سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ تیر ۷, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

محمود احمدی نژاد: ایران مذاکره با غرب را تا پایان مرداد ماه به تعویق می اندازد

محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری اسلامی ایران، روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری در تهران اعلام کرد جمهوری اسلامی مذاکره با غرب را بر سر برنامه هسته ای خود تا مرداد ماه به تعویق می اندازد. احمدی نژاد علت این تصمیم را «بی اخلاقی غربی ها» به علت صدور قطعنامه تحریمی چهارم شورای امنیت سازمان ملل متحد علیه برنامه اتمی ایران و «تنبیه آنها» نامید «تا کشورهای غربی یاد بگیرند که چگونه با ایران حرف بزنند.»

محمود احمدی نژاد همچنین با تکذیب سخنان اخیر رییس سی آی ای گفت ایران به دنبال تولید سلاح اتمی نیست.

لیون پانه تا، رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، روز یکشنبه گفته بود ایران مواد لازم برای تولید دو بمب اتمی را در اختیار دارد.

پیشتر رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی نیز سخنان آقای پانه تا را جنگ روانی خوانده بود.

دمیتری مدودف، رییس جمهوری روسیه، اظهارات روز یکشنبه آقای پانه تا درباره توان تسلیحاتی اتمی ایران را نگران کننده خواند.

رامین مهمانپرست آمریکا را به دامن زدن به جنگ روانی متهم کرد

   
   

جمهوری اسلامی ایران در واکنش به سخنان رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا درباره برنامه اتمی تهران، سی آی ای را به دامن زدن به «جنگ روانی» علیه تهران متهم کرد.

این موضع گیری تهران روز دوشنبه توسط رامین مهمانپرست، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، و یک روز پس از سخنان لیون پانه تا، رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، اتخاذ شده است. آقای پانه تا روز یکشنبه گفت ایران هم اکنون اورانیوم کمترغنی شده کافی برای ساخت دو بمب اتم را در اختیار دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت اظهارات آقای پانه تا با هدف جوسازی منفی علیه برنامه هسته ای ایران است. تهران همواره تأکید کرده است که برنامه اتمی اش صلح آمیز است.

لیون پانه تا روز یکشنبه در گفت و گو با شبکه ABC  گفت دور چهارم تحریم های اقتصادی علیه ایران این کشور را از تلاش برای تولید سلاح اتمی بازنمی دارد.

او در عین حال گفت تحریم های جدید شورای امنیت سازمان ملل متحد، آمریکا و اتحادیه اروپا علیه تهران، مشکلات جدی اقتصادی برای ایران پدید می آورد و موجب تضعیف دولت تهران خواهد شد.

دمیتری مدودف، رییس جمهوری روسیه روز یکشنبه، در نشست گروه ۲۰ در تورنتو گفت ادعای آمریکا باید بررسی شود اما اگر این اظهارات حقیقت داشته باشد موجب تنش های بیشتر خواهد شد.

روسیه به شکل سنتی، خود را متحد ایران می داند اما آقای مدودف درباره برنامه اتمی تهران ابراز نگرانی شدید کرده است.

امضای تفاهم نامه اتمی بین هند و کانادا

کانادا و هند موافقت نامه اتمی امضا کردند که بر اساس آن اورانیوم کانادا به هند صادر می شود و دو کشور به تبادل فن آوری و تجهیزات هسته ای خواهند پرداخت.

امضای این توافق نامه بخشی از تلاش های رهبران دو کشور برای ارتقای مناسبات بازرگانی دو جانبه قلمداد می شود و برای صنعت انرژی اتمی کانادا میلیاردها دلار سود به همراه خواهد داشت.

در شرایطی که رهبران «گروه هشت» در اجلاس هفته گذشته کشورهای ثروتمند جهان در کانادا از برنامه هسته ای ایران و کره شمالی ابراز نگرانی شدید کردند، استفان هارپر، نخست وزیر کانادا، یکشنبه شب (٢٧ ژوئن) ساعتی پس از پایان اجلاس «گروه بیست» تفاهم نامه اتمی کشورش با هند را امضا کرد.

رسانه های کانادا پرسش هایی را پیرامون تصمیم اتاوا برای عقد این قرارداد اتمی مطرح کرده اند که در گذشته نگرانی های جدی را پیرامون برنامه هسته ای هند برانگیخته بود.

کانادا برای اولین بار فن آوری هسته ای را در اختیار هند قرار داد، اما آزمایش بحث برانگیز سلاح های اتمی در سال ١٩٧۴ در این کشور ثابت کرد که هند از رآکتور تحقیقاتی کانادا برای دستیابی به پلوتونیوم با درجه غلظت بالا برای ساخت سلاح سوء استفاده کرده بوده است.

در شرایطی که پاکستان نیز سلاح های اتمی خود را آزمایش کرده است، برخی از کارشناسان سیاست هسته ای هشدار داده اند احتمال دارد امضای تفاهم نامه صادرات اورانیوم کانادا به هند، سبب افزایش تنش های بین پاکستان و هند شود.

کارشناسان امنیتی معتقدند درحالی که هند از اورانیوم صادراتی کانادا برای تولید سلاح استفاده نخواهد کرد اما این امر سبب می شود هند از اورانیوم ساخت داخل برای برنامه سلاح های اتمی خود بهره جوید.

نخست وزیر کانادا نسبت به صلح آمیز بودن جنبه های مختلف این تفاهم نامه اتمی با هند ابراز اعتماد و اطمینان کامل کرده و گفته هدف دو کشور این است که دوست و متحد نزدیک باقی بمانند.

نخست وزیر هند نیز در گفتگو با خبرنگاران اطمینان بخشیده است که هند از مواد اتمی و تجهیزاتی که بر اساس این تفاهم نامه در اختیاراین کشور قرارمی گیرند، محافظت  و استفاده صلح آمیز خواهد کرد.

با وجودی که کانادا همکاری هسته ای خود با هند را در سال ١٩٧۴ و پس از بهره گیری هند از رآکتور اتمی کانادا برای تولید پلوتونیوم و بمب اتمی متوقف کرد، امضای این موافقت نامه برهه جدیدی را درمناسبات دو جابنه بین هند و کانادا رقم خواهد زد.    

آسمان ترکیه به روی هواپیماهای نظامی اسراییلی بسته شد

نخست وزیر ترکیه می گوید آسمان کشورش به روی پرواز هواپیماهای نظامی اسراییلی بسته شده است.

خبرگزاری رسمی ترکیه، آناتولی، گزارش داد که رجب طیب اردوغان، نخست وزیر این کشور در کانادا به خبرنگاران گفته است ممنوعیت پرواز برای هواپیماهای اسراییلی، در پی حمله ۳۱ ماه مه از سوی اسراییل به یک کشتی حامل کمک های بین المللی که از ترکیه عازم نوار غزه بود، ایجاد شده است.

نخست وزیر ترکیه برای حضور در نشست «جی ۲۰» با شرکت رهبران کشورهای صنعتی و اقتصادهای نوظهور، در تورنتو سخن می گفت.

دولت ترکیه اعلام کرده که این ممنوعیت فقط شامل پرواز هواپیماهای نظامی اسراییلی است و پرواز هواپیماهای مسافربری را در بر نمی گیرد.

همچنین مقام های ترکیه گفته اند که این ممنوعیت، فراگیر نیست و هر هواپیمای نظامی اسراییل برای عبور از آسمان ترکیه باید تقاضای مجوز کند.

سربازان اسراییلی طی حمله ماه گذشته خود به کشتی امدادی بین المللی عازم غزه، هشت شهروند ترکیه و یک آمریکایی ترک تبار را کشتند. این اقدام اسراییل از سوی جامعه بین الملل محکوم شد و سردی روابط ترکیه و اسراییل را به دنبال آورد. 

انفجار کامیون در پاکستان ۱۸ کشته و ۴۰ مجروح برجای گذاشت

مقام های پاکستان اعلام کردند در انفجار یک کامیون حامل مواد شیمیایی در شهر جنوبی حیدرآباد در روز دوشنبه ، ۱۸ تن کشته و ۴۰ تن دیگر مجروح شدند.

به گفته این مقام ها، انفجار روی داده به احتمال بسیار، ناشی از تصادف بوده و آنها معتقدند که هیچ اقدام تروریستی در این واقعه نبوده است.

کامیون حامل مواد شیمیایی، در زمان حادثه در ایستگاه بارگیری توقف کرده بود و انفجار باعث آسیب رسیدن به برخی مغازه های اطراف شد.

فیلم های تلویزیونی امدادگران را در  جست و جو برای یافتن قربانیان این حادثه نشان داد.

سفر غیرمنتظره رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا به اسراییل

دریادار مایک مولن، عالی ترین مقام نظامی آمریکا، در سفری غیر منتظره به اسراییل رفته تا با فرماندهان نظامی آن کشور ملاقات کند.

دریادار مولن روز یکشنبه پس از دیدار با ژنرال گابی اشکنازی، رییس ستاد ارتش اسراییل، گفت تلاش می کند تا تهدیدها و چالش های منطقه ای را از نقطه نظر اسراییل بررسی کند.

به گفته رییس ستاد مشترک ارتش آمریکا، گرچه او با همتای اسراییلی اش درباره موضوعات امنیتی مرتبط با اسراییل صحبت کرده، اما این مسایل همچنین برای آمریکا از اهمیت برخوردار است.

اشکنازی سفر مولن به اسراییل و ارتقای همکاری نظامی میان دو کشور را ستود.

دریادار مولن همچنین با اهود باراک، وزیر دفاع اسراییل، دیدار کرده  است.

وی در مسیر بازگشت از پاکستان و افغانستان به آمریکا، در اسراییل توقف داشت. این چهارمین دیدار او از اسراییل به شمار می رود.

ناظران بین المللی همه پرسی در قرقیزستان را ستودند

به دنبال موافقت اکثریت قاطع رای دهندگان در قرقیزستان با قانون اساسی تازه برای این کشور، ناظران بین المللی همه پرسی قرقیزستان را شفاف خوانده و آن را ستودند. 

مقامات انتخاباتی قرقیزستان روز دوشنبه گفتند بیش از ۹۰ درصد رای دهندگان در همه پرسی روز یکشنبه قانون اساسی جدید را تایید کردند و نزدیک به ۷۰ درصد از واجدان شرایط شرکت در انتخابات، رای خود را به صندوق ها انداختند.

سازمان امنیت و همکاری اورپا روز دوشنبه گفت با در نظر گرفتن «شرایط به شدت دشوار» حاکم بر اوضاع، دولت موقت قرقیزستان باید به دلیل سازماندهی چنین روند آرامی در رای گیری، تقدیر شود.

بنا به قانون اساسی تازه، قدرت ریاست جمهوری در قرقیزستان محدود می شود و در عوض، اختیار بیشتری به پارلمان سپرده خواهد شد.

همه پرسی روز یکشنبه در قرقیزستان، کمتر از ۳ هفته پس از وقوع خشونت های قومی در جنوب این کشور صورت گرفت.

حدود ۳۰۰ نفر در این خشونت های قومی میان قرقیزها و ازبک تباران کشته شدند.

دولت موقت رزا اتونبایِوا تا هنگام برگزاری انتخابات پارلمانی در اواخر سال جاری میلادی عهده دار امور در این کشور خواهد بود.

صلیب سرخ بین المللی روز دوشنبه از ادامه حمایت های خود از شهروندان قرقیزستان خبر داد که به تازگی به خانه های خود بازگشته اند. آنان به دنبال نا آرامی های قومی در جنوب قرقیزستان، به ازبکستان پناهنده شده بودند.

روز یکشنبه دمیتری مدودف، رییس جمهوری روسیه، گفت به موثر بودن دولت جدید قرقیزستان مشکوک است.

آقای مدودف در اجلاس جی ۲۰ در کانادا گفت تصور «عملکرد یک جمهوری پارلمانی در قرقیزستان» دشوار است. او همچنین ابراز نگرانی کرد که یک دولت ضعیف می تواند به عناصر افراطی اجازه تجدید قوا دهد.

گروه ۲۰ بر سر جدول زمانی کاهش کسری بودجه توافق کرد

رهبران کشورهای عمده صنعتی و اقتصادهای نوظهور جهان پس از توافق بر سر طرحی که از کشورهای ثروتمند جهان می خواهد ظرف سه سال، کسر بودجه خود را به نصف برسانند، به کشورهای خود بازگشتند.

در پیش نویس بیانیه پایانی اجلاس گروه ۲۰، رهبران جهان روز یکشنبه وعده دادند که تا سال ۲۰۱۶ به توازن بودجه دست یابند همچنین کشورها می توانند با سرعت مناسب خود، بسته به شرایط اقتصادی کشور، با کسر بودجه مقابله کنند.

این طرح را استفان هارپر، نخست وزیر کانادا، در پایان اجلاس دو روزه تورنتو اعلام کرد.

باراک اوباما، رییس جمهوری آمریکا، با استقبال از کاهش کسر بودجه به نصف تا سال ۲۰۱۳ از کاهش ناگهانی هزینه ها و تأثیر آن بر رشد اقتصادی ابراز نگرانی کرد.

همزمان، رهبران اروپایی ابراز امیدواری کردند اعتماد به بازار و یورو- واحد پول اروپا- بازگردد.

رهبران شرکت کننده در اجلاس جی ۲۰ در بیانیه پایانی هشدار دادند که بزرگترین چالش ها بر سر راه بهبود وضعیت اقتصادی جهان باقی است. آنان گفتند رشد اقتصادی در حال بازگشت است اما راه بهبود «ناهموار و شکننده» و بیکاری در بسیاری از کشورها در سطح غیرقابل قبول است.

آنان گفتند برای بهبود وضعیت اقتصاد جهان، کشورها باید از طرح های محرک موجود پیروی کنند و برای افزایش تقاضای خصوصی شرایط را مهیا سازند.

رییس جمهوری آمریکا نیز گفت از پکن انتظار دارد وعده های اخیر خود را، مبنی بر این که یوان، پول چین در مقابل دلار آمریکا با آزادی بیشتری گردش کند، جدی بگیرد.

او گفت تلاش دو ساله چین برای پایین نگاه داشتن ارزش یوان، مزایای فراوانی را  در بازار جهانی در اختیار پکن قرار داده است.

گروه ۲۰، متشکل از کشورهای عمده صنعتی؛ آمریکا، ژاپن، آلمان، فرانسه، بریتانیا، کانادا، ایتالیا و روسیه و همچنین کشورهای در حال توسعه مانند چین، هند، برزیل و کره جنوبی است.

پانه تا: تحریم ها احتمالاً تلاش ايران را برای دستیابی به تسلیحات اتمی متوقف نخواهد کرد

لئون پانِتا ريیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا یا «سیا» می گوید تحریم های اقتصادیِ ایران احتمالاً رهبران ایران را از تلاش برای دستیابی به تسلیحات هسته ای بازنخواهد داشت.

آقای پانِتا روز يکشنبه در گفتگو با شبکه تلويزيونی اِی بی سی آمريکا افزود که تحریمهای جدید از سوی شورای امنیت ملل متحد، ایالات متحده، و اتحادیه اروپا میتواند موجب دشواریهای اقتصادی جدی شود و به تضعیف جمهوری اسلامی ايران کمک کند.

لئون پانتا ضمناً گفت ایران احتمالاً هم اینک اورانیوم غنی شده در سطح پائین به اندازه کافی برای تولید ۲ بمب اتم را دارد. اما بنا به اظهار ريیس سازمان سیا، ایران به ۲ سال زمان نیاز دارد تا مواد فعلی را به تسلیحات قابل استفاده تبدیل سازد.

دميتری مدودف رييس جمهوری روسيه روز يکشنبه گفت اظهارات آمريکا بايستی مورد ارزيابی قرار گيرند اما اگر که درست باشند «تنش ها حتی از وضعيت کنونی نيز افزون تر» خواهند شد. آقای مدودف در نشست گروه۲۰ اين سخنان را ايراد کرد.

در همين حال لئون پانتا ريیس سازمان سیا می گوید مأموریت آمريکا در افغانستان با مسائل جدی روبروست.

لئون پانتا در گفتگوی خود با اِی بی سی این مشکلات را وجود اشکال در حکومت، فساد، قاچاق مواد مخدر، و شورش طالبان ذکر کرد.

آقای پانتا همچنین هدف اصلی مأموریت آمریکا در افغانستان را متلاشی کردن شبکه القاعده و متحدان آن توصطف کرد تا که طالبان بار دیگر امکان حمله به آمریکا را نداشته باشند.

پاکستان از آمريکا اولين سری از هواپيما های جديد اف شانزده خود را دريافت کرد

در پاکستان طی مراسمی در پايگاه هوايی شهباز نيروی هوايی اين کشور رسماً از ايالات متحده آمريکا اولين سری از هواپيما های جديد اف شانزده خود را دريافت کرد. پاکستان سفارش هجده فروند هواپيمای اف شانزده را به ايالات متحده داده است که قرار است تا پايان سال جاری ۲۰۱۰ تحويل پاکستان شود.

با دريافت اين تعداد هواپيما، شمار هواپيماهای اف شانزده در پاکستان به پنجاه و چهار فروند افزايش می يابد. پاکستان از سال ۱۹۸۲ به هواپيماهای اف شانزده مجهز بوده است. هواپيماهای جديد اف شانزده توسط خلبانان نيروی هوايی پاکستان به پايگاه هوايی شهباز انتقال يافت. آنان اخيراً دوره خلبانی با اف شانزده های جديد را در ايالات متحده تکميل کردند.

اف شانزده های جديد همگی در روز شنبه به پايگاه هوايی شهباز منتقل شدند. ژنرال نورتون شوارتز، رييس ستاد نيروی هوايی آمريکا می گويد پاکستان و ايالات متحده برای برقراری صلح و ثبات و مهار خشونت گرايان افراطی، دارای منافع مشترک راهبردی هستند. به گفتۀ ژنرال شوارتز تحويل هواپيماهای جديد اف شانزده به نيروی هوايی پاکستان، نمادين است و از همکاری قوی بين ايالات متحده و پاکستان حکايت دارد.

رييس ستاد نيروی هوايی آمريکا می گويد ايالات متحده قصد دارد در دراز مدت در کنار پاکستان، به عنوان يک متحد مهم و دوست باقی بماند. ژنرال شوارتز همچنين گفت الحاق هواپيماهای جديد بيانگر يک توانايی افزايش يافته برای از هم گسيختن پناهگاه های شورشيان است.

در مراسم تحويل هواپيماهای جديد به نيروی هوايی پاکستان، رائو قمر سليمان، فرمانده نيروی هوايی پاکستان و «آن پيترسون» سفير ايالات متحده در پاکستان نيز حضور داشتند. به گفته رائو قمر سليمان، مسئله اعتمادسازی کامل بين دو کشور نيازمند زمان است. پاکستان درگير نبرد با شورشيان در شمال آن کشور است و از سال ها قبل در برابر تهديد احتمالی هند، توان نظامی خود را افزايش داده است.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر