سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مرداد ۱۳, چهارشنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

مصر: فلسطینیان در حمله راکتی به اسراییل و اردن دست داشتند

مصر می گوید ستیزه گران فلسطینی مسئول یک سلسله حملات راکتی به اسراییل و اردن در این هفته هستند.

خبرگزاری رسمی مصر روز چهارشنبه گزارش داد جناح های فلسطینی روز دوشنبه از نوار غزه پنج راکت را که به شهرهای عقبه در اردن و ایلات در اسراییل برخورد کرد پرتاب کرده اند. در این حملات یک تاکسیران اردنی کشته و دست کم چهار نفر را مجروح کرد.

آسوشیتد پرس به نقل از یک مقام امنیتی مصر گفت تکه های یک راکت ترکیده نشده در خاک مصر پیدا شد.

گروه فلسطینی حماس، که باریکه غزه را در کنترل دارد، هرگونه مسئولیتی را در حملات تکذیب کرده است.

یک سخنگو گفت هیچ جناح فلسطینی در خارج از سرزمین های فلسطینی عمل نمی کند.

تهران موضع خود را در پرونده سنگسار عوض می کند

نیویورک تایمز زیرعنوان «ایران در حال تغییر جرم زن محکوم به زنا به قتل است» می نویسد به نظر می رسد ایران به انتقادهای بین المللی از نحوه رسیدگی به پرونده زنی که به مجازات مرگ از طریق سنگسار محکوم شده است با مطرح ساختن این نظر که وی نه تنها برای زنا بلکه در ارتکاب قتل نیز مقصر و گناهکار است واکنش نشان می دهد.

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران روز سه شنبه در نخستین پاسخ رسمی به پیشنهاد این هفته رئیس جمهوری برزیل در مورد اعطای پناهندگی به سکینه آشتیانی، زن ایرانی ۴۳ ساله، گفت رئیس جمهوری برزیل کاملا از جریان پرونده مطلع نیست و آگاهی از جزئیات موارد محکومیت، مسئله را برای او روشن خواهد کرد.

پیش از این اظهار نظر، سایت محافظه کار جهان نیوز، بدون ذکر منبع، خبر داده بود خانم آشتیانی در قتل شوهر خود مجرم شناخته شده است اما قضات به این جهت که جزئیات قتل بسیار مشمئز کننده بود وسائل ارتباط جمعی را با خبر نکردند.

رئیس جمهوری برزیل پیشتر درخواست فعالان حقوق بشر در مورد استفاده از مناسبات دوستانه خود با محمود احمدی نژاد، رئیس جمهوری، را برای اعمال نفوذ در پرونده رد کرده بود، اما به نظرمی رسد در جریان یکی از مبارزات انتخاباتی در حمایت از زنی که پیشتر رئیس امور اجرائی ریاست جمهوری بود، و او وی را به عنوان جانشین خود در انتخابات آتی ریاست جمهوری برگزیده است، تغییر جهت داد.

لس آنجلس تایمز زیر عنوان «آژانس سازمان ملل متحد در امور آوارگان می گوید وکیلی که از زن ایرانی درگیر در پرونده سنگسار دفاع کرد در ترکیه است» می نویسد سخنگوی این آژانس روز چهارشنبه گفت فرصت استفاده از گزینه درخواست پناهندگی به روی او باز است.

به گزارش سازمان عفو بین الملل، محمد مصطفائی، از روز بیست و سوم ژوئیه، پس از آنکه چند ساعت در زندان اوین تهران مورد بازجوئی مقامات قوه قضائیه قرار گرفت، ناپدید شده بود.

یک دیپلمات اروپائی در آنکارا می گوید مقامات ترکیه با سفارتخانه های چند کشور اروپائی در تماس اند تا ببینند آیا آنها حاضرند به این وکیل مدافع پناهندگی بدهند یا نه.

احمدی نژاد: اسراییل افرادی را برای کشتن او استخدام کرده است

رسانه های دولتی ایران گزارش هایی را که حاکی است محمود احمدی نژاد، رییس جمهوری، روز چهارشنبه هدف یک حمله نارنجکی قرار گرفت تکذیب می کنند.

وب سایت محافظه کار «خبر آن لاین» گفت احمدی نژاد از انفجار که در جریان سفر او به همدان روی داد جان بدر برده و آسیبی ندیده است. خبرگزاری رویترز و تلویزیون العربیه نیز با استناد به گفته منبعی در دفتر رییس جمهوری ایران این حادثه را یک حمله نامیدند.

با این حال، تلویزیون انگلیسی زبان پرس تی وی گفت انفجار ناشی از یک ترقه بود، که امکان دارد در مراسم استقبال از رییس جمهوری منفجر شده باشد.

خبرگزاری فارس گفت یک نفر دستگیر شده است.

در این حادثه کسی آسیب ندید، و احمدی نژاد بدون اشاره به این حادثه علیه غرب سخنرانی کرد.

رییس جمهوری ایران اظهار عقیده کرده است که هدف توطئه های ترور قرار دارد. او روز دوشنبه در جمع گروهی از ایرانیان مقیم خارج از کشور، اسراییل را متهم کرد که افرادی را برای کشتن او استخدام کرده است و آموزش می دهد.

فرمانده نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان بر پرهیز از تلفات غیر نظامیان تاکید می گذارد

فرمانده ارشد نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان دستورالعمل جدیدی برای سربازان صادر کرده است که تاکید فرمانده قبلی را بر نیاز به پرهیز از تلفات غیر نظامیان تکرار می کند.

در این دستورالعمل، که روز چهارشنبه صادر شد، ژنرال دیوید پتریوس می گوید نیروهای بین المللی در افغانستان باید تعقیب دشمن را با حفاظت از زندگی مردم بی گناه و دیگر همقطاران خود متوازن کنند.

مقررات جدید می گوید فرماندهان پیش از استفاده از زور باید مطمئن شوند که غیر نظامیان حضور ندارند، به استثنای زمانی که برای دفاع از خود عمل می کنند.

ژنرال پتریوس همچنین بر نیاز به مشارکت دایمی با نیروهای افغان تاکید می گذارد و می گوید حضور سربازان افغان به کاهش تلفات غیر نظامیان، که اغلب از عدم درک درست عادت ها و رفتارهای محلی ناشی می شود، کمک خواهد کرد.

سربازان شکایت کرده اند محدودیت هایی که ژنرال استنلی مک کریستال، فرمانده سابق، وضع کرد، آنها را به خطر می اندازد.

در این میان، ناتو می گوید علیرغم مقررات جدیدی که طالبان وضع کرده، شورشیان همچنان به شهروندان بی گناه افغان آسیب می رسانند.

نیرو های ائتلاف روز چهارشنبه در بیانیه ای گفتند رهنمود جدید که ملا عمر، فرمانده طالبان ماه پیش صادر کرد، از شورشیان می خواهد از صدمه زدن به غیر نظامیان تا آنجا که آنها طرف دولت افغان یا نیروهای ناتو را نگیرند، پرهیز کنند.

اما ناتو می گوید در چند روز پس از انتشار رهنمود جدید، شورشان طالبان ۴۳ غیر نظامی افغان را کشته و ۶۵ نفر را مجروح کردند.

به گفته ناتو بسیاری از تلفات، از جمله پنج کودک که روز دوشنبه در ایالت قندهار کشته شدند، قربانیان حملات انتحاری بودند.

یک مقام آمریکایی ژاپن را به وضع تحریم های سخت تر علیه ایران تشویق می کند

یک مقام بلندپایه آمریکایی از ژاپن خواسته است در اعمال تحریم های سخت تر علیه ایران، از اتحادیه اروپا پیروی کند.

یک روز پس از آن که توکیو در راستای قطعنامه سازمان ملل متحد تحریم هایی علیه ایران وضع کرد، رابرت آینهورن، مشاور ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در پیشگیری از گسترش تسلیحات اتمی و کنترل تسلیحات، روز چهارشبنه به مقامات ژاپن گفت، آنها باید به گام های قاطعی که اتحادیه اروپا برداشته است نگاه کنند. او گفت تحریم های اضافی بر اقتصاد ژاپن یا واردات نفت از ایران تاثیر منفی نخواهد داشت.

پیشتر در روز چهارشنبه، مقامات ژاپن تحریم هایی را اعلام کردند که مسدود ساختن دارایی های ۴۰ سازمان ایرانی و یک نفر را، که به او در ارتباط با توسعه موشکی و اتمی ایران مظنون هستند، شامل می شود. ژاپن گفت قصد دارد اقدامات بیشتری را در اواخر ماه جاری اعلام کند.

ماه پیش، اتحادیه اروپا مجموعه ای از تحریم هایی را که بخش های تجارت خارجی، بانکداری و انرژی ایران را فرا می گیرد، تصویب کرد.

این اقدامات از تحریم هایی که شورای امنیت سازمان ملل متحد در ماه ژوئن وضع کرد، فراتر می رود.

پاکستان عملیات کمک به قربانیان سیل را گسترش می دهد

یوسف رضا گیلانی، نخست وزیر پاکستان، از مقامات خواسته است به کمک به بیش از ۳ میلیون سیل زده در شمال غربی کشور شتاب بخشند.

گیلانی روز چهارشنبه جلسه کابینه خود را برای بحث درباره سیلی که ۱۵۰۰ تن را کشته است و اینک استان های سند و پنجاب را تهدید می کند، تشکیل داد.

این اقدام در حالی صورت می گیرد که نخست وزیر بر سر آنچه ساکنان منطقه آن را پاسخ کند دولت می نامند، با خشم فزاینده روبرو است. بسیاری نیز تصمیم آصف علی زرداری، رییس جمهوری، به ادامه سفر به اروپا را زیر سئوال کشیده اند.

سخنگوی ارتش پاکستان روز چهارشنبه این انتقاد را رد کرد و به خبرگزاری بی بی سی گفت هوای نامساعد از پیشرفت کمک رسانی جلوگیری می کند.

هواشناسان، باران های موسمی بیشتری را پیش بینی می کنند. در همین حال، گروه های بین المللی امداد سعی دارند خود را به مناطقی که سیل جاده ها، پل ها و دیگر تاسیسات زیر بنایی را از بین برده است، برسانند.

به گفته سازمان برنامه جهانی غذا، با بالا آمدن سطح آب که محصولات کشاورزی را از بین می برد و کشتزارها را در پنجاب تهدید می کند، نزدیک به دو میلیون نفر در منطقه به کمک های غذایی نیاز دارند.

مقامات سازمان ملل متحد نیز هشدار داده اند صدها هزار نفر با خطر بیماریهای ناشی از آب آلوده روبرو هستند.

سازمان ملل متحد، آمریکا، بریتانیا و کانادا میلیون ها دلار کمک به پاکستان تعهد کرده اند. آمریکا همچنین هلیکوپترهای نظامی را از افغانستان برای کمک به تلاش های امدادی می فرستد.

ارتش پاکستان در سه روز گذشته بیش از ۳۰ هزار نفر را از مناطق سیل زده نجات داده است.

طالبان مسئولیت ترور یک افسر ارشد پلیس پاکستان را بر عهده می گیرد

در حمله یک بمب گذار انتحاری، فرمانده یک نیروی پلیس شبه نظامی و دو نفر دیگر در شمال غربی پاکستان کشته شدند.

مقامات پاکستان می گویند «صفوت غیور»، رییس پلیس مرزی، روز چهارشبنه در حمله ای در شهر پیشاور کشته شد. به گفته آنها، دست کم یازده نفر نیز مجروح شدند.

مقامات می گویند بمب گذار پیاده به اتومبیل غیور نزدیک شد و بمب را منفجر کرد. انفجار چندین خودرو  نزدیک را نیز درهم کوبید.

طالبان مسئولیت  حمله را بر عهده گرفت و تهدید کرد به ترورهای هدفمند بیشتری دست بزند.

این حمله در حالی روی می دهد که منطقه برای بیرون کشیدن خود از بیش از یک هفته سیل های ویرانگر تلاش می کند.

در واشنگتن، هیلاری کلینتون وزیر امور خارجه آمریکا تاسف خود را از این حادثه ابراز داشت، و گفت چنین خشونتی در هر زمانی نفرت انگیز است، اما  به ویژه در زمان بحران، نفرت انگیزتر می شود.

در این میان، در بندر کراچی، خشونت برای دومین شب پیاپی ادامه یافت، و دست کم ۱۲ تن کشته شدند.

معترضین اتومبیل ها و مغازه ها را آتش زدند و دو نفر را کشتند. با مرگ آنها شمار تلفات دو روز اعترض، به دست کم ۶۲ تن رسید.

خشونت ها، در پی ترور «رضا حیدر»، عضو جنبش قومی متحده، در روز دوشنبه به راه افتاد.

مقامات پاکستان سیتزه گران مرتبط با القاعده را که سعی دارند بر تنش های سیاسی دامن بزنند، مسئول ترور حیدر دانسته اند. اما رهبران جنبش، که نماینده جامعه اردو زبان کراچی هستند، یک نیروی سیاسی رقیب - حزب ملی عوامی - را، که نماینده پشتون ها است، مسئول می دانند.

واکنش کاخ سفيد به دعوت محمود احمدی نژاد برای گفتگوی رو در رو

رابرت گيبز، سخنگوی کاخ سفيد واشنگتن، در مورد گفته اخير محمود احمدی نژاد، رييس جمهوری ايران، که آماده است گفت و گوهايی رو در رو با پرزيدنت اوباما داشته باشد واکنش نشان داده است.

سخنگوی کاخ سفيد اواخر وقت روز سه شنبه اظهار داشت که ايران بارها موضع خود را تغيير داده است و اين امر، به باور او، عمدتاً بخاطر احساس دردی است که تحريمها در مقامات ايران ايجاد کرده است.

آقای گيبز افزود «ما همواره گفته ايم که راغب هستيم بنشينيم و در باره برنامه هسته ای غيرمشروع ايران صحبت کنيم بشرطی که ايران در اين باره جدی باشد. تا کنون اين جديت وجود نداشته است. ايران دارای تعهداتی است که بايستی به آنها عمل کند و عدم انجام اين تعهدات همچنان منتهی به تحريمهای يکجانبه از سوی دولت آمريکا و سازمان ملل متحد و اتحاديه اروپا و ساير کشورها خواهد شد.»

در همين حال ايالات متحده آمريکا اسامی چند مؤسسه مالی و عمرانی را به فهرست تحريم ها عليه جمهوری اسلامی ايران اضافه کرده است. در اين فهرست، اسامی چند فرمانده سپاه به اتهام حمايت آنان از فعاليت های تروريستی ديده ميشود.

ايالات متحده به منظور تقويت تحريم ها عليه ايران اسامی بيست و يک مؤسسه و شرکت تحت کنترلِ دولت ايران را به فهرست تحريم ها اضافه کرده است. وزرات خزانه داری آمريکا روز سه شنبه ضمن اعلام اين مطلب، افزود که اين کشور، نام شماری از فرمانده هان سپاه و مقامات ايرانی را به همراه چند مؤسسه ديگر، به دليل حمايت از فعاليت های تروريستی به فهرست تحريم ها افزوده است.

در فهرست ارائه شده از سوی وزارت خزانه داری آمريکا، نام چند بانک، چند شرکت سرمايه گذاری و شرکت عمرانی ديده می شود. به گفته وزارت خزانه داری آمريکا با مشخص شدن اين ليست، اتباع آمريکا و ديگران بهتر می توانند از همکاری با مؤسسات دولتی ايران خودداری کنند.

بر اساس قوانين آمريکا، داد و ستد ميان شهروندان و ابتاع قانونی و شرکت های مستقر در آمريکا با دولت ايران ممنوع است. از جمله تأسيساتی که در فهرست تحريم های جديد آمريکا قرار گرفتند، شرکت مهندسی مشاور مهاب قدس است که تحت مالکيت يا کنترل دولت ايران است. وزارت خزانه داری آمريکا می گويد شرکت مهاب قدس علاوه بر فعاليت ها در پروژه های مهندسی و ساخت و ساز، در ساخت يک نيروگاه اتمی در ايران فعاليت دارد.

شرکت ماشين سازی اراک، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنايع معدنی ايران، بانک توسعه صادرات ايران از ديگر سازمانهای تحريم شده هستند. بانک سينا که گفته می شود بانکی خصوصی است نيز در ليست تحريم های جديد آمريکا قرار گرفته است. به گفته وزارت خزانه داری آمريکا اين بانک خود را به عنوان بانکی خصوصی معرفی می کند اما در نهايت تحت مالکيت يا کنترلِ دولت ايران است.

در ليست ارائه شده از سوی وزارت خزانه داری آمريکا نام چند شرکت و بانک که در بلاروس،آلمان، ژاپن، لوکزامبورگ و ايتاليا مستقر هستند ديده می شود که به گفته وزارت خزانه داری، تحت کنترل دولت ايران هستند.

وزارت خزانه داری آمريکا همچنين اسامی هوشنگ الله داد، حسين موسوی، حسن مرتضوی و محمدرضا زاهدی، چهار نفر از فرمانده هان ارشد سپاه را به دليل حمايت از فعاليت تروريستی گروه هايی از جمله گروه فلسطينی حماس، جهاد اسلامی و طالبان در ليست تحريم ها قرار داده است.

کميته بازسازی لبنان و مدير آن حسن خوشنويس و کميته امداد امام خمينی، شاخه لبنان و مدير آن علی ضريق، و همچنين رضا موسوی يک مقام ايرانی مستقر در سوريه ، به اتهام کمک مالی به حزب الله لبنان در اين فهرست قرار گرفته اند.

گزارش: ايران پيشنهاد برزيل را برای قبول پناهندگی زن محکوم به سنگسار رد می کند

رامین مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پیشنهاد برزیل را به مقامات ایران در مورد تحویل سکینه آشتیانی، بانوی ایرانی محکوم به مجازات سنگسار به برزیل، یک سخن احساسی خوانده است.

رامین مهمانپرست به خبرنگاران گفت «با توجه به شناختی که ما، از جناب آقای داسیلوا - رئیس جمهوری برزیل - داریم وی ،شخصیتی بسیار انسانی و عاطفی است که احتمالاً اطلاعات کافی درباره این پرونده به دستش نرسیده است.» قوه قضايیه جمهوری اسلامی ایران خانم آشتیانی را به اتهام زنای محصنه محکوم به مرگ کرده است.

دولت ایران به پیشنهاد یک کشور -- به گفته هر دو طرف -- دوست نیز در زمینه نجات جان یک متهم محکوم به مرگ، پاسخ منفی داد. برزیل از ایران خواسته بود سکینه اشتیانی را سنگسار یا اعدام نکند بلکه اگر وی برای دولت ایران مشکل ساز است، او را به برزیل تحویل بدهد تا در پناهندگی این کشور، زنده بماند.

اتهام سکینه آشتیانی، به گفته مقامات قضایی جمهوری اسلامی، زنای محصنه است. خانم آشتیانی، مادر دو فرزند که از چهار سال پیش تا کنون در زندان تبریز محبوس است، این اتهام را رد کرده است. او همچنین به اتهام رابطه نامشروع ۹۰ ضربه شلاق را هم تحمل کرده است.

مجازات زنا براساس برخی تفاسیر قرانی، سنگسار است. هرچند در دوره محمود هاشمی شاهرودی، ريیس پیشین قوه ی قضايیه، بخشنامه ای برای جلوگیری از اجرای چنین احکامی صادر شد، اما طبق آمار سازمان عفو بین الملل، طی چهار سال اخیر، دست کم شش نفر در ایران سنگسار شده اند. واکنشهای منفی بین المللی نسبت به چنین احکامی، روز به روز وسیع تر می شود.

گروههای زیادی از حقوقدانان و چهره ها و نهادهای بین المللی مدافع حقوق بشر تا حال کوشیده اند این حکم لغو شود. این فعالان حتی یک روز را در سراسر جهان، روز کمپین بین المللی اعتراض به حکم سکینه آشتیانی اعلام کرده اند. تظاهرات و تجمع های مختلفی به این منظور برگزار شده است. اظهارنظرهای بسیاری علیه چنین مجازاتهایی در رسانه های خارجی منتشر شده است که عموماً آن را غیرانسانی و متناقض با قوانین و استاندارد های بین المللی خوانده اند.

ایالات متحده ی آمریکا سنگسار را «مجازاتی وحشیانه» و وزیر امور خارجه بریتانیا، آن را مجازات «قرون وسطایی» خوانده است. نروژ سفیر جمهوری اسلامی ایران را در آن کشور در اعتراض به این حکم، احضار کرده است. سازمان عفو بین‌الملل در این باره بیانیه‌ای ویژه صادر کرده و خواهان لغو فوری حکم مرگ خانم اشتیانی شده است. نامه معروفی با امضای۹۰ شخصیت شناخته شده سیاسی و هنری جهان منتشر گشته است که جملگی به این احکام، اعتراض کرده اند.

گرچه پیشتر، محمدجواد لاریجانی، دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه ایران گفته بود این گونه اعتراض‌ها «هیچ تأثیری در نظر قضات» نمی گذارد. اما بعضی نیز استدلال می کنند اینکه مقامات اعلام کرده اند خانم اشتیانی سنگسار نمی شود ولی حکم اعدامش برقرار است، نمونه ای است از تاثیر واکنش مدافعان جهانی حقوق بشر. فشارهای بیرونی، به گفته سازمان عفو بین الملل، حداقل جلوی اجرای حکم سنگسار را در مورد ۱۵ نفر دیگر در ایران، گرفته است.

سرانجام، برخی واکنشهای انبوه و گسترده جهانی را علیه یک مورد نقض حقوق بشر، مقایسه می کنند با اعدام گروه زندانیان سیاسی و افراد حتی زیر ۱۸ سال طی دهه اول روی کار آمدن جمهوری اسلامی. این عده ابراز خوشبینی می کنند که اکنون به یمن پیشرفت تکنولوژی و ابزارهای اطلاع رسانی از جمله اینترنت، نجات جان عده زیادی در زندانهای ایران، میسرتر شده است زیرا رسانه های جهان و افکار عمومی، نسبت به اعمال خشونت حساس تر شده اند.

آمانو نسبت به نتيجه بخش بودن مذاکرات مبادله تبادل سوخت با ايران خوش بين نيست

يوکيا آمانو رييس آژانس بين المللی انرژی اتمی به خبرگزاری رويترز می گويد گفتگوهای مبادله سوخت ميتواند ظرف چند ماه آغاز شود چرا که وی نشانه هايی مثبت از کشورهای دخيل دريافت کرده است.

آقای آمانو که دوشنبه در سنگاپور با رويترز گفتگو کرد اظهار داشت تلاش خواهد کرد اين امر در ماه سپتامبر تحقق يابد.

ادامه غنی سازی خصوصاً به ميزان ۲۰ در صد يکی از اعتراضات گروه وين بوده است. ماه پيش احمد داووداغلو، وزير امور خارجه ترکيه، به خبرنگاران در استانبول گفت ايران اطمينان داده است که اگر در مورد مبادله سوخت توافق شود غنی سازی اورانيوم را تا ميزان ۲۰ در صد، متوقف خواهد کرد.

روز سه شنبه رامين مهمانپرست سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ايران اظهار داشت که اگر آژانس اتمی سازمان ملل درخواست سوخت ايران را پذيرفته بود ايران غنی سازی ۲۰ در صد را آغاز نميکرد. در عين حال مهمانپرست افزود که غنی سازی حق ايران است و جمهوری اسلامی اجازه نخواهد داد کسی حق ايران را پايمال کند.

رييس آژانس بين المللی انرژی اتمی ضمناً چندان نسبت به نتيجه بخش بودن مذاکره با ايران خوش بين نيست اما گفته است بر سر يک ميز نشستن خود پيشرفت است.

محمد چلبی عضو شورای بين المللی دانشکده مطالعات سياستگذاری دولتی در دانشگاه شيکاگو در مقاله ای در روزنامه ديلی استار در روز سه شنبه ضمن تمجيد از نقش ترکيه نوشته است در صورتيکه ايران همکاری نکند تنها دوست و حامی خود را در منطقه و احتمالاً کشورهای عربی که اصولاً طرفدار جمهوری اسلامی ايران بوده اند از دست خواهد داد و آنگاه است که ايران واقعاً منزوی خواهد شد.

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی


Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

بهنام ناطقی
http://emshabtv.blogspot.com

بلاگ دونی
http://blogdooni.blogspot.com

ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,013 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر