سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ شهریور ۸, دوشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

سوریه خواستار حمایت لبنان از حزب الله شد

سوریه لبنان را به نشان دادن حمایت بیشتر از گروه شبه نظامی حزب الله ترغیب کرد.

خبرگزاری دولتی سوریه گفت این درخواست طی ملاقات سعد حریری، نخست وزیر لبنان، و بشار اسد، رییس جمهوری سوریه، در دمشق مطرح شد.

ملاقات آقایان حریری و اسد بخشی از تلاش ها برای بهبود روابط میان دو کشور است که در سال ۲۰۰۵ به دنبال ترور رفیق حریری، نخست وزیر پیشین لبنان و پدر سعد حریری، به تیرگی گرایید.

دمشق اتهامات کارشناسان سازمان ملل متحد دایر بر دخالت در ترور رفیق حریری را رد کرده است.

رهبران سوریه، عربستان سعودی و لبنان ماه گذشته در بیروت ملاقات کردند تا از تنش های حول اعلام جرم سازمان ملل متحد علیه رهبران حزب الله در پرونده این ترور بکاهند.

برخی نگران هستند که اعلام جرم علیه اعضای حزب الله بر سر این پرونده، موجب خشونت های بیشتر فرقه ای در لبنان خواهد شد.

ترور رفیق حریری موجب خروج نیروهای سوری از لبنان پس از ۳۰ سال حضور در این کشور شد.

رسانه های اسراییلی روز دوشنبه از تحکیم همکاری نظامی میان حزب الله و سوریه خبر دادند.

یک مرد مسلح ۶ تن را در اسلواکی به ضرب گلوله کشت

   
   

 

 

 

 

یک مرد کاملا مسلح روز دوشنبه در براتیسلاوا، پایتخت اسلواکی، شش نفر را کشته و نه نفر دیگر را مجروح کرد. او سپس در مواجهه با پلیس خود را کشت.

این حمله پیش از ظهر دوشنبه در شمال شرقی براتیسلاوا رخ داد.

رییس پلیس گفت شخص مهاجم که حدود ۵۰ سال داشته، با یک مسلسل و دو تفنگ وارد یک خانه شد. او گفت مرد مسلح با شلیک گلوله پنج تن از جمله چهار زن و یک مرد را در این خانه کشت و سپس به قربانی ششم در خارج از خانه شلیک کرد.

به گفته رییس پلیس، فرد مهاجم، پس از آن که در تلاش برای فرار فهمید در محاصره پلیس است، خود را کشت.

گزارش های اولیه حاکی بود که ۱۴ تن در این میان مجروح شده اند اما بعد اعلام شد که نه نفر از جمله یک مامور پلیس مجروح شده اند.

جو بایدن در آستانه خروج عمده سربازان، وارد عراق شد

جو بایدن، معاون ریاست جمهوری آمریکا، روز دوشنبه در پیشاپیش خروج رسمی سربازان آمریکا و پایان عملیات رزمی این کشور در عراق، وارد این کشور شد.

یک مقام سفارتخانه آمریکا در بغداد گفت آقای بایدن شامگاه دوشنبه، یک روز پیش از سخنرانی باراک اوباما درباره خروج عمده سربازان آمریکایی از عراق، به پایتخت این کشور وارد شد.

به دنبال خروج عمده سربازان طبق برنامه ریزی رسمی دولت باراک اوباما برای پایان رسمی عملیات نظامی آمریکا در عراق، نزدیک به ۵۰ هزار سرباز در عراق باقی می مانند. این تعداد در سال ۲۰۰۷ که اوج عملیات نظامی نیروهای ائتلاف بود، بالغ بر ۱۷۰ هزار نفر بود.

سربازان باقی مانده اجازه شرکت در عملیات رزمی را نخواهند داشت مگر آن که از آنان تقاضا شده و سربازان عراقی آنان را همراهی کنند.

پیش بینی می شود جو بایدن در آستانه احراز یک مقام بالاتر دیپلماتیک است. او قرار است با رهبران این کشور مذاکره کند.

دیدار آقای بایدن همزمان است با آماده باش عراق برای حملات احتمالی شورشیان. بمب گذاری هایی اخیر در عراق ده ها کشته برجای گذاشته و دستاوردهای اخیر امنیتی در عراق را زیر سئوال برده است.

دولت سومالی خواستار کمک های بیشتر بین المللی شد

با تهدید شورشیان به تصرف کامل موگادیشو، پایتخت سومالی، دولت این کشور خواستار کمک اضطراری بیشتر شد.

درخواست روز دوشنبه در هشتمین روز متوالی درگیری ها و پس از آن اعلام شد که گروه شبه نظامی الشباب عملیاتی را با هدف سرنگونی دولت به راه انداخت.

حمله به کاخ ریاست جمهوری سومالی موجب کشته شدن چهار تن از حافظان صلح اوگاندایی از اتحادیه آفریقا و زخمی شدن دست کم ۸ تن شد.

درگیری در دیگر نقاط شهر نیز شش کشته برجای گذاشته است.

شیخ شریف شیخ احمد، رییس جمهوری سومالی، روز دوشنبه در بیانیه ای خواستار «حمایت فوری بین المللی» شد. او گفت سومالی به تنهایی نمی تواند در مقابل به گفته او «الشباب، متحد شرور القاعده» مقاومت کند.

اتحادیه آفریقا در حال حاضر ۶۰۰۰ سرباز در موگادیشو دارد تا به دولت سومالی کمک کنند و وعده داده است که سربازان بیشتری را به این کشور اعزام کند.

الشباب سعی می کند یک جاده مهم و حیاتی را تصرف کند که منتهی به مواضع مهم دولتی می شود. به گفته شاهدان، الشباب کنترل این جاده را برای مدت کوتاهی در روز شنبه در دست گرفت.

هفته گذشته ایالات متحده، نروژ و پنج نهاد بین المللی از جمله اتحادیه عرب و اتحادیه اروپا با صدور بیانیه ای از دولت موگادیشو حمایت کردند.

دولت پرزیدنت شریف کنترل تنها بخش هایی از موگادیشو را در دست دارد در حالی که الشباب و حزب الاسلام، یک گروه دیگر اسلام گرا کنترل بخش های بیشتری از پایتخت و جنوب سومالی را در دست دارند.

شورشیان قصد دارند با سرنگون ساختن دولت یک دولت اسلامی در سومالی برپا کنند. این گروه ها در حال حاضر قوانین سختی از شریعت اسلامی را در مناطق تحت کنترل خود اعمال کرده اند.

یک ایرانی کانادایی مظنون به فعالیت های تروریستی در کانادا

در شرایطی که نیروهای امنیتی کانادا روز چهارشنبه (۲۵ اوت)، سه مرد کانادایی را به اتهام فعالیت های تروریستی و به ظن توطئه برای بمب گذاری و ارتباط  و همکاری با یک گروه تروریستی  بازداشت کرده اند، رسانه های کانادا از تبار ایرانی یکی از افراد مظنون خبر داده اند.

هیوا علیزاده  و مصباح الدین احمد  و  خرم شر هفته گذشته طی عملیات سری پلیس کانادا در عملیات موسوم به « پروژه سمبوسه » در اتاوا بازداشت شدند.

یکی از مظنونان این پروژه، هیوا علیزاده، مرد کانادایی ایرانی تباری ست که رسانه های کانادا از وی به عنوان رهبر این حلقه تروریستی یاد کرده اند.

« سی بی سی »، تلویزیون دولتی کانادا گزارش داده است آقای علیزاده سی ساله است  و حداقل هفت سال پیش به کانادا مهاجرت کرده و بیشتر این دوران را در شهر وینیپگ اقامت داشته است.

هیوا علیزاده براساس مفاد قانون ضد تروریسم کانادا متهم شده است آگاهانه توطئه چینی برای یک فعالیت تروریستی را تسهیل  و برای یک گروه تروریستی، کمک های مالی گردآوری کرده و ملک  و یا خانه در اختیار یک گروه تروریستی قرار داده است. در اختیار داشتن ماده منفجره به نیت آسیب رساندن به دیگران نیز از جمله اتهامات این مرد کانادایی ایرانی تبار است.

یوسف عبدالرحمان، صاحب بک فروشگاه موادغذایی حلال در شهر وینیپگ گفته است آقای علیزاده مدتی در این فروشگاه کار می کرده و بعدها این فروشگاه را به طور مشترک با وی اداره می کرده است. آقای عبدالرحمان او را فردی بسیار قابل اطمینان  و سخت کوش خوانده است.

هیوا علیزاده که در سال ۲۰۰۸ این شهر را ترک کرد مسلمان سنی ست و حدود دو سال پیش در اتاوا اقامت گزیده بود.
« سی بی سی »، به نقل از اولیور آبرگل، وکیل جنایی هیوا علیزاده گزارش داده است همکاری با یک گروه تروریستی، توطئه برای ارتکاب به اقدام خرابکارانه،  فراهم آوردن تسهیلات و یا در دسترس قرار دادن منزل خود برای یک سازمان تروریستی از جمله اتهامات مطرح شده علیه موکلش بوده است.    

بنا به گفته پلیس کانادا، این افراد در پی تحقیق مشترک نهادهای امنیتی و پلیس یک سال گذشته دستگیر شده اند  و برای حمله به بناهای دولتی  و سیستم های حمل و نقل کانادا، توطئه چینی کرده بودند و فعالیت های آن ها برای امنیت کشور و سلامت شهروندان تهدید جدی و واقعی قلمداد می شوند.

پلیس کانادا پس از جستجوی منازل افراد مظنون، بیش از پنجاه تخته مدار الکترونیک که برای کنترل و انفجار بمب از راه  دور طراحی شده اند  و نیز چندین کامپیوتر و جعبه حاوی مطالب مربوط به اقدامات تروریستی، نوار ویدئویی  و دستورالعمل برای اقدامات خرابکارانه را مصادره کرده است.

بنا به گزارش روزنامه گلوب اند میل، پلیس مصباح الدین احمد را به همکاری با یک سلول مخفی و توطئه چینی برای اجرای حمله هایی متهم کرده است که از شیوه بمب گذاری های تروریستی افغانستان و عراق الهام گرفته شده اند. آقای احمد ۲۶ ساله  و تکنسین اشعه ایکس در بیمارستان اتاواست.

خرم شر، پزشک ۲۸ ساله متولد کانادا و پاکستانی تبار است. آقای شرنیز متهم شده که آگاهانه شرایط را برای فعالیت های تروریستی تسهیل کرده است. وی در سال ۲۰۰۶ به عنوان بخشی از یک گروه امداد، برای کمک به زلزله زدگان کشمیر به منطقه سفر کرده بود.

در شرایطی که مقامات امنیتی کانادا جزئیات زیادی از ماهیت فعالیت این افراد در اختیار رسانه ها قرار نداده اند، اما یک منبع مطلع پلیس به تلویزیون دولتی کانادا گفته است این افراد در حوزه گسترده ای از ایران، افغانستان، عراق و کانادا فعالیت می کرده اند و در مرحله برنامه ریزی برای توطئه  و اجرای حمله و بمب گذاری برای یک گروه تروریستی بوده اند.

مایکل ایگناتیف، رهبر حزب لیبرال و مخالف دولت فدرال کانادا در مورد اتهامات مطرح شده علیه این افراد گفته است تا زمانی که اتهامات مظنونان در دادگاه ثابت نشود، این افراد بیگناه قلمداد می شوند و باید به حقوق آن ها احترام گذاشته شود.

بنا به گزارش رسانه های کانادا، متهمان تا برگزاری جلسه بعدی دادگاه در اول سپتامبر، در بازداشت نیروهای امنیتی خواهند بود.

مظنون چهارم نیز روز شنبه ( ۲۸ اوت ) به اتهام فعالیت های تروریستی بازداشت شد، اما بنا به گزارش رسانه های کانادا اتهامات وی به پرونده مظنونان هفته گذشته ارتباطی ندارد.

یک بخشدار افغانی در جلال آباد بر اثر انفجار بمب کشته شد

مقامات افغانی می گویند انفجار بمب در شهر شرقی جلال آباد، یک مقام مسئول محلی را کشت و دست کم چهار تن را مجروح کرد.

انفجار، بامداد دوشنبه در خارج از دفتر فرمانداری ولایت ننگرهار رخ داد.

مقامات می گویند بمب که درون اتومبیل «محمد پهلوان» بخشدار منطقه کار گذاشته شده بود، او را کشت و دست کم سه تن از محافظان او را مجروح کرد.

همزمان در شرق افغانستان، مقامات ناتو اعلام کردند روزهای شنبه و یکشنبه، سربازان افغانی و ائتلاف بیش از ۳۰ شورشی از جمله ۱۳ تن را که قصد انجام عملیات انتحاری داشتند کشتند.

نیروهای ائتلاف حمله به دو مقر نظامی و ساختمان های دولتی را پاسخ دادند.

نیروهای کمکی تحت رهبری ناتو اعلام کرده اند نیروهای ائتلاف یک فرمانده و دو شبه نظامی را که در حملات ولایت خوست دست داشته اند، بازداشت کردند. برخی از مهاجمان لباس سربازان آمریکایی را بر تن داشتند.

ماموریت سازمان ملل متحد در افغانستان روز یکشنبه کشتار ۵ تن از فعالان کمپین انتخاباتی یک کاندیدای زن برای شرکت در انتخابات پارلمانی ۱۸ سپتامبر را محکوم کرد.

امنیت نگرانی اصلی در زمان برگزاری کمپین انتخاباتی در افغانستلان به شمار می رود.

مقامات انتخاباتی افغانستان گفته اند برای تامین امنیت تنها ۹۰۰ حوزه اخذ رای برپا خواهد شد.

هشدار محمود عباس به اسراییل در مورد شهرک سازی

محمود عباس، رییس تشکیلات خودگردان فلسطینی، می گوید در صورت ادامه ساخت و ساز شهرک های یهودی نشین در کرانه غربی رود اردن، مسئولیت کامل شکست دور جدید مذاکرات صلح به میانجیگری آمریکا، بر عهده اسراییل خواهد بود.

آقای عباس در اظهارات تلویزیونی روز یکشنبه خود خطاب به مردم فلسطینی هشدار داد اگر دولت اسراییل به شهرک سازی در سرزمین های فلسطینی که در جنگ سال ۱۹۶۷ اشغال کرد، ادامه دهد، مذاکرات پیش رو با شکست مواجه خواهد شد.

اسراییل تحت فشار آمریکا، نوامبر گذشته تعلیق ده ماهه ای را بر عملیات شهرک سازی اعمال کرد که هدف از آن آماده سازی برای مذاکرات بود. اما طرف فلسطینی آن را نپذیرفت زیرا اسراییل ساخت و ساز را به طور کامل متوقف نکرده بود و ساخت و ساز را در سرزمین هایی که در سال ۱۹۶۷ ضمیمه اورشلیم کرده بود ادامه می داد. این ضمیمه سازی از سوی جامعه بین الملل به رسمیت شناخته نشده بود.

آقای عباس و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسراییل، قرار است روز پنجشنبه در واشنگتن برای اولین بار پس از سال ۲۰۰۸، مذاکرات مستقیم داشته باشند.  

آقای نتانیاهو روز یکشنبه گفت با پایان مهلت در نظر گرفته شده برای تعلیق ساخت و ساز در تاریخ ۲۶ سپتامبر، کابینه او قصد ندارد تصمیم خود دایر بر از سرگیری شهرک سازی را تغییر دهد.

نخست وزیر اسراییل همچنین بار دیگر تاکید کرد که هرگونه قرارداد صلح باید شامل این مسئله باشد که فلسطینی ها اسراییل را به عنوان کشور مردم یهودی و برقراری تمهیدات امنیتی زمینی به رسمیت بشناسند.

فلسطینی ها دلایل متعددی برای مخالفت با به رسمیت شناختن اسراییل عنوان کرده اند از جمله این که اگر چنین کنند، حق پناهندگان فلسطینی به اسراییل برای باز پس گیری سرزمین هایی که طی جنگ و زمان تاسیس کشور اسراییل در سال ۱۹۴۸ ترک کردند از بین می رود.

آقای عباس بر نیاز دو طرف اسراییلی و فلسسطینی به امنیت تاکید کرد اما گفت امنیت نمی تواند برای توجیه توسعه شهرک سازی و توقیف زمین های مردم و انکار حقوق آنان مورد استفاده قرار گیرد.

روحانی پیشنهاد دهنده ساخت مرکز اسلامی در نیویورک: مخالفان انگیزه سیاسی دارند

امام مسجدی که پیشنهاد ساخت مرکز اسلامی در نزدیکی محل برج های سابق دوقلوی نیویورک را صادر کرده است می گوید مخالفان با این پروژه از سوی گروه اقلیت کوچکی رهبری می شوند که با انتخابات آینده آمریکا مرتبط است.

اظهارات اخیر امام فیصل عبدالرئوف روز دوشنبه در روزنامه «نشنال» چاپ دبی، منتشر شد. رئوف در حال حاضر برای بحث و سخنرانی درباره زندگی مسلمانان در ایالات متحده آمریکا و پیشبرد مدارای مذهبی با حمایت مالی وزارت خارجه آمریکا در یک رشته سفر به سر می برد.

او به روزنامه نشنال گفت: «شکی نیست که فصل انتخابات تاثیر عمده ای بر این مسئله ساخت مرکز اسلامی داشته است.»

آمریکا در ماه نوامبر انتخابات کنگره را برگزار می کند.

امام فیصل الرئوف همچنین گفت اختلاف میان مسلمانان و غیر مسلمانان نیست بلکه بین میانه روها و افراطی های تمامی ادیان و مذاهب است.

مرکز اسلامی که پیشنهاد ساخت آن در هفته های اخیر به موضوعی جنجالی در آمریکا بدل شده است، ۱۰۰ میلیون دلار ارزش دارد و شامل مسجد، تاسیسات ورزشی، سالن نمایش و اجتماعات و رستوران است و بازدید از آن برای عموم آزاد است.

مکان پیشنهادی برای این مرکز اسلامی دو خیابان با مکان استقرار برج های دوقلوی سابق در نیویورک فاصله دارد که در ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱ مورد حمله تروریستی هواپیماربایانی قرار گرفت که هواپیماهای مسافری را به برج های مرکز تجارت جهانی کوبیدند.

مخالفان این طرح می گویند ساخت یک مرکز اسلامی آن هم در فاصله نزدیکی از این محل، موجب رنجش بیشتر خانواده های ۳۰۰۰ قربانی این حادثه تروریستی خواهد شد.

طرفداران طرح نیز می گویند این پروژه به ارتباط میان جهان غرب و جهان اسلام کمک خواهد کرد.

در آستانه هدفمند کردن یارانه ها گرانی بيداد می کند

مهدی غضنفری، وزیر بازرگانی، در یک نشست خبری ضمن بیان این که قیمت نان با هدفمند کردن یارانه ها مطمئنا از آزاد پزها کم تر خواهد بود، از بسته حمایتی برای نان سنتی و تعیین جایزه برای صادرات برنج خبر داد و با جدی دانستن کاهش تولید گوشت قرمز گوسفندی گفت، تصمیم توزیع کوپن با کار گروه تحول اقتصادی است.

وزیر بازرگانی در پاسخ به خبرنگار خبرگزاری فارس در خصوص این که آیا آزاد شدن یارانه آرد حامل های انرژی بر قیمت نان سنتی خواهد افزود اظهار داشت، در طرح هدفمند کردن یارانه ها علاوه بر نان صنعتی برای نان سنتی هم بسته حمایتی در نظر گرفته شده است. وزیر بازرگانی پیش بینی کرد قیمت آرد نان آزاد پز ۱۰۰ تا ۱۵۰ تومان ارزان تر از حالت فعلی باشد.

این سخنان در حالی بیان می شود که خبرگزاری کار ایران (ایلنا) در گزارشی با عنوان «قیمت ها هنوز سر به راه نشده اند» اعلام کرد، قیمت چای خارجی در بازار با افزایش ۱۰ درصدی مواجه شده، شکر بین ۱۲۰ تا ۱۵۰ تومان گران تر شده و برنج داخلی نیز بین ۵ تا ۱۰ درصد با افزایش قیمت روبرو شده است. بر اساس این گزارش قیمت گوشت قرمز در سطح شهر با نوسان همراه بوده است و بعضا با افزایش قیمت مواجه شده است.

نرخ حبوبات نیز به طور متوسط ۱۰۰ تومان در هر کیلو افزایش داشته است.

با وجود آن که پیش از این، وزیر بازرگانی طبق سنت هر ساله از تنظیم بازار مواد خوراکی در ماه رمضان سخن گفته بود، به گزارش خبرگزاری کار ایران ( ایلنا ) افزایش قیمت اقلام خوراکی در سطح شهر گویای ناکارآمدی تنظیم بازار از سوی برنامه ریزان بوده است.

هم زمان با نشست خبری وزیر بازرگانی الیاس نادران، عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و نماینده تهران، در گفت و گو با پایگاه خبری جهان نیوز، از نگرانی خود برای اجرای بی محابای هدفمند کردن یارانه ها به وسیله دولت سخن گفت.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با بیان این که اجرای هدفمند سازی یارانه ها، تورم به سرعت خود را نشان می دهد، اظهار داشت، دولت قصد دارد با افزایش پرداختی یارانه نقدی، آثار منفی و عوارض تورمی این سیاست را کم کند.

هر چند از دید این نمانیده مجلس، این تصمیم آثار تورمی را بیش تر می کند.

روزنامه جهان صنعت به هدفمند کردن یارانه ها و تحریم های بین المللی که پیش روی بازار سهام و اوراق بهادار تهران است اشاره کرده، و با گفت و گو با اقبال نیا، کارشناس بازار سرمایه، به این نتیجه گیری رسیده است، که در زمینه پیش بینی وضعیت آینده بازار سرمایه کشور این دو مورد باید مد نظر قرار گیرد.

یک هفته با اقتصاد ایران

تورم و رکود چالش اصلی هدفمند کردن یارانه ها است

بحث اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها در حالی بار دیگر داغ شده است که در تازه ترین واکنش دولتی در این زمینه محمد رضا فرزین، سخنگوی کار گروه تحولات اقتصادی، با تاکید بر این که دستگاه های دولتی از افزایش سر خود قیمت ها منع شده اند اظهار داشت، در طرح هدفمند کردن یارانه ها با ۲ چالش تورم و رکود مواجه هستیم.

با این وجود سخنگوی طرح تحول اقتصادی و معاون وزیر اقتصاد افزایش شاخص بورس را حبابی گونه نمی بیند. شمس الدین حسینی، وزیر اقتصاد، از برنامه های ویژه برای جلوگیری از تاثیرات نوسان قیمت ها بر شرکت های بورسی برای اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها خبر داد، و تاثیر هدفمندی یارانه ها را روی فلزات گران بها بیش تر دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر در حالی که مسئولان ذیربط از کنترل و کاهش قیمت برخی از کالاهای اساسی سخن می گویند مردم هنوز این موضوع را لمس نمی کنند.

روزنامه تهران امروز گزارش اصلی خود را به قیمت نان پس از هدفمند کردن یارانه ها اختصاص داده و به طرح وزارت بازرگانی که خواهان ارائه آرد به قیمت جهانی به نانواها آن هم هم زمان با اجرای هدفمند کردن یارانه هاست پرداخت و با اشاره به قیمت آرد یارانه ای که حدود ۷۵ ریال و قیمت آرد برای آزاد پزها که ۴۵۰ تومان است نتیجه گرفت که قیمت نان بعد از هدفمند کردن یارانه ها احتمالا بین دو قیمت مذکور خواهد بود.

از سوی ديگر حجت الاسلام مصباحی مقدم رئیس کمیسیون هدفمندی یارانه ها در گفت و گو با خبرگزاری مهر مطرح کرد دولت نمی تواند در از ابتدای مهر ماه قانون هدفمند کردن یارانه ها را اجرا کند.

 

 

گشایش اعتبار داخلی با استفاده از منابع ارزی

تهران از ایده جدیدی برای عبور از تحریم ها سخن رانده است. روزنامه دنیای اقتصاد در این زمینه نوشته است، دولت برای مقابله با تحریم هایی که چند صباحی است از سوی دولت آمریکا و برخی کشورهای اروپایی دنبال می شود سیاست گشایش اعتبارات داخلی به جای گشایش اعتبارات خارجی را در پیش گرفته است.

ایرج ندیمی، معاون وزیر صنایع در امور مجلس، در یک نشست خبری اظهار داشت، هیچ موضوعی نباید مقابل تحریم شکنی قرار گیرد. این مقام افزود در حال حاضر مسئولان نظام با یکدیگر متحد هستند تا مباحث پولی – بانکی – و ارزی را مدیریت کنند.

معاون وزیر صنایع در امور مجلس تاکید کرد که تهران در مقابل کشورهای تحریم کننده سیاست تحریم را در پیش خواهد گرفت. این سخنان در حالی بیان می شود که روزنامه جهان صنعت با ذکر این نکته که آب از سر تولید کننده های ما گذشته است می نویسد، در حال حاضر بسیاری از صنایع کشور تاوان مدیریت و سیاست غلط دولت در بحث واردات را می دهند.  به نوشته این منبع کم تر مدیریتی پیدا می شود که درهای کشورش را بر روی محصولات کشورهای دیگر تا آخر باز کند.

ارزیابی روزنامه جهان صنعت حکایت از آن دارد که ۸۲ درصد از کالاهای بنجل در بازار ایران از کشور چین وارد شده است. همین منبع به بر اساس آمار گمرک ایران و گزارش خبرگزاری ایسنا از واردات بیش از ۸۰۰ نوع کالا از انگلستان خبر داد و این حجم از واردات را ۱۵ برابر صادرات کشور دانست.

انگلستان و چین ۲ کشور از ۵ عضو دائم و دارای حق وتو شورای امنیت سازمان ملل متحد هستند که در نوزدهم خرداد ماه سال جاری به تحریم چهارم ایران رای مثبت دادند.

تهران در حالی از گشایش اعتبار داخلی، با استفاده از منابع ارزی، برای عبور از تحریم ها سخن می گوید که به گزارش آفتاب نیوز بدهی ۱۴۰ هزار میلیارد تومانی دولت با روند صعودی ادامه دارد و پرداخت آن ۱۰ سال به درازا می کشد.

 

 

منابع بانک های ایرانی از اروپا خارج شد

محمود بهمنی رئیس کل بانک مرکزی در گفت و گو با خبرگزاری فارس ضمن بیان این نکته که منابع و حساب های موجود بانک های ایرانی از اروپا خارج شد اعلام کرد، بانک مرکزی از ۶ ماه قبل تمام اتفاقات را پیش بینی کرده و اقدامات لازم را برای مقابله با تحریم ها به اجرا گذاشته است.

از این رو مقام بانکی تهران بلوکه ( مسدود ) کردن منابع برخی از بانک های ایرانی توسط اتحادیه اروپا را بی تاثیر خواند.

این مقام هم چنین اظهار داشت، که هر لحظه که صلاح کشور باشد برای تغییر سبد ارزی وارد عمل می شویم. به گفته رئیس بانک مرکزی در صورتی که واردات کشور کنترل شود در شرایط تحریمی به نفع ذخایر ارزی خواهد بود.

هم زمان به خبرگزاری ایسنا بانک مرکزی اعلام کرد اقتصاد ایران راکد نیست بلکه کساد است و این کسادی را ناشی از کاهش تقاضا عنوان کرد.

بانک مرکزی این ارزیابی را در واکنش به سخنان دکتر حیدر مستخدمین حسینی، مدیر عامل موسسه توسعه و معاون سابق بانک مرکزی، انجام می دهد که وضعیت کنونی اقتصاد ایران را در حال رکود توصیف و ادعا کرده بود اهتمام کافی برای سوق دادن اقتصاد به سوی رونق وجود ندارد.

در شرایطی که اقتصاد ایران در رکود تورمی قرار دارد عباس وطن پرور، نماینده سابق ایران در اجلاس جهانی کار، در گفت و گو با خبرگزاری مهر با انتقاد از واردات بی رویه کالا به کشور نرخ واقعی بی کاری در ایران را ۲۵ درصد اعلام کرد و گفت، نرخ بی کاری اعلام شده در فصل بهار (چهارده درصد)  که توسط مرکز آمار ایران اعلام شد غیر واقعی است زیرا به گفته این مقام کارفرمایی شواهد بازار نشان می دهد که یک چهارم نیروی فعال جامعه بی کار هستند.

این در حالی ست که هم زمان محمود رضا خاوری رئیس شورای هماهنگی مدیران بانک های دولتی در گفت و گو با خبرگزاری فارس تاکید کرد هیچ الزام و اجباری برای پرداخت تسهیلات اشتغالزایی توسط بانک ها وجود ندارد.

 

 

آیا اقتصاد ایران از حبابهای مالی مصون است؟ 

شمس الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی روز شنبه در حاشیه بیست و یکمین همایش بانک داری اسلامی در جمع خبرنگاران گفت اقتصاد ایران از حبابهای مالی مصون است. وی اظهار داشت، رشد ۵۷ درصدی شاخص بازار سهام حکایت از این دارد که اقتصاد ایران از چرخه های تجاری و حباب های مالی مصون است. وزیر بارزگانی بخش عمده این مسئله را به علت تطبیق ابزارهای مالی کشور با شریعت اسلام دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر در حالی که بین آمار رسمی و غیر رسمی تعداد بی کاران يک و نیم میلیون نفر اختلاف نظر است، فعالان بازار اشتغال اخراج از کار را در ۴ ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲ برابر می دانند.

روزنامه جهان صنعت روز شنبه با بررسی سرانجام جزئیات اصلاح قانون کار تیتر زده است از نظر وزارت کار کار فرمایان هم کارگرند.

در همین حال روزنامه خبر روز شنبه با اشاره به این نکته که سرازیری ارزش کالاهای صادراتی ایران ادامه دارد کار بیش تر و در آمد کم تر را عایدی تولید کنندگان داخلی می داند.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,013 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر