سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ تیر ۲۳, چهارشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

آیا شرکت نفتی بی پی در آزادی «المغراهی» دخالت داشت؟

چهار سناتور آمریکایی از وزرات امور خارجه آمریکا خواسته اند درباره این که آیا شرکت نفت بی پی برای یک معامله نفتی با لیبی، بریتانیا را جهت آزاد ساختن تنها محکوم درانفجار هواپیمای مسافری پان آمریکن در سال ۱۹۸۸ زیر فشار گذاشت، تحقیق کند.

سناتور ها روز سه شنبه در نامه ای به هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، گفتند شواهد به دست آمده از فوران جاری نفت در خلیج مکزیک نشان می دهد که بی پی «منافع خود را بر منافع مردم ترجیح می دهد.»

قانون گزاران می گویند در ماه سپتامبر گزارش داده شد که بی پی با دولت بریتانیا تماس گرفته و ابراز نگرانی کرده است که احتمال تاخیر در آزاد ساختن «عبدالباسط المقراهی»، ممکن است یک معامله ۹۰۰ میلیون دلاری نفت با لیبی را به خطر بیاندازد.

روز سه شنبه، بی پی گفت مدارک علنی نشان می دهد که این شرکت در سال ۲۰۰۷ نگرانی خود را از کندی قطعی ساختن انتقال یک زندانی به لیبی با دولت بریتانیا درمیان گذاشته بود. اما از «مقراهی» نام برده نشده.

گوردون براون، نخست وزیر سابق بریتانیا، گفته است «چنین معامله ای» در ارتباط با آزادی «مغراهی» از زندانی در اسکاتلند در سال ۲۰۰۹ انجام نگرفته است.

مقامات اسکاتلند مقراهی را به دلایل انسانی و پس از آنکه پزشکان تشخیص دادند او به سرطان پروستات مبتلا است آزاد کردند. این اقدام با اعتراض شدید مقامات آمریکا و خانواده های قربانیان روبرو شد.

در انفجار هواپیمای پرواز ۱۰۳ پان امریکن بر فراز لاکربی در اسکاتلند، ۲۷۰ تن کشته شدند.

مقامات آمريکائی ميگويند شهرام اميری آزاد بودن خود را ثابت کرده است

واشينگتن تايمز زيرعنوان "اميری، دانشمند ايرانی، مردی مرموز" می نويسد آيا اوپناهنده ای دمدمی بود، يا اکنون گروگانی علنی است. صرفنظرازاينکه کدام توصيف در مورد شهرام اميری درست باشد يک مورد کاملا مشخص است: او يک معمای بين المللی است.

يک مقام آمريکائی که به خاطر حساسيت موضوع به شرط معرفی نشدن صحبت ميکرد ميگويد اقدامات اميری، از جمله ويديوهای چندگانه اش، و دست آخر رفتنش به دفترحافظ منافع ايران درواشنگتن، بوضوح ثابت ميکند که وی را برخلاف ميل اش در آمريکا نگاه نداشته بودند.

واشينگتن پست زيرعنوان "دانشمند اتمی ايران با خشم راهی ايران شد" می نويسد ظاهرشدن اميری به همان اندازه مرموز است، که ناپديد شدنش، و درست چند هفته پس از آن به وقوع پيوست که چند ويديوی اينترنتی معما را پيچيده ترساخته بود. اميری دريکی از ويديوها ميگويد توسط سی آی ای ربوده شد، و او را به اجبار به آمريکا آوردند، و در ويديوئی ديگر ازميل خودش برای ادامه تحصيل در رشته دکتری سخن ميگويد.

مقامات آمريکائی تاکيد برآن دارند که اميری داوطلبانه به آمريکا پناهنده شد و پيش از آنکه نگرانی هايش در باره ايمنی خانواده اش شدت بگيرد، و خواستاربازگشت به ايران شود، در مورد برنامه اتمی ايران اطلاعات با ارزشی ارائه داده بود.

وال استريت جرنال زيرعنوان "تشديد معما پس از ظاهر شدن دانشمند ايرانی" می نويسد تا روز سه شنبه مقامات آمريکائی علنا به حضور وی در اين کشور اذعان نکرده بودند. مقامات آگاه ازچگونگی اقامت اميری در آمريکا ميگويند وی اطلاعات سودمندی در باره برنامه اتمی ايران به تشکيلات اطللاعاتی آمريکا داده است.

يک ايرانی مطلع از جريان ميگويد مقامات ايرانی تهديد کرده بودند به خانواده اميری، در صورتی که وی به ايران بازنگردد، آسيب ميرسانند. وی ميگويد فاميل اميری زيرفشارشديدی بودند. حتی تهديد کرده بودند پسرش را می کشند. او جزعمل کردن به سناريوئی که رژيم برايش نوشته بود، وبازگشتن به ايران، چاره ای نداشت.

نيويورک تايمز زيرعنوان "دانشمند ايرانی در واشينگتن دی سی ظاهر شد اما فقط معما را پيچيده تر کرد" می نويسد معلوم نيست چه سرنوشتی در ايران در انتظار اميری است. آيا به عنوان يک قهرمان مورد استقبال قرارميگيرد يا توسط مقامات استنطاق ميشود.

گرچه روشن نيست او توانسته بود چه مدارک يا فايل های کامپيوتری را با خود بياورد اما روش معمول و مورد عمل سی آی ای در کمک و يا تشويق پناهجويان بالقوه گذاشتن اسناد روی کارتهای حافظه يا کامپيوتراست. اين متد شش سال پيش آلمان و آمريکا را قادر ساخت به بخش عمده ای از اطلاعاتی دست يابند که اکنون به استناد آنها ميگويند ايران پنهائی روی طراحی های مرتبط با کلاهک کارميکرده است.

طارق عزیر به دولت عراق تحویل داده شد

   
   

 

آمریکا برخی از مهمترین زندانیان عراقی را به دولت عراق تحویل داده است.

مقامات عراقی می گویند طارق عزیز، معاون سابق نخست وزیر، همراه با بیش از ۲۰ مقام دیگر حلقه داخلی صدام حسین روز چهارشنبه تحویل داده شدند.

مقامات عراقی می گویند زندانیان در یک بازداشتگاه آمریکا در اردوگاه «کروپر» زندانی بودند. آمریکا قرار است کنترل این اردوگاه را روز پنج شنبه در مراسمی به عراق واگذار کند.

عزیز، سال ها سخنگوی اصلی صدام حسین با جهان بود. دادگاه های عراق او را در جریان دو محاکمه جداگانه، مجموعا به ۲۵ سال زندان محکوم کرده اند.

عزیز ۷۰ سال دارد و در اوائل سال جاری دچار سکته شد. اعضای خانواده اش نسبت به سلامت او ابراز نگرانی کرده اند.

روز چهارشنبه همچنین، به گفته مقامات عراق، مردان مسلح دست کم چهار نفر را در حمله ای به خانه یک روحانی مسلمان صوفی در نزدیکی شهر فلوجه کشتند.

مقامات می گویند مهاجمان برای کشتن سه زن و یک کودک از تفنگ استفاده کردند.

در این حمله دست کم شش نفر نیز مجروح شدند. هنوز روشن نیست که آیا به روحانی نیز آسیبی رسیده است یا نه.

دانشمند «مفقود شده» ایرانی رهسپار تهران شد

مقامات ایران می گویند یک دانشمند اتمی که بیش از یک سال پیش ناپدید شد و به گونه ای اسرار آمیز از واشنگتن سر در آورد، به ایران باز می گردد.

مقامات وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران می گویند امیری از طریق قطر به ایران می رود و انتظار می رود روز پنجشنبه وارد تهران شود.

هیلاری کلینتون، وزیر امور خارجه آمریکا، روز سه شنبه گفت امیری داوطلبانه در آمریکا بوده و آزاد است کشور را ترک کند.

فیلیپ کراولی، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، گفت او هیچ اطلاعی ندارد که نشان دهد با امیری در مدت اقامت وی در آمریکا بد رفتاری شده است.

کراولی گفت مقامات با امیری در تماس بوده اند، اما ماهیت ارتباط آنها را فاش نساخت.

سخنگو به خبرنگاران گفت «معاوضه» ای ترتیب داده نشده، زیرا امیری هیپچگاه در بازداشت مقامات آمریکایی نبوده است. با این حال، کراولی و کلینتون هر دو گفتند آمریکا همچنان دلواپس کوهنوران آمریکایی بازداشت شده در ایران است و خواهان آزادی آنها بر  پایه زمینه های انسانی، و نیز اطلاعاتی درباره رابرت لوینستون شدند.

خبرگزاری ایرنا به نقل از علاء الدین بروجردی، رییس کمیسیون سیاست خارجی و امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، می گوید آمریکا باید از «ربودن» امیری عذر خواهی کند.

بروجردی همچنین گفت به باور او آمریکا در صدها مورد مشابه «آدم ربایی»، که او آن را «تروریسم» توصیف می کند، دست دارد.

امیری در تابستان سال ۱۳۸۸ از ایران خارج شد. ایران می گوید او در سفری در عربستان سعودی به ماموران اطلاعاتی آمریکا تحویل داده شد. آمریکا ربودن امیری را تکذیب کرده است.

امیری شامگاه دوشنبه در دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در سفارت پاکستان در واشنگتن ظاهر شد.

وزیر امور خارجه بریتانیا خواهان مناسبات نزدیکتر با چین است

ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه بریتانیا، در جستجوی برقراری مناسبات نزدیکتر تجارتی و اقتصادی با چین به پکن رفته است.

هیگ، که برای نخستین بار به عنوان وزیر امور خارجه به این سفر می رود، می گوید او همچنین امیدوار است اختلافات ناشی از نگرش چین به پدیده تغییر آب و هوا و اعدام یک شهروند بریتانیایی در سال گذشته، به اتهام قاچاق مواد مخدر، برطرف شود.

اما هیگ نگرانی خود را از وضعیت تبت ابراز داشت، و به خبرنگاران گفت بریتانیا خواهان ثبات بیشتری در آن سرزمین است. او گفت چنین هدفی ایجاب می کند به مسایل مربوط به حقوق بشر و خودمختاری تبت توجه شود.

وزیر امور خارجه چین، که همراه با همتای بریتانیایی خود در کنفرانس خبری مشترکی حضور داشت، این انتقاد را نادیده گرفت و گفت منافع مشترک بین دو کشور از اختلافات آنها فراتر می رود.

سال پیش تجارت بین چین و بریتانیا از ۳۹ میلیارد دلار فراتر رفت، که بیشتر این رقم، صادرات چین را شامل می شد. اما با اقتصاد چین که به سرعت رشد می کند، هیگ گفت او دو کشور را «شریکانی در رشد» می بیند.

انتظار می رود دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا، اواخر سال به چین سفر کند.

یک ایرانی کانادایی به اتهام قاچاق پول نقد از آمریکا به سه سال زندان محکوم شد

دادگاهی در ایالات متحده، یک مرد ایرانی کانادایی را به اتهام قاچاق پول نقد به سه سال و یک ماه زندان محکوم کرد.

بنا به گزارش روزنامه تورنتوسان، اسکندرهناره مافرانی، مرد ایرانی کانادایی ۵۴ ساله در نوامبر سال ٢٠٠٨ در مرز مشترک وینزور در کانادا و دیترویت در ایالات متحده بازداشت شد.

مقامات مرزی ایالات متحده این مرد ایرانی را که راننده یک کامیون حامل محصولات سواحل غربی بود را درمنطقه مرزی متوقف کردند.

بنا به گفته مقامات مرزی آمریکا، آقای مافرانی ادعا کرده بود حدود هفتصد دلار پول نقد به همراه دارد، اما پس از جستجوی کامیون وی با اشعه ایکس، ١۴٠ کیسه پلاستیکی حاوی حدود دو میلیون دلار پول نقد آمریکایی  و ١١٢٠ دلار کانادایی در کامیون وی پیدا کردند.

این مرد کانادایی ایرانی تبار در دادگاه میشیگان محاکمه شد و روز ٢٢ ژوئن به اتهام حمل پول نقد و عدم ادای واقعیت به مقامات دولت ایالات متحده گناهکار شناخته و به سه سال و یک ماه زندان محکوم شد.

هیات قضات دادگاه رسیدگی به پرونده آقای مافرانی حکم توقیف کامیون و پول نقد را صادر کرده است.

هشت سرباز آمریکایی در افعغانستان کشته شدند

در حملاتی در جنوب افغانستان، از جمله هجوم طالبان به یک مجتمع پلیس، هشت سرباز آمریکایی و پنج غیر نظامی کشته شده اند.

سه سرباز آمریکایی و پنچ شهروند افغان شامگاه سه شنبه، در حمله شبه نظامیان به ستاد پلیس در شهر قندهار، کشته شدند.

مقامات می گویند یک بمب گذار انتحاری یک خودرو پر از مواد انفجاری را جلوی ستاد منفجر کرد، سپس شبه نظامیان با مسلسل و آرپی جی، ساختمان را زیر آتش گرفتند.

ناتو می گوید نیروهای آن و پلیس افغانستان سرانجام موفق شدند حمله را دفع کنند و از ورود مهاجمان به مجتمع جلوگیری کردند.

طالبان مسئولیت حمله را بر عهده گرفتند.

چهار سرباز دیگر آمریکایی روز چهارشنبه در انفجار یک بمب کنارجاده ای در جنوب افغانستان کشته شدند، یک سرباز دیگر آمریکایی نیز در تیراندازی متقابل از پای در آمد.

روز سه شنبه، یک سرباز افغان و سه سرباز بریتانیایی در ایالت هلمند کشته شدند.

بازاريان تهران به رغم توافق مالياتی به اعتصاب خود ادامه می دهند

اعتصاب بازاريان در تهران به رغم توافق دولت با اصناف بر سر افزايش ماليات، وارد دومين هفته خود شد.

شمار بسياری از فروشگاه ها و مغازه ها در بازار مقتدر تهران در روز سه شنبه تعطيل بود و برخی از اصناف پافشاری می کردند که بايستی از ميزان مالياتهای مطرح شده بيشتر کاسته شود.

مقامات وزارت بازرگانی جمهوری اسلامی ايران و نمايندگان اصناف روز دوشنبه با افزايش ۱۵ درصد بر ماليات ها نسبت به سال گذشته، توافق کردند.

اصناف در بازار قديمی ۱۰ کيلومتری تهران سه شنبه گذشته در پی شايعات افزايش ۷۰ درصد بر ماليات افزوده، دست به اعتصاب زدند.

صاحبان فروشگاه ها و مغازه ها اظهار می کنند در صورت چنين افزايش شديد مالياتی مجبور خواهند شد قيمت های بالای کنونی را بازهم افزايش دهند که در آنصورت به کسب و کار آنها لطمه وارد می آيد. بازاريان می گويند نرخ بالای ماليات ها کسب و کار آنها را مختل ساخته است و اين احتمال هم هست که ادامه کسب غيرممکن شود.

وبسايت های اپوزيسيون از داخل ايران خبرهاي درگيری مغازه داران و نيروهای امنيتی را طی اعتصاب، به نحو گسترده ای انتشار داده اند. بر اساس گزارشها نیروهای امنیتی کوشش داشتند صاحبان فروشگاه ها را وادار به گشوده نگاه داشتن مغازه های خود کنند.

مجلس ملی فرانسه لايحه منع استفاده از برقع در اماکن عمومی را تصويب کرد

قانون گزاران مجلس ملی فرانسه به لايحه بحث انگيز منع پوشيدن حجاب اسلامی کامل زنان در اماکن عمومی که پوشيدن روبنده و يا برقع را نيز شامل ميشود، تقريباً به اتفاق آراء، رأی مثبت دادند و آنرا به تصويب رساندند.

عليرغم نگرانی جامعه مسلمانان و برخی از گروهای حقوق بشر، روز سه شنبه مجلس ملی فرانسه لايحه بحث برانگيز منع حجاب اسلامی کامل در اماکن عمومی را که بويژه شامل روبنده و يا برقع نيز ميشود با ۳۳۶ رأی موافق در برابر يک رأی مخالف به تصويب رساند. اکثر قانونگذاران احزاب سوسياليست و کمونيست مخالف دولت، از شرکت در رأی گيری خودداری کردند.

قرار است که اين لايحه در مجلس سنای فرانسه به شور گذاشته شود که انتظار ميرود مورد تصويب قانون گزاران مجلس سنای آن کشور نيز قرار گيرد. بزرگترين مانع بر سر راه تصويب اين لايحه ديوان عالی قانون اساسی فرانسه است، که به اعتقاد برخی از تحليل گران، آن دادگاه لايحه را بر خلاف قانون اساسی فرانسه تشخيص خواهد داد.

نتايج بدست آمده از آخرين نظرسنجيها نشان ميدهد که اکثر جامعه غير مسلمان فرانسه روبنده را دروازه افراط گرايی و ناقض حقوق زنان ميدانند و از تصويب قانون جديد حمايت ميکنند.

نيکولا سارکوزی، رييس جمهوری فرانسه ماه مه گذشته گفت که مردم فرانسه سخت به ارزشها و عزت والای انسانی معتقد هستند که روبنده زنان به آن ارزش ها خدشه وارد ميکند. در همين حال تعداد کمی از قانون گزارن فرانسه لايحه را ناقض آزاديهای مدنی خواندند و ابراز نگرانی کردند که اين لايحه احساسات و گرايشهای ضد اسلامی را در فرانسه شعله ور خواهد ساخت.

اکثر رهبران مسلمانان فرانسه اعتقاد دارند که اسلام پوشيدن روبنده را الزام آور و واجب ندانسته و آنها استفاده از آنرا در جامعه فرانسه متناسب ندانسته اند. اگرچه در کشور ۶۴ ميليون نفری فرانسه، بخش کوچکی، يعنی حدود ۱۹۰۰ نفر از جامعه ۵ ميليون مسلمانان آن کشور روبنده ميپوشند، اما اکثر رهبران مسلمانان فرانسه ابراز نگرانی کرده اند که تصويب اين قانون مسلمانان را غيرخودی جلوه خواهد داد و آنها را منزوی خواهد کرد. در همين حال از نظر برخی رهبران مسلمان هدف از حجاب زنان و محاسن مردان تفکيک مسلمانان از پيروان ديگر اديان است.

زن مسلمان روبنده پوشی ميگويد که پوشيدن روبنده بخشی از تصميم و زندگی اوست و هشدار ميدهد که وی هرگز آنرا تغيير نخواهد داد.

در صورت تصويب، قانون جديد، زنان متخلف را برای اولين بار ۱۸۹ دلار جريمه خواهد کرد، و کسانيکه زنان را مجبور به پوشيدن روبنده کنند ۱۸ هزار دلار جريمه و به يک سال حبس محکوم خواهند شد.

آی سی سی دومين حکم بازداشت عمر حسن البشير را به اتهام نسل کشی صادر کرد

ديوان بين‌المللی کيفری، اختصاراً «آی سی سی،» دومين حکم جلب عمر حسن البشير، رييس جمهوری سودان را به اتهام نسل کشی صادر کرده است. اما اين حکم از سوی جناح آقای عمر البشير ناديده گرفته شده و يک دسيسه غربی خوانده شده است.

در خارتوم پايتخت اين کشور، يک مقام بلندپايه حزب کنگره ملی گفت نظر ديوان بين‌المللی کيفری بر رييس جمهوری سودان فشاری نخواهد آاورد و بر همه پرسی پيش روی سودان که درمورد استقلال جنوب است، اثری نخواهد گذاشت.

رابعی عبدالعطايی، از حزب کنگره ملی گفت «تصميم اين دادگاه نمی تواند چرخه صلح را در سودان متوقف کند، يا مانعی باشد پيش پای برنامه طراحی شده از طرف دولت سودان، يعنی برگزاری رفراندوم در اين کشور برای وحدت ملی بين شمال و جنوب.»

حکم جلب نخست آقای بشير در ماه مارس ۲۰۰۹ ميلادی از سوی همين دادگاه بين المللی به اتهام جنايات جنگی و جنايت عليه بشريت صادر شده بود.

اما رهبر سودان آن حکم را نيز رد کرده است. عمر البشير در اين حکم مسؤل جنايات رخ داده در منطقه دارفور شناخته شده است که طی آن، ۳۰۰هزار نفر جان خود را از دست دادند و همچنين بيش از دو و نيم ميليون پناهنده ی ساکن اردوگاههای پناهجويان در معرض «تجاوز، گرسنگی و وحشت» قرار گرفتند.

زمانی که ديوان بين‌المللی کيفری اولين حکم جلب عمر البشير را صادر کرد مدارک برای اثبات اتهام نسل کشی به اندازه کافی وجود نداشت اما اين موضوع دوباره مطرح شده است.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,662 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,545.3 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 5.7357441 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 3

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر