سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آذر ۲۷, شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

آغاز کار علی اکبر صالحی، وزیر جدید امور خارجه ایران

رییس سازمان انرژی اتمی ایران رسما پست خود را به عنوان وزیر جدید امور خارجه برعهده گرفته است.

تلویزیون ایران گزارش می دهد علی اکبر صالحی روز شنبه در مراسمی در محل وزارت امور خارجه، کارش را آغاز کرد. در مراسم منوچهر متکی، وزیر سابق امور خارجه که محمود احمدی نژاد رییس جمهوری او را برکنار ساخت، حضور نداشت.

منوچهر متکی از سال ۲۰۰۵ تا روز دوشنبه در مقام وزیر امور خارجه خدمت کرد. رییس جمهوری ایران درباره دلیل برکناری او توضیحی نداده است، اما بسیاری از کارشناسان اختلافات سیاسی را علت آن دانسته اند.

آقای صالحی همچنین نماینده ایران در آژانس بین المللی انرژی اتمی بود. او در حالی مسئولیت جدیدش را بر عهده می گیرد که ایران برای شرکت در دور دیگری از مذاکرات با اعضای دائمی شورای امنیت و آلمان، معروف به گروه پنج بعلاوه یک، آماده می شود.

امضای قراردادهای بازرگانی چین و پاکستان

پاکستان و چین گام هایی برای تقویت دوستی خود بر می دارند، و ۲۲ قرارداد بازرگانی به ارزش ۱۵ میلیارد دلار امضا می کنند.

قراردادها روز شنبه در دومین روز سفر سه روزه ون جیابائو نخست وزیر چین به پاکستان امضا شد و به ۲۰ میلیارد دلار قراردادهایی که روز جمعه بسته شد، افزوده می شود.

آقای ون در ضیافتی که به افتخار او ترتیب داده شده بود گفت مناسبات بین دو کشور از بوته آزمایش بیرون آمده است. او همچنین بر طرح هایی برای گسترش روابط نظامی بین دو کشور بار دیگر تاکید گذاشت.

نخست وزیر چین و یوسف رضا گیلانی، نخست وزیر پاکستان بخشی از روز شنبه را در مراسم گشایش یک مرکز فرهنگی ۳۵ میلیون دلاری گذراندند و هر دو آن را یک نماد دوستی نامیدند.

خبرگزاری آسوشیتد پرس پاکستان می گوید کودکانی که پرچم های دو کشور را در دست داشتند از جیابائو استقبال کردند. او از یک گالری که نقاشی ها و عکس های هنرمندان چینی در آن به نمایش گذاشته شده است نیز دیدن کرد.

همچنین مذاکراتی برای همکاری در ساختن یک نیروگاه اتمی در پاکستان برای کمک به تامین برق صورت گرفت.

خشونت در افغانستان ادامه دارد

در خشونت های جدید در افغانستان در روز شنبه، دست کم یک کودک و یک مهندس بنگالی کشته شدند.

مقامات ناتو می گویند در اثر انفجار اتومبیلی در ایالت قندهار یک کودک جان سپرد و ۱۱ کودک دیگر مجروح شدند. مقامات افغان یک بمب گذار انتحاری را مسئول انفجار دانسته و گفتند هدف یکی از مقام های منطقه ای بوده است. به مقام محلی آسیبی وارد نیامده اما مقامات می گویند فرد دیگری در این حادثه کشته شد.

در این میان، پلیس در شمال افغانستان گفت در حمله مردان مسلح به یک پروژه جاده سازی در ایالت بلخ، یک مهندس بنگالی کشته شده است. به گفته پلیس، دست کم دو کارگر به گروگان گرفته شده اند.

مقامات ناتو همچنین مرگ دو سرباز را گزارش داده و گفته اند یکی از سربازان در حمله شورشیان در شرق افغانستان و دیگری در انفجار بمبی در ایالت غندوز جان خود را از دست داده اند.

سفر صدراعظم آلمان به افغانستان

آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز شنبه در سفری اعلام نشده وارد افغانستان شد و از سربازان آلمانی در ایالت غندوز دیدن کرد.

خانم مرکل، که وزیر دفاع آلمان او را همراهی می کند، همچنین با حامد کرزی رییس جمهوری افغانستان و ژنرال دیوید پتریوس، فرمانده نیروهای آمریکا و ناتو ملاقات کرد.

آلمان نزدیک به ۴۷۰۰ سرباز در افغانستان دارد که در نیروی بین المللی کمک امنیتی، به فرماندهی ناتو، خدمت می کنند.

صدراعظم آلمان از سربازان سپاسگزاری کرد و گفت آنها نخستین نسل آلمانی هایی هستند که در آنچه او آن را نبرد واقعی از زمان جنگ جهانی دوم نامید، شرکت دارند.

آلمان اعلام کرده ست خروج سربازان از افغانستان را سال آینده آغاز خواهد کرد.

ارتش آلمان روز شنبه اعلام کرد یک سرباز ۲۱ ساله پس از آن که در یک پست بازرسی تصادفا هدف گلوله قرار گرفت درگذشت.

افزایش فشار چین بر دو کره

چین بر فشار بر کره شمالی و کره جنوبی برای خویشتنداری جهت کاهش آنچه آن را تنش های فوق العاده خطرناک در شبه جزیره کره می نامد، افزوده است.

وزارت امور خارجه چین روز شنبه سفیران دو کشور را فراخواند و نگرانی های خود را از طرح های کره جنوبی برای برگزاری رزمایش های توپخانه از جزیره ای که کره شمالی آن را ماه پیش گلوله باران کرد، ابراز داشت.

کره شمالی گفته است اگر جنوب رزمایش ها را عملی کند، حتی سخت تر از آنچه ماه پیش حمله خواهد کرد.

کره جنوبی روز شنبه مانورها در جزیره «یئون پیونگ» را به دلیل نامساعد بودن هوا به تاخیر انداخت، اما یک مقام نظامی گفت هنوز انتظار می رود رزمایش ها دوشنبه یا سه شبنه صورت گیرد. او گفت کره جنوبی حق دارد تمرین های نظامی انجام دهد.

چین، متحد اصلی کره شمالی، گفته است «قاطعانه و آشکارا» با هر عملی که به تنش در منطقه دامن بزند مخالف است. خبرگزاری چین به نقل از معاون وزارت امور خارجه می گوید «خونریزی و مناقشه» به یک «تراژدی برادرکشی ملی» بین دو کشور منجر خواهد شد.

معرفی کابینه جدید عراق

مقامات عراقی می گویند نوری المالکی، نخست وزیر، روز دوشنبه کابینه جدید را معرفی خواهد کرد و عملا به یک بحران سیاسی ۹ ماهه در پی انتخابات پارلمانی بی نتیجه پایان خواهد داد.

در این میان، پارلمان روز شنبه رای داد ممنوعیت سه سیاستمدار سنی از شرکت در انتخابات ماه مارس لغو شود.

آنها به ارتباط با حزب بعث صدام حسین متهم بودند، و با لغو ممنوعیت خواهند توانست فعالیت های سیاسی را از سر گیرند.

اواخر ماه نوامبر، جلال طالبانی رییس جمهوری عراق، به عنوان بخشی از معامله ای برای پایان دادن به بن بست سیاسی، از مالکی خواست دولت جدید را تشکیل دهد و ۳۰ روز به او فرصت داد اعضای کابینه را انتخاب کند.

در انتخابات ۷ مارس، ائتلاف عراقیه به رهبری ایاد علاوی، نخست وزیر پیشین، بیشترین کرسی های پارلمان را کسب کرد و با دو کرسی اضافی از ائتلاف حکومت قانون به رهبری مالکی جلو افتاد. اما هیچکدام نتوانستند اکثریت پارلمانی به دست آورند.

پاکستان دخالت در افشای هویت رییس سی آی ا را رد می کند

مقامات سازمان اطلاعات و امنیت پاکستان می گویند این سازمان در فاش شدن نام مسئول سازمان مرکزی اطلاعات آمریکا در کشور آنها نقشی نداشته است.

مقاماتی که خواسته اند ناشناس بمانند، روز شنبه گفتند چنین اتهاماتی می تواند شکاف های جدیدی بین آمریکا و پاکستان به وجود آورد.

سی آی ا، رییس مرکز در اسلام آباد را روز جمعه در پی تهدیدهایی علیه جان او خارج کرد.

هویت وی هفته پیش در دادخواست یک وکیل پاکستانی از سوی موکلینی که بستگان کشته شدگان در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکا هستند، فاش شد.

دادخواست نزدیک به یک ماه پس از آن ارائه می شود که یک دعوای مدنی در نیویورک رییس آژانس اطلاعات داخلی پاکستان - آی ای آی - را به حملات تروریستی در مومبای ارتباط می داد.

مقامات آمریکایی درباره حملات هواپیماهای بدون سرنشین اظهار نظر نکرده اند و فقط می گویند این حملات بخشی از جنگ علیه تروریست های القاعده است که از مناطق عشایری پاکستان به عنوان یک پایگاه استراتژیک استفاده می کنند.

یک مقام اطلاعاتی روز جمعه به خبرنگاران گفت ماموریت سی آی ا در پاکستان بی وقفه ادامه خواهد یافت.

پرزیدنت اوباما: تصویب سریع پیمان استارت

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، کنگره را برای تصویب پیمان جدید کاهش تسلیحات استراتژی پیش از تعطیلات کریسمس و سال جدید زیر فشار گذاشته است.

آقای اوباما روز شنبه در سخنرانی رادیوئی هفتگی خود گفت تصویب پیمان با روسیه برای امنیت کشور حیاتی است و درباره کسب امتیازات سیاسی نیست.

رییس جمهوری می گوید بدون پیمان کنترل تسلیحات، آمریکا بازرسی های محلی از زرادخانه اتمی روسیه نخواهد داشت.

او می گوید بیل کلینتون و جرج بوش روسای جمهوری پیشین و نیز هر وزیر سابق امور خارجه، پیمان را تایید کرده اند.

پرزیدنت اوباما می گوید او روی کنگره حساب می کند که در تصویب پیمان با همان روحیه مشارکت دو حزبی که در تصویب یک مجموعه اقتصای مهم در روز جمعه نشان داد، عمل کند.

 

ديلی تلگراف: مذاکرات محرمانه تازه ای را ايران با قدرت های بزرگ آغاز کرده است

روزنامه دیلی تلگراف چاپ لندن از مذاکرات اتمی محرمانه ای بین ایران از یک طرف و فرانسه، روسیه و ایالات متحده از طرف دیگر خبر میدهد. این مذاکرات که ترکیه آنرا هدایت میکند ازسه عضو شوارای امنیت میخواهد به تحریمهایی که اقتصاد ایران را فلج کرده است پایان داده شود بشرط آنکه تهران مقدار قابل ملاحظه ای از اورانیوم غنی شده خود را واگذار و همچنین غنی سازی را متوقف سازد. این مذاکرات به نوشته این روزنامه در پی ملاقات وزیران خارجه ایران و ترکیه در اوایل دسامبر در بحرین پا گرفت. این مقاله به نقل یک دیپلمات آمريکایی که نامش فاش نشده میگوید: «دودلی ما این است که آیا میبایست با خروج اورانیوم غنی شده از ایران به اصطلاح پول برده خودمان را به جیب بریزیم و یا اینکه منتظر بمانیم به امید اینکه تحریمهای وضع شده علیه ایران کارگرتر واقع شوند؟»

خبرنگار کریسشن ساینز مانیتر از ترکیه گزارش میدهد که جنبش سبز تصمیم گرفت درمراسم عاشورای امسال در زیر زمین باقی بماند. این روزنامه با استناد به مدارک تازه ای که توسط ویکی لیکس نشت شده ادامه میدهد که در پی ناآرامیهای عاشورای سال گذشته که منجر به کشته شدن ۸ نفر در تهران شد، تعدادی از تلگرام هایی که توسط کنسولگری آمریکا در باکو به واشنگتن مخابره شد خبر از اغتشاشات بیشتر و جدی تر در ایران میداد و این در حالی است که برای اپوزیسیون ایران عاشورای سال گذشته آخرین باری بود که امید میلیونها ایرانی برای اصلاحات دمکراتیک بوضوح بچشم میخورد.

اما نجمیه بزرگمهر، خبرنگار فایننشال تایمز در تهران، از بستری شدن محمد نوریزاد، فیلمساز ایرانی، که بمدت شش روز اعتصاب غذا کرده بود، گزارش میدهد. وی مینویسد که نوریزاد نماد شکافی در هیئت حاکمه ایران شده که آرزوی شهادت در روز عاشورا را طلب میکند تا به آنچه بی عدالتی نظام میخواند، پایان دهد. نوریزاد که تا هنگام دستگیریش در پی اعتراض به نحوه برخورد جمهوری اسلامی با معترضین به نتایج انتخابات یک فیلمساز اصولگرا محسوب میشد درخواستهای میرحسین موسوی را برای پایان دادن به اعتصاب عذای خود رد کرده است.

کنگره آمريکا در تلاش است راهی برای تامين هزينه های دولت پيدا کند

قانونگذاران آمريکا برای تامين هزينه های دولت فدرال، در حالی که بودجه سال جاری در نيمه شب شنبه تمام می شود، در صدد هستند يک برنامه موقتی را به تصويب برسانند.

رهبران دمکرات در سنای آمريکا روز پنجشنبه از کوشش برای به تصويب رساندن لايحه بودجه عظيم يک تريليون و ۲۰۰ ميليارد دلاری که هزينه های دولت را تا ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۱ تامين خواهد کرد، دست برداشتند.

کاخ سفيد روز جمعه گفت مقامات دولت برای اين که ببينند چه گزينه هايی وجود دارد با دمکرات ها و جمهوريخواهان کار می کنند.

رابرت گيبز، سخنگوی کاخ سفيد، می گويد بودجه يک ساله بر يک بودجه موقف سه ماهه ترجيح دارد، و امکان دارد پرزيدنت اوباما تا روز يکشنبه برنامه ای را برای ادامه کارهای دولت، امضا کند.

هری ريد، رهبر اکثريت سنا، روز پنجشنبه اعلام کرد در برابر مخالفت قانونگذاران جمهوريخواه با گنجاندن ۷ هزار پروژه هايی که قانونگذاران، انفرادی، جهت ايالت ها و حوزه های انتخابيه خود درخواست کرده اند، تلاش برای به رای گذاشتن لايحه را رها کرده است. اين پروژه های اختصاصی ميليارد ها دلار هزينه دارد.

ميج مک کانل، رهبر جمهوريخواه سنا توانست جمهوريخواهانی را که قصد داشتند رای بدهند متقاعد کند مواضع خود را تغيير دهند.

برخی از مخالفان جمهوريخواه تهديد کرده بودند که بعنوان يک تاکيتک تاخيری، تمامی لايحه ۱۹۳۴ صفحه ای را در صحن سنا قرائت کنند.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شاهين نجفی با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای ليلا فروهر به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر