سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مهر ۲۲, پنجشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

مهدی خزعلی بازداشت شد

برخی از سایت های خبری مخالف جمهوری اسلامی ایران از جمله «جرس» از بازداشت مهدی خزعلی، خبر دادند. به گزارش این سایت های خبری، مهدی خزعلی، نویسنده، پزشک، ناشر و وبلاگ نویس منتقد دولت محمود احمدی نژاد شامگاه چهارشنبه هنگامی که عازم سفر بود به بازداشت مأموران امنیتی در آمد و به مکان نامعلومی منتقل شد.

با توجه به این که مقامات رسمی در مورد این مسئله اظهار نظری نکرده اند، اتهام آقای خزعلی مشخص نیست.

همزمان خبرگزاری فارس روز پنجشنبه به نقل از «یک منبع آگاه در دادسرای تهران» ضمن تایید بازداشت آقای خزعلی اعلام کرد: «جرم مهدی خزعلی، تبلیغ علیه نظام، نشر اکاذیب و همچنین تشویش اذهان عمومی بوده است».

مهدی خزعلی از منتقدان محمود احمدی نژاد به شمار می رود و در وبلاگ خود بارها مطالب انتقادی را درباره آقای احمدی نژاد و شماری از چهره های عمده روحانیت در حاکمیت جمهوری اسلامی منتشر کرده است.

مهدی خزعلی، فرزند ۵۵ ساله آیت الله ابوالقاسم خزعلی است که از روحانیون تندرو طرفدار دولت به شمار می رود و عقاید فرزندش مورد انتقاد او است.

آیت الله خزعلی در بیانیه ای که پس از انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته منتشر کرد نوشت پسرش «مدت مدیدی است از راه مستقیم منحرف شده» و مواضع خود را از او جدا کرد.

مهدی خزعلی سپس در پاسخ به پدرش نوشت: «گرچه اطاعت از پدر واجب است اما نمی توان جهاد را به دستور پدر ترک کرد». او همچنین گفت در مورد مساله رفع ظلم و استبداد «اذن پدر شرط نیست».

انتقادات صریح مهدی خزعلی درباره جمهوری اسلامی و شخصیت های جناح حاکمیت موجب رد صلاحیت نامزدی او در انتخابات مجلس از سوی شورای نگهبان شد و اجازه شرکت در انتخابات سازمان نظام پزشکی نیز از او سلب شد.

او پس از اعلام نتیجه انتخابات دهم ریاست جمهوری اسلامی در سال ۱۳۸۸ به دستور دادگاه ویژه روحانیت بازداشت و زندانی و سپس با قرار وثیقه آزاد شد.

چاوز با رییس جمهوری روسیه ملاقات می کند

هوگو چاوز، رییس جمهوری روسیه، به مسکو رفته است و قصد دارد با رهبران روسیه درباره سرمایه گذاری های مشترک در حوزه های انرژی، دفاعی و مالی مذاکره کند.

چاوز در آغاز تور بین المللی ۱۰ روزه خود، که با هدف تقویت مناسبات با متحدانش صورت می گیرد، روز پنجشنبه با دیمیتری مدودف، رییس جمهوری روسیه، ملاقات کرد.

روسیه موافقت کرده است مواد، تجیهزات و آگاهی های لازم برای ساختن یک رآکتور اتمی را در اختیار ونزوئلا قرار دهد. هر دو کشور می گویند از انرژی اتمی برای مقاصد صلحجویانه استفاده خواهد شد.

مسکو و ونزوئلا در جریان حکومت چاوز، مناسبات نزدیکی برقرار کرده اند. روسیه با معاملاتی بیش از ۴ میلیارد دلار، به فروشنده اصلی اسلحه به آن کشور تبدیل شده است.

سفر چاوز همچنین توقف هایی را در ایران، سوریه، بلاروس، اوکراین، و پرتغال شامل می شود.

واکنش قاطع به نقض حقوق بشر در ايران به غرب در مقابله اتمی با تهران نيز کمک ميکند

وال استريت جرنال زير عنوان "ايران آزاد، بهترين راه" مقاله Emanuel Ottolenghi کارشناس ارشد در بنياد دفاع از دمکراسی را چاپ کرده است که می نويسد تصميم اخير دولت اوباما در مورد تحريم بعضی از متخلف ترين عاملين نقض حقوق بشر در رژيم ايران موجب خشنودی است، اگر در مسيری درست پيگيری شود. اما با آنچه که می توان در اين زمينه برای انزوای بيشتر تهران انجام داد، فاصله ای طولانی دارد. در همين حال اتحاديه اروپا هنوز تصميم نگرفته است تحريم های مرتبط با حقوق بشر را عليه جمهوری اسلامی حتی مد نظر قرار دهد. برای اين کوتاهی، جز تعجب، پاسخی نمی توان يافت. صرفنظر ازدلايل اخلاقی برای حمايت ازحقوق بشر درايران، چنين سياستی ضمن تضعيف رژيم درغايت به غرب نيز در مقابله اتمی با تهران کمک می کند.
اقدامات نمادين در تشريح بی رحمی های رژيم بايد در کانون ديپلماسی عمومی غرب قرار گيرد. هر روياروئی با مقامات ايران فرصتی برای تحقير آنان در واکنش به موارد نقض بشر است، ضمن آنکه به مردم ايران نيز نشان داده می شود دولت شان تا چه حد منزوی است.
فقط صحبت کردن کلی در باره حقوق بشر کافی نيست. سياستمداران غربی بايد ضمن مطرح ساختن مواردی مشخص از نارضائی ها و چهره های سرشناس به زندان افتاده اپوزيسيون خواستار آزادی فوری آنها بشوند و برای عدم همکاری قيمتی تعيين کنند.
به عنوان مثال دولت هائی که هنوز در تهران سفارتخانه دارند، نظير استراليا، کانادا، اتحاديه بيست و هفت کشوری اروپا، ژاپن و کره جنوبی می توانند در صورتی که به خواست هايشان عمل نشود، با فراخواندن سفيران خود سطح مناسبات سياسی با تهران را تنزل دهند. مسلما، مقامات ايران ديگر در سفرهايشان سزاوارفرش قرمز، و يا  تريبون بنياد های فکری و دانشگاهی برای نشر تبليغاتشان نخواهند بود. رهبران غربی نيز می توانند قاطعانه تر قوانين جاری حقوق بشری را برای محدود ساختن صادرات تکنولوژی های مورد استفاده در سرکوبی مردم ايران بکار گيرند.
همزمان با شروع اثرگذاری تحريم های اقتصادی بر اقتصاد ايران، اکنون بيش ازهر زمان ديگری تماس با مردم ايران برای آگاه ساختن آنان از اينکه اختلاف ما با رژيم است نه با آنها، و اينکه آزادی شان بهترين ضامن امنيت ماست، اهميت دارد. تقويت برنامه های فارسی زبان راديو تلويزيونی يک راه خوب برای انتقال اين پيام است. رهبران غرب می توانند ورای فراهم کردن بودجه برای چنين برنامه هائی، اقداماتی بيشتر انجام دهند. مجسم کنيد اگر نخست وزيران و صدر اعظم ها در غرب خود مستقيما با حضور در برنامه های راديو تلويزيونی ضمن تشريح سياست هايشان، قساوت های رژيم را تقبيح و محکوم کنند.

یک مقام فرانسه: کشور با کمبود سوخت روبرو نیست

در فرانسه، در حالی که اعتصاب های ضد دولتی به مختل ساختن فعالیت های پالایشگاه ها، راه آهن و مدارس ادامه می دهد، مقامات سعی دارند از نگرانی مردم از کمبود سوخت بکاهند.

وزیر ترابری روز پنجشنبه گفت علیرغم اعتصاب ۱۸ روزه در بندر اصلی فرانسه و خروج کارگران از بیش از نیمی از پالایشگاه ها، کمبودی در موجودی گاز به وجود نخواهد آمد.

مقامات صنعت نفت گفته اند اگر اعتصاب ها ادامه پیدا کند، ممکن است ظرف یک هفته کمبود سوخت دیده شود.

دانش آموزان ۳۴۰ دبیرستان، روز پنجشنبه در حمایت از اقدام کارگران، ساختمان ها را محاصره کردند و کلاس ها را برهم زدند. هرچند از شدت اعتراضات در بخش حمل و نقل همگانی کاسته می شود.

دانشجویان و دانش آموزان در اعتراضات سراسری علیه برنامه های دولت برای بالا بردن سن بازنشستگی حمایت می کنند.

علیرغم اعتراضات، دولت نیکولا سارکوزی، رییس جمهوری فرانسه حاضر نشده است تصمیم خود را به افزایش سن بازنشستگی از ۶۰ سال به ۶۲ سال و سن دریافت مستمری کامل از ۶۵ سال به ۶۷ سال، تغییر دهد، و می گوید به این تغییرات برای کاهش کسری بودجه عظیم کشور نیاز است.

ایران به ریاست اوپک برگزیده شد

برای نخستین بار در ۳۶ سال، ایران ریاست ادواری سازمان کشورهای صادر کننده نفت - اوپک - را بر عهده می گیرد.

این گزینش، که روز پنجشنبه در یکصد و پنجاه و هفتمین جلسه وزیران اوپک در وین به اتفاق آرا صورت گرفت، سال آینده عملی خواهد شد..

«شانا»، وب سایت رسمی وزارت نفت ایران، اعلام کرد مسعود میرکاظمی رییس برگزیده اوپک خواهد بود.

اوپک، که ۳۵ درصد تقاضای جهانی نفت را تامین می کند، همچنین در مورد هدف تولید نفت به توافق رسید، و روز پنجشنبه گفت رقم رسمی تولید، ۲۴ میلیون و ۸۴۰ هزار بشکه در روز، تغییر نخواهد کرد.

اوپک از الجزیره، آنگولا، اکوادور، ایران، عراق، کویت، لیبی، نیجریه، قطر، عربستان سعودی، امارات متحده عربی و ونزوئلا تشکیل می شود.

 

تجمع ده ها هزار نفر برای شنیدن سخنان احمدی نژاد در روستایی در جنوب لبنان

در قرارگاه حزب الله در جنوب لبنان، ده ها هزار نفر در یک گردهمایی که برای استقبال از رییس جمهوری اسلامی ایران برپا شده بود، حضور یافته اند.

آنها، در حالی که پرچم های ایران و لبنان را در دست داشتند، در پیشاپیش سخنرانی محمود احمدی نژاد، در یک زمین فوتبال در روستای بنت جبیل جمع شدند. انتظار می رود رهبران ایران خواهان حمایت از حزب الله در پیکار مسلحانه با اسراییل بشود.

روستا، که در چهار کیلومتری مرز اسراییل قرار دارد، در جریان جنگ اسراییل با حزب الله در سال ۲۰۰۶ به شدت آسیب دید.

پول ایران به بازسازی این مناطق کمک کرد، و انتظار می رفت آقای احمدی نژاد با استقبالی گرم روبرو شود.

روز چهارشنبه در بیروت، ده ها هزار نفر از رییس جمهوری اسلامی ایران استقبال کردند. او در سخنانی در جمع اعضا و طرفداران حزب الله، اسراییل را به باد انتقاد گرفت و آن را به نقض حقوق فلسطینیان متهم کرد. حسن نصرالله، رهبر حزب الله، از طریق یک ارتباط ویدیوئی، ظاهر شد و از ادعای احمدی نژاد که اسراییل «نامشروع» است و نباید وجود داشته باشد، حمایت کرد.

سخنگوی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، به صدای آمریکا گفت دیدار محمود احمدی نژاد از مرز این «حقیقت تلخ» را نشان می دهد که لبنان «زیر دست ایران» است.

او می گوید لبنان می توانست شریک بالقوه ای برای صلح باشد، اما به «مرکزی برای تروریسم منطقه ای، افراط گرایی و بی ثباتی» تبدیل شده است.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، سفر آقای احمدی نژاد به لبنان، به ویژه دیدارهای او از قرارگاه های حزب الله را «بی ثبات کننده» توصیف کرده است.

در واشنگتن، سخنگوی کاخ سفید از سفر احمدی نژاد به لبنان ابراز نگرانی کرد و آن را «تحریک کننده» نامید.

آمریکا حزب الله را یک سازمان تروریستی تلقی می کند.

نخستین معدنچی نجات یافته در شیلی ممکن است از بیمارستان مرخص شود

یک مقام بلند پایه شیلی می گوید سالم ترین شخص از ۳۳ نفری که از یک میدان مس و طلا نجات داده شدند، ممکن است روز پنجشنبه از بیمارستان مرخص شود.

وزیر بهداری گفت معدنچیان برای معاینه به بیمارستانی برده شده اند. یک نفر به دلیل ابتلا به ذات الریه تحت درمان قرار گرفت، اما بیشتر آنها سالم هستند.

پوشش جهانی عملیات پیچیده نجات، شهرتی بین المللی به معدنچیان داده است. گزارش ها حاکی است آنها پیشنهاد های شغل، و قراردادهایی برای فیلم و کتاب دریافت کرده اند، و رییس شرکت سازنده کامپیوترهای اپل و تیم های بین المللی فوتبال هدایایی برای آنها فرستاده اند.

سباستیان پینرا، رییس جمهوری، که در تمام دوره عملیات نجات در محل حضور داشت و به هر مردی که از معدن بیرون می آمد خوش آمد می گفت، آنها را به ضیافتی در کاخ ریاست جمهوری در سانتیاگو دعوت کرده است.

مقامات دولت شیلی می گویند عملیات نجات نزدیک به ۲۰ میلیون دلار هزینه داشت.

لوییز اورزوآ، که هنگام فرو ریختن معدن در ۵ اوت، سرکارگر بود، آخرین نفری بود که شامگاه چهارشنبه بیرون آورده شد. او به خاطر آرام نگاه داشتن مردان، در حالی که ناجیان بیش از نیم کیلومتر بالاتر سعی داشتند ببینند آیا کسی جان بدر برده است و چگونه آنها را بیرون بیاورند، تقدیر شده است.

۶ امداگر باقی مانده، که برای کمک به کوشش های نجات، وارد معدن شدند، پس از نیمه شب به وقت محلی، اندکی بیش از ۲۴ ساعت پس از بیرون آمدن نخستین معدنچی، خارج شدند.

عملیات نجات، شیلی و میلیون ها نفر در سراسر جهان را، که شاهد بیرون آمدن معدنچیان و در آغوش گرفتن عزیزانشان بودند، به یکدیگر پیوند داد.

تلاش برای نجات آنها، در حالی که اعضای خانواده ها، مقامات و ناجیان گاه گاه به خواندن سرودهای میهنی می پرداختند، همچنین به منبعی برای غرور ملی در شیلی تبدیل شد. روز چهارشنبه، پرزیدنت پینرا، امدادگران را در خواندن پر احساس سرود ملی هدایت کرد.

او از کوشش ها برای نجات ستایش کرد و گفت معدنچیان با وحدت، ایمان و امید نجات داده شدند.

برهان الدین ربانی: طالبان برای مذاکرات صلح آماده است

رییس شورای جدید صلح در افغانستان می گوید طالبان آماده است برای پایان دادن به جنگ ۹ ساله مذاکره کند.

برهان الدین ربانی، رییس جمهوری سابق، در کابل به خبرنگاران گفت طالبان مذاکرات را هرگز کاملا رد نکرده اند، و فقط شرایطی برای صلح قائل هستند.

پیشتر، در اوائل هفته، حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان تایید کرد که دولت او بحث های غیر رسمی با طالبان داشته است. اما طالبان مشارکت رهبران خود در چنین مذاکراتی را تکذیب کرده اند. طالبان می خواهند پیش از آغاز مذاکرات صلح، تمام سربازان بین المللی از افغانستان خارج شوند.

مشاور ارشد آقای کرزی روز پنجشنبه ناتو را ترغیب کرد از روند صلح حمایت کند. محمد معصوم استانکزی، از نیروهای ناتو خواست عملیات نظامی را در منطاقی که ستیزه گران آماه هستند مذاکرات را آغاز کنند، متوقف سازند.

یک مقام ناتو روز چهارشنبه گفت اتحادیه به عبور امن فرماندهان طالبان به کابل کمک کرد، و چنین سفرهایی بدون رضایت ناتو بسیار دشوار خواهد بود.

در این میان ، ناتو می گوید روز پنجشنبه ۵ سرباز آن سازمان در حملات جداگانه کشته شدند.

یک بمب در کنار جاده، سه سرباز را در غرب افغانستان کشت، در حالی که انفجار دیگری سربازی را در جنوب از پای در آورد. پنجمین سرباز در حمله شورشیان در شرق افغانستان جان سپرد. جزییات بیشتری منتشر نشده است.

روز چهارشنبه شش سرباز ناتو در افغانستان کشته شدند.

روز پنحشنبه، ناتو گفت نیروهایش در جریان حمله ای در ایالت غزنی در روز چهارشنبه، دو عضو ارشد طالبان را کشتند.

به گفته ناتو، نیروهای افغان و ائتلاف در جریان عملیات اخیر در ایالت نیمروز، ۷ هزار کیلوگرم نیترات آمونیوم و ۲۰ بمب کنار جاده ای کشف کردند.

پلیس پاکستان مظنونین حمله به نخست وزیر را دستگیر می کند

پلیس پاکستان می گوید هفت ستیزه گر را که سرگرم توطئه چینی برای حمله به نخست وزیر بودند، دستگیر کرده است.
یک رییس پلیس منطقه ای روز پنجشنبه گفت مردان قصد داشتند به یوسف رضا گیلانی وقتی به زادگاهش مولتان، در استان پنجاب، مسافرت کرد حمله کنند.
او جزییات بیشتری ارائه نداد، با این حال گفت پلیس در جریان بازجویی از ستیزه گران از توطئه آگاه شد. رییس پلیس اظهار داشت مظنونین همچنین طرح هایی برای حمله به نقاط دیگر تهیه کرده بودند و ارتباط هایی با طالبان پاکستانی داشتند.
ستیزه گران به دست داشتن در یک حمله انتحاری به دفاتر سازمان جاسوسی پاکستان - آی اس آی - در مولتان در دسامبر گذشته نیز متهم شدند. در آن زمان، دست کم دو مهاجم بسوی یک پاسگاه امنیتی آتش گشودند و سپس خودرو خود را، که با مواد منفجره پرشده بود، منفجر کردند.

دستگیری مظنونین حمله به نخست وزیر پاکستان

پلیس پاکستان می گوید هفت ستیزه گر را که سرگرم توطئه چینی برای حمله به نخست وزیر بودند، دستگیر کرده است.

رییس پلیس منطقه ای روز پنجشنبه گفت مردان قصد داشتند به یوسف رضا گیلانی وقتی به زادگاهش مولتان، در استان پنجاب، مسافرت کرد حمله کنند.

او جزییات بیشتری ارائه نداد، با این حال گفت پلیس در جریان بازجوئی از ستیزه گران، از توطئه آگاه شد. رییس پلیس اظهار داشت مظنونین همچنین طرح هایی برای حمله به نقاط دیگر تهیه کرده بودند و ارتباط هایی با طالبان پاکستان داشتند.

ستیزه گران به دست داشتن در یک حمله انتحاری به دفاتر سازمان جاسوسی پاکستان - آی اس آی - در مولتان در دسامبر گذشته نیز متهم شده اند. در آن زمان، دست کم دو مهاجم به سوی یک پاسگاه امنیتی آتش گشودند و سپس خودرو خود را، که با مواد منفجره پر شده بود، منفجر کردند.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از فرامرز اصلانی با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
پاسخهای داريوش به پرسشها را از اينجا ببينيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر