سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ آذر ۱۹, جمعه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

وزیر امور خارجه استرالیا: ایالات متحده در انتشار اسناد محرمانه بر روی پایگاه اینترنتی ویکی لیکس مقصر است

وزیر امور خارجه استرالیا ایالات متحده را مسئول فاش شدن اسناد محرمانه بر روی پایگاه اینترنتی ویکی لیکس می داند و می گوید از جولین آسانژ بنیانگزار این پایگاه حمایت می کند.

کوین راد وزیر امور خارجه استرالیا در مصاحبه ای با خبرگزاری رویترز ایالات متحده را در انتشار اسناد محرمانه بر روی پایگاه اینترنتی ویکی لیکس مقصر خواند.

آقای آسانژ مسئول فاش شدن ۲۵۰ هزار سند روابط دیپلماتیک ایالات متحده نیست. آمریکاییان مسئول فاش شدن این مدارک هستند.

سخنان کوین راد در حالی ایراد شد که جولین آسانژ  بنیانگزار پایگاه اینترنتی ویکی لیکس توسط پلیس بریتانیا دستگیر شده است .

آقای آسانژ که شهروند استرالیا است پس از این که پلیس بین المللی خواهان دستگیری او شد خود را در لندن به اسکاتلتد یارد تسلیم کرد. وی متهم است در سوئد بدون رضایت دو زن با آنان ارتباط جنسی برقرار کرده است.

کوین راد در گفتگویی  با خبرنگاران اظهار داشت جولین آسانژ تا زمانی که محکوم نشده بی گناه شناخته می شود.

آقای آسانژ تلفنی درخواست کمک وحمایت کنسولی کرده است که قطعا  پاسخی مثبت را به همراه داشت. همانگونه که ما از هر شهروند استرالیایی حمایت می کنیم.

وزیر امور خارجه استرالیا افزود نمایندگان کنسولگری استرالیا در دادگاهی که آقای آسانژ در آن حضور یافته است حاضر بوده اند. قاضی دادگاه روز گذشته با آزادی آقای آسانژ به قید وثیقه مخالفت کرد.

در حالی که سوئد خواستار استرداد جولین آسانژ به آن کشور است برخی نیز در ایالات متحده خواستار استرداد او به این کشور هستند تا وی به دلیل آشکار سازی مدارک دیپلماتیک آمریکا به اتهام خیانت محاکمه شود. کارشناسان حقوقی آن را رد می کنند.

مارک زید متخصص قوانین امنیت ملی می گوید آقای آسانژ مرتکب خیانت علیه ایالات متحده نشده زیرا او حتی شهروند آمریکا نیست.

هشدار آژانس آوارگان سازمان ملل متحد نسبت به سیاست مهاجرتی اتحادیه اروپا

کمیساریای عالی آوارگان و پناهجویان سازمان ملل متحد از اتحادیه اروپا خواسته است مسلم سازد که اقدامات آن در سخت تر ساختن کنترل های مرزی، راه را بر کسانی که به دلیل خشونت و آزار در جستجوی پناهندگی هستند نبندد.

سخنگوی کمیساریا روز جمعه گفت اروپا در تلاش برای متوقف ساختن مهاجرت غیر قانونی نباید کسانی را که به حفاظت بین المللی نیاز دارند فراموش کند.

کمیساریا تخمین می زند شمار کسانی که سعی دارند خود را به اروپا برسانند ۷۲/۵ درصد کاهش یافته است، اما سخنگو یادآور شد که مشکل به جای دیگری منتقل می شود.

شمار بیشتری از متقاضیان پناهندگی، از راه زمین وارد می شوند یا خود را در دست شبکه های قاچاق انسان می سپارند.

کمیساریا در بیانیه ای گفت در نخستین ده ماه سال جاری فقط ۱۰ هزار نفر از راه دریا وارد اروپا شده اند، این رقم در دوره مشابه در سال ۲۰۰۹، ۳۲۰ هزار نفر بود. اما تعداد کسانی که از راه زمین فقط وارد یونان شده اند، ۴۱۵ درصد افزایش یافته و تقریبا به ۳۰ هزار نفر رسید.

شايعه آزادی زن محکوم به سنگسار در ايران برای ايجاد سردرگمی و قدرت نمائی بود؟

گلوب اند ميل (Globe and Mail) زير عنوان "تلويزيون دولتی ايران آزاد شدن زن محکوم به سنگسار را تکذيب می کند" و با سوتيتر "عکس هائی از اين زن ايرانی ابتدا اميد و سپس سردرگمی ببار آورد" می نويسد تلويزيون دولتی ايران گزارشهای حاکی از آزاد شدن مادر دو فرزند محکوم به مرگ از طريق سنگسار را تکذيب کرده است.

پيشتر، شايعات حاکی از آزاد شدن سکينه محمدی آشتيانی، که ماجرای او اعتراضی گسترده را در سطحی بين المللی برانگيخته است، و چهره هائی سرشناس خواستار آزادی و ياتخفيف حکم محکوميت او شده اند، در سراسرجهان موجی از شادی ببار آورده بود.

روز پنجشنبه رسانه های دولتی از اين زن ۴۳ ساله، و پسرش، سجاد، عکس هائی را منتشر کردند که از آنان در خانه شان، در اسکو، روستائی در شمال غربی کشور، گرفته شده است. عکس ها اين دو را جائی در حياط خانه، ايستاده در کنار هم، و جائی ديگر، درون خانه، نشسته و در حال گپ زدن با يکديگر نشان می دهد. در يک عکس نيز خانم آشتيانی دست پسرش را در حالی لمس می کند که هر دو به هم چشم دوخته اند.

اما معلوم می شود گزارش ها بيشتر موجبی برای سردرگمی بوده است.

احمد فاطمی، از کميته بين المللی ضد سنگسار، عصر پنجشنبه، از سوئد به گلوب اند ميل گفت "آنچه می شنويم، هنوز ضد ونقيض است، حتی اطلاعاتی که از رسانه های دولتی می رسد".

بامداد جمعه، Press TV، تلويزيون دولتی ايران، اطلاعيه ای پخش کرد مبنی بر اين که خانم آشتيانی در جريان فيلم برداری برای تهيه گزارشی ويژه  به خانه اش برده شده بود، که حاوی اعتراف وی به قتل همسرش با تصاويری از صحنه های جنايت است.

اطلاعيه می گويد "برخلاف هياهوی تبليغاتی رسانه های غربی مبنی براين که سکينه محمدی آشتيانی بعد از اعتراف به قتل آزاد شده است، گروهی از توليد کنندگان شبکه پرس تی وی، با هماهنگی مقامات قضائی ايران به خانه وی رفتند. برنامه سازان شبکه پرس تی وی با آشتيانی درخانه اش همراه شدند تا بازگفته های وی را در باره صحنه جنايت و جزئيات قتل به تصوير کشند".

آقای فاطمی می گويد بسيار غيرعادی است که رژيم فردی را برای تهيه ويديوی اعتراف به خانه ببرد، و مقامات معمولا چنين ويديوهائی را در زندان ضبط می کنند.
حاميان سرشناس کانادائی خانم آشتيانی پيشتر با شادمانی به شايعات حاکی از آزاد شدن وی واکنش نشان داده بودند.

هدر ريسمن (Heather Reisman) مدير کتابفروشی های زنجيره ای اينديگو (Indigo)، که برای آزادی خانم آشتيانی تلاش می کند، درست يک ساعت پس از انتشار شايعات حاکی از آزاد شدن خانم آشتيانی گفت "چقدر عالی است"، و بعد ضمن فرستادن پيامک هائی از طريق بلک بری (BlackBerry) خود، به عکس ها چشم دوخت و افزود "به صورتش نگاه کنيد، ببيند چقد با عکس اوليه اش فرق دارد. مسن تر شده است. غم زده است. چشم هايش را ببينيد".

خانم ريسمن که از ژوئيه گذشته روی اين پرونده کار می کند  طوماری به راه انداخته است که تا بحال بيش از ۴۰۰ هزار نفر آن را امضاء کرده اند.

لورن هارپر همسر نخست وزير کانادا نيز به گونه ای کم سابقه از نظر سياسی، با تشکيل ميزگردی درخانه دولتی نخست وزير ضمن بحث و تبادل نظر در باره اين پرونده، هنگامی که بنظرمی رسيد اعدام خانم آشتيانی قريب الوقوع است به اتفاق خانم ريسمن نامه ای اعتراضی امضاء کرد.

خانم هارپر روز پنجشنبه بيانه ای توام با خوش بينی محتاطانه ای صادر کرد که می گفت "من امروز از شنيدن گزارشهائی که بنظر می رسد سکينه محمدی آشتيانی از حبسی غيرمنصفانه آزاد شده است دلگرم شده ام. گرچه گزارشهای امروز دلگرم کننده است اما بايد برای بهبود شرايط زندگی زنان در ايران اقدامات بيشتری انجام گيرد. من کماکان اميدوارم که زنان در ايران روزی از همان مزايا، حقوق و آزادی هائی برخوردار شوند که ما در کانادا شانس برخورداری از آنها را داريم".

در حاليکه انگيزه های تهران در ابراز علائمی متضاد در اين زمينه روشن نيست، بعضی ها يادآوری می کنند که ايجاد سردرگمی های عامدانه بمنظور ابراز قدرت، وجه مشترکی شناخته شده درميان رژيم هائی استبدادی و خودکامه نظير رژيم ايران است.

اورل بران (Aurel Braun) استاد علوم سياسی در دانشگاه تورنتو و کارشناس موارد ضد نقيض درخاورميانه می گويد "وقتی به چنين رژيم هائی نگاه می کنيد می بينيد که آنها به بازی های روانی مشغول اند. آنها اغلب از اينکه خانواده ها را دچار دردهائی روانی کنند لذت می برند. متاسفانه اين برای آنها امری غيری عادی نيست".

ديگران می گويند ممکن است دشواری دولت ايران در فرستادن علائمی مشخص، فقط ناشی از وجود عناصری ضد و نقيض در داخل رژيم ايران باشد، و پيش بينی می کنند که بازگشت خانم آشتيانی به زندان می تواند صرفا به ابراز خشم و اعتراضی بيشتر منجر شود.

آقای فاطمی می گويد "وقتی که اين رژيم از رسانه های خودش می خواهد وارد عمل شوند و گزارش هائی منتشر کنند که ابتدا اميد را در ميان مردم بالا می برد و بعد آن را سرکوب می کند، صرفا فشار بيشترعليه رژيم را در پی خواهد داشت".

مین پاک کن های ربوده شده در افغانستان آزاد شدند

به گفته پلیس افغانستان، سربازان دست کم ۱۲ مین پاک کن ربوده شده را در ایالت خوست، در نزدیکی مرز پاکستان، آزاد کرده اند.

مقامات پلیس می گویند آدم ربایان زمانی که مین پاک کن ها بامداد جمعه آزاد شدند، فرار کردند.

به گفته آنها، ۱۸ مین پاک کن روز پنجشنبه ربوده شدند.

هنوز معلوم نیست شش نفر باقیمانده کجا هستند.

در نقطه ای دیگر در شرق افغانستان، یک بمب گذار انتحاری روز جمعه خود را در اتومبیلش منفجر کرد و یک تن را کشت.

ایران و ترور خلبان های عراقی

تلاش جمهوری اسلامی برای ترور خلبان های عراقی شرکت کننده در جنگ هشت ساله یکی از اسناد ویکی لیکس است. در این گزارش به نقل از دیپلمات های آمریکایی مقیم عراق آمده است که عوامل نفوذی ایران در عراق، خلبانان نیروی هوایی این کشور را که در جریان جنگ هشت ساله ایران را بمباران می کردند، یافته و می کشتند.

این گزارش محرمانه اواخر سال پیش به واشنگتن ارسال شده است.

تهیه کنندگان گزارش نوشته اند از زمان حمله آمریکا به عراق در سال ۲۰۰۳ دست کم ۱۸۲ خلبان عراقی ترور شده اند.

«ان پی آر»، رادیوی سراسری آمریکا نیز در این باره گزارش داده است که تلگرام از جمله هزاران هشداری است که نسبت به نقش رو به گسترش ایران در عراق پس از حمله عراق داده شد. دیپلمات ها می گویند تهران میلیون ها دلار به متحدانش در عراق پرداخت کرده، و با بسیاری از مقامات بلند پایه عراق روابط نزدیکی دارد.

بر اساس این اسناد جلال طالبانی، رییس جمهوری و نوری المالکی، نخست وزیر عراق مناسبات نزدیک و دیرینه ای با فرمانده سپاه قدس جمهوری اسلامی دارند.  

اهدای جایزه صلح نوبل به ناراضی چینی

کمیته صلح نوبل با نادیده گرفتن خشم و اعتراض چین، روز جمعه در مراسمی در اوسلو از «لی یوشیائوبو» ناراضی زندانی چینی و برنده جایزه امسال صلح نوبل، قدردانی کرد.

در حالی که شخصیت هایی از سراسر جهان به احترام «لی یوشیائوبو» ایستاده بودند و کف می زدند، رییس کمیته نوبل به آرامی دیپلم نوبل را روی یک صندلی خالی که لی یو باید روی آن می نشست، قرار داد.

رییس کمیته نوبل در سخنانی زندانی بودن لی یو را یادآور شد و از این که او برای دریافت جایزه حضور ندارد ابراز تاسف کرد. او گفت «این حقیقت به تنهایی نشان می دهد که اهدای جایزه لازم و درست بوده است.»

لی یو به اتهام اقدام علیه اقتدار حکومت، به ۱۱ سال زندان محکوم شده است. همچنین همسر او تحت بازداشت خانگی قرار دارد تا نتواند به جای لی یو در مراسم حضور پیدا کند.

در پکن، مقامات امنیتی بر تدابیر امنیتی در مقابل آپارتمانی که همسر لی یو در آن زندگی می کنند، افزوده اند. گاردها کارت های شناسایی کسانی را که وارد می شوند کنترل می کنند و اتومبیل های پلیس در هر گوشه ای دیده می شوند.

رییس کمیته صلح نوبل گفت به رغم قدرت اقتصادی چین، ضعف آن در «نیاز به زندانی ساختن مردی فقط به دلیل ابراز نظریات خود درباره چگونگی اداره کشورش» نمودار شد.

چین هفته ها برای تحریم جهانی مراسم اوسلو تلاش کرده بود. حدود ۱۸ کشور دعوتنامه ها را رد کردند. حدود ۴۵ کشور دعوت را پذیرفته و در مراسم شرکت کردند و حدود ۱۸ کشور نیز در مراسم شرکت نکردند.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا روز جمعه در بیانیه ای گفت لی یو نماینده ارزش های جهانی است و از چین خواست او را هرچه زودتر آزاد کند.

هیلاری کلینتون با مقامات اسراییلی و فلسطینی گفت و گو می کند

مقامات ارشد اسراییلی و فلسطینی روز جمعه جداگانه با هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا در واشنگتن ملاقات می کنند.

این دیدارها بخشی از تلاش برای آغاز دوباره مذاکرات صلح است  و خانم کلینتون با سلام فیاض، نخست وزیر تشکیلات خودگردان فلسطینی و صائب اریغات، مذکراه کننده ارشد فلسطینی و اهود باراک، وزیر دفاع اسراییل به گفت و گو می نشیند.

ملاقات ها در پیشاپیش سخنرانی عمده وزیر امور خارجه آمریکا درباره تعهد دولت اوباما به روند صلح خاورمیانه صورت می گیرد.

مذاکرات صلح در این هفته، پس از آن که آمریکا از تلاش برای ترغیب اسراییل به متوقف ساختن ایجاد محله های جدید در کرانه غربی و اورشلیم شرقی دست برداشت، با شکست دیگری روبرو شد.

محمود عباس رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی روز پنجشنبه در قاهره گفت بدون چنین توقفی او مذاکره نخواهد کرد.

در این میان، بیش از ۲۴ رهبر پیشین اروپایی از اتحادیه اروپا خواسته اند موضع قاطع تری علیه مساله خانه سازی در سرزمین های فلسطینی اتخاذ کند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، آنها در نامه ای خواستار «اقدامی سریع و عمده» برای متوقف ساختن اسراییل از توسعه عملیات ساختمانی شده اند.

مقامات فلسطینی می گویند محمود عباس از وزیران امور خارجه اتحادیه عرب خواسته است برای بحث درباره بازتاب های اقدام واشنگتن جلسه فوق العاده ای تشکیل دهند.

در همین حال، در واشنگتن اعلام شد آمریکا در تلاش برای پیشبرد مذاکرات صلح بین اسراییل و فلسطینیان، جرج میچل را به خاورمیانه خواهد فرستاد.

ایران گزارش آزادی سکینه محمدی آشتیانی را رد کرد

تلویزیون ایران می گوید زنی که به سنگسار محکوم شده آزاد نشده است، و گزارش قبلی یک گروه اروپایی طرفدار حقوق بشر را رد می کند.

تلویزیون انگلیسی زبان پرس تی وی روز جمعه با انتشار بیانیه ای خبر آزادی سکینه محمدی آشتیانی را «کمپین تبلیغاتی رسانه های غربی» نامید.

کمپین بین المللی علیه سنگسار، مستقر در آلمان، آزادی آشتیانی را روز پنجشنبه، ظاهرا بر اساس اسلاید هایی که از او و پسرش از پرس تی وی پخش شد، اعلام کرد. اما پرس تی وی گفت تصویرها از مستندی که آشتیانی در آن چکونگی قتل شوهرش را باز می گوید، گرفته شده است.

سکینه آشتیانی مادر ۴۳ ساله دو فرزند در دو محاکمه متفاوت در سال ۲۰۰۶، که هر دو به قتل شوهرش ارتباط داشتند، به مرگ محکوم شد. حکم سنگسار به دلیل داشتن «روابط نامشروع» با دو مرد پس از قتل صادر شد.
محکومیت خانم آشتیانی به سنگسار با اعتراضات بین المللی و به راه افتادن کمپینی برای آزادی او روبرو شد.

ناراضی زندانی چينی جايزه صلح نوبل را دريافت می کند

در آستانه مراسم اهدای جایزه صلح نوبل امسال به ناراضی زندانی در چین، پکن همچنان به چالش با جامعه جهانی دراین زمینه ادامه می دهد.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در سخنان خوداعلام کرد که پکن به هیچ روی به فشارها تسلیم نمی شود و لیو شیابائو، ناراضی زندانی و برنده جایزه صلح نوبل، را آزاد نمی کند.

جایزه صلح نوبل امروز، جمعه، درمراسمی دراسلو، پایتخت نروژ، به نماینده لیو شیابائو، اهدا می شود. پکن از دیپلماتهای کشورهای ديگر در نروژ خواسته است دراین مراسم شرکت نکنند. در همین حال گروه های حقوق بشر اقدام برخی کشورها را در تحریم مراسم اهدای جایزه موجب شرمساری حکومت های این کشورها دانسته اند. دست کم ۴۴ کشور جهان به کمیته صلح نوبل اطلاع داده اند که سفیران آنها درمراسم رو زجمعه اسلو، شرکت خواهند کرد.

در همين حال چین برای مقابله با اهدای جایزه صلح نوبل به لیو شیابو، آزادی خواه چینی، که به یازده سال زندان محکوم شده است، اولین جایزه صلح خود را که جایزه صلح کنفسیوس خوانده می شود، به لین چَن، معاون ريیس جمهوری پیشین تایوان، اهدا کرد. کمیته جایزه صلح کنفسیوس، آقای چن را به دليل تلاش در بهبود روابط دو کشور از میان ۸ نامزد دیگر برگزید. مسؤلین این کمیته می گویند، جایزه صلح چین هیچ ربطی به لیو شیابو، برنده جایزه صلح نوبل ندارد.

دفتر لین چن در تایپه گفت که وی رسماً از اهدای جایزه صلح کنفسیوس از سوی چين، اطلاعی دریافت نکرده است.

گزارش: آمريکا در روز حقوق بشر در چه وضعی قرار دارد

 
 
 
 
 

جامعه جهانی امروز، دهم دسامبر، روز حقوق بشر را گرامی می دارد. در چنین روزی در سال ۱۹۴۸ میلادی مجمع عمومی سازمان ملل متحد اعلامیه جهانی حقوق بشر را تصویب کرد.

با اینکه ایالات متحده آمریکا کشوری است دمکراتیک که در آن آزادی بیان مذهب و تساوی افراد در برابر قانون محترم شمرده می شود اما برخی از فعالان حقوق بشری در آمریکا عقیده دارند دولت این کشور در بعضی از موارد حقوق شهروندان خود را نقض کرده است.

جان بولتن، سفیر پیشین آمریکا در سازمان ملل متحد، یکی از مدافعان سرسخت عملکرد آمریکا در زمینه رعایت حقوق بشر است.

آقای بولتن می گويد: «ما سرسخت ترین مدافع حقوق بشر و آزادی های فردی در جهان امروز یا کل تاریخ بشری هستیم. هیچ کشوری در جهان در زمینه حقوق بشر کامل نیست.»

پروفسور هِدار هریس، مدیر مرکز حقوق بشر و مطالعات قوانین بشر دوستانه در دانشگاه آمریکایی در واشنگتن، دولت آمریکا را برای باز نگاه داشتن زندان گوانتانامو سرزنش می کند ومیگوید پرزیدنت اوباما قول داده بود این مرکز را تعطیل کند.

اقای هريس می گويد: «افرادی را در زندان گوانتانامو بدون اینکه جرم آنها در دادگاه به اثبات رسیده باشد و بدون هیچ گونه تماس با خارج و یا نظارت زندانی کرده ایم. به نظر من بر همه فعالان حقوق بشر و جامعه جهانی واجب است که برای تعطیل کردن این زندان بر دولت آمریکا فشار بیاورند. همچنین روند صحیح دادرسی برای محاکمه این افراد باید رعایت بشود.»

اما جان بولتون میگوید آمریکا میتواند این افراد را در بازداشت نگاه دارد زیرا آنها تروریست و زندانی جنگی محسوب می شوند. آقای بولتن گفت: «رعایت مفاد مندرجه در کنوانسیون ژنو برای کشورهای امضاء کننده الزامی است اما در مورد گروه های تروریستی خیر. حتی کنوانسیون ژنو میگوید میتوان زندانیان جنگی را تا پایان دوران مخاصمه در بازداشت نگاه داشت. مبارزه جهانی علیه تروریسم میتواند به درازا بکشد و اگر تروریست ها در زندان گوانتانامو هستند مشکل خودشان است و نه ما.»

پرفسور هریس همچنین مخالف اجرای حکم اعدام در آمریکاست و می گويد: «این موضوع از لحاظ عملی و ادامه آن نگران کننده است. بسیار خوب خواهد بود که حکم اعدام در تمامیت آن، لغو بشود.»

بر اساس گزارشهای مرکز اطلاع رسانی مجازات اعدام در سال جاری ۴۰ تن از محکومین ارتکاب به قتل در آمریکا اعدام شده اند. اما مایکل پارانزینو از گروه طرفدار مجازات اعدام موسوم به «کلید را بدور بیندازید» میگوید اعدام آدمکشان پرونده را برای خانواده های قربانیان خواهد بست. وی اضافه می کند: «به نظر من بحث باید بر روی مسأله آسیب دراز مدت بر خانواده های قربانیان، متمرکز شود.»

فعالان حقوق بشر همچنین ایالات متحده را به علت تصویب نکردن معاهدات سازمان ملل متحد نکوهش می کنند. بسیاری از کشورها «پیمان منع تبعیض علیه زنان» را امضاء کرده اند اما آمریکا هنوز به جرگه امضاء کنندگان این معاهده نپیوسته است.

پخش زنده برنامه های بخش فارسی صدای آمريکا از آيفون

**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از شاهين نجفی با عنوان "سئوال هفتهبه ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.

پاسخهای ليلا فروهر به پرسشها را از اينجا ببينيد.

**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 26.5 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر