سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ خرداد ۲۳, یکشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

سازمان اطلاعات و امنیت پاکستان با طالبان روابط محکمی دارد

گزارش جدید یک دانشگاه بریتانیایی می گوید مدارکی دارد که حاکی از روابط مستقیم میان آژانس اطلاعات و امنیتی پاکستان و طالبان در افغانستان است.

گزارش دانشگاه اقتصاد لندن می گوید سازمان اطلاعات پاکستان نه تنها از نظر آموزشی، مالی و تأمین سرپناه برای شورشیان طالبان، از آنان حمایت می کند بلکه در شورای رهبری این جنبش نیز حضور دارد.

یک مقام نظامی پاکستانی با رد این ادعا آن را خصمانه و بی اساس خواند.

این گزارش تحقیقاتی بر اساس مصاحبه با نه فرمانده طالبان در افغانستان در اوایل سال جاری میلادی تهیه شده است.

بسیاری از فرماندهان مورد مصاحبه گفته اند نمایندگان سازمان اطلاعات و امنیت پاکستان در شورای عالی طالبان حضور داشتند.

این گزارش همچنین می گوید تلاش های دولت افغانستان و ناتو برای پایان دادن به عملیات شورشیان در افغانستان، تنها با حمایت پاکستان میسر است.

طالبان در دهه ۱۹۹۰ با حمایت پاکستان در افغانستان به قدرت رسید اما اسلام آباد تحت فشارهای وارده پس از حملات ۱۱ سپتامبر به آمریکا، حمایت از این گروه را متوقف کرد.

دولت پاکستان در حال حاضر با شورشیان طالبان که در خاک این کشور مستقرند، مبارزه می کند و در سال جاری ملا عبدالغانی برادر، رهبر شماره دو طالبان را در کراچی بازداشت کرد.

اوباما بریتیش پترولیوم را مسئول آسیب های ناشی از نشت نفت می داند

باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا این هفته قرار است شرکت نفتی بریتیش پترولیوم را برای تشکیل حسابی ویژه تحت فشار قرار دهد که هدف از آن پرداخت خسارات مدعیان آسیب ناشی از نشت نفت در خلیج مکزیک است.

دیوید اکسلراد مشاور کاخ سفید روز یکشنبه به تلویزیون NBC گفت آقای اوباما قرار است روز سه شنبه پس از چهارمین سفر خود از خلیج مکزیک که تحت تأثیر نشت نفت قرار گرفته است، در این زمینه سخنرانی سراسری داشته باشد.

مشاور ریاست جمهوری آمریکا گفت بحران نشت نفت همچنان ادامه دارد. آقای اکسلراد گفت مأموریت رئیس جمهوری آمریکا مسئول نگه داشتن بریتیش پترولیوم است.

شرکت عظیم نفتی بریتانیایی برای تلاش بیشتر در جهت محفظه بندی نفت نشتی تحت فشار قرار دارد. به گفته کارشناسان روزانه حدود ۴۰ هزار بشکه نفت وارد آب در خلیج مکزیک می شود.

گارد ساحلی آمریکا روز شنبه در نامه ای خطاب به مسئولان بریتیش پترولیوم درباره تلاش های ناکافی بریتیش پترولیوم برای مهار نشت نفت، ابراز نگرانی کرد.

در این نامه گفته می شود بریتیش پترولیوم راه حل پشتیبانی برای مواقع خرابی تجهیزات یا دیگر مشکلات احتمالی، در نظر نگرفته است. گارد سالحی تا روز یکشنبه به شرکت بریتانیایی نفتی مهلت داد که راه حل دیگری را برای این مشکل در نظر بگیرد.

ویلیام هیگ روز شنبه در مصاحبه با بی بی سی، علی رغم انتقادهای آمریکا از بریتیش پترولیوم، روابط واشگتن – لندن را «عالی» توصیف کرد.

دیوید کمرون نخست وزیر بریتانیا و باراک اوباما رئیس جمهوری آمریکا روز شنبه در مکالمه تلفنی بر روابط دو طرف تأکید کردند.

سفر عمر موسی، دبیرکل اتحادیه عرب به نوار غزه

دیپلمات های ارشد جهان عرب وارد نوار غزه شده اند.

عمر موسی دبیرکل اتحادیه عرب روز یکشنبه در مرز مصر در شهر مرزی رفح از سوی مقامات حماس و جناح های دیگر فلسطینی مورد استقبال قرار گرفت. رئیس اتحاده عرب متشکل از ۲۲ عضو، گفت محاصره نوارغزه توسط اسرائیل باید «شکسته شود».

عمر موسی قرار است طی دیدار یک روزه اش از نوارغزه، با اسماعیل هنیه رهبر حماس در منزل او ملاقات و مذاکره کند. او همچنین قرار است با خانواده های فلسطینی که طی جنگ غزه و اسرائیل، خویشاوندان خود را گم کردند، ملاقات کند.

در جنگ سه هفته ای غزه که در دسامبر ۲۰۰۸ آغاز شد، حدود ۱۳۰۰ فلسطینی و ۱۳ اسرائیلی کشته شدند.

عمر موسی ارشدترین مقام عرب است که از زمان آغاز تسلط حماس بر نوار غزه در سال 2007، از این منطقه بازدید می کند.

دیدار آقای موسی از نوار غزه دو هفته پس از حمله تکاوران اسرائیلی به ناوگان امدادی غزه صورت می گیرد.

در این حمله نه فعال حامی فلسطینی ها که همراه کاروانی با هدف شکستن حصر اقتصادی غزه توسط اسرائیل به آنجا می رفتند، کشته شدند.

کشته شدن چند ایرانی در سانحه تصادف اتوبوس در فیلیپین

پلیس فیلیپین از سقوط یک اتوبوس جهانگردی در یک دره خبر داد که طی آن دست کم ۱۵ نفر از جمله راننده اتوبوس، کشته شدند.

گفته می شود اغلب سرنشینان این اتوبوس شهروندان ایرانی بودند.

مقامات می گویند بر اثر سقوط اتوبوس گردشگران به دره عمیقی در مرکز جزیره سبو در روز یکشنبه، شماری نیز مجروح شده اند.

تلاش های امدادگران برای جستجو همچنان ادامه دارد.

اتوبوس های قدیمی و جاده هایی که به خوبی ترمیم نمی شوند، عامل بسیاری از تصادفات جاده ای در فیلیپین محسوب می شود.

کرزی خواستار حمایت رهبران محلی از عملیات نظامی در قندهار شد

حامد کرزی رئیس جمهوری افغانستان، صدها تن از رهبران مذهبی و قبیله ای در قندهار را به حمایت از عملیات عمده نظامی در استان قندهار در جنوب شرقی این کشور دعوت کرد تا امنیت در این محل استقرار طالبان برقرار شود.

درخواست روز شنبه کمک آقای کرزی از رهبران مذهبی و قبیله ای به طور کلی با استقبال مواجه شد. اغلب مخاطبان آن هنگام اعلام درخواست آقای کرزی به علامت حمایت از این مسئله ایستادند و دستان خود را بالا بردند تا به جنگ تقریبا نه ساله پایان دهند.

آقای کرزی، سعی کرد از ایجاد هرگونه سوءتفاهم در باره حضور سربازان در قندهار، مرکز استقرار شورشیان طالبان، درمیان رهبران محلی پرهیز شود.

ژنرال استنلی مک کریستال، فرمانده آمریکایی نیروهای ناتو، رئیس جمهوری افغانستان را در این سخنرانی همراهی می کرد. اسوشیتدپرس گفت آقای مک کریستال از صدور «دعوتی چنان قوی و صریح» برای اتحاد توسط حامد کرزی، ابراز خرسندی کرد.

خشونت ها در جنوب افغانستان پس از آن بالا گرفت که شبه نظامیان طالبان پیشاپیش عملیات نظامی دولتی در قندهار، حملات خود را افزایش دادند.

باراک اوباما رئیس جمهوری افغانستان امسال برای مقابله با گسترش فعالیت های شورشیان طالبان، ۳۰۰۰۰ سرباز جدید به افغانستان اعزام کرد. او وعده داده است تا اواسط ژوئیه، خروج سربازان از افغانستان را آغاز کند.

درگیری های قومی در قرقیزستان ادامه دارد

اقتصاد ایران از خرداد تا خرداد

یک سال از انتخابات ۲۲ خرداد و پیامدهای آن می گذرد. در این یک سال، بحران اقتصاد ایران تشدید شده است. دست کم ۲۴ شرکت بزرگ خارجی، مثل انی (ایتالیا)، توتال (فرانسه)، رویال داچ شل، (هلند و انگلستان)، پتروناس (مالزی)، زیمنس (آلمان)، کاترپیلار، تراویتورا، ویتول، گلنگول با ایران قطع رابطه کرده اند. در عین حال تهران با قطعنامه تحریم نیز روبرو شده است.

در یک سال اخیر، اقتصاد دولتی ایران با افت سرمایه گذاری خارجی مواجه بوده است. نیاز به سرمایه گذاری به حدی است که محمد نهاوندیان، رئیس اتاق بازرگانی ایران، به صراحت اعلام کرد، «اگر شرکت های آمریکایی بخواهند در پروژه های ایران سرمایه گذاری کنند، هیچ مانعی بر سر راه آن ها وجود ندارد.»

مجلس شورای اسلامی، برای تشویق سرمایه گذاری خارجی، قانونی را به تصویب رساند که، به موجب آن، به سرمایه گذاران امکان می دهد با ۴۰ درصد سرمایه در بانک های مشترک شریک شوند.

محمود بهمنی، رئیس بانک مرکزی، نیزدر جریان نشست مشترک با قطعه سازان ایران از سود تضمینی ۱۰ درصدی برای سرمایه گذاران خارجی خبر داد.

شاید علت تلاش تهران برای جلب سرمایه گذاری خارجی را بتوان در وضعیت کنونی اقتصاد کشور دانست، که آگاهان اقتصادی از آن به عنوان رکود تورمی نام می برند. این پدیده حاصل دو معضل اقتصادی نرخ رشد تورم بالا و نرخ پایین رشد اقتصادی است.

هم زمان در یک سال اخیر، شاهد رشد اقتصادی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در کنار کم رنگ تر شدن حضور بخش خصوصی بوده ایم.

گزارش های گوناگون از افزایش نرخ بیکاری حکایت دارد که، در کنار غول گرانی، قادر است بر میزان فقر نیز بی افزاید.

این در حالی است که، در يک سال اخیر، فروش نفت ایران روزانه ۴۰۰ هزار بشکه کاهش یافته است. بر اساس گزارش ماهانه اوپک، در حالی که تولید این سازمان در اردیبهشت ماه ۱۴۱ هزار بشکه در روز افزایش یافت، تولید نفت ایران نه تنها ۱۵ هزار و ۳۰۰ بشکه در روز کاهش یافته، بلکه قیمت نفت صادراتی ایران نیز ۸ دلار به ازای هر بشکه با افت قیمت روبرو شده است.

در همین حال علی لاریجانی، ریاست قوه مقننه، در همایش فرهنگ و مدیریت جهادی، که غروب پنج شنبه در قم برگزار شد، با تاکید بر لزوم خودکفایی در محصولات استراتژیک، از عقب افتادگی برای ورود سرمایه به بخش کشاورزی و دامپروری و واردات بی رویه، انتقاد می کند.

هم زمان، شاهد روند صعودی حجم کالاهای قاچاق، نسبت به سال های گذشته، هستیم. به گزارش خبرگزاری مهر، تنها قاچاق سیگار به ۲۰ میلیارد نخ افزایش یافته است، که نسبت به سال گذشته يک و نیم درصد افزایش دارد.

به نوشته خاطره وطن خواه، گزارشگر خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، کشتی اقتصاد ایران سکان ندارد، و کارشناسانی که رفتار اقتصادی دولت را تحلیل می کنند می گویند، علاوه بر سردرگمی در انتخاب مسیری واحد نوعی سرگردانی در پیروی از مکاتب اقتصادی دیده می شود. 

روسیه می گوید سرباز به قرقیزستان نمی فرستد

رییس جمهوری موقت قرقیزستان می گوید از روسیه درخواست کرده است برای فرونشاندن شورش هایی که دست کم ۷۰ تن را کشته و صدها نفر را مجروح کرده است، سربازانی بفرستد.

رزا اوتونبایوا روز شنبه گفت بدون کمک خارجی، مقامات محلی قادر نخواهند بود به خشونت در «اوش»، دومین شهر بزرگ قرقیزستان، پایان دهند.

اوتونبایوا در باره وضع در کشور خود با ولادیمیر پوتین نخست وزیر روسیه گفت و گو گرد.

دقایقی بعد، مقامات در مسکو اعلام کردند در نظر نیست بی درنگ سربازانی به قرقیزستان اعزام شوند، اما روسیه کمک های انساندوستانه خواهد فرستاد.

دولت موقت قرقیزستان به نیروهای امنیتی اجازه داده است در مناطقی که در آنها وضعیت فوق العاده اعلام شده است در صورت لزوم از زور استفاده کنند.

دسته های مسلح به محله های ازبک نشین در اوش حمله کرده اند، خانه ها را به آتش کشیدند و موجب شدند هزاران نفر از ساکنان شهر به طرف مرز ازبکستان فرار کنند.

وزارت امور خارجه ازبکستان در بیانیه ای نگرانی جدی خود را از خشونت ابراز داشت و گفت هدف این است که به تنش های قومی دامن زده شود.

خبرگزار اینترفکس گزارش می دهد دیمیتری مدودف رییس جمهوری روسیه روز شنبه در یک تماس تلفنی در باره وضع قرقیزستان با همتای ازبک خود گفت و گو کرد.

مقامات می گویند مغازه ها غارت شده اند، موجودی مواد غذایی تمام می شود و بیمارستان ها برای درمان شمار انبوه مجروحین با مشکل روبرو هستند.

در آنچه شدیدترین خشونت در کشور از زمان برکناری قربان بیک باقی یف رییس جمهوری توصیف می شود، بیش از ۱۰۰۰ نفر در زدوخورد بین قرقیزها و ازبک ها در اوش مجروح شده اند.

بامداد شنبه، دولت موقت قرقیزستان از افسران بازنشسته پلیس و ارتش خواست برای فرونشاندن زدوخوردهای قومی و جلوگیری از تبدیل شدن آنها به جنگ داخلی به اوش بروند.

اتونبایوا عناصر خارجی را مسئول وضع فعلی دانسته است. او گروه های نامشخص را متهم کرد سعی دارند همه پرسی برای تغییری در قانون اساسی را بمنظور کاهش قدرت رییس جمهوری، که قرار است اواخر ژوئن برگزار شود، مختل کنند.

روسیه و چین خواهان پایان سریع ناآرامی در قرقیزستان شده اند. ادامه ناآرامی نگرانی را در باره ثبات کشوری که امریکا و روسیه هردو پایگاه هایی در آن دارند، بوجود آورده است.

ايران صحنه نگاهداری آتش در زير خاکستر است

نيويورک تايمززيرعنوان " خشم در پشت چهره های آرام در سراسرايران" در گزارشی از تهران می نويسد يک سال پس ازانتخابات مورد اختلاف رياست جمهوری ايران ريتم آشنای زندگی به اينجا بازگشته است. دولت از طريق سخت گيری هائی گسترده، مداوم وگاه بيرحمانه، در سرکوبی جنبش معترضی موفق شده است که کشور را ماهها پس ازتجديد گزينش محمود احمدی نژاد به مقام رياست جمهوری - که به گفته اپوزيسيون تقلبی بود - می لرزاند.

اما بسياری در اينجا ظاهرآرام را آتشی در زير خاکستر توصيف ميکنند که از بدبينی و بی اعتمادی مايه ميگيرد. از تظاهرات و اعتراض های عمده ديگر نشانی نيست ولی خشم و عصبانيت باقی است و با زندگی روزمره عجين است.

يک معلم سی ساله زبان که نظير بسياری ديگر از بيم انتقام دولت تقاضا کرده است معرفی نشود ميگويد درظاهربنظرميرسد همه چيز تمام شده است اما همگی آتش را زير خاکستر روشن نگاه داشته اند تا وقتی که فرصت پيدا شد مجددا آن راشعله ور کنند.

ايران پس از بحران سياسی ۱۲ ژوئن ۲۰۰۹ (۲۲ خرداد ۱۳۸۸) تغيير کرده است.

مصاحبه هائی که در چند ماه گذشته با ايرانيان از تمامی قشرها در داخل و خارج از کشور انجام گرفته است تصويری روشن از جامعه ای با آگاهی های سياسی بيشتر را نشان ميدهد که شکاف ميان طبقه متوسط و فقير آن گسترده تر شده است، و برای اولين بار در عمر سی ساله جمهوری اسلامی حاوی هسته ای مصمم از ناراضيانی است که با خود اين جمهوری مخالف اند.

کارشناسان سياسی ميگويند آقای احمدی نژاد، و حامی او، آيت الله علی خامنه ای رهبرارشد، امروزاز سال گذشته قوی ترند، هرچند که پايگاه حمايت از آنان ضعيف شده است. آنان برای حفظ قدرت شديدا به زور و ارعاب، بازداشت، حبس، سانسور و حتی اعدام متکی هستند. روزنامه ها را بسته اند، احزاب سياسی را منحل ساخته اند و عملا همه، به جزخودی ها را به سکوت واداشته اند. هزاران نفرازمخالفانشان از بيم زندانی شدن از کشورگريخته اند.

در حاليکه بسياری مايوس اند، ديگران ميگويند سال رنج و فداکاری ثمربخش بوده است. به گفته يک دانشجوی بيست ساله پزشکی مردم مسلما دست آوردهائی داشته اند که استقلال فردی در حدی مشخص از جمله آنهاست. او ميگويد اکنون اين مردم هستند که برای خودشان تصميم ميگيرند. آنها در زمينه هائی متفاوت از زندگی صبر و شکيبائی را از دست داده اند و بعيد است که بگويند بازهم خود را با اوضاع تطبيق ميدهند.

سازمان ملل متحد در فهرست سیاه تروریستی بازنگری می کند

سازمان ملل متحد در پی درخواستی که هفته پیش در جرگه صلح در کابل مطرح شد، در اسامی لیست سیاه تروریستی افغانستان بازنگری خواهد کرد.
استفان دمیستورا، نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان، امروز شنبه گفت یک تیم سازمان ملل متحد درباره به روز در آوردن فهرست اسامی شبه نظامیان ارشد القاعده و طالبان بحث خواهد کرد.
بیانیه پایانی جرگه صلح پیشنهاد می کرد ستیزه گرانی که به روند صلح می پیوندند، ازفهرست سیاه سازمان ملل متحد خارج شوند.
میستورا گفت لیست ممکن است کهنه شده باشد، و برخی از افراد مرده باشند.
در این میان، روز شنبه در قندهار پنج افسر پلیس زمانی که خودرو حامل آنها به یکی بمب کنار جاده ای برخورد کرد کشته شدند.
در انفجارهای جداگانه بمب در شرق افغانستان، دو سرباز ناتو جانسپردند.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر