سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آبان ۷, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

معاملات نفتی ايران واروپا به رغم تحريم ها برقراراست

مجله آمريکائی تايم، زير عنوان "آيا آمريکا با اروپا برای قطع مناسبات با ايران قلدری می کند؟" می نويسد، تحريم های سخت تر آمريکائی و اروپائی عليه ايران ممکن است به اقتصاد آن کشور، با توجه به نگرانی های مرتبط با افزايش تورم و قطع يارانه های غذا و بنزين، ضربه زده باشد. اما اين بدان معنا نيست که جمهوری اسلامی بدون دوست مانده است. حتی نزديک ترين متحدان آمريکا در اروپا نيز مناسبات با ايران را کاملا قطع نکرده اند که به آن کشورامکان می دهد معاملات نفت و گازرا ادامه دهد. درهمين حال ايران به تحکيم اتحاد با کشورهائی آسيائی ادامه می دهد که مشتاق ايجاد ارتباط با يکی از بزرگترين توليدکنندگان نفت جهان هستند، ومی خواهند خود را به سرعت به قراردادهای رها شده توسط شرکت های غربی درحال خروج بچسبانند.
فيليپ واست (Philipe Vasset) سردبيرخبرنامه اينترنتی اطلاعات، مستقر در پاريس، که معاملات مربوط به انرژی را زير نظر دارد می گويد چينی ها، و بخصوص مالزيائی ها، اخيرا درکار خريد نفت از ايران، و فروش مجدد آن فعال بوده اند.
جديدترين تحريم ها روز چهارشنبه به اجرا گذاشته شد که اتحاديه اروپا مصوبه ای ۷۷ صفحه ای، حاوی تصميماتی جديد رامنتشر ساخت، که منع شرکت های اروپائی فعال در بخش انرژی برای سرمايه گذاریهای جديد در صنايع عظيم نفت و گاز ايران بخشی از آن است.
حتی با اجرای اين شديدترين تحريم ها، مناسبات اقتصادی اروپا با ايران کماکان برقراراست. شرکت های اروپائی، برخلاف شرکت های آمريکائی، درکار خريد نفت و گاز از ايران، و فروش فرآورده های نفتی به ايران، آزادی عمل دارند، واتحاديه اروپا اين هفته ازنهادهای مالی خواست از معاملات مشروع حمايت کنند.
 اروپا روزانه يک ميليون و دويست هزار بشکه نفت ايران را وارد می کند، که به گزارش آژانس بين المللی انرژی مستقر در پاريس دو برابر مقداری است که در سال ۲۰۰۸ وارد می کرد. بعلاوه بعضی از مشارکت های اتحاديه اروپا با ايران می تواند درصورتيکه مقامات اين اتحاديه آنها را ازنظر تامين نيازهای اروپا به انرژی حياتی بدانند، مستثنی شناخته شود.
اما تحريم های جديد مصوب آمريکا، برای بسياری از شرکت های اروپائی، فشاری کافی است. در چارچوب اين تحريم ها، بانک ها، شرکت های نفتی، و ديگرانی که با نهادهای ايرانی منعکس در فهرست تحريم های آمريکائی معامله داشته باشند، می توانند از معامله در آمريکا محروم شوند. اين تهديد، به تنهائی، بسياری از شرکت ها را متقاعد ساخته است بجای از دست دادن بزرگترين اقتصاد جهان، معامله با ايران را کنار بگذارند.

چند خبر از ایران

اعتراض کشورها و سازمان های مدافع حقوق بشر به نامزدی جمهوری اسلامی به عضویت نهاد زنان سازمان ملل متحد

نامزدی جمهوری اسلامی به عضویت نهاد زنان سازمان ملل متحد، مورد اعتراض کشورها و سازمان های مدافع حقوق بشر قرار گرفت. سخنگوی سازمان عفو بین الملل گفته است جسارت ایران برای نامزدی در انتخابات هیات اجرائی نهاد زنان سازمان ملل، تعجب آور است. وی عضویت ایران در این نهاد را توهین به زنان ایران و زنان سراسر جهان قلمداد کرد.

سخنگوی دولت آمریکا در سازمان ملل نیز گفته است با در نظر گرفتن سابقه نامناسب ایران در زمینه رفتار با زنان و حقوق بشر، عضویت تهران در نهاد زنان سازمان ملل با پیامدهای منفی همراه خواهد بود. گروه کشورهای آسیائی در فهرستی که به سازمان ملل داده اند ایران را نیز به عضویت در نهاد زنان سازمان نامزد کرده اند.

آزاد شدن هنگامه شهیدی، روزنامه نگار

جمعی از زنان زندانی سیاسی به مناسبت آزاد شدن هنگامه شهیدی، روزنامه نگار، از زندان بیانیه ای منتشر کرده و ضمن ابراز خوشحالی از آزادی این زندانی، مقام های زندان را به اعمال فشارهای روحی بر زندانیان با هدف تن در دادن زندانی به خواست های حقیر و غیر مسئولانه محکوم کرده اند. زنان زندانی هم بند خانم شهیدی این قبیل رفتارها با زندانیان را اعمال فشارهای مضاعف و رفتارهای غیر انسانی با زندانیان قلمداد کرده اند.

حسین الله کرم: چنانچه مسئولان با بدحجابی برخورد قاطع نکنند حزب اللهی ها به دنبال حرکت های آنارشیستی خواهند رفت

حسین الله کرم، دیپلمات جمهوری اسلامی در کشورها ی بالکان و بنیانگزار گروه انصار حزب الله، بدحجابی در کشور را ناشی از نفوذ قدرت های خارجی دانسته و به خبرگزاری مهر گفته است چنانچه مسئولان با بدحجابی برخورد قاطع نکنند حزب اللهی ها به دنبال حرکت های آنارشیستی خواهند رفت.

حسین الله کرم از اقدام رسانه های داخلی در آنچه که او برخورد نرم در ۱۶ ماه گذشته پس از انتخابات ریاست جمهوری نامیده قدردانی کرده و گفته است این قدرت نرم، جامعه را در برابر میکرب های سیاسی و اجتماعی واکسینه می کند.

واکسینه شدن جامعه ایران در برابر میکرب های سیاسی و اجتماعی، عبارتی است که آیت الله خامنه ای در سخنان اخیر خود در شهر قم ابراز داشت.

دولت فنلاند به حسین علیزاده، دیپلمات پیشین ایران پناهندگی داد

دولت فنلاند به حسین علیزاده، دیپلمات پیشین ایران پناهندگی داد. حسین علیزاده یکی از سه دیپلمات ایرانی است که در اعتراض به برخورد دولت با مخالفان در پی انتخابات بحث انگیز ریاست جمهوری سال پیش از مقام خود استعفا داد و کمپین سفارت سبز را در حمایت از جنبش آزادی خواهی درایران به راه انداخت.

درخواست از دبیر کل سازمان ملل برای ارائه گزارشی درباره وضعیت حقوق بشر در ایران

سازمان های معتبر و جهانی حقوق بشر با اشاره به خودداری دولت ایران از همکاری با ساز و کارهای کنونی حقوق بشر، در بیانیه مشترکی خواهان آن شدند که دبیر کل سازمان ملل گزارش جامعی از وضعیت حقوق بشر درایران ارائه کند، و فرستاده ویژه ای تعیین کند که دائما بر وضعیت حقوق بشر درایران نظارت داشته باشد. این سازمان ها همچنین خواهان آن شده اند که سازمان ملل به طور دوره ای درباره وضعیت حقوق بشر در این کشور گزارش بدهد. عفو بین الملل، طرح ائتلاف دموکراسی، دیده بان حقوق بشر، کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، جامعه دفاع از حقوق بشر درایران، و نیز فدراسیون بین المللی حقوق بشر و شاخه های آن، بیانیه مشترک را امضا کرده اند.

اعدام عبدالعزیز نوتی زهی، فعال سیاسی بلوچ

عبدالعزیز نوتی زهی، فعال سیاسی بلوچ، به اتهام محاربه و فساد در زندان زاهدان به دار آویخته شد.

دادگاه انقلاب اسلامی زاهدان، این فعال سیاسی را به همکاری با تروریست ها، درگیری با ماموران انتظامی، نگهداری سلاح غیر مجاز و کشتن پنج تن از افراد نیروی انتظامی محکوم به اعدام کرده بود.

دستگاه قضائی، تاریخ محاکمه عبدالعزیز نوتی زهی را اعلام نکرده و مشخص نیست که وی از کمک وکیل مدافع برخوردار بوده و اتهام هارا پذیرفته است یا نه.

اعتراض کانون نویسندگان ایران نسبت به بازداشت منیژه نجم عراقی

کانون نویسندگان ایران نسبت به بازداشت منیژه نجم عراقی، منشی کانون اعتراض، کرده و خواهان منع پیگرد بی قید و شرط نامبرده شده است.

کانون در بیانیه روز جمعه خود یادآور شده است که روز سوم شهریور ماه، ماموران وزارت اطلاعات به خانه منیژه نجم عراقی مراجعه کرده و مهر و اسناد کانون، دستگاه کامپیوتر، و اسناد شخصی وی را ضبط کرده و باخود برده اند. وی در چهار نوبت به اتهام تبلیغ علیه نظام بازجوئی شده و در ۲۴ مهرماه بازداشت شده است. وی با سپردن وثیقه به طور موقت از زندان آزاد شده است.

شرکت در تجمع های کانون، حضور بر مزار محمد مختاری ، محمد جعفر پوینده و احمد شاملو از جمله اتهام هائی است که بر منشی کانون وارد شده است.

نامه سرگشاده استادان دانشگاه های استان خوزستان

استادان دانشگاه های استان خوزستان در نامه سرگشاده ای به مقامات، به شدت یافتن جو امنیتی در دانشگاه های استان اعتراض کرده و در مورد حمله حکومت به رشته ها ی علوم انسانی هشدار داده اند.

در نامه که به امضای گروهی از اعضای هیات علمی دانشگاه های پیام نور، شهید چمران، کشاورزی، علوم دریائی، صنعتی جندی شاپور و مجتمع فنی مهندسی بهبهان منتشر شده به روند جاری حاکم شدن فضای امنیتی و تهدید و دلهره بر دانشگاه ها و برهم خوردن امنیت شغلی و حرفه ای استادان، از مقام های دولتی خواسته اند مانع اجرای سیاست های ناسنجیده و مخربی شوند که به نوشته آنها، بنیان های علمی و فرهنگی کشوررا هدف گرفته است. 

انتقاد پتریوس از پرداخت های نقدی ایران به دولت افغانستان

فرمانده ارشد نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان می گوید پرداخت های نقدی ایران به دولت افغان «صادقانه» نیست، یا گمراه کننده است، زیرا تهران در حمایت از طالبان نیز فعال است.

ژنرال دیوید پتریوس روز جمعه به شبکه خبری فارسی صدای آمریکا گفت ایران از نظر مالی از دولت افغانستان حمایت می کند، در حالی که دولت کابل را با کمک به شورشیانی که مسئول مشکلات امنیتی در کشور هستند، تضعیف می کند

ژنرال پتریوس گفت ایران با فراهم آوردن آموزش و تجهیزات مستقیما از طالبان حمایت می کند، و همچنین راهنمایی هایی برای شورشیانی که جهت سرنگونی دولت حامد کرزی می جنگند قرار می دهد.

ژنرال پتریوس موضع ایران در افغانستان را «متناقض» نامید و گفت تهران علیرغم کمک هایی که برای طالبان می فرستد، در برخی جنبه ها می خواهد دولت افغانستان قادر شود بر خود حکومت کند و مسئولیت امنیت خود را در دست بگیرد.

فرمانده نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان این وضع را با کوشش های ایران در عراق، که آن را «مرگبار و مخرب» نامید، مقایسه کرد، و گفت نه ایران و نه آمریکا هیچکدام نمی خواهند افغانستان به شرایط سال ۲۰۰۱، زمانی که کشور زیر کنترل طالبان قرار داشت و «پناه گاهی برای تند روهای بین المللی»، مانند القاعده بود، بازگردد.

روز سه شنبه، ایران تایید کرد سال ها برای دولت افغانستان پول می فرستاده است، و می گوید هدف از این کار کمک به بازسازی کشور بوده است.

حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان، روز دوشنبه اظهار داشت دولت او «کیسه های پول» از ایران دریافت کرده است، و گفت با پول هایی که از کشورهای دیگر مانند آمریکا گرفته است تفاوتی ندارد.

ژنرال پتریوس گفت پرزیدنت کرزی در گفته های خود درباره دریافت پول از ایران «صراحت داشت»، و آن را در مقایسه با آنچه از آمریکا و کشورهای دیگر می گیرد مبلغی بسیار اندک توصیف کرد.

با این حال، پتریوس گفت کمک ایران به طالبان با منافع مشترکی که ایران و آمریکا در افغانستان دارند در تضاد است. تعهد مشترک به از بین بردن صنعت غیر قانونی تولید مواد مخدر در افغانستان از جمله این منافع است، زیرا ایران نیز با مشکل رو به گسترش مواد مخدر دست به گریبان است. ایران همچنین نمی خواهد «تند ورهای فوق محافظه کار سنی» که در طالبان مسلط هستند، کنترل هیچ بخشی از افغانستان را دوباره در دست بگیرند.

اسراییل: سلاح های ایران برای غزه حمل می شد

مقامات نظامی اسراییل می گویند تسلیحاتی که در یک بندر نیجریه کشف شد از ایران آمده بود و قرار بود برای حماس در نوار غزه حمل شود.

با این حال، آنها روز پنجشنبه شاهدی که ادعایشان را تایید کنند ارائه ندادند، و به دلایل امنیتی استناد کردند.

ماموران سرویس امنیتی نیجریه تسلیحات را روز سه شنبه در داخل ۱۳ کانتینر در بندر «آپاپا» در لاگوس پیدا کردند. مقامات نیجریه می گویند تسلیحات، شامل راکت، فشنگ، نارنجک و مواد منفجره بود.

برخی گزارش ها حاکی است منابع اطلاعاتی خارجی، مقامات گمرک نیجریه را از محموله ها آگاه ساخته و کشتی حامل آنها زیر نظر بوده است. آسوشیتد پرس گزارش می دهد بازرسان نیجریه ای پس از آن که پی بردند محموله ها فاقد اسناد لازم است مشکوک شدند.

یک مقام ارشد حماس حمل تسلیحات به نوار غزه را تکذیب کرد.

سازمان ملل متحد: حزب الله از اجرای عدالت در لبنان جلوگیری می کند

سازمان ملل متحد حزب الله لبنان را به اشکال تراشی در اجرای عدالت متهم کرده است.

پس از آن که حسن نصرالله، رهبر حزب الله، مردم لبنان را از همکاری با تحقیقات سازمان ملل متحد درباره ترور رفیق حریری، نخست وزیر سابق لبنان، در سال ۲۰۰۵ برحذر داشت، یک سخنگوی دادگاه تحقیق در لاهه روز جمعه گفت دادگاه همچنان به همکاری کامل دولت لبنان و جامعه بین المللی متکی خواهد بود.

نصرالله روز پنحشنبه در سخنانی که از تلویزیون پخش شد، لبنانی ها را به متوقف ساختن همکاری با دادگاه فراخواند و تحقیقگران را متهم ساخت که از موضوع خود برای جمع آوری اطلاعاتی درباره حزب الله و فرستادن آن به اسراییل استفاده می کنند.

در پی انتشار گزارش هایی مبنی بر این که دادگاه ممکن است برخی از اعضای حزب الله را در ارتباط با مرگ حریری و ۲۲ نفر دیگر در یک حمله انتحاری احضار کند، حزب الله کمپین علیه تحقیقات را افزایش داد.

پیشنهاد حزب الله برای تحریم دادگاه او را در تضاد بیشتری با سعد حریری، نخست وزیر لبنان، که از تحقیقات حمایت می کند، قرار می دهد.

همکاری آمریکا و روسیه در مبارزه با تولید مواد مخدر در افغانستان

برای نخستین بار، نیروهای ویژه روسیه و آمریکا در عملیات مشترکی برای از بین بردن آزمایشگاه های تولید مواد مخدر در افغانستان شرکت کرده اند.

مقامات روسیه و آمریکا روز جمعه حملات را که روز پنجشنبه در نزدیکی مرز افغانستان با پاکستان صورت گرفت، اعلام کردند.

ویکتور ایوانف، مسئول سازمان مبارزه با مواد مخدر روسیه، می گوید نیروهای ویژه، با کمک مقامات افغان، سه آزمایشگاه تولید هروئین و یک آزمایشگاه مورفین را منهدم کردند. او تخمین می زند که حملات ممکن است بالغ بر یک میلیارد دلار به تجارت غیر قانونی مواد مخدر در افغانستان زیان رسانده باشد.

در اوایل سال جاری، سرگئی ایوانف، معاون نخست وزیر روسیه، گفت قاچاق مواد مخدر در افغانستان تهدیدی برای صلح و امنیت جهان است.

او در خرداد ماه به شرکت کنندگان در کنفرانس امنیت آسیا در سنگاپور گفت مواد مخدر غیر قانونی به تامین هزینه فعالیت های طالبان و دیگر گروه های ستیزه گر کمک می کند.

انتقاد آمریکا از نقش سوریه و ایران در لبنان

یک مقام بلند پایه آمریکایی، سوریه و ایران متهم کرده است که با حمایت از حزب الله و دیگر گروه های مسلح، حاکمیت لبنان را تضعیف می کنند.

سوزان رایس، نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، این نظر را روز پنجشنبه، در حالی که شورای امنیت جلسه محرمانه ای برای بحث درباره لبنان تشکیل داده بود ، ابراز داشت.

خانم رایس در انتقادی سخت از سوریه گفت دمشق نشان داده است که  هیچ احترامی برای تمامیت ارضی و استقلال لبنان قایل نیست.

او گفت سوریه علیرغم قطعنامه ۱۶۸۰ شورای امنیت به تحویل تسلیحات پیشرفته به گروه های ستیزه گر مانند حزب الله ادامه داده است. قطعنانه چنین اقدامی را قدغن می کند.

خانم رایس همچنین اقدام سوریه در صدور احکام دستگیری ۳۳ نفر، از جمله قضات بلند پایه لبنان و مقامات بین المللی را یادآور شد و گفت احکام به دلیل آنچه سوریه شهادت نادرست در تحقیقاتی که با حمایت سازمان ملل متحد در مورد ترور رفیق حریری، نخست وزیر سابق لبنان، انجام می گیرد می نامد، صادر شده است.

در لبنان، یک رهبر حزب الله روز پنجشنبه از تمام لبنانی ها خواست دادگاه سازمان ملل متحد را تحریم کنند، و هشدار داد هرگونه همکاری با آن به معنای حمله به حزب الله خواهد بود. حزب الله گفته است نگران آن است که ممکن است درباره برخی از اعضای آن تحقیق شود.

سوزان رایس گفت ایران، سوریه و حزب الله ممکن است بر این باور باشند که گسترش تنش در لبنان به آنها در «تحکیم اقتدارشان» بر کشور کمک خواهد کرد. او حزب الله را «مهمترین و مسلح ترین» گروه شبه نظامی در لبنان نامید.

حزب الله قدرت را با دولت متزلزل لبنان تقسیم می کند. متحدان آن سوریه و ایران را شامل می شوند. بسیاری از کارشناسان بر این گمانند که دادگاه اعضای حزب الله را تحت پیگرد قرار خواهد داد.

سیگار خطر ابتلا به آلزایمر را تا بیش از دو برابر افزایش می دهد

خطر ابتلای افراد میانسال سیگاری به آلزایمر و سایر بیماری های روانی، در مقایسه با افراد غیر سیگاری دو برابر بیشتر است.

با وجودی که دانشمندان، سیگار کشیدن را یکی از عوامل خطرناک سکته قلبی و سایر نارسایی های قلبی و مغزی قلمداد می کنند، اما ارتباط بین استعمال دخانیات با خطر ابتلای به آلزایمر و دیگر انواع بیماری های روانی در دوران سالمندی چندان روشن نبود زیرا بیشتر افرادی که در دوران میانسالی بیش از یک بسته سیگار می کشند، بر اثر ابتلای به بیماری های دیگری به جز آلزایمر می میرند.

دکتر مینا روزانن، پژوهشگر دانشگاه شرق فنلاند و همکارانش اطلاعات مربوط به ٢١ هزار و ١٢٣ تن از ساکنان کالیفرنیا را بین سال های ١٩٧٨ و ١٩٨٥ تحلیل کردند.

شرکت کنندگان به هنگام شروع این آزمایش پژوهشی، بین پنجاه تا شصت سال سن داشتند و در یک دوره ٢٣ ساله تحت نظر محققان قرار گرفته بودند.

نتایج تحقیق پژوهشگران حاکی از آن است که ٥٣٦٧ تن از شرکت کنندگان یا ٢٥ درصد از آن ها به انواع بیماری های ذهنی، ١١٣٦ نفر به بیماری آلزایمر و ٤١٦ تن به بیماری های قلب و عروق مبتلا شده بودند.

دانشمندان تاکید کرده اند افرادی که بیش از روزی دو بسته سیگار می کشیدند، بیش از دو برابر افراد غیرسیگاری در معرض ابتلا به بیماری های آلزایمر و سایر انواع بیماری های مغزی مربوط به دوران سالمندی قرار داشتند.

آن ها همچنین دریافته اند که میزان استعمال دخانیات شرکت کنندگان با روند و سرعت پیشرفت اختلالات حافظه و تفکر این افراد ارتباط مستقیم دارد.

راشل ویتمر، پژوهشگر و دانشمند دپارتمان تحقیقاتی کایزر در مرکز اوکلند در کالیفرنیا گفته است : « نتایج این تحقیق نشان می دهد که مغز از پیامدهای بلند مدت مصرف بسیار زیاد دخانیات مصون نیست. ما از اثرات مخرب سیگار کشیدن بر فشار خون و عروق بدن و افزایش احتمال لخته خون در قلب و مغز آگاهیم و می دانیم که سلامت عروق بدن نقش مهمی در خطر ابتلای افراد به بیماری آلزایمر دارد. »

کلود مسیر، استاد دانشگاه روانشناسی دانشگاه اتاوا در مورد نتایج این پژوهش گفته است اگر یک فرد سیگاری در دوران میانسالی هنوز به بیماری قلب و عروق و سرطان مبتلا نشده است، اما احتمال از دست دادن حافظه و ابتلای به بیماری های روانی و به ویژه آلزایمر در دوران سالخوردگی حتمی ست. 

اتحادیه اروپا: ایران برای تجدید مذاکرات اتمی آماده است

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا می گوید ایران آماده است مذاکراه درباره برنامه اتمی خود را از سر بگیرد.

کاترین آشتون، روز جمعه در بروکسل به خبرنگاران گفت نامه ای از سعید جلیلی، سرپرست مذاکرات اتمی ایران، در یافته کرده است که در آن گفته می شود او برای تجدید مذاکرات بعد از ۱۹ آبان آماده است.

آشتون که این پیشنهاد را «تحولی مهم» نامید، دیداری را با آقای جلیلی در نیمه نوامبر از سوی گروه ۵ بعلاوه یک، شامل آلمان و پنج عضو دائمی شورای امنیت، پیشنهاد کرده بود.

 

کشته شدن ۲۰ شورشی افغان توسط نیروهای ائتلاف

ناتو می گوید در حملات هوایی ائتلاف در ایالت قندهار در جنوب افغانستان، بیش از ۲۰ شورشی کشته شدند.

در اطلاعیه ناتو گفته می شود عملیات روز پنجشنبه و پس از آن آغاز شد که گروهی از شورشیان هواپیمای ائتلاف را با سلاح های سبک و مسلسل زیر آتش گرفتند.

در پی این درگیری، نیروهای ناتو یک مخزن محتوی ۲۰ بمب، چهار مسلسل و ۱۷ موتور سیکلت پیدا کردند.

در عملیاتی جداگانه در قندهار در روز پنجشنبه، نیروهای افغان و ائتلاف در جریان یک گشت، مقادیر زیادی گلوله های ضد هوایی کشف کردند.

در رویدادی دیگر در روز پنجشنبه، نیروهای ناتو به حمله هوایی دقیقی در ایالت زابل دست زدند و یک رهبر ارشد طالبان را هدف گرفتند. در این حمله به گفته ناتو، دو شورشی کشته شدند.

در این میان، نیروی مشترک افغان و ناتو یک رهبر طالبان را در ایالت پکتیکا دستگیر کرد. گفته می شود او فرمانده گروهی از رزمندگان است که در حملات انفجاری دست دارند.

ناتو همچنین اعلام کرد نیروهایش یک بمب ساز طالبان را در اوایل هفته دستگیر کردند.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شهرزاد سپانلو با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای فرامرز اصلانی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر