سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آذر ۳۰, سه‌شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

سنای آمریکا به دادن رای به پیمان جدید کنترل تسلیحات استراتژیک نزدیک می شود

دولت اوباما سنای آمریکا را برای تصویب پیمان جدید کنترل تسلیحات با روسیه زیر فشار گذاشته است.
رابرت گیتس وزیر دفاع، روز سه شنبه در بیانیه ای گفت تصویب فوری پیمان جدید استارت امنیت ملی آمریکا را تقویت خواهد کرد.
او گفت پیمان موجب تقویت ثبات استراتژیک خواهد شد، یک رژیم بازرسی قاطع و دقیق فراهم می آورد و رهبری آمریکا را در متوقف ساختن گسترش تسلیحات اتمی تقویت می کند. همچنین انعطاف پذیری لازم را برای ساختن نیروهای اتمی استراتژیکی آمریکا، که قادر خواهد بود به بهترین صورت منافع ملی را حفظ کند، بوجود می آورد.
انتظار می رود سنا امروز، سه شنبه، برای پایان دادن به بحث رای بدهد، و راه را برای رای نهایی در آخر هفته هموار کند.
برخی از جمهوریخواهان می گویند سنا فرصت کافی برای بحث درباره پیمان نداشته است، و آنها با تصویب آن در روزهای پایانی کنگره فعلی مخالف هستند. جمهوریخواهان همچنین نگران آن هستند که پیمان سیستم های دفاع موشکی آینده آمریکا را محدود کند.
دمکرات ها می گویند آنها اکثریت دو سومی لازم برای تصویب پیمان را دارند.
باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا و دمیتری مدودف رییس جمهوری روسیه پیمان استارت را در ماه آوریل امضا کردند. آقای اوباما تصویب آنرا پیش از پایان سال جاری، یک ارجحیت اعلام کرده است.
او می گوید پیمان برای امنیت ملی ضروری است، زیرا پیمان تسلیحاتی قبلی روسیه و آمریکا یک سال پیش منقضی شد.

پارلمان عراق دولت جدید را تصویب می کند

پارلمان عراق دولت جدید را، با نوری المالکی بعنوان نخست وزیر، به اتفاق آرا تایید کرده است.
پارلمان روز سه شنبه،۹ ماه پس از انتخابات پارلمانی بی نتیجه که کشور را در یک بن بست سیاسی نگاهداشت،۲۹ وزیر از ۴۲ وزیر کابینه را تصویب کرد.
۱۳ پست باقیمانده را «کفیلان وزیر» تا زمانی که پارلمان آنها را تصویب کند، پر خواهند کرد.
مالکی فهرست وزیران را شامگاه دوشنبه ارائه داد، اما قانونگزاران رای دادن به آنرا، پس از آن که چند عضو پارلمان درباره «کفیلان وزیر» شکایت کردند به تاخیر انداختند.
مالکی وزارتخانه های کشور، دفاع و امنیت ملی را تا زمان تعیین وزیران سرپرستی خواهد کرد.

روند بی سابقه بلایای طبیعی سال ۲۰۱۰

وقوع بلایای طبیعی در سال ۲۰۱۰ یکی از مرگبارترین سال های تاریخ معاصر نسل بشر را رقم زد.  

زلزله، سیل، موج گرمای شدید، کولاک و طوفان های بسیار شدید، رانش زمین و قحطی در سال ۲۰۱۰ میلادی، جان بیش از دویست و پنجاه هزار انسان را در کشورهای مختلف جهان گرفت.

تعداد قربانیان فجایع طبیعی سال ۲۰۱۰ میلادی در سراسر جهان، بیش از شمار افرادی است که طی چهل سال گذشته بر اثر حمله های تروریستی کشته شدند.

بنا به گزارش «سازمان بهداشت جهانی»، پس از مرگ و میر ناشی از خشکسالی و قحطی اتیوپی در سال ۱۹۸۳، زمین در ۲۰۱۰ شاهد بیشترین تلفات فجایع طبیعی بود.

شرکت بیمه سوئیسی «Re» گزارش داده است تا پایان ماه نوامبر سال ۲۰۱۰، ۲۶۰ هزار انسان بر اثر وقوع فجایع طبیعی کشته شدند. شمار قربانیان بلایای طبیعی در سال ۲۰۰۹، ۱۵ هزار نفر بود.

وقوع زلزله در هائیتی، سیل در پاکستان و موج گرمای شدید در روسیه بیشترین تلفات انسانی را به همراه داشت.

بنا به گزارش وزارت امور خارجه ایالات متحده و «لابراتوار ملی لارنس لیورمور»، از سال ۱۹۶۸ تا ۲۰۰۹، کمتر از ۱۱۵ هزار انسان در حوادث تروریستی کشته شدند.

جهان در سال ۲۰۱۰ صحنه وقوع زلزله در ترکیه، شیلی، چین  و اندونزی بود و محققان معتقدند کره زمین سالی سرشار از زمین لرزه های قوی و بی سابقه را پشت سر گذاشت.

دانشمندان و کارشناسان بررسی فاجعه معتقدند عملکرد ضعیف انسان در ساخت و ساز و ناکارآمدی روند توسعه شهری، مهمترین عوامل افزایش آمار مرگ و میر ناشی از وقوع زلزله هستند.  

پژوهشگران معتقدند اقامت جمعیت فقیر در ساختمان های آسیب پذیر در شهرهای پرجمعیت به این معنا است که هنگام وقوع زمین لرزه، افزایش سطح آب دریاها و طوفان های استوایی تعداد بیشتری از ساکنان این مناطق جان خود را از دست خواهند داد.

دانشمندان براین باورند تغییرات اقلیمی حاصل از فعالیت های بشر، عامل مهمی در تغییرات جوی بسیار شدید و غیرمترقبه، و در نتیجه وقوع فجایع طبیعی همچون موج گرمای شدید و سیل قلمداد می شود.

«سازمان بهداشت جهانی» گزارش داده است در هشت ماه اول سال ۲۰۱۰، بیش از ۶۳۰۰ نفر بر اثر وقوع سیل در ۵۹ کشور جهان، از جمله ایتالیا، شیلی، هند، کلمبیا و چاد کشته شدند.

کارشناسان ارزیابی فجایع معتقدند سال ۲۰۱۰ سالی است که نمی توان فجایع طبیعی آن را به عنوان یک استثنا قلمداد کرد، بلکه باید رویدادهای اقلیمی و فجایع طبیعی متعدد و بسیار مصیبت بار این سال را به طور جدی  و عمیق مطالعه کرد.

موج گرمای شدید روسیه در سال ۲۰۱۰ به ۴۴ درجه سانتیگراد افزایش یافت که در تاریخ این کشور بی سابقه بود. دانشمندان معتقدند افزایش بی سابقه دمای هوا در چنین منطقه جغرافیایی، بدون گرمایش جهانی حاصل از فعالیت بشر، هر صد هزار سال یک بار به وقوع می پیوندد.

دباراتی سپیر، کارشناس «سازمان بهداشت جهانی» در این مورد گفته است انتقام جویی سیاره زمین غالباً ثمره تصمیم های اشتباه بشراست.

براساس گزارش «سازمان جهانی هواشناسی»، وقوع طوفان های شدید و بارش برف و بوران فلج کننده و افزایش غیرقابل پیش بینی دمای هوا در فصل تابستان، یکی از بی سابقه ترین تغییرات اقلیمی تاریخ زمین بود و ۲۰۱۰ را به عنوان گرم ترین سال این کره خاکی به ثبت رساند.

فجایع طبیعی سال ۲۰۱۰  حدود ۲۲۲ میلیارد دلار خسارت مالی به کشورهای جهان وارد کرد.

فوران آتشفشان در ایسلند، گواتمالا، اکوادور، فیلیپین، اندونزی و گنگو نیز زندگی مردم مناطق مختلف این کشورها را برای مدتی در سال ۲۰۱۰ فلج کرد.

رییس جمهوری آمریکا تشکیل دولت عراق را تبریک می گوید

باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا تشکیل دولت عراق را لحظه ای مهم در تاریخ کشور و گامی عمده در جهت پیشبرد وحدت ملی توصیف کرده است.
پرزیدنت اوباما روز سه شنبه در بیانیه ای که کاخ سفید منتشر کرده است، تشکیل «دولت جدید مشارکت ملی» را به رهبران سیاسی، اعضای پارلمان و مردم عراق تبریک می گوید.
در بیانیه گفته می شود: «یکبار دیگر، مردم عراق و نمایندگان برگزیده آنها تعهد خود را به کار از طریق یک روند دمکراتیک برای حل اختلافاتشان و شکل دادن به آینده کشور نشان داده اند. تصمیم آنها به تشکیل یک دولت مشارکت فراگیر، آشکارا کوشش های تند روها را برای دامن زدن به شکاف های فرقه ای رد می کند.»
رییس جمهوری آمریکا می گوید عراق با چالش های مهمی روبرو است، اما مردم عراق همچنین می توانند از آینده ای که پر از فرصت خواهد بود بهره مند شوند.
پرزیدنت اوباما می گوید ایالات متحده به تقویت مشارکت دراز مدت خود با مردم و رهبران عراق، در حالی که آنها ملتی صلح جو و کامیاب را که بخش کاملی از منطقه و جامعه بین المللی خواهد بود می سازند، ادامه خواهد داد.

پلیس بریتانیا ۱۲ نفر را در ارتباط با توطئه تروریستی دستگیر کرد

پلیس بریتانیا می گوید ۱۲ مرد را که گویا سرگرم طرح یک حمله تروریستی در کشور بودند دستگیر کرده است.
جان یتز، افسر مسئول مبارزه با تروریسم، می گوید مظنونین در جریان عملیات امنیتی گسترده ای از لندن و استوک آن ترنت در انگلستان یا کاردیف در ویلز، دستگیر شدند.
یتز گفت دستیگری ها در روز دوشنبه بخشی از عملیات از پیش طرح شده بود و بر اساس اطلاعاتی که جمع آوری شده بود صورت گرفت. پیشتر در آوریل ۲۰۰۹، مقامات امنیتی ۱۲ مرد را به اتهام در گیری در یک توطئه بمب گذاری مظنون القاعده دستگیر کردند.
شبکه خبری ای بی سی به نقل از جانت ناپولیتانو وزیر امنیت داخلی می گوید او از ارتباط فوری بین دستگیری ها و تهدیدهایی علیه آمریکا اطلاعی ندارد.

پارلمان ایران برای قطع مناسبات با بریتانیا آماده می شود

قانونگزاران ایران طرح قطع مناسبات دیپلماتیک با بریتانیا را دنبال می کنند.
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی روز سه شنبه گفت لازم است قانونگزاران پیامی جدی به لندن بفرستند، و لایحه قطع مناسبات با فوریت بررسی خواهد شد.
خبرگزاری فارس بنقل از لاریجانی می گوید ایران نیاز دارد به آنچه او آنرا «مواضع دولت انگلستان» در سال گذشته نامید، پاسخ دهد.
کمیته امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی روز یکشنبه از لایحه حمایت کرد، اما اجرای آن تصویب جلسه کامل پارلمان و شورای نگهبان را ایجاب می کند.
وزارت امور خارجه ایران هفته پیش سفیر بریتانیا را، که با انتشار مقاله ای در وب سابت سفارت از وضعیت حقوق بشر در ایران انتقاد کرده بود، فراخواند.
بریتانیا بر خلاف آمریکا سفارت کاملی در تهران دارد. ایران بارها بریتانیا را به حمایت از اعتراضات ضد دولتی در جریان آشوب های پس از انتخابات متهم کرده است، لندن این اتهام را تکذیب می کند.
لایحه پیشنهادی با اظهارات اخیر محمود احمدی نژاد رییس جمهوری که خواهان گفت و شنود بیشتر با قدرت های غربی شده است مغایرت دارد.

استرالیا بستگان یک کودک بازمانده از در هم شکستن قایق حامل پناهجویان را جستجو می کند

مقامات اداره مهاجرت در استرالیا در جستجو خویشاوندان کودکی هستند که وقتی یک قایق حامل پناهجویان در برخورد با صخره ها در جزیره کریسمس درهم شکست، یتیم شد.
او که پسراست و حدود هشت سال دارد، یکی از سه کودکی است که جان سالم بدر بردند. دو نفر دیگر خویشاوند هستند و به بستگانشان که آنها نیز زنده ماندند پیوستند.
مقامات می گویند مددکاران از پسرک مراقبت می کنند. بگفته آنها هر ادعایی برای پناهندگی با «حساسیت بسیار» بررسی می شود.
چندین کودک و نوزاد در میان حدود ۴۸ پناهجوی ایرانی، کرد و عراقی بودند که وقتی امواج متلاطم قایق چوبی آنها را به صخره ها کوبید، کشته شدند. پنجاه و دو نفر از آبهای اطراف جزیره در اقیانوس هند نجات داده شدند.
تاکنون فقط ۳۰ جسد پیدا شده است، و مقامات استرالیا می گویند رقم دقیق کشته شدگان ممکن است هرگز معلوم نشود زیرا آنها مطمئن نیستند که چند نفر در قایق بودند. سه خدمه اندونزیایی قایق که نجات داده شدند، ممکن است با اتهامات جنایی روبرو شوند.

آمریکا گزارش حمله به پاکستان را تکذیب می کند

مقامات ناتو گزارشی را که حاکی است آنها قصد دارند حملات نیروهای ویژه به داخل مناطق عشایری پاکستان را گسترش دهند، بشدت رد می کنند.
دریابان گریگوری اسمیت، یک مقام ارتش نیروهای زیر فرمان ناتو در افغانستان، روز سه شنبه گفت این گزارش واقعیت ندارد. در گزارش که در نیویورک تایمز منتشر شده است گفته می شود مقامات نظامی ارشد آمریکا قصد دارند عملیات نیروهای ویژه را به مناطق عشایری شمال غربی پاکستان در امتداد مرز افغانستان گسترش دهند.

اسمیت گفت ناتو «مناسبات کاری نیرومندی» با ارتش پاکستان برقرار ساخته است که «حاکمیت افغانستان و پاکستان» را برای دنبال کردن شورشیان در مناطق مرزی شان می پذیرد.

در گزارش به نقل از فرماندهان نظامی گفته می شود استفاده از نیروهای مخصوص برای دستگیری ستیزه گران و بازگرداندن آنها به افغانستان برای بازجویی می تواند گنجینه ای از اطلاعات فراهم آورد.
طرح تصویب نشده است و نیویورک تایمز می گوید یک مقام ارشد دولت اوباما با عبورهای مرزی مخالف است. او یادآور می شود که عملیات در پاکستان «نتیجه معکوس» داشته و پیامدهای سیاسی اجرای آن در آن کشور می تواند هر دستاوردی را خنثی کند.
آمریکا از یک کمپین حملات هواپیماهای بدون سرنشین برای هدف گرفتن ستیزه گران در منطقه عشایری پاکستان استفاده کرده است.

بيت اللحم در آستانه کريسمس آرام است

در آستانه کريسمس و فرار رسيدن سال نو مسيحی شمار زيادی از پيروان مسيحيت و آيين يهود به زادگاه عيسی مسيح در کرانه باختری رود اردن، سفر می کنند.

گفتنی است امسال بيت اللحم يکی از آرام ترين کريسمس های سالهای اخير را بدون درگيری و يا خشونت، سپری می کند.

صنعت گردشگری در بيت اللحم در حال شکوفايی است. کريسمس پررونق ترين فصل گردشگری در کرانه باختری رود اردن محسوب شده و بسياری از گردشگران برای ديدار از زادگاه عيسی مسيح به اين مکان، سفر می کنند. بازرگانان هم اميدوارند در اين فصل کسب و کارشان رونق بيشتری بيابد.

اتوبوسها توريست ها را به خيابان های سنگی زيبايی که در نزديکی کلسيای اصلی شهر در مرکز بيت اللحم واقع شده می آورند. راهنماهای گردشگری هم زائران را به سمت کلسيا و سپس به سمت «دروازه تواضع،» هدايت می کنند.

ليندا گردشگری از سوئد می گويد: «اين مکان نه تنها از ديدگاه مذهبی بلکه از زوايای فرهنگی هم برای مسيحی ها و غير مسيحی ها، اهميت دارد.»

شمار زيای از گردشگران اروپايی بوسيله اتوبوس از محل های تفريحی مصر در کنار دريای سرخ به بيت اللحم، سفر می کنند. اين سفر حدود ۵ ساعت، طول می کشد.

بازرگانی و داد و ستد در سال ۲۰۰۰ و پس از انتفاضه فلسطينی ها در کرانه باختری رود اردن و نواز غزه در اين منطقه دچار رکود شد؛ اما اکنون با کاهش سطح خشونتها بسياری از گردشگران دوباره از اين مکان، ديدن می کنند.

الياس ارجا، صاحب هتل بيت اللحم، از رونق يافتن دوباره گردشگری در اين منطقه خوشنود است . می گويد: «در دوران انتفاضه و اوايل سال ۲۰۰۰ اين هتل ۸۰۰ اتاق داشت. اما اکنون ۷۰ درصد از ۱۳۰۰ اتاق هتل اجاره داده شده است. اين رقم قابل توجهی است.»

بر اساس گزارش وزارت گردشگری مناطق خود گردان فلسطينی در سال ۲۰۰۸ يک و نيم ميليون گردشگر از بیت اللحم ديدن کردند. توريسم يکی از مهم ترين منابع درآمد برای اقتصاد اين شهر محسوب ميشود.

خلود ديباس وزير گردشگری دولت خودگردان فلسطينی ميگويد: «سال پيش اعلام کرديم گردشگری ۹ درصد از کل بودجه ملی را تامين ميکند و امسال اين رقم به ۱۵ درصد افزايش يافته که در مقاسيه با سال پيش رقم بالايی است.»

بسياری از بازرگانان و صاحبان مشاغل در بيت اللحم از پيش بينی افزايش احتمالی درآمد از بخش گردشگردی، خرسند هستند.

برخی بر اين باورند که بهبود شرايط امنيتی و آرامش کنونی در بيت اللحم نتيجه مستقيم ايجاد حصارهای امنيتی، کشيدن ديوارهای فلزی و بتونی توسط اسراييل است. مقامات اسراييلی می گويند اين تدابير تا حد زيادی در کاهش خشونتها عيله شهروندان آن کشور، موفق بوده است.

تنش های قومی و برنامه اتمی ايران مورد بحث محافل بين المللی است

 
 
 
 
 

روزنامه لوموند با انعکاس خبر اعدام يازده تن در زاهدان به جرم محاربه با خدا که جمهوری اسلامی آنان را اعضای گروه جندالله اعلام کرده است می نويسد تنش های قومی در ايران در سال های اخير بيش از هر زمان، شدت گرفته است.

فرانچسکو باستاگلی در نامه ای به اينترنشنال هرالد تريبون در واکنش به افزايش خشونت های قومی در ايـــران نوشته است دولت جمهوری اسلامی بلافاصله بعد از بمبگذاری مرگبار چهارشنبه گذشته، انگشت اتهام را به سوی آمريکا نشانه گرفت و گفت ايالات متحده پس از تحريم اقتصادی، دست به کار حمله به ايران شده است. نويسنده که در سال های۱۹۹۹ تا ۲۰۰۲ نماينده ويژه و مسؤل هماهنگی امور ايران در سازمان ملل متحد بوده است يادآوری می کند که در سال های اخير، استان های مرزی کردستان، سيستان و بلوچستان و خوزستان که ساکنانشان را اقليت های قومی و مذهبی تشکيل می دهند، همزمان صحنه خشونت های روز افزون بوده اند. اما به گواهی تاريخ دامن زدن به اختلافات قومی و مذهبی برای رسيدن به هدف های کوتاه مدت سياسی می تواند اوضاع را به سرعت از کنترل خارج کند. وی مورد طالبان در افغانستان و گروه های مخالف دولت هند در منطقه کشمير را مثال آورده و می نويسد که کمک پنهانی از خارج به جنبش های داخلی عواقب وخيمی برای ايران و همسايگانش خواهد داشت که می تواند تا سال ها پس از کنار رفتن احمدی نژاد، ادامه يابد.

اما مقاله ای در ستون نظرات وال استريت جورنال، ريچارد هاس نوشته است در اين زمان که تهديد جمهوری اسلامی و دولت کره شمالی بسيار نزديک و ملموس است، ادامه حضور ارتش آمريکا در افغانستان و پاکستان، به خطرات و هزينه هايش نمی ارزد، و واشنگتن بايد در سياست خود در اين زمينه، بازنگری کند.

در همين حال واشنگتن پست می نويسد در نزديکی سفارت آمريکا در منطقه سبز بغداد که بزرگترين سفارت ايالات متحده در جهان است، مغازه هايی برای فروش بستنی و ديگر فرآورده های ايرانی در دست احداث است. اين روزنامه اشاره می کند که همزمان با خروج تدريجی نيروهای آمريکا از عراق، شاهد کسادی و تعطيلی کار اغذيه فروشی های آمريکايی و جايگزينی رقيب ايرانی هستيم که با اين حربه می خواهد جای پای خود را در عراق محکم کند.

در رويدادی ديگر امروز، سه شنبه، دميتری مدودف، رييس جمهوری روسيه، و مانموهان سينگ، نخست وزیر هندوستان، در بيانيه مشترکی در دهلی نو گفتند که مسأله اتمی ايران بايستی از طريق گفتگو، حل و فصل شود. دو ریيس جمهور اعلام کردند که در سفر دو روزه آقای مدودف قرارداد هايی را در زمينه انرژی اتمی، تجارت و داروسازی، به امضاء رسانده اند و حجم معاملات دو کشور را تا سال ۲۰۱۵ به دو برابر ميزان کنونی يعنی به مبلغ ۲۰ ميليارد دلار در سال، خواهند رساند.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شاهين نجفی با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای ليلا فروهر به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر