سلام ، چند روز پيش مي خواستم مطلبي رو تو سايت بالاترين بذارم ولي به خاطر اينكه عضويت آن بسته شده بود نتونستم اين كارو بكنم به فكر اين كار افتادم.
شما مي توانيد پيام هاي خود را مستقيما با استفاده از ايميل بر روي اين وبلاگ بگذاريد . روش كار خيلي ساده است ،پيام هاي خود را به اين آدرس alirezairf.social@blogger.com ميل كنيد.
فقط به مباني اخلاقي خود و ديگران احترام بگذاريد



۱۳۸۹ مهر ۲۴, شنبه

News from VOA in Persian

مهم ترين خبرها

ادامه اعتراض فرانسویان به برنامه دولت برای بالا بردن سن بازنشستگی

در فرانسه، ده ها هزار نفر در جدیدترین اعتراض به تلاش های نیکولا سارکوزی برای بالابردن سن بازنشستگی، در شهرهای سراسر کشور راه پیمایی می کنند.

کارگران روز شنبه در ده ها شهر راه پیمایی کردند، بزرگترین جمعیت در پاریس گرد آمدند.

شنبه پنجمین روز اعتصاب هایی است که موجب قطع سرویس های ترن و پرواز هواپیماها شده است. اعتصاب ها در پالایشگاه ها موجودی سوخت را کاهش داده است.

دولت به شرکت های نفت اجازه داده است از اندوخته های اضطراری برداشت کنند، اما تاکید می کند دلیلی وجود ندارد که رانندگان نگران کمبود بنزین باشند.

روز جمعه، پلیس فرانسه برای بازگشایی انبارهای سوخت از صف محاصره معترضین گذشت، در همین حال کارگران پالایشگاه یک خط لوله سوخت رسانی به پاریس و فرودگاه های آن را قطع کردند.

اعتراضات روز شنبه جدیدترین رویداد در یک ماه کامل تظاهرات و اعتصاب هایی است که بر ترابری، بیمارستان ها و مدارس در سراسر کشور اثر گذاشته است.

علیرغم فشارها، دولت سارکوزی حاضر نشده است برنامه خود را برای بالابردن سن بازنشستگی از ۶۰  به ۶۲ سال تغییر دهد.

قرار است سنای فرانسه روز چهارشنبه به این پیشنهاد رای دهد.

 

کشته شدن یک سرباز ناتو در افغانستان

نیروی زیر فرمان ناتو در افغانستان در اطلاعیه ای می گوید یکی از سربازان آن روز شنبه در انفجار بمب در جنوب کشور کشته شد. اطلاعیه جزییات بیشتری ارائه نمی دهد.

امسال مرگبارترین سال برای نیروهای بین المللی در افغانستان از آغاز جنگ ۹ ساله بوده است.

سازمان غیر دولتی اداره ایمنی افغانستان روز جمعه در کابل گفت حملات شورشیان در سه ماهه سوم سال جاری، در مقایسه با دوره مشابه در سال قبل، ۵۹ درصد افزایش یافته است.

ناتو از تلاش های حامد کرزی، رییس جمهوری افغانستان، برای آشتی با ستیزه گران طالبان پشتیبانی کرده است.

روز جمعه، ژنرال دیوید پتریوس فرمانده نیروهای آمریکا و ناتو در افغانستان، گفت ناتو به عبور امن رهبران طالبان به کابل برای گفت و گو با دولت افغانستان کمک کرده است.

نخست وزیر ترکیه: اسراییل باید از حمله به ناوگان عذر خواهی کند

رجب طیب اردوغان نخست وزیر ترکیه بار دیگر از اسراییل خواسته است از حادثه حمله به یک ناوگان حامل کمک برای غزه پوزش بخواهد و به قربانیان غرامت بپردازد.
اردوغان روز شنبه گفت اگر اسراییل خودداری کند، در خاورمیانه منزوی باقی خواهد ماند. او اسراییل را به ارتکاب تروریسم دولتی متهم کرد.
در جریان حمله کوماندوهای اسراییلی به کشتی «ماوی مرمره» متعلق به ترکیه در ماه مه، هشت فعال ترک و یک آمریکایی ترک تبار کشته شدند. اسراییل گفت سربازان پس از حمله فعالان از خودشان دفاع کردند.
چند روز پیش، وکلای ترک فعالان طرفدار فلسطینیان دادخواستی به دادگاه بین المللی جرائم ارائه دادند و اسراییل را متهم کردند که در حمله به ناوگان مرتکب جنایات جنگی شده است.
هیاتی به نمایندگی ۳۰۰ فعال و یک سازمان ترکیه دادخواست را به دفتر دادستان دادگاه در لاهه تسلیم کرد، و خواست درباره حمله تحقیق شود.
دفتر دادستانی در این باره که آیا قصد دارد پرونده را دنبال کند یا نه، توضیحی نداده است.

مسلمانان هند از حکم یک دادگاه استیناف می خواهند

یک گروه مسلمان در هند قصد دارد حکم یک دادگاه را در تقسیم یک مکان مقدس بین هندوها و مسلمانان به چالش بگیرد.

دادگاهی در لوکنو، مرکز ایالت اوتار پرادش، رای داد که هندوها باید دو سوم محل در شهر آیودهیا، در شمال هند را کنترل کنند، در حالی که مسلمانان باید یک سوم باقیمانده را در کنترل داشته باشند.

گروه- The All India Muslim Personal Law Board- روز شنبه گفت از حکم در دادگاه عالی هند استیناف خواهد خواست.

گروه یادآور شد حکم نقاط ضعفی دارد و مسلمانان متعهد هستند آنرا به چالش بگیرند، اما اظهار داشت مصالحه ای را برای حل اختلاف قانونی ۶۰ ساله بررسی خواهد کرد.

در سال ۱۹۹۲ ، تندروهای هندو یک مسجد متعلق به قرن ۱۶ را در آیودهیا آتش زدند و ویران کردند، و شورش هایی را که دو هزار کشته برجا گذاشت موجب شدند. هندوها مدعی بودند که مسجد به اشتباه در زادگاه یک خدای هندو ساخته شده است.

دادگاه لوکنو در سی سپتامبر نظر هندوها را که محل مسجد زادگاه «راما» بود پذیرفت و گفت دو گروه هندو هرکدام باید یک سوم آنرا کنترل کنند.

مسلمانان می خواستند مسجد را دوباره بسازند، اما دادگاه حکم داد هندوها می توانند ناحیه شامل ویرانه ها را نگاه دارند.

دولت هند برای جلوگیری از خشونت فرقه ای در پی حکم دادگاه بیش از ۲۰۰ هزار پرسنل امنیتی را در سراسر کشور مستقر ساخت، اما پاسخ آرام بود.

حدود ۸۰درصد یک میلیارد و ۱۰۰میلیون جمعیت هند هندو هستند، در حالی که مسلمانان حدود ۱۳درصد جمعیت را تشکیل می دهند.

دستگیری دو مقام دولت نظامی نیجر

 

 

نیروهای امنیتی در نیجر می گویند دو مقام ارشد به اتهام تلاش برای سرنگونی دولت نظامی دستگیر شده اند.

منابع روز شنبه گفتند رهبر شماره ۲ سابق شورای نظامی حاکم، «عبدولای بادی»، و یک فرمانده دیگر، به عنوان بخشی از تحقیقات درباره توطئه کودتا علیه حکومت در بازداشت به سر می برند.

گزارش های قبلی حاکی بود که «بادی» دستگیر شده است. با این حال، او بامداد جمعه به صدای آمریکا گفت این گزارش ها درست نیست.

«بادی» که خبر جدیدی درباره او منتشر نشده است، هفته پیش از سمت خود به عنوان دبیر دائمی دولت نظامی برکنار شد.

در تحولی دیگر، دولت نظامی نیجر اعلام کرد وزیر «تجهیزات» را برکنار کرده است. دلیل این اقدام روشن نیست.

شورای نظامی، به رهبری ژنرال «سالو جیبو» از فوریه سال جاری، در پی برکناری «مامادو تانجا» رییس جمهوری، قدرت را در نیجر در دست داشته است.

ژنرال جیبو قول داده است با برگزاری همه پرسی درباره قانون اساسی در اواخر اکتبر، کشور را به حکومت غیر نظامی بازگرداند.

در چند روز گذشته بر شمار گشت های نظامی در نیامی، پایتخت، افزوده شده است.

زندانی سابق گوانتانامو تسلیم می شود

یک بازداشتی سابق در زندان نظامی آمریکا در گوانتانامو که دوباره به القاعده در یمن پیوست، خود را به مقامات امنیتی سعودی تسلیم کرده است.

وزارت کشور عربستان سعودی می گوید «جابر جبران الفیفی» از یمن با مقامات سعودی تماس گرفت و گفت آماده است تسلیم شود.

«الفیفی»، که دولت یمن باز گشت او را ترتیب داده است، در سال ۲۰۰۶برای گذراندن یک دوره توانبحشی از گوانتانامو آزاد شد، و پس از تکمیل آن دوباره به القاعده ملحق شد.

مقامات سعودی می گویند ۱۱ نفر از بیش از ۱۰۰ زندانی سابق گوانتانامو که برنامه توانبخشی را تمام کردند، به افراط گرائی بازگشته اند.

القاعده در شبه جزیره عربستان به حملاتی علیه هدف های منطقه ای و غربی شهرت دارد.

کشته شدن تن ۲۱ در انفجار معدن در چین

مقامات چین می گویند در انفجاری در یک معدن ذغال سنگ، ۲۱معدنچی کشته شدند و ۱۶  نفر در زیر زمین به دام افتادند.

آژانس دولتی ایمنی گفت انفجار روز شنبه در معدن در استان مرکزی «هنان» روی داد.

به گفته مقامات، امدادگران سعی کردند به کسانی که به دام افتاده اند برسند، اما معلوم نیست آیا آنها زنده هستند یا نه. تلویزیون دولتی گزارش داد سطح بالای گاز در معدن و تکه های بزرگ ذغال که به علت انفجار به داخل معدن افتاده است، از عملیات نجات جلوگیری می کند.

سال پیش در حوادث معدن در چین بیش از ۲۶۰۰  تن کشته شدند. این رقم از سال های گذشته پایین تر بود، اما مقامات می گویند تعداد کشته شدگان در شش ماه اول سال ۲۰۱۰  از دوره مشابه در سال پیش بیشتر بود.

روز پنجشنبه مقررات جدیدی در چین به اجرا در آمد که ایجاب می کند سرپرستان معدن همراه با کارگران به زیر زمین بروند یا جریمه های سنگینی پرداخت کنند. شرکت ها در صورت عدم رعایت مقررات جدید ممکن است بالغ بر ۷۵۰  هزار دلار جریمه شوند.

رسانه های دولتی روز پنجشنبه گزارش دادند دولت به عنوان بخشی از تلاش برای بهبود معیارهای ایمنی، بیش از ۱۵۰۰  معدن کوچک و غیر قانونی را در سال جاری بسته است.

سفر نخست وزیر عراق به ایران

رسانه های ایران گزارش می دهند نوری المالکی، نخست وزیر عراق، روز دوشنبه به تهران خواهد رفت. این دیدار در حالی صورت می گیرد که او بر آن است پشتیبانی منطقه ای را در تلاش برای ماندن بر سر قدرت به دست آورد.

تلویزیون ایران گزارش می دهد آقای مالکی درباره تحولات جاری در عراق با مقامات ارشد جمهوری اسلامی بحث خواهد کرد.

انتخابات پارلمانی در ماه مارس برنده روشنی نداشت، و هیچ حزب سیاسی قادر نبوده است دولت جدیدی تشکیل دهد.

نوری المالکی سعی دارد اتحادیه ای تشکیل دهد که کرسی های پارلمانی لازم جهت تشکیل دولت را برای او فراهم آورد. مالکی  به تازگی حمایت یک جنبش شیعه به رهبری مقتدی صدر را کسب کرد، و یک قدم به هدف خود نزدیکتر شد.

اکنون، مالکی برآن است پشتیبانی همسایگان عراق را جلب کند. او روز چهارشبنه در دمشق با بشار اسد، ریس جمهوری سوریه، ملاقات کرد و درباره تقویت مناسبات بین دو کشور با وی به تبادل نظر پرداخت. آقای مالکی قرار است از ترکیه و اردن نیز دیدن کند.

رقیب اصلی مالکی، ایاد علاوی، نخست وزیر سابق، نیز به رهبران خاورمیانه نزدیک شده است. او هفته پیش درباره وضعیت سیاسی عراق با ملک عبدالله، پادشاه عربستان سعودی، گفت و گو کرد.

خبرگزاری فارس گزارش داد جواد البولانی، وزیر کشور افغانستان، روز جمعه برای فراهم آوردن زمینه دیدار نوری المالکی وارد تهران شد. خبرگزاری فارس گفت بولانی قصد داشت برای بحث درباره مسائل امنیت مرزی و تجارت با همتای ایرانی خود، مصطفی محمود نجار، گفت و گو کند.

هشدار اف بی آی به مقامات هند درباره حملات مومبای

یک روزنامه معتبر در آمریکا گزارش می دهد چند سال پیش از حمله تروریستی مومبای در سال ۲۰۰۸ ، به ماموران اطلاعاتی آمریکا هشدار داده شده بود که یک مرد آمریکایی در پاکستان همراه با گروهی که حمله را انجام داد تعلیم می دید و به طرح ریزی آن کمک کرد.

واشنگتن پست می گوید اف بی آی در اوت ۲۰۰۵ اطلاعاتی در باره دیوید کلمن هدلی از همسر وی کسب کرد. در گزارش به نقل از منابع نزدیک به پرونده گفته می شود، خانم هدلی به ماموران گفته که شوهرش در اردوگاه لشکر طیبه آموزش دیده و با تندروها در تماس است.

در گزارش آمده هدلی برای پیدا کردن محل هایی جهت حمله تروریستی در یک شهر هند پنج بار به مومبای رفت.

حمله سه روز طول کشید، و ۱۶۶ کشته و بیش از ۳۰۰ مجروح بر جا گذاشت.

واشنگتن پست می گوید اف بی ای سه بار با همسر هدلی مصاحبه کرد، اما او در ماموریت های اکتشافی آزادانه در اطراف جهان سفر می کرد. هدلی تا تقریبا یک سال پس از حمله مومبای دستگیر نشد، و اینک در آمریکا زندانی است.

واشنگتن پست می گوید آژانس های مبارزه تروریسم در سال ۲۰۰۸ به هند درباره یک توطئه احتمالی برای هدف گرفتن مومبای هشدار دادند، اما روشن نیست آن هشدارها بر اطلاعات همسر هدلی استوار بود یا نه.

گزارش: متکی و جليلی به دعوت رسمی مذاکرات اتمی واکنش های متفاوتی نشان دادند

جمهوری اسلامی ايران از پيشنهاد جديد اتحاديه اروپا برای آغاز گفتگوی اتمی استقبال کرد و روز پنجشنبه دعوتی رسمی از ايران از سوی دفتر کاترين اشتون، مسؤل سياست خارجی اتحاديه اروپا، صورت گرفت. اين دعوت در حاشيه نشست وزرای خارجه و دفاع کشورهای عضو ناتو در بروکسل، به عمل آمد.

منوچهر متکی، وزير امور خارجه جمهوری اسلامی، روز جمعه دعوت خانم اشتون را خبری خوب، توصيف کرد.

گروه پنج بعلاوه يک اخيراً اظهار تمايل کرده بود که گفتگو با ايران در مورد تبادل سوخت مورد نياز رآکتور تحقيقاتی تهران، پيگيری شود.

همين چند روز پيش بود که سخنگوی وزارت امور خارجه ايران از خانم اشتون انتقاد کرده بود که در اين رابطه کم تحرک است و زياد مسأله را جدی، پيگيری نميکند.

لحن و گفته آقای متکی نيز که جهت شرکت در نشست بين المللی در مورد پاکستان در بروکسل حضور دارد، انتقاد و گله مندی نشان نمی دهد. وزير امور خارجه ايران اظهار داشت خبر خوبی ست که دفتر خانم اشتون اين مسأله را پيگيری ميکند.

اما سعيد جليلی، دبير شورای عالی امنتيت ملی و مذاکره کننده ارشد ايران، روز جمعه لحنی ديگر داشت. آقای جليلی که بنوشته ايرنا در حاشيه نماز جمعه سخن ميگفت اظهار داشت تنها گزينه پنج بعلاوه يک، همکاری با ايران ست.

يک سخنگوی اتحاديه اروپا روز جمعه اظهار داشت کاترين اشتون بر اساس علائم مثبتی که از آقای جليلی ديده بود تصميم به اعلام جلسه ای در ماه آبان گرفت. بگفته خانم اشتون از آنجايی که آنها به مکاتبات وی از تابستان پاسخ مشخصی ندادند خود در مورد زمان و مکان گفتگو تصميم گرفت و آنرا اعلام کرد.

آخرين پاسخ آقای جليلی در ۱۵ تير ماه بود. ايرنا از سعيد جليلی نقل کرده است که وی به خانم اشتون نوشته بود سياست دوگانه تنبيه و تشويق غلط است و غرب بايد به حقوق ملت ايران احترام بگذارد که اشاره به حق استفاده از انرژی اتمی مسالمت آميز است. اين مطلب در ابتدای کليه قطعنامه های شورای امنيت سازمان ملل و آژانس بين المللی انرژی اتمی، ذکر شده است.

خانم اشتون جلسه ۳ روزه در وين را در ماه آبان پس از ديدار با هيلاری کلينتون، وزير امور خارجه آمريکا، پيشنهاد کرده بود. فرانکو فراتينی، وزير امور خارجه ايتاليا، اظهار اميدواری کرده است که گفتگوها نتيجه بخش و نه محدود به برنامه اتمی بلکه در آينده شامل حقوق بشر نيز بشود.

تاريخهای دقيق هنوز اعلام نشده اند.

اگر شما ورزشکار هستید و مایلید در دانشگاه های آمریکا تحصیل کنید واز طریق ورزش بورس تحصیلی بگیرید، به ما بگویید در چه رشته ورزشی فعالیت می کنید، تا دانشگاه های برتر آمریکا در رشته مورد نظرتان را به شما معرفی کنیم.
برای این منظور تنها از ایمیلvarzesh@voanews.com استفاده کنید و در قسمت موضوع ایمیل نیز، نام رشته ورزشی خود را قید کنید.
**********

هنرمندان، ورزشکاران و شخصیتهای ایرانی به سئوالهای شما پاسخ می دهند. سئوالهای خود را از فرامرز اصلانی با عنوان "سئوال هفته" Question of the Week به ايميل آدرس: q10@voanews.com ارسال کنيد.
پاسخهای داريوش به پرسشها را از اينجا ببينيد.
**********

شبکه خبری فارسی صدای آمريکا آخرين خبرها و ويديوهای روز را روی تلفن موبايل، يا هر وسيله اينترنتی دستی ديگر، بطور رايگان عرضه می کند. لطفأ به آدرس سايت جديد موبايل صدای آمريکا توجه کنيد:

pnn.voa.mobi

DIT - پراکسی

Ultrareach - نرم افزار اولترا ريچ را از اينجا دانلود کنيد

UltraVOAPersian96

PSIPHON - نرم افزار

http://bit.ly/9XBTr

https://3241257.net/a.php?token=
cb57eb84c442fc36aa0af64235bdc17f

نرم افزار فيلترشکن

www.voanews.com/persian
/parvaaz.cfm

وبلاگ ها

راهروهای کنگره
http://voacapitol.blogspot.com

نوشته ها و خوانده ها
http://pnnketab.blogspot.com

روی خط
http://rooyekhat.blogspot.com

زنگ ورزش
http://zangevarzesh.blogspot.com

پيچ در پيچ
http://peechdarpeech.blogspot.com

روزنگار
http://sigarchi.net/roznegar

ماهواره های صدای آمريکا

لطفاً توجه داشته باشید که صدای آمریکا از مشکلاتی که بر سر راه دریافت برنامه های شبکه خبری فارسی صدای آمریکا از طریق ماهواره ها قرار دارد، آگاه است، و با استفاده از همه امکانات خود در تلاش است که دسترسی به برنامه های تلویزیونی خود را با استفاده از تکنولوژی و مراجعه به تشکیلات و سازمانهای حقوقی و قانونی امکان پذیر سازد.
متاسفانه آنگونه که برخی از تماشاگران برنامه های تلویزیونی ما تصور میکنند برداشتن موانعی که بر سر این راه قرار دارد به آسانی میسر نیست، چرا که مشکلات فنی و پخش پارازیت بر روی ماهواره هائی که برنامه های ما را به شما میرساند از سوی جمهوری اسلامی ایران ایجاد میشود و مرکز ایجاد اختلال در ایران قرار دارد. همانگونه که بسیاری اطلاع دارند این مشکل برای بی  بی  سی و صدای آلمان نیز وجود دارد، و آنها نیز به اتفاق صدای آمریکا در رفع این مشکل تلاش می کنند.

Arabsat/Eurobird 8 (25.5 Deg East)

Downlink Frequency: 11,585 MHz

FEC: 3/4

Symbol Rate: 27.500 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 175

Eutelsat W3A (7 Deg East)

Downlink Frequency: 10,720.75 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 22.0 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Asiasat - 3 (105.5 Deg E)

Downlink Frequency: 4,040 MHz

FEC: 1/2

Symbol Rate: 20.4 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 415

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 11,566.63 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 2.22 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1

Telstar 12 (15 Deg W)

Downlink Frequency: 12,608 MHz

FEC: 2/3

Symbol Rate: 19.279 MSym/s

Polarization: H

VC/Service ID: 6

Nilesat (AB4) - (7 Deg W)

Downlink Frequency: 11,355 MHz

FEC: 3/4

Rate: 27.5 MSym/s

Polarization: V

VC/Service ID: 1004

 

در اين ايميل

خبرها
ايران
آمريکا
آمريکای لاتين
اروپا
خاورميانه
آسيا
آفريقا
مناطق ديگر
هنر و فرهنگ
حوادث و بلايا
اقتصادي
آموزش
محيط زيست
بهداشت
حقوق بشر
نيروی کار
سياست
مذهب
علم و فن آوری
مسايل اجتماعی
ورزش
زنان

فسخ آبونمان

اگرنمی خواهيد اين ايميل را دريافت کنيد فسخ آبونمان

کمک می خواهيد؟

اگر در مورد اين ايميل پرسشی داريد به ankbut@voanews.com اطلاع دهيد.

صفحه نخست سايت از نو طراحی شده است تا دسترسی به اخبار و اطلاعات، ويديو، و برنامه های صدای آمريکا را تسهيل کند.

فسخ آبونمان | خبرهای بيشتر