سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ بهمن ۱۳, چهارشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

کشف بمب پستی در یونان

پلیس یونان از خنثی سازی یک بمب بمب پستی در آتن خبر داده است. این بمب به آدرس وزیر دادگستری ارسال شده بود.
به گفته مقام های امنیتی این بسته، شبیه بسته هایی است که در ماه نوامبر برای ۱۴ رهبر اروپایی، از جمله آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان، سیلویو برلوسکونی نخست وزیر ایتالیا و سفارتخانه هایی در آتن ارسال شده بود. محاکمه اعضای یک گروه آنارشیست که مسئولیت ارسال این بسته ها را بر عهده گرفته از ماه پیش آغاز شده است. در حالی که کسی مدعی ارسال بسته جدید نشده ، پلیس ارتباط بین محاکمه و ارسال این بسته را رد نکرده است.

مصر در غیاب اینترنت

 معترضان مصری پیش از قطع اینترنت از سوی دولت برای ادامه ارتباط بین مردم و رهبران برنامه ریزی کرده بودند. منابع مطلع می گویند پیک های انسانی به جای استفاده از فیس بوک، توئیتر و یا ارسال پیامک های تلفنی، مسئولیت رساندن پیام ها را بر عهده گرفته بودند. آنان پیاده و یا با موتورسیکلت و سایر وسایل نقلیه  خانه به خانه در محله های مختلف شهر خبررسانی می کنند.

نیل هیکس، از اعضای یک سازمان حقوق بشر که در نیویورک مستقر است، می گوید:« فعالین سیاسی و کسانی که در تظاهرات خیابانی شرکت می کنند برای برنامه ریزی با علم به این که  مقام های امنیتی ارتباطات آنان را زیر نظر دارند به جای استفاده از تکنولوژی و اینترنت به همان روش قدیمی یعنی انتقال دهان به دهان  متوسل شده اند.»  وی می افزاید:« یک دستور العمل به صورت دست نوشته به طور گسترده در کشور پخش شده که درآن گفته شده مردم چگونه با هم ارتباط برقرار کنند، یا در تظاهرات چه لباسی بپوشند و حتی اگر مورد حمله پلیس قرار گرفتند چگونه عمل کنند که میزان آسیب ها  به حداقل برسد.» 
مشاور امور بین الملل این سازمان می گوید «دولت مصر اولین حکومتی نیست که برای سرکوب منتقدین خود اینترنت را قطع کرده است. چین نیز در ماه جولای سال ۲۰۰۹ برای مقابله با اعتراض های سیاسی، ارسال پیامک های تلفنی و  اینترنت در استان شین چیانگ  را قطع کرد. مقام های برمه ای هم در سال ۲۰۰۷ به همین روش متوسل شدند.»   
دولت جمهوری اسلامی ایران نیز برای سرکوب تظاهرات اعتراض آمیز مردم ایران نسبت به نتایج انتخابات ریاست جمهوری  در سال  ۲۰۰۹ با قطع شبکه های ارتباطی اینترنت،  دسترسی مردم به فیس بوک و توئیتر را متوقف ساخت.   
 نیل هیکس می گوید: « تفاوت بین رفتار دولت مصر وسایر حکومت های دیکتاتوری  که  کنترل کاملی بر شبکه های ارتباطی دارند این است پیش از آغاز اعتراض ها دسترسی به اینترنت در این کشور آزاد بود.»
 نیل هیکس این اقدام بی سابقه  مقام های مصری را نشانه عجز دولت در مقابل تظاهر کنند گان می داند.

البرادعی: حمام خون راه می اندازند

منابع خبری روز چهارشنبه از اوج گیری خشونت در تظاهرات معترضین در میدان تحریر قاهره خبر دادند. خشونتی که از زد خورد هواداران و مخالفان مبارک آغاز شد.  
خبرنگاران می گویند سربازان در تلاش برای پایان دادن به درگیری ها که چندین زخمی برجای گذاشت، تیرهای هوایی شلیک کردند. تصاویر دریافتی نشان می دهد که دو طرف با سنگ، مشت و چماق به هم حمله کرده و افرادی هم با شتر و اسب در میان جمعیت تاخت و تاز می کردند. اما خودروهای نظامی می کوشیدند تا تظاهر کنندگان را از هم جدا کنند. معترضین می گویند پلیس مخفی مسئول این زدوخورد هاست.
محمد البرادعی روز چهارشنبه به بی بی سی گفت«دولت به  روش ارعاب متوسل شده و من از آن بیم دارم که حمام خون را بیافتد.» خبرگزاری رویتر نیز به نقل از تلویزیون دولتی مصر گزارش داده وزارت کشور درگیری افراد پلیس مخفی در خشونت را تکذیب می کند.

کشف شبکه تحريم شکن ايران با همکاری تشکيلات اطلاعاتی آمريکا و ترکيه

وال استرين جرنال زير عنوان "مواجه شدن ايران با اتهام قاچاق اتمی" می نويسد مقامات آمريکائی اتهامات و تحريم هائی را عليه گردانندگان يک شبکه مظنون در عمليات قاچاق علنی ساخته اند، که به خريد ميليون دلار تجهيزات برای برنامه های اتمی و موشکی ايران متهم شده است.

سازمانهای اطلاعاتی آمريکا و ترکيه چندين سال را صرف تحقيق در باره شرکت هائی کرده اند که مقامات آمريکائی از آنها به عنوان کارگذاران تحريم شکن برای سازمان فضائی ايران ياد می کنند - سازمانی که مسئول نظارت بر برنامه های موشکی آن کشوراست. به گفته مقامات آمريکائی، اين شرکت ها با سوء استفاده از مقررات ساده تر صادراتی در مورد ترکيه به عنوان يک کشورعضو پيمان اتلانتيک شمالی، ناتو، اقلام و تجهيزات را از اروپا و آمريکا وارد ترکيه می کردند.

ديويد کريس (David Kris) دستيار حقوقی امنيت ملی روز سه شنبه گفت اين تحقيقات چند ساله معرف دامنه عمليات غيرقانونی شبکه های خريد برای ايران است که اقلام و تجهيزات را از شرکت های آمريکائی و منابعی در ايتاليا، مجارستان و نقاط ديگر فراهم می کردند.
در کيفرخواست ارائه شده توسط دادستان های آمريکائی از کابل های فولادی شرکتی در نوادا، تجهيرات فيبر نوری شرکتی در پنسيلوانيا، و سوپر آلياژهای ساخت کارخانه ای در کاليفرنيا، به عنوان اقلامی قابل استفاده درامور فضائی ياد شده است، که به ترکيه وارد شده بود. کيفرخواستحاوی نام شرکت ها نيست.
بازرسان ترکيه پيشتر گفته بودند يک شرکت کارگذاراين شبکه در استانبول، کانتينرهائی را با قابليت استفاده درکار غنی سازی اورانيوم از ايتاليا وارد کرده بود.

تحريم های مصوب سازمان ملل متحد صادرات بسياری از اقلام و تجهيزات دارای قابليت استفاده مضاعف را به ايران ممنوع کرده است زيرا اين نگرانی وجود دارد که از آنها برای پيشبرد برنامه های غنی سازی اورانيوم و يا موشک های بالستيک استفاده شود. ايران می گويد برنامه اتمی اش برای مقاصد صلح آميز است.

دادستانها در وزارت دادگستری آمريکا روز سه شنبه اتهاماتی را عليه ميلاد جعفری، شهروند ايرانی، ارائه دادند که رهبری شبکه خريد به وی نسبت داده می شود.
در همين حال وزارت خزانه داری آمريکا در اقدامی جداگانه تحريم هائی را اعلام کرد که مسدود ساختن دارائی های متعلق به آقای جعفری، چند عضو خانواده و دستياران آنها در شرکت های او را هم دربر می گيرد. با اين اقدام اعضای اين شبکه به اشاعه و گسترش تسليحات کشتارجمعی متهم شده اند.

استوارت له وی (Stuart Levey) مدير کل وزارت خزانه داری آمريکا در امورمربوط به تروريسم و اطلاعات مالی گفت "شبکه جعفری نظيرشاهرگی حياتی در برنامه موشکی ايران عمل می کرد".

دادستان های ترکيه قبلا با طرح اتهام عليه آقای جعفری و اعضائی ازخانواده اش که به گرداندن شرکت های او کمک می کردند، آنان را به خلاف کاری در امور قاچاق متهم کرده اند.
گفته می شود آقای جعفری در ايران است و مجريان قانون در آمريکا به او دسترسی ندارند. به دليل مشخص نبودن محل اقامت وی اقدام برای کسب اظهارنظر از او نيز ممکن نبود.

اقدامات عليه شبکه جعفری در شرايطی صورت می گيرند که مقامات آمريکائی با توجه به برنامه های ترکيه برای گسترش تجارت با ايران نسبت به احتمال مورد استفاده قرار گرفتن ترکيه به عنوان پايگاهی برای واردات غيرقانونی ابراز نگرانی کرده اند. يک مقام آمريکائی به اظهارات سپتامبر(پائيز) گذشته رجب طِب اردوغان نخست وزير ترکيه اشاره کرد که خواستار پنج برابر شدن تجارت با ايران است.

همکاری ميان مقامات آمريکا و ترکيه در باز شدن پرونده جعفری نقشی اساسی دارد. گمرک ترکيه در سال ۲۰۰۵ از ضبط تجهيزاتی ويژه در يک گذرگاه مرزی با ايران خبر داد.
به گفته مقامات آمريکائی سازمان مرکزی اطلاعات آمريکا و سازمان ملی اطلاعات ترکيه با تحقيقاتی که انجام دادند شبکه ای بزرگتر را کشف کردند.
 همين مقامات می گويند گرچه بعضی از تجهيزات به ايران رفته بود اما از حمل بقيه آنها جلوگيری بعمل آمد.

حمایت از انتقال قدرت در مصر

رهبران جهان در واکنش به اعلام انصراف حسنی مبارک از نامزدی دوره آینده انتخابات ریاست جمهوری، از انتقال قدرت در مصر پشتیبانی کرده اند.

کاترین آشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از مبارک خواسته است به درخواست معترضان به سرعت پاسخ دهد. اتحادیه اروپا روز چهارشنبه با صدور بیانیه ای از دولت مصر خواست روند یک انتقال منظم توام با اصلاحات شامل انتخابات آزاد و عادلانه را در پیش گیرد.

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا نیز گفت « پرزیدنت مبارک درک می کند وضع فعلی قابل دوام نیست.» آقای اوباما شامگاه سه شنبه در سخنانی همچنین تاکید کرد او به رییس جمهوری مصر گفته است که باید بی درنگ یک انتقال مسالمت آمیز آغاز شود.

نیکولا سارکوزی رییس جمهوری فرانسه هم روز چهارشنبه گفت«آرزو می کنم انتقال قدرت در مصر بدون تاخیر و خشونت انجام شود. »

دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا نیز نسبت به مناسبات آینده مصر با کشورش ابراز نگرانی کرده است. وی روز چهارشنبه در سخنانی در پارلمان گفت« بریتانیا در کنار مردم مصر که خواستار آزادی و دمکراسی هستند، ایستاده است.»

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسراییل نیز در مورد روابط آینده مصر با کشورش ابراز نگرانی کرده است. بیانیه دفتر نتانیاهو حاکی است که وی به دیپلمات ها گفته است جامعه بین المللی باید اصرار ورزد که هر دولتی که در مصر بر سر کار آید صلح با اسراییل را ادامه دهد.

 

درگیری هواداران و مخالفان مبارک در قاهره

منابع خبری و تصایر دریافتی از قاهره نشان می دهد هواداران حسنی مبارک رییس جمهوری مصر در میدان تحریر قاهره با معترضان درگیر شده اند.

درگیری روز چهارشنبه با پرتاب سنگ آغاز شد تا آن که افرادی با شتر و اسب به میان جمعیت زدند. در حالی که پیشتر ارتش منطقه را ترک کرده بود. روز سه شنبه نزدیک به ۲۵۰ هزار نفر در میدان تحریر گرد آمده و خواستار استعفا مبارک شده بودند.

ارتش مصر روز چهارشنبه از تظاهرکنندگان خواست تا به خانه های خود بازگردند و تاکید کرد که پیام آنان شنیده شده و درخواست هایشان هم روشن است. مبارک شامگاه سه شنبه اعلام کرد در انتخابات ریاست جمهوری ماه سپتامبر بار دیگر کاندیدای ریاست جمهوری نخواهد شد، اما گفت تا پایان دوره کنونی در سمت خود خواهد ماند.

دقایقی پس از سخنرانی مبارک، زدخوردهایی بین هواداران و مخالفان او در شهر اسکندریه درگرفت که دستکم ۱۲ زخمی برجای گذاشت. برخی منابع از ناآرامی های مشابه در سوئز و دیگر شهرهای شرق قاهره خبر داده اند.

در این میان، سرویس اینترنت پس از چند روز قطع بی سابقه، روز چهارشنبه دوباره برقرار شد. از سوی دیگر محمد البرادعی به شبکه خبری سی ان ان گفت« تصمیم مبارک به ماندن در قدرت عذاب مصر را تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در ماه سپتامبر تمدید خواهد کرد. او این اقدام را فریبکاری از سوی کسی که نمی خواهد برود، نامید.

سفیر آمریکا در قاهره روز سه شنبه با البرادعی، که به یک چهره مهم مخالف تبدیل شده، تلفنی گفتگوکرد. اخوان المسلیمن، همراه با گروه کوچکتری از احزاب سکولار، موافقت خود را با سخنگویی البرادعی اعلام کرده اند. پیش از سخنرانی مبارک، باراک اوباما رییس جمهوری امریکا او را تشویق کرد که بار دیگر نامزد ریاست جمهوری نشود و عملا حمایت واشنگتن را از نزدیکترین متحد عرب خود پس گرفت.

در جریان خشونت های هفته گذشته دست کم ۱۴۰ تن کشته شده اند.

 

بازداشت اعضای باند قاچاق مواد مخدر از ایران به کانادا

رسانه های کانادا از شناسایی و بازداشت تعدادی از اعضای باند قاچاق مواد مخدر در استان انتاریو خبر داده اند.

بنا به گفته مقامات پلیس انتاریو، ده متهم در ارتباط با این باند قاچاق مواد مخدر دستگیر شده اند و این افراد با ۷۸ فقره جرم روبرو خواهند بود.

حدود ۲۰۰ کیلوگرم تریاک، ۴۴ کیلوگرم افدرین ( ماده اولیه برای تهیه کریستال مت)، ۲۰ قطعه الماس، پول نقد و چهار اتومبیل بسیار گرانقیمت از این افراد توقیف شده است.  

پلیس ارزش مواد مخدر توقیف شده را ۸ میلیون و ۱۳ هزار دلار ارزیابی کرده است. ارزش افدرین که مقامات مرزی کانادا از این افراد توقیف کرده اند، ۸/۸ میلیون دلار بوده است.

بازپرس پلیس تورنتو در کنفرانس مطبوعاتی روز پنج شنبه گذشته به خبرنگاران گفته بود قاچاقچیان تریاک را به شکل خیار و در شیشه های خیارشور مخفی و از ایران و هند به کانادا وارد می کردند.

وی همچنین افزود قاچاقچیان با جاسازی تریاک بین درهای یخچال، مبل  و صندلی و یا به صورت پیچ و مهره صنعتی، مواد مخدر را وارد بازار می کردند. مقامات پلیس همچنین داخل شیشه های شرب آلبالو، تریاک مایع پیدا کردند.

وی افزوده است این عملیات، حاصل فعالیت یک سازمان جنایتکار و پیچیده بین المللی است که با بهره گیری از ابزار خلاق، مواد مخدر و به ویژه تریاک را از ایران به ترکیه، هلند، فرانسه و در نهایت به کانادا وارد می کردند.

پلیس انتاریو عملیات یک ساله افشای قاچاق مواد مخدر این گروه را «پروژه خیار» نامگذاری کرده است.

قاچاق بی سابقه این میزان مواد مخدر، از ایران و هند به تعدادی از کشورهای اروپایی ارسال و سپس به کانادا وارد می شده است.

فردین آیتی غفاری ۴۷ ساله، منصور چگینی ۵۰ ساله، سعید چگینی ۲۷ ساله، نعیم دهقانسایی قهرمانکو ۲۷ ساله، شاهین اظهری ۳۸ ساله، مهرداد بارهی ۴۰ ساله و سمیه فتح الله قوچه اسامی متهمان مقیم استان انتاریو هستند. این افراد به اتهام توطئه جهانی برای واردات و قاچاق تریاک، کوکائین، ماریجوانا، متادون، افدرین و بیش از ۲۲ فقره جرم دیگر بازداشت شده اند.

پلیس هنوز در پی بازداشت جمشید رویان ۴۱ ساله، خبیر شوکر ۴۶ ساله و محمد مهدی ۴۱ ساله سه متهم فراری مقیم این کشور است و حکم توقیف برای آن ها صادر کرده است.

رییس جمهوری یمن: نه من،نه پسرم نامزد نمی شویم

علی عبدالله صالح رییس جمهوری یمن اعلام کرده که در دور آینده انتخابات ریاست جمهوری نامزد نخواهد شد.

در حالی که گروه های مخالف خواستار پایان گرفتن حکومت  صالح هستند ، وی روز چهارشنبه در پارلمان گفت« ریاست جمهوری اش را در پایان دوره فعلی در سال ۲۰۱۳ تمدید نخواهم کرد و قدرت را به پسرم هم منتقل نمی کنم »

گروه های مخالف دولت یمن از مردم خواسته اند برای برپایی روز خشم پنجشنبه به خیابان ها بیایند.

صالح در سخنرانی خود در پارلمان خواستار توقف اعتراض ها شد . وی همچنین به نمایندگان گفت اصلاحیه پیشنهادی قانون اساسی را که به وی اجازه خواهد داد برای یک دوره دیگر نامزد شود، مسکوت بگذارند.

هفته پیش، دست کم ۱۰ هزار تظاهر کننده برای برگزاری گردهمایی هایی علیه دولت در دانشگاه صنعا و حدود شش هزار نفر در نقطه ای دیگری در پایتخت جمع شدند. صالح بیش از ۳۰ سال در قدرت بوده است. او در پی آغاز اعتراض ها پیشنهاد کرد حقوق کارمندان دولت و ارتش افزایش پیدا کند. صالح همچنین دستور داد مالیات بر درآمد نصف شود و از دولت خواست بر قیمت ها نظارت داشته باشد.  

 

ارتش مصر از تظاهرکنندگان خواست به زندگی عادی و معمول خود بازگردند

خواست های معترضين در مصر ازحسنی مبارک برای کناره گيری از مقام رياست جمهوری ادامه دارد و اين در حالی است که ارتش آن کشور از تظاهرکنندگان خواسته است به زندگی عادی و معمول خود بازگردند.
صدها معترض، امروز، چهارشنبه، در ميدان تحرير (آزادی) قاهره، که ديروز بنا به تخمين ها صحنه تجمع دويست و پنجاه هزار نفرتظاهرکنندگان خواستار استعفای آقای مبارک بود، باقی مانده بودند.
رهبر مصر سه شنبه شب اعلام کرد در ماه سپتامبر (پائيز آينده) خواستار تجديد انتخاب خود نخواهد شد، اما عهد کرد که دوره کنونی رياست جمهوری اش را به انجام برساند.
ارتش امروز، چهارشنبه، در يک اطلاعيه تلويزيونی گفت پيغام تظاهرکنندگان را شنيده است و از خواست هايشان با خبر است.
قاهره درعين حال صحنه راه پيمائی صدها نفر به نشانه حمايت از آقای مبارک بود.
رهبرمصر در تلويزيون دولتی گفت وی زندگی اش راصرف خدمت به مصر و مردم آن کرده است و قول داد در باقيمانده دوران رياست جمهوری اش برای تحقق بخشيدن به انتقال مسالمت آميز قدرت تلاش کند.
بلافاصله پس از سخنرانی آقای مبارک ميان معترضين و حاميان دولت در شهر شمالی اسکندريه زد و خورد درگرفت. دست کم دوازده نفر مجروح شده اند. شاهدان می گويند در سوئز و ديگر شهرهای شرق قاهره نيز ناآرامی هائی مشابه رخ داده است.
در همين حال امروز خدمات اينترنتی پس از يک قطعی بی سابقه چند روزه، از سرگرفته شد.

مطبوعات: رويدادهای مصر و رکورد تازه دوساله برای قيمت نفت

روز سه شنبه قيمت نفت به بالاترين سطح خود در ۲۸ ماه گذشته رسيد و هر بشکه به قيمت بيش از صد دلار داد و ستد شد.

در حاليکه سرمايه گذاران از نزديک وقايع مصر را دنبال ميکنند و نگران کاهش و يا قطع نفت از خاور ميانه هستند، روز سه شنبه قيمت نفت خام «برنت» که معتبرترين شاخص قيمت نفت در آسيا و اروپا بشمار ميرود، يک دلار و ۱۸ سنت افزايش يافت و هربشکه به قيمت صد دلار و ۶۰ سنت داد وستد شد. در بازار نفت نيويورک نيز هربشکه نفت به قيمت ۹۱ دلار و ۳۹ سنت دادوستد شد. در حاليکه مصر توليد کننده عمده نفت نيست، اما روزانه بيش از دو ميليون بشکه نفت از کانال سوئز، که تحت کنترل اين کشور است، عبور ميکند. يکی از کارگزاران نفتی ميگويد حمل نفت از کانال سوئز بدون هيچگونه وقفه ای ادامه دارد، و بر ميزان تقاضای نفت در سطح جهانی نيز افزوده نشده است، بنابراين، وی علت عمده افزايش نفت را صرفاً ناشی از نگرانی سرمايه گذاران از وقايع مصر ميداند.

به نوشته روزنامه جروزالم پست حسنی مبارک از واقعيت های مصر عقب است چرا که در پی فشار و تحکم آمريکا برای «گذار منظم» و صلح آميز به دموکراسی، و پس از آن که ارتش مصر با پيوستن به مردم، در برابر مبارک صف آرايی کرد، رييس جمهوری مصر بالاخره به معاونش دستور داد تا با همکاری گروه های مخالف، به اصلاح قانون اساسی و قوهء مقننه بپردازد. اين روزنامه می نويسد همين نکته که حسنی مبارک پس از سی سال مشت آهنين نشان دادن به مردم، در اين موقعيت حاضر به واگذاری امتياز به آنها شده، نشان می دهد که وی تازه دريافته است برای ماندن در قدرت فرصت چندانی ندارد.

وال استريت جورنال واکنش کاخ سفيد به قيام مردم مصر را نمونه ديگری از سياست های غلط پرزيدنت اوباما در خاورميانه خوانده و نوشته است تا چند روز پيش، از حسنی مبارک به عنوان دوست ديرين و ارزشمند ايالات متحده نام برده می شد؛ و کاخ سفيد و وزارت خارجه با احتياط مسأله حقوق بشر را با حسنی مبارک مطرح می کردند. اين روزنامه با يادآوری اين که رييس جمهوری وقت آمريکا يک سال پيش از شروع انقلاب سال ۱۳۵۷ ايران، آن کشور را جزيره ثبات خوانده بود، می نويسد در چند دهه گذشته، واشنگتن همين محاسبه نادرست را در مورد رژيم های ديکتاتوری به کار برده است که مورد نفرت مردم خود؛ ولی هم پيمان استراتژيک آمريکا در خاورميانه بودند.

روزنامه فرانسوی لوموند نيز می نويسد سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد – يونسکو-- از دولت مصر خواسته است تا در جريان ناآرامی ها آن کشور، جلوی به غارت رفتن ميراث تاريخ و فرهنگی اش را بگيرد.

در همين حال محمد البرادعی، از رهبران مخالفان دولت مصر، روز سه شنبه گفت تا زمانی که حسنی مبارک رييس جمهوری اين کشور کناره گيری نکند، ميان دولت و گروه های مخالف گفتگويی انجام نخواهد شد. برنده جايزه صلح نوبل افزوده تظاهرکنندگان می خواهند اين مسأله حداکثر تا روز جمعه اتفاق بيفتد و اين روز را «جمعه خروج» نامگذاری کرده اند. عمر موسی، دبیر کل اتحادیه کشورهای عربی، نيز روز سه شنبه تاکید کرد که باید سریعاً میان دولت و گروه های مخالف در مصر، برای رسیدن به «توافقی ملی،» گفتگویی انجام شود.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از جيمی دلشاد (شهردار بورلی هيلز) با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای شاهين نجفی به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

https://khabarharouzi.com

ماهواره های صدای آمريکا

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر