سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ خرداد ۲۵, سه‌شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

یک مرد آمریکایی در پاکستان بازداشت شد

پلیس در شمال پاکستان یک مرد آمریکایی را که گفته است قصد دارد اوسامه بن لادن رهبر القاعده را بکشد، دستگیر کرد.

مقامات می گویند آنها این مرد را که به یک هفت تیر، یک شمشیر، یک خنجر و یک دوربین شب بین مسلح بود، در منطقه چیترال در نزدیکی مرز افغانستان پیدا کردند. او سعی داشته وارد منطقه نورستان در افغانستان شود، زیرا معتقد است بن لادن در آنجا پنهان است.

مقامات در چیترال مرد را «گری فالکنر» یک کارگر ساختمانی از کالفرنیا معرفی کرده اند.

به گفته آنها، او روز ۳ ژوئن وارد چیترال شده و در یک هتل محلی اقامت داشته است. در آنجا مقامات، یک گارد امنیتی را مامور حفاظت از او کردند. چنین اقدامی برای خارجیان در بخش های دور افتاده پاکستان عادی است. مقامات پاکستان جستجو برای فالکنر را زمانی آغاز کردند که گارد متوجه شد او ناپدید شده است.

محل اقامت بن لادن از زمان حمله آمریکا به افغانستان در سال ۲۰۰۱ همچنان نامعلوم است.

سخنگوی سفارت آمریکا در اسلام آباد می گوید پلیس پاکستان دستگیری یک شهروند آمریکایی را تایید کرده است.

کره جنوبی و ترکیه همکاری های خود را گسترش می دهند

رییس جمهوری کره جنوبی و نخست وزیر ترکیه موافقت کرده اند مناسبات بین دو کشور را در تجارت و انرژی توسعه دهند.

لی مایونگ – باک و عبدالله گل روز سه شنبه در سئول به گفت و گو نشستند و درباره گسترش همکاری های دو جانبه در حوزه های انرژی، تجارت، ساختمان و دفاع بحث کردند.

رییس جمهوری ترکیه، که روز دوشنبه برای دیداری سه روزه وارد سئول شد، عهد کرد از کره جنوبی در پی غرق یک کشتی نیروی دریایی آن کشور حمایت کند.

در حاشیه دیدار دو رهبر، وزیر اطلاعات اقتصادی کره جنوبی و وزیر انرژی ترکیه یک توافقنامه انرژی اتمی امضا کردند.

بر اساس این توافق، کره جنوبی از طرح هایی برای ساختن نیروگاه های اتمی در منطقه سینوپ در شمال ترکیه حمایت خواهد کرد.

تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی اردن اعلام شد

دولت اردن اعلام کرده است انتخابات پارلمانی روز ۹ نوامبر برگزار خواهد شد.

این تاریخ در جلسه کابینه در روزسه شنبه، نزدیک به یک ماه پس از آن تعیین شد که دولت، قانون جدید انتخابات را به اجرا گذاشت. این قانون تعداد کرسی های پارلمان را از ۱۱۰ به ۱۲۰ کرسی افزایش می دهد و سهم قانون گزاران زن را به ۱۲ کرسی افزایش می دهد.

ملک عبدالله، پادشاه اردن، پارلمان را سال پیش، در پی متهم ساختن قانون گزاران به عدم کارآیی منحل کرد.

۱۰ پلیس افغان و ۵ سرباز ناتو در افغانستان کشته شدند

در انفجار بمب های کنار جاده ای، حملات به پست های بازرسی و تیراندازی به شبه نظامیان در جنوب و شرق افغانستان، دست کم ۱۰ پلیس افغان و پنج سرباز ائتلاف کشته شده اند.

مقامات افغان می گویند روز سه شنبه خودرو حامل رییس پلیس محلی و دو نفر دیگر با بمب کنار جاده ای برخورد کرد و آنها را کشت.

وزارت کشور می گوید بمب کنار جاده ای دیگری چهار افسر پلیس را در ایالت وردک، در غرب کابل از پای درآورد.

در ایالت غزنی، در جنوب افغانستان، به گفته پلیس، شبه نظامیان به یک پست بازرسی حمله کردند و ۵ پلیس را کشتند.

وزارت دفاع بریتانیا می گوید روز سه شنبه دو سرباز بریتانیایی در حوادث جداگانه در ایالت هلمند هدف گلوله قرار گرفته و کشته شدند.

سومین سرباز بریتانیایی که چند روز پیش در نبردی در هلمند زخمی شده بود درگذشت.

ناتو می گوید دو سرباز دیگر ائتلاف روز سه شنبه در تیراندازی در شرق افغانستان کشته شدند، اما ملیت آنها را فاش نساخت.

مدیر سرویس امنیتی اسراییل: برچیدن محاصره غزه یک تهدید امنیتی است

یک مقام ارشد امنیتی اسراییل می گوید در صورت لغو محاصره غزه، اسراییل با تهدید امنتیی بزرگی روبرو خواهد شد.

«یووال دیسکین» مدیر سرویس امنیتی شین بت، می گوید شبه نظامیان درغزه نزدیک به ۵ هزار راکت دارند که برد برخی از آنها به ۴۰ کیلومتر می رسد و حدود ۴ هزار راکت متعلق به حماس است.

به گفته مقامات اسراییل، دیسکین این موضوع را روز سه شنبه در جلسه محرمانه پارلمان، یک روز پس از آن که اتحادیه اروپا از اسراییل خواست به محاصره غزه پایان دهد، مطرح ساخت.

وزیران اتحادیه اروپا محاصره را «غیر قابل قبول و از نظر سیاسی زیانبخش» توصیف کردند. با این حال، تونی بلر فرستاده اتحادیه به خاورمیانه، گفت اسراییل به طور اصولی موافقت کرده است محدودیت ورود برخی از کالاها به غزه را کاهش دهد.

از زمان حمله کماندوهای اسراییلی به ناوگان کشتی های حامل کمک برای غزه و کشته شدن ۹ فعال هوادار فلسطینیان، اسراییل برای پایان دادن به محاصره زیر فشار شدید بین المللی بوده است.

هشت نفر از کشته شدگان شهروندان ترکیه بودند.

صنایع دفاعی اسراییل، کارمندان خود را به دلیل نگرانی های امنیتی از ترکیه فراخوانده است. مقامات می گویند آنها از آن بیم دارند که کارمندان هدف تلافی جویی قرار گیرند.

پرزیدنت اوباما در باره نشت نفت با مردم آمریکا سخن می گوید

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، به بازدید از نواحی ساحلی خلیج مکزیک ادامه می دهد، و قرار است پس از بازگشت به واشنگتن از فلوریدا در یک پیام تلویزیونی از دفتر کار خود در کاخ سفید، درباره برنامه های دولت برای مقابله با نشت عظیم نفت با مردم سخن بگوید.

در سواحل فلوریدا علائمی از نفتی که همچنان برای پنجاه و هفتمین روز از چاهی در اعماق دریا فوران می کند، نمایان می شود.

سخنگوی کاخ سفید می گوید آقای اوباما همچنین در مورد طرح های دولت برای شتاب بخشیدن به رسیدگی به ادعاهای خسارت کسانی که بحران نشت نفت بر آنها اثر گذاشته است، بحث خواهد کرد.

در این میان، مدیران شرکت بی پی، شل و اکسان روز سه شنبه در یک کمیته کنگره آمریکا حاضر می شوند و قرار است طی سه روز به پرسش هایی درباره وضعیت چاه آسیب دیده پاسخ دهند.

دو تن از قانون گزار می گویند آنها در مورد اسنادی که حاکی است شرکت بی پی خطر کاهش هزینه ها در حفر چاه را پذیرفته بوده است، سئوالاتی جدی مطرح خواهند ساخت.

انتظار می رود روز چهارشنبه رییس جمهوری با مدیران بی پی ملاقات کند و از آنها بخواهد صندوق ویژه ی برای پرداخت ادعاهای غرامت به وجود آورند.

سخنگوی کاخ سفید می گوید آقای اوباما آماده می شود بی پی را وادار کند رسیدگی به دعاوی را به یک نهاد خصوصی واگذار کند.

دیپلمات اسراییلی از ایرلند اخراج می شود

ایرلند می گوید یک دیپلمات اسراییلی را در ارتباط با استفاده از گذرنامه های جعلی در کشتن یک مقام حماس در دوبی در ماه ژانویه سال جاری اخراج می کند.

وزیر امور خارجه ایرلند روز سه شنبه گفت این اقدام پس از آن صورت می گیرد که در تحقیقات روشن شد اسراییل مسئول استفاده نادرست از گذرنامه ها بوده است. او می گوید تحقیقات نشان داده است هشت گذرنامه از گذرنامه هایی که مظنونین کشتن محمود المبحوح استفاده کردند، ایرلندی بود.

دبی ماموران سازمان جاسوسی اسراییل – موساد – را به کشتن او در هتلی در دبی متهم می کند. مقامات می گویند قاتلان با استفاده از گذرنامه های جعلی و کارت های شناسایی مسروقه اتباع بریتانیا، ایرلند، فرانسه، آلمان و استرالیا وارد دبی شدند.

ماه پیش، بریتانیا و استرالیا نیز دستور دادند دیپلمات های اسراییلی اخراج شوند.

اسراییل حاضر نشده است درگیری ماموران خود در قتل مقام حماس را تایید یا تکذیب کند. با این حال، وزارت امور خارجه اسراییل می گوید از تصمیم ایرلند به اخراج دیپلمات متاسف است.

نخست وزیر چین: شرایط برای کارگران مهاجر در کشور باید بهتر شود

رسانه های دولتی چین گزارش می دهند ون جیابائو، نخست وزیر چین، روز دوشنبه در جمع گروهی از کارگران مهاجر در محل ساختمان یک راه آهن زیر زمینی در پکن گفت جامعه باید به کار آنها احترام بگذارد، و دولت و مردم باید با کارگران مانند «فرزندان خودشان» رفتار کنند.

نخست وزیر در پاسخ به موج اخیر اعتصاب ها و خود کشی های کارگران گفت او تشخیص می دهد نسل جدید کارگران مهاجر از دستمزد پایین و شرایط سختی که به زندگی روزانه آنها آسیب رسانده برآشفته هستند.

ون مستقیما به مناقشه کارگری که بخش تولیدی چین را فرا گرفته اشاره نکرد. کارگران در سه کارخانه متعلق به شرکت اتومبیل سازی ژاپنی هوندا اعتصاب کرده اند.

سازمان ملل متحد از قرقیزستان خواسته است به خشونت های قومی پایان دهد

سازمان ملل متحد دولت موقت قرقیزستان را تشویق می کند خشونت در جنوب کشور را که بیش از ۲۰۰ هزار نفر را ناچار ساخته است از خانه هایشان بگریزند، فروبنشاند.

مقامات می گویند در جریان خشونت علیه ازبک ها در شهرهای اوش و جلال آباد، دست کم ۱۷۰ تن جان سپرده اند و بیش از ۱۷۰۰ نفر مجروح شده اند. مقامات صلیب سرخ می گویند رقم کشته شدگان به مراتب بالاتر است.

آژانس های امداد تحویل کمک به مناطق آسیب دیده را آغاز کرده اند. دفتر کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل متحد می گوید شواهدی در دست دارد که نشان می دهد خشونت ها هماهنگ شده و شامگاه پنجشنبه با پنچ حمله همزمان در اوش آغاز شد.

پیشتر،رهبر موقت قرقیزستان می گوید او برای برخورد با خشونت قومی در جنوب کشور، دیگر به نیروی صلحبان نیاز ندارد.

رزا اتونبايوا، که به تازگی از روسیه درخواست ارسال سرباز برای کمک به برقراری آرامش کرده بود، روز سه شنبه گفت قرقیزستان امیدوار است با استفاده از نیروهای خود با وضع مقابله کند.

سازمان ملل متحد و اتحادیه اروپا قرقیزستان را تشویق کرده بودند اجازه ندهد نا آرامی از برگزاری همه پرسی جلوگیری کند.

بان کی- مون، دبیر کل سازمان ملل متحد، روز سه شنبه درباره بحران انسانی در قرقیزستان با  اتونبايوا و سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت و گو کرد. آقای بان گفت او از کوشش های روسیه برای مقابله با وضع در جنوب قرقیزستان حمایت می کند.

خشونت از پنجشنبه گذشته در جنوب کشور شدت گرفته و ده ها هزار ازبک را ناچار ساخته است به ازبکستان فرار کنند.

ازبکستان روز سه شنبه، مرزهای خود را در پی ورود ده ها هزار نفر از آنها، به روی آوارگان بست.

مقامات ازبک می گویند ۱۰ هزار ازبک در مرز جنوب قزاقستان با ازبکستان متکرکز شده اند.

معاون نخست وزیر می گوید مرز به این دلیل بسته شده است که دیگر محلی برای جا دادن افراد بیشتر وجود ندارد. او گفت مرز زمانی که کشور کمک های انسانی دریافت کند بازگشوده خواهد شد. چندین کشور و سازمان بین المللی اعلام کرده اند که کمک می فرستند.

در این میان ، نیویورک تایمز گزارش می دهد کوچکترین پسر قربان بیک باقی یف، رییس جمهوری معزول، روز سه شنبه در بریتانیا دستگیر شد. در گزارش گفته می شود دولت موقت قرقیزستان بر این عقیده است که او شورش در شهرهای اوش و جلال آباد را هماهنگ ساخته تا پدرش بتواند به قدرت بازگردد.

قرارداد توسعه میدان گاز پارس جنوبی به شرکت های ایرانی واگذار شد

رسانه های ایران می گویند چهار شرکت نفت ایرانی یک قرارداد ۲۱ میلیارد دلاری برای توسعه بیشتر میدان گاز طبیعی پارس جنوبی امضا کرده اند.

محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران، روز سه شنبه این قرارداد را نشان دهنده «فصلی جدید» در صنعت نفت ایران نامید و گفت سرمایه گذاران ایرانی هزینه های توسعه میدان های گاز را تامین خواهند کرد.

ایران دومین تولید کننده بزرگ نفت در سازمان کشورهای صادر کننده نفت – اوپک – تلقی می شود، همچنین برخی از بزرگترین ذخایر گاز طبیعی جهان را در اختیار دارد .عقیده براین است که پارس جنوبی بزرگترین میدان گاز است.

مسعود میر کاظمی، وزیر نفت جمهوری اسلامی گفت ایران برای توسعه بخش انرژی به حدود ۲۰۰ میلیارد دلار سرمایه گذاری نیاز دارد. با این حال یادآور شده است که ممکن است رسیدن به این هدف دشوار باشد.

 تحلیلگران صنغت نفت می گویند شرکت های غربی به دلیل تحریم های بین المللی علیه برنامه اتمی ایران، مایل نبوده اند خود را به پروژه های گاز در کشور متعهد سازند.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر