کردند و خواستار برکناری عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهوری شدند.

تحرکات ضد دولتی مردم الجزایر از اقدامات مشابه مردم کشورهای مصر و تونس که با حضور اعتراض آمیز درخیابانها رهبرانشان را وادار به کناره گیری کردند الهام گرفته است.

دولت با به کار گرفتن سی هزار مامور پلیس درصدد جلوگیر ی ازبرپائی تظاهرات بود. پلیس با محاصره میدان مانع از راه پیمایی جمعیت معترض درخیابان ها شد اما بسیاری از مردم با گذر از موانع راه خود را به میدان باز کردند.

راه پیمایان می گویند پلیس پس از چند ساعت درگیری با تظاهرکنندگان موفق شد جمعیت را پراکنده سازد.علی یحیا عبد نور از فعالان کهنه کار حقوق بشر الجزایر از جمله حاضران در راه پیمایی روز شنبه الجزیره بود که با پلیس درگیر شد. پلیس عده ا ی را برای چند ساعت بازداشت کرد اما گزارشی از خشونت نرسیده است.

رهبران اپوزیسیون الجزایر، راه پیمایی را موفقیت آمیز قلمداد می کنند چون توانسته اند ممنوعیت یک دهه ای برپایی تظاهرات و نگرانی از سرکوب دولتی را نادیده بگیرند و به خیابانها بیایند.

عبدالعزیز بوتفلیقه، از سال ۱۹۹۹ تاکنون رئیس جمهوری الجزایر بوده است. بسیاری از مردم الجزایر او را رهبر خودکامه ای می دانند که در کاهش فقر و بیکاری گسترده، ناموفق عمل کرده است. فقر و بیکاری دو عامل بروز ناآرامی ها در مصر و تونس نیز بود.

دیدار رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا از اسرائیل و اردن

در پی استعفای حسنی مبارک ، رئیس جمهوری پیشین مصر ، دریادار مایکل مولن رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا ، برای مطمئن ساختن دو متحد اصلی آمریکا در منطقه، درباره ادامه حمایت های آمریکا به اردن و اسرائیل ، سفر خواهد کرد.

دریادار مولن در امان با ملک عبدالله پادشاه اردن و همتای نظامی خود ملاقات خواهد کرد. وی سپس به اسرائیل سفر خواهد کرد و با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و شیمون پرز، رئیس جمهوری آن کشور دیدار و گفتگو خواهد داشت.

انتظار می رود آدمیرال مولن ، با ژنرال بنی گَانتز، که به جای ژنرال گَبی اشکنازی به ریاست ستاد مشترک ارتش اسرائیل گمارده شده است، ملاقات کند.

مصر قوی ترین متحد عرب اسرائیل بوده است و رهبران اسرائیل نگرانی خود را از تغییر در رهبری مصر ابراز داشته اند و می گویند این تغییرات می تواند به روابط دو کشور لطمه بزند.

به دنبال حرکات اعتراضی مردمی در مصر و تونس که به سقوط زین العابدین بن علی و حسنی مبارک از ریاست جمهوری این کشورها منجر شد، اردن نیز اخیرا صحنه برگزاری تظاهرات اعتراضی مردم بود. روز چهارشنبه ملک عبدالله پادشاه اردن، در دولت جدیدی سوگند یاد کرد که به افزایش آزادی های عمومی و ادامه اصلاحات سیاسی وعده داده است.

شورای نظامی مصر پارلمان را منحل و قانون اساسی را تعلیق کرد

شورای عالی نظامی مصر در پاسخ به مطالبات کلیدی تظاهرکنندگان دمکراسی خواهی که تظاهرات ۱۸ روزه شان منجر به سقوط حسنی مبارک رئیس جمهوری مصر شد، پارلمان را منحل کرد و قانون اساسی را به حال تعلیق درآورد.

شورای عالی نظامی که از روز جمعه و به دنبال کناره گیری مبارک زمام امور مصر را در دست گرفته است دربیانیه روز یکشنبه خود یادآور شد تا ماه سپتامبر که انتخابات ریاست جمهوری برگزار می شود کشور را اداره خواهد کرد.

بیانیه شورا اندکی پس ازآن منتشر شد که احمد شفیق، نخست وزیر مورد پشتیبانی ارتش اعلام کرد دولت درنظر دارد امنیت و نظم را به کشور بازگرداند تازندگی در مصر به حال عادی بازگردد. نخست وزیر با اشاره به چند پست خالی درکابینه اطمینان داد که افراد جدیدی که برای تصاحب این پست ها در نظر گرفته شوند، پیشتر درباره صلاحیتشان تحقیق کامل و جامع خواهد شد.

این، اولین کنفرانس خبری نخست وزیر مصر پس از کناره گیری حسنی مبارک ، رئیس جمهوری مصر در روز جمعه و تحویل قدرت به ارتش به شمار می رود. آقای مبارک، در ۲۹ ژانویه، چهار روز پس از آغاز تظاهرات آقای شفیق را به عنوان نخست وزیر اعلام کرد.
ارتش در نظر دارد با فرستادن سربازان به میدان تحریر و برچیدن چادرها و سرپناه هایی که معترضان برپا کرده بودند وضعیت عبور و مرور را در این میدان عادی سازد.

صدها هزار تن از شهروندان مصر شامگاه جمعه و روز شنبه، پیش از بازگشت به خانه هایشان، در میدان تحریر سقوط مبارک را جشن گرفتند اما صدها تن همچنان در میدان ماندند و گفتند تا زمانی که مطالباتشان برای اصلاحات دمکراتیک انجام نشوند، همچنان در آنجا باقی می مانند. سربازان مصری امروز در جریان پاکسازی میدان تحریر قاهره با جمعیتی که درآنجا حاضر بودند درگیر شدند.

ائتلاف گروه های جوانی که تظاهرات را سازماندهی کردند، با صدور فهرست مطالبات خود در روز شنبه، از جمله خواستار انحلال پارلمان هستند که در کنترل حزب حاکم است همچنین می خواهند قانون وضعیت اضطراری که از سی سال پیش در مصر به اجرا گذاشته شده است لغو شود. ارتش گذار مسالمت آمیز مصر به اصلاحات و دموکراسی را وعده داده است.

در نقاط دیگر قاهره، صدها مامور پلیس در مقابل وزارت کشور مصر تجمع کرده و خواستار افزایش دستمزدها و همچنین تنبیه مسئولانی در این وزارتخانه شدند که به گفته معترضان موجب بدنامی پلیس شده اند. سربازان مصری که حفاظت از وزارت کشور را برعهده دارند، مجبور به شلیک تیر هوایی و درگیری با شماری از ماموران پلیس معترض شدند.

پلیس مصر در زمان زمامداری حسنی مبارک، فساد و خشونت مشهور بود. ماموران پلیس قاهره پیشتر برای درهم شکستن تظاهرات ضد مبارک که در ۲۵ ژانویه آغاز شد، دست به خشونت زدند اما بعدا از خیابان ها خارج شدند.

شورای عالی نظامی مصر، دربیانیه ای اعلام کرد تا تشکیل کابینه جدید، کابینه کنونی به کار خود ادامه خواهد داد و دولت به پیمان های بین المللی دولت پیشین احترام می گذارد. این بیانیه با پشتیبانی مردم حاضر درخیابانهای قاهره رو به روشد.

ازجمله پیمان ها ی بین المللی که مورد قبول قرار گرفته است پیمان صلح مصر با اسرائیل درسال ۱۹۷۹ است. تحولات چند هفته گذشته موجب نگرانی در اسرائیل شده بود.

عزم مخالفان دولت ایران برای برگزاری راهپیمایی پشتیبانی از مردم مصر

«شورای هماهنگی راه سبز امید» با صدور بیانیه ای پشتیبانی خود را از راهپیمایی روز ۲۵ بهمن ماه اعلام کرده است. این شورا همچنین وزارت کشور جمهوری اسلامی را طبق اصول قانون اساسی مسوول برقراری امنیت و اتخاذ تدابیری برای برگزاری باشکوه راهپیمایی دانسته است.

متن کامل این بیانیه شامگاه شنبه در سایت های «کلمه» نزدیک به میرحسین موسوی و «سحام نیوز» نزدیک به مهدی کروبی بازتاب یافته است.

در بیانیه شورای هماهنگی آمده است: «مردم شریف ایران و رهروان جنبش سبز با عزم راسخ و حفظ آرامش در این راهپیمایی مسالمت آمیزشرکت نمایند و به عوامل نفوذی خشونت طلبان در هر حالتی اجازه تغییر روند راهپیمایی و اعمال خشونت را ندهند.»

این بیانیه همچنین تاکید کرده: «لازم است وزارت کشور در اجرای وظائف قانونی خود و در جهت حق قانونی مردم، تضمین شده در اصل ۲۷ قانون اساسی، با اعلام صدور مجوز برای راهپیمایی ۲۵ بهمن در حمایت از جنبش های مردمی تونس و مصر پاسخگوی درخواست راهپیمایی آقایان موسوی و کروبی باشد.»

این در حالی ست که خبرگزاری فارس به نقل از معاون مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفته است دولت به این راهپیمایی مجوز نخواهد داد.

در همین حال سردار حسین همدانیان، فرمانده سپاه تهران، در خصوص احتمال شعله ور شدن آتش زیر خاکستر حوادث بعد از انتخابات سال گذشته به خبرآنلاین گفت: این دفعه اجازه نخواهیم داد که با فتنه در یک دوره کوتاهی متوقف شویم.

سردار حسین همدانیان در این گفت و گو هرچند افزود «انقلابات مردمی تونس و مصر ناشی از تجربه راهپیمایی های معترضان به نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته ایران نیست.» اما به گفته یک کارشناس این ابراز نظر موید گسترش و اقتدار این دیدگاه است که خیزش های آزادیخواهانه اخیر تونس، مصر و الجزایر ناشی از تجربه بهره مندی از شبکه های اجتماعی فضای مجازی از جمله فیس بوک، تویتر و ... توسط مخالفان دولت ایران بوده است.

آمریکا مخالفت دولت ایران با راهپیمایی ۲۵ بهمن را محکوم کرد

خبرگزاری فارس به نقل از معاون مدیركل سیاسی وزارت كشور اعلام کرد: این وزارتخانه برای برگزاری راهپیمایی ۲۵ بهمن مخالفان دولت، مجوز نخواهد داد.

درخواست برای این راهپیمایی از سوی میرحسین موسوی و مهدی کروبی و برای ابراز همبستگی مردم ایران با خیزش های صلح جویانه مردمی منطقه به ویژه تونس و مصر به وزارت کشور ارائه شده است.

مهدی علیخانی صدر، معاون دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب دلیل عدم صدور مجوز برای راهپیمایی در  پشتیبانی از مردم مصر را «اجرای خط القای انگلیس» نامیده و درخواست کنندگان را «عناصر»ی نامید که «به غیرقانونی بودن درخواستشان كاملاً واقف هستند و می‌دانند كه مجوز اغتشاش دریافت نمی‌كنند.»

معاون دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب در تاکید بر عدم صدور مجوز راهپیمایی به مخالفان، شمار شرکت کنندگان در راهپیمایی دولتی ۲۲ بهمن را بیش از پنجاه میلیون در کشور دانست؛ در حالی که رسانه های مستقل و مخالف به اتکای عکسبرداری های هوایی از راهپیمایی دولتی در ۲۲ بهمن شمار این افراد را چند ده هزار نفری ارزیابی کرده اند.

در همین حال تام دانیلون، مشاور امنیت ملی آمریکا در واکنش به این ممنوعیت با صدور بیانیه ای گفت ما از حکومت ایران می خواهیم به ایرانیان اجازه دهد همچون مصریان، از حقوق جهانی آزادی برگزاری اجتماعات اعتراضی صلح آمیز برخوردار شوند.

رهبران نظامی برمه نسبت به هرگونه تظاهرات خیابانی هشدار دادند

ژنرال «تان شاو» فرمانده ارشد نظامیان حاکم بر برمه روز شنبه و در سالگرد روز اتحاد در این کشور طی بیانیه ای با ستایش از «ساختار نوین دموکراتیک حاکم» که توسط شورای نظامیان پی ریزی شده خواستار همکاری کلیه شهروندان برای سازندگی کشورشان و پشتیبانی از سیستمی شد که او آن را «دموکراسی» نامید.

این پیام که در رسانه های دولتی منتشر شده، توسط معاونش «تین انگ میانت او» و دیگر عضو شورای نظامی حاکم برمه از تلویزیون دولتی خوانده شد.

ژنرال تان شاو حاکم نظامی برمه در این بیانیه همچنین به کسانی که خواستار تظاهرات خیابانی و برهم زدن نظم و سیستم نظامی هستند، هشدار داد.

کشورهای غربی می گویند: انتخابات پارلمانی سال گذشته برمه که توسط نظامیان و بدون شرکت احزاب مخالف برگزار شد، انتخاباتی فرمایشی و آرایه شورای نظامی حاکم است که در چندین دهه اخیر قدرت را در این کشور در دست دارد.

ادامه تعطیلی بانک های محلی در آمریکا

ناظران بانکی آمریکا می گویند: روز جمعه هجده بانک محلی در ایالت های میشیگان، کالیفرنیا، فلوریدا و ویسکانسن تعطیل شده اند.

کارشناسان اقتصادی می گویند: شرایط بد اقتصادی و مشتریان ناتوان از پرداخت به گاه وام هایشان به بانک ها زمینه ساز تعطیلی این بانک ها بوده است.

کارشناسان بانکی می گویند در سال ٢٠٠٩ بیش از ۱۴۰ بانک در سراسر ایالات متحده آمریکا بسته شدند که در سال ۲۰۱۰ و در ادامه بحران مالی بازهم ۱۵۷ بانک دیگر در آمریکا از ادامه کار باز ماندند.

شرکت بیمه دولتی پشتوانه پس اندازهای مردم که دارایی مشتریان در بانک ها را تا میزان دویست و پنجاه هزار دلار برای هر حساب بیمه کرده می گوید زیان های ناشی از تعطیلی بانک ها در سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۴ بیش از ۵۲ میلیارد دلار خواهد بود.

نوروز در راه است و بخش فارسی صدای آمریکا سرگرم تهیه فهرستی است از مهمترین وقایع سال گذشته در زمینه های اجتماعی، سیاسی، فرهنگی، هنری و ورزشی. به ما بگویید به نظر شما مهمترین خبرهای سال گذشته چه بوده است.
نظرات خود را با ایمیل shoma@voanews.com با ما در میان بگذارید.
لطفاً در محل موضوع ایمیل بنویسید مهمترین خبرها تا دسترسی به نظرات شما آسانتر شود.

**********

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از جيمی دلشاد (شهردار بورلی هيلز) با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای شاهين نجفی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

https://zf.lascalea.com.ar/pn/  https://zg.soschuin.com.ar/pn/  https://zv.louis-ip.com/pn/
Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://mardomdoost.com/

ماهواره های صدای آمريکا

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر