سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ اردیبهشت ۲, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

چندین شبه نظامی در نبرد با نیروهای پاکستان کشته شدند

مقامات دولت پاکستان می گویند روز پنجشنبه دست کم ۲۶ شبه نظامی در زد و خورد با نیروهای امنیتی در منطقه عشایری اورکزی، در شمال غربی کشور، کشته شدند.

به گفته مقامات، نبرد پس از آن در گرفت که شبه نظامیان به نیروهای امنیتی در یک روستای نزدیک حمله کردند. دست کم یک سرباز نیز کشته شد.

ارتش پاکستان برای بیرون راندن شبه نظامیان طالبان حمله عمده ای را در ماه مارس در اورکزی آغاز کر د.

مقامات بر این عقیده اند شبه نظامیان برای فرار از حمله نظامی قبلی در وزیرستان جنوبی از منطقه گریخته اند.

احمدی نژاد کوچ دادن جمعيت از تهران را برای مقابله با زلزله تدارک می بيند

نيويورک تايمز زير عنوان "احمدی نژاد کوچ دادن را برای اجتناب از فاجعه زلزله در ايران تدارک می بيند" می نويسد محمود احمدی نژاد رئيس جمهوری، به ايرانيان در مورد احتمال حمله ای اتمی توسط آمريکا هشدار داده است، اما تهديدی مرگبارتر او را واداشته است که از پنج ميليون نفرشان بخواهد پايتخت را تخليه کنند.

تهرانی ها نظيراهالی سانفرانسيسکوميدانند اين کلان شهر گسترده آنها در انتظار زلزله ای عظيم است. درايرانی که استانداردهای ساختمانی پيشرفتی به سرعت رشد جمعيت ندارد، بعضی تخمين ها حاکی است که ميليونها نفرممکن است کشته و يا مجروح و ناقص شوند.

در جامعه ای اسلامی که بلايا نشانه ای ازمشيت الهی است، احمدی نژاد به مقامات مسئول در امورساختمان ومسکن گفته است ازاين پس نمی توانند برای حفظ و نجات تهران از نابودی به قدرت دعا متکی باشند.

احمدی نژاد، که پيشتر شهردار تهران بود، ضمن اعلام کمک های مالی برای کسانی که به شهرک هائی کمتر از بيست و پنج هزار نفر نقل مکان کنند گفت تهران سيزده ميليون جمعيت دارد.اگر حادثه ای رخ دهد چگونه می توانيم از پس آن برآئيم؟ بهمين جهت تهران بايد تخليه شود. وی ميگويد دست کم پنج ميليون نفر بايد تهران را ترک کنند.

تهران در سال ۱۸۳۱ ميلادی (۱۲۰۹ شمسی) هنگامی که با آخرين زلزله عمده مواجه شد، در مقايسه با امروز، که جمعيت کاری آن درساعات روز به پانزده ميليون نفر ميرسد شهری بسيار کوچک بود.

زلزله شناسان، برمبنای سوابقی که منطقه را هر صد و پنجاه سال يک باردرگير در زلزله ای عظيم مجسم ميکند، ميگويند وقوع چنين زلزله ای مدتهاست که به تعويق افتاده است.

فريد مهديان، که ده سال پيش سرپرستی تحقيقی را برعهده داشت که شمار تلفات ناشی از يک زلزله عظيم بعدی را درمحاسبه ای محافظه کارانه نيم ميليون نفرتخمين می زند، ميگويد اگرچنين زلزله ای در تهران رخ دهد بزرگترين فاجعه بشری اتفاق می افتد.

 بهرام عکاشه ، زلزله شناس با سابقه طرح راديکال احمدی نژاد را کامل نمی بيند.

عکاشه سالهاست استدلال ميکند که پايتخت بايد ازمنطقه زلزله خيز در زير مرتفع ترين کوهستان های خاورميانه دور شود، و عملکردهای مختلف آن به نقاطی متفاوت در گوشه و کنار کشور انتقال يابد.

 اين استاد دانشگاه آزاد اسلامی تهران ميگويد ما بايد چهارپايتخت داشته باشيم: يک پايتخت فرهنگی، يک پايتخت سياسی، يک پايتخت صنعتی، و يک پايتخت امور اقتصادی.

عکاشه، خطر وقوع يک زلزله شش ريشتری در تهران را حدود نود درصد تخمين می زند، که برای ويران ساختن شهر کافی است، هرچند که ميگويد نمی تواند تاريخی دقيق برای آن مشخص کند.

او در مصاحبه ای تلفنی به رويترز گفت چنين زلزله ای ممکن است در پنجاه سال آينده، يا فردا شب، و يا همين حالا که صحبت ميکنم رخ بدهد.

مهديان، که آرشيتکت است، ميگويد مقاوم ساختن ساختمانهای تهران درمقابل زلزله، مستلزم صد سال وقت، واختصاص ميلياردها دلاراست، اما او تصور نميکند طرح کوچ دادن جمعيت به دقت مطالعه شده باشد.

يک مشکل اين است که آنها را به کجا کوچ داد، حال آنکه اغلب مناطق مسکونی ايران روی خطوط زلزله خيز قرار دارند.

روزنامه مستقل اطلاعات در سرمقاله ای می نويسد مانع عمده ای که احمدی نژاد با آن روبروست متقاعد ساختن تهرانی ها به ترک قلب اقتصادی، سياسی و فرهنگی ايران است، و می پرسد اصولا چرا ميليونها نفر از مردم ايران به تهران مهاجرت کرده اند .

اين روزنامه فرصت های شغلی وکسب درآمد را انگيزه های اين مهاجرت دانسته است و می نويسد ضرورت کاستن از جمعيت تهران را نمی توان انکار کرد اما هيچکس حاضر نخواهد شد خانه و شغلش را برای دويست متر مربع زمين در شهری کوچک، و يک وام کم بهره ده ميليون تومانی ترک کند

مانورهای نظامی ایران در خلیج فارس آغاز شد

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران رزمایش سه روزه ای را در خلیج فارس و تنگه هرمز آغاز کرده است.

در نخستین مرحله مانورها در روز پنجشنبه، که با نام رمز «پیامبر اعظم ۵» برگزار می شود، واحدهای دریایی سپاه، یک قایق رادار گریز را که  به گفته مقامات سپاه، قادر است کشتی های دشمن را منهدم کند در تنگه هرمز آزمایش کردند.

نزدیک به ۴۰ درصد نفت جهان از این آبراه باریک در دهانه خلیج فارس می گذرد و ایران می گوید اگر هدف حمله قرار گیرد این آبراه را خواهد بست.

ایران می گوید بیش از ۳۰۰ قایق مجهز به راکت و موشک در مانورهای سه روزه شرکت دارند. تلویزیون عربی زبان دولتی ایران، العالم، گفت مانورها، به مناسبت سی و یکمن سالگرد سپاه پاسداران انقلاب برگزار می شود.

مانورهای نظامی در حالی انجام می گیرد که بر تنش بین ایران و غرب افزوده می شود. غرب بر این گمان است که تهران پنهانی سعی دارد تسلیحات اتمی بسازد. ایران این اتهام را تکذیب می کند.

روز چهارشنبه، یک سخنگوی پنتاگون گفت استراتژی آمریکا نسبت به ایران تغییر نکرده است و واشنگتن امیدوار است دیپلماسی و تحریم ها، برنامه اتمی ایران را متوقف کند، اما هر گزینه دیگری، از جمله عمل نظامی را رد نکرد.

سخنگو به اظهارات یک مقام دیگر وزارت دفاع آمریکا پاسخ می داد که گفته است حمله نظامی بر ایران گزینه ای در آینده نزدیک نیست.

در این میان، در یک گزارش وزرات دفاع آمریکا که روز چهارشنبه منتشر شد گفته می شود ایران برای تقویت توانایی موشکی بالیتسک خود تلاش می کند و مدعی است موشک جدیدی با برد ۲ هزار کیلومتر در اختیار دارد. در این گزارش همچنین آمده است ایران دقت و ظرفیت بار موشک های خود را افزایش داده است و تخمین می زند که در صورت دریافت کمک از خارج، می تواند تا سال ۲۰۱۵ موشکی که قادر باشد به آمریکا برسد فراهم آورد.

حزب مخالف در زیمبابوه سفر رییس جمهوری ایران را محکوم می کند

محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران برای یک دیدار رسمی از زیمبابووه، که مخالفان پرزیدنت رابرت موگابه آن را محکوم می کنند، وارد حراره شد.

موگابه بدون رایزنی با شریکان خود در دولت وحدت از احمدی نژاد برای گشودن نمایشگاه تجارتی بین المللی زیمبابووه دعوت کرده است.

اما حزب اپوزیسیون سابق، جنبش برای تغییر دمکراتیک، که اینک در یک دولت وحدت با حزب موگابه بر زیمبابوه حکومت می کند، روز پنجشنبه در بیانیه ای احمدی نژاد را بعنوان یک جنگ طلب و سرکوب کننده حقوق بشر محکوم کرد و گفت دیدار او در زمانی که زیمبابوه سعی دارد دمکراسی را احیا کند، پیامی نادرست می فرستد.

روسای جمهوری ایران و زیمباببوه هر دو از غرب و آنچه آن را مداخله در امور کشورهایشان می دانند، به شدت انتقاد می کنند.

زیمبابووه از دیرباز کشورهای غربی را، که مشخصا موگابه و متحدان او را هدف می گیرند، مسئول سقوط اقتصاد خود دانسته است. پیش از سفر احمدی نژاد، وزیران امور خارجه دو کشور در بیانیه ای بر تعهد دو جانبه خود به پیشبرد «صلح و ثبات» تاکید گذاشتند و پیشنهاد ایران را برای بر عهده گرفتن میزبانی یک کنفرانس بین المللی خلع سلاح اتمی ستودند.

احمدی نژاد در جریان دیدار دو روزه در یک ضیافت رسمی حضور خواهد یافت. انتظار می رود او و موگابه شاهد امضای توافقتامه هایی تجارتی و سرمایه گذاری مشترک در حوزه های تولید، مالی، انرژی، کشاورزی و مدیریت آب، از جمله برای تاسیس یک کارخانه مونتاژ تراکتور در زیمبابووه باشند.

روز جمعه قرار است رییس جمهور ی ایران رسما نمایشگاه بین المللی تجارت زیمبابوه را افتتاح کند. ایران بزرگترین شرکت کننده در نمایشگاه امسال است.

رییس جمهوری اسلامی ایران از زیمبابووه رهسپار اوگاندا می شود.

وزارت امور خارجه اوگاندا می گوید او روز جمعه برای بحث درباره سرمایه گذاری آینده در بخش نفت اوگاندا و نیر برنامه اتمی ایران وارد خواهد شد.

ایران تلاش کرده است اوگاندا، عضو غیر دائمی شورای امنیت را ترغیب کند از موقعیت خود برای مبارزه با وضع تحریم هایی علیه ایران استفاده کند.

انتظار می رود روسای جمهوری دو کشور همچنین درباره تعهد قبلی ایران به ساختن یک پالایشگاه نفت در اوگاندا بحث کنند.

کلینتون: آمریکا به تعهدات خود به متحدان اروپایی اش پای بند است

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا بر تعهد ایالات متحده به متحدان اروپایی خود بار دیگر تاکید گذاشت.

کلینتون روز پنجشنبه در تالین، پایتخت استونی، در آغاز جلسه عمده ای که وزیران ناتو برای بحث در مورد دفاع اتمی و افغانستان تشکیل داده اند، گفت آمریکا هرگز از تعهد خود به دفاع از متحدان اروپایی خود و متحدان دیگر، شانه خالی نخواهد کرد.

کلینتون و همتایان اروپایی او درباره آینده تسلیحات اتمی در قاره و نیز نیاز به مربیان نظامی بیشتر برای ارتش افغانستان بحث می کنند.

هرچند پرزیدنت باراک اوباما قول داده است برای به وجود آوردن یک جهان آزاد از تسلیحات اتمی کار کند، اما آمریکا می گوید قصد ندارد بمب هایی اتمی را که در پنج کشور در سراسر اروپا پراکنده هستند، و تعداد آنها بیش از ۲۰۰ عدد تخمین زده می شود، خارج کند.

برخی از کشورهای اروپایی، از جمله آلمان، از آمریکا خواسته اند کلاهک های خود را بیرون ببرد.

اما آمریکا یادآور شده است در انجام چنین کاری پیش از آن که روسیه زرادخانه خود را جمع کند، درنگ خواهند کرد.

اتحادیه نظامی ناتو می خواهد ضمن مشخص ساختن نگرش استراتژیک جدید سیاست اتمی خود، نقشی را که تسلیحات اتمی می توانند در جلوگیری از حملات بالقوه بازی کنند،تعریف کند.

کلینتون همچنین انتظار می رود مساله استقرار یک سپر دفاع موشکی در اروپا را برای حفاظت در برابر حملات کشورهای یاغی مطرح سازد. مسکو از دیرباز با چنین سیستمی مخالف بوده است و آن را دست اندازی به منطقه نفوذ سنتی روسیه در اروپای مرکزی و شرقی می داند.

در مورد افغانستان، آندرس فوگ راسموسن دبیرکل ناتو گفت اعضای اتحادیه باید سربازان بیشتری را برای کمک به آموزش نیروهای افغان بفرستند، با این امید که آنها سرانجام قادر شوند امنیت در کشور خود را بر عهده بگیرند.

دولت کانادا، لایحه قانونی شکایت مدنی قربانیان تروریسم را به پارلمان کشورارائه کرد

اتباع کانادایی که قربانی فعالیت های تروریستی شده اند، می توانند از تروریست ها  و یا کشورهای حامی تروریسم شکایت کنند.

براساس لایحه « قانون عدالت برای قربانیان تروریسم » که ویک توز، وزیرامنیت عمومی دولت فدرال کانادا روزچهارشنبه ۲۱ آوریل به پارلمان کشور ارائه کرد، اتباع کانادایی و خانواده های آن ها که قربانی فعالیت های تروریستی شده اند، می توانند علیه گروه های تروریستی و یا کشورهای حامی تروریسم پرونده شکایت تشکیل دهند.

براساس این لایحه قانونی، قربانیان تروریسم می توانند ادعای خسارت کنند و ضررهایی که به دلیل فعالیت های تروریستی گروه های متخاصم و یا حامیان تروریسم متحمل شده اند، را جبران کنند.

دربیانیه ای که وزیرامنیت عمومی دولت فدرال کانادا منتشر کرد، آمده است: « متخاصمان و حامیان تروریسم باید مسئولیت اقدامات خود را به عهده بگیرند. دولت به خواست قربانیان که خواهان اجرای عدالت بوده اند، پاسخ مثبت داده است و درمبارزه جهانی علیه تروریسم نقش راهبردی ایفا خواهد کرد.»

در بخشی از بیانیه دولت محافظه کار کانادا آمده است: « این لایحه قانونی نمایانگر تداوم تعهد دولت کانادا به محافظت و دفاع از حقوق قربانیان است. این دولت، قدم منطقی دیگری برای مبارزه با تروریسم برداشته است و دولت نه تنها به قربانیان صدایی اعطا می کند بلکه به آن ها ابزار قانونی و حقوقی می دهد تا عدالت را در مورد گروه ها و یا افرادی اجرا کنند که یا از تروریسم حمایت می کنند و یا آن ها را متضرر کرده اند. این لایحه قانونی به ادعای آن ها برای شفافیت و پاسخگویی مشروعیت می بخشد.»  

اگر این لایحه قانونی در پارلمان کشور تصویب شود، « قانون مصونیت کشورهای خارجی» در کانادا اصلاح خواهد شد و درنهایت تشکیل پرونده مدنی شهروندان کانادا علیه کشورهای خارجی که دولت کانادا حامی تروریسم قلمداد می کند، ممکن خواهد شد و این کشورها دیگر از مصونیت سیاسی و حقوقی این قانون بهره مند نخواهند شد.

بنا به گزارش خبرگزاری رسمی کانادا با تصویب این لایحه قانونی، افرادی که قربانی فعالیت های تروریستی بوده اند، می توانند پرونده شکایت مدنی علیه کشورهای حامی تروریسم تشکیل دهند.

جیمز مورتون، کارشناس حقوقی مقیم تورنتو به سی بی سی تلویزیون دولتی کانادا گفته است این لایحه قانونی توقیف دارایی های گروه های تروریستی را ممکن می کند اما شکایت حقوقی از دولت های حامی تروریسم امری نامحتمل به نظرمی رسد.

دو فعال دانشجويی موقتاً از زندان آزاد شدند

دو فعال دانشجويی موقتاً از زندان آزاد شدند

به گزارش سايت ادوار نيوز، پيمان عارف، دانشجوی ستاره دارِ دانشکده حقوق دانشگاه تهران و عضو شورای دفاع از حق تحصيل، به دستور قاضی سيد احمد زرگر موقتاً از زندان اوين، آزاد شد. او که يک هفته بعد از انتخابات خرداد ماه بازداشت شده بود در مدت بازداشت دچار حمله های شديد قلبی شده و ۲ هفتۀ اخير را در بيمارستان مدرّسِ تهران، بستری بوده است. افتخار برزگريان، ديگر فعال دانشجويی، با قرار کفالت از زندان وکيل آباد مشهد، آزاد شد. اين دانشجوی دانشگاه فردوسی مشهد، شهريور ماه گذشته بازداشت شد و ۲۸ روز را در سلول انفرادی به سر برده و سپس به بند مجرمين خطرناک، منتقل شد. برزگريان به ۴ ترم محروميت از تحصيل محکوم شده است و بزودی دادگاه او به اتهام اقدام عليه امنيت ملی و برگزاری تجمّعات غير قانونی، به رياست قاضی کاووسی، برگزار خواهد شد.

حکم محمد پورعبدالله به ۳ سال حبس تعزيری کاهش يافت

در همين حال حکم محمد پورعبدالله دانشجوی دانشگاه تهران که با حکم قاضی صلواتی به ۶ سال زندان محکوم شده بود، به ۳ سال حبس تعزيری کاهش يافت. پورعبدالله فعال طيف دانشجويان آزاديخواه و برابری طلب، در سال ۱۳۸۷ بازداشت شد و بيش از يک ماه در سلول انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوين بود و سپس به زندان قزل ‌حصار در کنار مجرمان سنگين، منتقل شد.

درسا سبحانی آزاد شد اما محبوبه کرمی همچنان در زندان است

گزارش هايی در رابطه با دو زندانی عضو کمپين يک ميليون امضا، منتشر شده است. درسا سبحانی فعال اين کمپين با توديع وثيقه از زندان اوين، آزاد شد. او که اسفند ماه گذشته در ساری بازداشت و به زندان اوين منتقل شده بود ۲۵ روز در سلول های انفرادی سپاه، زندانی بود. همچنين محبوبه کرمی ديگر زندانی عضو اين کمپين موفق شد با برادرش، ملاقات کند. محبوبه کرمی اسفند ماه گذشته پس از تفتيش منزل و ضبط وسايلش دستگير شده و پيش از اين نيز ۵ بار بازداشت شده است.

دولت بلژیک سقوط کرد

   
   

دولت بلژیک پس از شکست مذاکرت برای حل اختلاف دیرینه بین سیاستمداران هلندی و فرانسوی زبان بر سر یک حوزه رای گیری دو زبانی سقوط کرد.

مذاکرات زمانی شکست خورد که حزب لیبرال فنلاندی تبارهای بلژیک، «اوپن وی ال دی»، بامداد پنجشنبه از دولت ائتلافی خارج شد و گفت اعتماد خود را به توانایی دولت در حل اختلاف از دست داده است.

چند ساعت بعد وضع، در حالی که آلبرت، پادشاه بلژیک، تصمیم در مورد قبول استعفای نخست وزیر را به تاخیر انداخت، همچنان نامعلوم بود. او هشدار داد بحران، نقش بلژیک در اروپا را تنها دو ماه پیش از آن که قرار است ریاست ادواری اتحادیه اروپا را بر عهده بگیرد به طور جدی تهدید خواهد کرد.

بلژیک سال ها با شکاف و اختلاف هایی بین شمال هلندی زبان ثروتمند تر و جنوب فقیرتر فرانسوی زبان، در کشمکش بوده است.

اقدام حزب در همان روزی صورت گرفت که انتظار می رفت قانون گزاران بلژیکی بحث درباره لایحه ممنوع ساختن حجاب اسلامی در مکان های عمومی را آغاز کنند.

در پی تصویب پیش نویس لایحه در ماه مارس، مجلس نمایندگان بلژیک قرار بود آن را به بحث بگذارد. روشن نیست که آیا تصمیم روز پنحشنبه حزب بر اقدامی درباره این لایحه اثر خواهد گذاشت یا نه.

نیکولا سارکوزی، رییس جمهوری فرانسه روز چهارشنبه لایحه مشابهی را ارائه داد.

پوشیدن حجاب کامل اسلامی به مقوله ای بسیار بحث انگیز در اروپا تبدیل شده است. بلژیک حمایت برخی از قانون گزاران مسلمان و گروه های طرفدار حقوق زنان را به دست آورده است، اما یک کارشناس مهاجرت به صدای آمریکا گفت بسیاری از مسلمانان بلژیکی در مخالفت با ممنوع ساختن حجاب متحد هستند.

صادرات نفت عراق از طریق ترکیه متوقف شد

انفجار بمبی در یک خط لوله عمده نفت در شمال عراق، صادرات نفت خام از طریق ترکیه را قطع کرده است.

آتش نشانان و افراد دفاع غیر نظامی سعی دارند حریق ناشی از حمله به خط لوله در «الحذر» در جنوب موصل را فرو بنشانند.

بمب که روز پنجشنبه منفجر شد حفره ای در خط لوله به وجود آورد. مقامات عراق می گویند تعمیر لوله و به جریان افتادن دوباره نفت چند روز طول خواهد کشید.

خط لوله، که در دسامبر گذشته نیز هدف حمله قرار گرفت، از شمال عراق به بندر جیحان در ترکیه می رسد  و معمولا حدود ۴۲۰ هزار بشکه نفت خام در روز حمل می کند.

پرواز هواپیماها در اروپا به حال عادی بازمی گردد

آژانس کنترل ترافیک هوایی در اروپا می گوید انتظار می رود پرواز هواپیماها در آسمان های اروپا تا روز پنجشنبه تقریبا به حال عادی بازگردد.

«یورو کنترل» روز چهارشنبه اطلاعیه ای منتشر کرد که در آن گفته می شود مسافرت هوایی روز پنجشنبه به نزدیک ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

آژانس گفت روز چهارشنبه مسافرت هوایی در منطقه تقریبا به ۸۰ درصد رسید، و پروازهای ورای اقیانوس اطلس به حال عادی بازگشتند.

انتظار می رود ترتیب دادن بازگشت مسافران سرگردان شده به مقصدهایشان روزها بطول انجامد.

یک مقام صنعت هواپیمایی می گوید شرکت های هواپیمایی به دلیل بسته شدن شش روزه فرودگاه ها دست کم یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از دست داده اند. رییس انجمن بین المللی ترابری هوایی روز چهارشنبه آثار و تبعات اقتصادی بسته شدن فروگاه را «ویران کننده» نامید، و از دولت های اروپایی خواست برای کمک به شرکت ها در جبران خسارت های ناشی، راه هایی را جستجو کنند.

برخی از مدیران شرکت های هوایی می گویند امکان دارد مقامات در متوقف ساختن پروازها، بیش از اندازه شتاب کرده باشند.

در این میان، رییس سازمان بین المللی هواپیمای کشوری - آژانس سازمان ملل متحد که به ایمنی هوایی می پردازد - می گوید در حال حاضر هیچ معیار جهانی وجود ندارد که مشخص کند چه زمانی پرواز از درون یک ابر خاکستر بی خطر خواهد بود. خاکستر آتش فشان می تواند موجب شود موتورهای جت در نیمه پرواز از کار بیافتد.

آتشفشان در ایسلند بر فعالیت های بازرگانی تا آفریقا، چین و ژاپن اثر گذاشته است و شرکت های تولید کننده نتوانسته اند فرآورده های خود را به اروپا حمل کنند.


دريافت خبر از طريق موبايل

www.voamobile.com
/persian

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,226 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 16.3 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat Hotbird 8 (13 Deg East)

Downlink Frequency: 12,242 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 3.7 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 295

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Transponder: 11H

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.737 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Transponder: 10

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

Video Format: PAL

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Transponder: 8

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

Video Format: PAL

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر