سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ شهریور ۲۶, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

رکورد جديد قيمت طلا در بورس های نيويورک و لندن

قيمت طلا در بورس های نيويورک و لندن روز جمعه برای دومين روز متوالی سير صعودی داشت و رکوردهای جديدی به جا گذاشت.

سير صعودی قيمت طلای آماده تحويل در معاملات روز جمعه پيش از آنکه اندکی کاهش یابد، تا اونسی ۱۲۸۲ دلار و ۹۷ سنت بالا رفت.

طلا برای تحويل در ماه های آينده نيز با رکوردهای جديدی معامله شد.

سرمايه گذاران در ايامی که اقتصاد با دشواری روبروست در جستجوی منبعی امن برای سرمايه گذاری سراغ خريد طلا می روند. بعضی از کارشناسان می گويند سرمايه گذاران کماکان نگران رشد اقتصادی اند زيرا جهان هنوز کاملا از بدترين رکود چند دهه اخير خارج نشده است.

آمريکا: لبنان برای صلح در خاورميانه نقشی کليدی دارد

جرج ميچل، نماينده آمريکا در خاورميانه، به ميشل سليمان، ریيس جمهوری لبنان، گفته است بدون لبنان صلح در منطقه ممکن نخواهد بود .

آقای ميچل اين نظر را روز جمعه در بيروت مطرح ساخت که صحنه ادامه تلاش های وی در شکل بخشيدن به يک طرح جامع و فراگير صلح در خاورميانه پس از انجام دور ديگری از مذاکرات صلح ميان رهبران اسرایيلی و فلسطينی است.

آقای ميچل همچنين به آقای سليمان گفت آمريکا خود را به حمايت از نيروهای مسلح لبنان متعهد و پای بند می داند. چند قانون گذار آمريکایی در ماه اوت در واکنش به نگرانی های ناشی از نفوذی که گروه شيعه حزب الله ممکن است در داخل ارتش لبنان داشته باشد تحويل صد ميليون دلار کمک نظامی به لبنان را به حالت تعليق درآورده اند.

نماينده آمريکا در خاورميانه در سفر به لبنان همچنين از مقر نيروهای بين المللی حافظ صلح در جنوب لبنان نيز ديدن کرد.

آقای ميچل از سوريه به لبنان سفر کرد. او پيشتر در اين هفته هيلاری کلينتون، وزير امورخارجه آمريکا، را همراهی می کرد که ميانجیگری در مذاکرات مستقيم صلح ميان بنيامين نتانياهو، نخست وزير اسرایيل، و محمود عباس، ریيس تشکيلات خودگردان فلسطينی، را برعهده داشت.

اعزام سربازان هندی برای مقابله با خشونت در کشمیر

سربازان ارتش هند به گشت زنی و مراقبت پليس و نيروهای شبه نظامی در خيابان های کشمير ملحق شده اند که روز جمعه صحنه کشته شدن دو معترض در جديدترين برخورد با نيروهای امنيتی بود.

دولت، ارتش را در چارچوب يک استراتژی مشترک جديد با پليس برای مقابله با خشونت های روز افزون و اعتراض های جدایی طلبانه ای فرستاده است که از ماه ژوئن منطقه را فرا گرفته است.

هزاران سرباز و پليس هند روز جمعه برای اجرای مقررات منع آمد و شد همکاری مشترک داشتند، هر چند که گروه های معترض با پرتاب سنگ سعی می کردند به اين مقررات بی اعتنایی کنند، که سرانجام به زد و خورد طرفين منجر شد. دست کم هشت نفر نيز زخمی شده اند.

مقامات با توجه به فراخوان سيد علی شاه گيلانی، رهبر تندرو جدایی طلب، برای يک تحصن اعتراضی صلح آميز در مقابل قرارگاه های نظامی در روز بيست و يکم سپتامبر خود را برای نا آرامی های بيشتر آماده کرده اند.

ارتش که از مردم درخواست کرده است فراخوان گيلانی را ناديده بگيرند می گويد او به عمد و آگاهانه دنبال تحريک احساسات و زمينه سازی برای تشديد برخورد با نيروهای امنيتی است.

طی سه ماه گذشته دست کم ۹۶ نفر در نا آرامی های کشمير، که بیشتر مسلمان نشين است، کشته شده اند.

خوشبینی کانادا و روسیه از پذیرش ادعاهای مرزی دو کشور در قطب شمال از سوی سازمان ملل

در شرایطی که کشورهای هم مرز با سرزمین های قطب شمال ادعاهای متفاوتی را در مورد قلمرو مرزی کشورهایشان دراین منطقه مطرح می کنند، رسانه های کانادا از احتمال پذیرش ادعاهای روسیه و کانادا بر قلمروهای مرزی دو کشور درمناطق شمالی قطب در سازمان ملل خبر می دهند.

درحالی که گمان می رود یک چهارم ذخایر نفت و گاز اکتشاف نشده کره زمین زیر یخ های قطب شمال نهفته باشد، کشورهای کانادا، ایالات متحده، نروژ، دانمارک و روسیه در تلاش اند تا ادعای مالکیت خود بر بخش هایی از این مناطق شمالی را اثبات کنند.

وزیران خارجه کانادا و روسیه پس از دیدار در روز پنج شنبه ( ١٦ سپتامبر ) گفتند انتظار می رود سازمان ملل متحد پس از بررسی ادعای کشورهای دیگر در مورد منابع قطب شمال، به نفع این دو کشور رای دهد.

لارنس کانن، وزیر امور خارجه دولت فدرال کانادا و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پس از پایان دیدار مشترک خود در مسکو به خبرنگاران گفتند روسیه و کانادا ادعا کرده اند که منطقه « Lomonosov Ridge» زیر سطح یخ های قطب شمال، بخش هایی از فلات قاره کشورهایشان هستند.

اختلاف نظر این کشورها در حالی چهره جدیدی به خود گرفته است که شواهد روز افزونی مبنی بر گرمایش زمین و آب شدن یخ های قطب شمال وجود دارند که در نهایت به بازشدن شاهراهی برای عبور کشتی ها و دسترسی به منابع نفت و گاز قطب را تسهیل خواهد کرد.

لارنس کانن، وزیر امور خارجه کانادا در این مورد گفته است ما اطلاعات خود را به سازمان ملل تحویل داده ایم و اطمینان داریم که با توجه به شواهد علمی موجود، ادعای ما در مورد قلمروهای مرزی مان پذیرفته خواهد شد.

وزیر خارجه روسیه نیز تاکید کرده است مسکو در حال گردآوری اطلاعات بیشتری است تا صحت ادعای روسیه را در سازمان ملل متحد اثبات کند.

روسیه برای اولین بار ادعای خود بر مالکیت مرزی بر بخش هایی از قطب شمال را در سال ٢٠٠١ به سازمان ملل تسلیم کرد اما این ادعا به دلیل فقدان شواهد کافی به مسکو پذیرفته شد.

وزیر امور خارجه روسیه همچنین به افزایش حضور ناتو در قطب شمال هشدار داده و گفته است تصور نمی کند ناتو نباید حق تصمیم گیری برای این منطقه را برای خود منظور کند.

وزیرامور خارجه دولت فدرال کانادا نیز در این مورد گفته است با وجودی که کانادا قصد ندارد اختلاف نظرها درباره قلمروهای قطب شمال را نظامی کند، اما برای حصول اطمینان از امنیت مرزها و تمامیت ارزی و مرزی کشورش در قطب شمال مصمم است.

تظاهرات در تهران عليه برنامه لغو شده قرآن سوزی

وسایل ارتباط جمعی ايران می گويند ده ها هزار تظاهر کننده پس از نماز جمعه راهی خيابان ها شدند تا به تهديد يک کشيش آمريکایی برای سوزاندن قرآن اعتراض کنند.

تظاهر کنندگان شعارهای «مرگ بر کشيش صيهونيت» و «مرگ بر آمريکا» سر داده بودند.

آيت الله احمد جنتی، امام جمعه موقت تهران، خطاب به تظاهر کنندگان گفت قرآن سوزی ناشی از استيصال قدرت های استکباری عليه بيداری مسلمانان است.

اوايل اين ماه يک کشيش محافظه کار در ايالت جنوبی فلوريدا پس از اعلام برنامه هایی برای سوزاندن قرآن در سالگرد حملات تروريستی يازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ به آمريکا با تقبيح های بين المللی روبرو شد. اين کشيش پس از آن برنامه ها را لغو کرد.

اما تظاهرات در گوشه و کنار جهان ادامه يافت، و اعتراض ها منجر به کشته شدن پنج نفر در روز چهارشنبه در کشمير هند از جمله آنهاست.

بازداشت ۵ تن در ارتباط با تهديدی عليه پاپ

پليس بريتانيا پنج مرد را در ارتباط با تهديدی عليه پاپ بنديکت مورد بازجویی قرار داده است.

پليس اين پنج نفر را که همه رفتگر هستند، روز جمعه در لندن توقيف کرد. پاپ برای قانون گذاران بريتانيا در لندن، در دومين روز ديدار چهار روزه تاريخی اش از بريتانيا، سخن می گفت.

پليس می گويد اين پنج مرد در سنين ۲۶ تا ۵۰ هستند. مقامات شهرداری لندن می گويند آنها برای يک شرکت خصوصی کار می کنند که مقاطعه کار جمع آوری زباله از خيابان های شهر است. وسایل ارتباط جمعی بريتانيا می گويند يکی از اين پنج نفر الجزايری است.

پليس در پی توقيف آنها، مغازه ای در مرکز شهر، و چند خانه را در بخش های شمالی و شرقی لندن تفتيش کرد. پليس می گويد درجريان اين جستجو هیچ ماده خطرناکی کشف نشد.

يک سخنگوی واتيکان گفت پاپ از جريان با خبر شده است و نگران نيست.

پاپ بنديکت سفر خود را به بريتانيا روز پنجشنبه با اين اذعان آغاز کرد که رهبران کليسا در مقابله با کشيش های درگير در آزار جنسی و تجاوز به کودکان طی ده ها سال دقت و هشياری کافی به خرج نداده اند.

پاپ برنامه خود را در لندن با ديدار از کالج دانشگاه سنت مری دنبال کرد و در يک سخنرانی در آنجا با اشاره به افتضاح ناشی از سوء استفاده جنسی در کليساهای کاتوليک گفت مدارس کاتوليک بايد محيطی امن برای کودکان فراهم کنند.

هشدار رییس دستگاه اطلاعاتی بریتانیا درباره حملات تروریستی

ریيس دستگاه اطلاعاتی داخلی بريتانيا می گويد کشور با تهديد حملات تروريستی جديدی روبروست که منشاء آن احتمالا در ميان ناراضيان مستقر در سومالی، يمن و ايرلند شمالی است.

جاناتان اوانز، ریيس کل MI5، می گويد پيش ازآنکه افراطيون سوماليایی، و يا آنهایی که از آنان الهام می گيرند به بريتانيا حمله کنند، فقط عامل زمان است که نقشی مهم دارد. او، سومالی را زادگاه و کانون تروريسمی توصيف کرد که در بسياری زمينه ها در ويژگی هایی سهيم است که افغانستان را خطرناک ساخته است.

آقای اوانزمی گويد تشکيلات او همچنين نگران يمن و دنباله روهای انور الاولاکی است، که از پيروانش خواسته است به غرب حمله کنند.

اين واعظ مستقر در يمن مدعی است تلاش نافرجام يک دانشجوی نيجريه ای برای منفجر ساختن يک جت مسافربر بر فراز ديترويت در کريسمس سال گذشته را گروه وی ترتيب داده بود.

ریيس دستگاه اطلاعاتی داخلی بريتانيا افزود در فعاليت های تروريستی در ايرلند شمالی نيز يک سير صعودی مداوم ديده می شود، و هشدار داده است که خشونت می تواند به شهرهای بريتانيا نيز سرايت کند.

جاناتان اوانز می گويد المپيک ۲۰۱۲ لندن می تواند هدفی عمده برای حملات تروريستی باشد.

نخست وزير ژاپن برای احيای اقتصاد راکد آن کشور کابينه خود را ترميم کرد

نائوتو کان، نخست وزير ژاپن، روز جمعه کابينه جديدی را معرفی کرد که هدف آن پيشبرد برنامه او برای احيای اقتصاد راکد کشور است.

آقای کان اعلام کرد سیجی ميهارا، وزير حمل و نقل، به جای کاتسويا اوکادا، پست وزارت امور خارجه را به عهده می گيرد. اوکادا دومين مقام حزب حاکم دمکراتيک ژاپن را عهده دار می شود.

ميهارا مسئوليت وزارت امورخارجه را در شرايطی به عهده می گيرد که ژاپن با چين بر سر جزاير مورد اختلاف در دريای شرقی چين درگير نبردی ديپلماتيک است. وی همچنين بايد برای مسئله جنجالی جابجا کردن پايگاه تفنگداران دريایی آمريکا در اوکيناوا راه حلی پيدا کند.

يوشی هيکو نودا، وزير دارایی، جزو وزيرانی از دولت پیشین است، که در کابينه جديد ابقا شده اند.

ترميم کابينه چند ساعت پس از استعفای دستجمعی وزيران انجام گرفت.

طالبان يک کانديدا و ۱۹ کارمند و فعال انتخاباتی را در آستانه رای گيری شنبه ربود

 

مقامات افغانستان می گويند شورشيان طالبان ۱۹ نفر، از جمله يک کانديدا، و چند نفر از کارکنان مبارزات انتخاباتی را در آستانه انتخابات پارلمانی آن کشور ربوده اند.

يک سخنگوی کميسيون مستقل انتخابات روز جمعه ربوده شدن يک کانديدا در ولايت شرقی لغمان را تایيد کرد. ۸ نفر از مقامات انتخابات و ۱۰ نفر از کارکنان مبارزات انتخاباتی نيز در ولايت بادقيس در شمال غربی افغانستان ربوده شده اند.

ستيزه گران طالبان تاکنون دست کم سه کانديدا و چندين نفر از کارکنان مبارزات انتخاباتی در انتخابات ۱۸ سپتامبر را کشته اند. اين گروه تهديد به ترتيب دادن حملات در سطح کشور کرده است، و اين مشابه تهديدی است که سال گذشته نيز در جريان برگزاری انتخابات رياست جمهوری برای ارعاب رای دهندگان انجام داده بود.

به رغم تهديدهای حاکی از خشونت، حامد کرزی، ریيس جمهوری افغانستان، روز جمعه از تمامی افغان ها خواست به مراکز رای گيری رفته و رای دهند.

کابل، پايتخت افغانستان روز جمعه را اغلب در آرامش گذراند، و پليس در خيابان های اصلی شهر برای متوقف ساختن و جستجوی خودروها راه بندان هایی برپا ساخته بود.

بيش از ۲۵۰ هزار پليس و سرباز با حمايت نيروهای بين المللی، ماموريت ايمنی انتخابات را برعهده دارند.

با اين حال مقامات می گويند نزدیک به ۱۵ درصد از ۶۰۰۰ مرکز رای گيری به سبب ايمنی ضعيف باز نخواهد بود.

ريچارد هالبروک، نماينده ويژه آمريکا در افغانستان، روز جمعه به خبرنگاران در اسلام آباد گفت رای گيری احتمالا با نقايصی همراه خواهد بود زيرا برگزاری انتخاباتی کاملا آزاد در ميانه جنگ دشوار است.

کراچی برای قتل يک سياستمدار تبعيدی پاکستانی در لندن عزادار است

کراچی، بزرگترين شهر پاکستان، روز جمعه، پس از پخش خبر چاقوکشی منجر به مرگ يک سياستمدار پاکستانی تبعيدی در نزديکی خانه اش در لندن، آرام بود.

جسد عمران فاروق، عضو جنبش متحد قومی، پنجشنبه شب با نشانه هایی از چندين ضربه چاقو در بدن، و جراحاتی در سر، در مقابل خانه اش پيدا شد. پليس بريتانيا می گويد بازداشتی انجام نگرفته است.

بسياری ازفروشگاه ها و رستوران ها در کراچی، روز جمعه، در واکنش به اعلام ده روز عزاداری توسط جنبش، که اختصارا MQM ناميده می شود، بسته بود.

فاروق ستار، عضو بلند پایه MQM، ضمن اجتناب از ابراز هرگونه نظری درباره انگيزه اين قتل گفت جنبش منتظر می ماند تا پليس تحقياتش را به انجام برساند.

عمران فاروق سال ها بود که در امور سياسی فعاليتی نداشت. او ۱۱ سال پيش پس از آنکه توسط مقامات پاکستانی به ارتکاب جرایمی متعدد متهم شد در بريتانيا درخواست پناهندگی کرد. وی اتهامات را رد کرده بود.

MQM که مقر آن در کراچی است بخشی از ائتلاف سياسی حاکم در ايالت سند و دولت فدرال است.

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود از داريوش را با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر